برای کسانی که به کراساوورهای کوپهٔ سریع و گرانقیمت علاقه دارند خبر خوبی داریم زیرا در اینجا میخواهیم شاهد یک مسابقهٔ درگ بین لامبورگینی اوروس و بامو X6 M کامپتیشن باشیم. آیا سریعترین کراساوور کوپهٔ بامو میتواند کراساوور بحثبرانگیز لامبورگینی را در ۴۰۰ متر مغلوب کند؟ تیم کارواو برای فهمیدن پاسخ این سؤال به همان باند فرودگاه همیشگی رفتهاند.
زیر بدنهٔ عضلانی X6 M کامپتیشن قوای محرکهٔ قدرتمندی قرار گرفته که از یک پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو به همراه یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک XDrive تشکیل شده است. این ترکیب، ۶۲۵ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور را به زمین منتقل میکند. این V8 قدرتمند، X6 M کامپتیشن ۲.۴ تنی را ظرف تنها کمی بیشتر از سه ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرساند.
برای رقابت با این بامو فوقالعاده، اوروس با چهرهای حتی عصبانیتر و مشخصاتی شایستهٔ یک لامبورگینی وارد میدان شده است. اوروس خودرویی است که بهترین قطعات در شبکهٔ گستردهٔ برندهای گروه فولکسواگن را در خود جمع کرده است. در سینهٔ این گاو قدبلند ایتالیایی یک نیروگاه ۴ لیتری V8 توئین توربو قرار گرفته که ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. مثل بامو، در اوروس هم نیروی موتور از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل میشود تا این لامبورگینی ۲.۲ تنی را ظرف حدود ۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برساند.
خب با توجه به اعداد و ارقامی که بیان شد، کدامیک از این کراساوورهای قدرتمند میتوانند پادشاه ۴۰۰ متر لقب گیرند؟ پاسخ این سؤال را میتوانید در ویدئوی زیر ببینید.
مشخصات فنی
بامو X6 M | لامبورگینی اوروس | |
پیشرانه | ۴.۴ لیتری V8 | ۴.۰ لیتری V8 |
تنفس | توئین توربو | توئین توربو |
قدرت | ۶۲۵ اسب بخار | ۶۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۷۵۰ نیوتن متر | ۸۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۲۳۷۰ کیلوگرم | ۲۲۰۰ کیلوگرم |
قیمت پایه | ۱۱۳,۰۰۰ پوند | ۱۵۹,۹۲۵ پوند |
میثم
۲ فروردین ۱۴۰۰طراحی پشت بی ام و چرا اینطوریه؟؟؟
جالب نیست
ولی جلوش خیلی عالی و اخمو حیف که اونم دارن خرابش میکنن
GT
۲ فروردین ۱۴۰۰درگ های کارواو خسته کننده شدن ١٠دقیقه چرت و پرت میگه، ٣ دقیقه مسابقه برگزار میکنه
خود درگ جذاب هست ولی از بسکه حرف میزنند حوصله آدم سر میره
Mhd
۲ فروردین ۱۴۰۰اره حرفای فنی نمیزنن ولی کل کل هاشون جالبه من جای شروع درگ و رولینگ و تست ترمز رو روی پلیر حفظ شدم به محض اجرا همون محدوده رو میزنم با اختلاف چند ثانیه ( برای هر فیلم کمی جابجایی داره) درست درمیاد فقط همون قسمتا رو میبینم دیگه حله.
محمدهادی
۴ فروردین ۱۴۰۰جالبه
با نگاه به بخش عقب بی ام و متوجه میشی که دقیقا حالت چراغاش برعکس حالت چراغای لامبوعه
انگار بی ام و خوب میدونسته حریف اصلی این ماشینش کیه!
توی طراحی ظاهرش هم همش توجهش به لامبو بوده
جفتشونو دوست دارم
فقط اینجا دوسر عشق و علاقه باهم برخورد میکنن
دقیقا هردوشونو به یه اندازه دوست دارم
پس هیچکدومشونو انتخاب نمیکنم و توقف میکنم
از دور نگاشون میکنم که باهم چه میکنن
Joker
۲ فروردین ۱۴۰۰ندیدم ولی حدسم بر اینه که x6 پیروز شده،آیا درست حدس زدم؟
Soldier
۲ فروردین ۱۴۰۰تو آسفالت خیس نتیجه فرق داره همیشه دیگه از کاروو هم باشه دیگه بدتر
محمد رستمی نژاد
۲ فروردین ۱۴۰۰خدایی کی صدای لامبورگینی رو ول میکنه میره BMW بخره
بعد طراحی لامبورگینی آدم رو نابود میکنه
من اینجا یکی از همسایه هامون یه BMW X6 ۲۰۱۵ داره اروندی
من سوارش شدم و اینکه طراحی خیلی جذابی نداره
پرستیژ لامبورگینی و کلاس بالای لامبورگینی و……
ولی من کلا هیچ کدومشون رو دوست ندارم
اوروس که لامبورگینی نبست وBMW هم SUV COPE من دوست ندارم
این همه آمریکایی ماسل ارزون تر (البته رقیب نیستن )
یا BMW M5 COMPILATION. هم خوب هست یا خیلی ماشین های دیگه هم عالی هم هستن و اینجا گفتنش طولانی میشه
R@m!n
۲ فروردین ۱۴۰۰competition درسته عزیز
محمد رستمی نژاد
۲ فروردین ۱۴۰۰آقا رامین عزیز
این گوشی های نسل جدید خودشان کلمات را درست میکنند بعضی وقت ها درست و بعضی وقت ها به غلط
مثلا شیرون را شیرین تبدیل میکنند در حالی که شما نوشتید شیرون
R@m!n
۲ فروردین ۱۴۰۰فدا سرت
??BMW Germany??
۲ فروردین ۱۴۰۰دوست عزیز ما یکی از آشنایانمون ب ام و X6 داشتن من اصلا احساس بدی داخل این ماشین ندیدم
حالا شاید بگین از اسمت معلومه ه تعصب بیجا داری ولی نه من اصلا از روی تعصب صحبت نمیکنم
بعد هم هر کسی اوروس رو انتخاب کنه دلایلی داره بگه به دلیلی اینو خریدم کسی هم که x6 میخره همینطور
من اگه میتونستم توی این کلاس غیر از این دو شاهکار
پورشه Cayenne turbo s e_hybrid رو انتخاب میکنم چون قدرتی معادل ۶۸۰ اسب داره که از تکنولوژی هیبریدی بدست میاد
گشتاور ۹۰۰ تایی هم که حرفی باقی نمیزاره
از لحاظ طراحی داخلی و خارجی بی نظیره
و از همه نظر عالیه
علیturbos
۲ فروردین ۱۴۰۰شما چرا میای تو پستی که مربوط به المان وایتالیاست حرف از امریکا میزنی ؟!
اقای محمد رستمی نژاد بعدش هم از دیسلایک ها حرف میزنی .
جالب تر از اینا از هردو هم ایراد میگیری .
فضای سایت چند روز ارومه و میخای باعث التهاب بشی .
ممنون از فن های المان وایتالیا که کل کل نکردید هم بین خودتون وهم با ایشون .
آریا منش
۳ فروردین ۱۴۰۰کسی لامبورگینی رو ول میکنه که چهل هزار یورو بیشتر نداشته باشه ، ۲- حوصله استهلاک زیاد این ماشین را نداشته باشد ۳_ سرعت پایین تر را رو دوست نداشته باشد و من قطعا بی ام و رو میخرم اگر بین این دو باید انتخاب می کردم
R@m!n
۲ فروردین ۱۴۰۰دلیل برتری بی ام و گیربکس بی نقص و توربوهای عملا بدون تاخیرشه که به طرز اعصاب خردکنی با موتور هماهنگن و یه مجموعه بی نقص تشکیل دادن. طراحی عقب بی ام و فاجعه به تمام معناس شبیه این اسباب بازی های پلاستیکی که تو اوج بی سلیقگی قالب گرفته شده. اما لامبورگینی خیلی لاکچری تره و رخ فوق العاده جذابی داره.
Dayan5775
۲ فروردین ۱۴۰۰انتظار داشتم أوروس برنده بشه،عجیبه شاید اگه زمین خیس نبود نتیجه تغییر میکرد،فکر نمیکردم شاسی بلندی بتونه اوروس رو بزنه
ولی چقدر این دوتا ماشین عالی هستن خدایی،دوتا شاهکار
Mahyar.M.A.R
۲ فروردین ۱۴۰۰نه لامبو اگه یه ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی داشت بهتر بود
Mahyar.M.A.R
۲ فروردین ۱۴۰۰نه لامبو اگه یه ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی داشت بهتر بود
مهدی
۲ فروردین ۱۴۰۰دقیقا من هم همین فکر رو میکرم و دلیل باخت اوروس رو هم همین خیس بودن زمین میدونم
MAHDI
۲ فروردین ۱۴۰۰لامبورگینی اوروس در پیست خشک هم همین تایمو ثبت میکنه معمولا، بین 11.6 و 11.7 و 11.8 رو ثبت کرده در پدال.
joojoo
۲ فروردین ۱۴۰۰درگ موتور ترندو ببین….11.3 زده
محمدهادی
۴ فروردین ۱۴۰۰ایولا مهدی جان سلطان آمار و ارقام
محمدهادی
۴ فروردین ۱۴۰۰منم دقیقا باهات هم نظرم
اول اینکه جفتشون محصولاتی گرون قیمت و باکیفیتن و البته خاص
اما من موندم بی ام و چرا انقد تو درگ خوب عمل میکنه
ینی میتونه ماشینی بزنه که ماشین لامبورگینی رو مغلوب کنه؟
عججججب
تازه با قدرت کمتر تورک کمتر و وزن بالاتر از ۱۵۰ کیلوگرم
خداوکیلی کم وزنی نیستا
چطوری؟
ینی باید بپذیریم که لامبورگینی نمیتونه به نحو مناسب از قدرت و وزنش استفاده کنه که یکی با وزن بیشتر و قدرت کمتر بیاد مغلوبش کنه؟
لامبو ظعیفه یا بی ام و خیلی قویه؟؟
ارشیا
۲ فروردین ۱۴۰۰قبلا هم گفتم
این درگ نشون داد که v8.با لامبورگینی همخوانی نداره.
همید موتور اگه دوتا یا ۴ تا سیلندر بیشتر داشت ردیف بود.
Mahyar.M.A.R
۲ فروردین ۱۴۰۰یه ۱۲ سیلندر طبیعی
??BMW Germany??
۲ فروردین ۱۴۰۰همون طور که اگه زمین خیس نبود برای لامبور بهتر بود برای X6 هم خوب میشد
من با تمام احترام به لامبورگینی X6M رو می پسندم چون با قیمتی بسیار کمتر میتونه بهتر عمل کنه و همه میدونن که این ماشین از هیچ نظری نقص نداره
انجین عالی
قدرت عالی
طراحی هم من خیلی دوستش دارم
از اونطرف هم لامبو همین ویژگی هارو داره و اونم عاشقشم
ولی اگه من باشم X6 رو انتخاب میکنم
Carbonado Aventador
۲ فروردین ۱۴۰۰این ماشین ها انقدر تنظیمات و مود های مختلف رانندگی دارن که شاید اگه ۱۰۰ تا درگ دیگه انجام بشه به قطع نمیشه گفت کدومشون بهتره…
.
از نظر من پرفومنس جفتشون در یه حد هست..
و میشه گفت اختلافشون در حد صدم ثانیس..
.
دیگه این به سلیقه افراد بستگی داره که کدوم رو بیشتر میپسندن!!
Carbonado Aventador
۲ فروردین ۱۴۰۰از نظر من هیجان رانندگی اوروس از همه ی شاسی بلند های هم رده خودش بیشتره
و ظاهر زیبا و کابین لوکس
در کنار ذات خشن و غیر قابل پیشبینی لامبورگینی
پکیج خیلی زیبا و خوبی رو ایجاد کرده?
سهند
۲ فروردین ۱۴۰۰انتخاب من در بین شاسی بلند های پرفورمنس پورشه کاین توربو s e_hybrid است.
MAHDI
۲ فروردین ۱۴۰۰مشخصات لامبورگینی اوروس خیلی بهتره، یعنی 25 اسب بخار قدرت بیشتر و 100 نیوتن گشتاور بیشتر و 170 کیلوگرم وزن سبک تر.
اما خوب خودروهای M همیشه با توان کمتر ثابت کردن عملکرد خیره کننده ای دارن.
ایکاش مرسدس GLE63s کوپه رو هم میاوردن در این درگ.
ب ام و X6M کامپتیشن خیلی جذابه.
Carbonado Aventador
۲ فروردین ۱۴۰۰خب این اولین تجربه ی لامبورگینی تو بحث اس یو وی پرفومنس هست..
از نظر من هم هماهنگی موتور و گیریبکس بی ام و بهتر بود که باعث میشد یک مقدار بهتر عمل کنه.
MAHDI
۲ فروردین ۱۴۰۰عملکرد لامبورگینی اوروس فوقالعاده است.کاملا مشخصه در یک سطح هستن. چون من قبلا درگ هایی دیدم که X6M کامپتیشن پیروز شده و همینطور در یک درگ دیگه لامبورگینی اوروس…
اینا احتمالا یک درگ دیگه در مقابل GLE63 کوپه خواهند داشت در آینده
محمدهادی
۴ فروردین ۱۴۰۰انشالله
لذت میبریم اگر هرساتوش تو یه خط بیوفتن
MAHDI
۲ فروردین ۱۴۰۰مجله GRIP تلویزیون آلمان برای اولین بار رقابت آئودی RS4 و آلپینا B3 استیشن رو انجام داد که اولین رقابت رقابت درگ بود که آلپینا B3 با اختلاف چند متر آئودی RS4 رو شکست داد?
در رقابت زمان گیری در پیست هم زمان آئودی RS4 تایم 1:40.12 ثانیه و زمان آلپینا B3 استیشن تایم 1:39.90 ثانیه بود!!!
(( که ثابت کرد آلپینا نه تنها در زمینه راحتی و لوکس بودن بهترین در کلاس خودشه بلکه در پرفومنس هم چیزی کم نداره و در خط مستقیم آئودی RS4 که سریع ترین بین رقبا بوده بخاطر سیستم چهار چرخ محور بودنش رو هم شکست داد و همینطور در پیست??))
Mahyar.M.A.R
۲ فروردین ۱۴۰۰شایدم کارخونه مشخصات بی ام و رو اشتباه اعلام کرده ?
شایدم تو پیست لامبو حرفی نذاره مثل دوج دیمون و پورشه ۹۱۸
مهدی
۲ فروردین ۱۴۰۰من که فکر میکردم اوروس میبره چون سومین شاسی بلند سریع جهان
یکی از دلایلش این بود که زمین خیس بود
مهدی
۲ فروردین ۱۴۰۰الان بعضی از دوستان میگن دومیه و فقط تسلا مدل XP100D میتونه توی 400 متر ازش جلو بزنه
دوستان من از لحاظ شتاب دارم میگم و جدیدا هم کلا ماشین ها رو با شتاب هاشون رده بندی میکنن دومین شاسی بلند سریع جهان جیپ گرند چروکی ترک هاوک هست که شتابش از اوروس زمانش کمتره
joojoo
۲ فروردین ۱۴۰۰داداچ داری اچتباه میزنی. هیچ ترک هاوکی نتونسته 11.3 بزنه
ولی اوروس تونسته
MAHDI
۳ فروردین ۱۴۰۰دوست عزیز ما تایم carwow رو گفتیم که لامبورگینی اوروس تایم 11.6 تا 11.8 رو ثبت کرده در چندین درگی که داشته و شما گفتی در موتور ترند 11.3 رو ثبت کرده.
من فقط در یک مجله مشترک مثال زدم. والا X3M کامپتیشن تایم 11.22 رو در مجله Track Day ثبت کرد.
یعنی در مکان های مختلف زمان هاشون تغیر کرده.
Khosrow
۲ فروردین ۱۴۰۰لامبو با اوروس خودش رو مضحکه کرد / لامبورگینی باید پخش زمین باشه / دیابلو – مورسه / به هر حال پروجکت مرسدس لول اپ کرد و رسیدن به اونجا بعیده ..
مسعود
۲ فروردین ۱۴۰۰تاثیر سایز تایر و رینگ رو کاملا میشه تو این کلیپ دید …
زیزیگولو
۲ فروردین ۱۴۰۰بارها گفتم و بازم میگم : “ماشینای آلمانی تو درگ لنگه ندارن”
Sina10
۲ فروردین ۱۴۰۰هر دو تا عالین ولی اگه بخوام بخرم هیچ کدوم از این دو تا رو نمیخرم ، به نظرم X5 M بهتر از این دو تاست
هر چند این دو تا هم عالین
شاهین
۲ فروردین ۱۴۰۰دقیقا. با اینکه فنه لامبو هستم ولی واسه این کارا ایکس5 رو انتخاب میکنم. قیمت مناسب و طراحی خوب و فنی عالی. ایکس 6 یجوریه اصن تفاهم ظاهری نداره. چرخاش کوچیکه نسبت به هیکلش و عقبشم افتضاحه
mahan
۲ فروردین ۱۴۰۰نظر من روی ایکس 6 هست حتی اگه می باخت.هیچ وقت لامبورگینی شاسی بلند نمیخرم تموم عشق لامبورگینی خزیدنشه!همون طور که میدونید استاد و پیشگام این کلاس بی ام و هست بعد بنز اومد و بعدش پورشه و ائودی و حالا اوروس.همه این ها خودروهای ارزنده هستند و برای مردم بیشتر سلیقه میمونه که کدومو برمیدارند.ایکس 6 حتی با رانندگی داغون مت هم برنده شد.قیمت کمتر خودش بودن و طراحی خشن دلایل من هست.اون هایی که ایکس 6 داشتند میدونند این ماشین اصلا کوچک نیست و اینکه می گند کوچیکه و فلانه پشتش زیاد مورد استناد نیست ولی یکم خشکه که به خاطر هندلینگ و ماهیت اسپورتش هست که پیشرانه 8 سیلندرش و صداش و عملکردش همه رو میشوره میبره تنها دلیلی که یک سریا از جمله خودم رفتم سمت ایکس فور به خاطر نبود قطعات و حساسیت عجیبش به بنزین که شدید بود و تو نسل 2008 ایکس تری دیده میشد همچین حساسیتی و نقاط کورش خیلی اذیت میکنه وگرنه بهترین هاست
Soldier
۲ فروردین ۱۴۰۰دوستان عزیز این دوماشین کراس اور حساب میشن نه SUV :)
پوریا درویشی
۲ فروردین ۱۴۰۰بهترین تایم 400 متر اوروس توی کارواو ( توی مسیر خشک ) 11.5 بوده
x6m هنوز توی کارواو تو مسیر خشک مسابقه نداده ( فکر کنم )
بهترین تایم هاش هم 11.8 و 11.7 بودن ( توی مسیر خیس )
به هر حال انتخاب من اوروس
پوریا درویشی
۲ فروردین ۱۴۰۰بهترین تایم 400 متر اوروس توی کارواو ( توی مسیر خشک ) 11.5 بوده
x6m هنوز توی کارواو تو مسیر خشک مسابقه نداده ( فکر کنم )
بهترین تایم هاش هم 11.8 و 11.7 بودن ( توی مسیر خیس )
به هر حال انتخاب من اوروس
اگه کسی درکی از x6m تو کارواو و توی مسیر خشک دیده لطفا زمانش رو برام بگه
شاهین
۲ فروردین ۱۴۰۰بهم ثابت شده بی ام و همیشه از قدرتش تا حد آخر استفاده میکنه. مثل پورشه
نمیگم همه ی المانی ها چون بنز و آئودی هم بارها درگشونو دیدیم همچین پرفرومنسی نداشتن و اینکه اوروس هم از اون خانوادس بدبختانه
اینجا هم بالاخره یکی پیدا شد اوروس رو بزنه. ولی از نظر طراحی فعلا لامبو 2-1 جلو هستش. ایکس 6 با طراحی بلند و کشیده ی عقبش و چرخای کوچیک نسبت به هیکلش زیاد به دل نمیشینه. بجاش برادر کوچیکش ایکس5 طراحی پخته تری داره و بیشتر به کلاس لامبو میخوره. ایکس 6 میخواسته فول سایز بشه ولی توش موندن و رودوایسی دارن که بزارنش کنار
Mf1
۲ فروردین ۱۴۰۰اگه زمان تولید دو خودرو مشخص بود بهتر بود اونموقع میشد قضاوت کرد وگرنه یه خودرو جدید با قدرت کمتر راحت خودروهای قدیمی با قدرت بیشتر شکست میده