بی ام ومرسدس بنزهفته نامه

بنز بهتر است یا بی ام و؟ قدیمی‌ترین رقابت در صنعت خودروسازی

مرسدس بنز و ب‌ام‌و دهه‌ها است که رقابت سنگینی باهم داشته‌اند و در اینجا تمام جنبه‌های این رقابت دیرینه و تاریخی را بررسی خواهیم کرد.

مرسدس بنز و ب‌ام‌و مشهورترین خودروسازان آلمانی در جهان هستند. رقابت این دو شرکت افسانه‌ای است. از نبرد مداوم در آمار فروش تا رقابت برای نوآوری و توسعهٔ تکنولوژی؛ بنابراین، به یک سؤال قدیمی می‌رسیم، بنز بهتر است یا ب‌ام‌و؟ بیایید به تاریخچهٔ این دو برند، فلسفهٔ هرکدام و چیزی که امروز تولید می‌کنند بپردازیم تا بتوانیم به این سؤال پاسخ دهیم.

تاریخچهٔ مختصر مرسدس بنز

در اواخر قرن نوزدهم، گوتلیب دایملر و ویلهلم میباخ شرکتی بنام DMG (مخفف دایملر موتورِن گسلشافت) را راه‌اندازی کردند و تقریباً در همان زمان، کارل بنز اولین خودروی درون‌سوز جهان را با نام موتورواگن ساخت. در سال ۱۹۲۴، شرکت‌های DMG و Benz & Cie باهم ادغام شدند و شرکت دایملر-بنز شکل گرفت. خودروهای این شرکت با نام مرسدس بنز عرضه می‌شدند. این نام دختر امیل یلینک بود که سال‌ها قبل قراردادی برای تولید خودرو با DMG منعقد کرده بود. وی اولین بار در سال ۱۹۰۱ از نام مرسدس برای خودروهای ساخت دایملر استفاده کرد. پس از جنگ جهانی دوم، مرسدس در دهه‌های ۵۰ و ۶۰ دوران رشد و رونق را تجربه کرد. در دههٔ ۶۰ همچنین دو اتفاق مهم برای این برند رخ داد که خرید برند فوق لوکس میباخ و شکل‌گیری AMG بود. در اواخر دههٔ ۹۰، دایملر با کرایسلر ادغام شد و پس از تجربه‌ای ناموفق، دو شرکت در سال ۲۰۰۷ از هم جدا شدند.

تاریخچهٔ مختصر ب‌ام‌و

ب‌ام‌و در سال ۱۹۱۶ با نام شرکت ساخت هواپیمای باواریا (Bayerische Flugzeugwerke) برای ساخت پیشرانهٔ هواپیما شروع به کار کرد و کمی بعد پیشرانه‌های موتورسیکلت، لوازم‌خانگی و تجهیزات کشاورزی را هم به تولیدات خود افزود. در سال ۱۹۲۲، این شرکت نام فعلی خود یعنی موتورسازی باواریا یا به‌طور مخفف ب‌ام‌و را گرفت و یک سال بعد موتورسیکلت R32 را به بازار فرستاد. ب‌ام‌و در سال ۱۹۲۸ با خرید کارخانه‌ای که آستین ۷ را تولید می‌کرد، ساخت خودرو را آغاز کرد. ب‌ام‌و با ایجاد تغییراتی در این خودرو، آن را با نام دیکسی و برند خودش به بازار عرضه کرد. پس از جنگ، ب‌ام‌و اولین خودروی جدید خود را با نام ۵۰۱ در سال ۱۹۵۱ به بازار فرستاد و در دههٔ ۷۰ بخش افسانه‌ای ب‌ام‌و M را ایجاد کرد. در سال ۱۹۹۴ ب‌ام‌و گروه روور را خرید و از بین برندهای آن فقط مینی را حفظ کرد. یک سال بعد هم رولزرویس به تملک این شرکت درآمد.

رقابت بنز و ب‌ام‌و، فلسفه‌های مختلف

ب‌ام‌و و مرسدس هنوز هم پس از حدود یک قرن، رقابت شدیدی باهم دارند که شامل جنبه‌های مختلفی از طراحی و تولید گرفته و تا نوآوری و آمار فروش می‌شود. در ادامه برخی از تفاوت‌ها بین این دو برند که نیروی محرکهٔ رقابت تاریخی آن‌ها بوده است را بررسی خواهیم کرد.

فلسفهٔ طراحی

مرسدس و ب‌ام‌و فلسفه‌های طراحی متفاوتی دارند. تمرکز اصلی فلسفهٔ طراحی مرسدس روی تجمل و راحتی است که این را در ظاهر خودروهایش با خطوط نرم و منحنی می‌توان دید. ب‌ام‌و اما همیشه روی پرفورمنس تمرکز داشته است و درنتیجه در طراحی محصولات آن می‌توان خطوط تیزتر و تهاجمی‌تر را دید که با تجربهٔ رانندگی خودرو هماهنگ است. در مدل‌های M نیز عناصر طراحی تهاجمی‌تری مثل جلوپنجرهٔ متفاوت و سپرهای اسپرت‌تر را می‌بینیم. از سوی دیگر، مدل‌های AMG مرسدس قبلاً خیلی از نسخه‌های معمولی متمایز به نظر نمی‌رسیدند اما طی سال‌های بعد، AMG هم رویکردی تهاجمی را در پیش گرفت.

سبک رانندگی

این دو برند تجربهٔ رانندگی متفاوتی را هم ارائه می‌کنند که یکی روی پرفورمنس و دیگری روی راحتی و تجمل تأکید دارد. ب‌ام‌و در طول تاریخ خود همیشه روی ارائهٔ پرفورمنسی استثنایی تمرکز داشته و شعار «خودروی نهایی رانندگی» را سرلوحهٔ کار خود قرار داده است. این شرکت تا همین چند سال پیش فقط خودروهای دیفرانسیل عقب تولید می‌کرد و حضور در مسابقات به تثبیت وجههٔ آن کمک کرد. ب‌ام‌و همچنین به پیشرانه‌های شش سیلندر خطی شهرت یافته است. رویکرد مرسدس اما تمرکز کمی متفاوتی دارد. هرچند مرسدس و ب‌ام‌و هردو خودروهای لوکس تولید می‌کنند اما مرسدس بیشتر روی ارائهٔ سواری مجلل تأکید دارد. در مدل‌های AMG هم مرسدس برای دو دهه از یک فرمول غیرقابل تغییر پیروی می‌کرد که انحراف و سرخوردن آسان عقب خودروهای اسپرت بود. به همین دلیل، خودروهای ب‌ام‌و لپ تایم‌های سریع‌تری را در پیست‌ها ثبت می‌کردند درحالی‌که مدل‌های AMG لذت رانندگی بیشتری داشتند. مرسدس AMG همچنین برای سال‌ها با پیشرانه‌های V8 شناخته می‌شد خواه تنفس طبیعی و خواهش سوپرشارژ یا توربوشارژ.

تکنولوژی و ایمنی

مرسدس و ب‌ام‌و طی سال‌ها تکنولوژی‌های پیشرفتهٔ فراوانی را ارائه کرده‌اند. سیستم اطلاعاتی-سرگرمی ب‌ام‌و که iDrive نام دارد، از زمان معرفی در سری ۷ سال ۲۰۰۱ در اکثر محصولات این شرکت به‌صورت استاندارد ارائه شده است. از سوی دیگر، مرسدس سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MBUX را ارائه می‌کند که در سال ۲۰۱۸ در نسل چهارم A کلاس معرفی شد و از هوش مصنوعی برای دریافتن ترجیحات شخصی راننده استفاده می‌کند. در بخش ایمنی هم هردو شرکت طیف گسترده‌ای از سیستم‌های کمک‌راننده را ارائه می‌کنند.

خودروهای کنونی

هردو برند هم‌اکنون طیف گسترده‌ای از مدل‌های مختلف از خودروهای جمع‌وجور و اسپرت گرفته تا لوکس و پرچم‌دار را ارائه می‌کنند. لیست خودروهای مرسدس از A کلاس آغاز شده و به سدان پرچم‌دار S کلاس ختم می‌شود. از سوی دیگر، لیست محصولات ب‌ام‌و از سری ۱ آغاز شده و به سری ۷ ختم می‌شود. این شرکت هنوز رودستر اسپرت Z4 را هم تولید می‌کند درحالی‌که مرسدس در سبد محصولات خود مدل نمادین SL را دارد. بسیاری از محصولات ب‌ام‌و و مرسدس در نسخه‌های M و AMG هم تولید می‌شوند که قدرت و پرفورمنس بالایی را ارائه می‌کنند.

شاسی‌بلندهای کنونی

خانوادهٔ شاسی‌بلندهای مرسدس از کراس‌اوورهای کامپکت GLA و GLB شروع شده و به مدل فول سایز سه ردیفهٔ GLS ختم می‌شود. علاوه بر این، در این خانواده یک شاسی‌بلند نمادین بنام G کلاس هم وجود دارد که لوکس‌ترین شاسی‌بلند مرسدس محسوب می‌شود و دهه‌ها است که با حفظ ظاهر جعبه‌ای شکل نمادین خود، بهترین آفرودر لوکس جهان بوده است. ب‌ام‌و هم طیف گسترده‌ای از شاسی‌بلندها را از X1 تا X7 تولید می‌کند. معادل ب‌ام‌و برای G کلاس هم مدل جدید XM است که هرچند توانایی‌های آفرود قابل‌توجهی ندارد اما از لحاظ جلب‌توجه و تجمل با G63 قابل قیاس خواهد بود.

آینده و الکتریکی‌سازی

مثل اکثر خودروسازان بزرگ جهان، مرسدس و ب‌ام‌و هم در حال حرکت به سمت الکتریکی‌سازی هستند و هردو هم‌اکنون چندین خودروی الکتریکی در سبد محصولات خود دارند. i7 لوکس‌ترین خودروی الکتریکی ب‌ام‌و است و مرسدس هم سدان EQS را ارائه می‌کند. این شرکت‌ها همچنین برای آینده هم برنامه‌ای زیادی دارند. مرسدس قصد دارد تا پایان دههٔ جاری تمام سبد محصولات خود را الکتریکی کند درحالی‌که ب‌ام‌و می‌خواهد تا سال ۲۰۳۰ نیمی از کل تولیداتش الکتریکی باشد. این شرکت همچنین به خودروهای هیدروژنی هم توجه دارد و تمام تخم‌مرغ‌های خود را در سبد الکتریکی قرار نمی‌دهد.

آمار فروش

از زمانی که ب‌ام‌و به‌طور جدی وارد حوزهٔ خودروسازی شد، این دو شرکت در آمار فروش باهم رقابت داشته‌اند. در سه سال قبل از پاندمی کرونا، مرسدس در آمار فروش سراسر جهان پیشتاز بود اما پس از شیوع این بیماری، کفهٔ ترازو به سمت ب‌ام‌و سنگینی کرده است.

سال

فروش جهانی ب‌ام‌و

فروش جهانی مرسدس

۲۰۱۸ ۲,۱۱۷,۸۵۴ ۲,۳۸۲,۷۹۱
۲۰۱۹ ۲,۱۸۴,۹۳۹ ۲,۳۸۵,۴۰۰
۲۰۲۰ ۲,۰۲۸,۸۴۱ ۲,۰۸۷,۲۰۰
۲۰۲۱ ۲,۲۱۳,۷۹۰ ۱,۹۴۳,۹۰۰
۲۰۲۲ ۲,۱۰۰,۶۸۹ ۲,۰۴۰,۷۰۰
۲۰۲۳ ۲,۲۵۳,۸۳۵ ۲,۰۴۳,۸۰۰

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۱۸ رای
منبع
CarBuzz

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹۳ دیدگاه‌ها

  1. HFball

    ۱ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (187 ديدگاه)

    درحال حاضر امروزه bmw جوان پسند تر و هیجان انگیز تر و عملکرد چابک تری داره ولی بنز لامصب خیلی شیک تر و باکلاس تر و مجلل تره

    موافقم 77
    مخالفم 12
    1. شهریار

      ۱ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1841 ديدگاه)

      دوستان یه مشکلی برام پیش اومده
      تو مقاله :
      داستان تنها پورشه 911 چهاردر جهان، پدربزرگ پانامرا!
      https://www.pedal.ir/porsche/only-porsche-911-four-door-in-the-world/comment-page-1/#comment-1256242
      گفتمش
      اگه کسی راهنمایی ایی پیشنهادی داره بگه ممنون میشم

      ارادت

      موافقم 2
      مخالفم 0
    2. اسد

      ۲ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (836 ديدگاه)

      بنز یعنی عالیجناب دنیای خودرو ، بی ام و یه کلاس پایینتر از اونه

      موافقم 29
      مخالفم 24
  2. M power

    ۱ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (109 ديدگاه)

    ن بنز میخام ن بی ام و
    یه مینی بمن بدید کارم را میوفته ÷/

    موافقم 38
    مخالفم 14
  3. کیومرث

    ۱ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (30 ديدگاه)

    انصافا در همه چی بی ام و خیلی سرتره و جلوتر از بنز هست و واقعا یه چیز دیگس،لذت رانندگی با بی ام و قابل مقایسه با بنز نیست

    موافقم 38
    مخالفم 82
  4. سپهر

    ۱ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دقیقا المانی ها سبک طراحیشون کاملا با تجربه ی رانندگی خودرو هماهنگه ولی یه ماشین مثل لکسس طراحیشو خیلی عجق وجق و الکی شلوغ کرده ولی سبک رانندگیش همون مناسب پیرمردها و پیرزن هاست و اصلا هماهنگی نداره طراحی و رانندگیش

    موافقم 24
    مخالفم 31
    1. Taha Ayoobi

      ۱ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1077 ديدگاه)

      الان لکسوس LFA، LC، IS، RC برای پیر مرد و پیر زن هاست؟
      اصلا لکسوس چه ربطی به این مقاله داشت به کنار.
      یکی از پوینت های مثبت لکسوس اینه که هم لذت رانندگی و لوکس بودن بنز و بی ام و رو داره، (حالا نمیگم لذت رانندگیش عین بی ام و است ولی اونقدر هم دور نیست و نمیگم عین بنز لوکسه ولی بازم خیلی دورتر نیست) هم دوام فنی بالا و قابل اعتماد بودن بالاتر نسبت به بنز و بی ام و.

      موافقم 21
      مخالفم 5
      1. سپهر

        ۳ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (3 ديدگاه)

        اولا که بحث کلی هست نه دو سه مدل،دوما لکسس نسبت به قیمتش نه طراحی داره نه لذت رانندگی نه لوکس بودن ‌

        موافقم 10
        مخالفم 7
        1. Taha Ayoobi

          ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (1077 ديدگاه)

          یعنی چی بحث کلی؟
          لکسوس یه سری مدل های اسپرت داره یه سری غیر اسپرت
          شما داری میگی مناسب پیر مرد و پیر زن هاست کدوم مدلش؟
          لکسوس طراحی نداره؟ موندم چجوری به این نتیجه رسیدی.
          اصن نمیتونم این کامت رو درک کنم
          همه چیز هایی که لکسوس داره رو نوشتی نداره
          کامنت بی اساس که میگن اینه
          شما یه فکت یا دلیل درست بیاد که لکسوس اینارو نداره من قبول کنم

          موافقم 2
          مخالفم 0
  5. Carl

    ۱ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (193 ديدگاه)

    خودروهای ب‌ام‌و لپ تایم‌های سریع‌تری را در پیست‌ها ثبت می‌کردند
    شوخی میکنین دیگه 😂😂💔؟
    Amg one
    Amg gt black s
    Gt63 s برای شما وجود خارجی نداره انگار !
    رقیب اصلی مرسدس پورشه بوده نه بی ام و

    موافقم 25
    مخالفم 39
    1. مهران

      ۱ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (605 ديدگاه)

      دوست عزیز خودروهای هم کلاس رو مقایسه کن.
      کار سختی نیست واقعا
      بله بی ام و به هر دلیل به سوپر اسپرت وارد نشده هنوز.اما بنظرت اگه بشه چی میشه؟👌

      موافقم 30
      مخالفم 8
      1. S

        ۱ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (180 ديدگاه)

        مهران جون هم کلاس دوست داری؟؟؟ اکی پس بزار برات بگم C63 بهتر از m3…. اس ال 65 بهتر از m6…. اس کلاس بهتر از سری 7… Amg gt 63 چهار در پرفورمنس بهتر از m8 اینایی که بهت گفتم مقایسه شدن از همه لحاظ که بهت گفتم پس دیگه برا ما حرف از کلاس نزن حالا اینا به کناررررر تو کلاس هایپر کار و سوپر اسپرتم که دیگه بماند وارد اون بحث که دیگه نمیشم چون اصلا بیمرتون در حد این حرفا نیست که بخایم وارد اون بحث بشیم…

        موافقم 14
        مخالفم 40
        1. مهران

          ۱ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (605 ديدگاه)

          بیمرمون…اها دیگ گرفتم چی شد..‌
          من فقط جواب دوست عزیزمونو اونطور ک حس کردم درسته دادم
          وگرنه پاسخ این پست که بنز بهتره یا بی ام و فقط سکوته..‌.
          شمام اینقدر حرص نخور
          بزار بگذره…

          موافقم 23
          مخالفم 4
        2. ali

          ۱ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (24 ديدگاه)

          amg gt 4 در بهتر از m8 ??????!!!!!!!! از چه لحاظ ؟؟؟؟ فازت چیه ناموسا بنز فن تعصبی ؟؟؟

          موافقم 19
          مخالفم 8
        3. ali

          ۱ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (24 ديدگاه)

          https://youtube.com/watch?v=KxChUCNG0Bw&si=1CRMFkFFQno2qG6b اینو ببین تا بت ثابت بشه پرفورمنس بی ام و یعنی چی تعصبی

          موافقم 15
          مخالفم 5
        4. آلمانی باز

          ۱ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (135 ديدگاه)

          منبع هم داری برا این نتایج s جان؟ یا دوباره نتیجه استفاده از فیزیک کوانتوم و الهامات کهکشانی عه؟

          https://www.pedal.ir/bmw/amg-gt63-s-comparison-test-review/

          https://www.pedal.ir/bmw/bmw-7-series-vs-mercedes-s-class-2023/

          موافقم 13
          مخالفم 2
        5. S

          ۱ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (80 ديدگاه)

          کاربر علی فازت چیه ناموسا همه عالم‌ میدونن amg gt 4 e performance از لحاظ پرفورمنس بهتر از m8 هستش خوبه حالا عملکرد جفتشون و تستاشون هست تو فازت چیه واقعا ؟؟؟ amg gt e performance شتاب 2.5 ثبت کرده m8 کجا تونسته همچین کاری کنه ؟ جو الکی نده واقعیت قبول کن

          موافقم 5
          مخالفم 23
        6. S

          ۱ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (80 ديدگاه)

          کاربر آلمانی باز همین amg gt s هم که نسخه معمولیش هست قدرتش بیشتر از m5cs هستش چون شتاباشون یکیه ولی تو استقامت میزنه m5 csوو تو اکه راست‌ میگی بیا با نسخه e performance amg gt مقایسه کن 😂😂😂😂😂

          موافقم 4
          مخالفم 20
        7. ali

          ۲ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (24 ديدگاه)

          amg one هم شتاب ۲.۵ ثانیه نداره اون وقت چطوری ۴ دره ۲.۵ زد ؟ !! تو خواب؟؟ همین ویدئو تنها کافی بود که ببینی m8 چطوری پوزه amg gt 63 s اون هم برابوس رو به خاک مالید حتی تیون شده amg gt تو هم نتوست m8 رو بزنه باز هم می گی بی ام و پرفورمنس نداره ؟؟؟ فاز من معلومه چیه فاز تو معلوم نیست چیه که همین طوری فقط میخوای یه چیزی بپرونی
          در ضمن اینو هم بدون پیشرانه f1 افسانه ای رو بی ام و ساخته

          موافقم 14
          مخالفم 3
        8. S

          ۲ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (180 ديدگاه)

          علی جون برو بالا پستای جدید ببین چجوری m5 تون له شد توسط amg gt 4 در 😂😂😂😂

          موافقم 4
          مخالفم 18
        9. ali

          ۲ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (24 ديدگاه)

          S داری از کدوم پست حرف میزنی؟؟؟؟ 😂😂😂باز خواب دیدی داری تعریف میکنی؟؟

          موافقم 14
          مخالفم 2
  6. Carl

    ۱ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (193 ديدگاه)

    قلب من شیفته بنز موندش از بچگی
    سه پر رویایی درهای گالوینگ و بعد ها جلوپنجره پانامریکانا اثر انگشت amg
    تاریخچه غنی خودرو سازی و برتری تاریخی قطعا سهمه بنزه

    موافقم 25
    مخالفم 23
  7. S

    ۱ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (80 ديدگاه)

    آقایی که این‌ مقالرو نوشتی فقط یه سوال دارم ازت شما که میگی بی ام و پرفورمنس بهتری نسبت به بنز داره و خراکه اینه گه باهاش دور پیست بزنی فقط اینو بهم‌ بگو پس چرا تو عمل بنز پرفورمنس بهتری داره و اینکه تمام رکوردهای اکثرا دست بنز هست ؟؟ در صورتی که بی ام و اصلا رکوردی در میستا تا حالا ثبت نکرده و همیشه این مرسدس و پورشه بودن که رکورد دارهای پیستا بودن. شما که از خودت این‌ مقالرو نوشتی فقط بهم‌ بگو پس چطور تو کل دنیا پرفورمنس بنز از بی ام و همیشه معروفتر بوده ؟؟؟ مثالم برات میزنم amg one . Amg gt back. Clk gtr.slr McLaren .sls black. آیا اینایی که نام بردم جوک هستن ؟؟؟ کاش یاد بگیریم از رو علاقه شخصی مقاله درست نکنیم و اینکه واقعیت به مردم بگیم. بی ام و هیچوقت از اول تاسیسش تا الان از نظر پرفورمنس به بنز نرسیده حالا شما هرجور میخوای خودتو گول بزن آقای مقاله نویس …

    موافقم 9
    مخالفم 34
    1. آلمانی باز

      ۱ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (135 ديدگاه)

      چند وقت نبودی سلطان ، نگرانت بودم

      موافقم 2
      مخالفم 15
  8. Viper_v10

    ۱ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (15 ديدگاه)

    آقا دعوا نکنید دو تاش خوبن

    موافقم 7
    مخالفم 0
  9. Archi KHAN

    ۱ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    ممنون جناب دهقان که منبع مقاله اصلی رو پین کردید

    موافقم 2
    مخالفم 0
  10. Anti Tesla

    ۱ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (600 ديدگاه)

    مرسدس بعد کرونا فروشش خیلی پایین اومده.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  11. Taha Ayoobi

    ۲ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1077 ديدگاه)

    این سوال جواب قطعی نداره

    موافقم 3
    مخالفم 1
  12. آرش

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (7 ديدگاه)

    هردو عالی و بی نظیرن و صنعت خودرو به هردوی این کمپانی ها-بویژه بنز- بخاطر نوآوریش هاشون مدیون هست،ولی به شخصه انتخابم بنز هست،هرچند هردوشون و بخصوص ب ام و بخصوص از لحاظ طراحی بیرونی از اصالت خودشون دارن دور میشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. محمد

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (10 ديدگاه)

    دقیقاً بستگی به این داره دنبال تجمل و شیک بودن هستی یا دنبال رانندگی اسپورت و جوان پسند……‌
    بنز حس میانسال ها و پیرمردهای ثروتمند رو القا میکنه و فوق العاده با شخصیت و با پرستیژ هستن خودروهاش ولی بی ام و حس جوانی و شور و اشتیاق در رانندگی و چهره خودروهاش القا میکنه بنظرم دقیقا مث این میمونه ک بنز برای یه دکتر جراح مناسبه اما بی ام و برای یه بچه پولداره خوشگذرون…….

    موافقم 1
    مخالفم 0
  14. Taha Ayoobi

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1077 ديدگاه)

    اینکه میگن بنز لوکس تره ،بی ام و اسپرت تر مال قدیماس
    الان دیگه این خیلی صدق نمیکنه
    هردو هم لوکس دارن هم اسپرت ولی تا حد خیلی کمی هرکدوم مبناشون روی همون قاعده اس که بنز لوکس تر و بی ام و اسپرت تر

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا