سایر خودروهای آمریکایی

سفارش تولید 100 هزار ون الکتریکی آمازون به ریویان

جف بزوس مدیرعامل آمازون اعلام کرد این غول اینترنتی سفارش تولید ۱۰۰ هزار ون تحویل محصول را به شرکت ریویان داده است. این سفارش به عنوان بخشی از استراتژی آمازون در حذف هرچه بیشتر دی‌اکسید کربن از جو زمین تا سال ۲۰۴۰ داده شده است.


اولین دسته از ون‌های انحصاری تولید ریویان در سال ۲۰۲۱ وارد سرویس خواهند شد و تحویل همه‌ی آن‌ها تا سال ۲۰۲۴ طول خواهد کشید. این ون ها بر پایه‌ی پلتفرم اسکیت بورد سفارشی ریویان که در مدل‌های تولیدی R1S و R1T بکار رفته‌اند تولید خواهند شد.


سفارش ۱۰۰ هزار دستگاهی میزان بسیار زیادی برای هر شرکت خودروسازی بوده چه رسد به ریویان که حتی یک دستگاه خودرو هم به عموم مردم تحویل نداده است. البته این استارت آپ الکتریکی قبلاً سرمایه‌گذاری زیادی را از آمازون و فورد دریافت کرده است.


اوایل سال جاری بود که ریویان سرمایه‌گذاری ۷۰۰ میلیون دلاری را از آمازون دریافت کرد و فورد نیز سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری را در این شرکت تازه‌کار انجام داد. شرکت کوکس اتوموتیو نیز ۳۵۰ میلیون دلار دیگر را صرف سرمایه‌گذاری در ریویان کرده است.


آمازون می‌خواهد تا سال ۲۰۴۰ به شرکتی کربن خنثی تبدیل شود که ۱۰ سال جلوتر از اهداف ترسیم شده توسط پاریس آکورد می‌باشد. یکی از سخنگویان ریویان به رویترز گفته که با تحویل تمامی ون‌های سفارشی آمازون از انتشار ۴ میلیون تن دی‌اکسید کربن در سال به اتمسفر جلوگیری خواهد شد. البته سخنگوی این شرکت از اشاره به جزئیات مالی معامله‌ی آمازون و ریویان خودداری کرده است.


ریویان در حال برنامه‌ریزی برای عرضه‌ی دو خودروی الکتریکی R1S شاسی‌بلند و R1T پیکاپ به بازار در سال آینده می‌باشد. هر دو خودرو با سه نوع مجموعه باتری در دسترس خواهند بود و بسته به نوع باتری محدوده حرکتی بین ۳۸۶ تا ۶۴۳ کیلومتر را خواهند داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. حمید

    ۱ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    چه خوش شانس یا چه مدیر خوبی داره این اداره آپ
    انگار دنیا فهمیدند باید انسان متعهد باشند
    محیط زیست جنگ و غیره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. احمدرضا

    ۱ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (877 ديدگاه)

    چقد شبیه هوندا e هستش
    یا اون شبیه اینع

    موافقم 0
    مخالفم 1
  3. Bilbo

    ۱ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (516 ديدگاه)

    نمی‌دونم چرا اینقدر این استارت آپ تا این حد به من حس خوبی میده، خیلی خیلی بیشتر از تسلا و بنظرم اولین دلیلش یه پختگی خاصی هست که تو طراحی محصولات فعلیش حس می‌کنم.
    امیدوارم موفق بشه…

    موافقم 0
    مخالفم 1
  4. امیر.عارف

    ۱ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (876 ديدگاه)

    با این سرمایه گذاری اولیه که از شرکتهای بزرگی هم صورت گرفته و سفارش اولیه عظیم باید فرد توانمند و ایده ی خوبی پشت این شرکت باشه . بنظر میرسه در آینده جزو خبرسازهای آینده ی خودرو باشه و چیزهای زیادی از این تولید کننده خواهیم شنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. حمیدرضا

    ۱ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    امازون در چند سال گذشته شدیدا سود رسانی داشته و انقدر نفوذش در خرید بالا بوده عملا کار باقی شبکه های فروش رو کساد کرده این حرکاتشونم مثل تحویل با پهپاد به بهتر شدن طرز فکر خریدارا کمک می کنه و باعث بهبود بیشتر فروششون خواهد شد قطعا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. علی

    ۱ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (141 ديدگاه)

    توی امریکا یه ضرب المثل هست که میگه نمیشه یه فرد گوشی داشته باشه و از امازون خرید نکردن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا