بی ام و

مقایسه‌ای بین طراحی نسل جدید بی ام و سری 7 با نسل‌های قبلی

چهبار دیگر بحث‌وجدل وحشتناکی در اینترنت در مورد طراحی یک خودرو شکل گرفته که این فقط یک معنی دارد: بی‌ام‌و از خودروی جدیدی پرده‌برداری کرده است. این شرکت چند روز پیش نسل جدید سری ۷ و همتای الکتریکی آن یعنی i7 را رونمایی کرد که طراحی آن نظرات موافق و مختلف زیادی را در پی داشته است؛ اما آیا سری ۷ همیشه این‌قدر دوقطبی با نظرات مخالف بوده است؟ به‌هیچ‌وجه. برای مدتی طولانی، پرچم‌دار باواریایی‌ها همیشه مظهر ظرافت و تناسبات طراحی مناسب بوده است اما در یکی دو نسل گذشته قطعاً گام‌هایی به عقب برداشته است. حال در ادامه نگاهی به طراحی هفت نسل سری ۷ می‌اندازیم تا با فراز و نشیب‌های این پرچم‌دار آلمانی بیشتر آشنا شویم.

سری ۷ نسل E23 سال‌های ۱۹۷۷ تا ۱۹۸۶

نسل اول سری ۷ با معیارهای امروزی خودروی کوچکی به نظر می‌رسد. بااین‌حال، این خودرو با دماغهٔ کوسه‌ای و تزئینات کرومی فراوان، هنوز هم مثل یک پیرمرد خوش‌تیپ به نظر می‌رسد. به گفتهٔ بی‌ام‌و، سری ۷ با خطوط کشیدهٔ بدنه، کابین راننده محور، پیشرانه‌های قدرتمند و تکنولوژی پیشرفتهٔ شاسی، از همان ابتدا به ادعای خود به‌عنوان یک سدان لوکس اسپرت جامهٔ عمل پوشاند. ازجملهٔ نوآوری‌های این خودرو می‌توان به اولین سرعت‌سنج الکترونیکی، فرمان هیدرولیک حساس به سرعت و آینه‌های جانبی برقی اشاره کرد.

در سال ۱۹۷۹، بی‌ام‌و پیشرانه‌های کاربراتوری سری ۷ را با نمونه‌های کم‌مصرف‌تر انژکتوری جایگزین کرد. با این تغییر، مدل ۷۲۸i جایگزین مدل‌های ۷۲۸ و ۷۳۰ شد و ۷۳۳i قبلی هم جای خود را به ۷۳۲i جدید داد. یک سال قبل نیز مدل ۷۳۵i با پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری ۲۱۸ اسب بخاری به خانوادهٔ سری ۷ اضافه شده بود. پرچم‌دار این خانواده هم مدل ۷۴۵i بود که در سال ۱۹۸۰ با پیشرانهٔ شش سیلندر توربوشارژ ۲۵۲ اسب بخاری به بازار آمد.

سری ۷ نسل E32 سال‌های ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۴

بی‌ام‌و در ابتدا قصد داشت نسل دوم سری ۷ را به شکل یک سدان آئرودینامیک پیچیده طراحی کند اما دکتر «ولفگانگ رایتزل» که بعداً به‌عنوان رئیس بخش توسعهٔ شرکت منسوب شد، پروژه را در آخرین لحظه متوقف کرد و طراحی خودرو را شکلی بسیار معمول‌تر تغییر داد. همچنین تصمیم او برای تجهیز سری ۷ به پیشرانهٔ V12 نیز در ابتدا شگفتی بزرگی را در بی‌ام‌و ایجاد کرد. بدین ترتیب، سرانجام نسل دوم سری ۷ با خطوط بدنهٔ هماهنگ، هندلینگ اسپرت و سیستم‌های نوآورانهٔ شاسی، در سال ۱۹۸۶ رونمایی شد و توجه جهان را به خود جلب کرد. بسیاری E32 را هنوز هم زیباترین نسل سری ۷ می‌دانند. جلوپنجرهٔ کلیوی شکل پهن بی‌ام‌و به جلوی خودرو ابهت بالایی بخشیده بود و چراغ‌های عقب L شکل هم که امضای طراحی جدید این شرکت بودند برای اولین بار در این خودرو معرفی شدند.

این نسل از سری ۷ همچنین برای اولین بار در نسخهٔ کشیده هم عرضه شد. سیستم کنترل لغزش ASC، پدال گاز الکترونیکی و سیستم کنترل گشتاور از مهم‌ترین نوآوری‌های فنی این نسل بودند. سپس در اواخر سال ۱۹۸۷، سری ۷ به‌عنوان اولین سدان دوازده سیلندر آلمانی از اواخر دههٔ ۳۰ به بازار آمد. این موتور ۵ لیتری V12 آلیاژی سبک‌وزن که برای هر ردیف از سیلندرها به سیستم‌های تزریق سوخت، احتراق و مبدل کاتالیزوری مجزا مجهز بود، ۳۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کرد. علاوه بر این، سیستم کنترل تطبیقی گیربکس هم برای اولین بار در مدل V12 ارائه شد. البته علاوه بر این مدل، دو مدل شش سیلندر خطی و دو V8 نیز در نسل دوم سری ۷ ارائه می‌شدند.

سری ۷ نسل E38 سال‌های ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۱

نسل سوم سری ۷ با طراحی که بااحتیاط بهبود پیدا کرده بود، ابعادی که تقریباً بدون تغییر باقیمانده بودند و افزایش راحتی و پویایی رانندگی، به موفقیت نسل قبلی خود ادامه داد. از دید ما، E38 جذاب‌ترین نسل سری ۷ محسوب می‌شود زیرا واقعاً نمی‌توان سدانی را زیباتر و منسجم‌تر از این طراحی کرد. این نسل در ابتدا با دو موتور هشت سیلندر و یک دوازده سیلندر به بازار عرضه شد. حجم موتور V12 به ۵.۴ لیتر و قدرت آن به ۳۲۶ اسب بخار افزایش پیدا کرده بود. در همین حال، میانگین مصرف سوخت ۷۵۰i دوازده سیلندر هم حدود ۱۱ درصد کاهش پیدا کرد. این نسل با برخورداری از سیستم‌های جدید پایداری، در زمینهٔ ایمنی هم پیشگام شد. علاوه بر ترمز ABS، برای مدل‌های V8 سیستم کنترل پایداری خودکار یا ASC قابل سفارش بود و ۷۵۰i به‌صورت استاندارد با ESP عرضه می‌شد.

ناوبری با نمایشگر رنگی، هشت ایربگ و سیستم پایش باد تایرها هم از دیگر تجهیزات استاندارد این نسل بودند. بی‌ام‌و در سال ۱۹۹۶ مدل دیزلی ۷۲۵tds را ارائه کرد که عضوی اقتصادی در این خانواده محسوب می‌شد. پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری شش سیلندر ۱۴۳ اسب بخاری این نسخه با مصرف سوخت پایین و کارکرد نرم، خریداران را تحت تأثیر قرار داد. به همین دلیل، راه نسخهٔ دیزلی سری ۷ در سال ۱۹۹۸ با مدل ۷۳۰d ادامه پیدا کرد. این مدل از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر با تزریق سوخت کامن ریل و ۱۸۴ اسب بخار قدرت استفاده می‌کرد؛ اما این هم پایان پیشرفت سری ۷ دیزلی نبود زیرا در سال ۱۹۹۹ مدل ۷۴۰d به‌عنوان اولین سدان جهان با موتور دیزلی V8 راهی بازار شد. این مدل ۲۴۵ اسب بخار قدرت داشت.

سری ۷ نسل E65 سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۸

نسل چهارم سری ۷ که معمولاً به‌عنوان سری ۷ بنگل شناخته می‌شود (به خاطر طراح آن کریس بنگل)، با طراحی کاملاً جدید و بسیار انقلابی خود وحشتی واقعی در بین طرفداران بی‌ام‌و به راه انداخت. این نسل که کاملاً از فرم سنتی سری ۷ فاصله گرفته بود، انتقاداتی را به دنبال داشت و به همین دلیل بی‌ام‌و نسخهٔ فیس‌لیفت آن را در سال ۲۰۰۵ با تغییرات بزرگی معرفی کرد. بااین‌حال، E65 از بسیاری جهات، استانداردهای جدیدی در صنعت خودروسازی تعیین کرد. یکی از این نوآوری‌ها، سیستم‌عامل iDrive بود که تا به امروز به‌طور مداوم توسعه پیدا کرده و در محصولات مختلف بی‌ام‌و استفاده شده است. نوآوری‌های این سری ۷ در سال ۲۰۰۵ با ارائهٔ سیستم دید در شب و اولین دستیار نوربالا در اروپا ادامه پیدا کرد.

پیشرانه‌های V8 جدید بی‌ام‌و نیز با زمان‌بندی و لیفت متغیر سوپاپ‌ها برای اولین بار در مدل‌های ۷۳۵i و ۷۴۵i ارائه شدند. انتقال نیروی این موتورها نیز توسط اولین گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک استاندارد جهان صورت می‌گرفت. بزرگ‌ترین دستاورد فنی این نسل اما عرضهٔ مدل ۷۶۰i در ژانویهٔ ۲۰۰۳ با پیشرانهٔ ۶ لیتری V12 بود که خروجی شگفت‌انگیزی برابر با ۴۴۵ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور داشت. سپس در پاییز سال ۲۰۰۶، بی‌ام‌و به اولین خودروساز جهان تبدیل شد که سدان لوکسی را با پیشرانهٔ هیدروژنی ارائه کرد. این نسخه که بر اساس ۷۶۰Li ساخته شده بود، اولین خودروی هیدروژنی جهان بود که به مرحلهٔ تولید سری رسید. البته این خودرو در تعداد محدود صد دستگاهی تولید شد برای استفاده در ترافیک روزمره در اختیار برخی خریداران منتخب قرار گرفت. نسل چهارم سری ۷ با شاسی آلومینیومی و کمک‌فنرهای الکترونیکی، از دینامیک رانندگی و راحتی سواری فوق‌العاده‌ای هم برخوردار بود.

سری ۷ نسل F01 سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۵

نسل پنجم سری ۷ در طراحی بیرونی دنباله‌روی فیس‌لیفت نسل قبلی بود اما همچنان خوشایند به نظر می‌رسید. شاسی این نسل کاملاً از نو توسعه پیدا کرده بود و از اولین سیستم فرمان فعال یکپارچه و سیستم‌های اختصاصی کمک‌راننده بهره می‌برد. F01 در ابتدا با پیشرانه‌های شش و هشت سیلندر به بازار عرضه شد اما کمی بعد مدل دوازده سیلندر ۷۶۰i هم راهی بازار شد. این مدل به پیشرانهٔ جدیدی مجهز شده بود که با ۶ لیتر حجم، تکنولوژی توئین‌پاور توربو و تزریق مستقیم سوخت، ۵۴۴ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کرد. گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک این نسل هم کاملاً جدید بود. سپس در سال ۲۰۰۹، سامانهٔ چهارچرخ محرک xDrive برای اولین بار برای سری ۷ ارائه شد. یکی دیگر از اولین‌ها در نسل F01 ارائهٔ نسخهٔ هیبریدی بود که از یک پیشرانهٔ هشت سیلندر به همراه یک موتور الکتریکی استفاده می‌کرد.

سری ۷ نسل G11 سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۲

ششمین نسل از سری ۷ از پلت‌فرمی استفاده می‌کرد که انبوهی فیبر کربن تقویت‌شده با پلاستیک در آن به کار رفته بود. قرار بود این کار وزن خودرو را کاهش دهد اما هزینهٔ آن واقعاً گران تمام می‌شد. دیگر ویژگی‌های برجستهٔ این نسل هم شامل ارائهٔ نسخهٔ پلاگین‌هیریدی ۷۴۰e، سیستم تعلیق فعال، چراغ‌های لیزری، ماساژور صندلی‌ها و… می‌شد. در این نسل، برای آخرین بار پیشرانهٔ V12 ارائه شده که ۶۱۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کرد. نسل G11 همچنین از سیستم‌های کمک‌رانندهٔ مختلفی مثل پارک از راه دور و دستیار هدایت خودرو بین خطوط هم بهره می‌برد. با معرفی فیس‌لیفت این نسل در سال ۲۰۱۹ اما صدای منتقدان بلند شد زیرا به درخواست بازارهای آسیایی و خاورمیانه، طراحان جلوپنجرهٔ بسیار بزرگی را روی دماغهٔ سری ۷ قرار دادند که مشابه آن قبلاً در این خودرو دیده نشده بود. هرچند انتقادات به طراحی این فیس‌لیفت بالا گرفت ولی این فقط پیش‌نمایشی از طراحی جنجالی نسل بعدی محسوب می‌شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰ رای
منبع
Motor1

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۰ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (134 ديدگاه)

    به نظرم طراحی چراغ ۲ قسمتی بهتر از اونی شد که فکر میکردم ولی با این حال با ساختار و اصالت اصلی بی ام و زیاد فاصله گرفته.گویا دیگه چیزی برای ارائه کردن تو طراحی ندارن.

    موافقم 28
    مخالفم 67
  2. بهنام

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (155 ديدگاه)

    حس میکنم نسل جدید خیلی موفق میشه🙄😐

    موافقم 42
    مخالفم 66
  3. امیرعلی

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (399 ديدگاه)

    متاسفانه بی ام و داره با این طراحی های جدیدش به ناکجا اباد میره یه زمانی زیباترین خودروها رو تولید میکرد واقعا اگه من بخوام تو رنج قیمتی ۱۰۰ هزار دلار ماشینی بخرم اخرین انتخابم هم سری هفت جدید نخواهد بود

    موافقم 63
    مخالفم 28
    1. سپهر

      ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (377 ديدگاه)

      اتفاقا سری هفت جدید با اختلاف بهترین سری هفت تاریخه و مطمعنم به فروش استثنایی هم دست پیدا میکنه

      موافقم 22
      مخالفم 42
      1. سجادی

        ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (233 ديدگاه)

        تعصب نه فقط عقل. بلکه می تواند یک انسان را زایل کند!

        موافقم 23
        مخالفم 10
        1. محمد

          ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
          سوابق: (190 ديدگاه)

          نمی خواد واسه ما فلسفه ببافی. سلیقه است دیگه. به نظر منم نسل جدید فوق العاده قشنگ شده.

          موافقم 3
          مخالفم 9
  4. فورد

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (856 ديدگاه)

    طراحی دو قسمتی هیچ چیزی و برای بی ام نداره نه هویت نه خلاقیت نه نو اوری فقط میخواستن فرق داشته باشه

    موافقم 64
    مخالفم 11
  5. Silent

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (625 ديدگاه)

    قیمت bmw با احتساب مالیات توو امریکاشمالی
    Series 650i M Coupe 2010 یکی از محبوب ترین کوپه ها: 15 تا 20 هزار دلار
    2014 BMW 750I X قیمت حدود 20 هزارتا
    2012 BMW 750i X کیت الپینا حدود 14 هزارتا
    2010 BMW 7 Series 750i حدود 10 هزارتا
    بسته به کارکرد نمونه های فوق العاده تمیز هم هست مثلا یم سری 750Li Xdrive 2011 با کارکرد واقعی 70 هزارتا رو می شه 25 هزاردلار براحتی گیر اورد.
    …………….. منظور که پشت فرمون خیلی فاز نگیرید توو اینستا بتون می خندن! برا چیزی که اینجا می شه با 5 ماه کار خوب و نون سالم! داشت

    موافقم 22
    مخالفم 19
    1. AMANTE

      ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (1855 ديدگاه)

      تا اونجایی که من میدونم حقوق یک کارگر در آمریکا بین ۳ تا ۴ هزار دلار در ماه هست که با حساب مالیات و خرج هایی که در ماه داره میتونه بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ دلار اش رو نگه داره و با اون پول نمیتونه یک ماشین ۱۵ یا ۳۰ هزار دلاری اونم دست دو لوکس بخره چون خرج لوکس های دست دو بالاست.
      کسی هم که درآمد خوبی داره سعی میکنه ماشین صفر بخره چون هم بانک ها و هم نمایندگی ها شرایط تقریبا خوبی برای خرید خودرو دارن.
      و اینکه داشتن ماشین لوکس حالا آلمانی یا… توی ایران فاز گرفتن هم داره اونم در شرایطی که چندین ساله که ماشین بجز چینی وارد نشده و قیمت لوکس ها هم سر به فلک کشیده.

      موافقم 46
      مخالفم 5
      1. Silent

        ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (625 ديدگاه)

        موضوع پیچیده تر از تناسبات ساده شما هست و سایت می تونه قیاس خوبی انجام بده کامل تر. از روش های خرید تا رنت بسته به استان و دیپازیت.

        موافقم 11
        مخالفم 14
    2. MOHAMMAD.n.r

      ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (1141 ديدگاه)

      داداش حتما اونجا زندگی کردی خبر داری که اون ۷۵۰ مدل ۲۰۱۲ اگر کوچک ترین مشکلی براش پیش بیاد با دستمزد مکانیک و قطعه و… باید نصف پولی رو که بابت خرید دادی خرج کنی!!!!
      منم دو سال زندگی کردم، هیچ ماشینی نخریدم، چون دانشجو بودم و حقیقتا از پس هزینه یه تویوتا یاریس هم بر نمی اومدم، تازه کل هزینه تحصیل و زندگی رو بابام میداد. و اگر خودم میخواستم کار کنم نهایتا میتونستم بخش کوچکی از پول دانشگاه و زندگی رو دربیارم!!! اونجوری هم که فکر میکنید پول نریخته گوشه خیابون که بری جمع کنی و ب ام و سوار بشی

      موافقم 29
      مخالفم 2
      1. MOHAMMAD.n.r

        ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (1141 ديدگاه)

        هزینه های زندگی یک نفر با کرایه خونه و… در کانادا ماهی حدود ۳۰۰۰ دلار کانادا میشه!!
        حالا اگر این فرد بخواد دانشگاه بره باید سالی حدود ۲۰۰۰۰ دلار هم برای دانشگاه نسبتا معتبر کنار بزاره!!!
        اگر بخواد کار کنه با روزی ۸ ساعت کار وقتی برای تحصیل نداره و ماهی حدود ۴۰۰۰ دلار درآمد داره.
        یعنی کل سال رو در کنار تحصیل روزی ۸ ساعت کار کنه آخر سال ۸۰۰۰ دلار کسری داره!!! که باید وام بگیره و بعدا پرداخت کنه

        اونجا کارگرا نهایتا میتونستن ماشینای خیلی ارزون کره ای و آمریکایی و ژاپنی بخرن!!! آلمانی عمرا!! هم گرونه هم پرخرج.

        من خودم کانادا نبودم، و یه کشور ارزون تر بودم.

        موافقم 3
        مخالفم 0
      2. MOHAMMAD.n.r

        ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (1141 ديدگاه)

        هزینه های زندگی یک نفر با کرایه خونه و… در کانادا ماهی حدود ۳۰۰۰ دلار کانادا میشه!!
        حالا اگر این فرد بخواد دانشگاه بره باید سالی حدود ۲۰۰۰۰ دلار هم برای دانشگاه نسبتا معتبر کنار بزاره!!!
        اگر بخواد کار کنه با روزی ۸ ساعت کار وقتی برای تحصیل نداره و ماهی حدود ۴۰۰۰ دلار درآمد داره.
        یعنی کل سال رو در کنار تحصیل روزی ۸ ساعت کار کنه آخر سال ۸۰۰۰ دلار کسری داره!!! که باید وام بگیره و بعدا پرداخت کنه

        من خودم کانادا نبودم یه کشور ارزون تر بودم.
        اونجا کارگرا نهایتا میتونستن ماشینای خیلی ارزون کره ای و آمریکایی و ژاپنی بخرن!!! آلمانی عمرا!! هم گرونه هم پرخرج.

        موافقم 17
        مخالفم 2
        1. Silent

          ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
          سوابق: (625 ديدگاه)

          “۵ ماه کار خوب”
          نگفتم هموون دانشجو سال اولی. منظور از کار خوب یعنی کار مرتبط! کدوم دانشجویی میاد سری 7 خرید کنه وقتی مزدا سه نیووووو 6 هزار دلاری هست. (داستان اینه همین سری 7 ارزون قیمت شده اسباب فخر فروشی 4تا تازه بدوران رسیده و نماد موفقیت سازنده و بیزنس من بخیال خودشون 😉)

          موافقم 4
          مخالفم 10
        2. Navid_A.J

          ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
          سوابق: (3691 ديدگاه)

          دقیقا

          موافقم 3
          مخالفم 1
      3. محمدهادی

        ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (2143 ديدگاه)

        خخخخخ🤣🤣🤣🤟

        موافقم 6
        مخالفم 0
  6. Mf1

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (243 ديدگاه)

    تا چند سال دیگه چراغ جلویی نمیمونه براش

    موافقم 28
    مخالفم 3
  7. مهردادکمال

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1825 ديدگاه)

    همیشه زیر سایه اس کلاس هست و این مدل اخیر دیگه خیلی فاصله زیادی داره اس کلاس پادشاه این کلاسه

    موافقم 48
    مخالفم 14
  8. کوبیده

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1115 ديدگاه)

    اخریه اگر ارم بی ام و نبود با ماشینای چینی اشتباه میگرفتنش

    موافقم 34
    مخالفم 9
  9. GMA

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    به وضوح بعد از کریس بنگل کم کم طراحیش ضعیف شده و الان هم فاجعست
    اینم رقیب اصلیش که باوارایی ها زیر سایه اش بودن
    https://www.pedal.ir/mercedes-benz/%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AE%DA%86%D9%87-%D9%86%D9%88%D8%A2%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D9%85%D8%B1%D8%B3%D8%AF%D8%B3-%D8%A8%D9%86%D8%B2-s-%DA%A9%D9%84%D8%A7%D8%B3/

    موافقم 5
    مخالفم 7
  10. فرشید

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (187 ديدگاه)

    نسبت به آخرین نسل داره بی انصافی میشه. از قدیم یادمه میراث بی ام و خیلی بیشتر از جلو پنجره کلیوی و چیزای دیگه روح جسورانه بوده. جسارت و اعتماد به نفس توی طراحی همیشه با این کمپانی بوده چیزی که توی مدیریت فعلی هم به خوبی هست. اگه با دقت نگاش کنید پر از ظرافت و جزئیات زیبا و شیکه و همچنان یک بی ام و واقعی در دوران جدیده

    موافقم 11
    مخالفم 13
    1. سپهر

      ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (377 ديدگاه)

      دقیقا

      موافقم 6
      مخالفم 3
    2. محمدهادی

      ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (2143 ديدگاه)

      دقیقا

      موافقم 1
      مخالفم 1
  11. Nima

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1658 ديدگاه)

    به نظرم بهترینش اول G11 و بعد F01

    موافقم 11
    مخالفم 1
  12. BMW

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (586 ديدگاه)

    انصافا سری ۷ نادر فقیه زاده بهترینه همه چی اونجوری باید باشه هست آخرین نسل سری ۶ هم ایشون طراحی کرد اگه چراغای عقبشو فاکتور بگیریم هنوز که هنوزه طرحش تازس

    موافقم 18
    مخالفم 2
  13. Dianyoshani

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (605 ديدگاه)

    حیف پول هایی که برای طراحی ظاهریش خرج کردن…

    موافقم 8
    مخالفم 4
  14. Hadi

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (580 ديدگاه)

    واقعا زیباترین طراحی رو بین همه E38 داره…
    که هنوز هم بعد بیش تر از ۲۰ سال جذاب و هماهنگه و انگار زندس ماشین 😍👌🏼
    طراحی سری ۷ جدید هم منو E65 انداخت به اندازه همون ماشین تو اون دوران طراحی ساختار شکنی داره که البته سلیقه ایه من خودم ۵۰ ۵۰ با طراحیش که امیدوارم فیس لیفتش در آینده طراحی بهتری داشته باشه…

    موافقم 12
    مخالفم 1
  15. Jdm باز

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    از نظر من زیبا ترین نسلش، همینایی هستن که تو ایران داریم
    واقعا زیبا و با ابهت هستن

    موافقم 12
    مخالفم 0
  16. Philipp

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1110 ديدگاه)

    در کل سری ۷ کلاس موفقی برای ب‌ام‌و نبوده
    دلایلشم بسیاره یکیش مثلا همین طراحی ضعیف بیشترشون

    ولی بزرگترین دلیلش بودن اصیل‌ترین کلاس خودرویی حال حاضره با ۱۰۰ سال سابقه حضور در بازار و سری ۷ هنوز به اون پختگی Sکلاس نرسیده و اگه طراحای بنز دخالتی توی روند نداشته باشن رسیدنش دور از انتظاره

    موافقم 2
    مخالفم 5
    1. محمدهادی

      ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (2143 ديدگاه)

      چی؟؟
      موفق نبوده؟!
      همین چند پست قبلی پدالو بخون،فروش آخرین نسلش از اس کلاس زد جلو
      البته پای خودمم هنوز ازین آمار فروش بی ام و هنوز ریخته
      بی ام و لامصصبه
      هرچی بزنه میخرنش
      چون برند برند دوستداشتنی و نااااابیه

      موافقم 1
      مخالفم 1
  17. احمدرضا

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (227 ديدگاه)

    از سال 2008 تا 19 داشت خوب پیش می رفت

    موافقم 4
    مخالفم 0
  18. Saman

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (181 ديدگاه)

    E65 پیشکسوت زشتی. سری هفت E65 از نزدیک واقعن وحشتناکه ، عکساش بهترن و به اصطلاح خوش عکسه ولی به صورت رودرو وحشتناکه

    موافقم 3
    مخالفم 5
  19. محمدهادی

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (2143 ديدگاه)

    چی؟؟
    موفق نبوده؟!
    همین چند پست قبلی پدالو بخون،فروش آخرین نسلش از اس کلاس زد جلو
    البته پای خودمم هنوز ازین آمار فروش بی ام و هنوز ریخته
    بی ام و لامصصبه
    هرچی بزنه میخرنش
    چون برند برند دوستداشتنی و نااااابیه

    موافقم 1
    مخالفم 1
  20. محمدهادی

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (2143 ديدگاه)

    وجدانا E38 و G11
    البته باید منتظر موفقیت این نسل جدید هم بود
    ببینیم کنار رقبای اصلیش چگونه ظاهر میشه

    موافقم 3
    مخالفم 0
  21. پدرام

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (797 ديدگاه)

    وقتی اس جدید معرفی شد طراحی رو به آسیایی رفتنش همه رو شوکه کرد اما ب ام و نشون داد از اون بدتر هم می تونه طراحی کنه با این منوال اگر پولی داشتم به آئودی a8 و اس جدید بیشتر فکر می کردم چرا که این ظاهر ب ام و فقط با لوگو جلوی اون میشه فهمید ب ام و است!

    موافقم 5
    مخالفم 1
  22. Arshia m3csl

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (64 ديدگاه)

    به نظرم بهترین نسل بی ام و سری ۷ نسل ۵ هست هم زیبا و لوکسه و هم طراحی قلدری داره و هم اصیله

    موافقم 1
    مخالفم 0
  23. reza-srt

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (55 ديدگاه)

    اصالت خودشو bmw مثل خیلی از ماشین های دیگه در طی سال ها حفظ نکرد.در بین ابن نسل ها طراحیE38 واقعا دوست دارم.

    موافقم 2
    مخالفم 1
  24. فرحان نصیری

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (44 ديدگاه)

    جلوش بدک نیست باز یکم قابل قبوله ولی عقبش چندان دل پسند نیست و به دل آدم نمیشینه🙂

    موافقم 1
    مخالفم 0
  25. Mustang shelby gt 350

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (116 ديدگاه)

    سری ۷ به جز ۲ نسل اول خیلی در برابر رقیب خودش کلاس اس مرسدس حرفی برا گفتن نداره اس کلاس همیشه خوشگل تره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. CAR

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    ولی خدایی زیباترین ترین نسل بی ام و سری 7 نسل g11 هستش. مخصوصا قبل از فیس لیفتش
    قبول دارید؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا