سایر خودروهای آمریکایی

اسکاربو SV روور، گران‌ترین شاسی‌بلند جهان با قیمت 1.5 میلیون دلار!

اسکاربو SV روور با نیروگاه V8 سوپرشارژ ۱۱۰۰ اسب بخاری، هیولایی بی‌رقیب برای آفرود است و با قیمت ۱.۵ میلیون دلاری از تمام شاسی‌بلندهای جهان گران‌تر است.

اسکاربو وینتیج، شرکت طراحی در جنوب کالیفرنیا، متخصص در خلق خودروهای سفارشی با الهام از گذشته و فناوری مدرن است. این شرکت با سال‌ها تجربه در به‌روزرسانی خودروهای کلاسیک مانند پورشه ۹۱۱، حالا با SV روور، گران‌ترین شاسی‌بلند جهان، استاندارد جدیدی تعریف کرده است. این «هایپرتراک» با طراحی الهام‌گرفته از لندروور دیفندر کلاسیک، بدنه‌ای کشیده‌تر و پایین‌تر دارد که آن را به یک شاسی‌بلند مسابقه‌ای آفرود با قابلیت استفاده روزمره تبدیل می‌کند. SV روور روی شاسی لوله‌ای سفارشی ساخته شده که استحکام بالایی برای عملکرد آفرود و ایمنی در برابر واژگونی فراهم می‌کند.

بدنه از کربن و آلومینیوم ساخته شده و وزن خودرو را با وجود تجهیزات سنگین به حدود ۲ تن محدود کرده است. این شاسی‌بلند دو گزینه پیشرانه ارائه می‌دهد که شامل موتور V8 سوپرشارژ ۶.۲ لیتری با ۱۱۰۰ اسب بخار و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت در ۳.۲ ثانیه یا نسخهٔ الکتریکی با ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت و باتری ۷۵ کیلووات ساعتی می‌شود. گیربکس هشت سرعته اتوماتیک سریع، انتقال نیرو به هر چهارچرخ را مدیریت می‌کند درحالی‌که امکان انتخاب حالت محرک عقب هم وجود خواهد داشت. سیستم چهارچرخ محرک، گیربکس کمکی با حالت‌های سبک و سنگین و دیفرانسیل‌های قفل‌شونده جلو و عقب، این شاسی‌بلند را برای فتح هر زمینی آماده می‌کنند.

برای مسیرهای ناهموار، SV روور مجهز به سیستم تعلیق بادی مستقل با ۷۶۰ میلی‌متر جابجایی چرخ (تراول) است که از فرودهای سخت جلوگیری کرده و پایداری را در زمین‌های ناهموار حفظ می‌کند. لاستیک‌های ۴۰ اینچی روی رینگ‌های ۲۰ اینچی و سیستم فرمان‌گیری چرخ‌های عقب، چابکی را در مسیرهای دشوار افزایش می‌دهند. این ویژگی‌ها SV روور را به یکی از معدود شاسی‌بلندهای خیابانی تبدیل کرده که در آفرود بی‌رقیب است. قیمت پایه از ۱.۵ میلیون دلار شروع می‌شود و بسته به سفارشی‌سازی‌های مشتری می‌تواند افزایش یابد.

داخل کابین SV روور ترکیبی از حس آفرود و تجمل است. روکش‌های آلکانتارا و آلومینیوم، صندلی‌های مسابقه‌ای و صفحه آمپر دیجیتال ۱۲.۳ اینچی به همراه سیستم اطلاعاتی‌سرگرمی ۱۲.۸ اینچی، تجربه‌ای مدرن ارائه می‌دهند. امکانات رفاهی شامل شیشه‌های برقی و سیستم تهویه مطبوع، راحتی را در کنار عملکرد تضمین می‌کنند. این شاسی‌بلند نه‌تنها برای آفرود، بلکه برای استفاده روزمره نیز طراحی شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. جلال بلاغی

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (297 ديدگاه)

    چقدر از سقف این لندرور ها بدم میاد

    موافقم 5
    مخالفم 16
    1. ارار

      ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (82 ديدگاه)

      اینو بخری انگار یک نیم میلیون دلار توکن همستر خریدیه باشی

      موافقم 10
      مخالفم 1
  2. ! i M α η δ υ α R

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (2413 ديدگاه)

    دلار چقدر بی برکت شده …

    موافقم 21
    مخالفم 3
    1. PURIYA

      ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (734 ديدگاه)

      ۱ و نیم میلیون جای ماشینی که با ۲ هزار تا ساختنش
      منطقیه

  3. ______________

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (29 ديدگاه)

    بنظرم به جز موتورش واقعا ارزش این قیمت رو نداره
    طراحیش خیلی خاص نیست که بخوام بگم ارزش این قیمت رو داره
    اپشن خاصی هم نداره
    داخلیش رو تروخدا نگاه کنید …. سردنده نداره !! واقعا این کار زشته بنظرم
    در کل اگه میخواید برید افرود و موتور فقط مهمه این گزینه خوبیه در بقیه بخش ها با قیمت همخوانی نداره

    موافقم 12
    مخالفم 3
  4. خاص

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (258 ديدگاه)

    از روی جی‌ام هامر H1 الگو گرفته.

    موافقم 7
    مخالفم 6
    1. مازیار

      ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (1612 ديدگاه)

      دقیقا اتاق دیفندر فقط طول و عرضش بیشتر شده و بچه گلگیر بزرگتر
      حالت بشکه‌ای جانبی و نمای جلو و عقب هم خودشه حتی فرم سقف و شیشه های کوچیک کنج سقف
      از سایه‌اش هم راحت میشه فهمید😄

      موافقم 8
      مخالفم 2
  5. Aryan Abdolahpoor

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (51 ديدگاه)

    این ماشین ترکیبی از هامر و لندروور و قدرت فکر را به نمایش می‌گذارد

    موافقم 8
    مخالفم 5
  6. Hf

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (126 ديدگاه)

    این ماشین اینقدر گرونه که ادم جرئت نمیکنه ببرتش آفرود. ولی واقعا برای کویر نوردی عالیه

    موافقم 9
    مخالفم 4
  7. yektachafi

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (93 ديدگاه)

    با این قیمت حتی سردنده هم براش نزاشتن
    خیلی گرون نیست؟

    موافقم 8
    مخالفم 2
  8. Mosafer

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (267 ديدگاه)

    چیزه مزخرفیه

    موافقم 11
    مخالفم 3
  9. صامورایی

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (467 ديدگاه)

    میتونی با این قیمت ۴ تا برانکو DR بخری که توسط فورد و مالتی متیک توسعه داده شده و انگار مستقیم از دل باها میاد بیرون‌. کلکسیونی و تولید محدود هم هست کلا ۵۰ تا ازش موجوده.

    https://www.pedal.ir/ford/ford-bronco-dr-nato-green/

  10. JaMsHiD-B

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (3215 ديدگاه)

    سیستم تعلیق و شاسی لوله ای و کمک فنر و فرمان پذیری چرخ عقب و لاستیک و رینگ و موتور و بدنه به علاوه سودی که شرکت سازنده باید بکنه
    قیمت ماشین رو قانع کننده میکنه
    کاربر های پدال میگن گرونه
    ولی خب . این یه ماشین کاملا کاستوم مسابقه ای هست که فقط پوسته ای شبیه به لندروور داره
    یه چیزی مثل تروفی تراک ها ( قیمتشم در همون حده )
    با این تفاوت که پلاک میشه

    موافقم 1
    مخالفم 1
  11. علی Shelby

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (745 ديدگاه)

    چجوری دنده رو عوض میکنن نمیدونم 🤣🤣

  12. amir

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    کارلمن کینگ با 1,9میلیون دلار که گرونتر از اینه پس چرا نوشته گرانترین شاسی بلند دنیا 🤔🤔

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا