بی ام وکادیلاکمرسدس بنزهفته نامه

نبرد بهترین سوپرسدان‌های جهان، بی‌ام‌و M5 CS، کادیلاک CT5-V و مرسدس GT63

این روزها در پایان دوران سدان‌های پرفورمنس بنزینی خالص قرار داریم زیرا نسل آیندهٔ همهٔ این خودروها یا هیبریدی و یا الکتریکی خواهند شد. به همین دلیل، در اینجا سه نمونه از بهترین سوپرسدان‌های بازار را گرد هم جمع کرده‌ایم تا در این دوران پایانی و پیش از آنکه همه‌چیز الکتریکی شود تا جای ممکن از آن‌ها لذت ببریم. این خودروها کادیلاک CT5-V بلک‌وینگ، مرسدس AMG GT63 S و ب‌ام‌و M5 CS هستند که بهترین سدان‌های پرفورمنس حال حاضر بازار محسوب می‌شوند. پس بیایید بدون معطلی سراغ نبرد هیجان‌انگیز آن‌ها برویم. نبردی که در آینده هیچ‌گاه تکرار نخواهد شد.

ب‌ام‌و M5 CS

M5 CS قبلاً ما را ناامید کرد زیرا ب‌ام‌و نتوانسته بود آن را به لاستیک‌های مناسبی مجهز کند و واقعاً ناراحت شدیم که چنین سدان فوق‌العاده‌ای نتوانست بهترین عملکرد خود را نشان دهد. حال اما با خوشحالی فراوان این خبر را می‌دهیم که درنهایت ب‌ام‌و برای آزمایش ما لاستیک‌های مطلوب پیرلی P Zero کورسا را تهیه کرده و با این لاستیک‌ها تفاوت عملکرد خودرو برای یک رانندهٔ حرفه‌ای کاملاً قابل‌لمس است. حالا خودرو دیگر چموش و شلخته احساس نمی‌شود و برای حفظ تسلط خود در جاده تلاش نمی‌کند. همچنین قدرت هیولایی و واکنش‌های تیز CS نیز حالا با چسبندگی و پایداری آن روی آسفالت برابر است و نگرانی‌های قبلی به خاطر غلبهٔ خودرو بر لاستیک‌ها در لحظات حساس را برطرف کرده است.

اما عجیب اینکه این بهبودهای احساسی خود را در واقعیت نشان نمی‌دهند زیرا M5 CS با این لاستیک‌های چسبنده در تمام آزمایش‌های پرفورمنس مثل شتاب و ۴۰۰ متر نسبت به نمونهٔ قبلی که با لاستیک‌های میشلن آزمایش کردیم کندتر عمل کرد؛ اما به اعداد توجه نکنید زیرا چیزی که بسیار اهمیت دارد اعتماد راننده به خودرو است و به همین دلیل این لاستیک‌های جدید انتخاب یک رانندهٔ حرفه‌ای خواهند بود؛ اما لاستیک‌ها که بگذریم، M5 CS ایراداتی هم دارد. هیچ‌کدام از ما در صندلی‌های جلوی این ماشین احساس راحتی نداشتیم و غربیلک فرمان قطور آن نیز برایمان خسته‌کننده بود تا جایی که یکی از آزمایش‌کنندگان جدید تیم ما بنام «رجی» گفت پس از چند بار آزمایش خودرو با این فرمان دستانم خیلی خسته شد.

علاوه بر این، از واکنش پدال ترمز M5 هم ناراضی بودیم زیرا در ابتدای فشردن کمی سبک است اما با فشار بیشتر به‌یک‌باره خیلی سفت می‌شود. البته وقتی به این پدال عادت کنید خیلی خوب خواهد بود ولی ما پدالی را دوست داریم که از ابتدا تا انتها سفت باشد؛ و درنهایت همان‌طور که قبلاً بارها گفته‌ایم، پیچیدگی بسیار زیاد و تنظیمات بی‌شمار حالت عملکرد و رانندگی خودرو نیز بسیار آزاردهنده است. حضور کادیلاک و مرسدس در این رقابت نشان داد که چگونه می‌توان این سیستم را بدون قربانی کردن قابلیت سفارشی‌سازی،  ساده طراحی کرد. با همهٔ این‌ها، ما درمجموع دریافتیم که M5 CS در مسیرهای کوهستانی خودروی بسیار جذابی است. شتاب وحشیانه، چسبندگی بی‌وقفه روی آسفالت و چابکی عالی این ماشین ما را بشدت تحت تأثیر قرار داد.

کادیلاک CT5-V بلک‌وینگ

من و یکی دیگر از آزمایش‌کنندگان بنام «اِد» قبلاً با CT5-V رانندگی کردیم و بسیار لذت بردیم. از آن زمان تاکنون هیچ‌چیز در این سدان پرفورمنس آمریکایی تغییر نکرده به‌جز اینکه کادیلاک گیربکس دستی دوست‌داشتنی بلک‌وینگ را با یک نمونهٔ ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک متمدن‌تر جایگزین کرده است. ما بلک‌وینگ را به دوست جدیدمان رجی معرفی کردیم تا با آن رانندگی کند اما درحالی‌که او از متانت و توانایی‌های ماشین لذت برد، با برنامه‌ریزی گیربکس اتوماتیک نمی‌توانست به‌راحتی کنار بیاید. کادیلاک اخیراً یک الگوریتم تعویض دندهٔ پرفورمنس را برای این خودرو معرفی است که تلاش می‌کند قصد راننده را تشخیص داده و بهترین کالیبراسیون گیربکس را ارائه کند.

درحالی‌که من و اد هیچ مشکلی با این گیربکس نداشتیم، برنامه‌ریزی آن با سبک رانندگی رجی همخوانی نداست و او را بسیار ناامید کرد. غیر از این مورد، تنها قسمت دیگر بلک‌وینگ که نتوانست تحسین ما را برانگیزد تحویل حداکثر قدرت پیشرانه بود. این مشکل به طراحی پوشراد و سوپرشارژ موتور بازمی‌گردد. در شرایط عادی، قدرت خودرو مست‌کننده است اما در کنار خودروهایی با قدرت حداکثری فوق‌العاده بالا که به نظر می‌رسد هرگز پایانی ندارد، بلک‌وینگ با وجود برخورداری از بیشترین قدرت در بین سه خودرو، هرگز به‌اندازهٔ M5 CS و GT63 S قدرتمند احساس نمی‌شد. این موضوع به‌وضوح خود را در نتایج آزمایش‌های پرفورمنس نشان داده است هرچند که بدون شک بخشی از دلیل پرفورمنس ضعیف‌تر کادیلاک به خاطر انتقال قدرت محرک عقب آن هم هست.

کادیلاک برای ارائهٔ شخصیتی پویا در CT5-V بلک‌وینگ، تصمیم به عدم انتقال نیرو به چرخ‌های جلو گرفته و از مزیت بهبود پرفورمنس چشم‌پوشی کرده است. باید اعتراف کنیم که بلک‌وینگ بهترین سدان محرک عقب تاریخ محسوب می‌شود. توانایی فوق‌العادهٔ این ماشین در انتقال مؤثر چنین قدرت طاقت‌فرسایی به تنها دو چرخ، ذهن انسان را مغشوش می‌کند. راننده هنگام خروج از پیچ‌ها می‌تواند به هراندازه‌ای که دوست دارد با پدال گاز تهاجمی رفتار کند و خودرو هم می‌تواند تقریباً تمام قدرت خود را صرف افزایش شتاب کند. توانایی بلک‌وینگ در کاهش سرعت نیز به همان اندازه قابل‌توجه است و همه موافق بودیم که قدرت توقف و بازخورد ترمزهای این ماشین یک سر و گردن از دو خودروی دیگر بهتر است.

حتی رجی که گیربکس کادیلاک را بسیار ناخوشایند می‌دانست گفت ترمزهای آن از نظرش بهترین هستند. علاوه بر این، همهٔ ما شیفتهٔ فرمان پذیری و هندلینگ این خودرو شدیم زیرا CT5-V بدون برهم زدن تعادل می‌تواند مشکلات جاده را جذب کند و با حرکات و واکنش‌های خود به راننده اعتمادبه‌نفس می‌دهد. ما حتی صندلی‌های کادیلاک را هم راحت دیدیم درحالی‌که هنوز هم از حمایت جانبی کافی برخوردار هستند. ما باید به احترام کادیلاک کلاه از سر برداریم تا همچنان به ساخت سدان‌های قدرتمند محرک عقب متعهد بماند. ما این شرکت را نه‌تنها به خاطر ایستادگی روی اصول بلکه به خاطر تلاش فراوان برای به حداکثر رساندن توانایی‌های بلک‌وینگ تحسین می‌کنیم.

مرسدس AMG GT63 S

مثل دو خودروی دیگر، پشت فرمان این AMG هم قبلاً نشسته‌ایم و به یاد دارم که آن زمان GT63 S را یک اپراتور حرفه‌ای ولی با شخصیتی سرد و بی‌تفاوت احساس کردیم. حافظه‌ام خیلی خوب یاری کرد زیرا این سوپرسدان آلمانی در طول سال‌های گذشته هیچ تغییری در رفتارش ایجاد نکرده است. این احساس برای رجی هم وجود داشت زیرا گفت «این خودروی اسپرتی است اما عجیب است که من واقعاً نمی‌خواستم با آن سریع رانندگی کنم. این یک تانک واقعاً راحت است که قدرت فراوانی دارد و می‌تواند به‌راحتی پیچ‌ها را پشت سر بگذارد ولی برای من بیشتر لوکس احساس می‌شود تا اسپرت».

نتایج آزمایش‌ها پرفورمنس نشان می‌دهد که GT63 S تقریباً در همهٔ پارامترها به‌اندازهٔ ب‌ام‌و سریع و توانمند است. این خودرویی واقعاً سریع با ترمزهای خیره‌کننده و مهارتی لذت‌بخش در پیچ‌ها است اما هیچ ارتباط احساسی با راننده برقرار نمی‌کند. این واقعاً شرم‌آور است زیرا خودرویی با این توانایی نباید برای جذاب و لذت‌بخش بودن مشکلی داشته باشد. GT63 S اما نه‌تنها خودروی بی‌احساسی است بلکه سرعت خود را هم پنهان می‌کند زیرا فاقد بازخوردی است که بتواند سرعت واقعی خود را نشان دهد. خوشبختانه ترمزهای خودرو عالی هستند هرچند که حس پدال آن را نمی‌توان بهتر از بلک‌وینگ دانست.

کابین GT63 S هم که با چرم گران و دوخت‌های محکم تزئین شده واقعاً عالی است و هرچند رابط کاربری نمایشگر لمسی همچنان پرزحمت و بیش از حد لایه‌لایه است اما ردیف دکمه‌های میانبر روی کنسول مرکزی این مشکل را حل می‌کنند. البته ای‌کاش این دکمه‌ها و همین‌طور کنترل‌های روی غربیلک فرمان خازنی نبودند. مشکل داخلی دیگر این ماشین دید ضعیف شیشهٔ عقب آن است. درب صندوق هاچ‌بکی بزرگ GT63 مطمئناً برای بارگیری مناسب است اما تقویت‌های لازم برای این درب، شیشه را کوچک کرده است. البته اگر بال ثابت عقب که شیشه را به دو قسمت تقسیم و دید را بیشتر کاهش می‌دهد نبود این مشکل را می‌شد جزئی دانست. به‌طورکلی، هرچند مشکلات GT63 کم هستند اما همین ایرادات اندک اشتیاق ما را نسبت به این مرسدس به میزان قابل‌توجهی کم کردند خصوصاً با توجه به قیمت بسیار بالاتر آن نسبت به دو رقیب دیگر.

جمع‌بندی

پس از پایان آزمایش سه خودرو نوبت به نتیجه‌گیری رسید و برای این کار هر سه نفر به گفتگو پرداختیم. بین این سه ماشین، همهٔ ما ب‌ام‌و M5 CS را ترجیح دادیم. قدرتِ پرفورمنس، هندلینگ بی‌نقص و شور و اشتیاق این ماشین قلب همهٔ ما را تسخیر کرد؛ بنابراین، متفق‌القول به این نتیجه رسیدیم که M5 CS بهترین سدان اسپرت روی کره زمین است. در مورد دو خودروی دیگر اما کمی اختلاف‌نظر وجود داشت. من و اد تحت تأثیر متانت و دقت بلک‌وینگ قرار گرفتیم،  خصوصاً با توجه به انتقال قدرت محرک عقب آن، ولی رجی همچنان از گیربکس کادیلاک ناراضی بود و آن را در رتبهٔ سوم قرار می‌داد. در مورد GT63 S هم همین‌طور بود و درحالی‌که رجی رفتار مرسدس را به‌اندازهٔ کافی جذاب می‌دانست، من و اد همچنان بر بی‌احساس بودن آن پافشاری می‌کردیم.

مقام سوم: مرسدس AMG GT63 S

نقاط قوت: سرعت دیوانه‌وار، کابین باورنکردنی، کمترین تظاهر و خودنمایی

نقاط ضعف: فقدان شخصیت جذاب، پدال ترمز نرم، دکمه‌های لمسی خازنی

چکیده: این خودرویی دیوانه‌وار توانمند است ولی هنوز نمی‌تواند ارتباط احساسی خوبی با راننده برقرار کند

مقام دوم: کادیلاک CT5-V بلک‌وینگ

نقاط قوت: ترمزهای عالی، راحت‌ترین صندلی‌ها، استفادهٔ مؤثر از قدرت

نقاط ضعف: کندترین خودرو با وجود بیشترین قدرت، الگوریتم نامطلوب تعویض دنده، به‌اندازه‌ای که سریع است احساس نمی‌شود

چکیده: این بهترین سدان پرفورمنس محرک عقبی است که تاکنون ساخته شده است

مقام اول: ب‌ام‌و M5 CS

نقاط قوت: فوق‌العاده سریع، چسبندگی بی‌پایان، چابکی شوکه کننده

نقاط ضعف: صندلی‌های ناراحت، دکمه‌های فراوان برای تنظیمات پرفورمنس، غربیلک فرمان قطور

چکیده: در ب‌ام‌و حالا حروف CS به معنای چیزی است که قبلاً فقط حرف M نشان می‌داد و M5 CS در بخش پرفورمنس بهترین است

مشخصات فنی

ب‌ام‌و M5 CS

کادیلاک CT5-V

AMG GT63 S

پیشرانه۴.۴ لیتری V8۶.۲ لیتری V8۴.۰ لیتری V8
تنفستوئین توربوسوپرشارژتوئین توربو
قدرت۶۳۵ اسب بخار۶۶۸ اسب بخار۶۴۰ اسب بخار
گشتاور۷۵۰ نیوتن متر۸۹۵ نیوتن متر۹۰۰ نیوتن متر
ردلاین۷,۰۰۰ rpm۶,۵۰۰ rpm۷,۰۰۰ rpm
گیربکس۸ سرعته اتوماتیک۱۰ سرعته اتوماتیک۹ سرعته اتوماتیک
محور محرکچهارچرخعقبچهارچرخ
نسبت وزن به قدرت۲.۹ کیلو/اسب بخار۲.۹ کیلو/اسب بخار۳.۳ کیلو/اسب بخار
فاصلهٔ محوری۲,۹۸۲ میلی‌متر۲,۹۴۶ میلی‌متر۲,۹۵۱ میلی‌متر
طول۴,۹۸۸ میلی‌متر۴,۹۵۰ میلی‌متر۵,۰۶۰ میلی‌متر
عرض۱,۹۰۲ میلی‌متر۱,۸۸۲ میلی‌متر۱,۹۵۳ میلی‌متر
ارتفاع۱,۴۶۸ میلی‌متر۱,۴۳۵ میلی‌متر۱,۴۴۸ میلی‌متر
دایرهٔ چرخش۱۲.۶ متر۱۳.۰ متر۱۲.۶ متر
وزن خالص۱۸۶۱ کیلوگرم۱۹۲۹ کیلوگرم۲۱۰۳ کیلوگرم
توزیع وزن۵۶ به ۴۴ جلو/عقب۵۴ به ۴۶ جلو/عقب۵۴ به ۴۶ جلو/عقب
حجم صندوق بار۳۹۶ لیتر۳۳۷ لیتر۳۶۸ لیتر
ظرفیت سرنشین۴ نفر۵ نفر۴ نفر
شتاب صفر تا ۹۶۲.۹ ثانیه۳.۷ ثانیه۲.۹ ثانیه
شتاب صفر تا ۱۶۰۶.۷ ثانیه۷.۶ ثانیه۷.۱ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر۱۰.۹ ثانیه۱۱.۶ ثانیه۱۱.۱ ثانیه
توقف از ۹۶۳۰.۸ متر۳۰.۵ متر۳۱.۴ متر
شتاب جانبی۱.۰۷ جی۱.۰۱ جی۱.۰۵ جی
تایم پیست Figure 8۲۳.۳ ثانیه۲۳.۸ ثانیه۲۳.۳ ثانیه
ظرفیت باک۷۶ لیتر۶۶ لیتر۶۶ لیتر
مصرف سوخت۱۳.۸ لیتر ترکیبی۱۴.۷ لیتر ترکیبی۱۳.۰ لیتر ترکیبی
قیمت پایه۱۴۳,۹۹۵ دلار۹۰,۳۹۰ دلار۱۶۳,۹۵۰ دلار
قیمت تست‌شده۱۴۸,۹۹۵ دلار۱۱۰,۶۳۵ دلار۱۹۹,۹۱۰ دلار

 

منبع
MotorTrend

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۵ دیدگاه‌ها

  1. Radmehr

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (299 ديدگاه)

    RS6 کوووووو؟

    موافقم ۳۷
    مخالفم ۸
    1. عاشق خودروهای درون سوز

      ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (4 ديدگاه)

      دقیقا دوست عزیز بنده هم بشدت دنبال یونی کی افسانه ای گشتم نبود

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۱۵
      1. حق گوی باطل

        ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (69 ديدگاه)

        سید منظورت چانگان یونی کی هست؟😂
        اون که کراس اوره

        موافقم ۱۲
        مخالفم ۷
    2. Reza Waffen SS

      ۱۴ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (3815 ديدگاه)

      فقط نقاط ضعف مرسدس ، مسخره نیست ؟؟؟

      موافقم ۳۴
      مخالفم ۱۴
      1. امیرمحمد

        ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (16 ديدگاه)

        خسته نشدین از این که حمایت الکی میکنید ؟ من فن بی ام و هستم و به نظرم نمیشه دوست داشتنی بودن جی کلاس رو انکار کرد و به نظرم همین برای m5 cs صدق میکنه به هیچ عنوان نمیشه تو این کلاس رقیبی براش دید

        موافقم ۵
        مخالفم ۲
    3. BMW

      ۱۴ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (520 ديدگاه)

      Rs6 مهم نیست چون تابلو میبازه بجاش rs7 و پانامرا باید می بودن مخصوصا پانامرا که از لحاظ قدرت تو کلاس ایناست.

      موافقم ۱۳
      مخالفم ۴
  2. Mohammad

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (393 ديدگاه)

    سه تفنگدار🤠

    موافقم ۳۷
    مخالفم ۱
  3. ارش

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    ام و مرسدس کادیلاک پورشه جاگوار آئودی و مزراتی واقعا سوپر سدانهایی هستن که نهایت تکنولوژی ممکن رو در یک سدان نمایش میدن انتخاب دیگه به سلیقه و سبک طراحی ماشین بر میگرده

    موافقم ۴۳
    مخالفم ۱
  4. chevo

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    با توجه به قیمت و مشخصات انتخاب من کادیلاک هست

    موافقم ۴۹
    مخالفم ۳۲
  5. R@min

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (54 ديدگاه)

    قبلا که جزئیات بلک وینگ رو باز کرده بودم گفتم که تمام تلاش تیم مهندسی برداشتن بار پرفورمنس از رو موتور و انتقالش به گیربکس و تعلیق بود. گیربکس اتوماتیک که نمونه هایدرا ماتیک ۱۰L90 که ساخته مشترک فورد و جی ام هست براساس پرفورمنس بر روی پیکاپ ها و suv ها توسعه داده شده و ضرایب گیربکس طولانی تر هستن که این موضوع مشکل اصلی موتورهای پوشراد یعنی افت گشتاور رو بیشتر نشون میدن دقیقا مثله حرف کارشناس، اما نمونه دستی که مدل ترمک TR-6060 هست برای موتورهای پوشراد طراحی شده تا تنظیم مخصوص و کوتاه کردن ضرایب جلوی افت گشتاور تا جای ممکن بگیرن و تفاوت فاحش عملکرد بین این دو گیربکس شاید در رانندگی عادی به چشم نیاد اما در قیاس با رقبا و عملکرد تحت فشار مثله پیست خودشو نشون میده.

    البته گیربکس استپ ترونیک بی ام و هم آش دهن سوزی نیست و تعویض های کندتری نسبت به مرسدس و نمونه دستی کادیلاک داره و باید بی ام و کلا یه گیربکس جدید برای محصولات بنزینی سفارش بده یا بسازه.

    در کل هر سه ماشین نقاط ضعف و قوتی دارن، اما از لحاظ عملکرد بسیار نزدیک به هم هستن و اصلی ترین دلیل انتخاب سلیقه هست.

    موافقم ۳۹
    مخالفم ۱۲
    1. مازیار

      ۱۴ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1276 ديدگاه)

      رامین جان نه فقط سدان های پرفورمنس امروزه تو تمام سگمنت ها رقابت اونقدر فشرده و نزدیک هست که اغلب انتخاب ها ناگزیر به سلیقه محول میشه

      موافقم ۱۶
      مخالفم ۰
  6. ali(chevynova)

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (5822 ديدگاه)

    آفرین کادیلاک

    موافقم ۴۳
    مخالفم ۶۱
    1. GMA

      ۱۴ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (58 ديدگاه)

      چرا انقدر از خودروسازان غیر آمریکایی متنفری؟!

      موافقم ۳۱
      مخالفم ۱۱
      1. AMD

        ۱۴ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (78 ديدگاه)

        چون آمریکایی نیس 🙂

        موافقم ۱۲
        مخالفم ۸
        1. محمد هادی

          ۱۴ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (958 ديدگاه)

          مگه خودروی امریکایی چیه؟

          موافقم ۵
          مخالفم ۱
  7. Silent

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (582 ديدگاه)

    وقتی تووی تایتل از کلید واژه “”بهترین سوپر سدان های جهان”” استفاده می شه محتوی بدون TESLA S PLAID تیتر دور از واقعیت هست!

    سوپر سدان های درون سوز ICE درست هست.

    موافقم ۲۴
    مخالفم ۸۷
    1. Kf

      ۱۴ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (339 ديدگاه)

      گریه ندارع

      موافقم ۱۷
      مخالفم ۶
  8. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2013 ديدگاه)

    من نمیدونم چرا وقتی یه ماشین دف عقب رو با دو دف مقایسه میکنن انصاف رو رعایت نمیکنن.برای تست شتاب باید برن پیست درگ تا شرایط برای همه یکسان باشه.اونجاست که تایم کدیلاک به ۱۰.۸ و حتی پایینتر هم میرسه.نکته بعدی یکی از مهمترین پارامترها رو در نظر نگرفتن که اونم قیمت ماشینهاست که بسیار تایین کنندس.از همه مهمتر یه تایم هم داخل پیست میزدید تا بفهمید کت تنه کیه.نکته آخر گفتن کدیلاک بهترین سدان دف عقب تاریخ فکر نکنم نیازی به هوش بالا باشه فهمیدنش که کدیلاک میتونست دو دف هم عرضه کنه ماشین رو.راستی یادم رفت صدای اگزوز هم که فاصله بین کدیلاک با اون دوتا بیداد میکنه.

    موافقم ۴۴
    مخالفم ۵۴
  9. phonix

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (358 ديدگاه)

    بی ام وه
    دلیل : علاقه به علاوه هندلینگ خوب قیمت خوب در این رنج طراحی خشن و شخصیت دار طراحی داخلی خوب و مجموعا سیستم پیشران و گیربکس خوب مخصوصا با پکیج M
    البته گرونه ولی خوب BMW هست پول برند هم باید این وسط حساب بشه نسبت به چیزی که خریدار میگیره واقعا از نظرم عالیه یه پکیج خوب از یه سدان

    موافقم ۳۳
    مخالفم ۲۱
    1. Mercedes

      ۱۴ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (19 ديدگاه)

      برو به تایم های نوبرینگ نگاه که تسلا هم است

      موافقم ۱
      مخالفم ۱۱
    2. محمد هادی

      ۱۴ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (958 ديدگاه)

      بی ام و حقیقتا به حدنهایی تعادل در تمام پارامترها در این سگمنت دست یافته
      و این با وجود بازیگری مثل مرسدس بنز،واقعا شگفت انگیزه!!
      انتخاب من حضرت جذذذابیت BMW

      موافقم ۱۳
      مخالفم ۳
  10. ارین صاحب جمعی

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (920 ديدگاه)

    Bmw m5 csپادشاه این کلاسه دو آلمانی بی نظیر و یک امریکایی وحشی

    موافقم ۴۸
    مخالفم ۳۳
    1. علی

      ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (125 ديدگاه)

      کادیلاک برتره چون هم قیمتش کمتر و هم استهلاکش . ولی بیشتر مقاله ترجمه شده تو پدال از اروپاییها ست و خوب اونا هم نمیتونن برتری آمریکا را ببینند!!

      موافقم ۲۵
      مخالفم ۵۰
      1. Porsche

        ۱۴ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (803 ديدگاه)

        مهندس سایت موتور ترند اروپایی نیست!

        موافقم ۲۲
        مخالفم ۴
  11. ارین صاحب جمعی

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (920 ديدگاه)

    چقدر وقتی اون جملات اول رو خوندم گریم گرفت باید‌ با اینا خداحافظی کنیم و به تسلای مدل اس اشغال که فاقد حتی یک رنگ درسته سلام کنیم

    موافقم ۴۲
    مخالفم ۱۵
  12. سوشیانت

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (122 ديدگاه)

    کادیلاک رو انتخاب میکنم به دو دلیل اول اینکه بیشترین قدرت رو داره دوم اینکه حداکثر سرعتش ۳۲۱ کیلومتر در ساعته در حالی که حداکثر سرعت بنز ۳۱۵ و بی ام و ۳۰۵ شتاب کادیلاک هم ۳.۴ هست نه ۳.۷

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۴۲
    1. Mamad

      ۱۴ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (6 ديدگاه)

      بیشترین قدرت رو داشته باشی ولی نتونی استفاده کنی به چه درد میخوره آخه مشکل محدودیت سرعت هم با یه ریمپ سی پی یو درست میشه و بحثی سر اون نیست

      موافقم ۲۹
      مخالفم ۸
      1. سوشیانت

        ۱۴ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (122 ديدگاه)

        نتونی استفاده کنی؟؟؟ یه جوری میگه نمیشه استفاده کرد انگار بنز و بی ام و با قدرت کمتر پرواز میکنن داداش ماشین ها رو فابریک مقایسه میکنن که فعلا کادیلاک هم تو قدرت هم تو حداکثر سرعت برتره

        موافقم ۷
        مخالفم ۱۹
    2. akrh78

      ۱۴ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1250 ديدگاه)

      اینکه با اون ۶ و ۱۶ کیلومتر بر ساعت سرعت بیشتر کجا میخوای بری برام سواله. در حالیکه تو ۹۹ درصد جاده های دنیا نزدیک این سرعت ها بشی یا باید ماشین رو بفروشی پول جریمه ای که میشی رو بدی یا تا زمان خودرو های پرنده میندازنت زندان
      انگار کارت بازی هست که هر ماشینی شتاب و سرعتش بیشتر بود رو انتخاب میکردیم

      موافقم ۳۰
      مخالفم ۵
      1. سوشیانت

        ۱۴ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (122 ديدگاه)

        عزیزم اسم این ماشین ها سدان اسپرته پس اگه حداکثر سرعت مهم نیست پس چی مهمه؟؟؟ همیشه جایی رو پیدا میکنی که خلوت باشه و دوربین نباشه

        موافقم ۵
        مخالفم ۱۷
        1. Clean energy (سلام فرمانده)

          ۱۴ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1237 ديدگاه)

          میدونی چی مهمه بچه جون؟
          راحتی
          شتاب
          آپشن
          هندلینگ
          یک سدان بودن
          نه تاپ اسپید
          تاپ اسپید تقریبا تو هیچ کلاسی مهم نیست جز یه کلاس
          اونم هایپرکار هایی که رو این تمرکز دارن
          تو بقیه کلاسا چیزیه که فقط هست و بی استفاده است
          اینجا هم چون آمریکا قویتر بوده شده نکته مثبت
          مشکلی نیست
          عمریکن فنی

          موافقم ۱۳
          مخالفم ۳
        2. سوشیانت

          ۱۴ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (122 ديدگاه)

          اتفاقا تاپ اسپید خیلی مهمه اسم ماشین ها سدان اسپرته فکر کنم شما راجب کلاس بندی های ماشین چیزی نمیدونی آقای متعصب

          موافقم ۱
          مخالفم ۴
    3. Absurd Hero

      ۱۴ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (5 ديدگاه)

      سوشیانت تو منو یاد دوران بچگی هام میندازی که تنها ملاکم برای مقایسه دو خودرو حداکثر سرعتشون بود

      از اینکه تو فقط یه نوجوونی خوشحالم چون برای یه آدم بالغ که حداکثر سرعت مهم ترین ملاک برای مقایسه هست باید افسوس خورد

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۷
      1. سوشیانت

        ۱۴ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (122 ديدگاه)

        برای کامنت تو هم باید افسوس خورد تو اول برو ببین ماشین اسپرت یعنی چی بعد کامنت بزار😂

        موافقم ۲
        مخالفم ۱۱
  13. JDM lover

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (595 ديدگاه)

    CT5 V بلک وینگ انتخابمه
    یه سدان سوپرشارژر وحشی دف عقب
    مخصوصا نسخه دنده دستیش 😍
    قیمتش هم به میزان قابل توجهی از اون دو کمتره
    راستی هیکاش رقیب مستقیم m5 ، یعنی E63 s رو میاوردید بجای gt63s

    موافقم ۲۹
    مخالفم ۲۰
  14. GMA

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (58 ديدگاه)

    بسیار منتظر مقایسه این سه شاهکار بودم،از هیچ کدوم نمیشه گذشت چون فوق العاده هستند،بی نهایت ممنون آقای دهقان عزیز
    با خوندن این مطلب حسابی شارژ شدم،بهترین مطلب این هفته پدال بود برای من

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۱
  15. aboalfazlchallenger

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (20 ديدگاه)

    توانایی بلک‌وینگ در کاهش سرعت نیز به همان اندازه قابل‌توجه است و همه موافق بودیم که قدرت توقف و بازخورد ترمزهای این ماشین یک سر و گردن از دو خودروی دیگر بهتر است.

    این بهترین سدان پرفورمنس محرک عقبی است که تاکنون ساخته شده است

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۱۴
  16. Afg

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (234 ديدگاه)

    واقعا حیفه بین این سه تفنگدار یکی شو انتخاب کنی چون همشون خوبن ولی من کادیلاک رو انتخاب میکنم

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۱۱
  17. M83

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (19 ديدگاه)

    چقد کلماتش عجیب غریب بود دیگه دارم واقعا از موتور ترند ناامید میشم
    مرسدس با وزن خالص بیشتر اصلاح میکنم جرم خالص بیشتر از دو ماشین دیگه سریع تره
    مصرف سوخت کمتری داره
    و نویسنده میگه فقدان ارتباط حسی با رانندرو داره
    یکی نیست بگه گیرنده های حسیه شما خرابه
    این ماشین تو مقالات خودشون ی گلوله اتشین لوکس تشبیه شده کدوم برند خودروسازی میتونه مثل مرسدس راحتیو آرامش ی خرس قطبیو با قلب درنده ی ی شیر بهت بده
    اختلاف قیمت تاثیر داره اما کسی که ۱۴۳,۹۹۵ دلار داره بده ام ۵ صد درصد ۲۰ هزار دلار دیگه واسش مسئله نیست

    M5cs جزو معدود خودرو هایه که از بیمر منو جذب خودش کرده
    کادیلاکم قبلا گفته بودم بدجوری تو نگاه آدم برق میزنه
    ولی وقتی میگن فقدان شخصیت جذاب..
    این رتبه بندی ناعادلانه بود ): 💔

    موافقم ۳۴
    مخالفم ۱۵
  18. دکتر ع

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (165 ديدگاه)

    من از زمانی که یادمه فن بنزم،اما واقعا باید اعتراف کرد ب م و M5CS یه خودروی فوق العادس، و واقعا نمیشه ماشین باز باشی و عاشق این ماشین نباشی

    موافقم ۲۹
    مخالفم ۱۲
    1. امیرمحمد

      ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (16 ديدگاه)

      چقدر خوب که فن هایی مثل شما هم هست که تعصبی حرف نمیزنن خسته شدیم از کامنت فن هایی که که فقط برند مورد علاقه خودشونو میبینن و هیچ کامنت منفی رو راجبش نمیپذیرن

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
  19. charger

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (380 ديدگاه)

    جای RS7 خالی

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۵
  20. Bmw

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (35 ديدگاه)

    انتخاب من بی ام و هست

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۱۵
  21. MASOUD 0099

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (11 ديدگاه)

    صد درصد کادیلاک خشن زیبا پر قدرت کابین زیبا قیمت مناسب 👌

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۲۲
  22. Yasin

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (111 ديدگاه)

    خیلی انتخاب سختیه
    جای پورشه پانامرا هیبرید توربو s خالی بود
    آلمانی ها سلطان سوپرسدان سازی 🇩🇪🔥

    موافقم ۲۳
    مخالفم ۱۲
  23. Enayat

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (70 ديدگاه)

    آلمانی ها نوآوری می آفرینند…
    ژاپنی ها همون نوآوری رو خیلی دقیق ترش می کنند…
    آمریکایی ها: میشه همون نوآوری رو ارزون تر هم دردسترس قرار داد….

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۱۶
  24. amir

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (87 ديدگاه)

    M5cs

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۸
  25. حسین دهمرد

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2060 ديدگاه)

    آئودی

    موافقم ۳
    مخالفم ۷
  26. عاشق پدال

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (210 ديدگاه)

    بنز که کلا زده به ناکجا اباد. اصلا نه برنامه ایی. نه طراحی جذابی. هیچی. انگار دست علی اصغر ۶ ساله دادن طراحی کنه و برا خاله شادونه بفرسته. کیا خاله شادونه رو میشناسن؟
    چند سال دیگه کلا ورشکست میشه

    موافقم ۳
    مخالفم ۱۸
  27. مازیار

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1276 ديدگاه)

    ممکنه بنز و آئودی شونه به شونه بی ام و بیان
    ممکنه کادیلاک تو مقطعی فوق العاده باشه
    اما سلطان این کلاس M5 هست بدون شک

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۷
  28. aliakbarkhoei

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (96 ديدگاه)

    انتخابم قطعا کادیلاک.

    دوسش دارم و بس.

    موافقم ۵
    مخالفم ۶
  29. نویدی

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    از دنیای خودرو فقط یه M5 میخوام و دیگر هیچ😔

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
  30. S97

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (90 ديدگاه)

    از این مقایسه های سه تایی خسته شدم، یه سال بنز نیست همه میگن بنز کو؟ سال بعدش آئودی نیست همه میگن آئودی کو؟ چرا شاهد رقابت چهار سوپرسدان برتر نباشیم؟ (خطاب به سایت‌های خارجی، جهت انتشار بین دوستداران ایرانی)

    موافقم ۱
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا