بی ام و

بی ام و X5 مدل ۲۰۱۴

بالاخره خواب هفت ساله نسل دوم X5 به پایان رسید؛ بعد از انتشار اولین رندرهای X5 جدید، حال زمان عرضه نسل سوم این شاسی بلند فول سایز رسیده تا به عنوان مدل ۲۰۱۴ به رقابت خود با بزرگانی مانند آئودی Q7، مرسدس ML class، آکورا MDX و نهایتا پورشه کاین همچنان ادامه دهد . . .

2014 BMW X5
۲۰۱۴ BMW X5

در نسل سوم X5 ترکیب چراغ های سری۳ و سری۵ براحتی قابل تشخیص است؛ چراغ هایی که بنابه خواسته مشتریان می توان LEDهای اتومات را برای آنها سفارش داد. همچنین جلوپنجره خودرو بزرگتر شده و طراحی سپرهای جدیدش نیز نسبت به گذشته بی نهایت زیباتر و جذاب تر از آب درآمده است.

2014 BMW X5
۲۰۱۴ BMW X5

 

البته وجود مه شکن های تعبیه شده در بالای سپر اندکی ظاهر جسور خودرو را خدشه دار کرده ولی به هر حال چه کسی است که به آن عادت نکند! در نمای جانبی نیز وجود خروجی هوایی که در پشت گلگیرهای جلو قرار گرفته اند به احتمال زیاد می تواند به معنای کاهش نیروی درگ و بهبود خنک کاری سیستم ترمز و متعلقات آن باشد.

2014 BMW X5
۲۰۱۴ BMW X5

نمای درونی کابین تقریبا تفاوتی با نسل سابق نداشته جز اینکه کنسول میانی اندکی به سمت راننده متمایل شده و نمایشگر بالای کنسول نیز مجددا طراحی شده است. امکان استفاده از صفحات مشکی رنگ براق، تریم چوبی Poplar Grain ، روکش های نقره ای رنگ Oxide یا صفحات آلومینیومی Hexagon نیز برای مشتریان فراهم شده است.

بخشی کوچکی از امکانات سفارشی X5 عبارتست از:

  • سیستم گرمایشی و تهویه برای صندلی های جلو.
  • صندلی های اسپرت جلو.
  • پخش هارمن کاردن (Harman Kardon) یا پخش حرفه ای بنگ اند اولفسن (Bang & Olufsen).
  •  تهویه چهارگانه اتوماتیک.
  • صندلی های قابل تنظیم ردیف دوم.
  • نصب صندلی های سفارشی ردیف سوم.
  • سیستم چندرسانه ای عقب با دو نمایشگر.
  • پکیج های Dynamic و  M Sprt و Comfort برای سیستم تعلیق.

حال به سراغ پیشرانه ها برویم که بی ام و فعلا سه مدل را برای مشتریان آماده کرده است.

۱. مدل xDrive50i :

  • پیشرانه ۴.۴ لیتری V8 بنزینی.
  • قدرت ۴۵۰ اسب بخار، گشتاور ۶۵۰ نیوتن متر.
  • شتاب ۵.۰ ثانیه، حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر برساعت.
  • مصرف ترکیبی ۱۰.۴ لیتر، با تولید ۲۴۲ الی ۲۴۴ گرم CO2 در هر کیلومتر.

۲. مدل xDrive30d :

  • پیشرانه ۳.۰ لیتری شش سیلندر TwinPower دیزلی.
  • قدرت ۲۵۸ اسب بخار، گشتاور ۵۶۰ نیوتن متر.
  • شتاب ۶.۹ ثانیه، حداکثر سرعت ۲۳۰ کیلومتر برساعت.
  • مصرف ترکیبی ۶.۲ لیتر، با تولید ۱۶۲ الی ۱۶۴ گرم CO2 در هر کیلومتر.

۳. مدل M50d :

  • پیشرانه ۳.۰ لیتری شش سیلندر دیزلی با توربوهای سه تایی.
  • قدرت ۳۸۱ اسب بخار، گشتاور ۷۴۰ نیوتن متر.
  • شتاب ۵.۳ ثانیه، حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت.
  • مصرف ترکیبی ۶.۷ لیتر، با تولید ۱۷۷ گرم CO2 در هر کیلومتر.

خط تولید مدل های ۲۰۱۴ بی ام و X5 در شهر Spartanburg در کارولینای جنوبی بوده و اولین سری تحویل آن به مشتریان آلمانی نیز از اواسط پاییز ۹۲ آغاز می شود.

مطالب مشابه

‫۳۶ دیدگاه‌ها

  1. سهراب

    ۹ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (213 ديدگاه)

    مثل اینکه بی ام و نمیخواد دست از این طراحی تکراری بر داره. این واقعیته و می تونید منفی بارونم کنید.:>

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. اشکان

      ۹ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (27 ديدگاه)

      آخه نیس ماشینای داخل کشور تنوعش زیاده.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. سهراب

        ۹ خرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (213 ديدگاه)

        آخه عزیز من خودروساز داخلی چه ربطی به بی ام و داره؟بی ام و رو باید با خودروساز های در سطح خودش مثل مرسدس و آئودی و لکسوس مقایسه کرد.بی ام و واقعا داره شورشو در میاره. چراغ های عقبش که دیگه هیچی !!! در همه مدل ها شبیه هم شده! در فضای داخلی ماشین هم که همون داشبورد تکراریه که در همه مدل ها یکسانه و فقط آدم های حرفه ای میتونن فرق فضای داخلی مدل های مختلف رو بفهمن!!! ما ایرانی ها دوست داریم همش از خارجی ها تعریف کنیم و واقعیت برامون هیچ اهمیتی نداره! حالا چون نوشته بی ام و بهترین ماشین دنیاست از نظر ما.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      2. Arash66

        ۹ خرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (434 ديدگاه)

        تا حدود سهراب عزیز درست میگن، مخصوصا طراحی داخلی !
        ولی نمیشه به ظاهر بیرونی زیاد ایراد گرفت چون بی ام و یعنی امضای بی ام و یعنی هر مدلی رو دیدی بگی این بی ام و هست، پس خیلی هم نمیتونن تغییرات عجیب غریب بدن…

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      3. Arash66

        ۹ خرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (434 ديدگاه)

        این ایراد رو از آئودی و بنز هم می گیرند، ولی نمیدونن که این شرکت ها یک زمان استانداردی برای بروز کردن طراحی مد نظر می گیرند
        و نمی توانند دست به طراحی های خیلی متفاوت بزنند و به جدید و بروز بودن طراحی در سالهای آینده توجه داشته باشن، یعنی پله پله سیاست طراحی خودشون رو نشون بدن.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    2. اشکان

      ۹ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (27 ديدگاه)

      اگه به شما دادنش سوار نشو (-:

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. سهراب

        ۹ خرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (213 ديدگاه)

        منطقت منو کشته!!!!

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      2. سروش

        ۲ تیر ۱۳۹۲
        سوابق: (3 ديدگاه)

        جناب سهراب مثل اینکه شما نمی دونید طراحی BMW 650i که یکی از طراحی های برتر ایرن روزهای سال ۲۰۱۳ هست توسط طراح ایرانی ؛نادر فقیه زاده؛ هست.. همینطور که در شرکت بنز هم طراح ایرانی داریم..
        طراحان داخلی بسیار عالی در همین کشور خودمون هستند که بخاطر سوءاستفاده بعضی توی جاه و مقامشون به این طراحان فرصت شغلی داده نمیشه..
        در رابطه با داشبورد من نمیگم شرکت کیا کپی بردار هست اما اگر فکر می کنید طراحی داشبورد بی ام و ضعیف و تکراری شده کافیه نگاهی به طراحی داخلی کیا کوریس خودروی لوکس بندازید.
        اشکان جان عذر من اینجا این موضوع رو مطرح کردم.
        یاد بگیریم قبل از هر حرفی یک مقدار تحقیق کنیم.. نگاهی به صنعت خودروسازی و طراحی صنعتی خودرو داشته باشیم..
        http://www.kia.com/worldwide/quoris/Interior.html
        http://www.bmwusa.com/Standard/Content/Vehicles/2014/6/650ixDriveGranCoupe/MediaGallery.aspx

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    3. slr722

      ۹ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (1351 ديدگاه)

      چه عجب این بی ام و همت کرد تا یکم شکل این ماشین تغییر بده…

      خداوکیلی کلی پول x6 میدی اما جلو داشبرد افتضاحه…قبول کنید اصلا جالب نیست…

      در ضمن پشت X1 وX3و X5 جدید هیچ فرقی نداره…باید فرق راحت دید…

      اگزوز ماشینم به ساده ترین شکل طراحی کردن…

      ولی از این بدیاش بگذریم ماشین خوبیه…

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. slr722

        ۹ خرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (1351 ديدگاه)

        حتما برید و ببینید واقعا نورپردازی عالی کار کردن…

        http://www.bmw.com/com/en/newvehicles/x/x5/2013/showroom/design/light_design.html

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    4. Babak

      ۱۰ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (13 ديدگاه)

      دقیقا چه نوع تغیری مد نظرتان است ؟

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    5. درایور

      ۱۰ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      بـــــــــــــی ام و زیباترین و جسورترین طراحی رو بین آلمانیا داره

      حرف حساب هم جواب نداره

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    6. sina

      ۱۱ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (25 ديدگاه)

      این ماشین از همه نظر عالیه همه جور امکاناتی داره فقط داخلش خیلی تکراری و سادست اگه اون مانیتور وسطش رو برداری داخلش مثله ماشینهای ۱۰ سال پیش میمونه اصلا شباهتی به ماشینهای لوکس امروزی نداره همین ماشیهای دروپیت کره ای داخلشون با کلاس تر از بی ام و ست اخه چرا بی ام و اسرار داره همیشه همیتن طرح رو برای داخلش بزنه!!!۱

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    7. امیر

      ۲۲ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (14 ديدگاه)

      شما دیگه بی ام و نگاه نکن که ناراحت نشی .

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. amin

    ۹ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (244 ديدگاه)

    طراحیش زیباست …. چراغای طیفی عقبش جلوه فوق الهاده ای بهش داده !

    یه چیزه مهم که توی طراحی چراغای عقب باید بهش توجه کرد اینه که چراغ ها بایستی از سپر فاصله داشته باشه و هرچی که چراغا بالاتر باشه زیبایی و اباهت بیشتر به ماشین میده

    (درست برعکس خودروسازای داخلی … چراغارو دارن روز به روز میارن پایینتر .!!!!)

    داشبوردشم مثل همیشه تو دل بروE

    خلاصه چی بگم ؟ زیباست … شاید بتونم توی رویا یکیشو داشته باشم . طراحی عقبش بدجوری دلمو گرفته !

    ولی باید دید افرود هم هست یا نه ؟؟ اگه نباشه که …

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. oslob22

    ۹ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (180 ديدگاه)

    به نظرم X6 خیلی قشگتره.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. ali

      ۱۸ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (964 ديدگاه)

      x6 ابهت داره داداش

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  4. امین

    ۹ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (23 ديدگاه)

    هیچ چیزی x6 نمی شه.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. آرش

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (193 ديدگاه)

    تکرار تکرار و باز هم تکرار. دیگه مسخرشو در آورده با این طراحی تکراریش

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. مهزیار

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (410 ديدگاه)

    زشتِ زشتِ زشت

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. HASSANBMW

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (401 ديدگاه)

    اینا که میگن زشته منظورشون واقعا چیه؟؟؟
    یعنی شما تشخیص دادین که این زشته ولی خود طراحان شرکتش نفهمیدن!!!
    ثانیا یه عکس هیچ وقت نمیتونه واقعیتو نشون بده شما همین ماشینو اگه تو خیابون ببینی می کُرخی!!!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. محمود

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (6 ديدگاه)

    دنیا دنیای رقابت است بایدبپذیریم که طرحهای کره ای در۵۰ درصد مواردازطرحهای آلمانی وِزاپنی بهتر شده اندواقعا برای طراحان سری۵و۷وx5جدید بی ام متاسفم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. امیرحسین

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (240 ديدگاه)

    اگه از برندی مثل BMW انتظار زیبایی تنوع نداشته باشیم پس . . .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. کیارش

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    به نظر من هر کسی که معنی و مفهوم نسل رو تو طراحی ماشین بدونه هیچوقت نمی گه که طراحی X5 تکراریه. اینکه این سری ۳، ۵، ۷ شبیه هم شدن (تازه به نظر من اختلافشون با هم خیلی زیاده هنوز اگه فیبر نوری دارن دلیل نمی شه مثل هم دیدشون) نشون می ده که اینا با هم ، هم نسلن و تو یه دوره زمانی طراحی و تولید شدن. همین روند برای ماشینای کره ای هم هست فقط به خاطر پخته نبودن طراحیشون زود تر خسته کننده می شه و خودرو ساز هم زودتر به روزش می کنه.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. مهدی

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    طرحهای کره ای؟ اصلا چیزی به نام طرح کره ای نداریم همش دزدی از قسمتهای مختلف برندهای مختلف و بهم چسبوندن اونا بدون درک چیزی به نام هارمونی و هماهنگی کلی طرح. نمونه هاش هم سوناتا و گرنجور و …. که وقتی می بینیش حالت بهم میخوره چون روح توش نیس. البته برای عوام که چیزی از طراحی های مدرن نمیدونن و نمی بینن سوناتا شاهکاره!! ضمنا کافیه طرحهای آلمانی رو یکبار از نزدیک ببینی تا بفهمی چقدر ساده و عمیق و زیبا طراحی شده اند. هنوزم وقتی بنز یا بی ام و سی سال پیش رو تو خیابون می بینی برات جذاب و خواستنی هست.
    بی ام و X5 برعکس X6 آفرودر فوق العاده ایه اگرچه هنوز تا بنز ML فاصله داره.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. محمد...

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (9 ديدگاه)

    کلا طراحی چراغا عقبش جالب نیست
    همش تعصبی نظر ندین
    چراغا عقبش هم تکراریه و هم قشنگ نیستن آدم حس میکنه چراغش شکسته

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. محسن

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    افسوس میخورم به حالتون بچه ها… چرا که سیاست بی ام و در طراحی هاش بسیاز بالاتر از اینه که شماها بتونید درکش کنید…

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  14. kayhan

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (84 ديدگاه)

    موضوع مهم، موضوع اصالت طراحیه. اصالت همون چیزیه که باعث میشه شخصی ۱۵۰۰۰۰ دلار بابت بنز پول بده اما ۶۰۰۰۰ دلار برای هیوندای ایکاس پول نمیده حتی با اینکه شاید امکانات هیوندایی بیشتر باشه. برای نمونه شما اگه یه بنز یا بی ام و رو بدون اینکه قبلا دیده باشینش یا مارکش رو نگاه کنین میتونین تشخیص بدین چه ماشینیه اما عمرا نمی تونین تشخیص بدین هیوندایی آزرا و وراکروز ساخت یه کشورن! یا مثلا پورشه ۹۱۱ که در طول ۶۰ سال اخیر تغییر چشمگیری در طراحی خارجی نداشته و شاید کمی کشیده تر شده اما وقتی پورشه، پانامرا یا کاین رو عرضه می کنه با انبوهی از انتقادات مواجه میشه. چون روح ۹۱۱ در اونها مشهود نیست. در واقع افراد زیادی هستن که میگن پورشه باید فقط ۹۱۱ بسازه! این موضوع در مورد فراری FF هم مطرح بود. اصالت به معنای تکراری بودن طراحی نیست. تغییرات بنادین در مورد کارخونه های بااصالت، نه مثبت بلکه کاملا منفیه. نمونش سری ۶ قبلی که با معرفیش افراد زیادی گفتن که بی ام و برای همیشه با زیبایی خداحافظی کرده و اگه دقت کنید سری ۶ جدید بیشتر شبیه سایر ماشینای بی ام و شده، نه سایر ماشینای دیگه بی ام و شبیه سری ۶. مطمئنا هم اگه بی ام و یه طراحی فضایی انجام بده تمام کسایی که میگن طراحی این ماشین تکراریه، تبدیل میشن به منتقدین همون طراحی فضایی.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  15. علیرضا

    ۲۴ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام .تشکر از سایت خوبتون.من از طراحی وکیفیت این ماشین خوشم میداد در یه مجله مقایسه سدان شاسی بلند خوانده بودم بین پورشه کاین و جیپ ۲۰۱۲وائودی وبنز از هر لحاظ مورد مقایسه قرار گرفتن که این مدل از X5 BMW دوم شده بود.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  16. امین

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (824 ديدگاه)

    آشغلم که بسازه یه مارک بزنه جلوش بازم عاشقشم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  17. پویا

    ۵ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (44 ديدگاه)

    مشکل از BMW نیست مشکل از هیوندایی و کیاست که امسال ماشینش با سال پیش نمیشه شناخت اینا هنوز مونده تو طراحی به بلوغ BMW برسند

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  18. amir.t.

    ۱۸ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (548 ديدگاه)

    نمای داخلیش با x6 اصلا فرقی نداره…نقطه ضعف

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  19. محمد

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (737 ديدگاه)

    ولی ب ام و X4 زیباتره…

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  20. ali

    ۱۴ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    طراحی بیرونی بی ام و x5 عالیه طراحی داخلش هم بد نیست ولی خداییش خیلی تکراری شده

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  21. غزل

    ۳ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    شمایی که از ظاهر بی ام و انتقاد میکنی همون پراید سوار شو هر سالم دارن یه مدل جدید ازش میزنن پراید وانت کم کم پراید شاستی بلندم میاد منتظر باشید

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  22. Ahmad..F12

    ۲۱ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (2544 ديدگاه)

    خیلی لذت بردم

    عملکردش فوق العاده شده

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا