در این نوشتار قصد داریم دو مرکب اصیل آمریکایی و آلمانی را روبروی هم قرار دهیم: پورشه ۹۱۱ کاررا S مدل ۲۰۱۷ و شورولت کوروت گرند اسپورت ۲۰۱۷.
۹۱۱ کاررا S در فیس لیفت اخیر خود، تغییرات جزئی ظاهری و پیشرانه جدید دریافت کرد. بلوک شش سیلندر خطی با خروجی ۴۲۰ اسب بخار و ۴۹۹ نیوتونمتر به ترتیب ۲۰ و ۵۸ واحد نسبت به قبل قویتر شده است. افزایش وزن ۴۵.۳ کیلوگرمی علیرغم این که بهخودیِخود یک نقطهضعف محسوب میشود، اما همزمان توزیع وزن بین دو محور را نیز بهبود میبخشد. کابین بازطراحی شده، جعبهدنده دو کلاچه، سامانه تعلیق بهروزتر، سامانه پویای کنترل شاسی و سامانه سفارشی فرمان پذیری چرخهای عقب نیز از دیگر ویژگیهای آن هستند.
در آنسوی میدان یکی از جذابترین ویرایشهای کوروت با نام گرند اسپورت قرار دارد که بر پایه C7 مدل ۲۰۱۴ تولید شده و از قطعات مدل استینگرِی و Z06 بهره میبرد. قلب این نسخه همان LT1 هشت سیلندر V است و با توان و گشتاور به ترتیب ۴۶۰ اسب بخار و ۶۳۰.۵ نیوتونمتر در مقایسه با نمونه LS3 قبلی به میزان ۲۴ اسب بخار و ۵۰ نیوتونمتر پربازدهتر عمل میکند. در چارچوب آن غالبا از آلومینیوم استفاده شده است. ترمزها از نوع کربن سرامیکی بوده و با دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی همکاری دارند. تعدیلهای انطباقی magnetorheological استاندارد، بسته آئرودینامیکی Stage II متعلق به کد Z06 و لاستیکهای میشِلین پایلوت کاپ ۲ نیز سایر ویژگیهای آن را تشکیل میدهند. تمامی اینها همزمان سبب افزایش وزنی برابر با ۴۰.۸ کیلوگرم و بهبود نسبت قدرت به وزن خودرو شدهاند.
وقتی بحث قیمت به میان میآید، کوروت به گزینهای تحریک کننده بدل میگردد. پورشه ۹۱۱ هرچقدر هم که خودروی بسیار خوب و ایده آلی باشد باز هم گران است. هم اکنون برای کوروت گرند اسپورت باید ۶۶,۴۴۵ دلار بپردازید (۱۰,۰۰۰ دلار گرانتر از قبل)، درحالیکه نمونه پایه کاررا S به میزان ۱۰۴,۴۵۰ دلار (افزایش ۷,۰۰۰ دلاری نسبت به مدل پیشین) از حسابتان کسر خواهد کرد. نکتهای که درباره هردو خودرو جالب به نظر میرسد، فهرست عریض و طویل موارد سفارشی است. ارزش پولی مجموع آپشنهای قابل انتخاب برای ۹۱۱ و کوروت به ترتیب برابر با ۲۵,۰۰۰ و ۳۶,۰۰۰ دلار میباشد که با یک خودروی شهری ارزانقیمت اروپایی یا آمریکایی برابری میکند!
کمی از اعداد و ارقام فنی بگوییم. کوروت قدرت بیشتری دارد اما پورشه سریعتر است. شتاب اولیه ۳.۱ ثانیهای فرزند اشتوتگارت که با تکیه بر جعبهدنده بسیار سریع و حضور ۶۳ درصد وزن خودرو در عقب میسر شده، با بسیاری از سوپرماشینها برابری کرده و برای یک کوپه دیفرانسیل عقب با توان کمتر از ۵۰۰ اسب بخار فوقالعاده به نظر میرسد. در مقابل، گرند اسپورت با استفاده از جعبهدنده دستی خود و متانت تمام ظرف ۳.۹ ثانیه به مرز ۹۶ کیلومتر بر ساعت دست مییابد و مسافت یکچهارم مایل را در ۱۲.۲ ثانیه با بیشینه سرعت ۱۸۶.۶ کیلومتر بر ساعت پشت سر میگذارد که در مقایسه با رکورد ۱۱.۵ ثانیهای و ۱۹۴ کیلومتری کاررا S کندتر است.
فرزند پورشه علیرغم وزن کمتر و ترمزهای بزرگتر به مسافت بیشتری برای ایست کامل از سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت احتیاج دارد که به نظر میرسد علت آن در لاستیکهای گامبال (Gumball) کوروت نهفته باشد!
در بحث تحمل شتاب جانبی ، ۹۱۱ و کوروت به ترتیب اعداد ۱.۰۵ و ۱.۱۸ جی را به ثبت رساندند. نتایج طی مسیر ۸ نیز به همین منوال بوده و آمریکایی جسور با زمان ۲۲.۳ ثانیه و شتاب جانبی متوسط ۰.۹۱ جی در برابر زمان ۲۳.۱ ثانیه و شتاب ۰.۹۱ پورشه پیروز میدان بود. بد نیست اشارهای بکنم که اعداد بدست آمده توسط کوروت مشابه Z06 و وایپر ACR بوده و تنها یک رتبه پایینتر از پورشه ۹۱۸ اسپایدر جای میگیرد. همچنین باید در نظر داشته باشید که نمونه مورد بحث در این نوشتار جعبهدنده دستی دارد و انواع خودکار احتمالاً میتوانند رکورد بهتری بر جای بگذارند.
هر دو خودرو هنگام طی مسیرهای تنگ و پرپیچوخم مزایا و معایب خود را دارند و نمیتوان یکی را بهعنوان برنده مطلق انتخاب کرد. مهندسی پورشه مشابه خودروهای موجود در مسابقات لهمانز و فرمول یک است و تلاش شده تا بازده فنی تا آخرین سطح ممکن بالا برود. سرعت آن در پشت سر گذاشتن پیچها فوقالعاده بوده و حقیقتاً باعث تعجبتان میشود. در مقابل، کوروت با سواری آتشین خود آنقدر آدرنالین خون راننده را بالا میبرد که ناخودآگاه تمامی تمرکزش معطوف رانندگی میگردد. فرمانپذیری آن کاملاً دقیق و سریع است، بهطوری که میتوانید با سرعتهای بسیار زیاد نیز وارد پیچ شده و بهراحتی از آن عبور کنید، بدون اینکه کوچکترین کم فرمانی در هدایت دماغه محسوس باشد. اگر کاهش بیش فرمانیِ معروف موجود نسلهای پیشین را هم بدان اضافه کنیم، میتوان گفت گرند اسپورت کنونی یکی از بهترین کوروتهای تولیدشده تا به امروز است.
جیسون کامیسا (Jason Cammisa) از دستاندرکاران مجله معتبر موتور ترند در توصیف آن میگوید: قبل از به دست گرفتن سکان هدایت کوروت، باید نحوه رانندگی خود را از نو سازماندهی کنید، چراکه بیشتر اوقات سرعت عمل و کاهش میدان دید مشکل اصلیتان خواهد بود. فرمان پذیری در مرکز پیچ غیرقابلباور بوده و هرگز با کم فرمانی مواجه نمیشوید.
شخصیت پورشه به نیکی لائودا (Niki Lauda) در دنیای فرمول یک شبیه است اما شورولت بیشتر به دِیل اِرنهارت (Dale Earnhardt) میماند. در کابین ۹۱۱ اصلاً خبری از تکانهای موجود در کوروت نیست. واکنش پدال گاز در پورشه، به لطف سامانه ضد لَگ (anti-lag system) بینظیر بوده و در مقایسه با کوروت برتری قاطع دارد. همین نکته باعث شده هنگام خروج از پیچ نیز علیرغم تقسیم وزن ۶۳/۳۷ (عقب/جلو) جسورتر و تأثیرگذارتر عمل کند و در برابر توصیفاتی که از رفتار کوروت شد چیزی کم نداشته باشد.
کمی هم از نکات منفی دو رقیب آلمانی و آمریکایی بگوییم. دندههای کوروت همانند گذشته طولانیاند و دیر تعویض میشوند، درنتیجه نسبت به ۹۱۱ زمان بیشتری برای رسیدن به قله گشتاور و دور مناسب پیشرانه میطلبد. در آنسوی میدان، عملکرد دُردانه اشتوتگارت در میانه پیچ با اندکی کم فرمانی همراه است. شاید این نکته در بسیاری دیگر از خودروها به چشم نیاید، اما در چُنین پرمدعایی واقعاً آزاردهنده ظاهر میشود. درحالیکه کوروت تا آخرین لحظه به پیچیدن ادامه میدهد، ۹۱۱ بخاطر تایرهای جلوی خود از یک نقطه به بعد دیگر به اندازه کافی تحت کنترل نیست.
اگر اهل رانندگی روزمره با کوپه وحشی خود هستید، ۹۱۱ به دلیل راحتی بیشتر، سواری نرمتر و نمای زیباتر اتاق گزینه بهتری خواهد بود. کوروت علیرغم ضعف در این موارد، میتواند با سقف تارگا استاندارد و کیت بدنه عریض خود توجه بیشتری جلب میکند، که به نظر نمیرسد نکات قابلتوجهی برای استفاده روزانه باشند!
سه نکته درباره شورولت بسیار ناامید کننده است: صدای نهچندان جالب، کیفیت پایینتر اتاق در مقایسه با پورشه و استیکرهای بیکیفیت روی گلگیرهای جلو. چُنین نقاط ضعفی بهخودیخود برای یک کوپه عضلانی آمریکایی یک فاجعه محسوب میشوند، چه برسد به اینکه صدای فوقالعاده حاصل از بلوک توربو ۹۱۱ را شنیده و کیفیت ساخت فوقالعاده کابین آن را نیز دیده باشید. هرچه که باشد کوروت یک خودروی معمولی نیست و مسئولان کمپانی باید هرچه زودتر درصدد رفع این موارد برآیند.
شورولت کوروت گرند اسپورت ۲۰۱۷
نوع خودرو: کوپه دو درب، پیشرانه جلو، دیفرانسیل عقب
طول/عرض/ارتفاع (میلیمتر): ۴۴۹۳ / ۱۹۶۶ / ۱۲۳۴
فاصله بین دو محور: ۲۷۱۰ میلیمتر
وزن خشک: ۱۵۷۱.۲ کیلوگرم
توزیع وزن (جلو/عقب): ۵۰ درصد / ۵۰ درصد
ظرفیت: دو نفر
شعاع گردش: ۱۱.۴۹ متر
ظرفیت صندوق بار: ۴۲۴.۷ لیتر
پیشرانه: بلوک V8 آلومینیومی با زاویه ۹۰ درجه / OHV / دو سوپاپ در هر سیلندر
حجم دقیق پیشرانه: ۶.۱۶۲ سیسی
نسبت تراکم هوا به سوخت: ۱۱.۵ به ۱
بیشینه قدرت: ۴۶۰ اسب بخار در ۶.۰۰۰ دور بر دقیقه
حداکثر گشتاور: ۶۳۰.۴ نیوتونمتر در ۴.۶۰۰ دور بر دقیقه
جعبهدنده: هفت سرعته دستی
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت: ۳.۹ ثانیه
سامانه تعلیق (جلو/عقب): بازوهای کنترلی، فنر تخت عرضی، شوکهای قابل تنظیم و میله ضد غلتش / چند اتصالی، فنر تخت عرضی، شوکهای قابل تنظیم و میله ضد غلتش
ترمزها: دیسکی کربن-سرامیکی خنک شونده در جلو و عقب
مصرف سوخت (شهری/جادهای/ترکیبی): ۱۴.۷ / ۹.۴ / ۱۲.۳
قیمت پایه: ۶۶,۴۴۵ دلار
پورشه ۹۱۱ کارِرا اِس ۲۰۱۷
نوع خودرو: کوپه دو درب، پیشرانه وسط، دیفرانسیل عقب
طول/عرض/ارتفاع (میلیمتر): ۴۴۹۸ / ۱۸۰۸ / ۱۲۹۶
فاصله بین دو محور: ۲۴۵۱ میلیمتر
وزن خشک: ۱۵۲۰.۸ کیلوگرم
توزیع وزن (جلو/عقب): ۳۷ درصد / ۶۳ درصد
ظرفیت: چهار نفر
شعاع گردش: ۱۰.۶ متر
ظرفیت صندوق بار: ۱۴۴.۴ لیتر
پیشرانه: بلوک شش سیلندر تخت آلومینیومی / DOHC / چهار سوپاپ در هر سیلندر
حجم دقیق پیشرانه: ۲.۹۶۶ سیسی
نسبت تراکم هوا به سوخت: ۱۰ به ۱
بیشینه قدرت: ۴۲۰ اسب بخار در ۶۵۰۰ دور بر دقیقه
حداکثر گشتاور: ۴۹۹ نیوتونمتر در ۱۷۰۰ دور بر دقیقه
جعبهدنده: هفت سرعته دو کلاچه خودکار
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت: ۳.۱ ثانیه
سامانه تعلیق (جلو/عقب): استرات، فنر لول، شوکهای قابل تنظیم و میله ضد غلتش / چند اتصالی، فنر لول، شوکهای قابل تنظیم و میله ضد غلتش
ترمزها: دیسکی کربن-سرامیکی خنک شونده در جلو و عقب
مصرف سوخت (شهری/جادهای/ترکیبی): ۱۰.۶ / ۸.۴ / ۹.۷
قیمت پایه: ۱۰۴,۴۵۰ دلار
منبع: motortrend
فورد
۷ دی ۱۳۹۵اختلاف قیمت در حدود 40 هزار دلار دارن پس پورشه با کیفیت تره
madjid
۷ دی ۱۳۹۵جدا برای اثبات برتری پورشه نیاز به دونستن اختلاف قیمت داشتی؟
پورشه نماد آلمانه. مثل فراری برای ایتالیا. مثل کادیلاک برای آمریکا. مثل تویوتا برای ژاپن.
dice
۷ دی ۱۳۹۵داداچ فک نمی کنی اون بنزه که نماد المانه… نه پورشه؟( ببخشید عاشقان پورشه ولی این عینه حقیقت.. واینکه 911 تو این کلاس عالی بود…بازم می گم بود… الان عالی amg gt …مقایسش هم موجوده..رو هوا حرف نمی زنم :) … من خودم از قیافه همه پورشه ها متنفرم …نمی گم بده.. من بدم می اد…به جز قسمت عقب پانامرا جدید…واقعا زیباست
و اینکه کوروت نسبت به قیمتش واقعا عالیه….
Daniel
۷ دی ۱۳۹۵100 درصد داری رو هوا حرف میزنی.
Porsche نماد مهندسی آلمانی و برند محبوب آلمان هست. کسی هم اینجا نگفته کوروت بده چون همه این ماشین رو میشناسن.
پس داری رو هوا حرف میزنی… .
mehran911
۸ دی ۱۳۹۵مرسدس تنها نماد خودرو سازی آلمان نیست
مرسدس نماد خودرو در دنیاست
.
و پورشه نماد اسپرت سازی آلمان
madjid
۸ دی ۱۳۹۵با احترام ::::
شش ماه که در مورد خودرو مطالعه کنی و اطلاعاتت زیاد بشه، خود به خود میفهمی نماد خودروسازی هر کشور چه ماشینی هست
FreeBird
۸ دی ۱۳۹۵چون نماد هست یعنی بهتر هم هست؟خیلی منطقی بود
در ثانی با قیمت پورشه که تو این مقاله استفاده کرده میشد کوروت zo6 انتخاب کرد که دیگه جای بحثی نمیذاشت برای ما.
در نهایت نویسنده باید اشاره میکرد که گرند اسپورت اصلن نمونه پرفورمنس ارائه شده توسط کمپانی نیست.
Daniel
۷ دی ۱۳۹۵خراب استدلالتم.
اندازه یه صفحه برگه A4 مشخصات هرکدومه. برتری کاملا مشخصه از هر لحاظ.
البته این بحث واسه من چوب دو سر بوووووقه چون آلمان و آمریکارو باهم میخوام. ولی پای پورشه وسط باشه اونم با رنگ آبی میامی دیگه از همه چیز میگذرم که برتری پورشه رو ببینم.
dice
۷ دی ۱۳۹۵رو هوا؟؟؟ عب نداره…
دانیال عزیز اینکه نماد آلمان مرسدسه شک داری؟؟؟ بابا بیخیال جدا… در ضمن من مقایسه رو گفتم که رو هوا حرف نمی زنم… اگه اشتباه نکنم مقایسه اتو اکسپرس بود… ببین تعصب تا کجا… دیگه مرسدس هم دارن می برن زیره سوال این عشاق پورشه :)
Daniel
۷ دی ۱۳۹۵تو که راس میگی.
بنز نماد آلمان. آب هم که سربالا میره. خورشید هم دور زمین میچرخه.
سایپا هم مطمئنه. ایرانخودرو بهترین خودرو ساز دنیا.
دوس داشتی یکی از عشاق بنز؟؟؟؟؟؟
بنز خودروساز فوق العاده ای هست ولی الکی بزرگش نکنید.
من نمیدونم مجبورید کامنت بزارید الکی؟؟؟
ی مدتیه کیفیت کامنتا واقعا پایین اومده. ی سری دوستان بودن که به عشق کامنتای اونا توی این سایت اومدم مثل مهران 911 و علی (شوی نوا). ولی از وقتی اونا کامنت نمیزارن کیفیت پایین اومده… .
dice
۷ دی ۱۳۹۵خواهشا شما با این میزان تعصب درباره کیفیت کامنت ها صحبت نکنید :)
Daniel
۷ دی ۱۳۹۵شما پروفسور.
فقط پروفسور عشق بنز از رو هوا حرف نزن.
بزرگان گفته اند:
تا مرد سخن نگفته باشد……. عیب و هنرش نهفته باشد
(ali (CHEVY NOVA
۷ دی ۱۳۹۵سلام daniel عزیز
داداش شما لطف داری نسبت به من در کامنت بالا
والا در مورد اینکه کدوم کمپانی خودروساز نماد کشورش هست نمیشه نظر قاطعی گفت
مثلا نماد خودروسازان امریکایی از دید بعضی ها فورد هستش و از دید بعضی ها کادیلاک هست و از نظر من شورولت
برا همین اینکه بخواییم بگیم قاطع نماد کدومه به هیچ نتیجه ای نمیرسیم
این نظر منه
mehran911
۸ دی ۱۳۹۵لطف داری daniel جان
دوست عزیز ?
مهدی 911
۷ دی ۱۳۹۵خداییش پورشه بالاترین مهندسی رو داره از یک ماشین 420 اسبی شتاب 3/1 ثانیه بدون تعصب
KING 918
۷ دی ۱۳۹۵دقیقا اینکه پورشه قیمت بالاتری داره خب درمقابلش کیفیت ساخت داره …. نمیشه این رو ضعف پورشه تلقی کرد …
از طرفی شما فقط با یه موتور 6 سیلندر تنفس طبیعی از یه غول 8 سیلندر سریعتر هستید و این خودش واقعا از نکاتیه که من پورشه رو برتر میدونم …..
شما نگاه کنید یه موتور 6 سیلندر 3 لیتری که 420 اسب بخار قدرت داره از یه 8 سیلندر 6لیتری سریع تر ظاهر میشه …..
در پورشه میشه لذت رانندگی با یکی از سریعترین گیربکس های حال حاضر جهان (pdk) رو برد و باز هم ادم رو برای خرید تحریک میکنه …. ( پولدارها)
اگرچه ظاهر بحث سلیقه ایی هست ولی ظاهر کوروت جذاب تره ولی برای منی که عاشق پورشه ام اصلا ظاهر کوروت به چشم هم نمیاد …… ( و برعکس برا عشق کوروت ها )
در کل هردو بسیار عالین ………
madjid
۷ دی ۱۳۹۵ظاهر کروت برای شما جذاب تره
وگرنه وقار و حس آرامش و اعتماد به نفسی که در صورت 911 هست، در کمتر ماشینی دیده میشه.
کوروت هم قشنگه… خیلی قشنگه… ولی پورشه یک چیز دیگست.
KING 918
۷ دی ۱۳۹۵مجید جان رفیق … ( گفتم جذاب تره )
کوروت طراحی به سبک سوپر اسپرت ها داره و به لحاظ طراحی اگه یه قیاس انجام بدی
می بینی که بدنه کوروت کشیده تر و نوک ماشین کاملا خمیده و در انتهای ماشین خیلی پهن طراحی شده ولی 911 های کاررا ( نه سری توربو یاgt3 ) ظاهری ساده به سبک یه ماشین اسپرت جم جور دارن و حتی اینو در هواکش های پورشه میشه دید
پورشه در هرچیزی از اسپویلر و هواکش های کناری حذف شده و همین طور روی سپر عقب تا رکاب ماشین همه چی رو ساده گرفته تا تفاوت با مدل های دیگه واضح تر بشه هر چند هنوزم بسیار زیباست …..
اما در مقابل کوروت همه چی رو خشن و جوان پسند انتخاب کرده در تمام نقاط ماشین میشه این رو دید و یه مقدار از ظاهر ساده پورشه جذاب تره بی تعصب …..
اما درسته اگه 911 توربو اس یا gt3 و مخصوصا 911r رو مقایسه میکردن بدون شک 911 جذاب تر بود به خصوص اسپلیتر های جم شونده سری توربو یا هواکش های بی نهایت ریبا در 911 r و اسپویلر و حالت خشن gt3 واقعا وصف نا پذیره ….
madjid
۸ دی ۱۳۹۵کوروت جذاب تره
و 911 کاررا ، پورشه تره !!
پورشه بودن یعنی جذابیت ، یعنی زیبایی ،یعنی اعتماد به نفس، یعنی وقار.
یعنی همه ی موارد مثبت کنار هم.
هر ماشینی که پورشه تر باشه، به چشم من جذاب تر خواهد بود و هر محصول پورشه که از اصول طراحی این شرکت تخطی کنه، زیبا نخواهد بود.
FreeBird
۸ دی ۱۳۹۵فقط به یک سری اعداد و ارقام نگاه نکن دوست عزیز بازه د.ر موتوری که این اعداد ارائه میشه و سادگی طراحی موتور و عمر بالا و البته گشتاور بالاتر هم نکات مهمیه.
ضمن اینکه این نگاه شما خیلی سطحی که پورشه از سه لیتر 400 اسب کشیده بیرون کوروت هم از 6 لیتر 400 تا کشیده بیرون.باید دید تو چه بازه هایی از دور موتور این قدرت در اختیار شماست و اینکه تو دور موتور مرده برای رسیدن به ح اکثر قدرت چقدر زمان لازم داره.
اگه فقط حجم موتور بود که کوروت الان باید دو برابر پورشه مصرف داشت چون حجم موتورش دو برابر.اینکه موتور های امریکایی بعد 40 سال تو ایران دست این مکانیکای بی سواد دووم اوردن همه هنر جنرال موتور هست پس فقط اعداد و ارقام و نگاه نکن.
(ali (CHEVY NOVA
۸ دی ۱۳۹۵FreeBird میخوامت داداش
دمت گرم از این صحبتت خیلی خوشم اومد
افرادی که تا حالا امریکایی نداشتن اینجا شدن صاحب نظر
خیلی جالبه
abbas us.c
۸ دی ۱۳۹۵داش علی نمونش موتورهای 350 که چطور بعد از سال ها رو بیوک اسکای لارک و کامارو ایمپالا استفاده میشن و هنوز هم دووم اوردن
FreeBird
۸ دی ۱۳۹۵چاکرتیم علی جان لطف داری شما
(ali (CHEVY NOVA
۸ دی ۱۳۹۵عباس عزیز و FreeBird بزرگوار
از این به بعد دوست دارم نظرات شما رو بیشتر تو سایت ببینم
abbas us.c
۸ دی ۱۳۹۵به روی چشم علی اقا
محمد
۸ دی ۱۳۹۵یکی از دلیل های برتری پورشه نحوه قرا ر گیری سیلندر هاست
صدایه فوق العاده خوبشم علاوه بر برخی موارد ب این موضوع هم ربط دارد
اونایی ک نمیدونن پورشه سیلندرهاشو ب شکل تخت قرار مبده
البته اون موفه ک من کار نداشتم و دانش اموز بودم اینارو میخوندم الان نمیدونم چیجوری،شده
مهدی 911
۷ دی ۱۳۹۵بی صبرانه منتظر یک درگ هیجان انگیز بین 911 توربو اس کوروت zr1جدیدو مکلارن 570 و650 و هوراکان و 488فراری هستم خودروهای رقیب به نظرتون کدومش میبره
abbas us.c
۷ دی ۱۳۹۵zr1جدید. چون اگر واقعا قدرتش بین 700تا750باشه و گیربکس10دنده جدید هم روش باشه حرفی برا گفتن باقی نمیذاره
Daniel
۷ دی ۱۳۹۵911 نسخه همشون رو میپیچونه شک نکن.
اینکه نسخه کاررا s هست شتابش 3.1 . وای به حالشون اگه توربو اس وارد میدون بشه.
مهندسی پورشه رقیب نداره… .
abbas us.c
۷ دی ۱۳۹۵داداش مک لارن 570 911توربو رو زد دیگه چه برسه به zr1جدید
مهدی 911
۷ دی ۱۳۹۵در موتور ترند توربو اس زمان 10/5 داشته و 570 زمان 10/7
Daniel
۷ دی ۱۳۹۵مکلارن 570S شتابش 3.2ه که از شتاب کاررا S کمتره.
چطور 911 توربو S رو زده؟؟؟ تازه ارتقا یافتش توسط نوویتک شتابش شده 3.
مطلبش تو همین سایت هست.
اول لینکش رو گذاشتم ولی چون رفت برای تایید حذفش کردم ولی اگر بگردی پیداش میکنی تو پست های مکلارن.
با این حال مکلارن رقیب سرسختیه واسه پورشه. خوشم میاد ازش.
پرهام
۲۶ دی ۱۳۹۵کوروت ۶۵۰ اسب بخاری صفر تا صد ۲.۹ داره
چه برسه به zr1 که قراره بین ۷۰۰ تا ۷۵۰ اسب باشه!
در حالی که ۹۱۱ توربو اس صفر تا ۶۰ مایلش ۳ ثانیه اس
و حتی اگه از تفاوت ۶۰ مایل در ساعت تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت هم بگذریم همین الان کوروت فول در حالی که ۵۰ هزار دلار ارزون ترن
از ۹۱۱ توربو اس سریع تره
دیگه خودت قضیه Zr1 رو درک کن
abbas us.c
۷ دی ۱۳۹۵http://www.aparat.com/v/Vbyog/%D8%AF%D8%B1%DA%AF_%D9%86%DB%8C%D8%B3%D8%A7%D9%86_%D8%AC%DB%8C_%D8%AA%DB%8C_%D8%A2%D8%B1_%D8%A8%D8%A7_3_%D8%B3%D9%88%D9%BE%D8%B1%D8%A7%D8%B3%D9%BE%D8%B1%D8%AA_%D9%85%D9%85%D8%AA%D8%A7%D8%B2 درگ 911 توربو و مک لارن 570 و نیسان جی تی ار و ائودی ار8
Daniel
۷ دی ۱۳۹۵دیدمش. ولی بنظرم منصفانه نبود ( البت نظر منه) چون پورشه تو مشخصات برتره. البته از حق نگذرم مکلارن خیلی خیلی خوبه ولی جمله معروف جرمی کلارکسون درباره پورشه اگر اون بخش شوخیاشو فاکتور بگیرم اینه:
.This is brilliant
یا همیشه درباره موتورهای پورشه میگه :
The engine is genuinely incredible.
abbas us.c
۷ دی ۱۳۹۵اخه همه چی که شتاب نیست همون اول فیلم هم911 جلو میوفته ولی 570 بخاطره وزن کمتر و قدرت بیشتر جلو افتاد.اگر مکلارن بیاد وسط جرمی کلارکسون پورشه رو بیخیال میشه خودتون که میدونین چه تعصبی رو ماشینا انگلیسی داره
madjid
۸ دی ۱۳۹۵اون درگ انگلیسیه.
به درگ های انگلیسی اعتماد نکنید.
بویژه وقتی یک از شرکت کننده ها ، مال خودشونه.
abbas us.c
۸ دی ۱۳۹۵اقا مجید این حرفت که میگی به درگ های انگلیسی اعتماد نکنید رو کاملا قبول دارم اما اگر نگاه به تایم 1/4مایل پورشه تو این درگ یه نگاهی بندازید میبینید کاملا مشابه تایمش تو کار اند درایور هست
Daniel
۸ دی ۱۳۹۵پورشه هم برند لوکس هست. هم موتورهاش ردیفه. هم شتابش بهتره.من که نگفتم فقط شتاب. ولی همین شتاب که شما به راحتی اسمشو میاری یکی از دلایل مهم پیشرفت خودروسازی بوده.
تا 3 بشمار…. حالا 911 داره 100تا میره. :)
abbas us.c
۸ دی ۱۳۹۵داداش شما قبلش بحث شتاب صفر تا صده 570 و توربو اس رو خودتون کشیدن وسط من فقط میخواستم بگم همه چی شتاب نیست وگرنه من اینو انکار نمیکنم که شتاب یکی دلایل پیشرفت خودروسازی بوده و پورشه یک کمپانی فوق العاده خودروسازیه.برای مثال 911 توربو اس با وجود وزن کمتر و گیربکس و شتاب بهتر تو تست رولینگ از وایپر میخوره وایپری که نه کنترل لانچ داره نه AWDهستش(البته اینایی که گفتم بیشتر بدرده حرکت اولیه میخورن)اگر هم خواستی لینک ویدئو هم براتون میفرستم
Daniel
۸ دی ۱۳۹۵امکان نداره.
فقط وایپر ACR اونم فقط تو پیست سریعتره چون آیرودینامیکش ارتقا یافته بوده. ولی تو شتاب 0 تا 100 ACR هم حریف 911 توربو S نمیشه.
ACR باید با GT3 RS مقایسه بشه.
اگه تست رولینگ منظورت همون شروع در حین حرکته که باید بگم اصلا معیار مناسبی نیست چون همش به راننده بر میگرده و کوچکترین مکث همه چیو خراب میکنه.
لینکو بده ببینم.
abbas us.c
۸ دی ۱۳۹۵اقای عزیز تو0تا100 حتی از gt3 rsهم میخوره. خیلی از ماشین ها هستن تو 1/4 مایل خیلیارو میزنن ولی تو رولینگ تست میخورن.برای مثال چلنجر هلکت و کامارو زد ال وان 2016هم تست رولینگ گرفتن که چلنجر برد غافل از اینکه زد ال1 1/4 رو0/3 زودتره هلکت تموم کرده.اقای عزیز اگر درنظر بگیریم که راننده پورشه درهنگام رولینگ تست 20درصد جای خطا داشته باشه درصده خطا وایپر80درصده چون وایپر دنده دستیه ولی پورشه به لطف pdk اتوماته و خیلی راحت تره.رولینگ تست هم تستی هست که توش قدرت و ایرودینامیک خیلی تاثیر داره و ناعدالتی هایی که تو 1/4 رخ داده رو کاملا پوشش میده.برای مثال امریکاییا بخاطره awdنبودن از awdها تو 1/4 مایل میخورن ولی تو رولینگ تست همونارو میزنن بخاطره اینکه دیگه awdبکارشون نمیاد
abbas us.c
۸ دی ۱۳۹۵https://www.youtube.com/results?search_query=dodge+viper+vs+911+turbo+rolling+test تو همین نتایج رولینگ وایپر و 911 توربواس هست
Daniel
۹ دی ۱۳۹۵مرد حسابی ACR خودش به کوروت Z06 تو مقایسه موتور ترند باخته اونوقت GT3RS رو زده. عشق آمریکایی هستی و اون کلیپ مقایسه رو ندیدی؟؟؟؟؟
کوروت 3.3 و ACR 3.5
اونوقت چهطوری GT3RS رو زده.
یا موتور ترند داره دری وری میگه یا ACR مثل فیلم های تخیلی یکدفعه پریده و جلو افتاده. وایپر از پس بنز SLS بلک سریز نتونست بربیاد.
خودت بنظرت عقلانیه.
مقایسه معتبر ببین. پیشنهاد میکنم کلیپ مقایسه موتور ترند رو ببینی . نه رولینگ تست. کدوم سایت معتبری رولینگ تست رو معیار قرار داده؟؟؟
وایپر اگر ماشین بود که تولیدش متوقف نمیشد. 10 سیلندر و 8.4 لیتر حجم وشتاب 3.5 اونم آخرین نسخه با کلی آپ گرید.
کیفت هم که فاجعه. بنظرم زیاد باهات بحث کردم. تو به دین خودت ما هم به دین خودمان.
abbas us.c
۱۰ دی ۱۳۹۵اولا که سایتای معتبر رولینگ تست رو هم قبول دارن حتی مقایسه جی تی ار و کوروت zo6;که چند سال پیش انجام داده با استفاده از همین رولینگ تست متوجه شدن که در پشت پرده جی تی ار چی میگذره و رولینگ تست تو کل کل های خیابونی استفاده و اگر به لیست مقایسه سایتا یه نگاهی بندازید متوجه تست های رولینگ هم میشید.اون درگ هایی که شما میگید من پشت صحنشون هم دیدم تو اخرین درگ بزرگ موتور ترند از دست لانچ وایپر کلافه شده بودن و اعتراف میکردن که حرفه ای ترین رانندشون رو تو وایپر نشوندن ولی به نتیجه دلخواه نرسیدن به همین دلیل عقب موند از بقیه (بخاطره نبود کنترل لانچ)که البته دوج گفته بخاطره حفظ اصالت کنترل لانچ قرار نمیده و گفتشون هم قابل قبوله وگرنه اگر وایپر کنترل لانچ داشت و awdبود راحت صفر تاصدو زیره3میزد اون خودرویی هم که شما میگید فاجعس تو پیست ماشینایی که6-7برابر خودش قیمت دارنو زده و رکوررده 13تا پیست دستشه و تو این مقایسه موتور ترند هم gt3 rsرو هم زده فقط با130هزار دلار!!!!!حالا شما اسمشو بذار فاجعه یا هر چیزه دیگه.والسلام
abbas us.c
۷ دی ۱۳۹۵پورشه نسبت به قدرتش شتاب فوق العاده ای داره ولی اختلاف قیمتشون بالاست
شایان
۷ دی ۱۳۹۵واقعا رو دست پورشه نداریم…این از ۹۱۱ اون از پانامرا نیو با کلی امکانات مسحور کننده کاین و باکستر پیشکش…
کروت هم خوبه ولی در مقابل پورشه ۹۱۱ رقیب گردن کلفتی نیست.الحق والانصاف پورشه یدونه باشه
Shahin uscars
۷ دی ۱۳۹۵اگر بخوای واقعیتو بگی از لحاظ طراحی همیشه کوروت زیباتره ولی پورش از لحاظ عملکرد بهتر بوده و برنده شده .. تبریک به طرفداران پورش که همیشه عملکردش فوق العادست
madjid
۸ دی ۱۳۹۵تبریک به شاهین عزیز، که فکرش اینقدر باز و روشنه.
احمد باقری
۷ دی ۱۳۹۵اصلا طراحی پورشه، برای یک ماشین سوپر اسپرت نیست، اصلا مقایسه اون با ماشینهای پر ابهت، خشن و زیبایی مثل کوروت، اشتباهه.
محمد حسین
۷ دی ۱۳۹۵پر ابهت و خشن و زیبا که سلیقه شخصی هست و قابل احترام
ولی نکته اینجاست که کوروت هم سوپراسپرت نیست ها !!!!
مهدی
۷ دی ۱۳۹۵وقتی میگن پورشه سریعترهمیخوام خودمو بزنم!! بابا جان مگه سریعتر بودن فقط توی شتاب 0-100 هست؟؟ تو همین تست هم سرعت تایم کوروت تو اسلالوم و پیست بهتره
شتاب 0-100 میخوای برو ماشین برقی بخر خدای گشتاور رو داره
KING 918
۷ دی ۱۳۹۵بله حق با شماست …..
الان ملاک سریع تر بودن سرعت اسلالوم هست ……
دوستان خوب دقت نمیکنن الان ماشین ایرانی هم بخوا بخری دیگه 0 تا 100 رو ننوشته ….
نوشته سرعت در اسلالوم …..
شما ببخشید اقا مهدی ( عشق فراری ) ….
mehran911
۸ دی ۱۳۹۵علاوه بر شتاب بهتر
مصرف سوخت کمتر
زمان یک چهارم مایل کمتری به ثبت رسونده
.
..((در مقابل، گرند اسپورت با استفاده از جعبهدنده دستی خود و متانت تمام ظرف 3.9 ثانیه به مرز 96 کیلومتر بر ساعت دست مییابد و مسافت یکچهارم مایل را در 12.2 ثانیه با بیشینه سرعت 186.6 کیلومتر بر ساعت پشت سر میگذارد که در مقایسه با رکورد 11.5 ثانیهای و 194 کیلومتری کاررا S کندتر است))…
این یعنی مهندسی پورشه
با وجود قدرت کمتر زمان بهتری به ثبت رسونده
معین
۷ دی ۱۳۹۵من اول راهنمایی اولین مجله ماشینمو خریدم. کوروت رو دیدم. عاشقش شدم
الانم که 28 سال دارم . عاشقشم
saeid
۷ دی ۱۳۹۵انتخاب منم با تمام احترام برای پورشه ، صددرصد کوروته . هیچ جوری نمیشه از کوروت گذشت
GOD BLESS AMERICA
۷ دی ۱۳۹۵«وقتی بحث قیمت به میان میآید، کوروت به گزینهای تحریک کننده بدل میگردد. پورشه 911 هرچقدر هم که خودروی بسیار خوب و ایده آلی باشد باز هم گران است»
بله وقتی پای یک آمریکایی در میان باشد پورشه گران است و این اختلاف چشمگیر 40.000 دلاری چیزی نیست که حتی با تکنولوژی های پورشه قابل توجیه باشد.
بیاد داشته باشید در پایان روز شما تنها یک خودروی اسپرت در پارکینگ دارید حالا چه بهتر که بعد از خرید 40.000 دلار در جیب شما بماند.
mehran911
۸ دی ۱۳۹۵علاوه بر تکنولوژی از نظر کیفیت هم پورشه برتری کامل نسبت به شورولت داره
(ali (CHEVY NOVA
۸ دی ۱۳۹۵هنر کرده پورشه
2 برابر شورولت قیمت داره میخوای کیفیتش بالاتر نباشه؟؟؟؟؟
KING 918
۸ دی ۱۳۹۵سه نکته درباره شورولت بسیار ناامید کننده است: صدای نهچندان جالب، کیفیت پایینتر اتاق در مقایسه با پورشه و استیکرهای بیکیفیت روی گلگیرهای جلو. چُنین نقاط ضعفی بهخودیخود برای یک کوپه عضلانی آمریکایی یک فاجعه محسوب میشوند، چه برسد به اینکه صدای فوقالعاده حاصل از بلوک توربو 911 را شنیده و کیفیت ساخت فوقالعاده کابین آن را نیز دیده باشید
فقط برای یاد اوری …..
mehran911
۸ دی ۱۳۹۵محمد رضای عزیزم
حقیقتا هم هیچ گرانی به حکمت نیست و هیچ ارزانی بی علت
madjid
۸ دی ۱۳۹۵میتونی همون خودروی اسپورت رو هم نخری و 100 هزار دلار دیگه هم در جیبت باشه.
saied
۸ دی ۱۳۹۵عشق یعنی پورشه
مقایسه این دوتا شبیه اینه که بری رستوران و بین کباب برگ و شیشلیک گیر . هر دوتاش خوشمزه و یه جوری ادم نمیتونه بگذره.
ولی انصافا یه چیزی بگم پورشه سوار هیچوقت کوروت سوار نمیشه
saied
۸ دی ۱۳۹۵مرسی پورشه که با ۶ سیلندر دهن ۸ سیلندر هارو سرویس میکنی.
مدل اس ۹۱۱ تقریبا با این برابری میکنه و اگه دنباله هیجان هستی gtr و یا مدل توربو اس بیارن.
gtr که خدایه هندلینگه و ادرنالینه خونو ۱۰۰ برابر بیشتر میتونه افزایش بده با دیفرانسل عقب بودنش
مهدی
۸ دی ۱۳۹۵مهران خان تو مقایسه پورش با ماشینهای گرونتر از خودش هم این ضرب المثلت صادق هست یا فقط اینجا کار میده؟
کیفیت که صد در صد پورشه بهتره اما خدا رو شکر هم کروت تو ایران هست و پورش 911 . صدای کروت یه چیز دیگست در مورد استیکر! واقعا چی باید گفت؟؟ چزی دیگه گیر نیاورد به یه تیکه برچسب گیر داد
mehran911
۸ دی ۱۳۹۵نکنه منظورت فراریه ?
reza
۸ دی ۱۳۹۵من یکی از علاقه مندان دنیای اتومبیل هستم و از دوران دبیرستان کلیپ های ماشینارو دان کردم و یه چیزی نزدیک یه ترا کلیپو نگه داشتم هنو الانم سال آخر رشته مهندسی مکانیکم و خیلی مطلب از موتور و گیربکس بگیر تا لنت ترمز رو خوندم و به جرات میگم پورشه بهترین برند خودرو سازی دنیاست و تکنولوژی پورشه یه پله بالاتر از بقیه شرکت هاست، خیلی چیزارو اولین بار پورشه اختراع کرده که اگه هرگز اختراع نمیشدن دنیای خودرو خیلی عقب بود نسبت به حال حاضر. درود بر فردیناند پورشه یارانش.
محمد
۸ دی ۱۳۹۵ب نظر من پورشه هرچقد خوب باشه ( ک بنظر من بهتره)
هیچ توجیهی نداره ک ۳۵ هزار دلار اضافه پول بدیم
با پول ی کاررا میشه ی کوروت و ی چلنجر خرید
بنظر من بایدکوروتو با باکستر ۷۱۸ مقایسه کرد درسته ک تو ی سگمنت نیستن ولی ۷۱۸ رقیب قدریه تویه تاپگیر( زمان جرمی) این مقایسه انجام شده
و ی نکته ک بش توجه نشد سمت راست کنسول وسط کوروت ی دریچه کولر جدید اضافه شده بنظرتون دلیلی داره؟؟؟
محمد
۸ دی ۱۳۹۵ببخشید الان رفتم دیدم ک ن واقعا از قبلم بوده اشتب کر م
فرزاد
۸ دی ۱۳۹۵شما شورلت و پورشه رو بزار جلو ی جوون
بگو یکیشو انتخاب کن بریم دور دور
اصن مشخصه که کدومو انتخاب میکنه
هیچ شکی درش نیست…
مهدی
۸ دی ۱۳۹۵توی پیست که رکوردها رو نگاه کنید میبینید کروت گرند اسپورت با اختلاف برتر از این مدل پورشه است
به نظر من کروت واقعا یه برند بی نظیر تو دنیای سوپراسپرتها هست که با پرداخت هزینه ای پایین ماشینی سوار میشید که بزرگان رو به چالش میکشه. همین الان کروت z06 تو بعضی پیستها تایمش خیلی نزدیک به 918 هست منتظرم ببینم zr1 میخواد با پورشه هاچکار کنه
qqqq
۹ دی ۱۳۹۵کوروت تو جاده زمان کمتری ثبت کرد پرواضح است که برنده شد