رنوطراحی

عصر جدید طراحی محصولات رنو با الکتریکی‌سازی

رنو نه تنها با خودروهای مگان E-Tech، رنو ۵ و ۴ وارد عصر الکتریکی‌سازی شده بلکه جهت‌گیری جدیدی را نیز در زمینه طراحی انتخاب کرده است.

لارنس ون دن آکر از سال ۲۰۰۹ مدیر طراحی گروه رنو بوده و زبان طراحی متمایزی را برای این خودروساز فرانسوی در نظر گرفته است. ژیل ویدال به عنوان یکی از مشهورترین طراحان نیز در سال ۲۰۲۰ سکان‌دار بخش طراحی این شرکت بوده است. ون دن آکر در خلال مصاحبه اخیر خود گفته خودروهایی همچون مگان E-Tech تعریف کننده این برند بوده و ترکیبی از جهت‌گیری طراحی خودش و ویدال می‌باشد.

او به اتونیوز گفته است:

مگان E-Tech برای من چیزی بیشتر از یک خودرو است. این خودرو همچنین سمبل برنامه Renaulution است زیرا خودرویی تمام الکتریکی بدون قربانی کردن ویژگی‌های دیگر است؛ و من فکر کردم لوکا ده مئو بسیار شجاع بوده که آن را مگان نامیده زیرا با انجام این کار شما نشان می‌دهید که دیگر بازگشتی به پیشرانه‌های درون‌سوز نیست. مگان قلب سبد محصولات ماست و اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا برای اینکه رنو بتواند خودروهای الکتریکی را بفروشد باید گران‌تر باشد. ما نیاز به ارتقای طراحی، کیفیت و فینیش داریم و با توجه به اینکه خودروی موردبحث از نظر تکنولوژی در سطح بالایی قرار دارد بنابراین افزایش قیمتش توجیه می‌شود.

این مدیر ارشد می‌افزاید:

از نظر طراحی این خودرو در میانه قرار دارد زیرا مگان E-Tech در انتهای دوران مدیریت من در رنو و شروع به کار ژیل ویدال طراحی شده است. شما قبلاً می‌توانید تأثیر لوکا روی مگان را ببینید. ما این خودرو را به لوکا نشان دادیم و او گفت نسخه تولیدی تا حد امکان مشابه مدل مفهومی باشد؛ و این تأثیر واقعاً مثبتی روی ما گذاشت.

رنو نیز همانند دیگر خودروسازان با استفاده از پلتفرم‌های الکتریکی انعطاف بالایی پیدا کرده است. برای مثال این شرکت توانسته در مگان E-Tech با اورهنگ جلو کار کند و همچنان فضای کافی برای سیستم تهویه مطبوع داشته باشد. حضور پیشرانه الکتریکی کوچک نیز باعث شده از رینگ‌ها و لاستیک‌های بزرگ استفاده شود و نبود اگزوز هم باعث ایجاد فضای بار بزرگ‌تر شده است. فاصله بین محوری بیشتر نیز منجر به بهبود فضای کابین شده است.

رنو همچنین نمادین‌ترین محصولات خود را در عصر الکتریکی‌ها احیا می‌کند. رنو ۵ و ۴ مثال بارز این کار هستند. قبلاً پیش‌نمایش رنو ۵ جدید با یک هاچبک جذاب انجام شده و رنو ۴ نیز به عنوان یک کراس اوور کامپکت در آینده عرضه خواهد شد. این خودروها شبیه دیگر محصولات رنو نخواهند بود و طبق گفته ون دن آکر این امر اتفاقی نیست.

او گفته است:

اول اینکه من به این خودروها به عنوان نقطه تأثیر روی دیگر محصولات نگاه نمی‌کنم. از نظر من رنو ۵ و ۴ محصولاتی منحصربه‌فرد هستند. در واقع این خودروها چیزی شبیه فورد موستانگ یا فورد برانکو هستند و در قلب سبد محصولات ما قرار دارند. شما می‌دانید که برانکو و موستانگ داستان‌های جذابی دارند… و در این دوران ویژه که ریسک‌های زیادی وجود دارد باید به ریشه‌های کمپانی و مزیت‌های آن اشاره کنیم؛ و حالا ایده رنو ۵ به عنوان یک خودروی الکتریکی و جذاب شهری مطرح شده و ما با آن می‌توانیم جذابیت برند را بیشتر کنیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    رنو ۵ برای ما ایرانیا حتی از موستانگ و برانکو هم اصیل تره که هیچ از یک یک ماشینای دنیا اصیل تره ایشالا اگر تونستیم تا سال ۳۰۲۱ جایگاه های شارژ ماشین رو به تعداد بالا بسازیم و زیر ساخت های واردات خودروهای الکتریکی رو فراهم کنیم اولین ماشیننی که باید وارد شه رنو ۵ هست

    موافقم 5
    مخالفم 0
    1. Karl Benz

      ۲۹ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1962 ديدگاه)

      مثل اینکه واردات اگه باز شه فقط ماشینای زیر ۴۰ هزار دلار و بازهم زیر ۲.۵ لیتر !!!!!! و با اون شرط های عجیب میخواد باز شه اونم شاید باهاش مخالفت کنن !!! چرا این کارو میکنن ؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

        ۲۹ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (2724 ديدگاه)

        چون ایرانخودرو و سایپا تازه میخوان ماشینای گرون بکنن تو پاچمون اگه ماشین خارجی بیاد دیگه نمیتونن ، هنوز روی دنا پلاس توربو سودشونو نکردن ، ماشین ارزونیم نیستن برای همین خارجیا تهدیدشون میکنن ، اونطوری دیگه صف نمیکشیم سرمونو کلاه نمیزارن ، بالاخره اونا هم کار و زندگی دارن که باید بچرخونن

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. رامتین

        ۲۹ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (3011 ديدگاه)

        بله شرایط واردات مثل سابق خواهد بود. حجم موتور زیر 2.5 و قیمت پایه 40هزار دلار. تعرفه هم 90درصد. گویا با ورادات خودروی دسته دوم هم مخالفت کردند. بنابراین قیمت خودرو کاهش پیدا نمیکنه، فوقش در حد 10%. اما نکته مثبت اینه که هر شخص میتونه خودرو وارد کنه.

        موافقم 2
        مخالفم 1
      3. Reza Waffen SS

        ۳۰ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (5320 ديدگاه)

        یه مبحثی وجود داره به نام مافیا

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. آرین

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (444 ديدگاه)

    شرکت چینی CATL بزرگترین تولیدکننده باتری دنیا در ماه جولای موفق به رونمایی از یک باتری جدید سدیم شد که طبق اعلام این شرکت، در آینده نزدیک جایگزین باتریهای لیتیومی میشود.

    فراوانی نمک سدیم در پوسته زمین بین 2.5% تا 3% … یا 300 برابر لیتیوم بوده و انتظار میرود باتری تولیدی از آن، هزینه خودروسازان را بین 30% تا 50% پایین بیاورد!

    باتری سدیمی شرکت CATL ظرفیت 160 وات-ساعت داشته و 15 دقیقه طول میکشد تا 80% آن پر شود! دولت چین گفته که سریعا اقدام به تدوین استانداردهای مرتبط با باتریهای سدیمی کرده و فرایند صنعتی سازی و مصرف آن در صنعت را فراهم خواهد کرد.

    این همون چیزیه که باعث میشه برقی‌ها در تولید آلایندگی کربن و نیتروژن برتری مطلق داشته باشند.

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. امیرعلی

      ۲۹ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (310 ديدگاه)

      در اصل بزرگترین تولید کننده باتری دنیا LG chem هست

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. زیزیگولو

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (4356 ديدگاه)

    مردم اروپا به آهستگی جذب ماشینای برقی میشن و به اندازه‌ بازارای دیگه دنیا به خریدن مدلای برقی زیاد علاقه نشون نمیدن

    موافقم 0
    مخالفم 2
    1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

      ۲۹ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (2724 ديدگاه)

      من به نظرم بازار اروپا حتی میتونه از بازارآمریکا هم سخت تر باشه چون آمار های فروش چه در بخش لوکس ها و چه در بخش اقتصادی خیلی نزدیک هم هستو مثل آمریکا بازار فروش برند ها با ثبات نیست و حتی تویوتا هم برای موفقیت نیاز به تلاش داره

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. زیزیگولو

        ۲۹ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (4356 ديدگاه)

        بازار اروپا و سلیقه مردم اروپا خیلی متفاوته …. مثلاً اگر دقت کنیم میبینیم که هر چقدر ژاپنیا تو بازار آمریکا خیلی موفق تر از کره اییا بودن ولی در عوض کره اییا تو بازار اروپا خیلی موفق تر از ژاپنیا بودن

        موافقم 1
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا