شورلتنیسان

مقایسه کوروت Z06 و نیسان GT-R، تازه‌نفس آمریکایی یا سالخورده ژاپنی؟

نیسان GT-R که زمانی قاتل سوپرکارها لقب داشت، آیا با به‌روزرسانی مدرن ۲۰۲۴ می‌تواند حریف کوروت Z06 تازه‌نفس شود؟

بدون شک، نیسان GT-R هنوز هم یکی از پیشرفته‌ترین سوپراسپرت‌های بازار محسوب می‌شود. این خودرو با کد R35 اولین بار در سال ۲۰۰۷ معرفی شد و نیسان طی این سال‌ها به‌طور مداوم اقدام به به‌روزرسانی و بهبود آن کرده است. GT-R در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۶ دستخوش فیس‌لیفت‌های قابل‌توجهی شد و در سال ۲۰۲۳ مهم‌ترین ارتقاء خود از زمان معرفی را تجربه کرد.

جدیدترین نسخهٔ این ماشین با پکیج آیرودینامیکی بروز شده و اصلاحات ظاهری در سه نسخهٔ پریمیوم، T-Spec و نیسمو به بازار عرضه می‌شود. بااین‌حال، برای کسانی که خواهان خودروی مدرن‌تری در همین کلاس هستند، شورلت کوروت Z06 مناسب‌ترین گزینه به‌حساب می‌آید. ازاین‌رو، در ادامه GT-R مدل ۲۰۲۴ را با کوروت Z06 مقایسه خواهیم کرد تا ببینیم آیا گودزیلای سالخوردهٔ ژاپنی با جدیدترین به‌روزرسانی‌های خود می‌تواند حریف سوپرکار تازه‌نفس آمریکایی شود یا نه.

پیشرانه

زیر کاپوت GT-R مدل ۲۰۲۴ همان پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V6 توئین توربوی قبلی قرار گرفته است که توسط صنعتگران ماهری با دست ساخته می‌شود و از سیستم روغن‌کاری ترکیبی کارتل خشک و تر استفاده می‌کند. از سوی دیگر، پیشرانهٔ کوروت Z06 هم توسط مهندسان خاصی با دست ساخته می‌شود و از بلوک آلومینیومی، ورودی هوای تیتانیومی، پیستون‌های آلومینیومی و شاتون‌های تیتانیومی بهره می‌برد. سیستم روغن‌کاری کارتل خشک هم امکان نصب موتور در ارتفاعی پایین‌تر و کاهش مرکز ثقل را فراهم کرده است. موتور نیسان در نسخهٔ استاندارد ۵۷۰ اسب بخار قدرت و ۷۶۶ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند درحالی‌که این اعداد در نسخهٔ نیسمو به ۶۰۰ اسب بخار و ۶۵۲ نیوتن متر افزایش پیدا می‌کنند.

در نسخهٔ نیسمو علاوه بر افزایش قدرت، ارتقاءهای دیگری هم ارائه می‌شود که GT-R را به سوپراسپرتی توانمندتر برای پیست تبدیل می‌کند. پکیج آیرودینامیکی تهاجمی‌تر، بال عقب بزرگ‌تر، پانل‌های بدنهٔ فیبر کربنی، ترمزهای کربن سرامیکی، فاصلهٔ عرضی بیشتر چرخ‌ها، اصلاح کنترل کشش، دیفرانسیل لغزش محدود جلو، توربوشارژرهای برگرفته از مسابقه و… ازجملهٔ این ارتقاءها هستند. از سوی دیگر، برای کوروت Z06 هم پکیج Z07 با قیمت ۹ هزار دلار قابل سفارش است که سیستم تعلیق مغناطیسی، ترمزهای کربن سرامیکی، لاستیک‌های پرفورمنس میشلن پایلوت سوپراسپرت کاپ ۲R و پکیج آیرودینامیکی را به همراه دارد. پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری با ۶۷۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۵ نیوتن متر گشتاور از هردو نسخهٔ GT-R قوی‌تر است و قوی‌ترین موتور V8 تنفس طبیعی جهان محسوب می‌شود.

پرفورمنس و مصرف سوخت

GT-R به پیچیده‌ترین سامانهٔ چهارچرخ محرک بازار مجهز است و به لطف این سیستم ظرف ۲.۹ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و به حداکثر سرعت ۳۱۸ کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند. کوروت اما با وجودی که محرک عقب است، شتاب سریع‌تری دارد و پس از تنها ۲.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد اما حداکثر سرعت کمتری برابر با ۳۱۴ کیلومتر بر ساعت دارد. از سوپراسپرت‌ها نباید انتظار مصرف سوخت پایینی داشت اما GT-R به لطف پیشرانهٔ کوچک، خودروی کم‌مصرف‌تری است و در هر صد کیلومتر به‌صورت ترکیبی به ۱۳ لیتر بنزین نیاز دارد درحالی‌که این رقم برای کوروت ۱۵.۷ لیتر است.

کابین و طراحی داخلی

هرچند نیسان در طول عمر GT-R چند بار آن را بروز کرده است اما طراحی داخلی هنوز هم کاملاً رنگ و بوی کهنگی گرفته است. البته علیرغم ارتفاع پایین صندلی‌ها، ورود و خروج آسان است و دید عالی خواهد بود. کابین GT-R ترکیب ۲+۲ دارد اما صندلی‌های عقب قابل‌استفاده نیستند و بیشتر برای قرار دادن اشیاء مناسب خواهند بود. کوروت اما فقط دو صندلی دارد اما ازآنجایی‌که خودرویی موتور وسط است، در جلو صندوق بار کوچکی دارد درحالی‌که در عقب هم پشت پیشرانه صندوق بار دیگری وجود دارد. به همین دلیل، حداکثر ظرفیت بار کوروت ۳۵۷ لیتر است درحالی‌که صندوق‌عقب نیسان تنها ۲۵۰ لیتر ظرفیت دارد.

در GT-R سیستم اطلاعاتی-سرگرمی از طریق یک نمایشگر لمسی ۸ اینچی ارائه می‌شود که کاملاً قدیمی شده و فقط از اپل کارپلی پشتیبانی می‌کند. از سوی دیگر، هرچند نمایشگر کوروت هم ۸ اینچی است اما بسیار مدرن‌تر است و اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم را ارائه می‌کند. در هردو خودرو از سیستم صوتی Bose استفاده شده که در نیسان ۱۱ بلندگو و در کوروت ۱۴ بلندگو دارد. کابین شورلت طراحی مدرن‌تری هم دارد که راننده محور است و کنسول میانی راننده را از سرنشین جدا می‌کند. بااین‌حال، استفاده از دکمه‌های سیستم تهویه که روی ستون میانی کنسول جای گرفته‌اند دشوار است.

قیمت

نیسان GT-R زمانی که در سال ۲۰۰۷ به بازار آمد تنها ۷۰ هزار دلار قیمت داشت و قاتل سوپرکارها لقب گرفت اما امروز قیمت گودزیلای ژاپنی‌ها تقریباً دو برابر شده و به ۱۲۱,۰۹۱ دلار در نسخهٔ پایه رسیده است درحالی‌که این رقم در نسخهٔ نیسمو به ۲۲۱,۰۹۰ دلار افزایش پیدا می‌کند. از سوی دیگر، کوروت همیشه به‌عنوان سوپراسپرت مردمی شناخته شده است زیرا با نصف قیمت می‌توانست رقیب فراری‌های زمان خود باشد. البته کوروت حالا در نسل هشتم خود بسیار گران‌تر شده است. نسخهٔ Z06 این ماشین در سه تیپ به بازار عرضه می‌شود که تیپ پایه ۱۱۱,۷۹۵ دلار قیمت دارد. این رقم در بالاترین تیپ بنام ۳LZ به ۱۲۵,۳۴۵ دلار می‌رسد. کوروت همچنین نسخهٔ کانورتیبل هم دارد که GT-R از آن بی‌بهره است. درمجموع، کوروت Z06 خودرویی سریع‌تر، قوی‌تر و مدرن‌تر است که با قیمت ارزان‌تری نسبت به رقیب ژاپنی ارائه می‌شود و باید آن را برندهٔ این مقایسه دانست.

نیسان GT-R

نقاط قوت:

  • پرفورمنس چشمگیر V6
  • هندلینگ چهارچرخ محرک بی‌رقیب
  • رانندگی آسان در سرعت‌های بالا

نقاط ضعف:

  • سیستم اطلاعاتی-سرگرمی قدیمی
  • فقدان سیستم‌های کمک‌راننده مدرن
  • دشواری در رانندگی‌های سرعت پایین

شورلت کوروت Z06

نقاط قوت:

  • قوی‌ترین موتور V8 تنفس طبیعی جهان
  • رانندگی آسان در سرعت‌های بالا
  • ارزش عالی در برابر قیمت

نقاط ضعف:

  • ورود و خروج دشوار به کابین
  • دید ضعیف عقب
  • چیدمان و طراحی داشبورد

مقایسه مشخصات فنی

نیسان GT-R شورلت کوروت Z06
پیشرانه ۳.۸ لیتری V6 توئین توربو ۵.۵ لیتری V8
قدرت (اسب بخار) ۵۷۰ ۶۷۰
گشتاور (نیوتن متر) ۶۳۳ ۶۲۳
گیربکس ۶ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ عقب
مصرف سوخت (لیتر) ۱۳.۰ ۱۵.۷
شتاب صفر تا ۹۶ (ثانیه) ۲.۹ ۲.۶
حداکثر سرعت (کیلومتر) ۳۱۸ ۳۱۴
قیمت پایه (دلار) ۱۲۱,۰۹۰ ۱۱۱,۷۹۵

 

کدام سوپراسپرت را بیشتر می‌پسندید؟

نمایش نتایج

Loading ... Loading ...

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷۹ رای
منبع
HotCar

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۳ دیدگاه‌ها

  1. Sharif Ahmad

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عشق فقد گوذیلا

    موافقم 14
    مخالفم 10
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      مطمئناً یکی از دلایلی که نیسان نسل جدید نمیده بیرون اینه که میدونه قیمتش با این پتانسیلی که GTR فعلی داره سر به فلک میکشه و عملاً میره در شاخه‌ی ایتالیایی‌های محبوب و همین الانش هم در بازه‌ی آلمانی‌هاست !!!

      نیسان در قِبال GTR سنجیده داره عمل میکنه و نمیشه بهش خورده گرفت!
      چون هم هنوز این GTR انتظارات را فراهم میکنه هم قیمتش به شدت وسوسه‌انگیزه که خوره‌هایه رانندگی برای داشتنش خون میگِریند!!!

      مطمئناً بلایی که بر سر هوندا NSX آمد ، درسی بود برای باقی شرکت‌ها ، اونم نیسان که تازه داره خودش را از ننگ رنو پاک و ترمیم میکنه تا به سودِ مناسب برسه!!!

      من که با همین GTR راضی راضیم و امیدوارم همین فرمول رو حفظ کنه و مثل پورشه ۹۱۱ فقط نسل عوض کنه با همین ظواهر ولی کمی ارتقاء تا پیوسته و به روز پکیج رو تکمیل کنه و جلو بره!!!

      باور کنید GTR از اون دست خودروهایی نیست که به یکباره نسل عوض کنه مثل ۹۹٪ خودروهای جهان !!!

      نیسان با GTR وارد چرخه‌ای شده که خودش هم باور کنید فکر نمیکرد روزی به چنین جایگاهی رسیده و باید خیلی کور کور جلو بره و به نظرم تا الانشم خوب عمل کرده که دست به ترکیب برندش نزده!!!

      GTR ، کروت نیست ، بلکه باید به سبک به‌روزرسانی و نسل عوض کردن پورشه ۹۱۱ و بنز G عمل کنه نه مثلاً مثل نسل عوض کردن ایکس‌تریل آلتیما جوک و …!!!

      موافقم 8
      مخالفم 10
      1. MatriX

        ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (80 ديدگاه)

        GTR هیچ وقت در حد ۹۱۱ افسانه ای نخواهد بود . همیشه یک سر و گردن پایین تر قرار میگیره .
        اگه هم نسل عوض نکرده به علت هزینه بسیار زیاد و سود نامعلوم و نامطمئن در آینده ست .
        روزی مدل جدیدش میاد که نیسان وضع مالی خوبی پیدا کرده و کاملا نسلش عوض میشه که بتونه پذیرای باتری و سیستمای برقی بشه و شباهتی به مدل فعلی نخواهد داشت چون پلتفرم کلا عوض میشه .
        اون زمانی که GTR اومد رقیب واقعا سرسختی بود اما الان انبوهی از رقبا رو داره و هزینه ساختنش از توان نیسان خارجه . پس منطقیه که نیسان اصلا سمتش نره . نیسان هنر کنه خودشو به روز کنه و چند تا مدل جدید به بازار بده و اون اینفینتی رو از این مصیبت خارج کنه که حاشیه سودش بالا بره و از فلاکت دربیاد .
        حداقل دو سه سال دیگه هم همین وضع خواهد بود تا یا جانشینش کاملا برقی بشه یا هیبرید ساخته بشه .

        موافقم 11
        مخالفم 15
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (10232 ديدگاه)

          کسی نگفت در حد ۹۱۱ هستش با اینکه دست‌کمی از ۹۱۱ هم نداره ، هردو اسطوره‌ی هندلینگ هستند ، هردو شتاب زیر ۳ و هر دو حرف‌ها برای گفتن !
          بحث در مورد این خودروها تعصبی هست نه دلی نه عقلی !!!

          موضوعی که بیان شده ، در مورد ادامه تولید GTR به سبک ۹۱۱ یا بنز G هستش که در هر نسل تکامل پیدا کنه نه تغییر !!!

          موافقم 11
          مخالفم 6
        2. Galant.VR4(JDM)

          ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (633 ديدگاه)

          زمانی که این نسل gtr اومد تمام سوپرکار های اون زمان حتی همین پورش رو به معنای واقعی پاره میکرد پورش کجا بود ؟ کاری که r32 با موتور‌اسپرت کرد تو تاریخ ثبت شد حتی میدونستن حریفش نمیشن دستور دادن به قطعه سنگین بهش اضاف کنن ولی آخرش بازم میبرد🎌 لقب گودزیلا رو الکی نگرفته.
          GTR اونقدری افسانه‌ای بود که وقتی میتینگی تو خود آمریکا یا کشور های دیگه برگزار میشه امثال پورش اونقدری که gtr تو دید هست و جلب توجه میکنه اینا میرن تو سایه .
          الان پورشه پادشاه جهنم سبز هستش ولی همیشه اینطور نیست همونطور که gtr نتونست سریعترین باشه. مطمئن باش تنها دلیلی که نیسان، gtr نسل جدیدشو معرفی نمیکنه ترس از رقباش و هزینه‌هاش نیست.
          این سوال‌رو از خودت بپرس چرا برندی که تو بحران شدیده بخواد سوپر‌اسپرت بسازه؟ اصلا gtr تو اولویتش نیست!

          موافقم 16
          مخالفم 3
        3. امیر جام خانه

          ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (15 ديدگاه)

          عه جدی می فرمایید همه چیز اطلاعات رو ورقی نیست دوام متور و… هم مهمه ها همه مون میدونیم که ماشین مزخرف تر از ماشین های آلمانی وجود نداره واسه دوام موتوری و پایداری کم مثل اینکه r32 رو یادتون رفته ها 🖐️😅 و یا همین r35 موقع ای که اومد هیچ ماشینی جلو دارش نبود🖐️

          موافقم 2
          مخالفم 1
        4. NAVID@@98

          ۳ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (311 ديدگاه)

          🥇🏆👑 اتفاقا بهترین ماشین های جهان آلمانی ها و کلا اروپایی ها و آمریکایی ها هستن حتی خدایی خوب بهترین و بادوام ترین موتور ها را هم آلمانی ها ساختن مثل آمریکایی ها این اروپایی ها در هر چیزی بهترین و اول هستند اروپا و آمریکا خداییش بهترین و بادوام ترین موتور ها و کلا در هر چیزی بهترین و اول هستن خدایی
          الان سدان هایی که میسازن مثل پورشه تایکان و دوج چارجر پرفورمنسی که دارن چیزی جلودارشون نی چه برسه به بقیشون👑🏆🥇
          😅🖐️🖐️💪💪

          موافقم 2
          مخالفم 1
      2. Car love

        ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (549 ديدگاه)

        یه بار قیمت در حد ایتالیایی ها داد هنوز نمونه صفر کیلومتر داره که فروش نرفته 😂 مرحوم LFA

        موافقم 3
        مخالفم 14
      3. NAVID@@98

        ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (311 ديدگاه)

        قطعا شورلت کوروت در کنار پورشه۹۱۱ یک چیز دیگست 👌👍😍
        چون وقتی میان بقیه باید بزنند گاراژ 🔥

        یادمه که مطبش را چند وقت پیش در پدال خواندیم نوشته بود که نیسان از مهندسی معکو طراحی پورشه ها و با خریدن و باز کردن پیچ به پیچ پورشه و با استفاده از این تکنولوژی های اروپا و آمریکا در مهندسی و طراحی و… به چیزی که دوست داریم تبدیل شد
        البته در اصل قطعا شورلت کوروت در کنار پورشه۹۱۱ یک چیز دیگست 👌👍😍
        چون وقتی میان بقیه باید بزنند گاراژ 🔥

        تازه چه برسه به سایر اروپایی و آمریکایی های سطح بالای دیگه 🔥
        چون واقعاً یعنی بیش از حد خوب و سطح بالا هستن🥇🏆👑
        و سنگ محک کلاس خودشون هستن و تو تمام درگ ها بخصوص پورشه ۹۱۱ یک پای ثابت هست و هر کمپانی میخواستن ماشین خودشونو تبلیغ کنن برایه درگ با همین اروپایی ها و آمریکایی هایی مثل پورشه ۹۱۱ و شورلت کوروت مقایسه میکردند تا ببینن اینها که خیلی جلوتر هستن🥇🏆👑

        زمانی که همون نسل قبل پورشه ۹۱۱ اومد که زمان معرفی نزدیکی هم به این داشت پس قابل مثال زدن هم هست با تجارب مهندسی فوق العاده اش در موتور اسپرت که هنر پورشه هست مثل جنرال موتورز با کوروت در زمان اثبات کرد تمام سوپرکار های اون زمان حتی همین جی تی ار رو به معنای واقعی پاره میکرد جی تی ار کجاست؟ کاری که ۹۱۱ و کوروت با موتور‌اسپرت کرد تو تاریخ ثبت شد حتی میدونستن حریفش نمیشن دستور دادن به قطعه سنگین بهشون اضاف کنن ولی آخرش بازم میبردن 👑🥇🏆
        لقب اول در هرچیز رو خدایی چطور گرفتن
        اروپا و آمریکا🇺🇸🇨🇦🇷🇺🇩🇪🇪🇺 لقب اول در هرچیز رو چطور گرفتن خدایی پس چی.👑🥇🏆

        ولی جی تی ار چی فقط همینایی که درموردش یارو میگه تو کشور خودش بودن بعد فکر میکنه چیه😂

        پورشه ۹۱۱ و شورلت کوروت اونقدری افسانه‌ای هستن که وقتی میتینگی تو خود آمریکا یا اروپا یا کشور های دیگه بر گزار میشه امثال پورشه ۹۱۱ و شورلت کوروت اونقدری که تو دید هست و جلب توجه میکنه دیگه جی تی ار میره تو سایه .

        الان پورشه پادشاه جهنم سبز هستش شورلت موروت هم رقیبشه در اصل هم برتر های بزرگ مرسدس بنز و فورد
        این سوال‌رو از خودت بپرس چرا برندی مثل مرسدس بنز و فورد که هرچیزی همه چیز در هر کلاسی ساختن و در هرکدوم برتر و اول هستن بخواد سوپر‌اسپرت بسازه؟ همین پورشه و شورلت هم برتری رو اثبات کردن چه برسه به اونها 😍

        اگه فورزا موتور اسپرت یا استو کورسا رو بازی کرده باشید متوجه برتری پورشه ۹۱۱ و شورلت کوروت هم توی پیستی مثل نوربرگ رینگ و هم برتری کوروت و پورشه ۹۱۱ توی مسیر های صاف مثل لمانز میشید یعنی برتری اینها در هر شرایطی این بازی های شبیه ساز رو قبول دارم و تنها جاییه که میشه واقعا و به صورت واقعی مقایسه کرد پرفورمنس خودرو هارو به حرف دیگران بعد از اینم توجه نکنید چون درست و خوب رو همینجا میبینید🔥

        برای همین میگن خدایی اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها در بحث قیمتی و کیفیتی و هر چیز از هر نظر خیلی بهتر و اول می‌توانند باشند و هستند آمریکایی ها هم همینطور مثل اروپایی ها در بحث قیمتی و کیفیتی وهر چیز از هر نظر خیلی بهتر و اول می‌توانند باشند و هستند👑🥇🏆

        پورشه بارها همیشه تو آمار کیفیت رده اول رو کسب کرده
        تو حفظ ارزش و قیمت هم بیشترین حفظ قیمت رو بین ماشینای دیگه داره 🔥
        پورشه ۹۱۱ مثل شورلت کوروت
        واقعا سواری نرم و راحتی داره شورلت کوروت هم شرایط مشابهی داره برخلاف این که داریم میبینیم از همه و هر نظر پورشه ۹۱۱ و شورلت کوروت برتری دارند🔥

        پورشه
        با همون نسل قبلی ش یعنی ۹۹۱ که حتی زمان عرضه نزدیک به جی تی آر داشت
        از زمان معرفی ولی با تجارب بینظیر و خیلی سطح بالا یی که پورشه روز به روز بیشتر در موتور اسپرت کسب کرد
        اونقدر همین نسل رو ارتقاء داد که هم انواع ورژن ها و نسخه های مختلف ازش ساخت و هم از هر نظر عملکردش را از جی تی آر بهتر کرد
        حتی کاری کرد که در نسخه GT2RS باتک دیفرانسیل دوچرخ محرک شتاب بالاتر و بیشتری نسبت به جی تی آر دو دیفرانسیل چهار چرخ محرک پیدا کرد و نشون داد کت تن کیه 🔥
        اینکارم برای این کرد که چارتا …… نیان بگن جی تی ار زمانی که اومد گردو خاک کردو و از این حرفا نه این حرف کشکه همش،
        اگه هم بگن واقعیتش همونه که ما بزرگا میگیم پس بگید چششششم و درستش رو بشنوید🔥

        پورشه همیشه کیفیت و پرفورمنس برترش رو اثبات کرده و کمترین افت قیمت رو بین سایر خودرو ها داشته و کیفیتش از هر چیزی مثل این بهتره 🏆

        برای همین همیشه خدایی 💯🔥👑🥇🏆 پورشه ۹۱۱ و شورلت کوروت و مرسدس بنز و فورد و…
        و کلا اروپایی و آمریکایی ها را را خدا میسازه به وسیله بنده‌ی خدا در آلمان و اروپا و آمریکا به دست آنها و با اراده خودش میسازه و دست خدا در ساختش دَخیلِ!! برای همین گفتم واقعاً خدایی اروپایی‌ها که در بحث قیمتی و کیفیتی و هر چیز از هر نظر خیلی بهتر و برتر و اول می‌توانند باشند آمریکایی ها هم همینطور مثل اروپایی ها دربحث قیمتی وکیفیتی وهر چیز ازهر نظرخیلی بهترو اول می‌توانند باشند بخصوص درآفرودرها وپیکاپ تراک هاو شاسی بلندهاواس یووی هاووانت ها و آفرودر ها🇺🇸🇨🇦🇷🇺🇩🇪🇪🇺 هم درمورد افسانه و اسطوره های اروپایی ها و هم برای افسانه و اسطوره های آمریکایی برای همین همیشه خدایی 💯🔥👑🥇🏆 پورشه ۹۱۱ و شورلت کوروت و مرسدس بنز و فورد و… و کلا اروپایی و آمریکایی ها را را خدا میسازه به وسیله بنده‌ی خدا در آلمان و اروپا و آمریکا به دست آنها و با اراده خودش میسازه و دست خدا در ساختش دَخیلِ!!

        خدایی همیشه برای همین گفتم واقعاً اروپایی‌ها که در بحث قیمتی و کیفیتی و هر چیز از هر نظر خیلی بهتر و برتر و اول می‌توانند باشند و هستند آمریکایی ها هم همینطور مثل اروپایی ها در بحث قیمتی و کیفیتی و هر چیز از هر نظر خیلی بهتر می‌توانند باشند و هستند بخصوص در آفرودر ها و پیکاپ تراک ها و شاسی بلند ها و اس یو وی ها و وانت ها و آفرودر ها واقعاً خدایی خوب 🥇👑🔥💯

        که بعدا فقط به این باور خواهید رسید نه چیز دیگه ای وقتی که به حقایق پی بردید 🔥💯

        موافقم 6
        مخالفم 15
        1. رضا

          ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (3 ديدگاه)

          داداش اگه ما رو نمیزنی گاراژ نیسان جی تی ار تیون شده سه هزار اسب بخاره چیزی که هیچ پورشی به چشم نمیبینه

          موافقم 4
          مخالفم 2
        2. امیر جام خانه

          ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (15 ديدگاه)

          😅😅🖐️ یه دقیقه وایسا کدوم ماشین اروپای یا آمریکایی یا المانی ۳۳۰۰ اسب بخار میره ها ؟ اینو بگو تا دیگه هیچی نگم 😂 بعد r32 رو یادتونه ها ؟ چرا جی تی ار محرومیت شد از مسابقات بگو ببینم چون بخاطر اینکه رقابت بیوفته دست اروپایی و امریکای ها 🖐️ سنجیده‌تر حرف بزن نه روی تعصبات •••••ری

          موافقم 1
          مخالفم 1
        3. demon

          ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (5 ديدگاه)
        4. NAVID@@98

          ۳ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (311 ديدگاه)

          عزیزم آمریکایی ها قدرتشون از چهار هزار اسب تازه شروع میشه تازه ۴۰۰۰ اسب به بالا کار میکنن کجای کاری شما ؟😅🖐️ هرچی گفتی برعکسه چون
          جایی که موتورای جی‌تی ار و هر کدوم از هموطنانش کم میارن موتور های ال اس ۸ سیلندر آمریکایی رو جایگزینشون میکنن 😘😁
          درمورد نظر اون یکی تون هم که گفت درمورد محرومیت جی تی آر اونم شعری بیش نی اطلاعاتتون هم کمه و هم تحریف شده و اشتباهه چون اون بحث تو کشور خودشون بود که مهم نی 😅🖐️
          چون مهم اینه که در واقعیت تو جهان به گرد پای پورشه هم نمیرسه و نخواهد رسید 😅🖐️
          پورشه ۹۱۱ مدل ۲۰۱۵ رو با ۲۰۲۲ جی تی ار مقایسه کردن تو همین پدال هم مطلبش گذاشن
          پورشه ۹۱۱ از همه نظر در هر بخشی خیلی بهتر بود
          تازه پورشه ۹۹۱ که این نسلش زمان معرفی نزدیکی به اون داشت پس قابل مقایسه هم میشن
          تا اخرش برید دیگه🔥
          خدایی 🥇👑 🏆حتی پورشه مدل های تیون شده ۳۰۰۰ سه هزار اسبی و ۴۰۰۰ چهار هزار اسبی هم داره
          رکورد دار نوربرگرینگ هم هست در کنار مرسدس بنز و سایر اروپایی ها و آمریکایی ها بالا تر هم توضیح دادم آلمان حتی رکورد بهترین و با دوام ترین و قابل اعتماد ترین و قابل اطمینان ترین و باکیفیت ترین و پیشرفته ترین موتور و ماشین های جهان هم داره پا به پای آمریکا
          کلا از هر نظر در هر چیزی بهترین و اول هستن
          آلمان اروپا و آمریکا آلمان بهترین و حتی رکورد با دوام ترین وقبل اعتماد ترین و قابل اطمینان ترین و باکیفیت ترین و پیشرفته ترین موتور و ماشیین های جهان هم داره پا به پای آمریکا کلا از هر نظر در هر چیزی بهترین هستن خدایی 👑🏆🥇

          موافقم 2
          مخالفم 0
    2. سوتوتو

      ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      بهش توهین کردی 🙄😂😡

      موافقم 7
      مخالفم 1
    3. ممد ژانگولر

      ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (3552 ديدگاه)

      نظر بنده به کوروت نزدیکتره. جون میده باهاش بری vallet park سوئیچو بدی به متصدی پارک با یک انعام درست فقط بخاطر نمود بیشتر جلوی عشقت که پدرزنو گول بزنی و حالا بالا چیکیتا اینا

      موافقم 0
      مخالفم 9
    4. پیام

      ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1587 ديدگاه)

      قطعا شورلت کوروت! فقط طراحی داخل و خارجش! دیگه بقیه چیزا به کنار

      موافقم 6
      مخالفم 11
      1. NAVID@@98

        ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (311 ديدگاه)

        دقیقاً، قطعاً شورلت کوروت در کنار پورشه ۹۱۱
        جالب اینه که در شتاب با تک دیفرانسیل از دو دیفرانسیل سریعتر هستن
        و هیجان انگیز ترین سواری را دارند
        و قاتل هرچی سوپرکارها هستن

        چه برسه به مثلاً پورشه ۹۱۱ چهار چرخ محرک دو دیفرانسیل که به پیچیده‌ترین سامانهٔ چهارچرخ محرک بازار مجهزه مثل رقبای اروپایی و آمریکایی دیگه مگر هموطنان خودشون باهاشون رقابت کنن یا بهتر باشند ازشان که پیش از این گفتم که دیگه نور علی نورِ

        موافقم 4
        مخالفم 2
  2. Reza Waffen SS

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (5340 ديدگاه)

    نیسان GT-R : 👍
    کوروت ZO6 : 👎

    موافقم 15
    مخالفم 9
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      حتماً دیدید که به تیبا کوئیک تازه اونم سقف قرمز باشه ، میگن ماشین بعد از طلاقِ milfها !!!

      متاسفانه کروت از اون طرف بوم افتاده و در آمریکا معروفِ به ماشین شوگر‌ددی‌هایه تازه طلاق گرفته به دنبالِ شکارِ 28- سال !!! البته کروتی که میگیرند حتماً باید سقف نداشته باشه و اگر نه ، آره است!!!

      موافقم 6
      مخالفم 10
      1. H2

        ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (382 ديدگاه)

        milf یعنی بیوه؟

        موافقم 0
        مخالفم 8
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (10232 ديدگاه)

          اِی ، بِگی نَگی ، بله !!!

          موافقم 5
          مخالفم 5
        2. امیر جام خانه

          ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (15 ديدگاه)

          نه ستون یعنی زن کار بلد 😂😅

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. جومونگ

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (203 ديدگاه)

    از زمانی که GTR به بازار اومد کوروت تا حالا ۲ نسل عوض کرده !
    چطور میشه ماشینی که ۱۳ سال بعد اومد رو مقایسه کرد باهاش ؟ اگه نسل C6 مقایسه میشد منطقی تر بود ‌.
    ولی یادش بخیر ، قاتل سوپرکارها . شتاب زیر ۳ ثانیه در سال ۲۰۰۷ با اون سیستم ۴ چرخ محرک عالی . هنوز برای خیلیا آرزوئه .

    موافقم 19
    مخالفم 5
  4. NAVID۰۰۹۸

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    این رقابتو هستم بدم هستم ، چون هردوشو دوست دارم ، ولی یه نکته :
    GTR یه سه سال دیگه بشه باید جشن ۲۰ سالگی بگیره و این یعنی پیر شدن منِ جوانِ همیشه در حسرت مانده که تو خون ما ایرانی‌ها رفته ، و بزرگی شرکت چون نیسان که چی ساخته که هنوزم نگاش میکنی جیگرتو حال میاره و هندلینگش که دیگه زبان‌زده جهانیست و موتوری که پتانسیل کار کردن در دورهای بالا و اسب‌بخارهای فراوان‌تری را میکشد!!!
    من اگر عاشق ژاپنم ، یکی از بی‌نهایت دلیل‌هاش همین نیسان با GTRش هست!!!

    به داخل کابینِ این جت جنگی جاپنی بنگرید ، تاریخ مصرف میبینید ؟!

    پس چرا میگن برخی ژاپنی‌هارو خدا میسازه نه بنده‌ی خدا 😢😍 !

    آری آری ، کاش پولدار بودم ، کاش اینقدر توانایی داشتم که میرفتم یه جایی تو آمریکا تو یه شهر کوچیک مثل نویویورک با یه خونه‌ی کوچیک ولی سه تا ماشین جا پارکم داشتوم که یکیشو بیرون میذاشتوم جهت اِستفادو و دوتاشوم تو پارکونگ زیر سقف جهت دیدون و حالو خوب گرفتوم و به اون دونیا بیشترو اَندوشیدون ، آره ، من بنز S w221 میگرفتم تا استفاده کنم ، یه پرادو جدید اون رنگ آبی نفتی خوشگله رو با GTR نیسمو سفید خط کشی قرمز هم میذاشتم کنار هم تو پارکینگ تا بعدش میدیدم باید چه گِلی بر سر بریزوم تا حداقل اون دنیا سر از جهندَم در نیارَم و ببرندنم به بهشتی که نهرش عَشَلِ و دوشیزه‌هاش آنجِلی‌نا‌جولی یا نیوشا ضیغمیست ، عتیقه‌ها!!!
    من از این دنیا چی می‌خوام/جز اون سه تا که گوفتوم!!!

    موافقم 8
    مخالفم 8
  5. yaghoub

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (297 ديدگاه)

    فکر میکنم بعد از هفده سال وقت نسل جدید رسیده .
    امیدوارم نسخه جدید هیبرید باشه.
    همچنین امیدوارم این انجین شاهکار نیسان روی یه خودرو اسپورت دیگه به حیات خود ادامه دهد.

    موافقم 10
    مخالفم 3
    1. Taha Ayoobi

      ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1251 ديدگاه)

      وا براچی هیبرید

      موافقم 4
      مخالفم 4
  6. Ahmad

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (86 ديدگاه)

    وقتی گودزیلا میاد تو بازی بقیه باید بزنن گاراژ

    موافقم 12
    مخالفم 6
    1. Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲

      ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (233 ديدگاه)

      درسته هردو عالین و نیسان جی تی ار یک عمر خاطره هست برام

      موافقم 9
      مخالفم 4
  7. مهدی دهقانی

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (29 ديدگاه)

    کاش 911 gt3 هم بود

    موافقم 3
    مخالفم 7
  8. Dark Knight

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (451 ديدگاه)

    هر دو علاوه بر اسپرتی بودن برای استفاده های روزمره هم خیلی خوب هستن مخصوصا کوروت که تو مدل استینگری و e-ray به خاطر سیستم تعلیق تطبیقی فوق‌العاده gm واقعا سواری نرم و راحتی داره اما از اون طرف gtr هم شرایط مشابهی داره و بر خلاف مدل های توربو ۹۱۱ یا r8 که خیلی خشک و وحشی هستن یک خورده ملایم تره ( و البته شتاب کند تری هم داره ) در کل از نظر من کوروت بهتره چون هم طراحی مدرن ترب داره و هم از نظر کیفیت رانندگی تا حالا چیز بدی در مورد هیچکدوم از مدل های نسل c8 نشنیدم هر چند که همچنان کراش من c6 هست مخصوصا قرمز اگه باشه 😈🔥

    موافقم 12
    مخالفم 3
  9. Dark Knight

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (451 ديدگاه)

    هر دو افسانه هستن و واقعا انتخاب یکی بستگی به سلیقه داره

    موافقم 11
    مخالفم 1
  10. Hadi

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (319 ديدگاه)

    اگه مسئله اختلاف قیمت 100 هزار دلاری مطرح نبود بی شک GTR حرف اولو میزنه تو انتخاب
    بخصوص صدای اگزوز نیسمو که خیلی هیجان برانگیزه
    تو سرعت بالا دید عقب خیلی مهمه که تو کوورت اصلا معنا نداره
    شورلت با این قدرتی که از 8 سیلندر کشیده بیرون نشون داده حتی از فراری هم تو ساخت پیشرانه تبحر بیشتری داره
    اگه کسی تیپ کلاسیک و اسپرت بزنه نیسمو به هر دوش میاد ولی با کوورت فقط باید اسپرت تیپ زد
    نمیدونم چرا نیسان نمیخاد GTR نسل جدید بزنه شاید میگن ترکیب برندس و نمیخاد بهم بزنه ولی به نظر نمیاد فروشش زیاد باشه بخصوص الان که 17 سال که از تولیدش گذشته

    موافقم 9
    مخالفم 2
  11. امیر

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (8 ديدگاه)

    خب چون ایندفه بحث راجب ژرمن و پورشه نیس
    نشسته ام به جدا جاپنیاو امریکنا نگاه میکنم
    کامنتها اه میکشد😂
    انتخاب سختیه از نظر طراحی بیرون جی‌تی از نظر کابین کوروت
    مابقی به دست خودتون

    موافقم 3
    مخالفم 7
  12. amirboss

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (352 ديدگاه)

    اگه واقع بینانه بخایم به این مقایسه نگاه کنیم
    از لحاظ طراحی نیسان واقعا یه طراحی دموده و قدیمی داره البته از ژاپنیا نمیشه زیاد انتظار طراحی شاخ و بروزداشت.جی تی آر هم تو زمان خودش طراحی به روز و زیبایی داشت که اگه سال ٢٠٢٠ یه به روز رسانی درست میکرد بهتر بود.
    از نظر فنی هم اگه نیسان یه گیربکس با ضرایب دنده بیشتری داشت میتونست بهتر عمل کنه.
    کوروت با معرفی نسل جدید یه تحول مثبت بخصوص تو بحث طراحی داشت که دهن خیلی از منتقدا رو تخته کرد.اما از نظر فنی اگه کوروت سنت شکنی میکرد و از سوپرشارژ استفاده میکرد نتیجه ش میشد مصرف سوخت کمتر,سیلندر کمتر,سبک تر و با قدرت بیشتر که البته الآنم چیز بدی از آب درنیومده.
    تو این مقایسه و جدا از قیمت کوروت میتونه چه در بحث طراحی و چه در بحث فنی گودزیلای پیر رو پشت سر بزاره.

    موافقم 6
    مخالفم 6
  13. R@min

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    Z06 سوپر اسپرت نسل جدید هست که در همه زمینه‌ها و قطعات فنی بسیار فاصله داره، این مقایسه های مجلات صرفا برای ویو هست. تنها ماشین رقیب کوروت GT3 هست که جفتشون با اختلاف بهترین و سریع ترین اتمسفریک های جاده و مسابقات هستن و قطعا دیگه موتورهایی مثل اینا با این پرفورمنس رویایی ساخته نمیشه.

    رقیب GTR همون C6 ZR1 سال ۲۰۰۸ هست که اتفاقا تو پیست هم بشدت نزدیک بودن.

    موافقم 8
    مخالفم 5
  14. مازیار

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (2509 ديدگاه)

    قطعا تو بحث موتوراسپرت کوروت ماشین بهتری هست هم بخاطر موتور وسط بودنش و هم از لحاظ تکنولوژی روز
    و جالب اینکه بزرگترین نقطه ضعفش به طراحی برمیگرده هم داخلی و هم خارجی. واقعا لزومی نداشت داشبورد اونقدر غیر عادی باشه و یا حدود ده خط تیز روی کاپوت!

    موافقم 7
    مخالفم 7
  15. Killer

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (471 ديدگاه)

    زشته مقایسشون
    کوروت c8 با این کیفیت کجا اون کجا

    موافقم 5
    مخالفم 5
  16. JDM سابق

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (378 ديدگاه)

    مقایسه اشتباهی هست
    کوروت جدیدتر و بروزتره
    جی تی ار باید با C6 ZR1 مقایسه بشه که ZR1 هم واقعا همون روزا هیولا بود

    موافقم 8
    مخالفم 3
  17. 🤡

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (144 ديدگاه)

    هرچی ماشینا جدیدتر میشن زشت تر میشن و بی روح تر من انتخابم نیسان ا
    GTR هست

    موافقم 13
    مخالفم 3
  18. گات

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (29 ديدگاه)

    محض اطلاع بگم که جی تی ار نیسمو شتابش ۲.۵ ثانیس و انتخاب من گودزیلاس🇯🇵🇯🇵

    موافقم 10
    مخالفم 1
  19. Siyavash

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (662 ديدگاه)

    جفتشونم بسیار بسیار عالی..ولی من با gtrعاشق دنیای ماشین ها شدم‌.
    به نظرم کاری به این پیرمرد دوست داشتنی نداشته باشید تا بلاخر جایگزینش از راه برسه اونوقت قول بهتون میدم یقه تمام سوپراسپرت هایه رده بالارو بگیره…
    یه زمانی سنگ محک کلاس خودش بود و تویه تمام درگ ها یه پای ثابت بود و هر کمپانی میحواستن ماشین خودشونو تبلیغ کنن برایه درگ با همین gtr مقایسه میشد..
    راستی فکر کنم ۳بار هم تویه درگ بزرگ سالانه موتور ترند اول شده..۱بار هم سوم شده و ۱ بار هم دوم شد و از این نظر رکورد دار هست…..
    کوروت هم بینهایت عالی مخصوصا این نسلش با ایم موتور شگفت انگیزش واقعا خیلی دوست داشتنی و خواستنی هست…💯💯💯

    موافقم 7
    مخالفم 1
  20. SMS

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (19 ديدگاه)

    از لحاظ عشقی gtr ولی کروت بهتره ، چرا صندوق نیسان کوچیک بود؟

    موافقم 7
    مخالفم 1
  21. محمد فرخی

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (154 ديدگاه)

    کوروت ضعف ها چینش داشبورد؟
    به این زیبایی میگی ضعف؟
    با اینکه نمیتونم از gtrبگذرم ولی هردو برای خودشون جایگاهی نزد من دارن

    موافقم 7
    مخالفم 3
  22. Taha Ayoobi

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1251 ديدگاه)

    دوتا سلطان
    هر دو رو دوست دارم واقعا

    موافقم 6
    مخالفم 0
  23. JaMsHiD

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (967 ديدگاه)

    وقتی حرف از لپ تابم بشه ، اون موقع هست که میبینیم کدوم حریف کی میشه .
    اگر گرن توریسمو ۷ رو بازی کرده باشید متوجه برتری نیسان نسبت به کوروت توی پیستی مثل نوربرگ رینگ و برتری کوروت نسبت به نیسان توی مسیر های صاف مثل لمانز میشید . این بازیو قبول دارم و تنها جاییه که میشه واقعا و به صورت واقعی مقایسه کرد پرفورمنس خودرو هارو
    البته کوروت هم واقعا ماشین افسانه ای هست مخصوصا اینکه تونسته با یه هشت سیلندر تنفس طبیعی 670 اسب بگیره و قوانین آلایندگی آمریکا رو پاس کنه واقعا کار شاخی کرده

    موافقم 1
    مخالفم 5
  24. BMW

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1217 ديدگاه)

    گودزیلا رو انتخاب می کنم🥲🥰😂

    موافقم 5
    مخالفم 0
  25. سوشیانت

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1927 ديدگاه)

    ربطی به هم ندارن کوروت یه کوپه با یک ردیف صندلی هست جی تی آر با دو ردیف صندلی ولی خب انتخابم کوروته چون تو کلاس خودش خیلی حرف ها برای گفتن داره ولی جی تی آر از چلنجر دیمون ۱۷۰ که حرف اول رو تو این کلاس میزنه خیلی عقبه

    موافقم 5
    مخالفم 7
    1. Hadi

      ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (319 ديدگاه)

      سوشیانت جان خیلی کم پیدایی
      فکرکنم 7 سالی میشه تو پدال هستی
      چقدر دلم برای اکانت های قدیمی تنگ شده
      خیلی‌هاشون دیگه نمیان کامنت بذارن فکر کنم ازدواج کردن یا مشغول کارن
      خداییش اکانت های قدیمی خیلی اطلاعاتشون بالا بود انگار که همشون حداقل 10 تا کتاب در مورد مکانیک خونده بودن
      کاش امکانش بود بچه های پدال تو یک شهر جمع میشدیم و یک سوپر کار تولید میکردیم و مثلا اسمشم میذاشتیم pedal
      از اون افغانستانی که سواد درستی نداشت ولی سوپرکار درست کرده کمتر که نیستیم
      باور کنین اگه بچه های پدال جمع بشن و خودرو طراحی کنن از تمام محصولات ایران خودرو و سایپا خودروی ایمن تر و فنی کم مصرف تر میتونن تولید کنن
      چون ما اطلاعاتمون خیلی بیشتر از کارگرا و مهندسانی هست که تو کارخونه ها مشغول کارن و جز سود بیشتر به چیزی فکر نمیکنن

      موافقم 4
      مخالفم 2
      1. 🤡🤡🤡

        ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (144 ديدگاه)

        من‌میتونم پیشرانه هیدروژنی بسازم با چدن

        موافقم 1
        مخالفم 1
  26. ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (3271 ديدگاه)

    انتخاب سخت

    موافقم 1
    مخالفم 0
  27. ALI.S

    ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (212 ديدگاه)

    چقدر نزدیک شد رقابت!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  28. احسان نیائی

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    راستش بی تعصب اگر بخوام بگم کوروت ماشین بهتری کلا به خصوص از وقتی قیمت جی تی آر اینقدر بالاتر رفته که این اشتباه نیسان هستش البته ممکنه به دلایل زیادی مثل وضعیت اقتصادی و.. تنونسته دیگه ارزانتر بودنش رو حفظ کنه،اما کلا اختلاف فنی و کیفیتی به حداقل رسیده،و به نظرم بیشتر سلیقه ای هستش با اینکه من خودم با این شرایط موجود کوروت رو انتخاب میکردم، اما اگر بخوام یک ماشین رو برای همیشه با چشم بسته انتخاب کنم که هم از لحاظ اصالت و ماندگاری و طراحی که با کارآمدی تمام عیار یک اقالت و سادگی در دی ان ای وحود داره که بعد از گذشت چند دهه باز هم از دیدنش لذت میبرم و چشم رو خسته نمیکنه و زود طراحیش تکراری نمیشه و همیشه از بالاترین کیفیت ساخت به طوری که هرگز نمیشه ایرادی از این لحاظ از این‌ماشین گرفت و در دنیا به این که روی تک تک قطعه هاو اجزای تشکیل دهنذه چه بیرونی چه داخلی و چه فنی ساعتها فکر و مهندسی شده و همیشه شاهد بهتر شدنش در هر نسل جدید هستیم و همینطور که بی تعصب هم از کوروت بهتره هم از گودزیلا،اون ماشین ناب که خودتون متوجه شدین چه ماشینی میتونه باشه بله، سلطان بی بدیل پورشه ۹۱۱ gt3rs که‌از چهار لیتر موتور شش سیلند ۵۱۸ اسب بخار نیرو کشیده و حتی کوروت رو هم در پیست برده با اختلاف کم البته ولی همین که با دو تا سیلند و ۱۵۰۰سی سی کمتر هیچی کم‌ نداره از رقبا‌ حتی در پیست کوروت رو هم زد البته در برخی از شرایط هم با همان‌اختلاف کم کوروت قویتر هستش ولی رفقا این‌چند دهم ثانیه ها نه مهمه نه در دنیای واقعی محسوسه‌و‌ نه لازم و تقریبا بلا استفاده هستش اینا فقط برای ایجاد رقابت و وسوسه مشتریها برای فروش بیشتر، برای همین من انتخابم پورشه هستش چون‌ هیچوقت از کیفیت این‌ ماشین نمیشه ایرادی گرفت و طراحی بیرونی و کابین مدرن ولی با اصالت و با کیفیت و ظاهری که تکراری نمیشه و مهندسی ناب آلمانی واقعا ماشین جذاب و با ارزشی هستش و انتخاب اول خودمه و اما نفر بعد هم کوروت و بعد نیسان که هر دو هم قابل احترام و هر سه برند در بالاترین سطحدر این کلاس هستند و‌تنها سلیقه خودتون رو انتخاب کنید و از اونجایی که ما در ایران هستیم و‌ به لطف یک‌ مشت خیانتکار و دزد و بیکفایت و مردم فریب و مردم آزار که سرشار از پوچی و دروغ و ریا و فساد و دزدی هستند از داشتن و لذت بردن از یک ماشین هم برخوردار نیستیم و پراید رو چهارصد میلیونی با آشغال ترین سطح کیفی و ایمنی و رفاهی باید سوار بشیم و جان بر کف باشیم واقعا متأسفم برای خودم و ملت شریف ایران که تنها با اتحاد میتونیم از این وضعیت فلاکت بار و کابوس گونه عبور کنیم مثلا فقط کافی هر کالایی بی دلیل گران میشه رو یک مدت کوتاه تحریم کنیم تا از نتیجه این اتحاد مدنی شکفت زده بشیم اما افسوس که بیشتر هم میریم تو صف با حقارت کامل و از ترس گرانتر نشدن میخریم که مبادا آشغالهاشون‌ تموم بشه و یکیش به ما نرسه خواهشا بیاییم با اتحاد دیگر طن به این حقارت ندیم،پاینده ایران

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. lightride

    ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (5 ديدگاه)

    مقایسه 2 تا خودرو بود نه دو برند
    این مقایسه طبیعیه برا 2 تا ماشین معمولی از اپشن و قیمت حرف زدن

    ولی وقتی 2 تا ماشین اسپرت باشن باید 3 4 تا زمان از پیست های متفاوت باید باشه

    ما نه این ماشینارو روندیم نه دیدیم ولی نظر اونایی که روندن چیه؟

    هممون میدونیم که r32 چه بلایی سر موتور اسپرت اورد ولی این r35 خب حالا چی.. خب 86 یه لاین رویایی بود supra هم که 1 نسل تبدیل به یه سوپر انجین شده بود ولی GTR همیشه مثل یه تیون بوده یه معادله که رو هر بدنه ای جوابه و حالا اونا بدنه ای رو پیدا کردن تا بتونه تیون GTR رو ارتقا بده دانش خودرو داره روز به روز افزایش پیدا میکنه درباره GTR این نیستش که بیان یه چیز طراحی و تنضیم کنن بعد بیان تست و فیکسش کنن اینجوریه که طراحی تنضیم کنن بعد تست تنضیم دوباره تست تنضیم و دوباره..
    میگی این حرکت تمامی برند های خودرو میزنن ولی یکم به زمانی که این مورد تو بازار هست فک کن.. هنوز جا داره برا ادامه
    شرکتای سوپر اسپرت بلند پرواز تر از این حرفان که بخوان به فکر هزینه باشن خیلی از اونا تا پایه نابودی میرن برای رویا هاشون
    نیسان مغز موتور اسپرتو داره ولی در همین حال میدونن که توانایی ساخت یه بدنه مثل تویوتا رو ندارنن که خب منظور این نیست که نمیتونن نسل بعدی رو بسازن تویوتا ماشینی رو میسازه که هر چیزی روش جوابه ولی نیسان برای اینکه بخوای روی GTR تقیری ایجاد کنی باید یه الگریتم درستی رو پیش بگیری این مورد توی همه ی GTR ها هست

    حالا Z06 یا Z07 امریکن ها هم تو همون مسیری هستن که بودن مسیری که فراری رو پیشی گرفت با گذشت زمان هنوز میتونین احساس کنین همون چیزی رو که قبلا انجام دادن
    ولی خب موتور وسطه و rwd خب تنضیم درستیه و منظقی لذت رانندگی عبیجی تو این موارد میشه پیدا کرد اما اگه میخوای با یه همچین تنضیمی برین برا موتور اسپرت فقط 1 ماشین جوابه 911
    قطعا یه موتور flat با وزن کمتر بهتره برا این ترکیب که یه ماشین امریکن وزن بیشتری داره در نتیجه یا یه اسپیلر یا یه بال عقب بزرگ میخوای یا استکاک بیشتر که چیزی که میبینید استکاک بیشتره خب در این حالت اصلا اصل امروزه به سیستم کنترل کشش بر میگرده چون درک ماشین در حالت rwd یکم متفاوت چون فقط بر اساس استکاک ماشین پایدار تره
    خب اگه از حالت grip به drift بره و ماشین درحال سر خوردن باشه روشن بودن حاات چسبندگی یه بد بختی دیگس چون هر جوری که فکر کنین بازم
    نمیشه سیستم چسبندگی رو انقدر قوی تنزیمش کرد که ماشین به این مشکلات بر نخوره چون عمل کرد ماشین کم تر میشه اگه دنبال سیستم چسبندگی خوب هستین جواب audi که اونام 4wd هستن این ماشین حالت ایرودینامیکی که باید رو نداره چون این استایل اصلا مال این کلاس نیست ولی خب بازم هیچ وقت نمیشه گفت
    ماشینای امریکایی بدنه عجیبی دارن وزن زیاد ولی احساس تک امیدوارم بهتر از چیزی که فکر میکنیم باشه

    هب
    این ماشینا
    ماشینایی نیستن که یه پیچ به نسبتا تند 60 درجه رو
    با 170 تا سرعت بتونن برن
    با 180 تا نتونن برن
    و
    با 190 تا بنا به ایرودینامیک و چسبندگی بتونن برن
    نه اون مال ماشینای 1999 بود یا پایین تر
    ولی جالب میشه اگه عمل کرد اونا رو تو یه مسیر که سریع ترین پیچاش رو بشه با زیر 80 تا رفت دید

    نیسان GTR کنترل چسبندگی بهتری میتونه داشته باشه 4wd و تعلیق پیچیده

    و Z06 هم تنضیم وزن و rwd رو داره

    جفتشون مشکل ابعاد رو دارن

    پس نتیجه میگیریم ماشین عشق ماشین دوست دوا نکنین دوستان

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا