آئودیبی ام ومرسدس بنز

رقابت مرسدس S کلاس، ب‌ام‌و سری 7 و آئودی A8

تاج پادشاهی لوکس‌ها بر سر کیست؟!

مرسدس S کلاس، ب‌ام‌و سری ۷ و آئودی A8 جدای از محصولات رولزرویس و برخی شرکت‌های دیگر احتمالاً لوکس‌ترین خودروهای بازار هستند اما کدام‌یک از این خودرو بهترین است؟ مت واتسون در ویدئوی جدید CarWow به دنبال یافتن پاسخ این سؤال بوده و به همین خاطر سه سدان پرچم‌دار ژرمن‌ها را در مصافی که روی اشرافیت و نه پرفورمنس تمرکز داشته با یکدیگر مقایسه کرده است.

یکی از مهم‌ترین چیزهایی که در این مقایسه مدنظر قرار گرفته قیمت است چراکه مزیت رقابتی گاهی اوقات می‌تواند باعث کم آوردن خودرویی در برخی بخش‌های دیگر شود. سری ۷ ارزان‌ترین خودروی این رقابت بوده و پس از آن نیز A8 و S کلاس قرار دارند. ذکر این نکته خالی از لطف نیست که خودروهای موردبحث مشخصات کاملاً یکسانی ندارند مثلا در مورد آئودی از نسخه پرفورمنس S8 استفاده شده اما واتسون تلاش داشته بهترین مقایسه را انجام دهد.

او اول کار را با طراحی ظاهری شروع می‌شود. در بخش طراحی جلو این مرسدس S کلاس است که بهترین ظاهر را داشته و پس از آن A8 و سپس سری ۷ قرار می‌گیرند. در بخش طراحی پشتی دو خودروی S کلاس و A8 رتبه یکسانی را کسب می‌کنند و سری ۷ خیلی باب میل واتسون نیست. نهایتاً هم کار به مقایسه پروفایل جانبی و تناسبات کلی می‌رسد که بازهم از نظر واتسون این S کلاس است که بهترین طراحی را دارد.

شما نمی‌توانید درباره یک خودروی لوکس بدون اشاره به کابین آن سخن بگویید بنابراین شاید این بخش از مقایسه مهم‌ترین آن باشد. در طراحی جلوی کابین این آئودی است که از نظر طراحی و استایل اول شده و ب‌ام‌و نیز به خاطر کیفیت ساخت تحسین می‌شود و مرسدس هم از نظر تکنولوژی و ویژگی‌های بکار رفته با فاصله زیاد نسبت به دو رقیب دیگر رتبه یک را به خود اختصاص می‌دهد. در بخش عقب کابین این سری ۷ است که به خاطر کیفیت و تکنولوژی بالا مقام اول را کسب می‌کند و از نظر راحتی کلی هم مرسدس دست برتر را دارد.

موضوع مهم دیگر درباره این سه سدان لوکس ابعاد بزرگ آن‌هاست که منجر به ایجاد صندوق‌عقب بزرگی شده است. خوشبختانه هر سه خودرو وضعیت خوبی دارند. این مرسدس است که بیشترین گنجایش صندوق را داشته و پس از آن نیز سری ۷ و A8 قرار می‌گیرند.

نهایتاً مقایسه به تجربه رانندگی می‌رسد که از نظر صدای ورودی به کابین مرسدس بهترین عملکرد را دارد. از نظر کیفیت سواری شاهد رقابت تنگاتنگ مرسدس و آئودی هستیم که البته مرسدس کمی نرم‌تر بوده ولی ارباب حلقه‌ها سواری کلی بهتری دارد. از نظر گیربکس هم نمونه ۹ سرعته مرسدس بی‌بروبرگرد بهترین عملکرد را نشان می‌دهد.

در نهایت این مرسدس S کلاس است که پیروز نهایی این رقابت مهم لقب گرفته و پس از آن نیز آئودی A8 و ب‌ام‌و سری ۷ قرار می‌گیرند؛ اما شاید یک سؤال دیگر پیش آید و آن‌هم اینکه آیا قیمت پایین‌تر ب‌ام‌و منجر به قرار گرفتنش در رتبه سوم شده است؟

[دانلود ویدئو]

تماشا در یوتیوب:

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶۱ دیدگاه‌ها

  1. OMID

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    مرک هنوزم کار درسته
    هرچند ماشین اینجا آپشن هایپر اسکرین هم نداشت
    از طرفی اگر خودم بخوام یه دونه از اینا بخرم ائودی رو انتخاب میکنم
    طراحی کابین و ظاهرش به چشمم بهتر میاد
    راحتیش هم مشکلی نداره
    اگزوز هاش هم تاثیر داره :)

    موافقم 5
    مخالفم 1
  2. HR3

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (222 ديدگاه)

    فقط با ب ام و میشه هم با روح اسپرت پروشه و مازراتی در افتاد و هم راحتی و لوکسی بنز و آئودی رو داشت
    من انتخابم ب ام و است بنز رو میزارم برای 50 سالگی به بعد آئودی رو میزارم برای بعد مرگ😂
    اگه احساس می کنید بی ام و سری هفت خیلی به لحاظ خاص بودن ارضاتون نمی کنه رولزرویس گوست پسر خوانده ی ب ام و رو بهتون پیشنهاد میدم

    موافقم 9
    مخالفم 12
    1. RezaRs

      ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1613 ديدگاه)

      اون وقت از بنزم پیر تر میشه وقتی بری طرف گوست
      بهترین تلفیق حس خوب رانندگی و لوکسی تو آئودیه که گفتی برا بعد مرگ 😂🖖 البته من خودم انتخابم s کلاسه سن روحم از سن خودم بیشتره

      موافقم 7
      مخالفم 2
  3. مرسدس فن

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (96 ديدگاه)

    آقا سری هفت و آئودی ماشینای خیلی خوبین
    ولی انصافا اس کلاس با رولزرویس و بنتلی که یه سطح بال ترن قابل مقایسه هست…

    موافقم 7
    مخالفم 4
    1. Hamid

      ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (2442 ديدگاه)

      قیمت اونا بیشتره ؛ در ضمن نمیتونه از لحاظ کیفیتی رقابت کنه ، نمیگم بده ها اصلا خیلیم عالیه ولی اونقدر اختلاف دارن که همون اختلاف نشون دهنده کیفیت ساخت بالاتر و … هست

      موافقم 2
      مخالفم 0
  4. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    تاج همواره متعلق به سلطان هست ♛

    موافقم 3
    مخالفم 0
  5. مهدی

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    3 تا غول لوکس هستن
    ولی اس کلاس جدای از اون کابینش واقعا ماشین عالیه

    موافقم 5
    مخالفم 3
  6. mm.yarlou

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (284 ديدگاه)

    آئودی اتنخاب منه

    موافقم 3
    مخالفم 4
  7. مهدی

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1590 ديدگاه)

    اصلا نمی‌دونم بی ام و چرا خودشو وارد این کلاس کرد که سنخیتی با ماهیت برندش نداره. باید ببوسه بزاره کنار

    موافقم 1
    مخالفم 3
  8. هامون

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    این کار شناس فقط از طرف کمپانی بنز پول گرفته که تعریف کنه خوب ائودی هم که تکلیفش در مقابله سری 7 بی ام و مشخصه پس بنابر این فقط سری 7 بهترین هست و همیشه بوده

    موافقم 4
    مخالفم 3
  9. هامون

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    باید شاهد ورود سری جدید از سری 7 باشید نه اینکه ی مدل قدیمی رو ایشون کارشناسی کرده این کابین مال سال2015 است طراحیش والان شما با خودروهای 2021 دارین مقایسه میکنید متاسفم واقعا واینکه بی ام و همیشه مبتکر و اولین بوده که در اون سالی که این سری اومد بنز s هیچی نداشت جز مانیتور عقب

    موافقم 1
    مخالفم 3
  10. بهنام

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (53 ديدگاه)

    در این کلاس مرسدس حرف اول را میزند اونم بخاطر تجربه ی بسیار زیادش در این سگمنت گرجه خودم علاقه ی بسیار زیادی به لکسوس ال اس دارم ولی معتقدم هنوز بنز در این کلاس فاصله ی زیادی با رقبا داره
    یکی از دلایلی که مرسدس اس کلاس رو دوست دارم نقش رهبریست که در داخل خانواده داره . اس کلاس در تمام نسل ها نقش رهبری در طراحی باقی سدان های رده پایینتر رو داره خصوصا در سه نسل اخیر که این رویه ی طراحی به صورت کاملا ملموس در سدان های مرسدس قابل مشاهده هست ولی ب ام‌و در این سگمنت از نظر من همیشه خواسته یه سری سه بزرگتر و لوکستر باشه و‌اینطور بنظر میرسه سری هفت اون شخصیت رهبری در داخل خانواده رو‌نداره و بیشتر با اعتبار سری سه هویت میگیره . ایودی همیشه رویه ای محافظه کار در طراحی سدان لوکس خودش داشته و با اینکه همیشه رقیبی قدر بوده ولی از اعتماد به نفس کافی برای پادشاهی در این سگمنت برخوردار نبوده‌. انتخاب من در همه ی نسل ها اس کلاس ، ایودی و در انتها سری هفت که در این نسل به لحاظ طراحی افت زیادی داشته .

    موافقم 2
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا