آئودی

آئودی Q5 اسپرت بک 2022 در تست گوزن؛ پایدار و مطمئن…

نسل فعلی آئودی Q5 اسپرت بک در سال ۲۰۲۱ فیس لیفت شد اما ریشه‌های اصلی آن به سال ۲۰۱۷ بازمی‌گردد. این خودروی آلمانی به تازگی در تست ایمنی گوزن شرکت کرده است و می‌خواهیم ببینیم چه عملکردی را نشان می‌دهد.

این خودرو علیرغم سن بالای خود هنوز هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و حداقل در زمینه مانورهای ناگهانی می‌توانیم این موضوع را تماشا کنیم. مدل ۲۰۲۲ آئودی Q5 که در این تست حضور دارد از نوع Q5 اسپرت بک ۴۵ TSFI است و عملکرد خوبی را بر جای می‌گذارد. این شاسی‌بلند آلمانی به راحتی می‌تواند تست گوزن با سرعت استاندارد ۷۷ کیلومتر در ساعت را پاس کند. در واقع عملکرد Q5 به حدی سورپرایز کننده بوده که سرعت اولیه ۷۵ کیلومتر در ساعت برای راننده دست‌گرمی محسوب شده و سپس سرعت بالاتر را انتخاب کرده است.

آئودی Q5 در این تست ایمنی کاملاً پایدار و قابل‌کنترل نشان می‌دهد و تعویض لاین های سریع نیز خللی در سواری آن به وجود نمی‌آورد. این خودرو حتی در سرعت ۷۹ کیلومتر در ساعت نیز پایداری خود را حفظ می‌کند. البته وقتی سرعت به ۸۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد خودرو با یک مخروط موجود در مسیر برخورد می‌کند. علاوه بر این باید گفت آئودی Q5 اصلاً رفتار ناهنجاری را نشان نمی‌دهد. آنچه در سرعت‌های بالاتر به چشم می‌آید کم فرمانی است که برای طرفداران رانندگی پرفشار امر مطلوبی نخواهد بود اما رانندگان محتاط با آن کنار می‌آیند. کم فرمان خودرو در نیمه آخر مسیر اندکی بیشتر جلوه می‌کند اما آئودی هنوز هم پیچ آخر را بدون برخورد به مخروط‌ها رد می‌کند. البته همان‌طور که گفتیم Q5 تست ۸۰ کیلومتر در ساعت را به خاطر برخورد سپر با یکی از مخروط‌ها از دست می‌دهد.

البته پیکربندی‌های مختلف این خودرو می‌توانند روی نتیجه نهایی تأثیر بگذارند. خودروی حاضر در این تست از سیستم تعلیق سفارشی بادی استفاده کرده است. همچنین رینگ‌های ۲۰ اینچی سفارشی و لاستیک‌های پیرلی اسکورپیون در Q5 نصب شده بودند. در دل این شاسی‌بلند نیز پیشرانه ۲ لیتری توربوی هیبریدی با قدرت ۲۶۱ اسب بخار قرار دارد. در تست‌های گوزنی که ما پوشش داده‌ایم آئودی Q5 اسپرت بک در کلاس کمیابی قرار می‌گیرد. این خودرو بهتر از RS3 و E-Tron GT عمل کرده است. دو خودروی یاد شده با در نظر گرفتن رانندگی پرفورمنس طراحی شده‌اند. این خودرو همچنین بهتر از تست گوزن هوندا سیویک بوده و بالاتر از بی ام و i4 با نتیجه تست گوزن ۷۳ کیلومتر در ساعت قرار می‌گیرد. نکته جالب اینکه برخی شاسی بلندهای دیگر همچون بی ام و X3 یا هیوندای آیونیک بهتر از آئودی عمل کرده‌اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. shayan1renault

    ۱۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1113 ديدگاه)

    اقای احمد زاده این چه وضعشه
    چرا خبری از رسیدن خودرو های وارداتی
    ونصب بنر تبلیغاتی کیا سراتو۲۰۲۲نزاشتین

    موافقم 17
    مخالفم 2
  2. مهردادکمال

    ۱۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1813 ديدگاه)

    بیش از حد ساده اس قبول دارین؟

    موافقم 0
    مخالفم 1
  3. همایون

    ۲۰ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (572 ديدگاه)

    عالی ساده و با کیفیت بدور از جینگیلی بازی

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا