استون مارتین ونکوئیش توانسته در تستهای خود در پیست نوربرگ رینگ به سرعت قابلتوجه ۳۴۰ کیلومتر در ساعت دست یابد.
سازندگان خودروهای پرفورمنس بنا به دلایلی مشخص پیست نوربرگ رینگ را برای اثبات تواناییهای خود انتخاب میکنند. عملکرد سیستم تعلیق، دوام سیستم ترمز و استحکام کلی خودرو در این پیست حدود ۲۰ کیلومتری به خوبی محک میخورد اما استون مارتین کاربرد دیگری برای این پیست مشهور پیدا کرده است.
بریتانیاییها به تولید ونکوئیش جدید و حداکثر سرعت ۳۴۴ کیلومتر در ساعت آن افتخار میکنند. استون مارتین میگوید در فاصلهای کمتر از آنچه انتظارش را دارید میتوان به این سرعت دست یافت. بهطور خاص، گرند تورر تازهنفس استون مارتین در حین تستهای خود در نوربرگ رینگ توانسته چنین سرعتی را بر جای بگذارد. جیمز اوون مدیر ارشد مهندسی خودروی استون مارتین این خبر را به رسانهها داده است. او میگوید:
در زمان توسعه این خودرو ما مشغول تستها در نوربرگ رینگ بودیم و معمولاً در این پیست شما دستگاههای اندازهگیری سرعت را نمیبینید بلکه خودروها از نظر تواناییهای عبور از پیچ و نیروهای جانبی تست میشوند اما ما توانستیم با ونکوئیش جدید تقریباً به حداکثر سرعت آن دست یابیم.
اوون میگوید راننده تست استون مارتین توانسته در جهنم سبز سرعت حدود ۳۴۰ کیلومتر در ساعت رسیده هرچند راننده ادعا میکند امکان ثبت حداکثر سرعت اعلام شده ونکوئیش در یک دور دیگر وجود داشته است. البته همین رکورد ۳۴۰ کیلومتر در ساعت در مسیر مستقیم ۲.۷ کیلومتری نیز دستاورد مهمی خواهد بود. استون مارتین ونکوئیش با قدرت ۸۲۳ اسب بخاری خود باید هم چنین عملکردی داشته باشد. اوون میگوید این خودرو به حدی سریع است که امکان تست آن در تأسیسات نزدیک شرکت وجود ندارد. او ادامه میدهد:
سیلورستون برای ثبت چنین عملکردی کمی کوچک است.
این مهندس ارشد همچنین میافزاید تیم استون مارتین از تنظیمات متفاوتی در سیلورستون برای بررسی عملکرد هندلینگ ونکوئیش جدید استفاده کردهاند. البته این تست ۵.۹ کیلومتری اساساً برای بررسی سایر رفتارهای خودرو مورد استفاده قرار میگیرد. مسیر کوتاهتر این پیست به استون مارتین اجازه داده تا به خوبی تنظیمات مربوط به مصرف سوخت را تست نمایند. همچنین باید گفت تستهای سرعت بالای دیگری نیز در پیست ناردو ایتالیا انجام شدهاند ولی رسیدن به سرعت ۳۴۰ کیلومتر در ساعت عملکردی برجسته است و ونکوئیش را به رقیبی ترسناک برای خودروهایی همچون کوروت ZR1 و لافراری تبدیل میکند.
Bentley
۲۴ شهریور ۱۴۰۳این یکی استون مارتین شوخی بردار نیست به احتمال زیاد شتاب ثانویه وحشتناکی داره با اون گشتاور منطقیه این شتاب.
amirkhanzadeh
۲۴ شهریور ۱۴۰۳فوق العاده است یکی بهترین ساخته های استون مارتین
ای کاش گرند تور همچنان پخش می شد بدست جرمی است می شد
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۴ شهریور ۱۴۰۳رسیدن به این سرعت در نوربرگ رینگ، با یک خودروی لوکس موتور جلو
که گرندتورر حساب می شه و در کلاس سوپراسپرت و هایپرکار نیست
استون مارتین با ونکوئیش جدید یک شاهکار مهندسی ساخته تا شاید سودآوری شرکت بالا ببره
البته 430 هزار دلار پول کمی نیست اما فکر می کنم این ماشین خوب بفروشه
amir
۲۴ شهریور ۱۴۰۳هرچقدر از زیبایی و خفنی استون های جدید بگم کم گفتم
خیلی خوبه درحالی که بقیه برند ها با قدرت هرچه تمام تر مشغول گند زدن تو طراحی هستن برند هایی مثل استون مارتین مک لارن آئودی فراری و لامبورگینی پرچم طراحی رو بالا نگه داشتن
net
۲۴ شهریور ۱۴۰۳چرا استون علاقه به ۱۲ سیلندر داره؟ ۱۲ سیلندر برای ماشین اسپرت کوپه زیاده .این ماشین کاپوت جلوش بیش از اندازه کشیده هست. عقبش متضاد مشکی هست جالب نیست
mr-gtc
۲۴ شهریور ۱۴۰۳آقای اشتری مگ این ونکوئیش جدید محدودیت تولید ۱۰۰۰ عددی نداره؟
amir
۲۴ شهریور ۱۴۰۳آقای اشتری اینم اضافه کنم من به جز سوپراسپرت ها عاشق همین گرن تورر هام ماشین های دو در کشیده با بدنه قلدر و پهن و شیک…. اینایی که میگم همشون گرن تورر نیستن ولی تکرار نشدنی هستن
همین ونکوئیش
بی ام و ام ۸ لکسوس ال سی ۵۰۰ فورد موستانگ ۲۰۱۲ ان اف اس ادیشن فراری ۸۱۲….
MehdiTurbo
۲۴ شهریور ۱۴۰۳البته تو لیستت همشون درستند جز لامبو
لامبو با معرفی نسل های جدید امسال واقعا تر زد هم از لحاظ بیرون هم کابین
Ahmad
۲۴ شهریور ۱۴۰۳بنز دمش گرم چه انجین خوبی برا استون درست کرده و همین طور شرکت زد اف المان به خاطر گیربکسش میشه گفت تقریبا تمام این ماشین المانی هست من نمیدونم اگه انگلیس این المان رو نداشت میخاست چکار کنه
محمد امین
۲۴ شهریور ۱۴۰۳انجینش ماله خوده آستون مارتینه که ریشه ش برمیگرده به همکاری جگوار و فورد و استون مارتین توی دهه 90 میلادی
mr-gtc
۲۴ شهریور ۱۴۰۳بیس این انجین رو کاثورث برای استون مارتین طراحی کرده و همونو تا به اینجا آپگرید های مختلفی روش انجام دادن تا به اینجا رسوندن
Ferrari
۲۴ شهریور ۱۴۰۳همه صنعت خودرو داره پیشرفت میکنه بجز
لامبورگینی ۱۰ هیچ از رقبا عقب تره
اون از روئلتو که از فراری 286 باخت
واقعا براش متاسفم نتونست پرچم ایتالیا رو بلند کنه
hosen
۲۴ شهریور ۱۴۰۳در عوض فراری پرچم ایتالیا رو همیشه بالا نگه داشته
البته لامبورگینی همیشه به انجین سنتی v12 با غرش جذابش پایبند بوده چیزی که دیگه تو کمتر ماشینی میبینیم و این باعث خاصتر بودنش میشه.
الکساندر
۲۴ شهریور ۱۴۰۳من فن دو آتیشه استون ام خیلی خوشحالم رشد کرده
ولی بچه بودم فن فراری بودم اون موقع فراری جذاب بود حتی تا چند سال پیش
ولی الان قشنگ تو طراحی هاش می بینیم خط ها محدود شدن که همه طراحا هم نهی میکنن این کارو میتونین تو این فراری جدیده مخصوصا چراغاش ببینید اسمشم حتی یادم نمیاد gtb
توربو شدن و مشکلات کیفیتی که بماند
امید و ارم قوانین واسه ساخت سوپر اسپرت اینقدر سخت گیرانه نباشه
سوشیانت
۲۴ شهریور ۱۴۰۳روئلتو از ۲۹۶ باخت؟! اگر میگفتی sf90 باز یه چیزی روز به روز کامنت ها سمی تر میشه
حسین دهمرد
۲۴ شهریور ۱۴۰۳خیلی خوبه ولی قیمت رولز رویس رو گذاشتن دیگه
حتی بعید میدونم بتونه با بنتلی رقابت کنه.
اونم تو دورانی که کراس اور های پرفورمنس جای خیلی از کلاس های خودرویی رو گرفتن و دیگه از نظر سرعت کمبودی ندارن
ولی امیدوارم خوب بفروشه آستون حیفه
فقط انگلستان
۲۴ شهریور ۱۴۰۳شاسی بلند که آستون مارتین هم داره
کلاس گرن توریسمو جذابیت خیلی بالایی داره و همیشه خواهان خودشو داره.
datsun
۲۴ شهریور ۱۴۰۳کابین لوکس رو فقط باید بدی آستون بسازه لوکس واقعی تو هیچ مدلی تو چرم کاری کم نمیزاره
فقط انگلستان
۲۴ شهریور ۱۴۰۳آستون مارتین قبلا دو تا ایراد داشت که به خوبی حلش کرده
یکی کابینش بود که درسته خیلی لوکس بود ولی خیلی ساده بود
یکی هم پرفورمنسش که مقداری ضعیف بود که اون رو هم درست کرده
دیگه ایراد بزرگی فکر نکنم داشته باشه.
R@min
۲۴ شهریور ۱۴۰۳بنظرم یه بلوف تبلیغاتی و دروغه !! به رکورد دارهای پیست و محصولات هاردکور نگاه بندازیم در بهترین حالت به ۳۲۰ کیلومتر نزدیک شدن اونم با تعلیق سفت و گیربکس دو کلاچ، حالا هر چقدرم ضرایب گیربکس فاصله بندازی باز هم گیربکس اتومات خیلی کند تر از دو کلاچه و هر چقدرم موتور پاسخگویی انفجاری داشته باشه که نداره با یه تعلیق نرم و بدنه غیر آیرودینامیک هم نمیشه.
خیلی با واقعیت تناقض داره اونم نوربرگرینگ که حتی آسفالتشم درست حسابی نیست.
car lover
۲۴ شهریور ۱۴۰۳آقا رامین، چطور میگید امکان نداره؟ خیلی از ماشین ها با همین گیربکس اتوماتیک به این سرعت حتی بیشتر رسیدن
نمونش دوج چلنجر هلکت رد آی با تاپ اسپید 203 مایل/326 کیلومتر
یا شورلت کوروت c7 zr1 با تاپ اسپید 350 کیلومتر با گیربکس اتوماتیک
و بسیاری از ماشین های دیگه که با موتورهای پوشراد با ساختار ساده و گیربکس اتوماتیک ساده که به این تاپ اسپید ها رسیدن
amir
۲۴ شهریور ۱۴۰۳منظورش توی نوربرگرینگه
R@min
۲۴ شهریور ۱۴۰۳حالت خوبه عزیزم ؟؟ راجب ثبت سرعت تو پیست نوربرگرینگه !! پیست نوربرگرینگ !! کدوم چلنجر و کوروتی تو نوربرگرینگ به این سرعت رسیدن ؟؟! پورشه و مرسدس که چادر زدن نتونستن. ۹۱۹ evo ب اون عظمت ۳۶۹ کیلومتر زد. اون کفی نوربرگرینگ خودش جزو خطرناک ترین قسمت های پیسته
اول درست یه موضوع و بدیهیاتشو بفهمین جای دوری نمیره. چلنجر آخه !!!
car lover
۲۴ شهریور ۱۴۰۳رامین جان منظور شما رو من اینطوری برداشت کردم که شما توانایی این موتور توی رسیدن به این سرعت رو میگید نه تواناییش توی نوربرگ رینگ رو . ولی بله منظور شما رو اشتباه متوجه شدم
amir
۲۴ شهریور ۱۴۰۳کلا برندا بعضی وقتا یه چیزایی میگن با واقعیت نمیخونه نمونش همین استون میتونه باشه یا مثلا تسلا که اون ویدیو رو داد آخرش واقعیش دراومد که مسیرو نصف کرده یا شتاب دیمن وقتی برقی ها هم با گشتاور آنی شتابشون کمتره….بعضی اعداد کوئنیگزک هم میتونه باشه مثلا یکم جمیرا اعدادش تخیلی میزنه
محمدهادی
۲۵ شهریور ۱۴۰۳داداش وقتی خبرشو رسمی میکنه ینی مستنداتشم داره دیگه،بنظرم پیست معروف سارس فرانسه هم جای خوبی بود برای این کار،همون زمین معروف مسابقات لمانز،توی اون مسیر مستقیم طولانیش
مهدی
۲۴ شهریور ۱۴۰۳توی نوربرگرینگ gt2rs به سرعت 310 رسیده. amg one سرعت 337 . amg black سرعت 311 . ریماک نورا 355 کیلومتر . خب میشه فهمید عزیز دلمون مهندس استون مارتین بلوف که نه بلکه زر مفت زده . این ماشین نهایتا چیزی بین 300 تا 310 بتونه بره تو اون پیست و چه بسا کمتر. به نظرم هر چیزی رو نشر ندین