سایر خودروهای آمریکایی

آیا SSC تواتارا رکورد سریع‌ترین خودروی تولیدی دنیا را شکسته است؟

شرکت آمریکایی SSC در سال ۲۰۰۷ با هایپرکار خود بنام اولتیمیت آئرو رکورد سریع‌ترین خودروی تولیدی دنیا را بنام خود در گینس ثبت کرد. دو سال پیش نیز هایپرکار جدید این شرکت با نام تواتارا و با هدف ثبت رکورد سرعت جدیدی معرفی شد. حال گفته شده در همین آخر هفتهٔ گذشته این رکورد زنی انجام شده است زیرا وزارت حمل‌ونقل نوادا اعلام کرده است که رانندگان در مسیر ۱۶۰ این ایالت به دلیل یک رویداد ویژهٔ فیلم‌برداری دوروزه با تأخیر مواجه می‌شوند.

هرچند این اطلاعیه جزئیات خاصی را ارائه نکرده اما وب‌سایت PVTimes گزارش کرده است که این تأخیرها به خاطر تلاش برای ثبت رکورد سرعت زمینی برای یک خودروی تولیدی توسط SSC بوده است. این گزارش خاطرنشان کرده است که جادهٔ بین لاس‌وگاس و پهرامپ مکان آشنایی برای ثبت رکورد سرعت است زیرا کوئنیگ‌زگ آگرا RS هم در سال ۲۰۱۷ برای رسیدن به سرعت ۴۴۷ کیلومتر بر ساعت از همین بزرگراه استفاده کرد.

به گفتهٔ یک منبع ناشناس، تواتارا رکورد آگرا RS را شکسته است. البته وی نگفته که سرعت این خودرو چقدر بوده اما SSC قبلاً اعلام کرده است که تواتارا توانایی دستیابی به سرعتی بیش از ۴۸۰ کیلومتر بر ساعت را دارد. این در حالی است که سال گذشته بوگاتی شیرون سوپراسپرت به سرعت ۴۹۰ کیلومتر بر ساعت رسید اما چون مسیر را از دو جهت طی نکرد رکورد آن در گینس ثبت نشد. حال جالب خواهد بود بدانیم که آیا SSC توانسته از سرعت بوگاتی هم فراتر برود یا نه.

در همین حال، SSC تلاش برای رکورد زنی را تأیید نکرده اما گفته است که برنامه‌های خود برای ثبت رکورد سرعت را کتمان نمی‌کند. این شرکت در این رابطه افزوده است:

ما از گمانه‌زنی‌ها و سروصداها در مورد اینکه آیا به‌زودی این کار را انجام خواهیم داد یا قبلاً انجام داده‌ایم استقبال می‌کنیم. هر وقت مناسب باشد اخبار را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد

برای یادآوری، تواتارا به یک پیشرانهٔ ۵.۹ لیتری V8 توئین توربو مجهز است که با بنزین اکتان ۹۱، قدرتی برابر با ۱۳۵۰ اسب بخار تولید می‌کند اما در صورت استفاده از سوخت E85، خروجی آن به قدرت فوق‌العادهٔ ۱۷۵۰ اسب بخار می‌رسد. علاوه بر پیشرانهٔ قدرتمند، این هایپرکار آمریکایی آئرودینامیک پیشرفته‌ای هم دارد و درنتیجه خودرویی فوق‌العاده پایدار و قابل پیش‌بینی است که اطمینان کامل را به راننده القا می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. Hadi

    ۲۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    بنظرم رکورد بوگاتی برا بقیه خیلی دست نیافتنی باشه اما ssc و konig segg میتونن رکوردو بشکونن…
    کلا هر کی رکوردو بزنه دمش گرم ?

    موافقم 59
    مخالفم 3
    1. R

      ۲۳ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (1024 ديدگاه)

      رکورش حتما کمتر از بوگاتی بوده وگر نه همون اول با دادو فریاد گوش جهانو کر کرده بودن

      موافقم 8
      مخالفم 4
  2. M.A.S

    ۲۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (815 ديدگاه)

    ماشین اونه که راحت و بدون ترس و دردسر گرون بودنش و نبود قطعه و استهلاک زیاد و استرس تصادف و نابودی یه سرمایه راحت بشینی پشتش و تا جایی که ادرنالینتو بالا ببره گاز بدی دریفت بکشی و شتاب بگیری
    خب کی میاد وقتی این همه پول داده تا تاپ اسپید ببرتش
    کی میاد این ماشینو احساس کنه وقتی دو میلیون دلار پولشه (حدودی میگم دقیق دوستان اطلاع بیشتری دارن)
    کی اینو تو خیابون یاپیست میاره وقتی قطعاتش زیاد نیست
    اصلا همه اینا به راننده های حرفه ای هم استرس وارد میکنه
    کلا هایپر کارا نمیدونم چرا یه جورین
    اگه معیارای هایپر کارارو در نظر بگیریم این ماشین خیلی خفنیه
    اما در کل به نظرم خریدن یه ماشین که بشه راحت لمسش کرد هر وقتی که بخوای خیلی بیشتر از یه وسیله نمادینه که نتونی از تواناییاش لذت ببری

    موافقم 50
    مخالفم 10
    1. M.A.S

      ۲۳ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (815 ديدگاه)

      یه سوال دوستان یعنی بوگاتی تو مسیر رفتن 490 رو زد ولی تو مسیر برگشت نتونست این رکوردو بزنه؟

      موافقم 18
      مخالفم 4
      1. ♤Angus_812♤

        ۲۳ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (428 ديدگاه)

        بوگاتی اصلا نمیخواست رکورد ثبت کنه
        فقط یه تبلیغات بود برای شیرون ۳۰۰+
        وگرنه میتونست رکوردو به اسم خودش بزنه

        موافقم 14
        مخالفم 29
        1. علیx76

          ۲۳ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (1203 ديدگاه)

          اگر میتونست صد در صد دریغ نمیکرد
          چون میانگین سرعت رفت و برگشت برای رکورد محاسبه میشه ، حتما کمتر از این رکوردی که الان زده میشد
          اینم در نظر داشته باشید که بوگاتی پیست مخصوص رکورد گیری داره ، در حالیکه بقیه باید تو جاده رکورد بگیرن !

          موافقم 34
          مخالفم 5
  3. amg 63

    ۲۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (122 ديدگاه)

    wonderful

    موافقم 20
    مخالفم 1
  4. ارش

    ۲۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    نسل قبلیش رو به خاطر طراحی بدش دوست نداشتم ولی این طراحی زیبایی داره از هر نمایی که بهش نگاه کنی ماشین خوشگلیه کابین قشنگی هم داره .

    موافقم 33
    مخالفم 1
    1. nikzad

      ۲۳ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (282 ديدگاه)

      خیلی زیبا هست این ماشین اصلا حرف نداره از بعضی هایپر کار ها هم خیلی خیلی قشنگ تره.طراحی ساده اما خشنی داره.

      موافقم 15
      مخالفم 1
  5. Mohammad

    ۲۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (25 ديدگاه)

    ۱۷۵۰ اسب بخاررررر
    پشماممممممممممم

    موافقم 21
    مخالفم 3
  6. احمدرضا

    ۲۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (727 ديدگاه)

    سلام دوستان
    یه سئوال
    سوخت E85 در کشورهای خارجی به راحتی در دسترس هست ؟
    قیمتش چقدر با بنزین فرق داره ؟
    اگه کسی توضیح بده ممنون میشم

    موافقم 13
    مخالفم 0
  7. MaF

    ۲۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (344 ديدگاه)

    دوستان میشه توضیه بدین بنزین e85 چ فرقی با اکتان 91 داره؟؟

    موافقم 8
    مخالفم 1
    1. akrh78

      ۲۳ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (1358 ديدگاه)

      این سوخت 85 درصدش اتانول هست

      موافقم 8
      مخالفم 0
    2. ارشیاSVJ

      ۲۳ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (1749 ديدگاه)

      E85 رو از قند توی چغندر میگیرن.
      اکتانش بالاتره و الودگیش کمتر.
      البته فک کنم هزینه تولیدش بالاست.

      موافقم 12
      مخالفم 0
      1. OMID

        ۲۳ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (2172 ديدگاه)

        اتانول رو بیشتر از ذرت و پسماندهای کشاورزی ( گندم ) و نیشکر میگیرن
        جزو سوخت های تجدید پذیر هم هست
        اگر موفق بشه می‌تونه خودروهای بنزینی رو نجات بده

        موافقم 9
        مخالفم 1
      2. MaF

        ۲۳ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (344 ديدگاه)

        خیلی ممنونم دوست عزیز
        فقد یه سوال
        چیزی که دوستمون بالاتر گفته
        85 درصدشه؟؟!!

        موافقم 2
        مخالفم 0
  8. ارشیاSVJ

    ۲۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    کانسپتش خیلی خفن تر بود.

    موافقم 0
    مخالفم 1
  9. akrh78

    ۲۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1358 ديدگاه)

    شرایط صحرای نوادا خیلی برا رکورد زنی بهتر از پیست فولکس واگن هست دوستان هی نگن بوگاتی پیست داره پیست داره
    ارتفاع جاده 160 نوادا 1600 متر بیشتر از پیست فولکسه (ویسکوزیته کمتر –> درگ کمتر –> سرعت بیشتر) ✌️
    این رو مدیر تیم مهندسی بوگاتی هم گفت که اگه ما بجای پیست خودمون توی نوادا رکورد گیری میکردیم 15 مایل بر ساعت بیشتر ثبت میکردیم بخاطر چگالی هوای کمتر

    موافقم 12
    مخالفم 11
    1. Carbonado Aventador

      ۲۳ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (4468 ديدگاه)

      از اونطرف هموچگالی هوای بیشتر
      راندمان بهتر موتور????
      .
      کلا اینا همش بازار گرمیه بوگاتی اگه رکورد بزن بود همون موقع رفت و برگشت رو میرفت.
      .
      پیست فولوکس واگن طولانی ترین و صاف ترین پیست دنیاس…
      .
      ۷.۵ کیلومتر طول داره
      درحالی که این اتوبان نزدیک ۵ کیلومتر طولشه

      موافقم 7
      مخالفم 2
  10. Mazda3

    ۲۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (295 ديدگاه)

    رقیب کوئنیگزگ بودن خیلی بهش میاد رقابت بهتر هم میشه با وجود این دوتا و هنسی هرچند باید منتظر نتیجه بود بوگاتی هم بنظرم چون سبک متفاوت تری داره بحثش جداس

    موافقم 11
    مخالفم 0
  11. رامتین

    ۲۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (3045 ديدگاه)

    طرف میگه شیرون در مسیر برگشت نمی‌توانست رکورد بزنه. بالفرض حرف شما صحیح اما توجه کنید در بدترین حالت ممکن، شیرون در مسیر برگشت اگه ۴۹۰ نمی‌زد، ۴۷۰ را میزد و پس میانگین این دو در گینس ثبت میشد که دقیق میشه ۴۸۰ یا ۳۰۰ مایل. این عدد بسیار بسیار بهتر از ۴۴۷ فعلیه.

    موافقم 7
    مخالفم 8
    1. کارلوس کاستاندا

      ۲۳ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (97 ديدگاه)

      شما اگه فرضا وزش باد یا حتی نسیم ملایم را در نظر بگیری حتی نزدیک 450 هم نمیشد چه برسه به 470 برادر در مسیر موافق باد به اون سرعت رسیده . تو سرعت بالای 300 یه نسیم ملایم مثه بتون عمل میکنه چرا دارید استدلال بی اساس میاری هر چند کاری به اینکه 19 سانت طول ماشین را زیاد کردند یا صندلی را باز کردن یا لاستیکهای مخصوص سفارشی که بعد 6 ماه اماده شده بودن و یه ابر پردازشگر بهش اضافه کردند تا به این سرعت برسه نداریم.

      موافقم 6
      مخالفم 6
      1. رامتین

        ۲۳ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (3045 ديدگاه)

        حالا شما از کجا میدونی سرعت باد چقدر بوده که می‌فرمایید به ۴۳۰ هم نمی‌رسید. اصلا همون ۴۳۰ باز هم میانگین ۴۶۰ میشه. در کل بر مبنای تصورات نمیشه حرف زد و باید به عدد ۴۹۰ احترام گذاشت.

        موافقم 5
        مخالفم 2
        1. nikzad

          ۲۳ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (282 ديدگاه)

          به نظرتون اینجا ایرودینامیک چیکار میکنه؟وظیفش همینه دیگه!

          موافقم 1
          مخالفم 1
      2. joojoo

        ۲۳ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (272 ديدگاه)

        چی میگی داداش….توی هوای آرام که سرعت باد 10 کیلومتر بر ساعته. رکورد رفت و برگشت نهایتا 20 کیلومتر بر ساعت اختلاف داشته باشن. خیلی ساده بخوام بگم…. در بدترین شرایط(که فرض بگیریم باد موافق جهت بود). میانگین رکورد بوگاتی از 480 تا کمتر نمیشد.

        موضوع بعدی اینه که بوگاتی همچنان داشت شتاب میگرفت و احتمالا تا 495 هم میرفت اگه مسیر پیست به اندازه ی کافی بود. محدودیت سرعت بوگاتی اونجا به خاطر محدودیت پیست بود…..نه محدودیت خود ماشین….

        موافقم 3
        مخالفم 2
        1. کارلوس کاستاندا

          ۲۳ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (97 ديدگاه)

          میگفتی براش اسفالت میکردن خخخخ

          موافقم 2
          مخالفم 2
  12. مهدی

    ۲۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    دوستان باید یه چیزی بهتون بگم سریع ترین ماشین دنیا بوگاتی شیرون سوپر اسپرت نیست بلکه دول سیکستین هست این ماشین موتور 16 سیلندر باقدرت دیوانه وار 5000 اسب بخار با شتاب 1.5 و نهایت سرعت 560 کیلومتر بر ساعت

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا