شورلت

شورولت بولت EV/EUV مدل 2023؛ ارزان‌ ترین خودروی برقی آمریکا

شورولت پس از تجربه وقفه‌ای کوتاه و ناخوشایند به خاطر فراخوان گسترده و عدم استفاده از مشوق‌های فدرال اقدام به معرفی بولت EV/EUV مدل ۲۰۲۳ با قیمت بسیار مناسب حدود ۲۰ هزار دلار کرده است.

فروش این خودروی برقی در سال ۲۰۲۲ با افزایش قابل‌توجه به رکورد جدید ۳۸,۱۲۰ دستگاه رسیده است. آمریکایی‌ها همچنین آماده فروش بیش از ۷۰ هزار دستگاه بولت EV/EUV در سال جاری میلادی می‌شوند و به همین خاطر با دست‌ پر وارد میدان شده‌اند. مشخصات محصول شهری و ساب‌کامپکت شورولت واقعاً برجسته به نظر می‌رسد چراکه با احتساب مشوق ۷۵۰۰ دلاری فدرال، قیمت خودرو بسیار مناسب ارزیابی می‌شود. جنرال موتورز حتی ادعا می‌کند بولت EV/EUV مدل ۲۰۲۳ ارزان‌قیمت‌ترین خودروی برقی آمریکاست.

مدل سال ۲۰۲۳ این دو خودرو از نظر فنی تغییراتی نسبت به قبل ندارد و به همین خاطر بولت EV/EUV از باتری ۶۵ کیلووات ساعتی استفاده می‌کنند و شعاع حرکتی ۴۱۷ و ۳۹۷ کیلومتری دارند. شورولت می‌گوید مصرف انرژی بولت EV در هر کیلومتر ۱۷۵ وات‌ساعت خواهد بود درحالی‌که این رقم برای مدل اندکی بزرگ‌تر EUV به ۱۸۲ وات‌ساعت به ازای هر کیلومتر پیمایش می‌رسد. هر دو مدل از پیشرانه برقی با ۲۰۱ اسب بخار قدرت استفاده می‌کنند و می‌توانند در عرض ۶.۵ و ۷ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسند.

اما برسیم به یکی از مهم‌ترین فاکتورها یعنی قیمت! بهای شورولت بولت EV 1LT مدل ۲۰۲۳ از ۲۶۵۰۰ دلار شروع می‌شود اما با احتساب مشوق ۷۵۰۰ دلاری، قیمت خودرو به رقم ۱۹,۹۹۵ دلار خواهد رسید. البته مدل EUV LT حدود ۱۳۰۰ دلار گران‌تر است. جنرال موتورز در تابستان ۲۰۲۲ که جزئیات مدل سال ۲۰۲۳ دو خودرو را اعلام کرد قیمت پایین‌تری را در نظر گرفته بود اما در ژانویه ۲۰۲۳ قیمت‌ها را اندکی افزایش داد. واضح است که پس از مشمول شدن بولت برای استفاده از مشوق ۷۵۰۰ دلاری باعث شده تقاضا برای این خودرو افزایش یابد. نکته مهم دیگر به رقبای شورولت یعنی هیوندای کنا و کیا نیرو برقی صادراتی از کره جنوبی مربوط می‌شود که مشمول مشوق ۷۵۰۰ دلاری نیستند. نکته جالب اینکه در سال‌های گذشته اوضاع دقیقاً برعکسی حکم‌فرما بود چراکه جنرال موتورز به سقف استفاده از مشوق مالیاتی رسیده بود درحالی‌که کره‌ای‌ها همچنان می‌توانستند از مشوق‌ها استفاده کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۷ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. Amiro

    ۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (357 ديدگاه)

    پول یه j4 مزخرف و زشت
    حیف پول 🥲

    موافقم 44
    مخالفم 1
  2. ❤BMW❤

    ۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1246 ديدگاه)

    به نظرم ماشین خوبیه
    👍🏻

    موافقم 26
    مخالفم 0
  3. TESLA

    ۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    حتی با دلار ۵۰ تومن هم حساب کنی ، باز از ۲۰۷ اتومات سقف شیشه ای ارزان تر هست 😂🤦‍♂️🤦‍♂️

    موافقم 48
    مخالفم 0
  4. زیزیگولو

    ۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (4927 ديدگاه)

    شورلت وعده داده بود که سال ۲۰۱۷ از خودروهای برقیش رونمایی میکنه و کرد و هر سالم داره تواین حوزه بهتر عمل میکنه که یکی از این ماشینای برقی همین شورولت بولت هستش

    موافقم 21
    مخالفم 0
  5. MASOUD 0099

    ۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (421 ديدگاه)

    ما هم در ایران x22pro داریم 😐😐😐تازه با موتور سه سیلندر 😐😐😐

    موافقم 15
    مخالفم 3
  6. زمستانم

    ۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (219 ديدگاه)

    جدا شورولت خیلی مشتی و با شعور برید طرح های قسطی و بلند مدتش رو ببینید کیف کنید .

    موافقم 19
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا