آلفا رومئو

آلفارومئو جیولیا و استلویو استرما ادیشن 2023 معرفی شدند

آلفارومئو تاریخچه غنی خود در مسابقات را با معرفی نسخه‌های جدیدی از جیولیا و استلویو گرامی می‌دارد. این خودروها فاصله بین مدل‌های عادی و نسخه پرفورمنس کوادروفولیو را پر می‌کنند. خودروهای جیولیا استرما و استلویو استرما در بازارهای جهانی عرضه می‌شوند و بر اساس تریم ولوچه شکل گرفته اند. البته این دو مدل از برخی ویژگی‌های نسخه‌های پرچم‌دار کوادروفولیو نیز سود می‌برند که از جمله آن‌ها می‌توان به دیفرانسیل عقب لغزش محدود و سیستم تعلیق فعال اشاره کرد. این سیستم تعلیق جاده را بررسی و سریعاً شوک‌ها را تنظیم می‌کند تا هندلینگ بهتری را با سواری راحت ترکیب کند.

ماهیت اسپرت این خودروها از ظاهرشان مشخص است زیرا یک پوشش فیبر کربنی روی جلوپنجره و آینه‌بغل‌ها بکار رفته است. طراحان این برند همچنین تریم مشکی براق، نشان‌های تیره استرما و کالیپرهای ترمز مشکی براق با نوشته آلفارومئو را روی جیولیا و استلویو سفارشی نصب کرده‌اند. همین طرح تیره به رینگ‌ها نیز سرایت کرده است. رینگ‌های مشکی موردبحث در جیولیا و استلویو به ترتیب ۱۹ و ۲۱ اینچی هستند. البته جیولیا به‌صورت سفارشی با پکیج چرخ ویژه‌ای عرضه می‌شوند که ترکیب رینگ و لاستیک پهن‌تری دارد و این امر سبب بهبود دینامیک و ظاهر خودرو می‌شود.

مشتریان می‌توانند خودروی خود را با رنگ مشکی ولکانو سفارش دهند. افرادی که به دنبال رنگ‌های دیگر هستند می‌توانند سفید آلفا، آلفا روسو یا آبی میسانو را انتخاب کنند. در کابین نیز حس و حال اسپرتی برقرار است که دلیل آن عناصر فیبر کربنی مشابه نسخه‌های کوادروفولیو است. به این تریم باید صندلی‌های اسپرت با پوشش چرم مشکی، داشبورد چرمی و دوخت قرمز متضاد را اضافه کرد. سانروف بزرگ، شارژر بی‌سیم گوشی هوشمند و سیستم صوتی هارمن کاردون با ۱۴ بلندگو نیز جزو دیگر موارد قابل‌ذکر هستند.

هر دو خودرو دارای سطح وسیعی از سیستم‌های ایمنی و کمک‌راننده همچون کروز کنترل تطبیقی، دستیار نقاط کور فعال، هشدار خروج از مسیر، هشدار برخورد از جلو و ترمز اضطراری خودکار هستند. مشتریان همچنین می‌توانند پکیج دستیار فعال پلاس را سفارش دهند که شامل مواردی از جمله تشخیص علائم ترافیکی، دستیار ترافیک، حفظ خودرو بین خطوط، هشدار توجه راننده، دستیار سرعت هوشمند و… است.

متأسفانه در بخش پیشرانه اثری از مدل‌های کوادروفولیو دیده نمی‌شود و مدل‌های جدید استرما از پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو با خروجی ۲۸۰ اسب بخار و گشتاور ۴۱۴ نیوتون متر استفاده می‌کنند. اگرچه این پیشرانه نسبت به نمونه ۶ سیلندر ۲.۹ لیتری توئین توربوی کوادروفولیو در مرتبه پایین‌تری قرار می‌گیرد اما جیولیا استرما هنوز هم شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۵.۱ ثانیه‌ای با سیستم چهار چرخ محرک سفارشی دارد. استلویو استرما با سیستم چهار چرخ محرک عرضه می‌شود و شتاب ۵.۵ ثانیه‌ای را ثبت می‌کند.

آلفارومئو هم‌اکنون پیش‌فروش دو خودروی یاد شده در آمریکا را شروع کرده است. قیمت جیولیا و استلویو استرما به ترتیب از ۵۵۰۹۰ و ۵۸۹۵۰ دلار شروع می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. احمدرضا

    ۹ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (877 ديدگاه)

    تو زمانی که همه جلو پنجره رو بزرگتر میکنن یا با طراحی عجیب از اصالتشون فاصله میگیرن
    تو با اصالت ترین باش🙂

    این چیزیه که توی آلفارومئو میبینم و عاشقش میشم

    موافقم 28
    مخالفم 2
  2. بردیا

    ۹ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (140 ديدگاه)

    جای جولیتا و 4C خالیه

    موافقم 11
    مخالفم 1
  3. امیرحسین

    ۹ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (152 ديدگاه)

    کاش این بیاد ایران… یه دونه مدل 2016 قرمز رو سال 95 نمایندگی آلفا موتور تو میرداماد آورد ولی نمی دونم چرا گسترده عرضه نکرد

    موافقم 6
    مخالفم 1
  4. Jdm باز

    ۹ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    طراحی با اصالتی داره
    یعنی اگه ارم برند رو از رو ماشین وردارن راحت میتونی تشخیص بدی یه الفا جلوت هست

    هیکاش برند های دیگه هم اصالتشونو حفظ کنن

    موافقم 8
    مخالفم 1
  5. matin

    ۹ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (358 ديدگاه)

    جرمی کلارکسون برای این ماشین سر و دست میشکونه

    موافقم 5
    مخالفم 1
  6. shirko

    ۹ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (125 ديدگاه)

    تقریبا نمای داخلشو ، مخصوصا فرمان و دسته دنده رو از ب ام و اسکی رفته .

    موافقم 1
    مخالفم 9
  7. میثم

    ۹ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (3530 ديدگاه)

    یاد فیلمهای ژان پل بلموندو بخیر
    با فیات و لانچیا چه کارایی میکرد

    موافقم 4
    مخالفم 1
  8. حافظ

    ۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (31 ديدگاه)

    به نظرم آلفا رومعو با اصالت ترین خودروساز جهانه که هیچ وقت اصالت خودروهاشونو با پول تا الآن عوض نکردند حتی برندهای معتبری مثل ولوو و مرسدس بنز اصالتشون رو به جیلی چین به ضرب پول زیاد فروختند میبینیم الآن جیلی از پیشرانه ۱۵۰۰ سی سی ۲۲۰اسب بخار قدرت و ۳۹۰ نیوتون بر متر گشتاور میگیرد خیلی سخته در مقابل پول زیاد مقاومت کردن

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا