مرسدس بنز

بازتولید مرسدس 190E اوو II با پیشرانه V6 توئین توربو و 500 اسب بخار

بازتولید مرسدس 190E 2.5-16 Evo II با نام HWA EVO، با بدنه فایبرگلاس، موتور V6 توئین توربو ۴۵۰ اسب بخاری و گیربکس دستی، آماده تحویل به خریداران است.

توسعه پروتوتایپ HWA EVO که رستوماد مرسدس بنز افسانه‌ای 190E 2.5-16 Evo II است، با آزمایش‌های پیست و تمرکز بر سیستم کنترل کشش، به مراحل پایانی نزدیک می‌شود. طبق اعلام HWA، این شرکت در حال آزمایش سیستم پایداری الکترونیکی اختصاصی است که شامل یک ECU سفارشی و ترمزهای ABS طراحی‌شده برای این پروتوتایپ است. HWA که به توسعه و تولید خودروهای مسابقه‌ای مرسدس AMG GT و SLS AMG شهرت دارد، این آزمایش‌ها را در مرکز بوش مهندسی در باکسبرگ آلمان انجام داده است. این شرکت که توسط هانس ورنر آفرخت، یکی از بنیان‌گذاران AMG، تأسیس شده، اطلاعات بیشتری ارائه نکرده اما ظاهراً در مسیر تحویل اولین خودروها به مشتریان تا پایان سال است. تنها ۱۰۰ دستگاه از این خودرو تولید خواهد شد که هرکدام ۷۱۴ هزار یورو قیمت دارند.

این پروژه که اواخر سال ۲۰۲۳ معرفی و پیش از فستیوال سرعت گودوود سال گذشته رونمایی کامل شد، با تأیید مرسدس ساخته شده است. مدل اصلی ۲.۵-۱۶ Evo II در سال ۱۹۹۲ با قهرمانی در سری مسابقات DTM آلمان، توانایی‌های خود را ثابت کرد. مرسدس تنها ۵۰۲ دستگاه از نسخه جاده‌ای این مدل برای همولوگیشن تولید کرد. HWA EVO بر اساس شاسی 190E سری W201 ساخته شده است. بدنه این رستوماد که از خودروهای CLK DTM و AMG GT Black الهام گرفته، از کامپوزیت فایبرگلاس ساخته شده تا وزن نسبتاً سبک ۱۳۶۰ کیلوگرم را حفظ کند. حتی شیشه‌های اصلی مدل کلاسیک در این نسخه گنجانده شده‌اند.

بااین‌حال، تفاوت‌های قابل‌توجهی مانند گلگیرهای عریض به سبک DTM وجود دارد. این گلگیرها رینگ‌های شش پره‌ای بزرگ با سایز ۱۹ اینچ در جلو و ۲۰ اینچ در عقب را در خود جای داده‌اند. در عقب نیز، سپر بزرگ‌تری برای تولید داون‌فورس بیشتر طراحی شده است. EVO از ترمزهای قدرتمند ۳۸۱ میلی‌متری با کالیپرهای شش ‌پیستونه در جلو و ۳۵۸ میلی‌متری در عقب بهره می‌برد. یک ویژگی جذاب دیگر، سیستم بالابر محور جلو است که سپر و اسپلیتر را حدود ۲۵ میلی‌متر بالا می‌برد تا جریان هوا بهینه شود. این بازطراحی قسمت جلو همچنین امکان نصب موتور عقب‌تر و پایین‌تر در شاسی را فراهم کرده تا توزیع وزن بهتری حاصل شود.

برای پیشرانه، HWA پس از بازخوردهای خریداران، موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر کاسورث مدل اصلی Evo II را نه با پیشرانه هیبریدی یا الکتریکی (که ابتدا نگرانی‌هایی ایجاد کرده بود)، بلکه با یک موتور ۳ لیتری V6 توئین توربوی ساخت مرسدس جایگزین کرد. در حالت استاندارد، این موتور ۴۵۰ اسب بخار و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور را از طریق یک گیربکس دستی شش سرعته به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند و EVO را به سرعت نهایی ادعایی ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت می‌رساند. در نسخهٔ پرفورمنس، قدرت به ۵۰۰ اسب بخار افزایش یافته و سرعت نهایی از ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت فراتر می‌رود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰۳ رای
منبع
carbuzz

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. دکتر استاپ

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (123 ديدگاه)

    زیبا ترین بنز تاریخ همینه

    موافقم 77
    مخالفم 14
    1. ALI.A.NLANSR

      ۲۶ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (145 ديدگاه)

      SLS🗿
      CLS🤫

      موافقم 54
      مخالفم 5
      1. JaMsHiD-B

        ۲۶ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (3301 ديدگاه)

        برونو ساکو تمام ماشیناش قشنگه

        موافقم 16
        مخالفم 1
  2. 🇩🇪هیتلر»

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (49 ديدگاه)

    اووووف لعنتی زیباترینهه محشرههه!!!!
    اینه قدرت آلمان🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪
    یه دونه چراغش مساویه با ده تا بوگاتی توربیون، مک لارن w1، فراری f80، کونیگزگ جسکو) یعنی این هایپرکارایی که گفتم زیباییشون به اندازه چراغ اینم نیست
    خداسسسسس🇩🇪🇩🇪🇩🇪

    موافقم 51
    مخالفم 32
  3. 2646.1

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (77 ديدگاه)

    ” تنها ۱۰۰ دستگاه از این خودرو تولید خواهد شد که هرکدام ۷۱۴ هزار یورو قیمت دارند. ”

    به نظر من ارزش این قیمت رو نداره.
    با این پول میشه چند تا از نمونه های بکر بهترین ماشین های تاریخ رو به صورت اصلی خرید.

    موافقم 44
    مخالفم 19
  4. SepehrV10

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (161 ديدگاه)

    طراحی اینو با AMG gt جدید مقایسه کنید

    برا همین اینقد گرونه باید تو این روزها که طراحی ها در حال افوله قدر اینا رو بدونیم

    موافقم 23
    مخالفم 5
  5. Taha Ayoobi

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (6571 ديدگاه)

    به قیمتش نمیارزه

    موافقم 23
    مخالفم 16
    1. رضا

      ۲۶ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (348 ديدگاه)

      ۱۹۰E ساده با قیمت 300 میلیون و موتور پایه در ایران نیست که این نسخه خیلی خاص و نابه

      موافقم 16
      مخالفم 1
    2. حمید

      ۲۶ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (13 ديدگاه)

      مهندسی آلمانی پیاده سازی شده در 190E حتی این قیمت ها براش کم هم هست، چون تو اروپا هم طرفدار داره برخلاف بعضی ماشین های دیگه

      موافقم 16
      مخالفم 2
  6. Siyavash

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1203 ديدگاه)

    زیبای وحشی.❤️‍🔥

    موافقم 14
    مخالفم 1
  7. امیر

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (12 ديدگاه)

    قیمت احتمالی؟

    موافقم 2
    مخالفم 2
  8. علی محمدخانی

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من به شخصه از خودرو های تاریخی تغییر یافته مخصوصاً به سبک رستوماد تیونینگ خوشم نمیاد چرا که در واقع روح کلاسیک و اصیل او خودرو را میگیرن خودرو کلاسیک حتی اگر نیاز به تغییر در جهت بهتر شدن داشته باشه باید در راستای حفظ اصالت خودرو انجام بشه

    موافقم 12
    مخالفم 2
  9. AmooRoohee

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (40 ديدگاه)

    فرشته‌ی زیبایی

    موافقم 13
    مخالفم 1
  10. Somebody

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فقط کیت واید بادیش عشققه
    منم بی ام و فنم ولی واقعا بعضی از ماشین های مرسدس زیبان مثل اینو و slr mclaren
    طراح هم تونسته هویت کلاسکیشو حفظ کنه همه یه ظاهر خفن و بروز اسپرت بده
    واقعا آلمان بهترین خودروسازهارو داره🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪

    موافقم 7
    مخالفم 1
  11. علی

    ۲۷ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (910 ديدگاه)

    به به به عشق خالص
    رانندگی انالوگ با این جواهر دوباره زنده شده بخاطر همین قیمتش گرونه. و دیگه تکرار نخواهد شد حس لذت بخشی که با هایپر های امروزی نمی شه چشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا