بی ام و

معرفی رسمی ب‌ام‌و X5 پلاگین هیبریدی، قوی‌تر و کاراتر…

نسخه جدیدی از نسل فعلی ب‌ام‌و X5 که کارایی بهتری دارد معرفی شده است. شما را با X5 xDrive45e پلاگین هیبرید آشنا می‌کنیم که با قدرت حدود ۴۰۰ اسب بخار از نظر پرفورمنس کمبودی ندارد.

ب‌ام‌و X5 پلاگین هیبریدی

در قلب این شاسی‌بلند پلاگین هیبریدی یک پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربو قرار گرفته است. همکار این نیروگاه درون‌سوز یک پیشرانه الکتریکی است که با یکدیگر قدرت کل ۳۸۹ اسب بخاری و گشتاور ۶۰۰ نیوتون متری را تولید می‌کنند. این نیرو از طریق یک گیربکس ۸ سرعته استپ ترونیک به تمامی چرخ ها منتقل می شود.

ب‌ام‌و X5 پلاگین هیبریدی

خود پیشرانه بنزینی قدرت ۲۸۲ اسبی داشته درحالی‌که دستیار الکتریکی هم ۱۱۱ اسب بخار قدرت به این مجموعه اضافه می‌کند. یک باتری ۲۴ کیلووات ساعتی هم برد الکتریکی ۴۸ کیلومتری ایجاد می‌کند. حداکثر سرعت این خودرو در حالت تمام الکتریکی به ۱۳۵ کیلومتر در ساعت محدود شده است. درصورتی‌که پیشرانه درون‌سوز و الکتریکی با یکدیگر همکاری کنند شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۵.۳ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر در ساعتی ایجاد خواهد شد.

ب‌ام‌و X5 پلاگین هیبریدی

در مقام مقایسه باید گفت این نسخه جدید از X5 از هر نظر بر مدل قبلی xDrive40e برتری دارد. آن مدل از پیشرانه ۲ لیتری و باتری کوچک‌تر استفاده کرده و برد الکتریکی ۲۴ کیلومتری داشته است. مدل جدید شتاب و شعاع حرکتی بهتری داشته و رانندگان می‌توانند با فشار یک دکمه سه حالت هیبرید، الکتریک و اسپورت را انتخاب کنند.

ب‌ام‌و X5 پلاگین هیبریدی

داخل کابین X5 xDrive45e طیف وسیعی از تجهیزات استاندارد دیده می شود که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از دوربین دید عقب، سانروف پانورامیک، صندلی‌های جلوی برقی و چرمی، چراغ‌های جلوی LED، صفحه‌نمایش ۱۲.۳ اینچی و پشت آمپرهای دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی.

ب‌ام‌و X5 پلاگین هیبریدی

ناوبری، اپل کارپلی و اندروید اتو نیز بخشی از تجهیزات استاندارد این شاسی‌بلند پلاگین هیبریدی هستند. در بحث سیستم‌های دستیار راننده نیز پایش نقاط کور، هشدار خروج از مسیر، هشدار برخورد جلو و عقب و هشدار ترافیک پشتی به چشم می‌خورند. سیستم‌های پیشرفته‌تر همچون کروز کنترل فعال به‌صورت سفارشی در دسترس هستند.

قیمت پایه ب‌ام‌و X5 xDrive46e 2021 از ۶۵۴۰۰ دلار شروع می شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. (Saeed(peugeot

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (239 ديدگاه)

    بسیااااار زیبا و پر ابهت …..ولی به نظرمن یه مقدار گرون …پایه از

    ۶۵۴۰۰ دلار !!!

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1196 ديدگاه)

      این طراحی خیلی خوبه مخصوصا چراغ عقب

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. MAHDI

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    خیلی هم عالی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    مثل این‌که نویسندگان پدال، علاقه خاصی به محصولات ب‌ام‌و دارن؛ درصد زیادی از مطالب سایت، مربوط به این برند هستن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ماکان

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (770 ديدگاه)

    سلام.انشاالله که تا قبل از سال ۲۰۲۵ مثل یکی از قوی ترین نسخه های احتمالی بعدی بی ام و سری ۵ از مدل های X5 ، X6 ،سری ۶ ،سری ۷ ، سری ۸ و مخصوصاً X7 قوی ترین و بالاترین نسخه ی هرکدام از این مدل ها را از نوع پلاگین هیبریدی بسازند و به صورت انبوه تولید کنند.از تولیدکنندگان بی ام و خواهشمندم که این کار را بکنند.با تشکّر.اگر که انشاالله از همه ی این مدل هایی که نام بردم قوی ترین نسخه ی همه ی آن ها را از نوع پلاگین هیبریدی تولید کنند بنده خودم شخصاً انشاالله یکی از خریداران آنها خواهم بود مخصوصاً X7 پلاگین هیبرید.چون که خودم بنده خیلی دوست دارم یک بی ام و X7 پلاگین هیبرید جوری که هم قدرتمند و هم کم مصرف باشد را داشته باشم البته جوری هم باشد که موتور درون سوزش از نوع بنزینی باشد نَه دیزلی . با اینکه بعضی خودروهای دیگر هم مثل پورشه کاین و پورشه پانامرا قوی ترین نسخه های آن ها یجورایی کم و زیاد همانطور هستش که بنده خیلی دوست دارم ولی بنده بیشتر دوست دارم و ترجیح می دهم که انشاالله بجای آن دو مورد یک بی ام و X7 پلاگین هیبرید آن هم البته جوری باشد که
    انشاالله قدرتش اگر بیشتر هم نبود حد اقل ۷۰۰ اسب بخار به صورت رُند باشد را بخرم و داشته باشم انشاالله.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهراد

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (753 ديدگاه)

      دوست عزیز منم مثل شما فکر میکردم.حتی کمی بیشتر ، میگفتم همه ی خودرو ساز ها جمع بشن و هر کسی یه جای کارو بگیره و بهترین ماشینو خلق کنن ولی درست نیس.
      این مزایای هر ماشینه که مشتری رو تشویق به خریدش می کنه. اگر bmw یدونه شاسی بلند با موتور بزرگ بنزینی و موتور برقی بسازه شاید جا تو کاپوت جلو کم بیاره.وزن ماشین بخاطر باتری و موتور حجیم بیشتر از 3 تن میشه و مهم تر از همه اینکه گرون میشه.منم فکر میکردم با پیشرفت تکنولوژی ماشین های شهری حداقل 200 اسب قدرت دارن ولی کلاس بندی این اجازه رو نمیده و هنوزم ماشینای معمولی کمتر از 150 اسب هستن ولی کم مصرف ترن.از اونور ماشینا به محدوده 700 اسبی نزدیک میشن و گاها 8 سیلندر برای 600 اسب زیاده و میان 6 سیلندرش می کنن.حجم موتورو کم می کنن.در عوض کیفیت انجین و گیربکس رو میبرن بالا یا از نیروی برق کمک میگیرن.
      شاید بد نباشه یه موتور 4 سیلندر 2 لیتری توربو 420 اسبی با موتور برقی 200 اسبی با گشتاور همیشه آماده ، واسه ماشین پرفورمنس شهری ترکیب بشه.درعوض برای پیست 4 یا 6 لیتری 8 یا 10 سیلندر تا خشتک تیون شده خیلی مناسبه.بیشتر محدودیت و آینده موتور ها مربوط میشه به استهلاک و آلایندگی و مصرف سوخت که تغییرشون طالب هزینس.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ماکان

        ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (770 ديدگاه)

        ممنون از صحبت های شما. ولی خیلی عذر می خواهم جسارتاً باید بگویم که هر فردی یک سلیقه ی متفاوت یا خاصی دارد و برای همه نوع سلیقه ای هم در واقعیت باید خودروی مناسب و یجورایی ایده آل وجود داشته باشد.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. بهراد

          ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (753 ديدگاه)

          درست میفرمایید، سلیقه ی شما خاص هست و بیشتر ماشین های تک ساخت جوابگوی نیاز شماست.
          اینجور ماشین ها هزینه ساخت بیشتری دارن ولی بعد ها قیمت های بالایی براشون پرداخت میشه.امیدوارم یه روز به خواستتون برسین

          موافقم 0
          مخالفم 0
  5. Hadi

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    بهترین مدل x5 همینه…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا