آستون مارتین

نگاهی به آمار فروش استون مارتین، استقبال بیشتر از DBX

استون مارتین اگرچه کمی دیر وارد بازی شاسی بلندها شده اما خب هیچ‌وقت برای کسب سود از این بازار دیر نیست. سرمایه‌گذاری سنگین برای تولید DBX در کارخانه جدید جواب داده زیرا قدبلند این برند به پرفروش‌ترین محصولش تبدیل شده است. همچنین تقاضا برای شاسی‌بلند استون مارتین از فروش تمامی محصولات این شرکت پیشی گرفته است.

نتایج فروش سه‌ماهه سوم ۲۰۲۱ استون مارتین منتشر شده و این برند بین ژانویه تا سپتامبر تعداد ۲۱۸۶ دستگاه از DBX را فروخته است. سایر محصولات این برند در بازه زمانی یاد شده فروش ۲۰۶۴ دستگاهی داشته‌اند. موضوع جالب اینکه استون مارتین محصولات خود را در گروه‌های اسپورت، جی تی، شاسی‌بلند، سایر و سفارشی قرار می‌دهد. خودروهای اسپورت شامل ونتیج بوده درحالی‌که گروه جی تی شامل خودروهای DB11 و DBS بوده و در گروه سایر نیز مدل‌های نسل قبل قرار می‌گیرد. خودروهای سفارشی نیز دربردارنده مدل‌های تولید محدود و خاص هستند.

آستون مارتین DB11 AMR

با فروش ۴۲۵۰ دستگاهی تا به اینجای سال ۲۰۲۱، میزان فروش و درآمد این خودروساز نسبت به مدت مشابه سال پیش رشد قابل‌توجه ۱۷۳ درصدی داشته است. استون مارتین به‌منظور حفظ همین روند در حال توسعه نسخه‌های بیشتری از DBX است. انتظار می‌رود یک نسخه پرفورمنس از این شاسی‌بلند تولید شود اما برنامه‌هایی نیز برای عرضه مدل هیبریدی ملایم و مدل قوی‌تر پلاگین هیبریدی وجود دارد. هنوز مشخص نیست که شایعات درباره تولید نسخه ۱۲ سیلندر DBX درست خواهد بود یا خیر.

اینکه DBX به پرفروش‌ترین محصول استون مارتین تبدیل شده سورپرایز کننده نیست زیرا کلاس شاسی بلندها محبوبیت بسیار زیادی دارد. همین موضوع درباره لامبورگینی و شاسی‌بلند اوروس نیز رخ داده و اگر فراری پورسانگ هم بتواند پرفروش‌تر از سایر محصولات این خودروساز ظاهر شود تعجب نخواهیم کرد.

بنتلی بنتایگا و رولزرویس کولینان هم فروش بالایی داشته و به همین خاطر است که هر روز از لیست برندهایی که شاسی‌بلند تولید نمی‌کنند کم می‌شود. مک لارن هنوز شاسی‌بلندی جاده‌ای تولید نکرده اما با کناره‌گیری مدیرعامل این شرکت شاید در آینده درباره این تصمیم تجدیدنظر شود. میت ریماک مؤسس کمپانی ریماک نیز ایده تولید شاسی‌بلند توسط بوگاتی ریماک را رد نکرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. Reza Waffen SS

    ۱۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (5339 ديدگاه)

    اگه پولشو داشتم یه DBS سوپرلگرا بنفش میخریدم لامصب خیلی خوشگله

    موافقم 11
    مخالفم 0
  2. GT

    ۱۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    حالا که استون مارتین این SUV را تولید کرده، باید یه نسخه آفرود جدی هم ازش بسازه، SUV باید قابلیت آفرود فوق‌العاده داشته باشه، در واقع نه فقط استون، بلکه بنتلی و لامبورگینی هم باید این کار را انجام بدند، از رولزرویس کولینان بگذریم که یه استیشن واگن با قد بلند و خوش فرم هست که به نام SUV به فروش میرسه، اصلا SUV رولزرویس کاملا مسخره هست!، رولزرویس فقط سدان، ولی متأسفانه سلیقه مشتری عوض شده…

    موافقم 5
    مخالفم 1
    1. ehsan fa

      ۱۵ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1888 ديدگاه)

      اصولا اکثر کسایی که شاسی بلند میخرن نمیرند آفرود فقط دارن از مد روز پیروی میکنند براشون مهم نیست آفرود برند. اگر هم آفرود برن یه آفرود سبک تو جاده خاکی میرن که حتی سدان ها هم میتونند انجام بدن

      موافقم 1
      مخالفم 1
  3. ابر+عظیم+سلطان+خانِ+خفن+باحال+سوپر+ویژه+توپِ+دمش+گرم!

    ۱۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (335 ديدگاه)

    نمی دونم چیه اکثرا مخصوصا خانم ها کراس اوور رو به اسپرت ترجیح میدن
    (من ترجیح نمیدم)😤😑
    .
    .
    .
    .
    فکر کنم خیلیا معنی سرعت،پیست محوری و اسپرت و سوپر اسپرتو نمیفهمن…😔😔😔
    (نکته:دی بی ایکس اس یو ویه.ولی خب همون شاسی بلند خودمونه دیگه😉)

    موافقم 5
    مخالفم 1
    1. TOYOTA&FORD&MERCEDESBENZ

      ۱۵ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (187 ديدگاه)

      بعضی از ما ماشین بازا افرود دوست داریم داریم به همین دلیل اس یو وی را بیشتر می پسندیم

      موافقم 4
      مخالفم 1
      1. ابر+عظیم+سلطان+خانِ+خفن+باحال+سوپر+ویژه+توپِ+دمش+گرم!

        ۱۵ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (335 ديدگاه)

        آره منم آفرود دوست دارم ولی منظورم کراس اوور بود

        موافقم 3
        مخالفم 0
        1. TOYOTA&FORD&MERCEDESBENZ

          ۱۶ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (187 ديدگاه)

          کراس اوور یه میشه گفت یه نسل بزرگتر از هاچبکه و به دلیل اینکه طراحی خودرو ها ی کراس اوور زاویه های بهتری داره برای رانندگی چون ریشش از هاچبکه و جاشم بیشتره بین خانوم ها طرفدار پیدا کرده

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. مسعود

    ۱۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (512 ديدگاه)

    انصافا یه نگاه به این DBX بندازین یه نگاه هم به اون نسخه منصوری که عکسش پایین همین خبر هم هست تا پی ببرین واقعا *** بود به همچین طراحی زیبا و هنری ای ….
    بعضی خودرو ها طراحی فابریکش رو دست بزنی ماهیتش تغییر میکنه طوری که انگار دیگه اون خودرو نیست…
    فقط باید از لحاظ پرفورمنس دستکاریشون کنی نه ظاهری

    موافقم 5
    مخالفم 0
  5. Blak tiger

    ۱۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (459 ديدگاه)

    بنظر من که یه ماشین سدان لوکس یا اسپرت سواری بهتری داره به نسبت یک suv و به دلیل تفاوت زیاد آیرودینامیک بین اینا سدان خیلی راحت تر میتونه سرعت بالاتری داشته باشه اگر بخوای یه شاسی بلند سریع بخری باید خیلی پول بیشتری نسبت به سدان و کوپه
    هندلینگ هم که همتون میدونین امکان نداره یه شاسی بلند بتونه هندلینگی مثل این ماشینا ارائه بده ولی خب بعضی از مردم به دلیل اینکه ماشین شاسی بلند ابهت خاصی داره و همشون قابلیت آفرود دارن جذبش شدن

    موافقم 2
    مخالفم 0
  6. Mf1

    ۱۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (243 ديدگاه)

    کسانی که شاسی بلند میخرن به فکر سگهاشون هستن که وقتی گذاشتنشون صندوق عقب سگ ها احساس راحتی کنن

    موافقم 2
    مخالفم 0
  7. عاشق پدال

    ۱۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (259 ديدگاه)

    کل دنیا دارن شاسی بلند میخرن. مشتریها همه دارن به طرف شاسی بلند میرن. بعد طرف نمیدونم عقده چی رو داره فقط به خانوما گیر میده چرا شاسی بلند میخره.
    عقده ایی

    موافقم 1
    مخالفم 2
  8. مهردادکمال

    ۱۶ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1817 ديدگاه)

    چه کمپانی هست استون که بی سر و صدا داره زیباترین ها رو میسازه منهای DBX

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. یاس ی

    ۱۶ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    دنیای خودرو چند سالی هستش که به سمت کراس اوورها رفته و گریزی ازش نیست. هرکس هم دلیل خودش را داره. بعضیها به خاطر آفرود بعضیها به خاطر اینکه ایمنی بهتری دارن در تصادفات و بعضیها صرفا از جامعه تبعیت میکنن. خود من به شخصه سدان را به باقی رده ها ترجیح میدم.متاسفانه قدرت خرید عامه مردم نهایتا در حد خودروی چینی پایین اومده و اکثر چینیهای قیمت مناسب سواری بدی به نسبت سدانها دارن، اونایی که سرشون به تنشون می ارزه از دسترس عامه مردم خارج هستند.سال 96 با 90 میلیون میشد کراس اوور چینی خرید الان با این پول پراید هم نمیشه خرید.
    در کل من حس اسپورت رانندگی را در طولانی مدت ترجیح میدم، مگر اینکه گوش شیطان کر شرایطی پیش بیاد که ما هم بتونیم دوتا ماشین داشته باشیم.

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا