بی ام ودوجشورلت

درگ نسل قبلی بی ام و M3 با دوج چلنجر و شورلت کامارو

آیا نسل قبلی ب‌ام‌و M3 با ۴۵۰ اسب بخار قدرت حریف کامارو LT1 با ۴۵۵ اسب بخار و چلنجر T/A با ۴۸۵ اسب بخار قدرت می‌شود؟

میدانیم که محصولات ب‌ام‌و M در درگ بسیار سریع هستند و معمولاً رقبای هم‌سطح خودرو را مغلوب می‌کنند اما آیا این موضوع در مورد محصولات قدیمی‌تر باواریایی‌ها هم صدق می‌کند؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال، سم کارلیجن نسل قبلی M3 را در برابر دو ماسل کار قدرتمند آمریکایی یعنی دوج چلنجر T/A و شورلت کامارو LT1 قرار داده است. M3 کامپتیشن مدل ۲۰۱۸ حاضر در این درگ ضعیف‌ترین و سبک‌ترین عضو گروه محسوب می‌شود.

زیر کاپوت این خودرو یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو قرار گرفته است که ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر تولید می‌کند. این نیرو از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. M3 تنها ۱۶۲۰ کیلوگرم وزن دارد و به گفتهٔ مالک، با ارتقاء نرم‌افزار پیشرانه، واکنش دریچهٔ گاز بهبود پیدا کرده و خودرو سریع‌تر و چابک‌تر شده است.

دوج چلنجر حاضر در این درگ هرچند از نسخهٔ وحشی هلکت نیست اما با نیروگاه ۶.۴ لیتری V8 تنفس طبیعی که ۴۸۵ اسب بخار قدرت و ۶۴۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند، هنوز هم خودروی قدرتمندی به‌حساب می‌آید. بااین‌حال، چلنجر با وزن ۱۹۳۸ کیلوگرم، هرگز خودروی سبکی نیست. انتقال نیرو در این ماشین هم توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد.

و در آخر هم به شورلت کامارو می‌رسیم که از نوع LT1 با پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی است. این موتور ۴۵۵ اسب بخار قدرت و ۶۱۷ نیوتن متر گشتاور را به یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک تحویل می‌دهد تا به چرخ‌های عقب منتقل شود. این خودرو ۱۷۱۸ کیلوگرم وزن دارد و بنابراین بین رقبای آلمانی و آمریکایی خود قرار می‌گیرد.

بین این سه ماشین به‌صورت دوبه‌دو درگ‌هایی انجام می‌شود. ابتدا چلنجر به مصاف ب‌ام‌و می‌رود و سپس کامارو رودرروی کوپهٔ آلمانی قرار می‌گیرد. آیا ماسل کارهای قدرتمند اما سنگین آمریکایی می‌توانند سدان نسل قبلی آلمانی را مغلوب کنند؟ پاسخ این سؤال را در ویدئوی زیر ببینید.

مشخصات فنی

 

ب‌ام‌و M3

دوج چلنجر R/T

شورلت کامارو LT1

پیشرانه ۳ لیتری I6 توئین توربو ۶.۴ لیتری V8 ۶.۲ لیتری V8
قدرت ۴۵۰ اسب بخار ۴۸۵ اسب بخار ۴۵۵ اسب بخار
گشتاور ۵۵۰ نیوتن متر ۶۴۵ نیوتن متر ۶۱۷ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته اتوماتیک ۱۰ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب عقب عقب
وزن ۱۶۲۰ کیلوگرم ۱۹۳۸ کیلوگرم ۱۷۱۸ کیلوگرم

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۰ دیدگاه‌ها

  1. MILADZM

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (345 ديدگاه)

    به جز کامارو تکلیف همه اتومبیل های حاضر در ویدیو با خودشون مشخصه
    یه سری از خودرو ها وجود دارن که در نوع خودشون صاحب سبک هستن و ساده تر بخوام بگم خودشون خالق کلاس خودشون هستن و در حقیقت هیچ رقیبی ندارن مثل بنز جی یا همین چلنجر
    چلنجر مهم نیس که چه عملکردی از خودش بروز بده اگه تا ابد با همین ظاهر کلاسیک و رترو تولید بشه قطعا مشتری براش صف میبنده
    از بی ام و هرگز خوشم نمیاد چون محصولاتش باب سلیقه من نیس
    اما این نسلش واقعا زیبا بود و هیچ وقت اون دریفتش توی خیابونای موسکو رو فراموش نمیکنم
    اما کامارو واقعا یه محصول سر در گم هستش
    معلوم نیس میخواد راه اجداد خودش در دهه 70 رو ادامه بده یا متمایل بشه به سمت اروپایی ها و نقطه اوج این سردرگمی رو میشه در طراحی ت خمی و بسیار مزخرف نمای جلوش دید

    موافقم 25
    مخالفم 43
    1. Mostafa

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (131 ديدگاه)

      بنز جی خالق کلاس خودش ؟؟
      این برامون باز کن لطفاً

      موافقم 27
      مخالفم 3
  2. Reza Waffen SS

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (5342 ديدگاه)

    بی ام و M3 F80 : 👍
    داج چلنجر T/A : 👎

    موافقم 31
    مخالفم 62
  3. Reza Waffen SS

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (5342 ديدگاه)

    فقط رخ دلربای M3 لامصب تو چقدر خوشگلی

    موافقم 53
    مخالفم 22
    1. R/T

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (962 ديدگاه)

      دقیقا

      موافقم 22
      مخالفم 5
    2. بمونه برا بعد

      ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دیگه رخ ضایه M3 رو به رخ آمریکایی بازآ نکش

      موافقم 1
      مخالفم 0
  4. Amir

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (113 ديدگاه)

    الان امریکایی فنا میان میگن جاذبه زمین باعث عملکرد بد دوج شد🗿💪🇺🇲

    موافقم 46
    مخالفم 23
    1. سوشیانت

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (2172 ديدگاه)

      نیست شما ها موقع معرفی دوج دیمون ۱۷۰ اصلا فشار نخوردین

      موافقم 19
      مخالفم 11
      1. Joker

        ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (17 ديدگاه)

        عزیز بی ام و هم اگر ۱۰۰۰ اسب باشه و تایر درگ و بقیه چیزا بزاره هیچکی حریفش نی یه چیز بگو منطقی باشه

        موافقم 11
        مخالفم 12
        1. امیرمحمد

          ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (139 ديدگاه)

          دوج هم اگه آیرودینامیک خوب داشته باشه و وزنش کم باشه هیچکس حریفش نمیشه

          موافقم 16
          مخالفم 4
        2. سوشیانت

          ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (2172 ديدگاه)

          مهم فابریکه نه تیون

          موافقم 6
          مخالفم 2
  5. مرتضی علی وحیدی

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (117 ديدگاه)

    ۱:چلنجر
    ۲:کارارو
    ۳:ب ام و

    موافقم 22
    مخالفم 36
    1. BMWghini

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (92 ديدگاه)

      درست گفتی فقط شماره گذاری رو از پایین به بالا باید باشه

      موافقم 23
      مخالفم 14
      1. امیرمحمد

        ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (139 ديدگاه)

        از بدترین به بهترین نمیگه هاااا

        موافقم 5
        مخالفم 1
  6. Amir

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (113 ديدگاه)

    الان امریکایی فنا میان میگن جاذبه زمین باعث عملکرد بد دوج شده🗿💪🇺🇲

    موافقم 20
    مخالفم 16
  7. JDM سابق

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (382 ديدگاه)

    کامارو که متأسفانه تو افوله شورلت فعلا به حال خودش رهاش کرده این طراحی جدیدش هم که فاجعه اس
    بی ام و m3 هم که عدد اعلامی انجین S55 با چیزی که سره چرخ میده یکیه خیلی وقت هم هست بی ام و داره اینکارو میکنه. چلنجر هم تکلیفش مشخصه چون ماسل کار واقعیه برام اهمیت نداره که شتابش پایین یا وزنش بالاست یا هرزگردی داره. چون بر اصالت تکیه کرده تایم 15 به بالا هم بزنه مشکلی نی. میتونست مثل بقیه وزن کم کنه طراحی آیرودینامیک تری داشته باشه گشتاور و در دور پایین کمتر کنه ولی اینکارو نکرد. همین برای من به شخصه با ارزشه

    موافقم 11
    مخالفم 14
  8. Alan.r

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1096 ديدگاه)

    ظاهر بیمر خیلی خفن و زیباست خیلی حیف شد که اینجوری گند زدن بهش

    موافقم 26
    مخالفم 6
  9. امیر

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (689 ديدگاه)

    M3 توی کلاس دیگه ای به نسبت این دو تا قرار میگیره و خیلی سریع تر هست به خاطر همین رقابت ناعادلانه ای بود ، M3 اگه واقعا ادعا داره باید بره با هلکت بندازه !! ( چون چلنجر rt یعنی همین نسخه ای که توی ویدئو هست ، برای دریافت ساخته شده نه درگ اما اگه هلکت توی این رقابت بود ، اون موقع M3 می‌فهمید رئیس کیه )

    موافقم 10
    مخالفم 22
    1. Joker

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (17 ديدگاه)

      چیچی میگی براخودت با بره با هلکت که ۸۰۰ اسبه بعد میگی نا عادلانه بی ام و همیشه تکه

      موافقم 7
      مخالفم 5
      1. سوشیانت

        ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (2172 ديدگاه)

        تقصیر ما نیست که آلمانی ها همیشه قدرت موتورشون حتی تو بالا رده ها کمتر از آمریکایی هاست

        موافقم 2
        مخالفم 0
  10. BMW

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1330 ديدگاه)

    مم عاشق همین قیافه ولی تو نسل m4 هستم لعنتی بد جور ام ۴ اش جذابه و دل من برده و واقعا کولاک کرد بی ام و

    موافقم 17
    مخالفم 2
  11. آرین

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    فقط آلمانی ✌️✌️

    موافقم 18
    مخالفم 20
  12. R

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1041 ديدگاه)

    سطح سواد و اطلاعات کاربرای این مجله بشدت اومده پایین از وقتی پای چند تا بچه ی بی سواد اینستاگرامی به اینجا باز شده.به خصوص افرادی که آمریکارو میپرستن و توهم تئوری توطئه دارن. کامنت های پست یه ماشین رو میبینی حالت بهم میخوره از نظرهای افراد معلوم الحالی که یه گوشی گرفتن تو دستشون و از بی فرهنگی در شبکه های اجتماعی فقط چرتوپرت مینویسن

    موافقم 25
    مخالفم 12
    1. Alieza

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (634 ديدگاه)

      بله از لحن حرف زدنتون این موضوع کاملا پیداست

      موافقم 10
      مخالفم 6
    2. Kamy

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (688 ديدگاه)

      دقیقا
      پدال هم دنبال کامنت گرفتنه و دوستان براشون مهم نیست که زیر پستا بحث فنی بشه یا کل کل های بیخود و اعصاب خورد کن

      موافقم 12
      مخالفم 3
    3. سوشیانت

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (2172 ديدگاه)

      خودت الان با کامنتت نشون دادی که یه متعصب آلمانی فن هستی اتفاقا امثال شما آلمانی فن ها جو سایت رو همیشه خراب میکنن همین الان یه نگاه به کامنت های آلمانی فن ها بنداز هیچکدوم یه دلیل منطقی برای دفاع از ماشین هاشون نمیارن

      موافقم 2
      مخالفم 8
    4. سوشیانت

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (2172 ديدگاه)

      اتفاقا امثال شما آلمانی پرست ها جو سایت رو خراب کردین یه دلیل منطقی تو حرف هاتون نیست و فقط از رو تعصب حرف میزنین

      موافقم 2
      مخالفم 7
    5. بهنام

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (851 ديدگاه)

      باز آمریکایی فن ها که خیلی خوبن شاید باور نکنید یه عده فن کره هستن .

      موافقم 4
      مخالفم 1
  13. mercedes

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (334 ديدگاه)

    خیلی مونده به مهندسی آلمانیا برسن،قدرت سر چرخ آلمانیا همیشه از عدد کمپانی بیشتره.
    اونم از چلنجر 170 که ادعای صفر تا صد 1.7ثانیه رو داشت، تازه با شرایطی که گفته بود (آسفالت مناسب ،لاستیک درگی و سوخت و مکمل) 2.5زد

    موافقم 15
    مخالفم 16
    1. Camaro ZL1 427

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (135 ديدگاه)

      شتاب دیمن ۱۷۰ رو تست کردن ؟
      بنده خبر ندارم اگر امکانش هست یک لینکی ازش بفرستید

      موافقم 2
      مخالفم 6
      1. mercedes

        ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (334 ديدگاه)
        1. Camaro ZL1 427

          ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (135 ديدگاه)

          https://www.pedal.ir/dodge/video-questions-challenger-demon-170-0-60-time/ فکر کنم منظور شما این مقاله هست البته این شتاب ۲.۵ رو تخمین زدن شاید کمتر باشه یا بیشتر
          من فکر کردم یک کانال یوتیوب یا سایتی شتاب رو توی یک ویدیو به صورت دقیق تست کردن

          موافقم 0
          مخالفم 1
    2. سوشیانت

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (2172 ديدگاه)

      حتی معنی ماشین درگ رو نمیدونی بعد میای میگی خیلی مونده به مهندسی آلمانی برسن مشخصه آدم متعصبی هستی فقط موندم اون ۲.۵ رو از کجا آوردی اگه اینطوریه من هم میگم هیچکدوم از آلمانی ها صفرتاصد زیر ۵ نمیزنن

      موافقم 2
      مخالفم 8
      1. فرشاد

        ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (8 ديدگاه)

        هر وقت تونستی پشت دوج یه کیلومتر مسیر درگ ببندی اون شتاب و میزنی
        تازه قبلش لاستیک و سوخت و راننده رم چک کن بعد کری بخون

        موافقم 2
        مخالفم 1
        1. سوشیانت

          ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (2172 ديدگاه)

          شما هم هر وقت به شتاب زیر دو رسیدین اون هم با دف عقب اون وقت بیاین کری بخونین

          موافقم 0
          مخالفم 1
    3. Joker

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (17 ديدگاه)

      اره دقیقا هر ماشینی باشه با این امکانات تایم خوبی میزنه تازه هم bmw m5 cs تایم ۲.۵ ثانیه هم زده رو جاده معمولی

      موافقم 5
      مخالفم 1
  14. فرشاد

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (932 ديدگاه)

    سوشیانت
    دوج شتابش 2ثانیه س

    موافقم 3
    مخالفم 6
    1. سوشیانت

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (2172 ديدگاه)

      اول برو مدل های ماشین های دوج رو یاد بگیر

      موافقم 3
      مخالفم 4
      1. فرشاد

        ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (932 ديدگاه)

        گنده دوج و ببر رو اسفالت معمولی کمتر از2.7زد من از پدال لفت میدم چه برسه به دوج
        اون پکیجی که دوح میخواد با هزار اسب قدرت رو گاری هم ببندی زیر دو میزنه

        موافقم 0
        مخالفم 2
  15. نویدی

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (313 ديدگاه)

    آمریکایی لات کوچه خلوت😂😂
    فقط آلمانی میتونه حریف آلمانی بشه❤️

    موافقم 17
    مخالفم 12
    1. سوشیانت

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (2172 ديدگاه)

      فقط یه آمریکایی میتونه حریف یه آمریکایی بشه هر وقت آلمانی ها به شتاب زیر ۲ رسیدن اون وقت اسمشون رو کنار آمریکا بیار

      موافقم 4
      مخالفم 9
  16. خخخ

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (245 ديدگاه)

    دوج چلنجر و شورولت کاملا پیر شدن
    حداقل یه دیمن 170 می‌آوردید

    موافقم 4
    مخالفم 5
    1. فرشاد

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (932 ديدگاه)

      رو پکیجش نباشه اونم میخوره

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. سوشیانت

        ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (2172 ديدگاه)

        دیمون ۱۷۰ اصن پکیج نداره فقط یه مدله😐
        میگم مدل های دوج رو بلد نیستی همینه دیگه

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. فرشاد

          ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (932 ديدگاه)

          بفرما معنی پکیجم نمدونی
          منظورم شوفاژ و سیستم گرمایشی خونه نیستا
          پکیج ینی چیزی که متشینت برای رسیدن به اون شتاب احتیاج داره
          هیچ درونسوزی بدون دسکاری یا پکیج نمیتونه در حالت فابریک به زیر دو برسه
          دیمن سوخت خودش مسیر درگ و راننده خودش رو میخواد تا زیر دو بزنه
          اینو قبول کن

          موافقم 1
          مخالفم 0
        2. سوشیانت

          ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (2172 ديدگاه)

          این الان کجاش دستکاریه؟! خود کمپانی اینطوری ساخته

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. Joker

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (17 ديدگاه)

      شرط میبندم دوج دیمن ۱۷۰ فابریک بدون تایر درگ و غیره بیاد m5 cs حریفشه یه کاری میکنه باهاش که درگ یادش بره

      موافقم 3
      مخالفم 1
      1. امیرمحمد

        ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (139 ديدگاه)

        ما شرط زیادی نداریم
        M5 فقط بیاد تو پیست درگ همین😏

        موافقم 3
        مخالفم 0
  17. Reza

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوست دارم ببینم اگه یه دیمن ۸۰۰ اسبی بود اونوقت چی میشد !

    موافقم 3
    مخالفم 4
    1. Blue

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (367 ديدگاه)

      چرا باید ماشین ۸۰۰ اسبی رو با یه ۴۵۰ اسبی کل بندازن ؟!!

      موافقم 11
      مخالفم 1
      1. Joker

        ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (17 ديدگاه)

        وقتی اطلاعات ندارن میشه همین بعد نظر هم میدن

        موافقم 2
        مخالفم 1
      2. سوشیانت

        ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (2172 ديدگاه)

        خب این الان تقصیر ماست که ماشین هاتون ضعیفه و قدرت بالاترینشون حتی به ۷۰۰ تا هم نمیرسه و نمیتونین با دوج مقایسه ش کنین؟

        موافقم 1
        مخالفم 0
      3. آلمانی باز

        ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (151 ديدگاه)

        چون اون ۴۵۰ اسبیه بی ام وس😉
        https://www.pedal.ir/bmw/bmw-m3-vs-challenger-hellcat-drag/

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Saeed

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (11 ديدگاه)

      M8 منهارت بجای m3 competition

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. blackwing

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (994 ديدگاه)

    هر کدوم از این ماشین‌ها رو به صورت جداگانه تست کنین جذابیت و اصطلاحاً fun مخصوص خودشون رو دارن ، حالا اینکه کدوم سریع تره واقعاً به زندگی روزمره من نوعی هیچ آسیبی وارد نمیکنه ، در هر صورت هر کدوم از اینا طرفدارهای خودشو داره چه تعصبی و چه غیر تعصبی

    اگه بی‌ام‌و سریع تره دمش گرم ، حتماً مهندسی بهتری داره یا نسبت قدرت به وزنش یا لانچ یا لاستیک‌هاش بهتره ، اگه کامارو یا چلنجر کندتر هستن پس نیاز به کار بیشتری دارن… تمام

    موافقم 11
    مخالفم 2
  19. شکیبا

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (29 ديدگاه)

    من هر سه تا ماشینو دوس دارم ولی اگه توجه کنید به فیلم بی ام دبلیو مشکوکه بعد از حرکت یه دفعه صدای موتور تغییر میکنه وماشین به پرواز درمیاد البته من زیاد متخصص نیستم یه چیزی مثل نیتروژن به نظرم BMW
    استاندارد نبود شایدم اشتباه میکنم اگه دوستان راهنمایی کنن سپاسگذار میشم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  20. شکیبا

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (29 ديدگاه)

    من هر سه تا ماشینو دوس دارم ولی اگه توجه کنید به فیلم بی ام دبلیو مشکوکه بعد از حرکت یه دفعه صدای موتور تغییر میکنه وماشین به پرواز درمیاد البته من زیاد متخصص نیستم یه چیزی مثل نیتروژن به نظرم BMW
    استاندارد نبود شایدم اشتباه میکنم اگه دوستان راهنمایی کنن سپاسگذار میشم ،،،دوستان

    موافقم 1
    مخالفم 0
  21. Saeed

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (11 ديدگاه)

    آمریکایی فنایی که دارن خودشونو جر میدن دیمن ١٧٠ فقط و فقط با کیت خاص و شرایط خاص تایم خاص زد وگرنه تو آلمانیا خیلیا هستن آمریکاییا به لاستیکشونم نمیرسن ٩١١ توربو s یا m5 cs یا r8 gt پس الکی تو سایت دعوا راه نندازید اگه علاقه زیادی به دنیای خودرو و دانشش دارید اونو به اشتراک بزارید برای بهبود این صنعت

    موافقم 1
    مخالفم 0
  22. امید

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (36 ديدگاه)

    باید به احترام صنعت آلمان کلاه از سر برداشت 👌👌

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. Soheil babadi

    ۵ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    صنعت خودروسازی یعنی آمریکا و بس
    حالا خودتون و پاره کنید اسباب بازی بازهای آلمانی و غیره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا