آلفا رومئوبی ام و

دوئل بی‌ام‌و X3 M و آلفارومئو استلویو کوادریفولیو

مرحلهٔ مقدماتی، گروه شاسی‌بلندهای کامپکت پرفورمنس، دوئل اول

دوئل‌های این گروه

آلفارومئو استلویو QV

بی‌ام‌و X3 M

؟

مازراتی گریکاله تروفئو

جگوار F-Pace SVR

؟

مرسدس GLC63 AMG

پورشه ماکان GTS

؟

آلفارومئو استلویو کوادریفولیو

تاریخ معرفی: نمایشگاه لس‌آنجلس ۲۰۱۶

پلت‌فرم: جورجیو فیات-کرایسلر

امتیاز از کارانددرایور: ۹.۰ از ۱۰

امتیاز از اتو اکسپرس: ۴.۰ از ۵.۰

فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۱۰,۵۳۹ دستگاه

فروش سه ماه اول ۲۰۲۲ در آمریکا: ۲,۱۴۵ دستگاه

فروش سال ۲۰۲۱ در اروپا: ۱۶,۶۵۰ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگ‌سالان: ۹۷ درصد

حفاظت از کودکان: ۸۴ درصد

حفاظت از عابر پیاده: ۷۱ درصد

سیستم‌های ایمنی: ۶۰ درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: طراحی بسیار جذاب و چشمگیر، پیشرانهٔ جذاب و خوش‌صدای V6، هندلینگ چابک، پرفورمنس فوق‌العاده، هیجان رانندگی بی‌نظیر

نقاط منفی: سواری کمی سفت، صندلی‌های عقب کوچک و تنگ، بدنامی آلفارومئو در زمینهٔ قابلیت اطمینان، به لوکسی رقبای آلمانی نیست

چکیده: تمام ایرادات استلویو کوادریفولیو را فراموش کنید، این خودرو با ۵۱۰ اسب وحشی، غرش جذاب و چابکی شگفت‌انگیز، یکی از هیجان‌انگیزترین شاسی‌بلندهای بازار محسوب می‌شود

بی‌ام‌و X3 M

تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۹

پلت‌فرم: CLAR بی‌ام‌و

امتیاز از کارانددرایور: ۸.۵ از ۱۰

امتیاز از اتو اکسپرس: ۳.۵ از ۵.۰

فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۷۵,۸۵۸ دستگاه

فروش سه ماه اول ۲۰۲۲ در آمریکا: ۱۳,۹۴۱ دستگاه

فروش سال ۲۰۲۱ در اروپا: ۸۱,۴۶۶ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگ‌سالان: ۹۳ درصد

حفاظت از کودکان: ۸۴ درصد

حفاظت از عابر پیاده: ۷۰ درصد

سیستم‌های ایمنی: ۵۸ درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: شتابی که برخی از خودروهای اسپرت را شرمنده می‌کند، کاربردی‌تر از تمام سدان‌های بی‌ام‌‍و، چابکی حیرت‌انگیز برای یک شاسی‌بلند

نقاط منفی: سواری خشک، تنظیمات بیش از حد حالات رانندگی، به صرفه‌جویی در مصرف سوخت توجهی ندارد، قدرتی که در برخی مواقع بیش از حد نیاز است

چکیده: بی‌ام‌و X3 M قدرت و شتابی دارد که می‌تواند خریداران معمولی شاسی‌بلندها را بترساند اما کسانی که دنبال هیجان و آدرنالین هستند را به وجود می‌آورد

مقایسهٔ مشخصات فنی

 

آلفارومئو استلویو QV

ب‌ام‌و X3 M کامپتیشن

پیشرانه۲.۹ لیتری V6۳.۰ لیتری I6
تنفستوئین توربوتوئین توربو
قدرت۵۱۰ اسب بخار۵۱۰ اسب بخار
گشتاور۶۰۰ نیوتن متر۶۰۰ نیوتن متر
گیربکس۸ سرعته اتوماتیک۸ سرعته اتوماتیک
محور محرکچهارچرخچهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶۳.۳ ثانیه۳.۳ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر۱۱.۸ ثانیه۱۱.۶ ثانیه
توقف از ۱۱۰۴۶.۳ متر۴۴.۵ متر
شتاب جانبی۰.۹۴ جی۰.۹۷ جی
حداکثر سرعت۲۸۵ کیلومتر/ساعت۲۶۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت۱۲.۴ لیتر ترکیبی۱۴.۷ لیتر ترکیبی
ظرفیت باک۶۴ لیتر۶۵ لیتر
تولید آلایندگی۲۲۷ گرم/کیلومتر۲۴۵ گرم/کیلومتر
وزن۱۹۵۵ کیلوگرم۲۰۶۵ کیلوگرم
طول۴,۷۰۱ میلی‌متر۴,۷۲۹ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری۲,۸۱۷ میلی‌متر۲,۸۶۵ میلی‌متر
حجم صندوق بار۵۴۰ لیتر۵۵۰ لیتر
ظرفیت سرنشین۵ نفر۵ نفر
قیمت۸۶,۵۷۵ دلار۷۷,۸۹۵ دلار

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. AMANTE

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (781 ديدگاه)

    چه جوری که با گشتاور و قدرت و صفر تا صد یکسان و وزرن تقریبا یکسان، ۵۱۰ اسب در BMW زیاده ولی در آلفارومئو شگفت انگیز؟

    موافقم ۳۳
    مخالفم ۲
    1. محمد امین

      ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (1994 ديدگاه)

      موضوع قدرت و کنترلش کاملا بحث های متفاوتی هستن و ارتباطات زیادی با شتاب ماشین ندازه…‌
      برای مثال کوروت c7 zr1 و پورشه gt2rs 991 تقریبا قدرت های برابری دارن در عمل و هر دو حدود ۷۵۰ اسب بخار سر میلنگ قدرت دارن ، و شتاب صفر تا صدی که به طور رسمی مشابه هست، ولی حس توان اطلافی و زیاد بودن قدرت در zr1 خیلی بیشتر حس میشه
      در ضمن میدونم که gt2rs به طور رسمی ۷۰۰ اس قدرت داره ، ولی نتایج داینو خلاف این موضوع میگن و حدود ۷۵۰ اسب بخار تا ۷۸۰ اسب بخار قدرت داره

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۱
    2. Bayerische Motoren Werke

      ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (937 ديدگاه)

      عالی بود کامنتت!!

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۰
    3. Tommy

      ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (45 ديدگاه)

      ۵۱۰ اسب بخار لزوماً با ۵۱۰ اسب بخار برابر نیست یعنی به صورت دقیق تر بخوام بگم روی کاغذ چرا برابره ولی در عمل لزوماً اینطور نیست به طوری که اگر دو خودرو با وزن برابر و ضریب درگ یکسان و شرایط مساوی قرار بگیرند ممکن است در کفی یکی از دیگری جلو بیفتد و در سربالایی شرایط برعکس باشه چراکه عدد اسب بخار تابعی از گشتاور می‌باشد و اگر تابعی از گشتاور داشته باشیم می‌توانیم از محاسبه مشتق آن اسب بخار نقطه ای در دور موتور مشخص را به دست بیاوریم و با انتگرال گیری آن تابع به عددی خواهیم رسید که در daily drive به درد خواهد خورد و با آنالیز این توابع ریاضی میتوان به این نتایج رسید که کدام خودرو در درگ ریس پیروز و کدام در pikes peak ( در مسیر های شیب دار میزان نیروی گرانش وارد شده به خودرو در سینوس زاویه شیب جاده نیروی تعیین کننده ای در شتاب خواهد بود) پیروز خواهد شد و یا با وجود بار اضافی کدام خودرو پیروزی را از آن خود خواهد کرد به زبان خودمونی غلظت هر اسب بخار با اسب بخار دیگر فرق داره

      موافقم ۷
      مخالفم ۰
  2. ممد ژانگولر

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (2634 ديدگاه)

    من خودم هم عاشق الفام‌ هم بی ام و

    ولی وقتی دیدم اتو اکسپرس به bmw X3 امتیاز مسخره ۳.۵ داده گفتم حالا که اینطور شد به سلطان bmw رای میدم

    این نهادهای عدالتشون کشته منو

    شب قبلش معلوم نیست چی خورده که صبح میاد از رو باد شکمش امتیاز میده 😂

    موافقم ۲۴
    مخالفم ۲
  3. محمد امین

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1994 ديدگاه)

    به بی ام دبلیو رای دادم ، ولی نباید از الفارومیو هم گذشت ، استلویو یه ماشین خیلی خوب برای آلفارومیو بود و پرفورمنسش هم بسیار چشمگیر بود در سال ۲۰۱۶ که معرفی شد و هنوز هم در این کلاس عالیه ، قبلا درگ هاش رو باx3m دیدیم و آلفا برد ، امتیاز هاش هم به طور کلی بیشتر بود ….موتور فراری این ماشین هم ، مصرف سوخت حدود ۲۰ درصد کمتر و الایندگی ۱۰ درصد کمتری نسبت به bmw داره با تولید قدرت یکسان و واکنش به پدال گاز بهتری هم میده و خوش صدا تره
    چیزی که باعث شد x3m رو انتخاب کنم ، طراحی جا افتاده تر و کیفیت بهتر ساخت هست ، همین‌طور حس اسپرت بیشتر و قیمت کمتر و افت قیمت کمتر، فکر کنم فضای بیشتری هم داره… البته این دو ماشین خیلی به هم نزدیک هستن

    موافقم ۲۲
    مخالفم ۱
  4. Clean energy (صیانت!)

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1241 ديدگاه)

    چقد نزدیک!
    بی ام و کمی پرفورمنسش بهتره داخلش و قیافه اشم به کظرم بهتره ولی آلفا هم عشقه

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۱
  5. Ferrari

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1731 ديدگاه)

    میخواستم به BMW رای بدم ولی وقتی دیدم از نظر ایمنی ، سیستمهای ایمنی و کیفیت رانندگی از الفا پایینتره به الفا رای دادم.

    موافقم ۹
    مخالفم ۲۸
  6. Nima

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1659 ديدگاه)

    فقط از روى علاقه به آلفا راى دادم
    صداى انجینش یکى از بهترین ۶ سیلندر هاست و با بیمر غیر قابل مقایسه.
    مال بیمر هم خوبه ولى اون چیز دیگست.

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۵
  7. کوبیده

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (740 ديدگاه)

    اگر قابلیت اطمینان فاجعه زیرشاخه های فیات نبود بنظرم الا از بی ام و بهتره ولی قیمتا رو دیدم رای من همون بی ام و

    موافقم ۶
    مخالفم ۱
  8. Mf1

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (160 ديدگاه)

    چشم بسته به آلفا

    موافقم ۸
    مخالفم ۸
  9. matin

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (169 ديدگاه)

    نمیدونم چرا ولی اصلا با بی ام وه های جدید حال نمیکنم اصلا مثل قدیمی تر ها به دل نمیشینن
    طراحی بی ام وه رو هم اصلا دوست ندارم فقط پشت هر دور و ببینید و باهم مقایسه کنین
    الفا خیلی طراحی بهتری داره
    درضمن بی ام وه سه سال جدید تره پس تکنولوژی بهتری باید داشته باشه با ابن حال خیلی به الفا نزدیکه
    به الفارای دادم چون هم دوسش دارم هم واقعا اگه بین این ۶ تای این گروه یکیو بخوام بخرم الفا رو انتخاب میکنم
    البته انتخاب بین الفاو جگوار برام سخته

    موافقم ۵
    مخالفم ۸
  10. Muty

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1388 ديدگاه)

    X3 ماکان و GLC میان بالا
    فینال X3 و ماکان
    برنده احتمالا ماکان.

    ولی سبک این مسابقه و نظرسنجی خیلی قدیمی و جواد شده بعده چند سال !
    کاش دوستان خلاق در پدال یه حرکتی بزنن ؛ دیگه ایرانخودرو نباشید تورا قرآن

    موافقم ۵
    مخالفم ۱
  11. قنداقی

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (524 ديدگاه)

    هندلینگ طراحی قدرت پرفورمنس و غیره هه هه هه فکر کردی می خوام بگم بی م وه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! نه توی گل گیر کردی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! نه فقط و فقط آلفا اوه راستی حتما کلی دیسلایک گیر کامنت من میاد چون جماعت آلمانی باز غیر از من تمل انتقاد نداره حتما پدال از نمایندگی بی میوه یعنی پرشیا خودرو رشوه گرفته تا طرفداران ب م و توی ایران بیشتر بشه و ذائقه طرفداران به اون بی m وه تغییر کنه لطفا کامنت من رو حذف نکنید یک دنیا تشکر به اندازه شز نم نه نهنگ انبر یک

    موافقم ۲
    مخالفم ۴
  12. rezarsnewphone

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (189 ديدگاه)

    بی ام و بهتره ها اما دلم الفا می خواد 🤷‍♂️❤️

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  13. Jdm باز

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    X3 ///M
    💪

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
  14. پدرام

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (398 ديدگاه)

    ضعف های ب ام و نوشتید: قدرتی که در برخی مواقع بیش از حد نیاز است! این دیگه از اون ایرادها بودا حالا اگه این طوری نبود حتما توی ضعف ها می نوشتید شتاب و قدرت کم!

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  15. مهردادکمال

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1157 ديدگاه)

    الفا دیگه قدیمی شده نیاز به یک به روز رسانی داره و همونطور که در متن اشاره شد قابلیت اطمینان بی ام. و و لوکس تر بودنش و قیمت کمتر اون رو پیروز میکنه

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
  16. Reza Waffen SS

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (3872 ديدگاه)

    آلفارومئو استلویو کوادریفولیو

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
  17. علی

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (139 ديدگاه)

    همه کارشناسای دنیا آلفا استلویو را بهتر از x3 میدونن جز هموطنان آلمان فن ما !!! موتور استلویو تحت لیسانس فراری هست که بهترین انجین ساز دنیاست ولی طرفدارانی آلمانی ، اگه آلمان درشکه هم بده بیرون به اون رای میدن !!!! بابا جون نژاد ما ژرمن نیست اینو بکنین تو کله تون

    موافقم ۱
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا