بی ام وفورد

نبرد جذاب بی ام و M8 و موستانگ شلبی GT500 در درگ رفت و برگشتی

موستانگ شلبی GT500 محرک عقب با ۷۶۰ اسب بخار قدرت در مسابقهٔ U-Drag به مصاف ب‌ام‌و M8 کامپتیشن ۶۲۵ اسب بخاری چهارچرخ محرک رفته است.

فورد موستانگ شلبی GT500 و ب‌ام‌و M8 کامپتیشن نشان می‌دهند که راه‌های مختلفی برای طراحی و ساخت یک کوپهٔ اسپرت قدرتمند وجود دارد. حال این دو ماشین در مسابقهٔ U-Drag به مصاف هم رفته‌اند تا ببینیم کدام‌یک پرفورمنس بهتری دارد. در این مسابقه، خودروها ابتدا مثل یک درگ سنتی، مسافت ۴۰۰ متر را طی می‌کنند اما در انتهای مسیر باید سرعت خود را کم کنند، دور بزنند و به خط شروع برگردند؛ بنابراین، U-Drag شتاب، ترمز، پیچیدن و سرعت خروج از پیچ خودروها را در زمان بسیار کمی آزمایش می‌کند.

این دو خودرو هردو پر از اسب بخار هستند. زیر کاپوت ب‌ام‌و یک پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو با ۶۲۵ قرار گرفته که نیروی خود را به هر چهارچرخ تحویل می‌دهد درحالی‌که شلبی ۷۶۰ اسب بخار قدرت دارد اما فقط به چرخ‌های عقب منتقل میشود. اختلاف وزن بین دو خودرو نیز زیر ۷۰ کیلوگرم است و بنابراین روی کاغذ موستانگ از لحاظ نسبت قدرت به وزن برتری دارد. بااین‌حال، روی آسفالت شرایط فرق می‌کند زیرا لانچ کنترل ب‌ام‌و از سامانهٔ چهارچرخ محرک برای ایجاد حداکثر کشش و چسبندگی استفاده می‌کند و به همین دلیل، M8 در مسابقهٔ اول ظرف ۳.۱ و در مسابقه دوم در ۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که این اعداد برای شلبی به ترتیب ۴.۱ و ۳.۸ ثانیه هستند.

در ادامه اما وقتی کوپهٔ آمریکایی روی ریل می‌افتد شروع به کاهش فاصله با رقیب آلمانی می‌کند. GT500 در هر دوبار ۴۰۰ متر را زیر ۱۱.۵ ثانیه طی می‌کند و موفق می‌شود با سرعتی بسیار بالاتر از ب‌ام‌و به خط شروع بازگردد. بااین‌حال، در هردو رقابت M8 پیروز می‌شود. البته دلیل اصلی این پیروزی سامانهٔ چهارچرخ محرک ب‌ام‌و است و اگر مسیر کمی طولانی‌تر بود GT500 احتمالاً خود را به رقیب می‌رساند زیرا شلبی U-Drag دوم را ظرف ۳۲.۵ ثانیه طی کرد که فقط ۰.۱ ثانیه از M8 کندتر بود.

مشخصات فنی

 

موستانگ شلبی GT500

ب‌ام‌و M8 کامپتیشن

پیشرانه ۵.۲ لیتری V8 سوپرشارژ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۷۶۰ اسب بخار ۶۲۵ اسب بخار
گشتاور ۸۵۰ نیوتن متر ۷۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب چهارچرخ
وزن ۱۸۹۰ کیلوگرم ۱۹۵۰ کیلوگرم
قیمت ۸۱,۲۸۰ دلار ۱۵۸,۰۹۵ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۸۸ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷۷ دیدگاه‌ها

  1. SRT

    ۲۶ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (607 ديدگاه)

    واقعا جی تی ۵۰۰ توی شتاب اولیه همه‌ی اون اسب بخار هارو حروم میکنه

    موافقم 80
    مخالفم 15
    1. mercedes

      ۲۶ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (327 ديدگاه)

      توی لانچ که هیچ توی رولینگم ،اگه چلنجر دیمن هم باشه حرف برای گفتن نداره

      موافقم 51
      مخالفم 48
    2. سوشیانت

      ۲۶ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (1931 ديدگاه)

      واقعا شما درست متن رو نخوندید تو متن گفته شده شلبی دف عقبه اگه بی ام و هم دف عقب بود به شتاب صفرتاصد ۳.۳ شلبی نمیرسید

      موافقم 44
      مخالفم 76
      1. وی

        ۲۶ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (343 ديدگاه)

        شلبی 3.8 صفر تا صد زد نه 3.3(درحالی که بی ام و فقط 0.1 با گفته کارخانه فاصله داشت ولی شلبی 0.5 ثانیه) با گفتن حلوا دهن ادم شیرین نمیشه

        موافقم 41
        مخالفم 10
        1. سوشیانت

          ۲۶ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (1931 ديدگاه)

          یه چیزی هست به اسم مهارت راننده کمی تحقیق کنید صفرتاصد زدن با ماسل کار نیاز به مهارت زیاد داره چون کل قدرت به چرخ های عقب منتقل میشه پس عدد ۳.۳ کاملا درسته

          موافقم 14
          مخالفم 31
        2. وی

          ۲۶ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (343 ديدگاه)

          اروپایی ها دف عقبشون هم همون رقم اعلامی کارخانه رو میزنه هیچ راننده حرفه ای تا حالا از دیمن عادی 2.3 نگرفته و از دیمن 170 1.66 نگرفته چون اینا اعداد فیک هستن که کمپانی های امریکایی اعلام میکنن و میدونن که شما خودتونو باهاش گول میزنید

          موافقم 40
          مخالفم 16
        3. سوشیانت

          ۲۷ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (1931 ديدگاه)

          گفتم دیگه شما ها هیچ وقت منطق نداشتین فکر میکنین آلمان از فضا اومده و راستگو هست بقیه همه دروغگو مرز های تعصب رو جا به جا کردین در ضمن یه کلاس ریاضی هم برو تا حالا کدوم آلمانی دیدی که بالای ۱۰۰۰ اسب و گشتاور به چرخ های عقب منتقل شه همین باعث میشه کنترل آمریکایی ها سخت تر باشه شما ها هم اگه بقال سر کوچه بیاد بگه به فلان ماشین آلمانی صفرتاصد زیر یک ثانیه زدم هم باور میکنین

          موافقم 13
          مخالفم 31
        4. وی

          ۲۷ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (343 ديدگاه)

          میگن کافر همه را به کیش خود پندارد یعنی این الان من متعصب شدم شما منطقی؟ من هیچ رقم اعلامی رو از المان ها نپذیرفتم خودم دیدم تقریبا همشون اون تایم اعلامی رو زدن مثلا یادتونه بی ام و m240i صفر تا صدش 4.2اعلام شده بود ولی تو کار واو 3.8 زد دف عقب هم بود یعنی اون با موتور 3 لیتری مثل هلکت رد ای با موتور 6.2 لیتری شتاب میزنه خلاصه که اینجا همه میدونند کی متعصبه و دنبال توجیح ادم ندونه فکر میکنه از آمریکا ماهی هزار دلار میگیره بیاد پدال طرفداری سونو بکنه😂

          موافقم 17
          مخالفم 6
        5. سوشیانت

          ۲۸ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (1931 ديدگاه)

          کسی که اطلاعات درسته حسابی نداره نظر دیگران براش مهم میشه شرایط آب و هوایی در شتاب خیلی تاثیر داره مثلا چلنجر اسکات پک رو کمپانی ۴.۳ اعلام کرده اتو تاپ ان ال ۴.۶ زد ولی تو یوتیوب ویدئوش هست که ۴ میزنه پس نتیجه میگیریم اعداد کمپانی ها منطقی ترین اعداد هستن و دلیل اینکه میگم متعصبی اینه که اعداد خود شرکت هایی که طرفدارشی رو قبول نداری! یک این، دوم ماشین های آمریکایی قدرت بسیار زیادی رو به چرخ های عقب میفرستن و باعث میشه کنترلشون سخت باشه الان m240i قدرتش حتی نزدیک آمریکایی ها نمیشه

          موافقم 5
          مخالفم 10
        6. Ali

          ۲۹ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (77 ديدگاه)

          آقا من اصلا با تعصب و آمریکایی و آلمانی بودن کاری ندارم ما تو جهان یک درس و رشته ای داریم به نام فیزیک ، من با این درگ کاری ندارم ولی بعضی درگ هایی دیدم که من واتسون با چلنجر دمون و پورشه ۹۱۱ توربو اس درگ می دادن من نمی‌گم که دوج حتما پیروز می شد ولی خدایی ۸۰۸ اسب بخار با فاصله ی ۵ ، ۶ ماشین اختلاف به ۶۵۰ اسب بخار می بازه ، به خدا این قوانین فیزیک رو نقض می‌کنه ، فلسفه خودرو های آمریکایی این هست اگه یک راننده ای پشت فرمان این خودرو ها قرار بگیره دیگه هیچ خودرویی نمیتونه بهوش برسه و آنچنان به صندلی فشار رتون میده که نمی تونید بیاد جلو هنگام گاز دادن .

          موافقم 1
          مخالفم 4
      2. مهران

        ۲۶ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (605 ديدگاه)

        داداش تو واقعییی…!

        موافقم 22
        مخالفم 7
      3. فرشاد

        ۲۷ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (932 ديدگاه)

        سوشیانت یه ماسل کار حتی رانندش هم کارکشته باشه کم کمش به لاستیک اسلیک نیاز داره چرا نمیخوای قبول کنی

        موافقم 16
        مخالفم 3
    3. ali-s

      ۲۸ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (218 ديدگاه)

      هیچ گرانی بی‌علت نیست!😁

      موافقم 8
      مخالفم 1
  2. R/T

    ۲۶ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (962 ديدگاه)

    درگ جالبی بود
    صدای هردو ماشین روحمو ساخت

    موافقم 37
    مخالفم 1
  3. R/T

    ۲۶ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (962 ديدگاه)

    آفرین به موستانگ

    موافقم 34
    مخالفم 42
    1. R/T

      ۲۶ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (962 ديدگاه)

      دوستان چرا دیس میدید من خودم از بی ام و خیلی خوشم میاد
      برا این گفتن آفرین چون نصف قیمت بی ام و بود وگرنه بی ام و تو همه درگ ها عالیه

      موافقم 35
      مخالفم 3
  4. mercedes

    ۲۶ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (327 ديدگاه)

    هرچند از سری هشت وزن کم تر و قدرت بیشتری داره حتی توی تست رولینگم از سری هشت شکست میخوره.

    موافقم 41
    مخالفم 22
    1. محمدهادی

      ۲۶ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (2148 ديدگاه)

      این نشون میده که چگونه آلمانی ها سامانه چهارچرخ رو به تک محور ترجیح میدهند
      توان بیشتر،گشتاور بالاتر و وزن کمتر،اما تنها با یک فاکتور نحوه انتقال قدرت،تمام فاکتورهای اساسی ذکر شده رو دود میکنه میبره هوا…
      استراتژی آلمانی ها هوشمندانه نیست؟؟
      تشویقش کنید این باواریایی با ارزش رو
      تازه خیلیم خوشششگله❤️❤️

      موافقم 60
      مخالفم 19
      1. سوشیانت

        ۲۷ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (1931 ديدگاه)

        آره خیلی استراتژیشون هوشمندانه هست که از دوج دف عقب میخورن😂

        موافقم 8
        مخالفم 27
    2. سوشیانت

      ۲۷ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (1931 ديدگاه)

      اگه مسیر یکم طولانی تر بود فورد بی ام و رو له می کرد امثال شما ها حتی درست متن رو نمیخونین

      موافقم 5
      مخالفم 31
      1. محمدهادی

        ۲۷ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (2148 ديدگاه)

        اما و اگر رو بیخیال سوشیانت
        الان اینجا از ماشین ۲۰۱۸ بی ام و خورده

        موافقم 18
        مخالفم 7
        1. سوشیانت

          ۲۸ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (1931 ديدگاه)

          اینجا و اونجا رو بذار کنار واقع بین باش و فرار نکن در ضمن موستانگ این نسلش ۲۰۱۳ هست

          موافقم 2
          مخالفم 9
        2. سوشیانت

          ۲۸ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (1931 ديدگاه)

          اینجا و اونجا رو بذار کنار واقع بین باش و فرار نکن از حقیقت تو مسیر طولانی بی ام و از فورد میخوره خودت هم میدونی اعداد دروغ نمیگن در ضمن موستانگ این نسلش ۲۰۱۳ هست

          موافقم 3
          مخالفم 8
  5. آلمانی باز

    ۲۶ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (137 ديدگاه)

    ۱۳۵ اسب بخار قدرت کمتر ، ۱۰۰ نیوتون متر گشتاور کمتر ، تقریبا ۱ لیتر حجم موتور کمتر ، ۶۰ کیلو وزن بیشتر ولی بازم همون همیشگی
    مهندسی آلمانی عالی مینوازد

    موافقم 110
    مخالفم 26
    1. corvette

      ۲۶ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (303 ديدگاه)

      متوجه نیستم
      سیستم چهار چرخ محرک رو نمیبینید؟؟؟
      بعد ادعای مهندسی هم دارید؟
      همین ام ۸ با احترامی که دارم
      تو پیست عمرا بتونه از پس شلبی بر بیاد

      موافقم 56
      مخالفم 64
      1. Sepehr

        ۲۶ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (21 ديدگاه)

        مهندسی آلمانی همینه ک تو پسست هم این ماشین ب دلیل سیستم جهار چرخ بهتر و قابلیت انتقال نیرو جداگانه اگه از شلبی بهتر نباشه بدتر نیست، چ بخوایم چ نخوایم آلمان تو حوزه خودرو سازی ده پله از کل دنیا بالاتره

        موافقم 53
        مخالفم 21
        1. Amir Machine

          ۲۶ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (1201 ديدگاه)

          پیست ویرجینیا
          شلبی: 2:44.6
          ب‌ام‌و: 2:55.4

          پیست ویلیو اسپرینگ
          شلبی: 1:28.1
          ب‌ام‌و 1:31.5

          موافقم 26
          مخالفم 35
        2. آلمانی باز

          ۲۶ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (137 ديدگاه)

          موستانگ با ۱۳۵ اسب بیشتر اگه تو پیست هم جا بمونه که دیگه باید بره بمیره کلا
          بله تو پیست سریع تره چون ی کوپه پیست محوره برخلاف سری ۸ که ی کوپه فول سایز لوکس و سنگین محسوب میشه.. ولی اگه خیلی مهندسی دوست داری میتونم به m4 csl اشاره کنم.. تایم هاش هم موجوده میتونی ببینی چطوری با ۲۰۰ اسب کمتر تو پیست به ریش موستانگ میخنده

          موافقم 33
          مخالفم 9
        3. آلمانی باز

          ۲۶ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (137 ديدگاه)

          جواب به Amir Machine
          پیست لویزیتس
          بی ام و: ۱:۳۱
          شلبی: ۱:۳۳

          پیست زاکینرینگ
          بی ام و: ۱:۳۱
          شلبی: ۱:۳۸

          پیست هوکنهایم
          بی ام و: ۱:۵۲
          شلبی ۱:۵۴

          پیست نوربرینگ
          بی ام وه: ۷:۳۲
          شلبی: ۷:۳۹
          بازم میگم مهندسی آلمانی عالی مینوازد…

          موافقم 48
          مخالفم 8
        4. سوشیانت

          ۲۶ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (1931 ديدگاه)

          چه بخوایم چه نخوایم کسی با تعصب به نتیجه نرسیده شما ها هر وقت تونستین با اعداد و ارقام بحث کنین اون وقت بیاین بگین آلمان بهتره در واقعیت آلمان صد سال از آمریکا عقبه

          موافقم 14
          مخالفم 39
      2. آلمانی باز

        ۲۶ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (137 ديدگاه)

        داداش!۱۳۵ اسب بیشتر…خیلی عه ها
        بعدشم موستانگ لاستیکاش بهتره
        بی ام وه پیرلی زیرش عه موستانگ میچلین… واقع بین باش

        موافقم 29
        مخالفم 6
        1. فرشاد

          ۲۷ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (932 ديدگاه)

          سطح سواد یه امریکن فن که نه چون ابروی اونارم به باد میدی میشه بگم یه هیچی ندون که زرت زرت میگه دیمن 170
          لجندری واقن تو کتت نمیره که دیمن واسه نزدیک شدن به گفتش نیاز داره به
          مسیر
          لاستیک
          سوخت
          درایور
          گرچه میدونم خودتو به نفهمی زدی

          موافقم 15
          مخالفم 7
        2. JDM سابق

          ۲۷ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (378 ديدگاه)

          هیچ تایم رسمی از نوربرگرینگ شلبی بیرون نیومده کامارو ZL1 بدون پک 1LE تایم ۷.۲۹ زد.شلبی تقریباً تو تمام پیستای بلند M8 رو زده با اینکه دو دفه و قدرت واقعیش حدوده ۷۰۰ تاست

          موافقم 6
          مخالفم 13
    2. سوشیانت

      ۲۶ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (1931 ديدگاه)

      مهندسی آلمانی اگه عالی بود باید میتونست حداقل نزدیک دوج دیمون صد و هفتاد بشه ولی با اختلاف عقبه😂😂😂 البته از اسم ایشون معلومه که یه فرد متعصبه

      موافقم 11
      مخالفم 43
      1. آلمانی باز

        ۲۷ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (137 ديدگاه)

        جواب به JDM سابق
        داداش تایم بی ام وه هم رسمی نیست! کلا بی ام وه تمام تمرکزش رو شش سیلندر هاش عه تو نوربرینگ … ام هشت ، ام فایو، حتی ام فایو سی اس هیچ کدوم تایم رسمی ندارن(تو تایم ها سری ۳ از سری ۵ سریع تر بوده!) بالاتر هم گفتم سری هشت بیشتر لوکس عه تا پیست محور
        شما کامارو و موستانگ رو باید با m4csl مقایسه کنی..بدون پک مخصوص و سیستم xdrive نوربرینگ رو ۷:۱۵ زده…

        موافقم 10
        مخالفم 2
    3. سوشیانت

      ۲۶ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (1931 ديدگاه)

      سطح سواد یک آلمانی فن متعصب رو میبینیم که فرق دو دف با دف عقب رو نمیدونه در ضمن آلمان اگه مهندسی داشت باید میتونست حداقل نزدیک دوج دیمون صد و هفتاد بشه ولی قطاری ازش میخوره

      موافقم 10
      مخالفم 40
    4. سوشیانت

      ۲۶ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (1931 ديدگاه)

      اول برو فرق ماشین دو دف با دف عقب رو یاد بگیر بعد کامنت بده الان چه ربطی به مهندسی آلمانی داره آقای متعصب مهندسی آلمانی اگه خوب بود حداقل باید به دوج دیمون صد و هفتاد نزدیک میشدن

      موافقم 10
      مخالفم 33
      1. R

        ۲۶ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (1025 ديدگاه)

        روتو برم سوشیانت دیگ به دیگ میگه روت سیاه تو خودت متعصب آمریکایی

        موافقم 27
        مخالفم 5
        1. سوشیانت

          ۲۷ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (1931 ديدگاه)

          تو خودت هم الان دیگی و متعصب آلمانی از کامنت هات مشخصه

          موافقم 3
          مخالفم 17
      2. آلمانی باز

        ۲۶ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (137 ديدگاه)

        قابل توجه سوشیانت
        دو دیفرانسیل (4WD‌) دو تا اکسل داره و قدرت رو به صورت یکسان به تمام چرخ ها منتقل میکنه، مال آفرودر های قدیمی هم هست
        Xdrive بی ام وه چهار چرخ متحرک(AWD) عه قدرت رو بین چهار تا چرخ به صورت هوشمند توزیع میکنه
        جفتشون هم ی کار رو انجام میدن ها ولی از اونجایی که مسئله سطح سواد رو مطرح کردی خواستم ی خودنمایی کرده باشم…

        موافقم 30
        مخالفم 4
        1. سوشیانت

          ۲۷ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (1931 ديدگاه)

          شما فعلا جواب سوال من رو بده نمیخواد خود نمایی کنی وقتی یه حرفی میزنی باید بتونی جواب بدی آلمانی که این همه میگی مهندسی داره با تکنولوژی xdrive کلا دو سه دهم ثانیه از فورد شتابش بیشتره حالا اگه بی ام و دف عقب بود رنده میشد

          موافقم 2
          مخالفم 18
        2. سوشیانت

          ۲۷ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (1931 ديدگاه)

          البته الان تو سایت بی ام و m دیدم فقط یک دهم ثانیه از شلبی شتابش بیشتره! این نشون میده که مهندسی آمریکایی خیلی بهتر از آلمانیه که با دف عقب فقط یک دهم کند تره

          موافقم 3
          مخالفم 15
        3. محمدهادی

          ۲۷ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (2148 ديدگاه)

          ماشین مورد علاقه ت از بی ام و خورده دیگه
          دیگه اینهمه صغری کبری براچی میچینی عزیز؟
          بی ام و مگه ماشین مخصوص درگ ساخته که دیمن رو میاری وسط؟
          دیمن بجز مسابق شتاب دادن اونم با لاستیک های مخصوص در پیست و آسفالت مخصوص بهمراه سوخت اتانول مخصوص مگه کار دیگه ییم ازش برمیاد؟؟

          موافقم 16
          مخالفم 3
        4. سوشیانت

          ۲۸ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (1931 ديدگاه)

          شما هم ماشین مورد علاقه ت مهندسی نداره در برابر فورد و در مسیر طولانی بی ام و رو له میکنه در ضمن کی گفته دیمون مخصوص درگه مجوز ورود به خیابان رو هم داره و تازه بی ام و که در برابر اون قطاری میخوره

          موافقم 2
          مخالفم 12
    5. Sevlan

      ۲۶ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (15 ديدگاه)

      آفرین به ب ام و، ولی مطمئنم همین ب ام و کم‌کم 700اسب قدرتشه، همونطور که داینومترا نشون میدن قدرت اعلامی ب ام‌ و ها خیلی بیشتر از اعداد اعلامی محافظه کارانه آلمانیاست!!!

      موافقم 6
      مخالفم 10
  6. 13

    ۲۶ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (54 ديدگاه)

    اسب بخار در مقابل اسب بی بخار

    موافقم 47
    مخالفم 20
    1. محمدهادی

      ۲۶ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (2148 ديدگاه)

      خخخخ
      الان سوشیانت و جی ام پیداشون میشه ها

      موافقم 24
      مخالفم 4
    2. سوشیانت

      ۲۶ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (1931 ديدگاه)

      وقتی هیچی از ماشین نمیدونی و فکر میکنی فقط اسب بخار تو شتاب تاثیر داره:

      موافقم 7
      مخالفم 29
      1. فرشاد

        ۲۷ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (932 ديدگاه)

        یادت رفته دیمن با پرفورمنس هزار اسبی😂🤣

        موافقم 14
        مخالفم 3
  7. Siyavash

    ۲۶ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (662 ديدگاه)

    جفتشونم دوس دارم…ولی بی ام و انتخاب منه ..چون استفاده روزانش خیلی بهتره .از نظر زیبایی خیلی زیباتر هست
    البته سلیقه ای هست..به وقت کل کل هم یه دیونه واقعی هست…راجب شلبی عزیز هم باید گفت حس میکنم اگه شلبی یه راه حلی برایه لانچ کردنش پیدا می‌کرد و مثل کوروت که دف عقب هست ولی تویه لانچ و شتاب الان برایه خودش جزو خوب ها هست میتونست نتیجه این درگ رو عوض کنه..البته حس میکنم این لانچ متوسط شلبی طبیعی باشه چون موتور جلو و دف عقب هست و قدرت خیلی زیادیم داره…در کل جفتشونم دوست داشتنی و پر طرفدار هستن..و واقعا فقط بحث سلیقه هست انتخاب بینشون….

    موافقم 30
    مخالفم 9
  8. JDM سابق

    ۲۶ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (378 ديدگاه)

    تو ثانیه ۵ کل طرف کل فلسفه این درگ و شرح داد

    All wheel drive is gonna save my ass today

    موافقم 19
    مخالفم 4
  9. امیر

    ۲۶ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (689 ديدگاه)

    یکی از ویژگی های جذاب ماسل کار ها اینه که دیفرانسیل عقب هستن و به همین دلیل میشه خیلی راحت باهاشون دود کرد ( broun out ) ، اما این ساختار تک دیفرانسیل در درگ ریس به ضررشون تموم میشه !! ( به هر حال قدرت و گشتاور خیلی بالایی دارن و وقتی این حجم از قدرت میره روی محور ، قطعا باعث هرزگردی زیادی میشه ) به همین دلیل امثال gt500 یا هلکت ، هیچوقت نمیتونن توی لانچ به غول های اروپایی مثل m8 یا gt63 برسن !! در کل تقابل این دو هیولا از دو دنیا کاملا متفاوت ، برای من خیلی جذاب بود

    موافقم 22
    مخالفم 13
    1. سوشیانت

      ۲۶ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (1931 ديدگاه)

      m8 و gt63 هم هیچوقت نمیتونن به دوج دیمون صد و هفتاد برسن

      موافقم 9
      مخالفم 32
      1. Saeed

        ۶ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (11 ديدگاه)

        چقد دیمن دیمن میکنی از خودت مایه بزار حداقل

        موافقم 2
        مخالفم 1
      2. N!MA

        ۲۲ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (2 ديدگاه)

        جز دیمن ۱۷۰ دیگ اسم کدوم ماشینو یادت دادن

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. فقط انگلستان

      ۲۶ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (1045 ديدگاه)

      پس مکلارن چه طور با دیفرانسیل عقب بودن همه رو شکست میده؟

      موافقم 17
      مخالفم 6
      1. Amir Machine

        ۲۶ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (1201 ديدگاه)

        برای اینکه مکلارن موتور وسطه و کشش بسیار بهتری رو چرخ‌های عقب داره با قیمت 300 – 400 هزار لاری، لانچ کنترل بشدت پیشرفته‌ای داره
        فکر نمیکنم هیچ عقل سلیمی بجز میرسلیم یه سوپرکار 400 هزار دلاری رو با ماسل کار 80 هزار دلاری مقایسه کنه

        موافقم 23
        مخالفم 1
        1. فقط انگلستان

          ۲۶ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (1045 ديدگاه)

          همین دیگه میخواستم همین رو بشنوم
          اینکه تکنولوژی فورد موستانگ خیلی هم بالا نیست
          یا به قول دوستمون که گفتن انگار اسب بخارهای موستانگ اسب بخار واقعی نیستن.

          موافقم 16
          مخالفم 4
        2. سوشیانت

          ۲۷ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (1931 ديدگاه)

          اون دوستمون هم مثل شما اطلاعات درستی درباره ماشین ندارن وقتی موستانگ با دف عقب ۳.۳ میزنه یعنی مهندسی فوق العاده ای داره

          موافقم 1
          مخالفم 15
        3. Kf

          ۲۷ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (506 ديدگاه)

          ۷۵۰ اسب بخار ۳.۳ ثانیه تو سال ۲۰۲۳ این همه بحث نداره.

          موافقم 10
          مخالفم 1
      2. Ali

        ۲۹ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (77 ديدگاه)

        چون موتور مک‌لارن مثل کوروت c8 Z06 هم عقب هست

        موافقم 1
        مخالفم 0
  10. R@min

    ۲۶ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1679 ديدگاه)

    هر دو تا ماشین 0/5 ثانیه به تایم قبلیشون کندتر شدن، بنظر این کانال دیگه تو خرج سرویس ماشین ها موندن.

    در کل جفتشون از ماشین موردعلاقم هستن ولی خب شلبی ماشین بسیار سریع تری هست مخصوصا تو پیست و موتور و گیربکس پیشرفته تری داره و از اون طرف بیمر سیستم فوق العاده چهارچرخ xdrive تو شتاب اولیه خیلی کمک می کنه بهش.

    موافقم 23
    مخالفم 4
    1. R/T

      ۲۶ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (962 ديدگاه)

      جالب بود آقا رامین ممنون از شما

      موافقم 5
      مخالفم 0
  11. M/D

    ۲۶ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (207 ديدگاه)

    این یارو بجز این دو تا و کوروت و لوسید ماشین دیگه ای نداره تو u درگ بزاره؟

    موافقم 10
    مخالفم 1
  12. مازیار

    ۲۶ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (137 ديدگاه)

    فورد می تونست یه دستی رو این موتور بکشه و به ۸۰۰ تا ۸۵۰ اسب برسونه و با یه هزینه حدودا ۲۰۰ هزار دلاری – که قطعا برگشت هم داشت – یه سوپراسپرت موندگار با وزن حدود ۱۵۰۰ کیلو خلق کنه
    چرا این کارو نکرد؟؟

    موافقم 14
    مخالفم 5
  13. net

    ۲۶ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (3149 ديدگاه)

    بی ام و ام ۸ دیگه چی هست گیج کننده هست باید فقط تنها بگویند بی ام و سری ۸. خیلی زیبا هست بی ام و سری ۸ مخصوصا مدل روبازش در حال حاضر زیباترین ماشین اسپرت کوپه روباز جهان هست

    موافقم 15
    مخالفم 5
  14. آریا

    ۲۶ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (91 ديدگاه)

    درگ جالبی بود ولی روی اسالفت درگ و تایم توی پیست جی‌تی 500 بی‌ام‌و m8 رو زده فقط توی لانچ بی‌ام‌و یه‌ذره سریع‌ تره وگرنه تایم موستانگ کمتره
    اقای اشتری لطفا اونم بذار
    البته اونم بگم صدای جی‌تی 500 خودش یه دنیایی داره

    موافقم 8
    مخالفم 9
  15. Arshia m3csl

    ۲۶ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1017 ديدگاه)

    هر دوتاشون جذابن و ماسل کارای قابلی هستن انتخاب بینشون سخته با اینکه بی ام و فنم به احتمال زیاد ماستنگ شلبیه انتخابم هرچند m8 هم خیلی دوست دارم

    موافقم 5
    مخالفم 3
  16. مهردادکمال

    ۲۶ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1830 ديدگاه)

    اختلاف قیمتشون خیلی زیاده

    موافقم 7
    مخالفم 1
  17. مجتبی .

    ۲۶ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1169 ديدگاه)

    این مدل درگ جالبتره تا مستقیم اما باز هم باید راننده ها ماشیناشونو عوض کنن تا قابلیتهای ماشین وراننده درست معلوم بشه. هردو عالی ولی فلسفه متفاوتی دارن.

    موافقم 5
    مخالفم 2
  18. BMW

    ۲۶ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1219 ديدگاه)

    همه چی کمتر شلبی از قدرت اسب بخار تا گشتاور و سوخت ولی عاشق صداشون شدم ولی با همه اینا فکر نکنم تو پیست بتونه حریف شلبی باشه با اینکه فن بی ام و هستم

    موافقم 12
    مخالفم 2
  19. یوسفی

    ۲۷ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (52 ديدگاه)

    وقتی قیمت دو برابر هستش از همه لحاظ باس قدرت و کیفیت دو برابر باشه
    عشق است شلبی ❤️💓

    موافقم 3
    مخالفم 5
  20. بهنام

    ۲۷ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (828 ديدگاه)

    جی تی 500 رو خیلی دوست دارم و از نظر من زیباترین خودروی ساخت آمریکا همینه به همراه فورد جی تی . طراحی سری هشت به مذاق من سازگار نیست و بیشتر نسبت های یک کوپه ی آمریکایی رو داره تا یک ب ام و کپل و گرد با اوورهنگ های کوتاه و زیبا.
    در هر صورت انتخابم ماستنگ.

    موافقم 2
    مخالفم 3
  21. ابوالفضل

    ۲۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (175 ديدگاه)

    دوباره درگ و برتری چهارچرخ محرک
    فاصله ای که افتاد باعث برتری بی ام و در رولینگ هم شد (تازه با ۰/۱ اختلاف) که مسافتش هم خیلی کم بود (همون ۴۰۰ متر رفت رو دوباره برگشتن)
    در صورتی که رولینگ باید نیم یا یک مایل مسافت باشه
    و در اون صورت موستانگ می برد

    موافقم 2
    مخالفم 1
  22. قاسم

    ۷ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (10 ديدگاه)

    باید مصرف سوختشون هم در نطر داشت

    موافقم 1
    مخالفم 0
  23. Ali

    ۸ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (13 ديدگاه)

    لامصب هر دوتا خوبن و من عاشق هردو هستم ولی باید به فورد یک گلایه کنیم که آقا چرا گیر دادی به RWD شما فرض کن موستانگ GT500 ، AWD باشه ، اون موقع چیمیشه ؟؟؟
    و فکر کنم نسخه ی AWD هم توسط فورد قابل سفارش باشه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. Mohammad

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    داداش کاری ندارم چی میگی ولی قدرت موستانگ شلبی نباید دست کم گرفت کنترل ماشین های آلمانی و ایتالیایی برای ادمای ساده آسون تره کنترل موستانگ شلبی سخت تره یکم دقت کن راننده ای که پشت فرمان نشسته حرفه ای نیست اگه حرفه ای بود بی ام و رو له میکرد
    هیچ ماشینی نمیتونه شلبی رو شکست بده رقیبش فراری و بوگاتیه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا