بی ام و

بی ام و M3 G80 دنده دستی با سرعت 315 کیلومتر در ساعت!

عبارت “بهترین مدل پایه” معمولاً خیلی کاربردی نیست اما یک‌چیز جادویی درباره تعویض دنده‌های بی‌ام‌و M3 G80 سدان توسط خود راننده وجود دارد. این خودرو کندتر و کم‌رمق‌تر از دیگر نسخه‌های M3 حاضر در بازار بوده اما گیربکس دستی آن دنیای دیگری دارد. این سدان اسپرت و آلمانی که مشاهده می‌کنید از رنگ جذاب زانزیبار متالیک سود می‌برد و نسخه پایه M3 را به مانند یک موشک مجسم می‌کند.

مالک این خودرو همان مجری مشهور کانال یوتیوب AutoTopNL است که می‌خواهد با M3 در اتوبان بتازد. بد نیست بدانید محدود کننده سرعت این سدان پرفورمنس حذف شده و اولین دستور برای ECU آن باز کردن ظرفیت‌های کاملش بوده است. بی‌ام‌و به‌صورت استاندارد حداکثر سرعت M3 را به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود می‌کند اما اگر پکیج راننده M را سفارش دهید سقف سرعت به ۲۹۰ کیلومتر در ساعت افزایش خواهد یافت.

مالک با این خودرو روانه بخش‌های بدون محدودیت سرعت اتوبان‌های آلمان می‌شود تا با M3 به حداکثر سرعت برسد. او قطعاً این کار را انجام داده زیرا در یکی از لحظات شاهد ثبت سرعت ۳۱۵ کیلومتر در ساعت هستیم. جدای از بهبود جزئی ECU، این سدان دارای اگزوز سفارشی و ورودی هوای سر فیبر کربنی بوده و البته دیگر خبری از فیلتر ذرات بنزین در آن نیست. البته این تغییرات خیلی روی عملکرد نمی‌توانند تأثیرگذار باشند.

طرفداران تیزبین بی‌ام‌و حتماً متوجه خواهند شد که سرعت واقعی خودرو چیزی دیگری است زیرا برنامه موبایلی مبنی بر جی‌پی‌اس سرعت دیگری را نشان می‌دهد. درحالی‌که پشت آمپرها سرعت ۳۱۵ کیلومتر در ساعت را ثبت کرده‌اند، این برنامه سرعت ۳۱۰ کیلومتر در ساعت را نشان می‌دهد که همچنان عملکردی احساس‌برانگیز برای M3 دنده دستی خواهد بود.

در آینده‌ای نه چندان دور رسیدن به چنین سرعت‌هایی در برخی جاده‌های دنیا و بدون خاموش کردن برخی سیستم‌ها میسر نخواهد بود. دلیل این کار محدودیت‌های موجود در اتوبان‌ها نخواهد بود بلکه قانون ایمنی کلی اتحادیه اروپا به دنبال اعمال دستیار سرعت هوشمند ISA در جاده‌هاست. خودروهای جدیدی که از ششم جولای در کشورهای عضو اتحادیه اروپا عرضه می‌شوند باید از ISA استفاده کنند و محصولات کنونی نیز تا جولای ۲۰۲۴ فرصت نصب این سیستم را خواهند داشت. البته فعلاً این سیستم را راننده می‌تواند به‌صورت دستی غیرفعال کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. Kamy

    ۱۷ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (687 ديدگاه)

    با این که اوایل طراحی جلوشو دوست نداشتم الان عاشقش شدم

    موافقم 36
    مخالفم 13
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۷ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      با این جلوپنجره کنار نمیام !

      موافقم 12
      مخالفم 28
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱۸ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (10232 ديدگاه)

        بله
        دنیا ، دنیای بدی شده !
        من هم با خودم که ریپلای میزنم کنار نمیام ، ببینید چه میکشید از دست من !

        حق میدم ، بِهِتان !

        موافقم 3
        مخالفم 0
  2. محمد

    ۱۷ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1486 ديدگاه)

    چیزی که چندسال دیگه دیدنش محاله خودروی صفر بنزینی دنده دستی که از سرعت مجاز هم خودرو نمیتونه بیشتر سرعت بگیره

    موافقم 13
    مخالفم 4
  3. علی جردن

    ۱۷ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (417 ديدگاه)

    بی‌ام‌و دستی بیاد ایران به سرنوشت لوتوس منجر می شه سال ها تو نمایشگاها خاک می خوره

    موافقم 6
    مخالفم 9
    1. phonix

      ۱۸ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1798 ديدگاه)

      لوتوس اشغاله
      کابین بیابون و پراید مانند سواری صفت و نبودن قطعات و گرون بودن همچیش بخاطر اینکه اسمش لوتوسه
      فقط از دور قشنگه نمیدونم تو فکر وارد کنندش چی بوده
      البته ماشین های الانش عالیه مخصوصا شاسی بلندش که قراره تولید کنه بعد از مدل هایی که وارد شد شروع کرده به پوست اندازی و الان ب مجدد مثل قدیم برند قبال احترامیه
      ولی این ماشین ها مثل پورشه و… که دنده دستی میاد واقعا عشق ماشین هارو جذب میکنه و رو زمین نمیمونه خو البته به درد بچه مایه هایی که به فکر دور دور کردن باهاشن نمیخوره چون اونا احتمالا بلد نیستن دنده بدن:)

      موافقم 5
      مخالفم 6
      1. علی جردن

        ۱۸ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (417 ديدگاه)

        لوتوس رو از نزدیک ببینی عاشقش می‌شی انگار یه ماشین فول فول تیونینگ مخصوص عشق و حال تو سبک فرمول ۱ داره تو خیابون تردد می کنه😍😍😍 از 4C خیلی خوشگلتره درضمن کابینش مثل ماشین های مخصوص پیست مسابقه الهام گرفته شده اصلا ساده نیست دوست عزیز

        موافقم 2
        مخالفم 2
        1. phonix

          ۱۸ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (1798 ديدگاه)

          چی بگم والا
          هر چقدر هم خوب باشه ارزش قیمتی که گالریا روش میزارن رو نداره
          تو ایران باب شد برا همچی پول خون پدرشون رو بگیرن

          موافقم 1
          مخالفم 0
  4. pedram7

    ۱۷ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (75 ديدگاه)

    ای جان:)

    موافقم 10
    مخالفم 3
  5. Bmw

    ۱۷ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    الان با تنها چیزی که نمی تونم کنار بیام جلو پنجره اش
    هست که زشت تر شده ولی قبلیش بهتر بود

    موافقم 8
    مخالفم 8
  6. JDM lover

    ۱۷ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    چه عشقی میکنه این مرده ، هر روز یدونه خودروی اسپرت یا سوپر اسپرت ورمیداره تخته گاز باهاش تو اتوبان میره

    موافقم 11
    مخالفم 1
  7. ماکان

    ۱۷ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (770 ديدگاه)

    سلام . من به سلیقه شخصی خودم بی ام و M3 جدید را خیلی دوست دارم

    موافقم 5
    مخالفم 2
  8. مانی

    ۱۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    زانزیبار که گفتن منظورشون همون زنگبار خودمونه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا