دوج

دوج وایپر با 3300 اسب بخار قدرت و رکورد 6 ثانیه در مسافت 400 متر!

دوج وایپر سوپر اسپرتی شناخته شده است که ماهیت عصیانگر آن طرفداران زیادی دارد؛ اما شاید برخی ندانند که پلتفرم این خودرو گزینه‌ای ایده آل برای رکورد شکنی در  مسابقات درگ است هرچند باید اذعان کرد نیروی پیشرانه وایپر فقط به چرخ های عقب فرستاده می‌شود. اگر درباره میزان سریع بودن این افعی دنیای خودرو ایده‌ای ندارید می‌توانید این وایپر با قدرت ۳۳۰۰ اسب بخار را تماشا کنید که اکثر رکوردها را درو می‌کند.

خودروی موردبحث یک دستگاه وایپر توئین توربو ۲۰۰۱ است که توسط تیم Nth Moto تولید شده و از بلوک پیشرانه استوک پنجمین نسل وایپر سود می‌برد. این هیولا توانسته مسافت ۴۰۰ متر را تنها در ۶.۶۷ ثانیه و با سرعت ۳۵۴ کیلومتر در ساعت طی کند که رکوردی خاص وایپر است. نکته احساس‌برانگیز اینکه رکورد یاد شده قابل تکرار بوده و تیم تولید کننده زمان‌های ۶.۸۵ و ۶.۹۶ ثانیه را نیز ثبت کرده‌اند.

شاید موضوع شوکه کننده این باشد که وایپر می‌تواند در کلاس سوپر استریت حضور داشته باشد. در این کلاس از برخی قطعات جاده‌ای استاندارد در خودرو از جمله سیستم تعلیق مستقل در هر چهار گوشه استفاده می‌شود. خودروی موردبحث ما در زمان رکوردشکنی وزن ۱۷۸۱ کیلوگرمی داشته است. شرکت Nth Moto تنها با یک خودرو در این رقابت‌ها حضور ندارد چراکه در ویدئوی منتشر شده یکی دیگر از ساخته‌های آن یعنی وایپر نسل پنجم با پیشرانه ۹ لیتری را می‌بینیم که مسافت ۴۰۰ متر را در ۶.۹۰ ثانیه طی می‌کند و از قطعات استوک زیادی استفاده می‌کند. این خودرو حتی به کروز کنترل و سیستم تهویه مطبوع مجهز است و از سیستم صوتی استوک سود می‌برد. وزن این وایپر نیز به ۱۸۷۳ کیلوگرم می‌رسد.

در نظر داشته باشید که هیچ‌یک از این خودروها از نیتروژن یا متانول برای رسیدن به رکوردهای یاد شده استفاده نکرده‌اند. سوخت اتانول R، توربوشارژرهای ۸۸ میلی‌متری گرت، سیستم‌های الکترونیکی موتک و برخی تغییرات دیگر باعث شده‌اند این موفقیت حاصل شود. ما می‌توانیم ساعت‌ها درباره این وایپرها صحبت کنیم و بحث شتاب و سرعت آن‌ها بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود، این‌طور نیست؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵۸ دیدگاه‌ها

  1. Si

    ۱۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (527 ديدگاه)

    واژه شاهکار در برابرت کم میاره

    موافقم 103
    مخالفم 9
    1. M

      ۱۶ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (122 ديدگاه)

      بسیار عالی فقط دوج وایپر و سانتافه

      موافقم 19
      مخالفم 106
    2. MILADZM

      ۱۶ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (26 ديدگاه)

      وایپر بیشتر از سال هایی که عمر کرد رکورد زد
      فقط کافیه توی گوگل سرچ کنید
      the car with the most track record
      قضیه فقط اینجا تموم نمیشه
      وایپر رکورد کمترین مسافت ترمز گیری رو هم بین خودرو های کارخونه ای شکست
      انجین وایپر هم به راحتی تا 3000 اسب تیون میشه
      ولی خب این کار به نظرم ج نایت محضه
      چون با این تیون های سنگین هندلینگ شگفت انگیز وایپر از بین میره .

      موافقم 72
      مخالفم 19
      1. d1123

        ۱۶ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (100 ديدگاه)

        شما دیدی تو چه پیستایی رکوردش ثبت شده؟
        تماما داخل آمریکا و بیشترشون جورین که سوپراسپرت های جدید(مثل کوروت C8 وفورد جیتی و 911 و …) توش دوری ثبت نکردن.
        هندلینگ “شگفت انگیز” هم فقط مخصوص نسخه ACR با پکیج بسیار اگرسیو ایرو هستش.
        و اما در مورد شخص شما، فقط میشه گفت اگه میخوای چیزی رو بد جلوه بدی به بدترین شکل ممکن ازش دفاع کن.

        موافقم 15
        مخالفم 19
        1. MILADZM

          ۱۶ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (345 ديدگاه)

          باشه تو درست میگی

          موافقم 13
          مخالفم 6
        2. AMIN (M.A.S)

          ۱۶ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (816 ديدگاه)

          عه
          جناب از نظرکارشناسانه شماتوی پیست لاگونا سکا یاروداتالانتا یا VIR وایپر فقط باخودش مسابقه داده؟توی لاگوناحتی موتورترند توی یه مقایسه خودرویی باوایپر ازP1 سریعتربود
          ۹۱۱رکوردنزده؟ اون زمان بهترین مدل ۹۱۱ و پیست محور ترینش GT3RS بود(هیچ پورشه ای رو قد این جذاب دوس ندارم) که رکورداش ازوایپر عقب تر بود
          کوروت که نسل7 اصلادر ابن حد نیست اونو کلا بیخیال
          درباره اروپا همین بس که توی رینگ پورشه ۹۱۸اسپایدر با پکیج وایساخ تایم رسمی شرکتیش۶:۵۷ هست ودوج وایپر ACR نسل5 تایم غیررسمی وغیرشرکتی(مجله اتوکار) باهاش ۷:۰۱ هست(نسل چهارم وایپر هم نسخه SRT10 ACR اش بعد از گامپرت اپولو سریعترین ماشین رینگ محسوب میشد)

          موافقم 12
          مخالفم 7
    3. MILADZM

      ۱۶ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (26 ديدگاه)

      بعد من دیدم یه سری از دوستان سعی بر این دارن که انجین شاهکار وایپر رو بچسبونن به لامبورگینی
      چون اون زمان لامبورگینی تحت مالکیت کرایسلر بود
      ولی اینطور نیست
      انجین وایپر رو خود داج ساخته
      جالبه بدونید که توسعه ش هم بر اساس انجین 360 مگنوم داج صورت گرفته منتها با 2 سیلندر بیشتر
      انجینی که داج ساخت برای پیکاپ های رم استفاده میشد
      یه انجین بلوک چدت با 310 اسب و 610 نیوتن متر گشتاور در دور موتور 2400
      بعد برای اینکه این انجین رو میخواستن سوارش کنن روی وایپر فرستاد کارخونه لامبورگینی که ستاپ ها و تنظیمات مختلف رو برای اینکه مناسب عملکرد روی یه سوپر اسپورت باشه روش اعمال کنن
      نقش لامبوریگینی این وسط فقط همین بوده
      این انجین صفر تا صد ساخت خود داج هستش .

      موافقم 52
      مخالفم 19
      1. D:

        ۱۶ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (72 ديدگاه)

        متاسفانه وایپر با توجه به رقبای قدری مثل 911 وGTR تقاضا برای خریدش پایین اومد و این یک خداحافظی دردناک برای رویای کودکی بود.
        هنوز درک نمیکنم چرا باید مردم نخرنش تا ادامه تولیدش به صرفه نباشه

        موافقم 53
        مخالفم 9
        1. MILADZM

          ۱۶ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (26 ديدگاه)

          داداش پا شو یه آبی به دست و صورتت بزن
          یه دوش آب خنک بگیر
          مرد ح.سابی کدوم رقبای قدر ؟
          خریدار وایپر حتی یه ثانیه هم به GTR و ۹۱۱ فکر نمیکنه
          چون وایپر یه سبک و مکت.ب خاص خودش رو داره
          حالا ۹۱۱ یه چیزی
          ولی GTR ؟
          GTR خودش یکی میخواد بهش یه نیگا بندازه اینقد آمار فروشش کم نباشه
          امسال تا به الان فقط ۵۵ تا فروخته توی آمریکا
          سال بعد قطعا کمتر هم میشه
          دلیل فروش پایین وایپر فقط رقیب هم و.طنش کوروت بود
          توی اون سال ها وایپر بدجوری زیر سایه کوروت قرار گرفته بود
          و البته تغییر سیاس.ت های کمپانی ما.در یعنی کرایسلر هم در این خدافظی بی تاثیر نبود .

          موافقم 29
          مخالفم 39
        2. datsun

          ۱۶ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (3503 ديدگاه)

          بیشتر به خاطر وجود جنسیس کوپه بود جنسیس کوپه مجال رقابت به هیچ سوپراسپورت و ابر ماشینی رو نداد و متأسفانه از اون موقعه همه مجبور به خداحافظی شدن.

          موافقم 73
          مخالفم 7
        3. D:

          ۱۶ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (72 ديدگاه)

          داتسون عالی بود😂😂😂
          ولی میلاد من فن ژاپن یا آمریکا نیستم وایپر به دلیل تقاضا کم توقف خورد نه سیاست شرکت دوج
          من علاقه ای به GTR ندارم ولی سال 2009 آمار فروش GTR خیلی بیشتر از وایپر بود.
          ولی خب 911 ماشینی بود که هر خریداری رو جذب میکرد درحالی که قشری که وایپر میخریدن معدود بودن.
          و شاید زیر سایه خوفناک مهندسی بدون رقیب آلمان قرار گرفت و ادامه تولید با وجور رقیب قدری مثل 911 عقلانی نبود

          موافقم 34
          مخالفم 5
        4. MILADZM

          ۱۶ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (26 ديدگاه)

          داستون
          واقعا هدفت از این کامنت چی بود ؟
          کی حرف جنسیس زد ؟
          اصلا سگمنت جنسیس چه ربطی به GTR داره ؟
          آمار فروش GTR همینه که گفتم
          خودت هم قطعا بهتر از من میدونی امسال GTR چند تا فروخته
          بازم اگه قبول نداری لینک فروش رو بزارم .

          موافقم 9
          مخالفم 29
        5. datsun

          ۱۶ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (3503 ديدگاه)

          آخه آمار الان gtr چه ربطی به اون موقع تولید وایپر داره توقیف وایپر دلایلی داشت که کسایی که یادشونه دقیق علتش رو میدونن از این باب گفتم جنسیس که شما کره ای فنی و تو این دست پستها چون کره حرفی برا گفتن نداره میری سراغ آمریکایی ها یادمه قبلا برای مخالفت با ژاپنی ها آلمان آلمان هم میکردی که تو پستهای قبل شروع کردی به کوبندن آلمانی ها در کل تو نه آلمانی بازی نه آمریکایی باز فقط تو هر پست قصدت خراب کردن جو سایته به جون هم انداختن کاربرها با چند تا اکانت فیک

          موافقم 29
          مخالفم 1
        6. D:

          ۱۶ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (72 ديدگاه)

          خوب شد حالا جی تی آر هنوز ۵۵ تا میفروشه
          جنسیس کوپه محبوبت میدونی برای‌ چی توقف خورد یا یادت بیارم باز😂😂😂

          موافقم 18
          مخالفم 1
        7. MILADZM

          ۱۶ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (26 ديدگاه)

          البته این که گفتم به معنای بد بودن GTR نیست
          خودم عاشق ظاهر انجین GTR و صد البته صداش هستم
          اون 2 تا چراغ گرد عقب هم خیلی دوس دارم
          دلیل فروش هم به خاطر قدیمی بودنش هست که رقبا ازش جلو زدن
          اگه نسل جدیدش بیاد قطعا فروشش خیلییی بهتر میشه
          صرفا جواب این دوستمون رو دادم که گفت GTR باعث کاهش فروش وایپر شد
          در حالی که این دو تا ماشین دو فلسفه و دو طیف خریدار کاملا جدا از هم دارن

          موافقم 5
          مخالفم 15
        8. MILADZM

          ۱۶ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (26 ديدگاه)

          من آلمان آلمان میکردم
          هنوز هم میکنم
          چون آلمان مهد خودروسازیه
          اگر هم به آلمان تیکه انداختم بیشتر در باب شوخی بوده
          ولی آمریکا و کره رو بیشتر از همه دوس دارم
          آمریکا رو دوس دارم به خاطر فلسفه خودروسازیش
          کره رو دوس دارم بخاطر اینکه تلاش میکنه
          پیشرفت میکنه
          از هیچی رسیده به جایی که کنار اس کلاس قرار میگیره
          در مورد جاپن هم مشکلم با طرفدارای متعصبشه
          که هیچی نمیبینن جز جاپن
          آمار فروش جی تی آر هم ربطش اینه که دوستمون D اومد گفت رقبای قدری مثل جی تی آر نذاشتن وایپر به فروش بره
          من هم در جواب گفتم جی تی آر نسل فعلی خودش از لحاظ فروش وضع خیلی خوبی نداره بعد چطور میخواد جلوی فروش وایپر رو بگیره ؟
          اکانت فیک هم ندارم
          هزار بار هم گفتم
          حالا اینکه شما یا بقیه باور کنید یا نکنید مشکل خودتونه
          برو پست ریویان و فورد و تراکتور در پاسخ به فونیکس گفتم کدوم اکانتا مال من بود
          تمام

          موافقم 11
          مخالفم 19
        9. MILADZM

          ۱۶ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (26 ديدگاه)

          دلایل توقف تولید وایپر هم اینا بود
          کلا با ورود مدل های هلکت توی سال 2015 یه مقدار اقبال عمومی نسبت به وایپر کمتر شد
          هر چند که اصلا رقیب همدیگه نبودن
          از یه طرف دیگه وایپر زیر سایه رقیب همیشگی و هموطنش یعنی کوروت قرار گرفته بود
          از یه طرف دیگه قوانین آلایندگی و محیط زیستی و مصرف سوخت سال 2017 اجازه زنده موندن به وایپر رو نمیداد
          کرایسلر یا مجبور بود یه انجین مدرن تر بسازه برای وایپر یا قطع تولیدش کنه که طبق معمول چیزی که از مدیران بی لیاقت کرایسلر انتظار داریم این ماشین رو توقف تولید کرد .
          از یه طرف دیگه تمرکز خودروساز ها روی سگمنت ها و بخش های پر سود بازار یعنی SUV ها و کراس اوور ها هستش و به خاطر همین دیگه کرایسلر هیچ وقت تلاش نکرد یه سوپراسپورت مثل وایپر رو دوباره تولید کنه و افعی زهر دار به خواب ابدی فرو رفت …

          موافقم 11
          مخالفم 7
        10. بهزاد

          ۱۶ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (2417 ديدگاه)

          یادش بخیر یه زمانی میلاد ساسانی بود با ده ها اکانت آلمانی باز و اون لابه لا هم با نام مسیح و…موش میدووند بعد با نام مجید میانه رو شد مثلا! و حالا هم با ده ها اکانت و نام کاربری پشت آمریکا و کره دراومده و نمیدونم چطور یک نفر میتونه این همه نقش بازی کنه و گاهی به این یقین میرسیم که به خاطر یک لقمه نان عواملی در پس پرده سعی در داغ شدن تنور سایت دارن.
          جالب ترین بخش این نقش مکالمه ی خودش با خودشه که با یک اکانت از خودش سوال میپرسه و با اکانت دیگرش جواب میده یا خودش خودشو تایید میکنه.

          موافقم 17
          مخالفم 5
        11. MILADZM

          ۱۶ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (345 ديدگاه)

          بهزاد
          من ؟🤣🤣
          مجید ؟🤣🤣🤣
          میلاد ساسانی ؟🤣🤣🤣🤣
          یعنی خداوکیلی حالتو خریدارم
          نه اشتباه گفتی من همون علی شوی نوا یا همون یانکی ام :))))
          ازت خواهش میکنم بیشتر کامنت بزار بخدا هیچی توی این شرایط نمیتونه من رو بخندونه الا کامنتای تو !
          در ضمن اینم بگم این در شان یه آدم بالغ نیس تا حقایقی تلخ از محصول موردعلاقش میشنوه سریع شروع کنه که تهمت بزنه و بحث رو به حاشیه بکشه .
          با این کارا نه فروش GTR زیاد میشه نه از ارزش وایپر کم میشه گل پسر .

          موافقم 4
          مخالفم 1
      2. hamidreza

        ۱۶ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (327 ديدگاه)

        یه سوال
        تو الان لامبورگینی رو کمتر داج میدونی یا من اشتباه کردم؟ الان یعنی انجینایی که لامبورگینی میسازه کمتر از انجینای داجه؟
        پسر جون مقایسه لامبورگینی و داج اصن کار درستی نیست

        موافقم 17
        مخالفم 13
        1. MILADZM

          ۱۶ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (26 ديدگاه)

          من نگفتم داج جلو تر از لامبو هست یا بر عکس
          صرفا حقیقت رو گفتم تا یه عده از توهم بیان بیرون

          موافقم 14
          مخالفم 3
        2. سوشیانت

          ۱۶ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (1927 ديدگاه)

          قطعا مقایسه شون کار درستی نیست چون دوج انجین های بهتری میسازه نمونش همین انجین چارجر که ۸۰۷ اسب قدرتشه که حتی از اونتادور هم بیشتره یعنی فکر کن یه سدان داری قدرت انجینش از یه سوپر اسپرت بیشتره

          موافقم 12
          مخالفم 6
        3. بی خیال اسم

          ۱۶ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (790 ديدگاه)

          سوشیانت اما عملکرد چارجر از اونتادور بهتره؟

          بعدش اونتادور تنفس طبیعی هست

          موافقم 5
          مخالفم 4
        4. سوشیانت

          ۱۷ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (1927 ديدگاه)

          جناب بی خیال اسم من دارم راجب انجین حرف میزنم و کجای جهان سدان رو با سوپر اسپرت مقایسه میکنن بحث من انجینی هست که روی سدان و سوپر اسپرت قرار داده نه خودشون در ضمن اونتادور یکی از قوی ترین خودرو های لامبورگینی هست و این تقصیر منه که لامبورگینی از موتور تنفس طبیعی استفاده کرده؟؟؟ همین خودش خیلی حرفه که انجینی که روی یه سدان استفاده شده از انجین یه سوپر اسپرت قوی تره

          موافقم 1
          مخالفم 2
        5. بی خیال اسم

          ۷ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (790 ديدگاه)

          همین بس که همه معیار مقایسشون موتور تنفس طبیعی لامبورگینی هست

          تقصیر تو نیست این قدر لامبور هست که تنفس طبیعی استفاده می کنه

          موافقم 1
          مخالفم 0
    4. محمدهادی

      ۱۶ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (2146 ديدگاه)

      لاتای واقعی امریکا وایپر و فورد جی تی هستن
      اصن استایلو نگاکن،رودستشون نمیاد
      پشت ماشین کوتاه،کاپوت جلو کشیده و بلند،خزیده روی آسفالت
      کی دیگه میشه همچین ایده طراحی رو داد؟
      وایپر تکرار نشدنیه
      نسل قبلش چه رخ خفنی داره!!همونکه رکورد رو زد

      موافقم 6
      مخالفم 1
      1. phonix

        ۱۷ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (1798 ديدگاه)

        یعنی ها اگه بلند شی موتور تانک ببندی روی پراید سوشیانت میاد میگه این بهترین ماشین دنیاس مخصوصا اگه انجینش ساخته جنرال داینامیک باشه که امریکایی خونش نیوفته

        موافقم 4
        مخالفم 1
  2. ali(chevynova)

    ۱۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (6811 ديدگاه)

    دوج وایپر مثل دوج های دهه 60 و 70 بود
    وحشی ، کنترل سخت و بسیار پر جذبه

    ((دوج وایپر سوپر اسپرتی شناخته شده است که ماهیت عصیانگر آن طرفداران زیادی دارد))

    وایپر رو دوج برای افرادی ساخت که دنبال قرتی بازی و کنترل کشش و این چرندیات نبودن بلکه دنبال یه ماشینی بودن که با اشاره به پدال گاز 10 درصد لاستیکها دود بشن

    موافقم 56
    مخالفم 13
    1. ali(chevynova)

      ۱۶ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (6811 ديدگاه)

      انجین وایپر با 8/4 لیتر حجم و 10 سیلندر در زمانی که معرفی شد دقیقا همون کاری رو کرد که سالهای دهه 70 انجین 426 انجام داد.
      این موتور بی نقص در اون زمان اونقدر رکورد زد در مسابقات که بعد گذشت بیش از 55 سال هنوزم داره تولید میشه
      موتور وایپر هم دقیقا همون کار رو انجام داد و در زمان تولید قوی ترین انجین اتمسفریک تاریخ لقب گرفت که میتونست اینقدر خوب عمل کنه

      موافقم 45
      مخالفم 11
      1. blackwing

        ۱۶ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (880 ديدگاه)

        داج وایپر نیمه گمشده کسانی بود که فرصت رانندگی با شلبی کبرا رو از دست داده بودن !

        موافقم 55
        مخالفم 6
        1. ali(chevynova)

          ۱۶ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (6811 ديدگاه)

          و همچنین شلبی کبرا دیتونا

          موافقم 31
          مخالفم 3
        2. Taha Malek

          ۱۶ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (914 ديدگاه)

          این جملرو چندین جا شنیدم ولی هم قبولش دارم هم ندارم چون اصل شلبی کبری اون تفکر موتور حجیم روی ماشین کوچکه که تو وایپر دیده نمیشه ولی بخوای کلی در نظر بگیری آره

          موافقم 15
          مخالفم 1
        3. blackwing

          ۱۶ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (880 ديدگاه)

          طاها ، وایپر هم همینه دیگه ، موتور ۸.۴ لیتری متعلق به زمان دایناسورها و ماشین ۱۵۰۰ کیلویی با طول ۴.۵ متر !
          من بیوک الکترا ۱۹۷۵ دارم با ۶ متر طول و ۲.۳ تن وزن ، موتورش ۷.۵ لیتره !! پس وایپر هم مثه شلبی کبراست ساختارش

          موافقم 18
          مخالفم 2
        4. mercedesbenz

          ۱۶ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (527 ديدگاه)

          من با صحبت طاها بیشتر موافقم به نظرم فقط یه جور میشه شلبی کبرا رو بازسازی کرد ، اونم اینکه روی لوتوس الیزه انجین ۶.۶لیتری ۸سیلندر هنسی ونوم رو بزارن، دقیقا همین قدر وحشیانه بدون کوچکترین اغراقی

          موافقم 11
          مخالفم 1
  3. AMANTE

    ۱۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1855 ديدگاه)

    حتی تصور اینکه در چنین زمانی 400 متر رو طی کنی هم لذت بخشه و هم ترسناک.

    موافقم 32
    مخالفم 2
  4. blackwing

    ۱۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (880 ديدگاه)

    اصن پرفورمنس و تایم و همه چیز به کنار ، کیفیت کار رو شما ببین ، محیط و محل مسابقه رو ببین ، نظم و پرستیژ کار رو ببین !! 🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️

    موافقم 38
    مخالفم 4
  5. MOHAMMAD.DEMON

    ۱۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1430 ديدگاه)

    میزان تحمل شاسی این ماشین تصور بکنید که چه میزان گشتاور و قدرت و فشار تحمل می‌کنه
    یا اون فورد جی تی نسل قبل بود به رکورد ۴۸۰ کیلومتر رسید اون هم شاسی استاندارد داشت
    به طور کلی شاسی و میزان تحملش برای قدرت های چند برابر بیشتر از حالت استاندارد معقوله ای هستش که در یه خودروی اسپورت امریکایی باید رعایت بشه

    موافقم 23
    مخالفم 3
  6. SRT

    ۱۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (607 ديدگاه)

    افعی🔥

    موافقم 20
    مخالفم 0
    1. Royal Driver UK 70

      ۱۶ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1293 ديدگاه)

      هرچی هم باشه این هیولا اولین ماشین روی کره خاکی بود که موتور “V10” رو توی قلبش گذاشتن. و نسل قبل این یعنی همون SRT10 Coupe رو از همههه وایپرا بیشتر دوست دارم, حس کن اگر این نسل زیر پاهات بود.

      موافقم 10
      مخالفم 0
  7. Taha Malek

    ۱۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (914 ديدگاه)

    وای مغزم از جا کنده شد عجب هیولاعی
    وای فک کردن هم بهش سخته که وایپر اگه رو خط تولید میموند دو نسل بعد نسل آخرش تا الان اومده بود میتونست چه هیولایی باشه

    من براش وایپر بودم ولی اون چارجر دیتونا ev میخواست☹️

    موافقم 27
    مخالفم 1
  8. Hadi

    ۱۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (580 ديدگاه)

    یعنی حدود ۶۰ متر تو ثانیه!!
    بیخود که بهش نمیگن افعی 👌🏼
    عجب هیولاییه یا خدا…

    موافقم 22
    مخالفم 0
  9. زیزیگولو

    ۱۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (4927 ديدگاه)

    اگه بال و دم هواپیما ببندی روش با هواپیما هیچ فرقی نداره✈️

    موافقم 21
    مخالفم 2
  10. فرزاد

    ۱۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (285 ديدگاه)

    فقط اون گودزیلایی که رفت و کار خودشو کرد و تو افق به رستگاری رسید

    موافقم 5
    مخالفم 15
  11. corvette

    ۱۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (302 ديدگاه)

    داج وایپر تنها ماشینی هست که تا ۳۵۰۰ اسب بخار تیون میشه بدون تغییرات ظاهری

    موافقم 26
    مخالفم 0
    1. بی خیال اسم

      ۱۶ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (790 ديدگاه)

      جی تی آر هم داشتیم اینطور فکر کنم

      موافقم 6
      مخالفم 24
    2. phonix

      ۱۷ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1798 ديدگاه)

      همه ماشین هارو میشه اینطور تیون کرد مخصوصا اگر یه کیلومتر کاپوت داشته باشه
      ولی درست اینه که مثل gtr و یا خود دیمن یهتیکه از چراغ هارو دربیاری و نمای توربو رو به ماشین اضافه کنی
      به به این رو دیمن خیلی جوابه واقعا یه تیون دیدم همین شکلی با led قرمز رنگ تو امارات هم بود واقعا قشنگ کار کرده بودن

      موافقم 3
      مخالفم 1
  12. KF

    ۱۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (506 ديدگاه)

    I’m stronger

    موافقم 10
    مخالفم 0
  13. حسین

    ۱۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (785 ديدگاه)

    نگا استیل گنگو

    نگا افعیه مَردو

    تو دور ک میوفته
    میترکونه هر چی لاتو و تیونرو

    رو قلب راننده های حریف و راننده های خودشم میندازه هرچی خط و خشو 😂😂😨

    👌🔥

    موافقم 25
    مخالفم 2
  14. hamidreza

    ۱۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (327 ديدگاه)

    وایپر یه شاهه تو آمریکا👍

    موافقم 21
    مخالفم 1
  15. A.A.S

    ۱۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (144 ديدگاه)

    wtf!
    چجوری دلتون اومد تولیدشو متوقف کنیدد؟!…😕

    موافقم 14
    مخالفم 0
  16. بی خیال اسم

    ۱۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (790 ديدگاه)

    غافل گیر شدم

    موافقم 8
    مخالفم 1
  17. وی

    ۱۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (343 ديدگاه)

    اینم برای اینکه برقیایی مثل ریمک هوا ورشون نداره

    موافقم 8
    مخالفم 1
  18. Royal Driver UK 70

    ۱۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1293 ديدگاه)

    همون عادیش از همه بهتره.

    موافقم 8
    مخالفم 1
    1. ali1380

      ۱۶ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      رسما میشه بهش لقب موشک زمینی رو داد

      موافقم 5
      مخالفم 1
  19. دیمن

    ۱۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (144 ديدگاه)

    شاهکار دوج وافسانه تکرار نشدنی

    موافقم 7
    مخالفم 0
  20. دیمن

    ۱۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (144 ديدگاه)

    تکرار نشدنی وتمام نشدنی👌👌

    موافقم 6
    مخالفم 0
  21. AMIN (M.A.S)

    ۱۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (816 ديدگاه)

    وایپره اسمش جاگرناته مال چندوقت پیشه فک کنم
    اینجا برخلاف اکثر وایپرای ۳۰۰۰ اسبی که گیربکس سکوئنشال دارن ازTH400 استفاده شده و فک میکنم واسه همین سریعتر از سکوئنشالا یک چهارم مایل زده (دو سه تا از سکوئنشالا دیدم بهترین تایمشون ۶.۹ یا فک کنم ۶.۸ بوده این ۶.۶ هم زده)
    تازه اینم درنظر بگیرید که هنوز خیلی از بخشای وایپره دستکاری نشدن و کاهش وزن انچنانیم نداشته تا این افزایش وزنو خنثی کنه
    حیف وایپر که اینقدر فوق العاده بود و رفت
    حیف اینهمه ماشینای خوب چه داج چه لامبورگینی و پورشه و فراری و… که دارن اینطور غریبانه از دنیای خودرو میرن و جاشونو امثال ریماک میگیرن

    بخواب افعی… خوب بخوابی…

    موافقم 3
    مخالفم 0
  22. سهراب

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    تا ساعت ها فکم رو زمین بود وقتی فهمیدم ۳۳۰۰ اسب بخار قدرت این وحشی رام نشدنیه.
    یعی مرد میخواد که پشت این بشینه برونه. یه لحظه فکرشو کردم بخوام پشتش بشینم با وجود اینکه عاشق امریکاییم، سکته اومد سمت قلبم. خوراکه فیلم ساختنه لامصب این ماشین. وایپر تنها گناهش این بود که یه کم باید بیشتر خشن میبود طراحیش. از تخم مرغی بودن زیاد استفاده نمیکردن تو بدنش بنظرم تا ابد جاودانه بود. منکه عاشقشم چون میدونم یه بی اعصابه واقعیه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا