سایر خودروهای آسیایی

ماهیندرا اسکورپیو N، یک شاسی‌بلند آفرودی هندی برای عرضه جهانی

ماهیندرا یک ماه پس از اینکه شاسی‌بلند کاملاً جدید اسکورپیو N را معرفی کرد، حالا جزئیات و مشخصات کامل آن را اعلام کرده است. این خودرو که روی شاسی نردبانی ساخته شده است، در نسخه‌های بنزینی و دیزلی با تجهیزات فراوان و قیمت مناسب به بازار عرضه خواهد شد. اسکورپیو N در هند تولید می‌شود اما یک مدل جهانی است و در آینده نزدیک در بازارهای بین‌المللی مثل آفریقای جنوبی، استرالیا و نیوزلند هم عرضه خواهد شد یعنی جاهایی که شاسی‌بلندهای ارزان‌قیمت و سرسخت بسیار محبوب هستند.

به گفته ماهیندرا، این خودرو به‌طور کامل از ابتدا توسعه پیدا کرده و هیچ اشتراکی با اسکورپیوی قدیمی ندارد. اسکورپیو N که روی نسل سوم شاسی نردبانی ماهیندرا ساخته شده است، هرچند شخصیت خشن قبلی خود را حفظ کرده ولی درعین‌حال بهبودهای قابل‌توجهی را در کاهش لرزش و ارتعاش، راحتی سواری، هندلینگ و ایمنی تجربه کرده است. مهندسی این خودرو در مرکز تحقیقاتی ماهیندرا در نزدیک چنای هند با همکاری مرکزی فنی آمریکای شمالی آن در ایالات‌متحده صورت گرفته است.

طراحی این شاسی‌بلند جدید نیز از طریق همکاری استودیوی طراحی هندی ماهیندرا با پینین‌فارینا انجام شده است. درنتیجه، هرچند اسکورپیو N همچنان تناسبات آفرودی گذشته را حفظ کرده ولی حالا از فرم آئرودینامیک‌تری بهره می‌برد. شاسی‌بلند جدید ماهیندرا از بدنه‌ای عضلانی‌تر با چراغ‌های LED که بسیار مدرن‌تر به نظر می‌رسند برخوردار شده و روی جلوپنجرهٔ کرومی آن‌هم لوگوی جدید شرکت نقش بسته است.

اسکورپیو N در داخل به لطف برخورداری از سه ردیف صندلی می‌تواند تا هفت نفر را حمل کند. تودوزی چرمی مشکی و قهوه‌ای به همراه سانروف نیز فضای لوکس و سطح بالایی را ایجاد کرده‌اند. در بخش تکنولوژی، شاهد یک صفحه‌نمایش ۷ اینچی در صفحه آمپر به همراه یک نمایشگر لمسی مرکزی ۸ اینچی با سیستم اطلاعاتی-سرگرمی مبتنی بر AdrenoX هستیم که از اندروید اتو، اپل کارپلی، دستیار صوتی الکسا و بیش از ۷۰ اپلیکیشن بهره می‌برد. در نسخهٔ پرچم‌دار خودرو نیز سیستم صوتی سه‌بعدی سونی با ۱۲ بلندگو ارائه می‌شود.

پیشرانه‌های اسکورپیو N شامل یک نمونهٔ بنزینی و یک دیزلی می‌شود که به گفتهٔ ماهیندرا، علیرغم اینکه از هرگونه سیستم کمکی هیبریدی بی‌بهره هستند اما کمترین تولید دی‌اکسید کربن را در این بخش دارند. پیشرانهٔ بنزینی یک ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور است درحالی‌که موتور توربودیزلی ۲.۲ لیتری چهار سیلندر ۱۷۵ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. برای انتقال نیروی هردو موتور گیربکس‌های شش سرعتهٔ دستی یا اتوماتیک قابل انتخاب خواهد بود که نیرو را به‌صورت استاندارد به چرخ‌های عقب و به‌صورت سفارشی به هر چهارچرخ منتقل می‌کندد.

اسکورپیو N به تکنولوژی هوشمند مدیریت مسیر بنام ۴XPLOR مجهز شده که هنگام خروج از مسیرهای معمولی امکان تغییر انتقال قدرت از ۲WD به ۴WD را به راننده می‌دهد. همچنین امکان انتخاب از بین سه حالت رانندگی مختلف بنام‌های Zip (مسیر صاف)، Zap (آفرود) و Zoom (پرفورمنس) هم وجود خواهد داشت. سیستم تعلیق این خودرو در جلو دو جناقی و در عقب چند اتصالی است و با برخورداری از تکنولوژی‌هایی مثل دامپینگ فرکانسی (FDD)، سواری نرم و راحتی را فراهم می‌کند.

اسکورپیو N در کارخانه‌ای در شهر پونای هند تولید خواهد شد. پذیرش سفارشات خرید این خودرو از آخر ماه جولای آغاز خواهد شد و پیش از آن ماهیندرا امکان آزمایش رانندگی با آن را در شهرهای مختلف هند برای خریداران فراهم خواهد کرد. قیمت این شاسی‌بلند جدید در هند از یک میلیون و ۲۰۰ هزار روپیه معادل ۱۵,۲۰۰ دلار آغاز شده و در نسخهٔ پرچم‌دار به یک میلیون و ۹۵۰ هزار روپیه معادل ۲۴,۷۰۰ دلار می‌رسد. تحویل اولین نمونه‌های اسکورپیو N نزدیک به پایان امسال آغاز خواهد شد.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. زیزیگولو

    ۱۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (3153 ديدگاه)

    فقط ماشین هندی تو ایران کم داشتیم !! که گویا مسئولین و مافیای خودرو به دنبال این هستن که بنجلهای هندی رو وارد ایران کنن

    موافقم ۲۴
    مخالفم ۲۷
    1. علی

      ۱۰ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (5 ديدگاه)

      دوست عزیز قرار نیست ایران بیاد و این مقاله راجع به معرفی خودرو هست و ثانیا اگه وارد شد شما نخر

      موافقم ۳۵
      مخالفم ۱۱
      1. زیزیگولو

        ۱۰ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (3153 ديدگاه)

        یه سر به اخبار واردات خودرو بزن تا متوجه حرفام بشی …… بنجلهای شرکت تاتا موتور و شرکت ماهیندرا موتور در راه هستن …. هر وقت وارد ایراندشد شما برو بخر و لذتش رو ببر !!!

        موافقم ۱۰
        مخالفم ۸
    2. مانی

      ۱۰ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (25 ديدگاه)

      به نظر من این ماشین آفرودی می تونه یک گزینه مطرح برای ورود و مونتاژ تو شرکت های داخلی مون باشه.چون مشخصات فنی مناسبی داره و قیمت اون تا حدی منصفانه است.کیفیت محصولات ماهیندرا هم نسبتا خوبه (البته در نه حد تویوتا و هیوندای) و ماشین های ماهیندرا هم به بازارهای توسعه یافته ای مثل استرالیا و نیوزلاند صادر می شن.اینا در جمع پوئن های هستند که ارزش این ماشین رو برای ورود و مونتاژ به ایران بالا می بره.این ماشین می تونه رقیبی مستقیم برای چری تیگو ۸ پرو مکس باشه و البته جایگزینی نو و صفر کیلومتر هم برای نسخه های دست دوم هیوندای سانتافه مدل های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ داخل بازار ایران.

      موافقم ۶
      مخالفم ۱۳
      1. زیزیگولو

        ۱۰ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (3153 ديدگاه)

        واقعاً جای تاسف داره که به ماشینای چینی و هندی اونم با قیمتای غیر واقعی و مسخره راضی هستی 🤦🤦🤦 …..👎👎👎👎

        موافقم ۱۲
        مخالفم ۵
        1. aliHOZA

          ۱۷ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (463 ديدگاه)

          شما به چی راضی میشی؟
          پولشو داری؟

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  2. Erfan

    ۱۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (234 ديدگاه)

    برای یه شاسی بلند آفرودی هفت نفره که از نظر طراحی خارجی خیلی بد نیست طراحی داخلی هم خوبه واقعا ۱۵هزار دلار چیزی نیست.
    شاسی نردبانی هم داره دیگه چی میخواید با ۱۵هزارتا

    موافقم ۴۵
    مخالفم ۱
  3. meysam

    ۱۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (3244 ديدگاه)

    آفرود نسل قبلیشو دیدم برای یه ماشین هندی واقعا خوب بود
    خوبی که الان خوبتر شده
    دمشون گرم هندیا
    تفاوتشون با چینیا اینه کپی کار و دزد نیستن
    هرچی میسازن درصد بالاییش متکی به توان فنی خودشونه
    از پلتفرم و موتور گیربکس تا طراحی و ایمنی و …
    تو متن هم به این مورد اشاره شده
    خیلی از چینیها مردترن

    موافقم ۴۰
    مخالفم ۵
  4. فرامرز

    ۱۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (56 ديدگاه)

    خودرو سازی هند هم پیشرفت کرد و ما همچنان در جا میزنیم 🤦‍♂️🤦‍♂️

    موافقم ۲۴
    مخالفم ۱
    1. Avan

      ۱۰ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (20 ديدگاه)

      هند را دست کم نگیر.جزو ۷ اقتصاد بزرگ دنیاست. ما ایرانی ها فقط ادعا داریم ولی هیچ نقشی در دنیا نداریم

      موافقم ۲۶
      مخالفم ۱
  5. Alan.r

    ۱۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (338 ديدگاه)

    نسبت به قیمت خوبه
    موتورش خوبه ظاهرشم بد نیست

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۰
  6. پویان

    ۱۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (662 ديدگاه)

    میثم هیچ وقت صنعت خودرو هند رو درح د چین نبین. در بحث خودروهای برقی و هیبریدی که اصلا نیستن

    موافقم ۵
    مخالفم ۱۳
    1. meysam

      ۱۰ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (3244 ديدگاه)

      فعلا نیستن
      ولی با این روندی که سیاست هند در پیش گرفته خیلی سریع داره رشد میکنه

      موافقم ۹
      مخالفم ۰
  7. شاپور

    ۱۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (163 ديدگاه)

    نسبت به قیمت ، ۷نفره بودن ، امکانات و موتور واقعا ارزانه . چرا ایران نیاد ؟

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۱
  8. پدرام

    ۱۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (398 ديدگاه)

    طراحی اش هماهنگه اما عقبش چرا شبیه ولوو شده ؟

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
  9. علی جردن

    ۱۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (111 ديدگاه)

    هندیا suv آفرودی تولید کنن بدن بیرون ما ری‌را

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۰
  10. Akbar top

    ۱۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    سلام.به نظر من ماشین خوبیه.اگه که به کشورمون بخواد بیاد مدل فرمون چپش باید درست بشهواینکه موتور دیزلیش به جای چهار سیلندر اگه شیش سیلندر خورجینی ۲۵۰۰ بود بهتر نبود

    موافقم ۲
    مخالفم ۲
  11. سعید

    ۱۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هند از ایران خودرو بهتره

    موافقم ۶
    مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا