شورلت کوروت Z06 یکی از معدود سوپراسپرتهای واقعی آمریکایی است که با پیشرانهٔ باشکوه و شاسی عالی، لایق تحسین خواهد بود.
اگر عناصر فنی کوروت Z06 را لیست کنیم، خیلیها تصور خواهند کرد که دربارهٔ سوپراسپرتی ساخت ایتالیا در سال ۲۰۱۴ صحبت میکنیم. پیشرانهٔ V8 تنفس طبیعی میللنگ تخت با ردلاین ۸,۶۰۰ rpm متصل به گیربکس دوکلاچه در وسط یک شاسی آلومینیومی. همهٔ این عناصر یادآور گذشتهٔ نزدیک فراری هستند. زمانی که بهترین سوپرکارهای تاریخ را خلق کرد. پس چرا از بهترینها الهام نگیریم؟ این تفکر شورلت در هنگام توسعهٔ Z06 جدید بود. تغییر کوروت از ترکیب تاریخی موتور جلو به موتور وسط مطمئناً تحول بزرگی بود ولی هرچند کوروت استینگری بسیار از پیشینیان خود متفاوت بود، این Z06 است که واقعاً از حداکثر پتانسیل این تحول استفاده کرده است.
Z06 این کار را با استفاده از یک پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری V8 تنفس طبیعی کاملاً اختصاصی بجای موتور بلوک کوچک پوشراد میللنگ صلیبی انجام داده است که تمام ویژگیهای بازار یک پیشرانهٔ قدرتمند از مودنا و نه میشیگان را دارد. بااینحال، اعداد و ارقام این موتور هرگز شبیه یک دهه پیش نیستند زیرا با تولید ۶۷۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۵ نیوتن متر گشتاور، Z06 را ظرف تنها ۲.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرساند. نیروی این موتور هم توسط یک گیربکس هشت سرعته دوکلاچه و دیفرانسیل لغزش محدود به چرخهای عقب منتقل میشود.
نگاه دقیقتر به شاسی جزئیات بیشتری را از تلاش شورلت برای ساخت یک سوپراسپرت آمریکایی واقعی نشان میدهد. درحالیکه کوروت تا چند دهه پیش همچنان از فنرهای شمش در عقب استفاده میکرد، در Z06 امروزی شاهد سیستم تعلیق دو جناغی جدید در جلو و عقب و کمکفنرهای مغناطیسی هستیم. به لطف این تغییرات، Z06 هنگام رانندگی در مرکز شهر شلوغ لندن بهطور چشمگیری متمدن احساس میشود. یکی از تغییرات اصلی Z06 اروپایی در اگزوز صورت گرفته یعنی جایی که از سیستم اگزوز ساکتتری استفاده شده که با استینگری مشترک است و به همین دلیل، چهار سر اگزوز بزرگ مرکزی که در نسخهٔ آمریکایی میبینیم در اینجا با چهار سر اگزوز کوچکتر در طرفین سپر جایگزین شده است.
موتور در سرعتهای پایین کاملاً رام است و کالیبراسیون پدال گاز برای رانندگیهای آرام خیلی خوب انجام گرفته است. حتی گیربکس هم در تعویض بیسروصدای دندهها خیلی خوب عمل میکند. البته به دلیل ردلاین بالای موتور، گیربکس تمایل دارد دندههای پایین را بیش از حدِ ایدهآل نگه دارد ولی بااینوجود، مصرف سوخت خودرو برای یک سوپراسپرت چندان زیاد نیست و Z06 در طول آزمایش ما با شرایط مختلف بهطور میانگین زیر ۱۵ لیتر در هر صد کیلومتر مصرف کرد. کیفیت سواری کوروت در سرعتهای پایین عالی است و روی سطوح ناهموار جاده خیلی خوب رفتار میکند. حتی کابین هم با صندلیهای راحت و پالایش کلی مناسب، فضای خیلی خوبی را برای راننده فراهم میکند و با وجود چیدمان گیجکنندهٔ دکمههای فیزیکی، همهچیز در دسترس و کاملاً قابلاستفاده است.
روی جادهٔ باز با تغییر حالات مختلف رانندگی، موتور و گیربکس بیدار میشوند. تحویل قدرت موتور فوقالعاده یکنواخت صورت میگیرد و در دورهای بالا پاسخگویی باورنکردنی دارد که با تعویض دندههای سریع گیربکس پشتیبانی میشود. ترمزهایی که احساس فوقالعاده و قدرت توقف عالی دارند نیز کاملاً با سطح قدرت و پرفورمنس ماشین مطابقت دارند. مسیر آزمایش ما در جادههای باریک اطراف گودوود در یک صبح زمستانی سرد مطمئناً فضای مناسبی برای درخشش در اختیار کوروت قرار نمیداد ولی کیفیت عملکرد دینامیکی ماشین در همین شرایط هم واضح بود.
یکی دیگر از ویژگیهای قابلتحسین Z06 دقت فرمان است هرچند که ما علاقهای به غربیلک فرمان مربعی کوروت نداریم زیرا راننده را مجبور به گرفتن فرمان به شیوهای خاص میکند و میتواند درگیری رانندگی را کاهش دهد. همچنین از دید ما، بهتر است تنظیمات وزن فرمان همیشه روی یکی از دو حالت سبک باقی بماند زیرا حالت Z وزن مصنوعی بیشازحدی را به فرمان اضافه میکند و درک راننده از میزان چسبندگی چرخهای جلو را کاهش میدهد. موقعیت صندلی نیز حتی برای افراد کوتاهقد هم خیلی بالا به نظر میرسید و ابعاد بزرگ کوروت میتواند هنگام رانندگی در جادههای باریک بریتانیا مشکلساز شود.
با وجود این مشکلات جزئی، بهطورکلی شورلت در خلق یک سوپرکار مدرن آمریکایی کاری خیرهکننده انجام داده است و در بازار ایالاتمتحده یعنی جایی که میتوان یک Z06 را با قیمتی مشابه پورشه ۹۱۱ کاررا خرید، ارزش فوقالعادهای دارد. بااینحال، در بریتانیا قیمت این ماشین از نزدیک ۱۸۰ هزار پوند آغاز میشود که مقداری از جذابیتهای آن را از بین میبرد. البته کوروت Z06 واقعاً یک سوپرکار فوقالعاده است ولی با چنین قیمتی باید با رقبای توانمند زیادی در بازار اروپا مواجه شود.
جمعبندی
شورلت برای ساخت Z06 از بهترین سوپراسپرت تاریخ الگوبرداری کرده و به نتیجهای فوقالعاده رسیده است. البته این کوروت برای اروپا خودرویی بزرگ و گران است ولی درگیری رانندگی و پرفورمنسی که ارائه میکند تقریباً با هر سوپراسپرتی از اروپا و خارج از اروپا قابلرقابت است. این یک دستاورد خیرهکننده در مهندسی است و تنها با یک یا دو اصلاح جزئی میتواند به خودرویی بینقص تبدیل شود.
مشخصات فنی شورولت کوروت Z06
Chevrolet Corvette Z06 | |
پیشرانه | ۵.۵ لیتری V8 |
قدرت | ۶۷۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۲۵ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | عقب |
شتاب صفرتاصد | ۲.۶ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۳۱۵ کیلومتر بر ساعت |
طول | ۴,۶۸۸ میلیمتر |
عرض | ۲,۰۲۷ میلیمتر |
ارتفاع | ۱,۲۳۴ میلیمتر |
مصرف سوخت | ۱۲.۴ لیتر ترکیبی |
قیمت پایه بریتانیا | ۱۷۹,۷۹۱ پوند |
قیمت پایه آمریکا | ۱۱۳,۷۹۵ دلار |
امتیاز | ۴.۰ از ۵.۰ |
ALISAN 2008
۱۹ دی ۱۴۰۳خوب هست اما میتونست بهتر هم باشه البته با این قیمت انتظار زیادی هم نمیشه داشت
۱۹ دی ۱۴۰۳داش میدونی چند تومنه؟
پول پنج تا هایما میشه
😱😢
net
۱۹ دی ۱۴۰۳چراغ جلوش بد و قدیمی هست. کنسول وسط دو صندلی و دیوار کنسول و صفحه نمایش حس سوپر اسپرتش رو کم کرده. چراغ عقبش و عقبش حس سوپر اسپرتش کم هست و بیشتر حس ماشین اسپرت کوپه میده . نیاز به نسل جدید داره. طراحی داخلی و بیرونی این نسل از کوروت و اکورا nsx مدل ۲۰۲۰ و ائودی R8 حس سوپر اسپرتشون کم هست و بین اسپرت کوپه و سوپر اسپرت قرار دارند و از لحاظ طراحی داخلی و بیرونی کمی بالاتر از اسپرت کوپه قرار دارند و سوپر اسپرت کامل نیستند. باید طراحی داخلی و بیرونی سوپر اسپرت کمی وحشی تر باشد و کمتر از خطوط نرم اسپرت کوپه استفاده کنند
مازیار
۱۹ دی ۱۴۰۳((باید طراحی داخلی و بیرونی سوپر اسپرت کمی وحشی تر باشد و کمتر از خطوط نرم اسپرت کوپه استفاده کنند))
الان این کوروت خطوط نرم داره؟!!
فقط روی کاپوت جلو هشت تا خط تیز هست همینطور ورودی هوا و پروفایل جانبی و نمای پشت کلا این مدل فقط از خطوط تیز و شکسته استفاده کرده
گرفتی ما رو؟😄
net
۱۹ دی ۱۴۰۳نوشتم کنسول و دیوار کنسول و صفحه نمایش بالای کنسول و چراغ عقب و عقب ماشین حس سوپر اسپرتش کم هست و چراغ عقب و عقب ماشین از خطوط نرم استفاده کرده! کاپوت و بغل ماشین و هواکش بغل درب c8 خطوط تیز دارند و مثل ماشین سوپراسپرت هست و مشکلی ندارد
net
۱۹ دی ۱۴۰۳عقب و چراغ و سپر عقب عقب مکلارن نگاه کنید از خطوط نرم استفاده میکنه ولی حس سوپر اسپرت وحشی داره . عقب و چراغ عقب و سپر عقب لامبورگینی نگاه کنید از خطوط تیز استفاده میکنه و حس سوپر اسپرت وحشی داره . عقب و چراغ عقب و سپر عقب کوروت c8 حس سوپر اسپرت وحشی کم داره
JaMsHiD-B
۲۰ دی ۱۴۰۳داداش از این تیز تر مگه چاقوعه
یه نگاه به نسل های قبل ترش و قدیمی ترش بنداز ببین چه نرم و صیقلی هستن
net
۱۹ دی ۱۴۰۳یه فیلم در اینستاگرام دیدم جالب بود چند نفر کنار کوروت c8 در امریکا ایستاده بودند و تکیه زده بودند به کوروت c8 در لاس و گاس و داشتند ایستاده غذا می خوردند و در حالی تعریف می کردند و تو حال خودشون بودند صاحب ماشین از راه دور با سوییچ، کوروت c8 رو روشن کرد و جالبه با سوییچ تا اخر گاز بلند داد و افرادی که کنار کوروت ایستاده بودند و غذا می خوردند حواسشون نبود از ترس صدای غرش c8 فرار کردند و غذاشون ریخت روی زمین چون کسی داخل ماشین نبود و تعجب کردند چجوری ماشین خودش روشن شده و خنده دار بود. در مورد این تکنولوژی روشن شدن خودکار از راه دور سوییچ کوروت c8 پست بزارید
۱۹ دی ۱۴۰۳اخ آره دیدم چند تا دختر. بودن بعد صاحب ماشین گفت میتونم سوار ماشینتون بشم بعد دختره گفت نه برو پی کارت مزاحم نشو بعد پسره با سوییچ ماشینو روشن کرد دختره ترسید من خیلی ناراحت شدم چقدر یک پسر میتونه بی رحم باشه😥😥😥😥😢😢😢
البته هایمای رفیقم هم والا یه قابلیتی داره از سوییچ میتونی چراغو روشن کنی نمیدونم شاید موتور هم بشه روشن کرد تو هوای زمستونی بعد گرم بشه تو بیای سوار شی بعد بری دور دور
B
۲۰ دی ۱۴۰۳بابا اینا احتمال ساختگی بودنشون زیاده یه یارو هندی هست هی ازین ویدیو ها آپلود میکرد
کوروتشم بنفش بود نه؟
net
۲۰ دی ۱۴۰۳نمیدونم هندی بود ولی درسته کوروت c8 بنفش بود و از راه دور با سوییچ ماشین رو روشن می کرد و گاز میداد و مردم رو که کنار ماشین بودند می ترسوند
N@®!^^@N
۲۱ دی ۱۴۰۳داداشای گل، اینکه با ریموت ماشین استارت میخوره، قابلییت همچی خفنی نیست که اینجوری دارین مانور میدین و چی چی کیف میشین…
الان موتورسیکلت های مدل 1400 به بالا،(حتی 125ccهاش) توو همین ایران خودمون، از دور استارت میخورن.😐😐
ALISAN 2008
۱۹ دی ۱۴۰۳اونایی که دیس لایک دادن فکر کنم منظورمو نفهمیدن ،منظورم اینه که میتونید با قیمت خیلی کمتر صاحب کوروت شوید و واقعا شتاب خوبی داره و سرعتش هم خوبه . اما میتونست AWD باشه که اونوقت راحت شتاب 2.3 رو میزد
۱۹ دی ۱۴۰۳همیشه تو سایت چندتا بات 🐕 هستن که دیسلایک میدن شوما غمت نباشه
الف.ی
۱۹ دی ۱۴۰۳کوروت نماد تکامل در عصر مدرن❤️
کوروت رو باید موقعی که درگ شماره 6 موتورترند برد در میافتیم
به نظرم کاری که وایپر ACR کرد به عهده گرفت یعنی تبدیل شدن به نماد پرفورمنس خودروهای آمریکایی
از فورد جی تی هم یادی کنیم
Bmw
۱۹ دی ۱۴۰۳نماد تکامل نه نماد کپی کاری از رو اروپایی ها
هزینه ساختم از فروش وانت هایی که پهن جابه جا می کنن بدست اومده
Amir Machine
۱۹ دی ۱۴۰۳بنز هم اومد وانت بزنه که باهاش پهن جابجا کنن ولی متاسفانه خودش تبدیل به پهن شد چون اروپاییها عرضه کپی کردن وانت رو هم ندارن
Taha Ayoobi
۱۹ دی ۱۴۰۳پهن و با ایکس کلاس جا به جا میکنن،
با F-150 میرن آفرود تا جایی که اروپایی تو حسرتشه
Bmw
۱۹ دی ۱۴۰۳اگه بخوان برن آفرود که جیپ یا برانکو می خرن وانت برای بار زدنه عزیز بنز اشتباه کرد وانت زد چون وانت کاربریش بار زدنه نه نشون دادن تکنولوژی و یا فخر فروشی
Taha Ayoobi
۱۹ دی ۱۴۰۳میتونی سرچ کنی کاربرد های وانت بخونی
Bmw
۱۹ دی ۱۴۰۳طاها داداش نیتروفروزان بزن 🤣
Taha Ayoobi
۱۹ دی ۱۴۰۳تو زدی راضی بودی؟
چون خودم پیشنهاد میدم اینو😂
Vette
۱۹ دی ۱۴۰۳بی ام و
یک جای این ماشین رو اثبات کن کپی هست
هر ماشین مید انجینی کپی نیست
تروخدا این افکار اینستاگرامی رو پای اینجا نکشونید
صفر تا صد انجین کوروت هم با هیچ ماشینی شبیه نیست
JaMsHiD-B
۲۰ دی ۱۴۰۳عقبیا
اومدن موتور F136 فراری رو برداشتن از روی اون موتور کوروت رو ساختن
افکار اینستاگرامی چیه دیگه
جدیدا مد شده هرکی از بحث خوشش نمیاد بگه افکار اینستاگرامی رو بریز دور
حمیدرضا
۲۰ دی ۱۴۰۳به نام خدا LT136
Taha Ayoobi
۲۰ دی ۱۴۰۳بنازم LT7 که هرچی موتوره میذاره تو جیپ پشتیش
سوشیانت
۲۰ دی ۱۴۰۳دقیقا کجا گفته از روی اون ساختن هر جا بخونی نوشته بنچمارک
Amir Machine
۲۰ دی ۱۴۰۳بنام خدا
گبربکس توربو هیدراماتیک
JaMsHiD-B
۲۱ دی ۱۴۰۳به نام خداوند بخشنده مهربان
https://www.pedal.ir/magazine/american-cars-jdm-engines/
https://www.pedal.ir/lincoln/lincoln-sales-figures-2024/
JaMsHiD-B
۲۱ دی ۱۴۰۳سوشیانت
اینقدر که با مدرک حرف میزنی ، بیا ! مدرک !
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.pedal.ir/chevrolet/chevy-bought-ferrari-458-engine-ebay/&ved=2ahUKEwjgl-nvxumKAxWJKvsDHREzKBAQr4kDegQIFxAD&usg=AOvVaw3FBZ_Jxg5PuJtVoAwO9Ko_
یادت باشه که اینقدر مدرک مدرک میکنی ، خیلی مدرک وجود داره بر علیه خودت
سوشیانت
۲۱ دی ۱۴۰۳کجای این لینک حرف از کپی زده😐 اون لینکلن هم که فرستادی فقط مونتاژ میشه تو چین وگرنه بر اساس پلتفرم و طراحی خود لینکلن ساخته شده
JaMsHiD-B
۲۲ دی ۱۴۰۳سوشی :
این مدرک کپی شورلت از موتور فراری در اولین پاراگراف متن لینکی که فرستادم :
پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۵ لیتری تنفس طبیعی فراری ۴۵۸ جوایز زیادی را به خود اختصاص داده است. این پیشرانه به حدی خوب بود که شورولت برای تولید نیروگاه ۸ سیلندر تنفس طبیعی کوروت Z06 جدید تصمیم به خرید یک نمونه از آن گرفت. البته این موضوع جای تعجب چندانی ندارد زیرا فراری یکی از بهترین سازندگان پیشرانه در جهان محسوب میشود.
یک نکته که جردن و تیمش به دقت بررسی میکردند تکنیکهای فراری برای ایزوله کردن کویل احتراق و اتصال کانکتورهای برقی به منظور جلوگیری از مشکلات بالقوه بوده است. ما راهحلهای خودمان را استفاده کردیم اما بررسی پیشرانههایی همچون F136 مفید بوده است
بحث لینکلن هم اینه که حقارتش رو ببینی که پرفروش ترین ماشینش اسمبل شده توی آمریکا نیست . توی چینه و یه چینی طراحیش کرده
در حالی که خیلی از ماشین های پرفروش هستن که همشون تولید و اسمبل آمریکا هستن
سوشیانت
۲۲ دی ۱۴۰۳خودت یه بار بخون چون هیچ جاش نگفته کپی تنها چیزی که اینجا گفته بررسی این موتور هستش در ضمن مونتاژ هم چیز مهمی نیست فقط سر هم کردن قطعاته
سالار فصل
۱۹ دی ۱۴۰۳چندین سال پیش که معرفی شد
کارشناسان پدال معتقد بودند این کوروت نیست
کوروت موتورش باید اونجاش باشه و نه اینجاش
دفرانسیلش هم اونیکی جاش باشه و نه اینیکی
Navid A J
۱۹ دی ۱۴۰۳دقیقا منم وقتی اومده بود مخالفش بودم و میگفتم باید با یه اسم دیگه معرفی شه نه اسم کوروت. ولی وقتی از نزدیک دیدمش نظرم عوض شد. الان عاشقشم و به نظرم بهترین کوروتیه که تا الان ساخته شده. برعکس بقیه کوروت ها که به ماشین بیوه مردها در امریکا شهرت داره؛ این نسل بین جوانها پرطرفداره و خوش فروشه.
تنفر از بنز
۱۹ دی ۱۴۰۳اگه قیمتش فقط ۲۰ هزار تا ارزونتر بود عالی می شد
ولی الان هم با این مشخصات عالیه
amirboss
۱۹ دی ۱۴۰۳یه چیز احمقانه که تو این پست بهش اشاره شده عقب ماندگی ده ساله کوروت نسبت به خودروهای اروپاییه!!!
اصلش اینه که پیشرفت هر خودرویی رو نسبت به مدل های قبلی و تکنولوژی های به کار رفته در نسل های مختلف خودش میشه مشخص کرد.
𝐀𝐥𝐢
۱۹ دی ۱۴۰۳ولی عجب رخی داره 👍
(Ali(chevynova
۱۹ دی ۱۴۰۳میدونستم این ماشین اومده که با قیمت خوبش و پرفورمنس عالیش خواب رو از خیلی ها بگیره
معلوم بود قراره دوران گذشته رو دوباره زنده کنه ، دورانی که کوروت با موتور ۴۵۴ با ۴۵۰ اسب قدرت لاستیک بود که دود میکرد
ماشالاه موتور ۴۵۴
ماشالاه موتور ۳۹۶
ماشالاه کاربراتور
ماشالاه ۱۹۵۳ و ۷۲ سال اصالت
ایلیا
۱۹ دی ۱۴۰۳علی
تهران جایی رو میشناسی کاربراتور بیوک سنچوری 73، کاملش رو بفروشه؟ حالا استوک بود هم مهم نیست فقط سالم باشه.
Cehx
۱۹ دی ۱۴۰۳علی فقط اقا ماشالا رو می شناسه
۱۹ دی ۱۴۰۳آقا ماشالا که خودشه 😐
(Ali(chevynova
۱۹ دی ۱۴۰۳سالمش رو باید تصادفی پیدا کنی و بخری
یه سر برو پاساژ طوس توی چراغ برق
ایلیا
۱۹ دی ۱۴۰۳مرسی
Scuderia Ferrari
۱۹ دی ۱۴۰۳نشد یه بررسی انجام بدن به فراری وصلش نکنن !!!!
سوشیانت
۱۹ دی ۱۴۰۳خب فراری سعی کرده بود قوی ترین موتور تنفس طبیعی جهان رو بسازه ولی شورولت شکستش داد پس طبیعیه که باهم مقایسه بشن
JaMsHiD-B
۲۰ دی ۱۴۰۳دیگه ماشینی که کل هیکلش کپی از موتور فراریه که نباید با خود فراری مقایسه کرد
مثل مقایسه 405 فرانسوی و ایران خودروعه
فرانسویه خیلی بهتر از ایرانخودرو هست ولی بازم ذات پژو همون میمونه
قصد تخریب نداشتم
خودت شروع میکنی حرف زدن
سوشیانت
۲۰ دی ۱۴۰۳آره کپیه همچنان در انتظار منبع😂
حمیدرضا
۲۰ دی ۱۴۰۳شورلت قوی ترین موتور تنفس طبیعی جهان رو ساخته؟ حالت خوبه؟😂 همین الان هم نسبت به سرمشقشون قدرت کمتری نسبت به حجم موتور تولید میکنه😁😁
Taha Ayoobi
۲۰ دی ۱۴۰۳حمیدرضا نسبت به حجم نمیسنجن،
LT6 قوی ترین تنفس طبیعیه
حمیدرضا
۲۰ دی ۱۴۰۳بیچاره کاسورث با این حرفای شما دوتا ورشکست شد و در ره اعتیاد قرار گرفت😂😂
مازیار
۲۰ دی ۱۴۰۳طاها میخوای بگی توان موتور ۴/۵ لیتری با ۵/۵ لیتری رو بر اساس خروجی میسنجن؟
میخوای بگی افق دیدت از اولین عدد که میبینه فراتر نمیره؟
آخرین V8 اتمسفریک پورشه و فراری ۴/۵ لیتر با ۶۰۰ اسب بوده. اونوقت شورولت با ۱ لیتر اضافه حجم ۷۰ اسب بیشتر گرفته اونم بعد ده پونزده سال واقعا به نظرت دست بالا نسبت به اونهاست؟
Taha Ayoobi
۲۰ دی ۱۴۰۳من اصلا نمیگم بهتره، بالاتره، خفن تره،
ولی LT6 قوی ترین تنفس طبیعیه، حالا با هرچند لیتر که میخواد باشه
سوشیانت
۲۰ دی ۱۴۰۳دیگه بدتر توانایی اون ها ته کشیده و بعد این همه سال نتونستن حریف شورولت بشن
Ferrari
۲۰ دی ۱۴۰۳قویترین تنفس طبیعیه؟
یکم بیشتر فکر کنید. موتور فراری ۸۱۲ کامپتزیونه ۸۳۰ اسبه با همون یک لیتر حجم بیشتر. حالا بازم بگو قویترین تنفس طبیعی جهانه.
باید محدوده این قویترین بودن رو محدودتر کنی عمو جون🤣 حداقل بگو قویترین تنفس طبیعی ۸ سیلندر جهان که ضایع نشید
سوشیانت
۲۱ دی ۱۴۰۳خودتون هم میدونید منظور ۸ سیلندر هست اگر هم قرار باشه قوی ترین ۸ سیلندر های با توئین توربو این دو کمپانی رو هم مقایسه کنیم باز هم شورولت عملکرد بهتری داشته فقط ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی هست که فراری برتری داره پس در کل تو درون سوز شورولت بهتره
JaMsHiD-B
۲۲ دی ۱۴۰۳طاها بر چه اساس LT6 قوی ترین موتور تنفس طبیعیه؟
فکر کن موتور F136 کیت استروک و افزایش بور استفاده کنه
اون موقع که بور و استروکشون یکسان شد ، مقایسه کن ببینم کی میتونه قدرت بیشتری نسبت به حجم تولید کنه
718
۱۹ دی ۱۴۰۳دقیقا. بارها و بارها اشاره شد که فراری یک سرمشق بزرگ برای شوی C8 بوده. بایدم باشه بلخره فراریه و پرچمدار خودروهای پرفورمنس
سوشیانت
۱۹ دی ۱۴۰۳پس تسلا مدل اس پلد هم عجب چیزی بوده که فراری اون رو بررسی کرده بعضی ها معنی کلمه بنچمارک رو هیچ وقت قرار نیست یاد بگیرن در ضمن فراری ۴۵۸ هم مثل کوروت تنفس طبیعی و موتور وسطه پس طبیعیه که تو بررسی ها باهم مقایسه بشن ولی شورولت در حال حاضر قوی ترین این کلاسه
مازیار
۱۹ دی ۱۴۰۳آره تردیدی نیست که تسلا تو برقیها پیشتازه
مثل فراری تو بنزینیها
حمیدرضا
۲۰ دی ۱۴۰۳نظرت در مورد شباهت تویوتا سلیکا نسل اول و فورد موستانگ چیه؟
حمیدرضا
۲۰ دی ۱۴۰۳پس با منطق تو کوروت c4 و فراری 812 کمپتیزیونه چون هردو موتور جلو و تنفس طبیعی هستن پس قابل مقایسه هستن درسته؟
JaMsHiD-B
۲۰ دی ۱۴۰۳تسلا توی برقی ها پرچمداره …
مثل فراری توی بنزینی ها☠️
عجب حرفی☠️
قاب بگیرن بذارن سر در تیتر بعدی
سوشیانت
۲۰ دی ۱۴۰۳چه ربطی داره نهایت توانایی فراری تو ۸ سیلندر های تنفس طبیعی همینه الان c8 z06 رو با چی مقایسه کنیم؟
در ضمن مازیار با این چیزا نمیتونی برتری lt6 نسبت به موتور های فراری رو زیر سوال ببری
مازیار
۲۰ دی ۱۴۰۳برتری و سرمایه اصلی خودروسازی آمریکا داشتن هوادارانی هست که میگن موتور رو نسبت به حجم نمیسنجن😂😂😂
حمیدرضا
۲۰ دی ۱۴۰۳سوشی جون ماشینا رو براساس سن و سال و رده بندی باهم مقایسه میکنن. رقیب zo6 توی فراری مدل ۲۹۶ میشه
مازیار
۲۰ دی ۱۴۰۳آقای جمشید ب
من از اون دسته نیستم که چشمامو ببندم و بگم از تسلا متنفرم
بله طراحی دلنشینی نداره و یه سری مسائل دیگه
اما به هیچ وجه نمیشه منکر موفقیت غافلگیر کنندهاش بود. برندی که در کوتاهترین زمان به بیشترین موفقیت رسید و این اتفاقی بدست نمیاد. حالا ممکنه بعد از این رشدش مثل سابق نباشه اما تا به اینجای کار شگفتی ساز بوده
بله به نظر من تسلا تو برقیها پیشتاز بوده دستکم تابحال
JaMsHiD-B
۲۱ دی ۱۴۰۳درسته آقای مازیار
تسلا واقعا پیشرو و الگو توی خودرو های برقیه
خیلی هم پیشرفت کرده و قابل تحسینه
هم خودتون هم من هم بهش اشاره کردم که حکم فراری توی درون سوز هارو داره
سوشیانت
۲۱ دی ۱۴۰۳خیر ماشین هیبرید رو نباید با درون سوز مقایسه کرد میدونم سخته باورش که فراری حتی ماشین جدید درون سوزی نداره که با شورولت رقابت کنه😂
Nismo
۱۹ دی ۱۴۰۳قیمت بهتر از فراری
کیفیت بهتر از فراری
قدرت بیشتر از فراری
کاربرد بیشتر از فراری
شتاب بهتر از فراری
سواری بهتر از فراری
هندلینگ بهتر از فراری
طراحی بهتر از فراری
باز هم میگید فراری؟
مهدی
۱۹ دی ۱۴۰۳ظاهراً شما مقاله نخوندی … نویسنده از ۴۵۸ به عنوان بهترین سوپراسپرت تاریخ یاد کرده
JaMsHiD-B
۲۰ دی ۱۴۰۳نیسمو حالت خوبه؟
آب قند بیارم؟
فکر کنم سرت به جایی خورده
Amir Machine
۲۰ دی ۱۴۰۳مازیار جان
درسته که حجم موتور یکی از مهمترین عواملیه که باید بهش توجه داشت ولی این حجم طبق سیاستهای هر شرکت تعیین میشه
آمریکاییها همیشه به حجم موتور بالا علاقه داشتن و تازه موتور Z06 نسبت به موتورهای V8 آمریکایی حجم کمتری هم داره
مرسدس هم قبلاً همین رویه رو داشت و موتورهای حجیم پرگشتاور میزد، قبلاً از کوروت، موتور M159 مرسدس با 630 اسب که تو SLS بلک سریز استفاده شد قویترین موتور V8 تنفس طبیعی بود و 6.2 لیتر حجم داشت اما آیا اون موقع کسی گفت M159 به دلیل حجم بالاترش دست پایین رو نسبت به موتور فراری داره؟ آیا همه نسبت قدرت به حجم رو میسنجیدن؟ نه! همه میگفتن M159 یه موتور افسانهایه با اینکه نسبت قدرت به حجم بسیار ضعیفتری نسبت به موتور فراری 458 داشت ولی تا حرف از آمریکایی میشه خداروشکر همه نکتهسنج میشن!
مازیار
۲۰ دی ۱۴۰۳((اما آیا اون موقع کسی گفت M159 به دلیل حجم بالاترش دست پایین رو نسبت به موتور فراری داره؟))
نه کسی نگفت چون هیچ فن بنزی شلوار بقیه رو بخاطر موتورش در نیاورده بود😂😂
آقای پدال امیرجان و سایر دوستان عذر میخوام بخاطر لحن منشوری
واضحه که نکته سنج شدن ارتباط مستقیم با اصرار طرف مقابل داره و نه فقط نکته سنجی بلکه تمام موارد در بحث
Amir Machine
۲۰ دی ۱۴۰۳یه بار دیگه هم گفتم
اینطور نیست که همه این بحثا بخاطر آمریکایی فنها باشه
وقتی طرف مقابل هم هی کپی کپی راه میندازه و بحث وانت و پهن مطرح میشه، کار به شلوار کشیده میشه
مازیار
۲۰ دی ۱۴۰۳نه اینطور نیست که همه این بحثها بخاطر امریکایی فنها باشه
قطعا موتور Z06 هم بسیار قابل توجهه من یکی هیچوقت منکرش نمیشم. اون کشمکشها رو هم بزار بحساب تنوع طلبی یا کلکل های گریز ناپذیر که البته یکطرفه هم نمیشه
زیزیگولو
۱۹ دی ۱۴۰۳تنها نقصش فرمون راست بودنش هستش
حسن
۱۹ دی ۱۴۰۳مخصوص بازار بریتانیا تولید شده تو بریتانیا و انگلیس کل خودروها فرمان راست هستند
البته چند تا کشور هستن بریتانیا، استرالیا، ژاپن، نیوزیلند، هند، و پاکستان
زیزیگولو
۱۹ دی ۱۴۰۳درسته … ولی من هیچ جوره نمیتونم با ماشین فرمون سمت راست کنار بیام
گاس فرینگ
۱۹ دی ۱۴۰۳جنرال موتورز مگه کلا تولید ماشین راست فرمان رو متوقف نکرده بود
سال ۲۰۲۰ از استرالیا خارج شد و هولدن رو منحل کرد گفت دیگه ماشین راست فرمان نمیزنه
BlackWing
۱۹ دی ۱۴۰۳همه میگن این ماشین کپی ۱۵ سال پیش فراریه ، اما چیزی که کسی بهش دقت نمیکنه تولید قوی ترین پیشرانه تنفس طبیعی هشت سیلندر تو عصر جدیده ، جایی که تقریباً تمامی رقبا و ماشین ساز های دیگه دارن با ۶ سیلندر یا سیستم هایبرید واردش میشن ، شورولت داره این کارو با موتور احتراق داخلی بدون استفاده از هیبریداسیون و برقی سازی انجام میده !
Taha Ayoobi
۱۹ دی ۱۴۰۳بی نظیر
kh@sh@y@r
۱۹ دی ۱۴۰۳رنگ زیبایی داره
من از ترکیب رنگ نارنجی / زرد با تیره خیلی خوشم میاد.
R@min
۱۹ دی ۱۴۰۳این رنگ کوورت در واقع ادای احترامی به رنگ orange monaco معروف نسل سه هست. در کل رنگ نارنجی رو کوروت و لامبو خیلی میشینه.
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۱۹ دی ۱۴۰۳فقط نامردیه اروپاییها رو نسبت به آمریکاییها ببینید.قیمت کوروت آنقدر مالیات و عوارض گذاشتن روش دوبرابر آمریکا و حتی بیشتر شده.فقط تصور کنید قیمتش قیمت آمریکا باشه واقعا بساط تمام اسپرتهای تا ۲۰۰ چوب برچیده میشه.از اونطرف موستانگ هم هست که همین بلا رو سرش آوردن.البته شف ترامپ برگشته و بساط مفت خوریه اروپا و چین رو جمع میکنه همینطور ژاپن رو.
Galant.VR4(JDM)
۱۹ دی ۱۴۰۳ترامپ اگه بخواد بساط کسیو جمع کنه اون چینه
اروپا و ژاپنی که از خودشون هستن
ناصر
۱۹ دی ۱۴۰۳پدال جان عزیز لطفاً در مورد قیمت 10برابری خودروهای خارجی در ایران نسبت به دیگر کشورها پست بگذارید یارو تو دیوار Bmw2016 528گذاشته 8.78میلیارد ینی با دلار 65تومنی میشه135000هزار دلار ولی در خارج ایران 15000دلاره آخه این همه ظلم به قیمت دنا توربو ….
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۹ دی ۱۴۰۳بارها نوشتیم و چیزی که همه میدونن دیگه تکراری شده
۱۹ دی ۱۴۰۳همچین پست هایی باعث خراش اعصاب اعضای پدال میشه دوست عزیز
amir3715
۱۹ دی ۱۴۰۳حیف وایپر بازنشست شد مگرنه همیشه رقیب های خوبی واسه همدیگه بودن
آریا
۱۹ دی ۱۴۰۳خودروهای آمریکایی چقدر تو انگلیس گرون هستند
حسن
۱۹ دی ۱۴۰۳بعد یکی از بزرگواران میگفت خودروهای امریکایی بدون مالیت میان داخل اروپا وگرنه یه دونه هم نمیفروختن
وجدانا نگا کن وضعیت اینا از ایران هم بدتره 180 هزار پوند با دلار میره بالا دویست هزار تا خیلی اوضا خیطه
Taha Ayoobi
۱۹ دی ۱۴۰۳اگه با اون قیمت بره که شرف نمیذاره برا بقیه
علی منصوری
۱۹ دی ۱۴۰۳کوروت دوستداشتنی…..
JDM سابق
۲۰ دی ۱۴۰۳یه خنگ بازی ای که GM سره این ماشین درآورده اینکه نحوه کامل لانچ کردنش رو توی دفترچه راهنما یا منوال خودرو لحاظ نکرده بخاطر همین خیلیا گیج میشن با سر زدن به کانال های یوتیوبی که تست میکنن کامل نحوه لانچ کردن توضیح داده شده
brink of speed با نسخه استینگری دوازده بار لانچ کرد که بطور کلی بین۲.۸ تا ۳ تایم صفر تا ۶۰ مایل رو در بر داشته
درگ تایمز با یه سرنشین اضافی و نسخه کانورتیبل چندینبار تایم ۱۰.۵ زده درحالی که عدد اعلامی شورلت ۱۰.۶ برای نسخه کوپه اس