بی ام ومسابقات

طرح بدنه رسمی ابرخودروی بی‌ام‌و M هیبرید V8 رونمایی شد

بی‌ام‌و M هیبرید V8، خودروی رسمی این خودروساز برای شرکت در مسابقات WEC و IMSA، سرانجام به آمریکای شمالی رسید تا در رویداد آینده موتوراسپرت که در دی‌ماه سال جاری برپا خواهد شد، شرکت کند. در پی این رخداد، مسئولان بی‌ام‌و از طرح نهایی و رنگ‌آمیزی بدنه ابرخودروی LMDh خود رونمایی کردند که شامل سه رنگ اصلی زیربرند M و لوگوی مخصوص آن می‌شود. این طرح بدنه، پنجاهمین سالگرد تاسیس بی‌ام‌و M در سال ۲۰۲۲ را گرامی می‌دارد.

گروه «بی‌ام‌و موتوراسپرت GmbH» در تاریخ ۱ مه ۱۹۷۲ بنیان نهاده شد؛ بنابراین با فرارسیدن سالگرد نیم قرن سابقه کاری این مچموعه، تمامی مدل‌های جاده‌ای و اسپرت M به لوگویی منحصربه‌فرد مجهز خواهند شد.

بی‌ام‌و طرح ابرخودروی هیبریدی خود را در جریان یک مراسم پرزرق‌وبرق در موزه «پیترسون» در لس‌آنجلس رونمایی کرد. جلوپنجره این خودروی مسابقه‌ای به‌جرعت یکی از بزرگ‌ترین نمونه‌های «کیدنی» مشهور بی‌ام‌و به شمار می‌رود که تاکنون در یک خودرو مورد استفاده قرار گرفته است. جلوپنجره M هیبرید V8 برخلاف مدل‌های جاده‌ای M3 و M4، بیشتر به نمونه‌های مسابقه‌ای M8 شباهت دارد و کشیده‌تر است.

بال هواشکن پشت، میزبان لوگوی بزرگ M به رنگ سفید است. رنگ‌بندی و تاکیدات بی‌ام‌و به‌همراه لوگوی سیاه و عبارت «World’s Most Powerful letter» روی کاپوت این خودرو، به اتمام حجتی از سوی M هیبرید V8 با سایر رقبا تبدیل شده است.

پرده‌برداری از طرح بدنه مسابقه‌دهنده بی‌ام‌و با اعلام راننده‌های آینده M هیبرید V8 همراه شده است. بی‌ام‌و در کلاس GTP مسابقات قهرمانی «IMSA WeatherTech SportsCar» دو دستگاه M هیبرید V8 را وارد میدان می‌کند که توسط رانندگان زیربرند M به نام‌های «کانر دی فیلیپی»، «فیلیپ انگ»، «آگوستو فارفوس» و «نیکی یلولی» رانده خواهند شد. «کولتون هرتا» نیز در رقابت‌های ۲۴ ساعتی دیتونا همراه تیم بی‌ام‌و خواهد بود تا سه راننده موردنیاز این رقابت تامین شود.

فراموش نکنید که بی‌ام‌و چند ماه پیش اعلام کرد که M هیبرید V8 برای نخستین‌بار از ۲۰۲۴ وارد رقابت‌های خودرویی اروپا می‌شود. این ابرخودرو به‌عنوان یک خودروی کلاس LMDh در رقابت‌های قهرمانی استقامت جهان، WEC، شرکت خواهد کرد؛ به‌این‌ترتیب، بی‌ام‌و نیز یکی از نام‌های مشهور رقابت‌کننده در مسابقه ۲۴ ساعتی لمان ۲۰۲۴ در پیست «لاسارته» فرانسه خواهد بود. آخرین خودروی بی‌ام‌و که توانست در این رقابت‌ها به موفقیت برسد، V12 LMR مدل ۱۹۹۹ بود.

جانشین V12 LMR یعنی M هیبرید V8 چندی پیش در ایالات‌متحده وارد فاز تست اولیه خود در پیست سبرینگ شد. بی‌ام‌و قصد دارد تا در جریان «پتیت لمان» پیش رو هفته آینده، طرح نهایی مسابقه‌دهنده خود را در معرض دید عموم قرار دهد. نظر شما درباره ابرخودروی بی‌ام‌و M هیبرید V8 چیست؟ آیا آلمانی‌ها موفق به شکست آکورا و کادیلاک در رقابت‌های IMSA خواهند شد؟!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. بهراد

    ۱ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (243 ديدگاه)

    یه دلیلی داره که بی ام و شده سلطان جلو پنجره… ولی جدا از شوخی طراحیش بد نیست ( بجز اون جلوپنجره…)

    موافقم 51
    مخالفم 3
  2. Taha Malek

    ۱ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (914 ديدگاه)

    خیلی خیلی زیبا و خفنه

    موافقم 25
    مخالفم 3
    1. ساعت عروسک تخت

      ۳ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (7 ديدگاه)

      اوه bmw اوه bmw اوه bmw
      این هایکو را بند در وصف این ماشین انگشت زدم
      بسی زیباست
      اما بنده زیبایی را همیشه در سادگی میبینم برای مثال گلف جی تی ار و همیشه هم از بوگاتی و لامبورگینی های عجیب غریب بدم میومده چون اون سادگی در عین حال جذابی رو نداشتن

      موافقم 3
      مخالفم 0
  3. ۹۱۱

    ۱ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (564 ديدگاه)

    چه خفن

    موافقم 11
    مخالفم 0
  4. Sobhan

    ۱ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (418 ديدگاه)

    لامبوره خفن تره یا این ؟

    موافقم 16
    مخالفم 6
    1. سهیل

      ۱ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (121 ديدگاه)

      لامبو اسباب بازیه

      موافقم 9
      مخالفم 20
    2. shirko

      ۱ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (499 ديدگاه)

      لامبو رو با هیچ ماشینی مقایسه نکن !!

      موافقم 13
      مخالفم 10
      1. Sobhan

        ۱ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (418 ديدگاه)

        چشم 🥰🤗

        موافقم 8
        مخالفم 1
        1. shirko

          ۱ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (499 ديدگاه)

          😄😍

          موافقم 7
          مخالفم 0
      2. 2311

        ۲ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (527 ديدگاه)

        دقیقا، نمیشه که تراکتورهارو باماشینای ریس قیاس کرد

        موافقم 7
        مخالفم 6
  5. Royal Driver UK 70

    ۱ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1293 ديدگاه)

    برای ماشین موتوراسپرت و ریسینگ اصلا طراحی مهم نیست.. فکر میکنید چرا الان بیمر بهترین ماشینای روزمره پرفورمنس رو میسازه. بخاطر طراحیشه. مثلا ام۴ جدید. بی ام و میگه هرچی جلوپنجره بزرگ تر باشه ورودی هوای بهتری هم داریم پس بازدهی موتور بالا میره (سری ۷ رو حساب نمیکنم). بی ام و کارشو خیلی خوب بلده رو آیرودینامیک هم خوب کار میکنه. این ماشین هم یک برگ برنده خوبه برای بیمره ایول.

    موافقم 22
    مخالفم 5
  6. meysam

    ۱ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (3540 ديدگاه)

    جلو پنجره جا داشت از اینم بزرگتر بشه
    کم کاری کرده 😂😂😂😂
    ولی خوشگل شده

    موافقم 27
    مخالفم 0
  7. محمد هادی

    ۱ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (2143 ديدگاه)

    مخوف
    ترسناک
    خشن
    جدی
    توانمند
    و زیبا

    موافقم 20
    مخالفم 7
    1. Sobhan

      ۱ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (418 ديدگاه)

      یاد پراید افتادم با این مشخصاتی که گفتی 🤣

      موافقم 12
      مخالفم 1
  8. محمد هادی

    ۱ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (2143 ديدگاه)

    بی ام و تجربه بالایی در مسابقات استقامت داره
    پس مطمئن باشید خوب میدونه برای پیروزی به چی احتیاج داره
    پس مطمئن باشید خوب میدونه چی ساخته
    به امید خبرهای پیروزی برای این سللللطان خوش استایل در موتور اسپرت
    من یک ❤️بی ام و❤️ باز قهههارم

    موافقم 18
    مخالفم 8
  9. مسعود

    ۱ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (30 ديدگاه)

    با اینکه عاشق بیمرم ولی این اول جلوپنجره بوده بعد ماشین شده

    موافقم 3
    مخالفم 2
  10. BMW

    ۱ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1213 ديدگاه)

    خوشمان آمد عاشقش شدم

    موافقم 8
    مخالفم 3
  11. soulsmaster

    ۱ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (116 ديدگاه)

    اصلا خوشم نیومد،اگر چراغ هاش رو ازش بگیری دیگه زیبایی نداره،خطوط و و شکستگی داخل طراحی اش نیست.

    موافقم 3
    مخالفم 11
    1. GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی

      ۲ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (526 ديدگاه)

      دوست عزیز این یک ماشین مسابقه هست و باید چه زشت چه زیبا باید پرفورمنس باشه

      موافقم 7
      مخالفم 0
    2. seyedjavad.mercedesbenz

      ۲ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (527 ديدگاه)

      در مورد یه خودرو برای فخرفروشی صحبت نمیکنیم اگرم کمی زیبایی در طراحیش هست بخاطر دل طرفداراس وگرنه هیچ لزومی نداره یه خودروی لمان خوشگل باشه ، این ماشین برای زیبایی طراحی نشده برای عملکرد طراحی شده

      موافقم 6
      مخالفم 0
  12. Enayat

    ۱ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (174 ديدگاه)

    اینا اول جلو پنجره اند بعد، شدن ماشین🤣

    موافقم 2
    مخالفم 6
  13. Payfast

    ۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (807 ديدگاه)

    این الان رقیب 919 evo ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Porsche 911

      ۳ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1222 ديدگاه)

      خیر
      919 evo اصلا در هیچ مسابقه ای نمیتونه شرکت بکنه چون بدون هیچ محدودیتی تولید شد تا فقط توانایی پورشه رو در این بخش نشون بده
      در حال حاضر این ماشین قرار هست با پورشه 963 هایپرکار جدید LMDH پورشه رقابت بکنه

      موافقم 1
      مخالفم 0
  14. SENNA

    ۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (32 ديدگاه)

    پتانسیل شکست رقبا رو داره
    من قیافش خیلی حال کردم
    شبیه هیولاست تا ماشین🤤

    موافقم 4
    مخالفم 0
  15. Porsche 911

    ۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1222 ديدگاه)

    اتفاقا بر خلاف نظر خیلی از دوستان طراحی خیلی زیبایی به عنوان یک هایپرکار لمانس داره
    معمولا شرکت با قرار دادن مهم ترین المان های طراحی روز خودشون در خودرو های موتور اسپرت به عنوان یک تبلیغ و واضح تر بودن برای تشخیص هست
    وگرنه زیبایی یا زشتی خودروی موتور اسپرت اصلا بخش مهمی برای شرکت ها نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا