بوگاتی

همکاری بوگاتی با ساعت‌سازان سوئیسی برای تولید پشت آمپرهای توربیون

شرکت بوگاتی برای تولید پشت آمپرهای جذاب ابر خودروی توربیون با ساعت‌سازان سوئیسی همکاری کرده است.
کابین توربیون

این خودروساز تراز اول جهانی چند روز قبل از جدیدترین ابر خودروی خود یعنی توربیون رونمایی کرد. بوگاتی می‌گوید توربیون با مکانیکی همیشگی تولید شده و این موضوع در کابین خودرو مشهود است. بخش داخلی توربیون در نگاه اول شبیه شیرون به نظر می‌رسد و بخش اصلی داشبورد پذیرای کنترل‌های مختلف و فرمان بزرگ شده اما یک قطعه جدید و جذاب یعنی پشت آمپرها وجود دارد که با همکاری ساعت‌سازان سوئیسی طراحی و تولید شده است.

این قطعه تیتانیومی تنها ۶۸۰ گرم وزن دارد و بیش از ۶۰۰ قطعه و متریال گران‌قیمت همچون یاقوت در آن بکار رفته‌اند. ساختار پشت آمپرهای توربیون با تلورانس ۵ تا ۵۰ میکرون تولید شده و قسمت پشتی آن نیز بسیار ظریف است و یک قطعه پشتیبان از صفحه مرکزی محافظت می‌کند. بخش مرکزی پشت آمپرها نشان دهنده سرعت و دور موتور است و یک نمایشگر دیجیتالی کوچک هم در زیر آن برای سرعت و نشانگر دنده وجود دارد. دو عقربه پشت آمپرها نیز همانند عقربه‌های ساعت حرکت می‌کنند. در سمت چپ پشت آمپرهای توربیون نشانگر دما، سوخت و باتری وجود دارد و در سمت راست هم نشانگر قدرت مربوط به پیشرانه ۱۶ سیلندر ۸.۳ لیتری هیبرید با ۱۸۰۰ اسب بخار قدرت نصب شده است.

بوگاتی با طراحی توپی ثابت فرمان اطمینان حاصل کرده که راننده همواره می‌تواند پشت آمپرها و عقربه‌ها را ببیند. پره‌های بالای و پایینی فرمان نیز به عقب پشت آمپرها امتداد یافته‌اند تا یک دید کاملاً واضح و بدون مانع را ایجاد کنند. هدف طراحی از طراحی کابین توربیون این بوده که بخش داخلی خودرو در ۱۰۰ سال آینده هم زیبا و جذاب به نظر برسد. آیا بوگاتی به این هدف رسیده است؟

پشت آمپرهای توربیون یک اثر هنری محسوب می‌شود و نمایشگر مرکزی پنهانی که می‌تواند از داشبورد بالا بیاید به مدرن نشان دادن کابین کمک می‌کند و درعین‌حال حس و حال آنالوگ کابین نیز مکمل آن است. در نهایت باید گفت تحویل اولین نمونه‌های توربیون به مالکان تا سال ۲۰۲۶ آغاز نخواهد شد و تنها ۲۵۰ دستگاه از این ابر خودروی جذاب تولید می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۸۰ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۶ دیدگاه‌ها

  1. Lil matin

    ۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    از نظر سلیقه خودم خیلی خیلی ماشین زیباییه و اینکه بوگاتی اندازه جلو پنجرش از خیلی وقت پیش تا خود الان یا کوچیک بوده یا عادی ولی یکدفعه شرکت بوگاتی این ماشین رو طراحی کرد با این جلو پنجره بزرگ و رخ زیبایی که داره مثل یک ماشینی میمونه که جون داره
    ولی از لحاظ موتوری اصلا موافق نیستم باهاش چون که کویینیگزگ جسکو ابسولوت با پیشرانهٔ ۸ سیلندر تویین توربویی که داره تونسته کل دنیا رو به چالش بکشه ولی بوگاتی حتی با موتور جدید وی۱۶ کواد توربو که با موتور الکتریکی ترکیب شده و ۸۰۰ اسب بخار دیگه از موتور الکتریکی میگیره همچنان نتونسته بهش برسه و خودم دلیلش رو نمیدونم البته بوگاتی به موتور های ۱۶ سیلندر معروفه و دلیلی نداره پیشرانه هاش رو عوض کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا