آئودیمرسدس بنزهفته نامه

نبرد پرچم‌داران آلمانی، آئودی Q7 در برابر مرسدس GLS

مرسدس بنز به‌تازگی نسل کاملاً جدید GLS را روانهٔ بازار کرده است. این بزرگ‌ترین و لوکس‌ترین شاسی‌بلند این شرکت بوده و از پیشرانه‌های جدید، تکنولوژی‌های فراوان و کابین مجلل با هفت صندلی برخوردار است. GLS جدید باید با شاسی‌بلندهای پرچم‌دار رقبای آلمانی اصلی مرسدس رقابت کند و حالا در این مقایسه به مصاف یک شاسی‌بلند پرچم‌دار بروز شدهٔ دیگر یعنی آئودی Q7 رفته است. جدیدترین نسخهٔ Q7 نیز از فناوری‌های جدید پیشرانه به‌علاوهٔ تجهیزات بیشتر و ظاهر بروز شده بهره می‌برد و با برادر کوپهٔ خود یعنی Q8 که از همین پلت‌فرم استفاده می‌کند و سال گذشته به بازار آمد هماهنگ شده است. البته این Q7 نسل کاملاً جدید نیست و صرفاً فیس‌لیفتی کلی را تجربه کرده است.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

این دو کرگدن آلمانی که هردو بیش از پنج متر طول دارند، برای اینکه بتوانند خریداران را مجاب به پرداخت مبالغ بالایی کنند باید بسیار چشمگیر باشند. این دو کراس‌اوور بزرگ باید جادار و لوکس باشند، پرفورمنس خوبی داشته باشند و برای سفرهای طولانی خودروهایی اقتصادی باشند. در این رقابت اما بیشتر به‌راحتی سواری خودروها و همین‌طور کارایی هفت صندلی آن‌ها به‌عنوان عواملی کلیدی توجه داریم. پس کدام‌یک از این دو خودرو شاسی‌بلند پرچم‌دار مناسب‌تری برای مرسدس یا آئودی است؟ در ادامه پاسخ این سؤال را خواهیم فهمید.

مرسدس بنز GLS

نمونهٔ مورد آزمایش در این مقایسه، GLS400d تیپ AMG Line پریمیوم است که قیمت آن از ۷۵,۰۴۰ پوند آغاز می‌شود. این امر باعث شده GLS از Q7 گران‌تر باشد اما این خودروها در بالاترین سطح بازار قرار دارند و در این بخش از بازار برای اکثر خریداران قیمت عامل تعیین‌کننده‌ای نخواهد بود.

طراحی و مهندسی

مرسدس، GLS را S کلاس شاسی‌بلندها می‌داند که ادعای جسورانه‌ای است. حرف S در نام این خودرو به معنای ارتباط مستقیم آن با S کلاس نیست بلکه بیشتر به این دلیل است که GLS بزرگ‌ترین شاسی‌بلند در سبد محصولات مرسدس محسوب می‌شود. زیر کاپوت GLS400d همان پیشرانهٔ شش سیلندر خطی دیزلی قرار دارد که در بیشتر محصولات مرسدس استفاده می‌شود. این پیشرانه در اینجا ۳۳۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و آن‌را از طریق یک گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ می‌رساند. نسل جدید GLS کشیده‌تر و عریض‌تر از قبل شده و درنتیجه فضای داخلی آن افزایش یافته اما درعین‌حال آئرودینامیک بهتری داشته و همهٔ به‌روزرسانی‌های معمول در زمینهٔ تکنولوژی و تجهیزات را تجربه کرده است.

تمامی مدل‌های GLS به‌صورت استاندارد به سیستم تعلیق بادی مجهز هستند. این سیستم از کمک‌فنرهای تطبیقی اتوماتیک و تنظیم ارتفاع برخوردار است که در هنگام ورود و خروج سرنشینان ارتفاع را کاهش و در هنگام آفرود افزایش می‌دهد. همچنین سامانهٔ چهارچرخ محرک ۴Matic هم برای بهبود پاسخگویی بروز شده است. کیفیت داخلی خودرو درجه‌یک و مناسب خودرویی با چنین قیمتی است. در اینجا هیچ مادهٔ ارزان‌قیمتی به چشم نمی‌خورد و هر چیزی که سرنشینان با آن در ارتباط هستند کاملاً لوکس و سطح بالا است.

سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MBUX مرسدس در نسل جدید GLS از طریق دو نمایشگر ۱۱.۶ اینچی ارائه می‌شود که احساس بسیار تکنولوژی بالایی دارد و برای استفاده هم مناسب است. این ویژگی دقیقاً مشابه فیس‌لیفت Q7 با نمایشگرهای دوگانه و داشبورد دیجیتالی، حال و هوای مدرنی را به کابین خودرو اضافه کرده است. نیازی به گفتن نیست که GLS حتی در تیپ پایهٔ AMG Line پریمیوم هم از تجهیزات فراوانی مثل کنترل تهویهٔ پنج منطقه‌ای، صندلی‌های چرمی با گرم‌کن و سیستم صوتی فوق‌العادهٔ برمستر برخوردار است.

رانندگی

GLS خودروی بسیار راحتی است. صندلی‌ها با ترکیبی از حمایت کافی از بدن با سطح نرم و موقعیت رانندگی خوب، عالی هستند. البته همهٔ صندلی‌ها این‌گونه هستند و بنابراین سرنشینان هیچ گله‌ای نخواهند داشت. سواری خودرو نیز عالی است و در جاده‌ها همان نرمی و صافی را دارد که از کراس‌اوور لوکسی مثل این انتظار می‌رود. بااین‌حال سواری GLS همیشه بی‌نقص نیست زیرا هنگام حرکت با سرعت متوسط در جاده‌ها نمی‌تواند وزن سنگین خود را پنهان کند و تلاش می‌کند تأثیر دست‌اندازها را از کابین دور کند درحالی‌که تنظیم نرم تعلیق کنترل کافی برای جلوگیری از حرکات افقی بدنه را فراهم نمی‌کند. این نقطهٔ مقابل Q7 است که هم در سرعت‌های پایین و هم در بزرگراه‌ها راحت‌تر است و در کل سواری کامل‌تری دارد.

این موضوع در هندلینگ هم دیده می‌شود زیرا هرچند هیچ‌کدام از این دو خودرو برای رانندگی جذاب و لذت‌بخش طراحی نشده‌اند اما تعلیق نرم مرسدس به این معنا است که نمی‌توان با آن در جاده‌ها خیلی سریع رانندگی کرد زیرا این کار باعث ناراحتی سرنشینان در داخل می‌شود و خودرو سریع‌تر از Q7 چسبندگی خود را از دست می‌دهد. همچنین فرمان هم کمی بیش‌ازحد سبک است. البته با رفتن به حالت رانندگی اسپرت همه‌چیز بهبود میابد ولی GLS هنوز هم به‌اندازهٔ Q7 دقیق نیست. پیشرانهٔ شش سیلندر خطی دیزلی مرسدس اما عالی است زیرا هم ساکت‌تر از موتور V6 آئودی است و هم قدرت بیشتری دارد. هردو خودرو ظرف ۶.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسند و بنابراین هردو پرفورمنس خوبی دارند اما GLS در دنده‌های بالاتر خودروی سریع‌تر است. همچنین گیربکس نُه سرعتهٔ مرسدس نیز روان‌تر و سریع‌تر از آئودی عمل می‌کند.

کارایی

GLS یکی از بزرگ‌ترین خودروهای بازار است و با ۵,۲۱۳ میلی‌متر طول و ۲,۰۳۰ میلی‌متر عرض، پارک کردن یا مانور دادن با آن در خیابان‌های تنگ شهری کار آسانی نیست. البته این ویژگی در داخل به نفع سرنشینان است زیرا کابین آن بسیار جادار بوده و فضای سر و پای زیادی برای بزرگ‌سالان دارد. البته صندلی‌های ردیف سوم فقط برای کودکان مناسب است زیرا در آن‌ها فضای سر و پای کافی برای بزرگ‌سالان وجود ندارد. دسترسی به صندلی‌های GLS نیز بهتر از Q7 است و صندلی‌هایی که به‌صورت برقی تا شده و عقب و جلو می‌شوند، بدین معنا است که برای حرکت دادن صندلی‌ها نیازی به ورود به کابین خودرو نیست. فضای کل صندوق بار GLS برابر با ۲۴۰۰ لیتر است که این یعنی کراس‌اوور پرچم‌دار مرسدس یکی از جادارترین خودروهای بازار محسوب می‌شود و از صندوق بار ۱۹۲۵ لیتری آئودی فضای بار بیشتری دارد.

آئودی Q7

برخلاف GLS، این Q7 جدید فیس‌لیفت و به‌روزرسانی از نسخهٔ قبلی است اما تغییرات مهمی در ظاهر، تکنولوژی و پیشرانه‌های آن صورت گرفته تا کراس‌اوور پرچم‌دار آئودی را همچنان در میدان رقابت حفظ کند. نمونهٔ موردبررسی در این رقابت مدل ۵۰ TDI S Line و تیپ بالا ردهٔ Black Edition است که با قیمت پایهٔ ۶۷,۰۵۰ پوند نزدیک‌ترین مدل به GLS از لحاظ قیمت است.

طراحی و مهندسی

Q7 روی پلت‌فرم MLB Evo گروه فولکس‌واگن ساخته شده که این به معنای سیستم تعلیق چند اتصالی در جلو و عقب است درحالی‌که مثل مرسدس، تعلیق بادی هم در تمام مدل‌های این ماشین هم استاندارد است. در تیپ بالایی Vorsprung سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب هم ارائه می‌شود ولی نمونهٔ موردبررسی ما از آن بی‌بهره است. مثل GLS، تمام مدل‌های Q7 با سه ردیف صندلی ارائه می‌شوند. نام ۵۰ TDI بدین معنا است که زیر کاپوت Q7 ما یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 دیزلی با ۲۸۵ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور قرار دارد. هرچند Q7 قدرت کمتری نسبت به GLS دارد اما با ۲۱۶۵ کیلوگرم وزن، ۳۲۵ کیلوگرم هم وزن کمتری نسبت به رقیب خود دارد.

آئودی نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ Q7 را به سیستم الکتریکی ۴۸ ولت و هیبریدی خفیف مجهز کرده است اما درحالی‌که این سیستم در برخی خودروها موجب افزایش پرفورمنس می‌شود، در اینجا برای بهبود مصرف سوخت طراحی شده است. این سیستم هنگام ترمز گیری انرژی را بازیابی کرده و در باطری کوچکی ذخیره می‌کند و سپس به لطف این نیرو، در سرعت‌های بین ۵۵ تا ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت، خودرو می‌تواند پیشرانه را حداکثر تا ۴۰ ثانیه خاموش کند. این سیستم همچنین موجب می‌شود سامانهٔ توقف/حرکت هم سریع‌تر و روان‌تر واکنش نشان دهد.

تغییرات ظاهری فیس‌لیفت Q7 خیلی بزرگ نیستند و بارزترین تفاوت آن با قبل جلوپنجرهٔ جدید آن است. کراس‌اوور فول سایز آئودی همچنین طی این فیس‌لیفت در ابعاد هم رشدی جزئی داشته است اما نه خیلی زیاد و هنوز هم به‌اندازهٔ GLS بزرگ نیست. به ادعای آئودی، همین افزایش جزئی ابعاد موجب فضای سر و زانوی بیشتر در صندلی‌های جلو و عقب شده است. Q7 جدید در داخل هم نمای متفاوتی نسبت به قبل پیدا کرده زیرا طراحی کابین آن از مدل‌های A6، A7 و A8 گرفته شده است. این یعنی حالا در داخل Q7 شاهد دو نمایشگر در مرکز داشبورد و صفحه آمپر دیجیتالی کابین مجازی آئودی در پشت غربیلک فرمان هستیم که این ویژگی جلوهٔ بسیار مدرنی را به کابین خودرو بخشیده است. تجهیزات استاندارد Q7 به‌اندازهٔ مرسدس سخاوتمندانه نیست اما بیشتر موارد موردنیاز را ارائه می‌کند و قیمت کمتری هم دارد که این یعنی فضای بیشتری برای سفارش آپشن‌ها وجود خواهد داشت.

رانندگی

Q7 حتی با وجود رینگ‌های ۲۲ اینچی، سواری بسیار خوبی با سیستم تعلیق بادی استاندارد خود دارد و درواقع هرچند در مواجهه با دست‌اندازهای بزرگ تقریباً به‌خوبی GLS عمل می‌کند اما کنترل بهتر بدنهٔ آن موجب کاهش حرکات بدنه می‌شود و بنابراین در اکثر اوقات خودروی راحت‌تری است. البته این ویژگی می‌تواند در جاده‌های پرپیچ‌وخم تغییر کند زیرا تعلیق نمی‌تواند کاملاً با میزان حرکت لازم منطبق باشد اما GLS هم از این موضوع رنج می‌برد. Q7 اما از GLS بسیار چابک‌تر هم هست و به لطف کنترل بدنهٔ خوب و چسبندگی زیاد، رانندگی بسیار سرگرم‌کننده‌تری نسبت به رقیب خود دارد.

هرچند پیشرانهٔ Q7 به‌اندازهٔ GLS قدرتمند نیست اما اعداد پرفورمنس نشان می‌دهند که ۲۸۵ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور هنوز هم بیش‌ازحد نیاز در خودرویی با این اندازه است. هردوی این کراس‌اوورهای بزرگ به‌اندازهٔ کافی سریع هستند که پرفورمنس آن‌ها را فراتر از حد قابل‌قبول بدانیم و شتاب اولیهٔ آن‌ها نیز تا سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت باهم برابر است. Q7 در دنده‌های بالا هم خودروی سریعی است اما بااین‌حال در پس مرسدس قرار می‌گیرد و گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک آن نیز در پیمایش‌های طولانی و شتاب گیری‌های متوالی می‌تواند ناامیدکننده باشد. این گیربکس تمایل دارد هرچه سریع‌تر به دندهٔ هشت برسد اما با کوچک‌ترین فشار بر پدال گاز بلافاصله به دندهٔ هفت یا شش معکوس می‌دهد.

کارایی

با توجه به اینکه Q7 از GLS کوچک‌تر است، تعجبی ندارد که فضای داخلی آن‌هم کمتر باشد و وجود سه ردیف صندلی در خودرویی کوچک‌تر نیز به این معنا است که صندلی‌های ردیف سوم Q7 تنگ‌تر از GLS بوده و فضای سر و پای کمتری در آن‌ها وجود دارد. این ضعف در ردیف میانی احساس نمی‌شود زیرا در اینجا فضای سر و پای زیادی وجود دارد. البته دسترسی به صندلی‌های عقب Q7 کمی دشوارتر است زیرا باید از فضای باریک‌تر عبور کرد. آئودی حجم صندوق بار Q7 در صورت باز بودن هر سه ردیف صندلی‌ها را اعلام نکرده اما قطعاً ظرفیت آن کمتر از صندوق ۴۷۰ لیتری GLS است. در حالت پنج صندلی نیز صندوق بار آئودی ۷۴۰ لیتر ظرفیت دارد درحالی‌که ظرفیت مرسدس در این حالت ۸۹۰ لیتر است.

نتیجه

مقام اول: آئودی Q7

جدیدترین نسخهٔ Q7 هنوز هم بهترین است و چندین عامل کلیدی موجب شد در این رقابت پیروز گردد. مهم‌تر از همه اینکه آئودی از مرسدس راحت‌تر است و سواری کامل‌تری دارد. علاوه بر این، Q7 رانندگی بهتری نسبت به رقیب خود دارد و هزینه‌های نگهداری آن‌هم کمی پایین‌تر است. آئودی Q7 باوجودی که ارزان‌تر است، تقریباً به‌خوبی مجهز است و همان پرفورمنس و لاکچری مرسدس را ارائه می‌کند.

مقام دوم: مرسدس بنز GLS

GLS یکی از لوکس‌ترین شاسی‌بلندهای بازار است ولی در این رقابت نتوانست پیروز شود. کیفیت سواری این مرسدس بزرگ به‌خوبی آئودی نیست زیرا نمی‌تواند بادی رول یا حرکات گهواره‌ای بدنه را به‌خوبی کنترل کند. البته GLS خودرویی بسیار کاربردی است، هر تجهیزات موردنیازی را دارد و پیشرانهٔ جدید آن‌هم روان، قدرتمند و نسبتاً کارآمد است اما گران‌قیمت بوده و برای رانندگی به‌اندازهٔ Q7 خوب نیست.

 

مشخصات فنی

آئودی Q7 50 TDI

مرسدس GLS400d

قیمت پایه ۶۷,۰۵۰ پوند ۷۵,۰۴۰ پوند
قیمت تست‌شده ۶۷,۰۵۰ پوند ۷۶,۵۳۵ پوند
پیشرانه ۳ لیتری V6 توربودیزل ۳ لیتری I6 توربودیزل
قدرت ۲۸۵ اسب بخار ۳۳۰ اسب بخار
گشتاور ۶۰۰ نیوتن متر ۷۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۹ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
طول ۵,۰۶۳ میلی‌متر ۵,۲۱۳ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۹۹۴ میلی‌متر ۳,۱۳۵ میلی‌متر
وزن ۲۱۶۵ کیلوگرم ۲۴۹۰ کیلوگرم
ظرفیت بکسل ۳.۵ تن ۳.۵ تن
حجم صندوق بار ؟/۷۴۰/۱۹۲۵ لیتر ۴۷۰/۸۹۰/۲۴۰۰ لیتر
ظرفیت باک ۷۵ لیتر ۹۰ لیتر
شتاب صفر تا ۹۶ ۶.۴ ثانیه ۶.۴ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت
ترمز از ۹۶ کیلومتر ۴۳.۵ متر ۴۴.۶ متر
مصرف سوخت ۸.۱ لیتر ترکیبی ۹.۴ لیتر ترکیبی

 

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
autoexpress

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. کورش

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (139 ديدگاه)

    به نظر من باتوجه به اختلاف قیمت ۱۰هزار پوند ،مرسدس ارزش بیشتری برای خرید داره

    موافقم 2
    مخالفم 2
    1. OMID

      ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (2172 ديدگاه)

      مرسدس ده هزار پوند گرونتره ها و سواریش هم بعد از ائودی قرار میگیره
      چه طور ارزش خرید مرسدس بیشتره؟

      موافقم 5
      مخالفم 2
    2. امین

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (582 ديدگاه)

      100% حرف درستیه به چند دلیل
      وقتی Q7 از نزدیک ببینید (در نمایندگی اجازه بازدید میدن)و در شهر که تردد میکنن به نسبت بنز bmw یا آمریکایی ها ارتفاع از کف و ارتفاع بدنه کمه و خیلی شاسی بلند بودنش ب دل نمیشینه
      ظاهرش یه چیزی مثل استیشن قد بلند و کمی شاید بشه گفت شبیه mpv ها شده ( mpv داره از رده خارج میشه) ارتفاع سقف به bmw 5 GT نزدیکتره
      ابهت رقبا نداره و حتی مثل نسل قبل خودش شاسی بلند بنظر نمیرسه. بنظر میاد بیش از حد دینامیک رانندگی در طراحی دخیل کردن . وقتی داخل میشینید موقعیت راننده خیلی به نسبت به بنز پایینتره و این برای خریداری که میخواد SUV سوارشه دل چسب نیست (از نظر سلیقه شخصی ضعف بزرگیه) . در بازار آمریکا که رقبای خیلی بیشتری داره اوضاعش بدتر هست. که بیشتر اونها در اروپا عرضه نمیشن

      موافقم 1
      مخالفم 1
  2. محمد

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (297 ديدگاه)

    بنز با این رییس جدیدش یکم سرعت رشدش کم شده – مخصوصا با سبک طراحی سردرگم جدیدش

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. Joker

      ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (530 ديدگاه)

      جالبه،طراحی و آپشن های بروزتر،فضای بیشتر،تکنولوژی بالاتر،موتور روانتر و گیربکس بهتر، ولی در پایان Q7 برتر ? نگارنده بگو با بنز حال نمیکنی دیگه این اداها چیه…

      موافقم 2
      مخالفم 1
  3. آریا ماشین

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (661 ديدگاه)

    از نظر کاربردی بودن مرسدس با حجم صندوق بیشتر فضای بهتر صندلی عقب و بزرگتر بودنش بهتره ولی از اونور آئودی بیشتر رو راننده تمرکز کرده با سیستم تعلیق بهتر و رانندگی لذت بخش تر و همچنین از نظر پرفورمنس با وزن کمش میتونه پیروز باشه و قیمت کمتری داره همچنین در بلند مدت هزینه کمتری داره با مصرف سوخت کمترش و در نهایت طراحی که یه چیز سلیقه ایه ولی در کل انتخاب من آئودی q7 50 tdi s line black edition

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. Enzo

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (319 ديدگاه)

    اگه بحث انتخاب وخرید باشه BMW X7 رو به این دوتا ترجیح میدم.منتهی ما که فعلا فقط تماشاچی هستم

    موافقم 1
    مخالفم 1
  5. علیx76

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1203 ديدگاه)

    آئودی رو بیشتر دوست دارم
    منتها از نسل های قبلی تا الان ، چیزی که آزارم میده ، چراغ های بزرگ روی سپر عقبه
    ابعادی حدود نصف چراغ فعلی رو بیشتر میپسندم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. arash66

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (433 ديدگاه)

    GLE نباید با Q7 تست بشه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. joojoo

      ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (272 ديدگاه)

      در اصل اگه بخوای با توجه به نسل قبلی حساب کنی باید اینطوری باشه.ولی نسل جدید Q7 از نظر ابعادی رشد کرده و رسما یه کراس اوور فول سایز محسوب میشه….با طول بیشتر از 5 متر….اما یه فول سایز کوچیک…در مقایسه با بنز ک 523 سانت طول داره…..یکم کوچیکتره….و در مقایسه با غولتشن هایی مثل لینکلن نویگیتور با طول 570 سانتیمتری….واقعا کوچولوعه…ولی هنوزم طولش بیشتر از 5 متره و بنابراین فول سایز حساب میشه
      مثل لکسوس nx ک یه کراس اوور کامپکت کوچیکه….و بعضیا اونو ساب کامپکت میدونن و با ب ام و ایکس وان یا بنز جی ال ای مقایسه میکنن…ولی در اصل یه کامپکت کوچیکه…..و باید با ایکس تری بیمر و جی ال سی بنز مقایسه بشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. MAHDI

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    رقابت های این کلاس رو خیلی کم انجام دادن.با اینکه مدتی هستش که ب ام و X7 و مرسدس GLS معرفی شدن اما فعلا فقط چند مجله این رقابت هارو انجام دادن.
    مثل رقابت مجله car and driver بین ب ام و X7 و مرسدس GLS
    یا رقابت مجله CARWOW بین ب ام و X7 و رنجروور
    یا رقابت کامل مجله STRAIGHT PIPES بین X7 و GLS
    و رقابت مجله DRIVE. RU بین رنجروور و X7 و GLS
    که نتیجه همشون فعلا پیروزی ب ام و X7 بوده.
    البته مجله CARWOW جدیدا رقابت ب ام و X7 و مرسدس GLS و تسلا مدل X رو هم انجام داده که بینشون درگی هم برگزار میکنه قبل از بررسی کردنشون که پیروز درگ X7 میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 1
  8. رامین

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (919 ديدگاه)

    این جا فقط سلیقس که حرف اولو آخرو می زنه. هر دو ماشین تو بهترین سطح ممکن هستن و تو این حدود قیمت چند هزار پوند بالا پایین ملاک یه خریدار نیست. من خودم آئودی بیشتر پسندیدم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. MAHDI

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    البته از دید یک مجله تنها نمیشه نتیجه گرفت کدوم ماشین برتر هستش.درسته که بین نسل جدید GLS و Q7 فیس لیفت فعلا فقط همین رقابت انجام شده اما بین Q7 و GLE رقابت های زیادی انجام شده.در یک مجله گاهی Q7 در جایگاه چهارم و در یک مجله همون ماشین رو در جایگاه اول قرار دادن با همون تیپ و موتور. پس نظرمجلات گاهی باهم متفاوت هستش. مگه اینکه نتیجه چندین مجله و درصدبیشتری برتر بودن یک ماشین رو نشون بده.

    اما اینکه حرکات گهواره‌ای GLS بیشتر از Q7 هستش در این شکی نیست چون جسه بزرگ تری داره و Q7 یه SUV تقریبا لوکس و اسپرت هستش همونطور که GLE بدون شک هندلینگ بهتری نسبت به GLS خواهد داشت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. pooriya.bmw.germany

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (584 ديدگاه)

    قطعا هیچکدام
    فقط ب ام ایکس ۷

    موافقم 2
    مخالفم 0
  11. محمد

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (599 ديدگاه)

    کلاس شاسی بلندها هیچ معیاری نداره انگار
    همه با هم مقایسه میشن،،،بعد تو همون مقایسه هم یه اشتباه حضور دارن
    Q7 پرچمدار شاسی بلندهای آئودیه
    یه بار باgleهمکلاسه…. حالا با gls
    با 5 متر و شش سانت طول، مید سایز محسوب مبشه
    ولی لکسوس lx570 با 5 متر و 5 سانت طول،فول سایز
    خواهشا نیا نگو، این کراس اووره، اون شاسی بلند واقعی…. که اگه بخوای تحقیق کنی، همه اطلاعات سلیقه‌ای نوشته شده
    بماند نسلهای قبلتر این آئودی انجینهای ده و دوازده سیلندر رو هم در باطنشون داشتن….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. car fan

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (34 ديدگاه)

    تو این رنج خوب میری از ی برند لوکس تر مثل پورشه کاین یا انگلیسی های خاص میگیری خوب… جذاب ترم هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. احسان

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (254 ديدگاه)

    اگه GLS اینجا رتبه دوم را در مقایسه با Q7 که یه سگمنت از خودش پایین تره کسب کرده، پس چطوری میخواد به جنگ x7 و رنج روور بره ؟
    به نظر من اصلا و به هیچ وجه نمیتونه s کلاس شاسی بلند ها لقب بگیره ….با این که عاشق مرسدس هستم ولی x7 را صددرصد ترجیح میدم
    انگار یه محصول تجاری که خیلی سریع و با عجله طراحی شده و توسعه پیدا کرده و به بازار اومده ، اون هم از یه برند درجه ۲

    موافقم 2
    مخالفم 0
  14. Hadi

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    مگه GLE رقیب آئودی Q7 نیست؟
    ولی هر دو عالین ولی من ب ام و x7 رو به این دو تا ترجیح میدم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  15. Mohammad

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2 ديدگاه)

    به نظر من این مقایسه درست نبود رقیب Q7 بنز E
    GL است نه GLS

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا