آئودیبی ام و

درگ استیشن‌های اسپرت آلمانی، آئودی RS4 در برابر بی ام و M3 تورینگ

دو نمونه از جذاب‌ترین استیشن‌های حال حاضر بازار در مسابقهٔ درگ به مصاف یکدیگر رفته‌اند اما یکی بسیار سریع‌تر از دیگری است.

به نظر می‌رسد بازار استیشن‌های پرفورمنس احیا شده باشد زیرا ب‌ام‌و برای اولین بار اقدام به تولید M3 تورینگ کرده است و قصد ساخت نسخهٔ استیشن نسل بعدی M5 را هم دارد. این در حالی است که آئودی سال‌ها با مدل‌های RS4 و RS6 در این بخش حضور داشته است. حال برای اینکه ببینیم رقیب تازه‌نفس باواریایی در برابر کهنه‌کار این بخش چه عملکردی دارد، نشریهٔ فرانسوی موتوراسپرت مگزین مسابقهٔ درگی را بین M3 تورینگ و RS4 آوانت ترتیب داده است. البته این یک درگ معمولی نیست و دو استیشن اسپرت آلمانی بجای ۴۰۰ متر در مسافت ۱۰۰۰ متر به رقابت باهم می‌پردازند.

دو خودرو در مشخصات روی کاغذ اختلاف نسبتاً قابل‌توجهی باهم دارند. RS4 از یک پیشرانهٔ ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو استفاده می‌کند که ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ اسب بخار قدرت دارد. از سوی دیگر، زیر کاپوت ب‌ام‌و هم یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو قرار گرفته است که خروجی بالاتری برابر با ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. در هردو خودرو نیروی موتور توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل می‌شود و از لحاظ وزن نیز با حدود ۱۸۳۰ کیلوگرم، بسیار نزدیک به هم هستند.

بلافاصله پس از آغاز درگ، ۶۰ اسب بخار قدرت بیشتر M3 خود را نشان می‌دهد و ب‌ام‌و کاملاً جلو می‌افتد. در ادامه شرایط برای آئودی سخت‌تر می‌شود و زمانی که به پایان ۱۰۰۰ متر می‌رسیم، RS4 بیش از دو ثانیه از رقیب باواریایی عقب‌تر است. در گذشته، سامانهٔ چهارچرخ محرک افسانه‌ای کواتروی آئودی باعث برتری خودروهای این شرکت در آغاز حرکت می‌شد و شانس پیروزی آن‌ها را افزایش می‌داد اما این روزها اکثر خودروهای M از سامانهٔ چهارچرخ محرک xDrive ب‌ام‌و بهره می‌برند و عملاً مزیت سنتی آئودی را از بین خواهند برد.

مشخصات فنی

ب‌ام‌و M3 تورینگ آئودی RS4 آوانت
پیشرانه ۳ لیتری I6 توئین توربو ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو
قدرت ۵۱۰ اسب بخار ۴۵۰ اسب بخار
گشتاور ۶۵۰ نیوتن متر ۶۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۱۸۳۷ کیلوگرم ۱۸۲۲ کیلوگرم

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۸ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. مازیار

    ۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2832 ديدگاه)

    ((در گذشته، سامانهٔ چهارچرخ محرک افسانه‌ای کواتروی آئودی باعث برتری خودروهای این شرکت در آغاز حرکت می‌شد و شانس پیروزی آن‌ها را افزایش می‌داد اما این روزها اکثر خودروهای M از سامانهٔ چهارچرخ محرک xDrive ب‌ام‌و بهره می‌برند و عملاً مزیت سنتی آئودی را از بین خواهند برد.))

    انتقال قدرتی که لندروور ساخته باشه دیگه افسانه و مرجانه جلوش فرقی نداره

    موافقم 11
    مخالفم 5
  2. Kurosh33

    ۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (120 ديدگاه)

    راننده ی ایودی راننده نبود

    موافقم 5
    مخالفم 13
  3. افشار

    ۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (773 ديدگاه)

    درگ نعش کشها

    موافقم 10
    مخالفم 4
    1. Taha Ayoobi

      ۴ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2103 ديدگاه)

      شوتینگ برک

      موافقم 5
      مخالفم 0
  4. مهردادکمال

    ۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1878 ديدگاه)

    بی ام و استیشن؟؟؟ نه مرسی همون سدان رو ترجیح میدم!

    موافقم 4
    مخالفم 13
    1. froG-driVer

      ۴ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (336 ديدگاه)

      بی ام و با تمام پرفورمنسش استیشن نمیتونه بسازه یعنی میسازه ها ولی خوشگل و متناسب از آب در نمیاد.همون آئودی بهتره استیشناش ولی بازم به پای ولوو نمیرسن

      موافقم 6
      مخالفم 10
  5. زیزیگولو

    ۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (5706 ديدگاه)

    اروپاییا خیلی به ماشینای استیشن علاقه دارن ……… اگه به عکسا و فیلمای شهرا و جاده های کشورای اروپایی نگاه کنین بیشتر ماشینای استیشن رو میبینین که تردد دارن

    موافقم 13
    مخالفم 0
    1. مهردادکمال

      ۴ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1878 ديدگاه)

      بخاطر اینکه اهل طبیعت هستن و معمولا دوچرخه یا چوب اسکی همراه میبرن و برای یدک کشی قایق های کوچیک مناسبتر از سدان ها هستن و بهتر میتونن چند تا کوله پشتی و چادر مسافرتی رو با خودشون همراه ببرن و طول و جثه اشونم اندازه سدان هاس و با تردد داخل خیابونهای باریک اروپایی مشکلی نخواهند داشت

      موافقم 9
      مخالفم 0
      1. زیزیگولو

        ۴ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (5706 ديدگاه)

        درسته ماشینای استیشن واسه خانواده هایی که اهل‌ سفر و طبیعت گردی هستن مناسبن …….. تقریباً تو همه کشورای اروپایی ماشینای استیشن طرفدارای زیادی دارن ولی مردم کشورای آلمان و سوئد و چک خیلی بیشتر

        موافقم 5
        مخالفم 0
  6. Mohammad

    ۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (240 ديدگاه)

    گیربکس اینجا معلوم میکنه کت تن کیه

    موافقم 8
    مخالفم 2
  7. هیمن

    ۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    لطفا درگ همین ام ۳ رو با لامبورگینی روئلتو رو بزارید کارواو چند روز پیش پخشش کرد

    موافقم 5
    مخالفم 1
  8. ar-ma-n

    ۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (210 ديدگاه)

    دوستان گرامی سوال داشتم .

    خواستم ببینم برندی داریم یا چنتا برند یا کمپانی هستن که خودروساز نباشه و
    فقط تخصص روی انجین سازی داشت باشه البته بجز کاسورث و شرکت های آمریکایی که خیلی مستقل هستن .

    بخصوص ساخت v12 که کار هرکسی نیست .

    ؟؟

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. R@min

      ۴ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1799 ديدگاه)

      ریکاردو، ماله، HWA جزو معروف ترینا هستن که اینام به سختی میشه بهشون موتورساز گفت چون رو موتورهای کمپانی ها تغییرات میدن تا توسعه از صفر که خارج از توانشون هست.

      موافقم 4
      مخالفم 0
      1. ar-ma-n

        ۴ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (210 ديدگاه)

        آها مرسی رامین واقعا خیلی دنبال این اطلاعات هستم . وخب خیلی گشتم چیزی پیدا نکردم گفتم ی مشورت با بچه ها پدال بگیرم.

        واقعا خیلی و کمتر کسی هست بتونه یک پیشرانه توصه بدن از صفر و خب هم بلدن یک پیشرانه تقویت کنن و بقول خودت تغیرات بدن و خب خیلی ها بلدن موتور های 8 و4 سیلندر بسازن .

        اما کمتر کسی میتونه یک موتور خورجینی و… با تعداد 12 یا10 بساز یعنی یک شرکت غیر خودروسازی. و خب مثل کاسورث شاهکار های تولید کنه

        و خب امیدوارم برند های مثل کاسورث بیشتر باشن

        موافقم 1
        مخالفم 0
    2. Mohammad

      ۴ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (240 ديدگاه)

      کاسورث که خودت گفتی غول موتور سازی هست از ماشین های فرمول یک بگیر تا موتور استون مارتین ریپید ، زاگاتو ، والکری ،ونتیج، گوردون موری t50 و……حتی موتور جدید بوگاتی داره به دست کاسورث توسعه پیدا میکنه
      همچین شرکتی تو دنیا نیست ولی شرکت هایی مثل زنوو یا بیزارینی هستن که موتور ۱۲سیلندر میسازن ولی مطمعن نیستم که خودشوپ میسازن یا یه مونور دیگه رو توسعه میدن

      موافقم 4
      مخالفم 0
      1. ar-ma-n

        ۴ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (210 ديدگاه)

        دقیقا شکی نیست بنظرم آنقدر خودرو سازن معروف هست همان‌قدر کاسورث معروف.

        شاهکاری های تولید کرده هر برند خودرو سازی شاید یکی تولید کنه اینک بتونی و همچنین بتانسیلی داشت باشی واقعا تحسین برانگیز.

        و در کل میخوام بگم اگه کاسورث نبودم شاید فرمول یک آنقدر جذاب نبود یا مدل های آستون مارتین نه یکی بلکه چند مدل آنقدر معروف نمیشدن و ارزش بهشون نمیدادن و… خلاصه بگم کاسورث یک پادشاه به تمام معنا تو خودرو و موتور اسپورت اما هیچ وقت اونجوری که باید می‌بود نبود و هیچ وقت خودشو توصه نداد یا بزرگ تر بکنه .ولی برعکس خودروساز هارو چرا .؟؟؟

        البته مخاطب من هیچکس نیست حتا خودرو ساز ها فق میخواستم دلیل و مشکلات بدونم چرا همچین شرکت های کم هست یا خبری کم شنیده میشه

        موافقم 2
        مخالفم 0
        1. Mohammad

          ۴ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (240 ديدگاه)

          علت اینکه این شرکت ها کمه اینه که ساخت موتور یه خودرو مخصوصا اگه قراره یه خودروی اسپورت باشه خیلی هزینه بر هست نیاز به دانش ویژه و چندین سال تلاش و تجربه داره
          و اینکه ساختن یه موتور v12مثل استون ، لامبو یا فراری توسط یه شرکت نیاز به بالای چندین میلیون دلار پول داره که کمتر کسی این ریسک رو میکنه
          و اینکه هرچه روبه جلو پیش میریم موتور های پرفورمنس با حجم کمتر و هیبریدی یا برقی دارن جای خودرو های حجیم رو میگیرن یکی از علت ها هم این میتونه باشه

          موافقم 4
          مخالفم 0
        2. ar-ma-n

          ۵ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (210 ديدگاه)

          دقیقا به نکته خوبی اشاره کردی .
          یکم اینک هزینه زیادی داره .
          دو اینک موتور های کم حجم و یا برقی زیاد شدن
          .
          البته هر برندی بخواد اینجوری تخصصی پیش بره و… بقول خودت هزینه زیاد میخواد شاید یک مدت خوب باشه ولی بعدش نه یک سرمایه اولی برزگ میخواد.
          بخاطر همین هست که کم هستن .

          اون موقعی که کاسورث باید ماهی طلاییشو از صنعت خودرو سازی شکار کنه نکرد اما خوبه جدید داره خوب پیش میره نمون توصه v16 بوگاتی . اگه جواب بده یک دریچه برای پروژ های دیگس

          موافقم 2
          مخالفم 0
    3. Mohammad

      ۴ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (240 ديدگاه)

      نلسون ریسینگ هم هست ولی فکر کنم v12نساخته باشه
      این شرکت موتور sscتوتارا رو ساخته

      موافقم 4
      مخالفم 0
      1. ar-ma-n

        ۴ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (210 ديدگاه)

        نلسون یکی از شرکت های مستقل تو آمریکا و واقعا حرف نداره و حتا رقیبی جدی نداره تو آمریکا .

        موتور های خوبی میساز و راندمان و خروجی بالا اما بیشتر موتور هاش مسابقه ای هست و

        موتور توتارا یک الماس بیشتر به قیافش میخوره v12 باشه تاv8 .

        اما تو مدل های نلسون واقعا یه v12 کم داره

        موافقم 2
        مخالفم 0
        1. Mohammad

          ۴ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (240 ديدگاه)

          موافقم باهات v12یه ابهت خاصی میده به ماشین
          با v8 نزدیک ۱۶۰۰اسب میده و۵۳۰کیلومتر بر ساعت سرعت میره
          اگهv12 میبود پرواز میکرد
          و در مورد کاسورث هم بگم که اره واقعا حقش بود یه شرکت بزرگ و معروف تری باشه تا اینی که الان هست ، البت که خودش رو فدای خودروسازی ها میکنه تا اونا قد بکشن

          موافقم 3
          مخالفم 0
  9. علی

    ۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (36 ديدگاه)

    نتیجه از قبل معلوم بود

    موافقم 6
    مخالفم 0
  10. ۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4273 ديدگاه)

    ایودی انتخابم

    موافقم 2
    مخالفم 2
  11. M power

    ۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (149 ديدگاه)

    جونم بیمر

    موافقم 4
    مخالفم 1
  12. Taha Ayoobi

    ۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2103 ديدگاه)

    انتخابم آئودی.

    نباید RS6 رو میاوردن؟

    موافقم 2
    مخالفم 5
  13. BMW

    ۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1374 ديدگاه)

    طراحی عق بی ام و رو دوست دارم بدجور جلوش هم رازی کننده هست

    موافقم 4
    مخالفم 0
  14. مرتضی

    ۴ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من طرف بی ام و هستم ولی راننده آئودی راننده نبود

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا