دوچرخه

یاماها از دوچرخه‌های الکتریکی و جدید خود رونمایی کرد

یاماها به عنوان یکی از مشهورترین سازندگان موتورسیکلت‌های دنیا تصمیم به گسترش کسب‌وکار خود گرفته و به همین منظور سه دوچرخه الکتریکی جدید را در کلاس‌های کوهستانی، شهری و گراول معرفی کرده است. اوایل سال جاری میلادی بود که یاماها برنامه‌های خود برای تولید دوچرخه‌های الکتریکی جدید را اعلام کرد. این شرکت در کانال یوتیوب خود برخی جزئیات اسکوترها و موپِدهای الکتریکی آتی را منتشر ساخت. جدیدترین محصولات الکتریکی این شرکت با نام های مورو ۰۷، واباش RT و کراس کور RC شناخته می‌شوند.

مورو ۰۷ یک دوچرخه الکتریکی سطح بالا بوده و از فریم جفت منحصربه‌فرد و قوای محرکه PW-X3 خود یاماها سود می‌برد. این قوای محرکه عنوان کوچک‌ترین، سبک‌ترین و قوی‌ترین قوای محرکه تولیدی این کمپانی خوش‌نام را یدک می‌کشد. با وزن ۲.۷۵ کیلوگرم، قوای محرکه یاد شده گشتاور آنی ۸۵ نیوتون متری را به لطف تکنولوژی وزن صفر ارائه می‌کند. همچنین این دوچرخه می‌تواند حداکثر سرعت ۲۵ کیلومتر در ساعتی داشته باشد. یاماها می‌گوید فریم جفت یاد شده که از لوله‌های بالای و پایینی دوبل سود می‌برد باعث استحکام بالاتر و هندلینگ بهتر مورو ۰۷ خواهد شد. در دل این دوچرخه الکتریکی باتری ۵۰۰ وات‌ساعتی قرار دارد و از دیگر ویژگی‌های برجسته آن می‌توان به لاستیک‌های ۲۷.۵ مکسیس و دنده‌های ساخت شیمانو اشاره کرد.

دومین محصول جدید یاماها یعنی واباش RT جدیدترین دوچرخه گراول این شرکت است. این برند می‌گوید طراحی فریم واباش RT به ‌گونه‌ای انجام شده که سواری مطمئن و لذت بخشی را همراه با حس سبک‌وزنی ارائه کند. این دوچرخه از قوای محرکه محبوب PW-ST یاماها با تکنولوژی وزن صفر سود می‌برد و قول سواری نرم با گشتاور آنی را می‌دهد. واباش RT همچنین از نمایشگر LCD برخوردار است و اطلاعات کلیدی دوچرخه را به نمایش می‌گذارد. باتری ۵۰۰ وات‌ساعتی، دنده‌های ساخت شرکت شیمانو و حالت پشتیبانی خودکار نیز جزو دیگر ویژگی‌های خاص این دوچرخه الکتریکی خواهند بود.

سومین عضو این خانواده هم یاماها کراس کور RC است که به عنوان یک دوچرخه شهری روزمره طراحی شده است. این دوچرخه از همان قوای محرکه واباش RT و باتری ۵۰۰ وات‌ساعتی استفاده می‌کند اما دنده‌های ساخت شیمانو آن متفاوت هستند. همانند دیگر محصولات یاد شده، کراس کور نیز به تکنولوژی وزن صفر یاماها تجهیز شده و حالت پشتیبانی خودکار آن در زمان تردد در سربالایی به کار می‌آید. انتظار می‌رود دوچرخه‌های الکتریکی و جدید یاماها از ماه‌های آخر سال جاری میلادی راهی بازار شوند. البته این شرکت فعلاً قیمت محصولات خود را اعلام نکرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
بیمه بازار

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۲۵ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (8197 ديدگاه)

    موتورسواری را با یاماها۱۰۰ یاد گرفتم و هنوز هم یادش که میکنم جیگرم حال میاد !
    یادش بخیر چقدر زمین خوردم باهاش اما انگار نه انگار ، خداشاهده زمین میخوردیم ولی موتور خفه نمیکرد و خواموش نمیشد ، روغن و بنزین با هم میسوزاند و عاشق صداش بودم !
    اون وقت‌ها اول دوره راهنمایی بودم که موتورسواری را یاد گرفته بودم و یه احساس عجیب آزادی هنگام روندنش داشتم که هنوز هم پس از این همه سال وقتی پشت هر موتور سیکلتی میشینم لذت میبرم ولی طعم شیرین نشتن پشت رکابِ یاماها ۱۰۰ با اون بوی دود خاص و آبی رنگش یادم نمیره با اون صدای گوگولی که وقتی گاز نمیدادی پِت‌پِت زیبایی داشت و وقتی هم گازش میدادی باز هم جذاب بود !
    جداً اون ‌وقت‌ها همه چیز بوی زندگی میداد ، نه مثل امروز که دنیا را داشته باشیم باز گویی دنبال چیزی میگردیم تا آرام‌مان کند ( خدا لعنت کنه باعث بانی حال خراب و بی‌اعتمادی این روزهای خسته‌کننده و سیاه را که مرگ را نعمت میدانیم و از زندگی در بهترین دوران جوانی خسته شده‌ایم ) !

    اون‌ وقت‌ها مثل امروز نبود ، پول کم بود ، موبایل کم بود و خرید یک سیم‌کارت هم قیمت یک زمین ۲۰۰ میتری در یک شهرک نزدیک شهر بود اما در هفته ۵ روزش را کنار همسایه فامیل میگذراندیم و از تَه دل میخندیدیم و مشکلی هم پیش می‌آمد همه بسیج میشدن حلش کنند !
    امروز که با شما صحبت میکنم ، بارها پیش آمده که طرف فوت شده و چندماهی هم از مرگش گذشته و تازه بر حثب اتفاق میفهمیم طرف فوت شده و ما با یک ( اِ ، خدا رحمتش کنه از کنارش میگذریم و به زندگی پوشالی ناتمام ادامه میدهیم تا ببینیم کِی این اِ گفتن نصیب دیگران به سوی ما میگردد ) !
    همه‌ی این عراجیف را گفتم که بگویم یاماها یک دنیا خاطرست .
    هنوز هم مثل قدیم هر چیزی میسازه دوست داشتنی و جذابِ در عینِ سادگی و اعتماد !

    برند و نوشته‌ی YAMAHA یه کاریزمای خاصی داره که به نظر من بخاطر اینه که میتونسته خودروساز بشه مثل هوندا و سوزوکی اما ترجیح داده به ساخت جزئیاتی از وسایل ورزشی و هیجانی بپردازه که آدرنالین در خون ترشح میکنند و با کمال خاطر آرامش میشه محصولاتش را خرید و بدونِ تاریخ انقضاء استفاده کرد !
    یاماها در ساخت انجین چنان قدرتمند و هنرمندانه عمل میکنه که هر چندسال یکبار برای نشان دادن قدرت خودش با برخی شرکت‌ها همکاری کوچکی انجام میدهد تا دیگران به پتانسیل بالای این برند حسادت کنند و دوباره تا سال‌ها به حاشیه نساختن وارد میشود که نمونه‌ی بارزش ساخت انجینِ لکسوس LFA بودِ که هنوز که هنوزِ دَهَنِ تمام تئوریسین‌پرداز‌های ساخت انجین را وا گذاشته و هنوز تو کفِ دور موتور بالا و تحمل و استحکام این موتور مانده‌اند با صدایی جذاب که با اگزوزها مخلوط و سنفونی اُرکستر راه می‌اندازد !
    از ساخت موتورهای کشتی و قایق‌های تفریحی تا ساخت لوازم موسیقی و… همه و همه میگوید YAMAHA میدونه چیکار داره میکنه و حتی میدونه میتونه بهترین خودروساز هم باشد اما به کاریزماتیک بودن برندش بیشتر اهمیت میدهد تا پارو کردن دلار‌های بیشتر !

    ما که در ایرانیم و دستمان کوتاه از داشتن محصولات نابَش ، اما یه احساس جذابی دارد وقتی فکر میکنیم در دنیایی داریم نفس میکشیم که یاماها در آن وجود دارد و محصول تولید میکند که مردم جهان از داشتنشان حال خوب بگیرند !

    البته یاماها تَبل هم تولید میکند که چون باعث گریه و آه و ناله سر دادن میشود ، مسئولان اجازه‌ی وارداتش را میدهند تا بیشتر به حال خودمان بِگِرییم !

    جداً چرا ما ایرانی‌ها نباید شاد باشیم و اگر هم شادی بخواهیم حتماً یا باید پولدار باشیم تا لوازم شادی را جور کنیم و بخریم یا مجنون و دیوانه‌ی اوسکول که از هفت دولت آزاد باشیم !

    موافقم ۴۱
    مخالفم ۱۳
    1. مازیار

      ۲۵ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1766 ديدگاه)

      همه اینها رو راجع به دنیای امروز و دیروز گفتی
      اما شرط می بندم حاضر نیستی جاشون رو عوض کنی
      جای دنیای مدرن و پیشرفته با امید به زندگی بالاتر و سرگرمی و امکانات و “ارتباطات” بیشتر برای تحصیل و پیشرفت و خشونت کمتر و آسایش بیشتر رو با دنیای قدیم
      البته منکر دلخوشی های مختص اون دوران نیستم و خودم تجربه کردم (منم موتورسواری رو با یاماها ۱۰۰ آبی شروع کردم😀) اما با در نظر گرفتن جمیع جهات هنوز کفه دنیای مدرن پایین تره و بین حرف های شعار گونه تا عمل فاصله کمی نیست

      موافقم ۱۶
      مخالفم ۱۱
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲۵ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (8197 ديدگاه)

        بخواهیم هم جاشون عوض نمیشه اما این ایرانی که من میبینم دیگر به معرفت ایرانی‌های قدیمی باز نمیگردد !

        موافقم ۱۴
        مخالفم ۳
      2. phonix

        ۲۵ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (1269 ديدگاه)

        بله احتمالا حرف های اقا نوید اشتباهه
        ولی حرف های شما دوست عزیز اقا ایمان گل کدومش درست بود؟
        قطار بودن هایپرلوپ؟
        لابد هواپیما هم قطاره ولی نمو پیدا کرده بال دراورده:))))))
        کسی که خودش هم اشتباه میکنه حق نداره تو هر خبر زیر پست یه ادم بره و جار بزنه فلانی اشتباه میکنه و.. باور کن بقیه هم توان تعقل دارن
        یاد فیلم حضرت مسیح افتادم که گفت یه فرد معصوم و بیگناه باید سنگسار کنه نه کسی که خودش سر تا پا گناه و اشتباس

        موافقم ۶
        مخالفم ۲
      3. phonix

        ۲۵ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (1269 ديدگاه)

        بقیه متن رو نمیخونم همون اولش معلومه چیه
        جواب: چون دوست دارم مثل تو ریپلای بزنم
        تو بحث قبل هم خیلی واضح گفتم شاید اکسپت نشد از اینکه افراد متعصبی مثل تورو بچزونم لذت میبرم روانیم
        ضمنا ۱۷ دانشگاه شیراز با ۱۷ دانشگاه چمران اهواز زمین تا اسمونه عزیزم
        حالا هعی پشت دیالوگ قشنگت قایم شو(دف من از جواب دادن به این نوع نظرات نادرست چی بوده)
        از قدیم هم گفتن جواب اشتباه رو با اشتباه نمیدن تو که خوب میگیری پس از درس گذشتگان استفاده کن صدبارم ریپلای بزنی بازم مثل عجل میام بالا سرت و غلطتو میگیرم
        (لطف کنید اکسپت کنید)

        موافقم ۳
        مخالفم ۰
      4. NAVID۰۰۹۸

        ۲۵ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (8197 ديدگاه)

        ایمان ۹۹
        اتفاقاً جوابت را دادم
        اما از آنجایی که پدال سال‌هاست ثابت کرده از دیکتاتورترین رسانه‌های کشور هست اجازه میده توهین‌های جنابعالی به من ثبت بشه و جوابیه‌ی من را سانسور میکنه و اگر کلمه به کلمه‌ی جوابیه‌ی من را لطف میکرد و میگذاشت ، مشخص میشد تو با خودت چند چندی !

        در ضمن نخود آش به تو بیشتر میاد که در هر مقاله به کامنت من ریپلای میزنی تا هر کاری کنی تا نشان دهی ژاپنی‌ها حتی از چین و ایرانی‌ها هم بدترند😂🤦‍♂️ !

        خودت هم میدونی حتی ارزش جواب دادن هم نداری و من روی صحبتم با پدال هست که چطور اجازه میده توهین کنی تهمت بزنی ولی کامنت ما را سانسور میکنه !

        البته برای ما که عادی شده واکنش و دوگانگی پدال که تنها راه آن بی‌اهمیت بودن به دیکتاتوری پدال و کاربران بدبختی چون شماست عامو !

        موافقم ۲
        مخالفم ۱
    2. aliHOZA

      ۲۵ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (521 ديدگاه)

      من موتور سواری رو با موتور گازی پژوی بابام شروع کردم اما اولین موتور دنده‌ای که سوار شدم یاماها ۱۰۰ طلایی بود.

      موافقم ۴
      مخالفم ۰
    3. Iman99

      ۲۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1449 ديدگاه)

      منم خودم هم همون یاماها و سوزوکی ۱۰۰ قدیمی رو دوست دارم ولی دیگخ رویا از رویاهام حرف نمیزنم ولی شما تو خیالات خودت هستی و از واقعیت فاصله داری برای همین بعضی حرفایی که گفتن نداره رو میای میگی که اشتباه هم هستن و اشتباهت همینه
      مثل یاماها اگه بخواد هم نمیتونه به گرد پای اروپایی و امریکایی ها برسه چون همینی هم که داره همش از شرکت های اروپایی و امریکایی بوده که همینم به گرد پای خود اروپایی ها و امریکایی ها نمیرسه

      موافقم ۶
      مخالفم ۴
      1. Iman99

        ۲۶ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (1449 ديدگاه)

        دوچرخه های الکتریکی ساخت شرکت های خودروسازی معروف که رودهم که ببینید متوجه میشید که مثلا آئودی و ب ام و و فورد و .. اینها قبل از این دوچرخه های الکتریکی خیلی بهتر و پیشرفته تری ساختن که بعضی هاش به سرعت ۷۰ و ۸۰ کیلومتر در ساعت هم میرسن که عملکرد و تکنولوژی خیلی بالاتری دارن و طراحی خیلی بهتری هم دارن

        موافقم ۶
        مخالفم ۳
        1. Iman99

          ۲۸ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (1449 ديدگاه)

          همین چرخو بگیری همه جاشو برررسی کنی میبینی که هرجاییش رو از یه شرکتی گرفته مثلا شانژمان رو از شیمانو گرفته دوشاخه و کمک فنر ها رو از جایی دیگه باتری ها از یه جایی دیگه اومده تا شده این که تو همین شرکت های تامین کننده هم بازم خود اروپایی ها و امریکایی ها برتر و اول هستن
          مثلا تو شانژمان شیمانو برای شما یا کوچه بازاری ها یا افراد معمولی شناخته شدس که البته همینم هرچی هست از طراحی و تکنولوژی های شرکت های اروپایی داره استفاده میکنه هست و هرچی داره از اونها داره ولی با این وجود به گرد پای خود شرکت های متخصص اروپایی و امریکایی در این زمینه کلا نمیرسه چون شرمت های فوق حرفه ای و متخصص اروپایی و امریکایی در این زمینه هستن که چیزایی مافوق تصور میسازند و با فاصله زیاد از همه نظر بهترین و اول هستن
          در کل تو همین زمینه مثل دوچرخه و ادواتش مثل همه چیزای دیگه شرکت های تخصصی اروپایی هستن که با فاصله زیاد از همه با فاصله زیاد نظر خیلی بهتر هستن و در کل اول و بهترین هستن و مثلا شانژمان و مجموعه زنجیر و موتور. الکتریکی و … رو برای مصارف بسیار حرفه ای و فوق حرفه ای و تخصصی طراحی و تولید و مهندسی میکنن که بسیار در سطح بالاتری قرار دارن و شیمانو یا یاماها به گرد پاشون هم نمیرسه ولی برای مصارف عادی و و محصولات عادی در بازار استفاده نمیشن برای همین و افراد عادی و کوچه بازاری مثل شما که به اینهایی که گفتی دسترسی دارن فقط همون شرکت های معمولی رو میبینن و فکر میکنن همون شرکت معمولی چیه و ازش تعریف میکنن در صورتی که همون شرکت های اروپایی و امریکایی برتر که گفتم اول و برتر و با فاصله زیادی در همه چیز بهترین هستن و کسی به گرد پاشونم نمیرسه هستن و با فاصله زیادی از همه نظر بهتر و بهترین هستن در کل

          موافقم ۴
          مخالفم ۱
        2. Iman99

          ۲۸ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (1449 ديدگاه)

          شرکت یاماها همکاری گسترده ای با شرکت های اروپایی و امریکایی داره و بیشتر چیزایی که ساخته به کمک اونها بوده و هست که البته همینش هم به گرد پای خود شرکت های متخصص اروپایی و امریکایی کلا نمیرسه چون ا‌نها از همه نظر خیلی بهتر هستن ولی این هم در سطح مناسبی هست و کارهای مناسبی انجام داده
          مثلا پیانو های یاماها رو اگه دیده باشید اینها فکر کردین از خود یاماها هست نه از یاماها متولد نشدن همه متعلق به یه شرکت اتریشی معروف در زمینه طراحی و ساخته پیانو هست که بطور تخصصی در زمینه پیانو و ادوات موسیقی فعال هست و پیانو هایی که یاماها میسازه بر اساس پیانو های این شرکت هستن و یاماها کار خاصی انجام نمیده کار اصلی متعلق به همون شرکت اروپایی هست البته همین پیانو های یاماها به گرد پای پیانوهای سطح بالای اروپایی و امریکایی سطح بالا نمیرسه ولی همینم به کمک اونها هست
          تو زمینه های دیگه شرکت line6 یه شرکت امریکایی در زمینه ادوات موسیقی هست که کارهای تخصصی برای یاماها انجام میده و ادوات و تجهیزات صوتی در زمینه موسیقی که از یاماها دیدید همش تکنولوژی و طراحی همشون از این شرکت امریکایی هست که البته به گرد پای خود شرکت های متخصص اروپایی و امریکایی کلا نمیرسه
          مثلا تو سایت خود یاماها درمورد یکی از محصولات گرانقیمت اون نوشته شده خازن هایی که در این دستگاه استفاده شده از بهترین نوع و آلمانی هست یعنی خودشونم میدونستن خازن آلمانی بهتر از خازنی هست که خودشون میسازن
          نیسان جی تی آر موتور و گیربکس اون کاملا توسط شرکت های اروپایی و امریکایی مهندسی شده و طراحی شده و توسعه داده شده اصل کار رو همون شرکت های اروپایی و امریکایی انجام دادن
          موتور های ساخته شده توسط یاماها کاملا با کمک و طراحی و تکنولوژی شرکت های اروپایی و امریکایی بوده
          مثلا موتور فرمول یک شرکت یاماها که زمانی در فرمول یک بود و شرکت می کرد با اینکه مقام خاصی نیاورد ولی کلا این موتور یاماها رو شرکت اروپایی جاد که متخصص در طراحی و مهندسی و ساخت موتور های پرفورمنس در موتور اسپرت هست ساخته شده که البته همینم به گرد پای خود موتور های اروپایی و امریکایی کلا نمیرسه
          با موتور ال اف ای ۱۰ سیلند که بازم همه چیزش از اروپا و امریکا هست و یاماها ساختش و موتور تو جی زد هم که یاماها ساخت همش برگرفته از طراحی و تکنولوژی و مهندسی شرکت های اروپایی و امریکایی متخصص در این زمینه هست که البته همینم به گرد پای خود اروپایی ها و آمریکایی ها کلا نمیرسن مثلا موتور ۱۰ سیلند پورشه کاررا جی تی از همه نظر خیلی بهتره
          تو دوچرخه هم همینطوره و دوچرخه های حرفه ای شرکت های اروپایی و امریکایی بهترین و اول هستن و بقیه حسرتشون رو میخورن و دهنشون باز مونده از اینها واقعا ولی اینهایی که تو گفتی فقط نظر خودت و واقعیت چیزیه که من گفتم
          در کل یاماها و ژاپن بیشتر چیزایی که ساخته با کمک و همکاری و طراحی تکنولوژی های شرکت های اروپایی و امریکایی بوده تو همه چیز همینطوره کلا همه چیز رو اگه ریشه یابی کنیم اصلش دوباره برمیگرده به خود اروپا یا امریکا همه چیز از خود اروپا و امریکا هست که همونم به گرد پای خود اروپایی ها و امریکایی ها کلا نمیرسه
          و این محصولاتی که میبینی به ظاهر ممکنه سر از جایی دیگه دربیارن ولی در اصل اصل کار دوباره برمیگرده به خود اروپا و امریکا که همونم به گرد پای خود اروپایی ها و امریکایی ها کلا نمی‌رسه چون بهترین تو همه چیز اروپا و امریکا هستن که تو همه چیز بهترین و اول هستن تو این مورد هم همینطور

          موافقم ۶
          مخالفم ۱
  2. فرید

    ۲۵ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (109 ديدگاه)

    برقی کردن دوچرخه کار بیخودیه
    یا موتورسیکلت برقی یا دوچرخه غیربرقی
    برقی کردن دوچرخه با فلسفه اون جور در نمیاد

    موافقم ۵
    مخالفم ۱۹
    1. phonix

      ۲۵ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1269 ديدگاه)

      این سیستم برای ایجاد ناوگان کرایه ای در شهر ها هست و وقتی ایجاد شد که بعضی شهر ها مثل تهران اومدن تا دوچرخه عمومی ارائه بدن وقتی بعضی از مناطق رو نمیشه رکاب زد موتور برقی وارد کار میشه و پشتبانی میکنه راحل خوبی هست برای دوچرخه های عمومی و یا افرادی که در شهر های با شیب دوچرخه سواری میکنند
      از امریکا تا هند و اروپا هم مصرف کننده داره

      موافقم ۶
      مخالفم ۲
  3. Reza Waffen SS

    ۲۵ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (4844 ديدگاه)

    دوچرخه فقط اسکات

    موافقم ۶
    مخالفم ۶
  4. meysam

    ۲۵ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (3529 ديدگاه)

    خیلی خوشم اومد
    ۲۵ کیلومتر با یک بار شارژ تو سربالایی ها یا وقتایی که خسته شدی خیلی بکار میاد.

    موافقم ۶
    مخالفم ۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا