هیوندای

رونمایی از هاچبک الکتریکی هیوندای RM20e با قدرت 800 اسبی!

هیوندای به جذاب‌ترین روش ممکن در حال پیشبرد برنامه‌های الکتریکی خود بوده و به‌تازگی خودروی جدید RM20e را معرفی کرده است. کره‌ای‌ها با دست ‌پر به نمایشگاه خودروی پکن رفته‌اند و این پروتوتایپ که مشاهده می‌کنید نسخه‌ای کاملاً قانونی برای جاده‌ها بوده و از خودروی مسابقه و الکتریکی ولوستر N eTCR الهام گرفته است. در واقع شاید بتوان گفت RM20e در نگاه اول نسخه‌ای کامل ارتقا یافته از ولوستر بوده اما شباهت‌ها به همین بخش ظاهری محدود می‌شوند.

RM مخفف کلمات Racing Midship بوده که اشاره به آرایش میانی قوای محرکه دارد. عدد ۲۰ نیست به خاطر گرامی داشت تولید بیستمین نسخه از پروژه پرفورمنس RM هیوندای استفاده شده است. حرف e نیز به قوای محرکه الکتریکی این خودرو اشاره دارد. این مجموعه توازنی ایده آل و چابکی سطح بالایی را ارائه می‌کند و بنابراین می‌توانید انتظار هندلینگی عالی را داشته باشید.

پیشرانه الکتریکی این خودرو قدرت ۸۱۰ اسب بخاری و گشتاور ۹۶۰ نیوتون متری تولید می‌کند. RM20e در کمتر از ۳ ثانیه سرعت خود را از سکون به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رساند و شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت آن نیز ۹.۸۸ ثانیه اعلام شده است. حداکثر سرعت این هاچبک الکتریکی به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده اما هیوندای می‌گوید این خودرو ترکیبی از پرفورمنس، توازن، قدرت توقف و چسبندگی بالا بوده و در عین حال آرامش و سکوت یک خودرو در لحظات عادی را نیز ارائه می‌کند.

هیوندای RM20e همچنین به عنوان بستر آزمایش و تست تکنولوژی‌های جدید این شرکت عمل کرده و به توسعه پلتفرم RM که با کمک ریماک توسعه می یابد کمک خواهد کرد.

توماس شمرا مدیر بخش تولید هیوندای می‌گوید:

پروتوتایپ اسپرت RM20e به وضوح نشان دهنده آینده الکتریکی شده برند پرفورمنس N هیوندای بوده و این بخش را به سطح پرفورمنس سوپرکارها می‌رساند. هیوندای N در آینده نه تنها از طریق پیشرانه‌های درون‌سوز قدرتمند بلکه از طریق گشتاور آنی قوای محرکه الکتریکی ضربان قلب رانندگان را افزایش خواهد داد. RM20e ثابت می‌کند هیجان رانندگی N حتی در نسخه‌های الکتریکی از بین نمی‌رود.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    حالا برای اینکه نشون بدی برقیه لازم نبود
    نقشه برد و سیم کشی رو بدنه ماشین
    طراحی کنی!

    موافقم 12
    مخالفم 31
    1. رامین

      ۶ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (919 ديدگاه)

      می خواستن بگن ما هم آره ?? کافیست از ظریفتای داخلی و عزم جهادی استفاده کنیم

      موافقم 13
      مخالفم 7
  2. ارشیاSVJ

    ۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    زیباست
    ولی برقیه!!!!????

    موافقم 1
    مخالفم 22
  3. Maserati

    ۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    هیوندای می‌گوید ((این خودرو ترکیبی از پرفورمنس، توازن، قدرت توقف و چسبندگی بالا بوده و در عین حال آرامش و سکوت یک خودرو در لحظات عادی را نیز ارائه می‌کند.))

    داداش فازت چیه ما هرچی پر سر و صدا تر میخواییم اینا ماشین ساکت درست میکنن چرا نمیفهمن بعضیا گیربکس دوست دارن بعضی ها صدای موتور دوست دارن بعضی ها اصلا تعویض دنده دوست دارن اخه یعنی چی فکر کن داری 250 تا بری صدای باد بشنوی مسخرس خب. اصلا از برقی ها خوشم نمیاد هیچ جوره نتونستم یا برقی ها ارتباط برقرار کنم خدایی هوراکان بهتره یا این؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    موافقم 10
    مخالفم 17
    1. ارشیاSVJ

      ۶ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (1749 ديدگاه)

      دوست عزیز برقی ها صدا دارن ولی صدای سشوار میدن!!!!

      موافقم 16
      مخالفم 3
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۶ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (10232 ديدگاه)

        برقی‌ها هیچ صدایی ندارند و هر صدایی هم که بدهند ، به سبب اجزای مکانیکی حودرو مثل چرخ‌ها یا زیروبندی هست که با جریان هوا تَداخل پیدا میکنه .

        البته این قانون برخی کشورهاست که اجبار میکنند یه صدای مصنوعی داشته باشند تا موجودات زنده چه حیوان چه انسان متوجه موقعیت خودرو در مکان بشوند .

        موافقم 14
        مخالفم 4
    2. ارشیاSVJ

      ۶ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (1749 ديدگاه)

      هیچکدوم اونتادور بهتره!!!!!

      موافقم 16
      مخالفم 2
    3. نیما

      ۷ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (36 ديدگاه)

      این نظری که دادی بی منطقی و خود محوری درونش موج میزنه و چیزی که خودت میپسندی رو میخوای به آدمایی که سلیقه های متفاوتی دارن تحمیل کنی میدونی چرا ؟ چون توی جهان خودرو خصوصا در سالهای اخیر انقدر تنوع بالا رفته که هر کی هر مدل صدایی که دلش بخواد میتونه انتخاب کنه شاید یکی دلش نخواد صدای انجینو بشنوه و دوست داره در سکوت توی جاده با سرنشینان لذت ببره یکی هم دوس داره با صدای گوش نوازه انجین فراری مسیره رفتو آمدشو سپری کنه .یکی هم دلش میخواد تایکان سوار شه و با فشردن یه دکمه صدای قلابی انجین رو بشنوه و هر موقع هم نخواست قطعش کنه …

      موافقم 5
      مخالفم 1
      1. ارشیاSVJ

        ۷ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (1749 ديدگاه)

        بعد اونی که میگه تسلا از همه بهتره خود محوری نداره دیگه فقط ما از رو بی منطقی حرف میزنیم!!!!!?????
        هر کسی پایه ماشین مورد علاقه اش بیاد وسط …
        اصلا مگه ما این همه به المیراژ میگیم تسلا ها به درد نمیخورن گوش میده؟؟
        اون به ما میگه حالا میاد شما هم نگاه کنین ما گوش میدیم؟؟؟
        ادمیزاد کلا تحت هر شرایطی از چیزی که دوسش داره خوشش میاد و از چیزی که بدش میاد بدش میاد و حرف های دیگران هم تاثیر خاصی روش نمیزاره!!!?????

        موافقم 1
        مخالفم 3
  4. Hamidreza

    ۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2444 ديدگاه)

    ممد ژانگولر در پوست خود نمی گنجد
    آره داوش جای باکس آب معدنی داره
    هیوندای هم هست
    الکتریکی هم هست
    برو بخر

    موافقم 11
    مخالفم 4
  5. حسین دهمرد

    ۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2433 ديدگاه)

    سرسری خوندم فکر کردم هوندا هست که هشتصد اسب بخار قدرت داره. وقتی مقاله رو باز کردم تعجب کردم.

    موافقم 3
    مخالفم 1
  6. ماکان

    ۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (770 ديدگاه)

    سلام . انشاالله که تا جایی که امکان دارد هرچه سریعتر از مدل های آزرا ، سوناتا ، سانتافه ، پالیسید ، و همین طور از بعضی مدل های برند جنسیس مانند G90 ، G80 و GV80 هم یک نسخه ی تمام الکتریکی یا پلاگین هیبرید با مجموع قدرت حد اقل 800 اسب بخار بسازند و تولید انبوه کنند . در ضمن خدا کنه از برند جنسیس مدل GV90 را هم تا جایی که امکان دارد هرچه سریعتر برای رقابت با برخی رقبای دیگر بسازند و تولید انبوه کنند ، البته قوی ترین نسخه ی GV90 هم جوری باشد که پلاگین هیبرید و مجموع قدرت آن حد اقل 600 اسب بخار باشد . از یک طرف هم برای هرکدام از این مدل ها اگر که آپشن سیستم فرمان پذیری چرخ های عقب را موجود نکرده اند تا جایی که امکان دارد در سال بعدی یا ۲سال بعد موجود کنند .

    موافقم 4
    مخالفم 1
  7. مانی

    ۷ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    حالا چرا N میزاشتی M خلاص

    موافقم 0
    مخالفم 5
    1. AMG_S73///

      ۷ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (1200 ديدگاه)

      دادش m برا بی ام وس داداش

      موافقم 3
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا