آکورا

خداحافظی با آکورا NSX با ساخت آخرین دستگاه تایپ S

عمر نسل دوم آکورا NSX رسماً به پایان رسید زیرا آخرین دستگاه این خودرو در اوهایو تولید شده است. این خودرو یک NSX تایپ S خاکستری‌رنگ است یعنی نسخه‌ای که پاییز گذشته معرفی شد و تنها ۳۵۰ دستگاه از آن به تولید رسید. تایپ S به‌عنوان نسخه‌ای پرفورمنس بالا، از پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو و سیستم هیبریدی ارتقاءیافته‌ای بهره می‌برد. به لطف این تغییرات، خروجی سیستم به ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۶۵ نیوتن متر گشتاور رسیده که ۲۷ اسب بخار و ۲۲ نیوتن متر از نسخهٔ معمولی بیشتر است. تایپ S با این نیروی بیشتر، در کمتر از سه ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و به حداکثر سرعت ۳۰۷ کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند.

هرچند نسل دوم NSX آن‌طور که باید موفق عمل نکرد اما نسل اول آن زمانی که در سال ۱۹۸۹ معرفی شد، یک خودروی اسپرت موتور وسط انقلابی بود. تولید این نسل در سال ۲۰۰۵ به پایان رسید و درخواست‌های زیادی برای ساخت جانشین آن وجود داشت. بدین منظور، در سال ۲۰۰۷ کانسپت Advanced Sports Car به‌عنوان پیش‌نمایش جانشین NSX رونمایی شد اما درنهایت کنار رفت و سپس در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۲ یک NSX کانسپت به نمایش درآمد که سه سال بعد معرفی نسخهٔ تولیدی را به دنبال داشت.

پس از یک شروع قدرتمند به دلیل تقاضایی که از زمان خاتمهٔ نسل اول تا شروع عرضهٔ نسل دوم جمع شده بود، NSX با مشکل مواجه شد زیرا خریدار زیادی نداشت. بااین‌حال، آکورا ناامید نشد و در طول سال‌ها به ارتقاء سوپرکار خود ادامه داد. بااین‌حال، هم‌اکنون متأسفانه تولید نسل دوم NSX پایان یافته و آیندهٔ آن مبهم است. البته مقامات هوندا اظهار داشته‌اند که به نسل سوم این سوپرکار توجه دارند اما درصورتی‌که نهایتاً تأیید شود، احتمالاً الکتریکی خواهد بود. در همین حال، کارکنان مرکز پرفورمنس آکورا به تولید سدان TLX Type S PMC Edition می‌پردازند که از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توربو با ۳۵۵ اسب بخار قدرت و ۴۸۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۳ دیدگاه‌ها

  1. R@min

    ۲۸ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (353 ديدگاه)

    شاید سریع نبود شاید جذابیت ظاهری پدرش و رقبارو نداشت اما قطعا مثل پدرش انقلابی بود و کمک شایانی به نسل جدید سوپراسپرت های هیبریدی کرد.

    موافقم ۶۳
    مخالفم ۸
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۲۸ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (7974 ديدگاه)

    شاهکاری که مغلوب اسمش شد و گران تمام شد !
    خداحافظ عشق ❤

    موافقم ۵۷
    مخالفم ۹
    1. کوروش

      ۲۸ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (34 ديدگاه)

      هییی

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۲
  3. کافر مقدس

    ۲۸ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1531 ديدگاه)

    یه ۴۰۵ رو از سال ۷۱ داریم تولید میکنیم اینجوری دوره هم عکس نمیگیریم

    نیسان آبی رو از ۱۳۴۹ تولید میکنیم اینجوری سیس نمیگیریم

    ۳دهه ست پراید میسازیم اینجوری تز نمیدیم

    خجالتم نمیکشن نه حجابی نه رعایت فاصله یی چیزی

    موافقم ۹۵
    مخالفم ۱۴
    1. VIPER

      ۲۸ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (2327 ديدگاه)

      تازه زنو مرد غریبه نا محرم کنار هم وایسادن
      تحریک نمیشن؟
      اصخر کورونا

      موافقم ۶۲
      مخالفم ۱۲
    2. Mr.porshe

      ۲۸ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (38 ديدگاه)

      دوست دارم بدونم تو مغز اینایی که بهت دیس دادن چیه
      از خودرو های داخلی راضین
      یا میخوان اوانارو هم به مقام انسانیت برسونن

      موافقم ۵۲
      مخالفم ۹
    3. GMA

      ۲۸ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (288 ديدگاه)

      این افکار کراهت داره برادر،ایمان بیارید…:))

      موافقم ۴۲
      مخالفم ۳
  4. Mr.porshe

    ۲۸ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (38 ديدگاه)

    باید امیدوار باشیم که یه نابغه سوخت مصنوعی مقرون به صرفه و با کیفت کشف یا اختراع کنه که از نابودی خودرو های درون‌سوز جلوگیری شه :)

    موافقم ۳۸
    مخالفم ۴
  5. MILADZM

    ۲۸ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (264 ديدگاه)

    یه محصول شکست خورده …

    حالا یه آمار فروش جنگی از nsx در مارکت آمریکا ببینیم :
    سال ///// فروش
    ۲۰۲۱///// ۱۲۴
    ۲۰۲۰ ///// ۱۲۸
    ۲۰۱۹ ////// ۲۳۸
    ۲۰۱۸ ///// ۱۷۰
    ۲۰۱۷ ///// ۵۸۱
    ۲۰۱۶ ///// ۲۶۹

    فکر نکنم دیگه حرفی برا گفتن باقی مونده باشه .

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۶۹
    1. MILADZM

      ۲۸ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (264 ديدگاه)

      ولی خداوکیلی چقد اون آکورا TLX آبی آخر متن خوشگله .
      واقعا زیباست یه لحظه دلم رفت واسش .

      موافقم ۳۳
      مخالفم ۵
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۲۸ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (7974 ديدگاه)

      میگم آمار فروش بوگاتی + پاگانی هم ارائه بده و مقایسه بکن با آمار فروش اکسنت + سوناتا !
      کی به کیه ، بنواز که خوب مینوازی 🤦‍♂️!

      موافقم ۳۱
      مخالفم ۸
    3. phonix

      ۲۸ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (962 ديدگاه)

      دوست عزیز ماشینی که با دست سر هم میشه مونتاژش خیلی زیاد باشه ۵۰۰ تا هست
      مثل اینکه نمیدونی داری درباره چه ماشینی حرف میزنی؟
      این ماشین هم گرونه هم دست ساز البته مونتاژش دستیه و پنل هارو با ماشین میسازن موتورش هم دستی اسمبل میشه

      موافقم ۱۸
      مخالفم ۲
  6. Porsche 911

    ۲۸ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1121 ديدگاه)

    قابل توجه بعضی ها…
    افسانه این ماشین هست نه جنسیس کوپه

    موافقم ۴۶
    مخالفم ۸
    1. MILADZM

      ۲۸ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (264 ديدگاه)

      آقا من یه اشتباهی کردم به جنسیس کوپه گفتیم افسانه
      ولی خداوکیلی قبول کنید این ماشین موفق نبود
      خود هوندا هم میگه که ما این رو یه شکست میدونیم بعد شما قبول نمیکنید
      پدال هم مطلبش رو پارسال گذاشت

      موافقم ۷
      مخالفم ۴۱
      1. محمدهادی

        ۲۸ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (1248 ديدگاه)

        آره داداش
        نسخه معمولیش که تو سالهای تولیدشو آوردی از نظر تولید خودروی موفقی نبود،هرچند همین تعداد کمتر از ۲هزار دستگاه تولید نسل دوم هم خودش درآینده به ارزش موارد تولید شده می افزایه
        اما هوندا هرچقد که تو نسخه اولیه این نسل ضعیف حاضرشد تو نسخه آخر ینی همین تایپ اس از نظر فروش،شرایط رو فوق العاده انجام داد و تمام پیش نمونه ها بسرعت فروش رفت
        این جذابیت و اعتبار نام NSX رو درصورت درپیش گرفتن سیاست و انتخاب آپشن های درست توسط هوندا رو میرسونه
        این نکته بسیار مهمی بود که شما اصلن ندیدیش
        حالا علتش یا توجه نکردنت به این تغیر بزرگ بود یام به عمد از NSX خوشت نمیاد و نخواستی این موفقیت سریع هوندا رو ببینی
        بنظرم علت بیشتر دیسلاکایی که خوردی همین بود که افرادی بودن که این موضوع رو تو اظهار نظرت فهمیدن

        موافقم ۶
        مخالفم ۴
    2. محمدهادی

      ۲۸ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1248 ديدگاه)

      خخخخخخ
      یزیدتو پورشه
      چه حواس جمی داری تو😄😄😄

      موافقم ۶
      مخالفم ۱
  7. 4wheeled

    ۲۸ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (123 ديدگاه)

    محصول شکست خورده بود،این بار چندمه که میخوان سوپر اسپرتشون رو هم قیمت رقبای اروپایی بفروشن ولی با شکست مواجه میشه

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۳۵
    1. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

      ۲۸ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (623 ديدگاه)

      این در آینده کلکسیونی میشه و خیلی گرون

      موافقم ۱۳
      مخالفم ۶
  8. Just toyota

    ۲۸ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (496 ديدگاه)

    ناراحت نشید ، چون قراره نسل بعدی این خودرو احتمالا ۲ سال دیگه رونمایی که مدیران هوندا گفتن به احتمال خیلی زیاد یک سوپرکار تمام الکتریکی افراطی هست که میتونه تو بحث شتاب با امثال تسلا رودستر و نسل جدید لکسوس lfa ( که اینم تمام الکتریکی ) رقابت کنه 🤩🇯🇵🇯🇵🇯🇵🚀🚀🚀💪

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۴
  9. Just toyota

    ۲۸ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (496 ديدگاه)

    واقعا یه این نسل هم مثل نسل قبلی اسطوره بود ، با ۱۷۰ هزار دلار شتابی در حد آونتادور ۵۰۰ هزار دلاری داشت 🇯🇵🇯🇵🚀🚀🚀💪💪

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۵
  10. downfall

    ۲۸ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (48 ديدگاه)

    ژاپن خودروهای افسانه ای مثل nsx و lfa و جی تی آر و سوپرا و لنسر و s2000 میسازه. چین هم برندهایی مثل byd و nio خودروهای قابل احترامی دارن.
    کره جنوبی هم آبروی صنعت خودروی آسیا رو می بره. اون از کادنزاشون که با پنجاه هزار تا قیمت با حقارت شوت شد بیرون از بازار!! اون از آزرا و استینگر. هر کار می کنن در سطح جهانی رقابت کنن بازار دست رد به سینشون میزنه

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۱۰
    1. Just toyota

      ۲۸ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (496 ديدگاه)

      اصلا به عنوان یه قانون کلی : هیچوقت نباید اسم کره رو کنار بزرگانی مثل ژاپن و آلمان آورد ، کره برای رسیدن به الان اینها حداقل ۳۰ سال دیگه باید پیشرفت کنه

      موافقم ۱۸
      مخالفم ۷
      1. محمدهادی

        ۲۸ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (1248 ديدگاه)

        کره البته خیلی خوب از دوران ابتدایی خودش پیرفت کرد
        اما این تنفری که در خیلی از افراد نسبت به محصولات کره وجود داره بنظرم بیشتر بخاطر اینه که کره یی ها در خودروسازی مثل تمام حوزه های فکریشون خیلی تفکرات بلندپروازانه و اعتماد به نفس کاذب دارن و این حال بهم زنه!

        موافقم ۱۰
        مخالفم ۲
  11. THE1

    ۲۸ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    چه ماشینایی که اومدن و رفتن و میان و میرن و سهم ما فقط تماشا بود و هست💔

    موافقم ۲۶
    مخالفم ۰
  12. sina

    ۲۸ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (2223 ديدگاه)

    برای یه برنده ژاپنی قیمتش زیادی بالا بود هر چند از دید من ارزش پرداخت تک تک دلارهاش رو داشت ولی خریدار وقتی قیمت بالاتر از صد هزار تا باشه بیشتر میره سمت برند های آلمانی یا ایتالیایی و بریتانیایی
    ژاپنی ها تو رده های قیمتی پایین تر برتری دارند.
    برند اکورا بعد توقف ساخت RLX و NSX و جایگزینی اینتگرا با ilx حالا با دو تا سدان و دوتا کراس اور تو بازار لوکس ها حضور داره که بنظرم کافیه.

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۴
    1. phonix

      ۲۸ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (962 ديدگاه)

      دوست عزیز هوندا هیچ وقت با مشکل قیمت گذاری روبهرو نبود و تمام ماشین های nsx هم فروش رفتن این ماشین کلا تولیدش قرار نبود زیاد باشه
      اون حرف قیمت گذاری فقط برای lfa حکم میکرد که اولین تلاش گروه تویوتا بود و خوب طبیعی هست کسی بالاش اندازه فراری پول نده هرچند که اونم فروش رفت
      وقتی استارتاپ های یه شب دراومده فروش میرن هوندا فروش نرن ماشین هاش؟

      موافقم ۴
      مخالفم ۵
      1. MILADZM

        ۲۸ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (264 ديدگاه)

        آقا جون هوندا خودش میگه nsx یه شکست تمام عیار بود
        خودش محصول خودش رو شکست میدونه بعد شما از ایران میگی همشون فروش رفتن و قرار هم نبود زیاد تولید بشه !
        مرد حسابی مگه داری در مورد یه هایپرکار میلیون داری حرف میزنی ؟
        من لینک اون اعتراف هوندا رو هم بالا گذاشتم
        این سیستم تایید کامنت داغونشون ۱۰ ساعت میکشه یه لینک زپرتی رو منتشر کنه
        تایید شد حتما ببینش

        موافقم ۵
        مخالفم ۷
        1. phonix

          ۲۸ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (962 ديدگاه)

          اون کیا نمیدونم چی چی
          شکستش اشکال نداشت و اولین تلاش بود و… یه عالمه ماسمالیش کردی
          بعد ماشینی که این نسلش تمام مدل هاش فروش رفته رو شکست میدونی؟

          موافقم ۳
          مخالفم ۲
        2. MILADZM

          ۲۸ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (264 ديدگاه)

          برادر من
          عزیز من
          دوست من
          هموطن من
          من کی باشم که nsx رو شکست بدونم
          بابا لامصب همونی که این ماشین رو ساخته میگه این ماشین یه شکست تمام عیار بود .
          لینک اون بالا تایید شد ببین

          موافقم ۴
          مخالفم ۳
      2. sina

        ۲۹ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (2223 ديدگاه)

        مشکل قیمت گذاری نبود دوست عزیز
        مشکل کم بودن سفارشات بود که فروشش رو چهاررقمی هم نمی‌کرد مدتها.
        در نهایت بازار مشخص میکنه که یه محصول چقد موفق بوده.
        در نهایت nsx از دید من یه شاهکار بود ولی بازار بهش روی خوش نشون نداد
        چراش از دید من قیمتش بود
        اگه این ماشین در آستانه صد کی قمیت گذاری میشد از دید من سالها تو بازار میموند با توجه به کیفیتش

        موافقم ۴
        مخالفم ۰
  13. بی خیال اسم

    ۲۸ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (668 ديدگاه)

    حیف شد با اینکه حرف زیادی نداشت ولی من دوسش داشتم…

    موافقم ۱
    مخالفم ۳
  14. datsun

    ۲۸ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (2784 ديدگاه)

    اسطوره ی ماندگار

    موافقم ۶
    مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا