سایر خودروهای آمریکایی

ضرر ۱.۵۹ میلیارد دلاری ریویان در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۲

ریویان به سرعت در حال فهمیدن این نکته است که ورود به صنعت خودرو چقدر می‌تواند هزینه‌بر باشد! این استارت آپ خبرساز در سه‌ماهه اول امسال خبر از ضرر ۱.۵۹ میلیارد دلاری می‌دهد! یکی از مشهورترین رقبای تسلا در ماه‌های اخیر رشد ضرر قابل‌توجهی را داشته است چراکه ضرر سه‌ماهه اول سال قبل ریویان ۴۱۴ میلیون دلار بود. یکی از دلایل اصلی ضرر دهی ریویان در این بازه زمانی هزینه‌های عملیاتی بالاتر ذکر می‌شود. بد نیست بدانید ریویان در سه‌ماهه اول ۲۰۲۲ مبلغ ۵۴۷ میلیون دلار را برای بخش تحقیق و توسعه کنار گذاشته بود و این مبلغ در مدت مشابه سال پیش ۱۲۱ میلیون دلار گزارش شد.

همان‌گونه که طی روزهای پیش تائید شده بود این شرکت در سه‌ماهه اول امسال ۲۵۵۳ دستگاه خودرو تولید و ۱۲۷۷ دستگاه آن‌ها را تحویل مشتریان داده است که این به معنی درآمد ۹۵ میلیون دلاری خواهد بود. ریویان خاطرنشان می‌سازد به تولید محدود خودرو در خطوط تولیدی که برای تیراژ بالا طراحی شده‌اند ادامه می‌دهد. به همین خاطر برند موردبحث به خاطر هزینه‌های سربار و کارگری بالا شاهد سوددهی منفی است. البته ریویان انتظار دارد با افزایش تولید از سرعت افزایش هزینه‌های تولید و کارگری پیشی بگیرد. این خودروساز با ارسال نامه‌ای به سهامداران می‌گوید:

زنجیره تأمین همچنان مشکل تولید ماست. این چالش در تأمین برخی قطعات مهم همچون نیمه‌رساناها و برخی قطعات غیر نیمه‌رسانا دیده می‌شود. از ۳۱ مارس ۲۰۲۲ تاکنون مجبور به توقف تولیدی بیشتر از انتظارات بوده‌ایم و این امر منجر به از دست رفتن زمان تولید برنامه ریزی شده است

اگرچه ضرر دهی سنگین روی کاغذ بد به نظر می‌رسد اما ریویان سه‌ماهه اول امسال را با سرمایه ۱۶.۹۷ میلیارد دلاری به پایان رسانده است. این میزان سرمایه برای شروع تولید نسل بعدی خودروهای الکتریکی با قیمت ارزان‌تر کافی خواهد بود. ریویان انتظار دارد تا پایان سال جاری میلادی ۲۵ هزار دستگاه خودرو تولید کند.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. Reza Waffen SS

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (3486 ديدگاه)

    امروز رو با یه خبر بد شروع کردیم 😔😔😔

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۶
  2. H2_H2

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (36 ديدگاه)

    ته الکتریکی سازی اینه ،،، اولش خیلی سرصدا داره،،، همشون مثل تیر اومدن سرکار و پر سرو صدا یک دفعه بادشون رفت البته بجز شرکتای مطرح ،تاریخچه دار که علتشون همین بوده ،مثلا من برم فورد ،بنز و پورشه رو ول کنم برم تسلا و ریویان بگیرم البته از لوسید ایر خوشم اومده اما شرکتا مطرح که زدن تو الکتریکی باد اینا رفت

    موافقم ۶
    مخالفم ۲۷
    1. AMIR / ARMI

      ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (1170 ديدگاه)

      از دوستان تازه وارد خواهش داریم قبل از نوشتن کامنت
      تعدادی از مطالب قبلی سایت مطالعه بکنن تا با مفهوم خودروسازی و استارت آپ و مطالب غیره آشنایی پیدا بکنن
      مخصوصا مطالب مربوط به خودرو های الکتریکی و برند های جدید

      موافقم ۲۳
      مخالفم ۱
      1. TML BN

        ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (545 ديدگاه)

        من نمیدونم چرا بعضی با شرکت های برقی ساز و نو ظهور مثل تسلا مشکل دارن ببینید درسته که ما نمیتونیم قدمت فورد و بنز رو ول کنیم ولی بالاخره تسلا یک نوع دیگر خودرو سازی رو آورد حالا بعضی میگن که نه خودرو های برقی قبل تسلا وجود داشتن بله شاید وجود داشتن ولی قطعا نه به این به شکل و داخل مقاله ای که در همین پدال بود و نوشته بود علت موفقیت تسلا چیست(اگه درست یادم باشه)
        خیلی از دوستان هم‌عقیده بودن که تسلا با نوآوری و فناوری به اینجا رسیده
        و من خودم مخالف سر سخت هیبریدی و برقی بودم ولی باید با خودمون رو راست باشیم

        موافقم ۱۶
        مخالفم ۱
        1. viper2

          ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
          سوابق: (728 ديدگاه)

          دقیقا . خودروی برقی قبل از تسلا وجود داشته ولی تاثیر روی بازار رو تسلا گذاشت . برای مثال اولین ماشین امریکا فورد نبود بیوک بود ولی تاثیرش رو فورد گذاشت . یا مثلا اولین خودروی جهان بنز نبود . یه خودرو فکر میکنم از هلند بود. ولی تاثیرش رو بنز گذاشت

          موافقم ۷
          مخالفم ۲
        2. TML BN

          ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
          سوابق: (545 ديدگاه)

          دقیقا viper عزیز

          موافقم ۵
          مخالفم ۰
        3. کیانوش

          ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
          سوابق: (342 ديدگاه)

          من با شرکت های جدید صنعت خودرو سازی مشکلی ندارم اتفاقا کار خیلی سختیه تو بازاری که تحت سلطه غپل هایی با عمر یک قرن هست حتی ی شرکت نوظهور خودش رو مطرح کنه اما اینکه بعضی ها میان هر چیزی به غیر تسلا رو قدیمی و کهنه و داییناسور خطاب میکنن مشکل دارم با اینکه همین شرکت با این ضرر عظیم و تولید حدود نهایتا هزار خودرو تا الن ارزش بازار سهامش از فوردی که احتمالا فقط یک میلیون نفر نون خور داره مستقیم و غیر مستقیم تو زنجیره تامین گسترده اش این رو نمیتونم قبول کنم

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  3. TML BN

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (545 ديدگاه)

    ای بابا پس چرا

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  4. RezaRs

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (124 ديدگاه)

    حیفه این شرکت چیز خیلی خوبیه ماشیناش عالین حیف کمی گرون اند کاش ساختن یه مدل کوچیکتر و ارزون تر رو همین پلتفرم هزینه تولید رو سرشکن میکردن و دو پیکاپ مختلف میفروختن

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  5. ارین صاحب جمعی

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (818 ديدگاه)

    اگه قرار باشه همه بشن خودروسازی پس ما با پفک باید سروکار داشته باشیم

    موافقم ۲
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا