بازتولید مرسدس 190E 2.5-16 Evo II با نام HWA EVO، با بدنه فایبرگلاس، موتور V6 توئین توربو ۴۵۰ اسب بخاری و گیربکس دستی، آماده تحویل به خریداران است.
توسعه پروتوتایپ HWA EVO که رستوماد مرسدس بنز افسانهای 190E 2.5-16 Evo II است، با آزمایشهای پیست و تمرکز بر سیستم کنترل کشش، به مراحل پایانی نزدیک میشود. طبق اعلام HWA، این شرکت در حال آزمایش سیستم پایداری الکترونیکی اختصاصی است که شامل یک ECU سفارشی و ترمزهای ABS طراحیشده برای این پروتوتایپ است. HWA که به توسعه و تولید خودروهای مسابقهای مرسدس AMG GT و SLS AMG شهرت دارد، این آزمایشها را در مرکز بوش مهندسی در باکسبرگ آلمان انجام داده است. این شرکت که توسط هانس ورنر آفرخت، یکی از بنیانگذاران AMG، تأسیس شده، اطلاعات بیشتری ارائه نکرده اما ظاهراً در مسیر تحویل اولین خودروها به مشتریان تا پایان سال است. تنها ۱۰۰ دستگاه از این خودرو تولید خواهد شد که هرکدام ۷۱۴ هزار یورو قیمت دارند.
این پروژه که اواخر سال ۲۰۲۳ معرفی و پیش از فستیوال سرعت گودوود سال گذشته رونمایی کامل شد، با تأیید مرسدس ساخته شده است. مدل اصلی ۲.۵-۱۶ Evo II در سال ۱۹۹۲ با قهرمانی در سری مسابقات DTM آلمان، تواناییهای خود را ثابت کرد. مرسدس تنها ۵۰۲ دستگاه از نسخه جادهای این مدل برای همولوگیشن تولید کرد. HWA EVO بر اساس شاسی 190E سری W201 ساخته شده است. بدنه این رستوماد که از خودروهای CLK DTM و AMG GT Black الهام گرفته، از کامپوزیت فایبرگلاس ساخته شده تا وزن نسبتاً سبک ۱۳۶۰ کیلوگرم را حفظ کند. حتی شیشههای اصلی مدل کلاسیک در این نسخه گنجانده شدهاند.
بااینحال، تفاوتهای قابلتوجهی مانند گلگیرهای عریض به سبک DTM وجود دارد. این گلگیرها رینگهای شش پرهای بزرگ با سایز ۱۹ اینچ در جلو و ۲۰ اینچ در عقب را در خود جای دادهاند. در عقب نیز، سپر بزرگتری برای تولید داونفورس بیشتر طراحی شده است. EVO از ترمزهای قدرتمند ۳۸۱ میلیمتری با کالیپرهای شش پیستونه در جلو و ۳۵۸ میلیمتری در عقب بهره میبرد. یک ویژگی جذاب دیگر، سیستم بالابر محور جلو است که سپر و اسپلیتر را حدود ۲۵ میلیمتر بالا میبرد تا جریان هوا بهینه شود. این بازطراحی قسمت جلو همچنین امکان نصب موتور عقبتر و پایینتر در شاسی را فراهم کرده تا توزیع وزن بهتری حاصل شود.
برای پیشرانه، HWA پس از بازخوردهای خریداران، موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر کاسورث مدل اصلی Evo II را نه با پیشرانه هیبریدی یا الکتریکی (که ابتدا نگرانیهایی ایجاد کرده بود)، بلکه با یک موتور ۳ لیتری V6 توئین توربوی ساخت مرسدس جایگزین کرد. در حالت استاندارد، این موتور ۴۵۰ اسب بخار و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور را از طریق یک گیربکس دستی شش سرعته به چرخهای عقب منتقل میکند و EVO را به سرعت نهایی ادعایی ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت میرساند. در نسخهٔ پرفورمنس، قدرت به ۵۰۰ اسب بخار افزایش یافته و سرعت نهایی از ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت فراتر میرود.
دکتر استاپ
۲۶ خرداد ۱۴۰۴زیبا ترین بنز تاریخ همینه
ALI.A.NLANSR
۲۶ خرداد ۱۴۰۴SLS🗿
CLS🤫
JaMsHiD-B
۲۶ خرداد ۱۴۰۴برونو ساکو تمام ماشیناش قشنگه
🇩🇪هیتلر»
۲۶ خرداد ۱۴۰۴اووووف لعنتی زیباترینهه محشرههه!!!!
اینه قدرت آلمان🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪
یه دونه چراغش مساویه با ده تا بوگاتی توربیون، مک لارن w1، فراری f80، کونیگزگ جسکو) یعنی این هایپرکارایی که گفتم زیباییشون به اندازه چراغ اینم نیست
خداسسسسس🇩🇪🇩🇪🇩🇪
2646.1
۲۶ خرداد ۱۴۰۴” تنها ۱۰۰ دستگاه از این خودرو تولید خواهد شد که هرکدام ۷۱۴ هزار یورو قیمت دارند. ”
به نظر من ارزش این قیمت رو نداره.
با این پول میشه چند تا از نمونه های بکر بهترین ماشین های تاریخ رو به صورت اصلی خرید.
SepehrV10
۲۶ خرداد ۱۴۰۴طراحی اینو با AMG gt جدید مقایسه کنید
برا همین اینقد گرونه باید تو این روزها که طراحی ها در حال افوله قدر اینا رو بدونیم
Taha Ayoobi
۲۶ خرداد ۱۴۰۴به قیمتش نمیارزه
رضا
۲۶ خرداد ۱۴۰۴۱۹۰E ساده با قیمت 300 میلیون و موتور پایه در ایران نیست که این نسخه خیلی خاص و نابه
حمید
۲۶ خرداد ۱۴۰۴مهندسی آلمانی پیاده سازی شده در 190E حتی این قیمت ها براش کم هم هست، چون تو اروپا هم طرفدار داره برخلاف بعضی ماشین های دیگه
Siyavash
۲۶ خرداد ۱۴۰۴زیبای وحشی.❤️🔥
امیر
۲۶ خرداد ۱۴۰۴قیمت احتمالی؟
علی محمدخانی
۲۶ خرداد ۱۴۰۴من به شخصه از خودرو های تاریخی تغییر یافته مخصوصاً به سبک رستوماد تیونینگ خوشم نمیاد چرا که در واقع روح کلاسیک و اصیل او خودرو را میگیرن خودرو کلاسیک حتی اگر نیاز به تغییر در جهت بهتر شدن داشته باشه باید در راستای حفظ اصالت خودرو انجام بشه
AmooRoohee
۲۶ خرداد ۱۴۰۴فرشتهی زیبایی
Somebody
۲۶ خرداد ۱۴۰۴فقط کیت واید بادیش عشققه
منم بی ام و فنم ولی واقعا بعضی از ماشین های مرسدس زیبان مثل اینو و slr mclaren
طراح هم تونسته هویت کلاسکیشو حفظ کنه همه یه ظاهر خفن و بروز اسپرت بده
واقعا آلمان بهترین خودروسازهارو داره🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪
علی
۲۷ خرداد ۱۴۰۴به به به عشق خالص
رانندگی انالوگ با این جواهر دوباره زنده شده بخاطر همین قیمتش گرونه. و دیگه تکرار نخواهد شد حس لذت بخشی که با هایپر های امروزی نمی شه چشید