بی ام وموتورسیکلت

معرفی بی ام و R1250 RS مدل 2023؛ اسپرت تورر جذاب و قدرتمند آلمانی

جدیدترین موتورسیکلت بی‌ام‌و موتوراد، محصولی عالی با دونوع کاربری اسپرت و خیابانی است. مدل ۲۰۲۳ از R1250 RS انبوهی امکانات مدرن با توانایی فنی بسیار خوب ارائه می‌کند.

حرف R در انتهای نام‌ تجاری موتورسیکلت‌های بی‌ام‌و، نشانه‌ی طراحی مناسب برای رانندگی جاده‌ای (Road) است. به همین دلیل، مدل‌هایی مثل S1000 RR و M1000RR در کلاس مسابقه‌ای -جاده‌ای (Road Racing) تولید می‌شوند. تنها محصول بی‌ام‌و موتوراد با کد RS در انتهای نام تجاری، R1250 RS است که ترکیبی از کاربری‌های اسپرت و جاده‌ای (Road Sport)  را نشان می‌دهد. حرف ابتدای اسم، شامل R و G و S  و F به‌ترتیب آرایش سیلندرها به شکل ۲ سیلندر بوکسر، ۲ سیلندر موازی، چهار سیلندر و تک سیلندر هستند.

بی ام و 1250 R

از توضیحات بالا می‌توان فهمید که R1250 RS دارای پیشرانه‌ی دو سیلندر بوکسر است و در کلاس اسپرت جاده‌ای (RS) تولید می‌شود. مدل ۲۰۲۳ مشابه قبل، پیشرانه‌ی ۱,۲۵۴ سی‌سی با قدرت ۱۳۶ اسب بخار و گشتاور ۱۴۲ نیوتن‌متر دارد. بیشترین قدرت و گشتاور به‌ترتیب در ۷۷۵۰ و ۶۲۵۰ دور بردقیقه ارائه می‌شود.  وزن R1250 RS با  ظرفیت کامل روغن و بنزین، ۲۴۳ کیلوگرم است.

هنوز اطلاعات دقیق از عملکرد فنی R1250 RS مدل ۲۰۲۳ مشخص نیست اما قطعا برتری‌هایی نسبت به نسل قبل با تجهیزات رونمایی شده در سال ۲۰۲۰ خواهد داشت. نسخه‌ی فعلی در زمان ۲/۸ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و نهایت سرعت محدودشده به ۲۰۰ کیلومتر برساعت دارد.

بی ام و 1250

مهم‌ترین تفاوت مدل ۲۰۲۳ نسبت به قبل، مرتبط با تجهیزات الکترونیک مدرن و بهبود کیفیت رانندگی است. مثلا کنترل لغزش دینامیک (DTC)، نقش مهمی در تعادل موتورسیکلت برای مسیرهای لغزنده دارد و ایمنی سرنشینان را بالا می‌برد. این تجهیزات برای R1250 RS آپشن استاندارد است اما برای بعضی دیگر موتورسیکلت‌های بی‌ام‌و، ۳۱۷۵ دلار هزینه‌ی نصب دارد.

سیستم مدیریت ترمز دینامیک (DBC) با فناوری ABS Pro بی‌ام‌و برای R1250 RS ارائه می‌شوند. خریدار می‌تواند ترمزهای حرفه‌ای ساخت برمبو نیز برای کالیپرها سفارش دهد. همچنین پکیج آپشن‌های Riding Modes Pro به موتورسوار این امکان را می‌دهد تا عملکرد موتورسیکلت در شتاب‌گیری و ترمزگیری را برای شرایط مختلف، تغییر دهد.

بی ام و 1250 R جدید

 

حالت رانندگی اقتصادی (ECO)  برای R1250 RS بازبینی شده است تا میانگین مصرف سوخت را کاهش دهد. این سیستم با مدیریت انژکتور، سوپاپ‌ها و گشتاور خروجی پیشرانه، میانگین مصرف سوخت را به ۳ لیتر در صد کیلومتر می‌رساند.

آستانه قیمت R1250 RS برای بازار جهانی، ۱۵۷۰۰ دلار تعیین شده است. این موتورسیکلت با نمایشگر TFT تمام رنگی و امکاناتی که در بالا ذکر شد، یکی از کامل‌ترین محصولات بی‌ام‌و محسوب می‌شود اما انبوهی از آپشن‌های سفارشی، مثل گرم‌کن برای زین و فرمان، اگزوز آکراپوویچ، تایرهای سفارشی و رینگ آلومینیوم تا ۵ هزار دلار به هزینه خرید اضافه می‌کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۳ رای

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. ممد ژانگولر

    ۲۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (3534 ديدگاه)

    موتور فقط هوندا cbr 1300

    اسمشو میارم اشک تو چشام گوله میشه طوری که یاد سریال اوشین میوفتم

    موافقم 34
    مخالفم 25
    1. کافر مقدس

      ۲۶ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1635 ديدگاه)

      این بی ام و کجاش جذابه ؟ پس اسپرت تورر های آپریلیا و … رو ندیدید که به این میگید جذاب!

      این جذابه هوندا گلدوینگ یا NT1100 چی ن پس !

      موافقم 11
      مخالفم 40
      1. Porsche 911

        ۲۷ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (1222 ديدگاه)

        داخل توهمات شما موتور های ب ام و جذاب نیستن…
        ولی دنیای واقعی نشون داده ب ام و یکی از برند هایی هست که بهترین موتور سیکلت های جهان رو میسازه

        موافقم 33
        مخالفم 5
    2. MILADZM

      ۲۶ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (345 ديدگاه)

      آقای اشتری از موتورسیکلت های کره هم کار کنید
      مثل هیوسانگ
      هارلی دیویدسون کره ای
      کمک هم خواستید در خدمتم

      موافقم 9
      مخالفم 27
  2. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

    ۲۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (2346 ديدگاه)

    جهت اطلاع دوستان
    سوزوکی هایابوسا 1,340 سی سی با 190 اسب بخار قدرت و 150 نیوتن متر گشتاور، 18 هزار دلار قیمت داره

    موافقم 44
    مخالفم 1
    1. ممد ژانگولر

      ۲۶ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (3534 ديدگاه)

      داداش اشتری این سبک هایابوسا اصلا حال نمیکنم
      به درد آدمای قد کوتاه میخوره و از همه بدتر باستن میره به سمت بالا طوری که به درد ایران نمیخوره

      موافقم 21
      مخالفم 13
    2. محسن

      ۲۶ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (158 ديدگاه)

      سلام آقای اشتری لطفاً اخبار پریوس جدید رو پوشش بدین

      موافقم 10
      مخالفم 4
      1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

        ۲۶ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (2346 ديدگاه)

        سلام
        دیروز منتشر کردیم دوست عزیز

        موافقم 14
        مخالفم 1
        1. محسن

          ۲۶ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (158 ديدگاه)

          ممنون از اطلاع رسانیتون

          موافقم 2
          مخالفم 1
  3. F22RAPTOR

    ۲۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (2598 ديدگاه)

    به به نمونه شهریش چقدر جالبه

    موافقم 19
    مخالفم 1
  4. گلاب

    ۲۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (186 ديدگاه)

    کاش بی ام و از موتور های بکسری در ماشین هاش استفاده کنه

    موافقم 8
    مخالفم 4
  5. مجتبی

    ۲۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (42 ديدگاه)

    فقط یاماهاr1

    موافقم 11
    مخالفم 12
  6. Real

    ۲۷ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (38 ديدگاه)

    از تصاویرشم به وجد میام ممنون از دبیر محترم که توجه ویژه به موتور سیکلت دارن چیزی که مثل هزاران مورد دیگه تو این مملکت فقط ارزو به دل موندیم از نزدیک ببینیمشون!
    فقط سوالی که به ذهنم میرسه قیمت به نسبت بالاتر موتور نسبت به خودرو هست مثلا قیمت یه سیویک پایه با 1300 کیلو وزن موتور 4 سیلندر و فلان 1.5 برابر یه موتور هوندا با وزن 200 کیلو و البته تکنولوژی نه چندان متفاوت هست

    موافقم 5
    مخالفم 1
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۷ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (2346 ديدگاه)

      سپاس از توجه شما
      سعی می کنیم هر روز یک مطلب موتورسیکلت داشته باشیم
      در باب مقایسه به نظرم حرف شما درسته و موتورسیکلت در مقایسه با خودرو، گران هست
      ضمنا شما باید خودروهای هوندا را با موتورسیکلت های هوندا مقایسه کنید
      https://powersports.honda.com/
      همین طور موتورسیکلت بی ام و با خودروهای این برند

      موافقم 7
      مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا