بی ام و

معرفی کانسپت ب‌ام‌و ویژن M NEXT، راهی به‌سوی آینده…

ب‌ام‌و در سال ۲۰۱۴ و با معرفی خودروهای i3 و i8 به‌طور جدی وارد مسیر الکتریکی کردن محصولات خود شد. هر دو خودرو هم‌اکنون سالخورده شده‌اند و جایگزین‌های جدیدتر و پیشرفته‌تری در بازار برای آن‌ها وجود دارد و به همین خاطر باواریایی ها باید بازی را به سود خود تغییر دهند. شما را با کانسپت جدید این خودروساز یعنی ویژن M NEXT کوپه آشنا می‌کنیم: یک خودروی دو درب جدید و الکتریکی شده که پیش‌نمایشی از آینده‌ی محصولات الکتریکی ب‌ام‌و می‌باشد.


این خودرو که از کنفرانس NextGen ب‌ام‌و در مونیخ معرفی شده از نظر طراحی اشتراکات زیادی با i8 دارد اما خب جدیدترین کانسپت ب‌ام‌و سنگ بنای چیزی است که باواریایی ها آن را D+ACES می‌نامند. این عبارت مخفف ۵ ویژگی کلیدی است: طراحی و رانندگی خودکار، ارتباطی بودن، الکتریکی سازی و سرویس‌ها. اگر کمی بخواهیم عمیق‌تر به مسئله نگاه کنیم باید جزئیات غیرعادی M NEXT باعث می‌شوند این کوپه‌ی برجسته از i8 متمایز شود.


خودروی موردبحث از نظر ظاهری دارای بلوک رنگ منحصربه‌فرد در دو بخش جلو و عقب است. بخش‌های جلو و عقب دارای رنگ نارنجی مات خاصی هستند که با رنگ نقره‌ای مات باقی بخش‌ها ترکیب جذابی ایجاد کرده است. رینگ‌ها هم جزو ویژگی‌های خاص کانسپت هستند. رینگ‌های جلو رنگ سنتی نقره‌ای و مشکی را داشته درحالی‌که در رینگ‌های عقب از عناصر نارنجی‌رنگ استفاده شده است.


البته که کانسپت ویژن M NEXT از جلوپنجره‌ی کلیوی شکل ب‌ام‌و استفاده می‌کند و همانند اکثر محصولات مدرن این خودروساز، جلوپنجره بخش اعظم نمای جلو را به خود اختصاص داده است؛ اما کانسپت ویژن M NEXT برای اولین بار از تکنولوژی نور لیزری خاصی استفاده می‌کند. ب‌ام‌و این تکنولوژی جدید را به عنوان فایبرگلاس نازکی توصیف کرده که اثر ECG را با دقت بسیار بالایی تولید می‌کند.


نیروبخش این کانسپت مجموعه قوای محرکه‌ی بنزینی-الکتریکی است که از یک پیشرانه‌ی ۴ سیلندر بنزینی تشکیل شده و قدرت کل آن به ۶۰۰ اسب بخار می‌رسد. ب‌ام‌و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت خودرو را ۳ ثانیه و حداکثر سرعت آن را ۳۰۰ کیلومتر در ساعت اعلام کرده است. برد الکتریکی این خودرو هم ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است.

کابین جدیدترین خودروی مفهومی ب‌ام‌و نیز بدنه‌ی آن خاص و متمایز است. سیستم تشخیص چهره باعث باز شدن درب‌های گالوینگ می‌شود. وقتی وارد کابین شدید شاهد هدآپ دیسپلی واقعیت مجازی، صفحه‌نمایش منحنی و داشبورد دیجیتالی خواهید بود.

آدریان فن هوی دونک، معاون ارشد طراحی گروه ب‌ام‌و می‌گوید:

ب‌ام‌و ویژن M NEXT دید ما به آینده‌ی خودروهای اسپورت است. جایی که خودروی ویژن iNEXT رانندگی خودکار آینده را نشان می‌دهد، ویژن M NEXT نشان‌دهنده‌ی تکنولوژی پیشرفته‌ای است که تجربه‌ی رانندگی ناب‌تر و هیجان‌انگیزتر را ارائه می‌دهد.

[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. Behrouz. anzali

    ۵ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (372 ديدگاه)

    قابل وصف نیست واقعا شاهکاره

    موافقم 3
    مخالفم 1
  2. mohammad

    ۵ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (24 ديدگاه)

    انگار حاصل رابطه نامشروع لامبورگینی و بی ام و است

    موافقم 2
    مخالفم 0
  3. Meysam

    ۵ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (48 ديدگاه)

    به اپیلاسیون تخصصی BMW خوش آمدید ?

    ??

    موافقم 2
    مخالفم 0
  4. Seyed AMG

    ۵ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (145 ديدگاه)

    کاری به باطنش ندارم ولی ۹۰ درصد از طراحیش به جز نمای جلو فاجعه ست ، بیشتر شبیه ماکت تا کانسپت ، این حرفم از روی تعصب نیست ، هر کسی از زیبایی این ماشین تعریف و تمجید کنه متعصب …

    موافقم 1
    مخالفم 2
  5. Khan

    ۵ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (362 ديدگاه)

    نه که کپی شده باشه ولی از نماهای بغل که نگاه میکنی فراری و لامبو توش میبینم
    درکل هم زیبا نیست بیرونش. خوشم نیومد. یکی دیگه همچین طرحی میزد شاید ولی از بی ام و انتظار بیشتره

    موافقم 2
    مخالفم 0
  6. MAHDI

    ۵ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    یه کانسپت موتورهم bmw معرفی کرده که اون خیلی جذاب تره.
    پدال جان درخبرهای bmw یه سری5 درحال تست هستش که فکرکنم یه موتور ترکیبی برقی روشه که بیش از720 اسب بخار رو زده براش.میشه مطلبش رو بزاری که آیا شرکت داره روی موتورهای قوی تربرقی کارمیکنه یانه!!!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. علی

    ۵ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (141 ديدگاه)

    مزخرفه

    موافقم 0
    مخالفم 2
  8. Khosrow

    ۵ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    سال 1999 یه کانسپت ی اومد که هنوزهم رقبا دارن عربی میزنن / ای که چقدر بچه گونه و داغونه این / لعنتی برای گرفتن گریه از بچه طراحی شده / رنگ بندی رو – رینگ های نارنجیتو / اون مرسدس SLR بود / همیشه مرسدس ..

    موافقم 0
    مخالفم 1
  9. berouz

    ۶ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (128 ديدگاه)

    دوستان ما یه جوری انتقاد میکنن انگار طراح پنین فارینا هستن ! من تعصب رو برند خاصی ندارم فقط عاشق ماشینهای پرفرمنس هستم نمیشه رو ی بیمر انتقاد کرد . ولی باز هر کسی یه سلیقه ای داره

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا