بوگاتی

خداحافظی با ویرون در ژنو

اولین و آخرین بوگاتی ویرون ساخته شده در طول ده سال تولید این ابرخودرو، با هم به ژنو رهسپار شده‌اند تا یک خداحافظی باشکوه با رکوردشکن افسانه ای بوگاتی را شاهد باشیم.

Bugatti Veyron La Finale
Bugatti Veyron La Finale
چهارصد و پنجاهمین بوگاتی ویرون تولید شده با لقب La Finale از نوع گرند اسپرت ویتس و کاملاً سفارشی ساخته شده است. این خودرو ادای احترامی به شاسی شماره یک ویرون است و به همین منظور با رنگ‌آمیزی مشابه آن یعنی دو رنگ مشکی و قرمز ساخته شده است.

Bugatti Veyron La Finale
Bugatti Veyron La Finale
Bugatti Veyron La Finale
Bugatti Veyron La Finale
با این وجود در مقایسه پهلوبه‌پهلوی این دو عضو یک خانواده، شاهد تکامل تدریجی و زیرپوستی آن از سال ۲۰۰۵ تاکنون هستیم. درواقع ویرون شماره یک در برابر آخرین دستگاه تولیدی، ساده و خام به نظر می‌رسد.

Bugatti Veyron La Finale
Bugatti Veyron La Finale
Bugatti Veyron La Finale
Bugatti Veyron La Finale
گرند اسپرت ویتسه لا فینال، توسط موتور ۱۶ سیلندر ۸.۰ لیتری با چهار توربوشارژر، نیرو می‌گیرد. قدرت این پیشرانه ۱۱۸۴ اسب بخار (۱۲۰۰ps) و گشتاور آن ۱۵۰۰ نیوتن متر می‌باشد. شتاب صفر تا صدان زیر ۲.۵ ثانیه است و حداکثر سرعت آن ۴۰۸ کیلومتر بر ساعت می‌باشد.

Bugatti Veyron La Finale Interior
Bugatti Veyron La Finale Interior
Bugatti Veyron La Finale Interior
Bugatti Veyron La Finale Interior
Bugatti Veyron La Finale Interior
Bugatti Veyron La Finale Interior
Bugatti Veyron La Finale Engine
Bugatti Veyron La Finale Engine
این پیشرانه را می‌توان با ویرون ۱۶.۴ مدل ۲۰۰۵ مقایسه نمود که پیشرانه آن تنها ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت داشت.

اولین بوگاتی ویرون تولیدی
اولین بوگاتی ویرون تولیدی
از مجموع ویرونهای فروخته شده، ۳۰۰ دستگاه از نوع کوپه و ۱۵۰ دستگاه از نوع رودستر می‌باشند.

جواد عقیلی

داستان از اونجا شروع شد که پدال گاز رو فشار دادم.

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. Behzad

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ابر ماشین بوگاتی ویرون هرگز فراموش نخواهد شد…شیرون راه ویرون رو بهتر از همیشه ادامه خواهد داد.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. NA-NikandreosApotheon-NA

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (126 ديدگاه)

      چه ویرون چه شیرون چه گیرون چه میرون چه دیرون همشون
      جیرون
      نصیب ما که نشد.شاید ۵۰ سال دیگه عمر کردم عتیقشو بخرم.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. Mostafa&S

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (318 ديدگاه)

      دمش گرم تو تاریخ موندگار شد…

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. مهدی

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (195 ديدگاه)

    خداحافظ ویرون

    سلام رگرا

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. محمد

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (135 ديدگاه)

      نسخه اولیه فقط ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت داشت! یه جوری نوشتین که انگار الان همه ی ماشین ها ۲۰۰۰ اسب بخار قدرت دارند که نسخه اولیه فقط ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت داشته همین الانشم تعداد خودروهایی که بیش از ۱۰۰۰ اسب قدرت دارند به ۱۰ تا نمی رسه.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  3. MOHAMAD TBAG

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (147 ديدگاه)

    خدا حافظ ای جابه جا کننده رکورد ها ……
    خدا حافظ ای غول کش …..

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. نوید

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (1525 ديدگاه)

      به قول یه بنده خدایی:
      بری دیگه بر نگردی
      ایشالا
      (شوخی کردم به طرفداراش برنخوره )

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. احمدرضا ب ام و

        ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (394 ديدگاه)

        تمام بچه گی من با عشق به این گذشت

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  4. علی - کیوج

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (173 ديدگاه)

    جالبه رو فرمونش یدونه دکمه ام نداره!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. Erfan . McLaren Automotive

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (246 ديدگاه)

    خداحافظ ویرون…
    پیشاپیش خوشامد به شیرون…

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. TerraByte

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (116 ديدگاه)

    چرا اینقدر بی سروصدا !!!

    مسئولین ایران خودرو واسه خداحافظی با پیکان خیلی بیشتر از این سروصدا راه انداخته بودن :)

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. Amin.Fucco

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (211 ديدگاه)

    چقدر ترکیب رنگش قشنگه این نسخه
    البته با ورود نسل تازه هاپر کار ها دیگه ویرون با توجه به بعضی ویژگی هاش وقت رفتنش بود همون بهتر که تو اوج خداحافظی کرد
    ولی دوس داشتنی خواهد موند برای همیشه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. farzad

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (180 ديدگاه)

    مقایسه کنید
    بوگاتی ویرون ۱۶ سیلندر ۸ لیتر ۴ توربو ۱۱۸۴اسب بخار
    koenigsegg agera r ر ۸سیلندر ۵ لیتر ۱۱۴۰اسب بخر

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Zora

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (481 ديدگاه)

      و همچنین
      Koenigsegg one=1341hp
      Hennessey Venom GT Spyder=1244hp

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  9. احمد فقط سوپراسپرت اونم ایتالیایی

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1163 ديدگاه)

    زیاد ناراحت نشید ما تو ایران فقط عکسا و فیلماشو میدیدم الان میتونیم ببینیم .درضمن شیرون در راهه و با اومدنش ما رو به وجد میاره مثل رگرا
    ولی واقعا خوشبحال اون ۴۵۰ نفر شایدم ۴۵۰نفر نبودن چون فقط ۵تاش تو کلکسیون حمدان بن زاید بود

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. saleh.cars.motorcycles

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    خیلی خوشگلـــــــــــــــــه
    درسته که داره میره
    اماازدلمون هرگزنمیـــــــــــــره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. احسان(احسان سابق)

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (2874 ديدگاه)

    خداحافظ ای ماشینی که هیچوقت از نزدیک ندیدمت و با ویدئوهات تونستم توجه بقیه رو به خودم جلب کنم و فقط تونستم تو need for speed باهات برونم و پلیسا رو باهات به خاک سیاه نشوندم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. Zora

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (481 ديدگاه)

    (((میگفتم
    همیشه میگفتم
    میگفتم اما نه همه چیزها
    اما بعضی چیز ها بجا میمانند
    حتی معنی رفتن
    ولی امروز فهمیدم
    حتی رفتن هم میرود
    وبه معنایش نمی پاید!
    رفتن تنها رفتن نیست!
    رفتن از رفتن بیشتر است!
    هرچه رفت خاطره اش می ماند.)))
    :) :( :) :(

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. سعید

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1486 ديدگاه)

    تازه داشت از ویرون خوشم میومد.
    رنگش و کابینش خیلی خیلی قشنگه
    دوستان یجوری از داغ فراغش آه و ناله میکشن که انگار قراره هر ۴۵۰ تاش از رو زمین محو بشه و دیگه نمیبینندش،بوگاتی هنوز هست،تا سالها هست و توی پیست ها و جاده ها میتازونه،فقط دیگه تعدادش از ۴۵۰ تا بیشتر نمیشه
    :D

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  14. h112

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (434 ديدگاه)

    کی میدونه از این ۴۵۰ دستگاه…چند تاش تو کشورهای حوزه خلیج فارسه؟؟؟
    این اواخر بوگاتی خسیس شده….آخه بدون بال عقب معروفش که نمیشه…
    بوگاتی = سالار….

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  15. RETOLEX

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1410 ديدگاه)

    خداحافظ ای اسطوره ی به یادماندنی
    ما که در رویا هم تو رو نمیبینین
    خداحافظ

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  16. محمد

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (15 ديدگاه)

    خداحافظ اى رکرد شکن.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  17. سامی

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (42 ديدگاه)

    یکی گفت آگرا و ونوم هنسی جی تی فلا قدرتن .
    درسته کاملا
    ولی بوگاتی یه ماشن بیش از حد لوکس و اسپرته ولی اونا نه مخصوصا ونوم جی تی ک درست شده فقط تند بره مثه مدل های تا خرخره شده ی نیسان جی تی ار .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  18. Mclaren

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1047 ديدگاه)

    خداحافظ دوپینگی :D

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  19. محمد حسین

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من اطلاعات زیادی درباره ی بوگاتی ویرون دارم . توی یکی ازفیلم هایش گفتن که موتور بوگاتی ویرون ۳۰۰۰ اسب بخار انرزیدارد که دوسوم آن انرزی گرمایی است. یعنی ۲۰۰۰ اسب بخار انرزی گرمایی دارد . باور نکردنی ولی واقیت داره.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا