تجربه و آزمایششورلت

پشت فرمان کوروت Z06 فرمان راست، سوپراسپرتی خیره‌کننده از آمریکا

شورلت کوروت Z06 یکی از معدود سوپراسپرت‌های واقعی آمریکایی است که با پیشرانهٔ باشکوه و شاسی عالی، لایق تحسین خواهد بود.

اگر عناصر فنی کوروت Z06 را لیست کنیم، خیلی‌ها تصور خواهند کرد که دربارهٔ سوپراسپرتی ساخت ایتالیا در سال ۲۰۱۴ صحبت می‌کنیم. پیشرانهٔ V8 تنفس طبیعی میل‌لنگ تخت با ردلاین ۸,۶۰۰ rpm متصل به گیربکس دوکلاچه در وسط یک شاسی آلومینیومی. همهٔ این عناصر یادآور گذشتهٔ نزدیک فراری هستند. زمانی که بهترین سوپرکارهای تاریخ را خلق کرد. پس چرا از بهترین‌ها الهام نگیریم؟ این تفکر شورلت در هنگام توسعهٔ Z06 جدید بود. تغییر کوروت از ترکیب تاریخی موتور جلو به موتور وسط مطمئناً تحول بزرگی بود ولی هرچند کوروت استینگری بسیار از پیشینیان خود متفاوت بود، این Z06 است که واقعاً از حداکثر پتانسیل این تحول استفاده کرده است.

Z06 این کار را با استفاده از یک پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری V8 تنفس طبیعی کاملاً اختصاصی بجای موتور بلوک کوچک پوشراد میل‌لنگ صلیبی انجام داده است که تمام ویژگی‌های بازار یک پیشرانهٔ قدرتمند از مودنا و نه میشیگان را دارد. بااین‌حال، اعداد و ارقام این موتور هرگز شبیه یک دهه پیش نیستند زیرا با تولید ۶۷۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۵ نیوتن متر گشتاور، Z06 را ظرف تنها ۲.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رساند. نیروی این موتور هم توسط یک گیربکس هشت سرعته دوکلاچه و دیفرانسیل لغزش محدود به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

نگاه دقیق‌تر به شاسی جزئیات بیشتری را از تلاش شورلت برای ساخت یک سوپراسپرت آمریکایی واقعی نشان می‌دهد. درحالی‌که کوروت تا چند دهه پیش همچنان از فنرهای شمش در عقب استفاده می‌کرد، در Z06 امروزی شاهد سیستم تعلیق دو جناغی جدید در جلو و عقب و کمک‌فنرهای مغناطیسی هستیم. به لطف این تغییرات، Z06 هنگام رانندگی در مرکز شهر شلوغ لندن به‌طور چشمگیری متمدن احساس می‌شود. یکی از تغییرات اصلی Z06 اروپایی در اگزوز صورت گرفته یعنی جایی که از سیستم اگزوز ساکت‌تری استفاده شده که با استینگری مشترک است و به همین دلیل، چهار سر اگزوز بزرگ مرکزی که در نسخهٔ آمریکایی می‌بینیم در اینجا با چهار سر اگزوز کوچک‌تر در طرفین سپر جایگزین شده است.

موتور در سرعت‌های پایین کاملاً رام است و کالیبراسیون پدال گاز برای رانندگی‌های آرام خیلی خوب انجام گرفته است. حتی گیربکس هم در تعویض بی‌سروصدای دنده‌ها خیلی خوب عمل می‌کند. البته به دلیل ردلاین بالای موتور، گیربکس تمایل دارد دنده‌های پایین را بیش‌ از حدِ ایده‌آل نگه دارد ولی بااین‌وجود، مصرف سوخت خودرو برای یک سوپراسپرت چندان زیاد نیست و Z06 در طول آزمایش ما با شرایط مختلف به‌طور میانگین زیر ۱۵ لیتر در هر صد کیلومتر مصرف کرد. کیفیت سواری کوروت در سرعت‌های پایین عالی است و روی سطوح ناهموار جاده خیلی خوب رفتار می‌کند. حتی کابین هم با صندلی‌های راحت و پالایش کلی مناسب، فضای خیلی خوبی را برای راننده فراهم می‌کند و با وجود چیدمان گیج‌کنندهٔ دکمه‌های فیزیکی، همه‌چیز در دسترس و کاملاً قابل‌استفاده است.

روی جادهٔ باز با تغییر حالات مختلف رانندگی، موتور و گیربکس بیدار می‌شوند. تحویل قدرت موتور فوق‌العاده یکنواخت صورت می‌گیرد و در دورهای بالا پاسخگویی باورنکردنی دارد که با تعویض دنده‌های سریع گیربکس پشتیبانی می‌شود. ترمزهایی که احساس فوق‌العاده و قدرت توقف عالی دارند نیز کاملاً با سطح قدرت و پرفورمنس ماشین مطابقت دارند. مسیر آزمایش ما در جاده‌های باریک اطراف گودوود در یک صبح زمستانی سرد مطمئناً فضای مناسبی برای درخشش در اختیار کوروت قرار نمی‌داد ولی کیفیت عملکرد دینامیکی ماشین در همین شرایط هم واضح بود.

یکی دیگر از ویژگی‌های قابل‌تحسین Z06 دقت فرمان است هرچند که ما علاقه‌ای به غربیلک فرمان مربعی کوروت نداریم زیرا راننده را مجبور به گرفتن فرمان به شیوه‌ای خاص می‌کند و می‌تواند درگیری رانندگی را کاهش دهد. همچنین از دید ما، بهتر است تنظیمات وزن فرمان همیشه روی یکی از دو حالت سبک باقی بماند زیرا حالت Z وزن مصنوعی بیش‌ازحدی را به فرمان اضافه می‌کند و درک راننده از میزان چسبندگی چرخ‌های جلو را کاهش می‌دهد. موقعیت صندلی نیز حتی برای افراد کوتاه‌قد هم خیلی بالا به نظر می‌رسید و ابعاد بزرگ کوروت می‌تواند هنگام رانندگی در جاده‌های باریک بریتانیا مشکل‌ساز شود.

با وجود این مشکلات جزئی، به‌طورکلی شورلت در خلق یک سوپرکار مدرن آمریکایی کاری خیره‌کننده انجام داده است و در بازار ایالات‌متحده یعنی جایی که می‌توان یک Z06 را با قیمتی مشابه پورشه ۹۱۱ کاررا خرید، ارزش فوق‌العاده‌ای دارد. بااین‌حال، در بریتانیا قیمت این ماشین از نزدیک ۱۸۰ هزار پوند آغاز می‌شود که مقداری از جذابیت‌های آن را از بین می‌برد. البته کوروت Z06 واقعاً یک سوپرکار فوق‌العاده است ولی با چنین قیمتی باید با رقبای توانمند زیادی در بازار اروپا مواجه شود.

جمع‌بندی

شورلت برای ساخت Z06 از بهترین سوپراسپرت تاریخ الگوبرداری کرده و به نتیجه‌ای فوق‌العاده رسیده است. البته این کوروت برای اروپا خودرویی بزرگ و گران است ولی درگیری رانندگی و پرفورمنسی که ارائه می‌کند تقریباً با هر سوپراسپرتی از اروپا و خارج از اروپا قابل‌رقابت است. این یک دستاورد خیره‌کننده در مهندسی است و تنها با یک یا دو اصلاح جزئی می‌تواند به خودرویی بی‌نقص تبدیل شود.

مشخصات فنی شورولت کوروت Z06

Chevrolet Corvette Z06
پیشرانه ۵.۵ لیتری V8
قدرت ۶۷۰ اسب بخار
گشتاور ۶۲۵ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب
شتاب صفرتاصد ۲.۶ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۱۵ کیلومتر بر ساعت
طول ۴,۶۸۸ میلی‌متر
عرض ۲,۰۲۷ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۲۳۴ میلی‌متر
مصرف سوخت ۱۲.۴ لیتر ترکیبی
قیمت پایه بریتانیا ۱۷۹,۷۹۱ پوند
قیمت پایه آمریکا ۱۱۳,۷۹۵ دلار
امتیاز ۴.۰ از ۵.۰

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۷ رای
منبع
AutoExpress

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹۵ دیدگاه‌ها

  1. ALISAN 2008

    ۱۹ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (20 ديدگاه)

    خوب هست اما میتونست بهتر هم باشه البته با این قیمت انتظار زیادی هم نمیشه داشت

    موافقم 9
    مخالفم 56
    1. ۱۹ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (5307 ديدگاه)

      داش میدونی چند تومنه؟
      پول پنج تا هایما میشه
      😱😢

      موافقم 24
      مخالفم 6
    2. net

      ۱۹ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (3537 ديدگاه)

      چراغ جلوش بد و قدیمی هست. کنسول وسط دو صندلی و دیوار کنسول و صفحه نمایش حس سوپر اسپرتش رو کم کرده. چراغ عقبش و عقبش حس سوپر اسپرتش کم هست و بیشتر حس ماشین اسپرت کوپه میده . نیاز به نسل جدید داره. طراحی داخلی و بیرونی این نسل از کوروت و اکورا nsx مدل ۲۰۲۰ و ائودی R8 حس سوپر اسپرتشون کم هست و بین اسپرت کوپه و سوپر اسپرت قرار دارند و از لحاظ طراحی داخلی و بیرونی کمی بالاتر از اسپرت کوپه قرار دارند و سوپر اسپرت کامل نیستند. باید طراحی داخلی و بیرونی سوپر اسپرت کمی وحشی تر باشد و کمتر از خطوط نرم اسپرت کوپه استفاده کنند

      موافقم 8
      مخالفم 46
      1. مازیار

        ۱۹ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (1099 ديدگاه)

        ((باید طراحی داخلی و بیرونی سوپر اسپرت کمی وحشی تر باشد و کمتر از خطوط نرم اسپرت کوپه استفاده کنند))

        الان این کوروت خطوط نرم داره؟!!
        فقط روی کاپوت جلو هشت تا خط تیز هست همینطور ورودی هوا و پروفایل جانبی و نمای پشت کلا این مدل فقط از خطوط تیز و شکسته استفاده کرده
        گرفتی ما رو؟😄

        موافقم 29
        مخالفم 7
        1. net

          ۱۹ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (3537 ديدگاه)

          نوشتم کنسول و دیوار کنسول و صفحه نمایش بالای کنسول و چراغ عقب و عقب ماشین حس سوپر اسپرتش کم هست و چراغ عقب و عقب ماشین از خطوط نرم استفاده کرده! کاپوت و بغل ماشین و هواکش بغل درب c8 خطوط تیز دارند و مثل ماشین سوپراسپرت هست و مشکلی ندارد

          موافقم 5
          مخالفم 11
        2. net

          ۱۹ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (3537 ديدگاه)

          عقب و چراغ و سپر عقب عقب مکلارن نگاه کنید از خطوط نرم استفاده میکنه ولی حس سوپر اسپرت وحشی داره . عقب و چراغ عقب و سپر عقب لامبورگینی نگاه کنید از خطوط تیز استفاده میکنه و حس سوپر اسپرت وحشی داره . عقب و چراغ عقب و سپر عقب کوروت c8 حس سوپر اسپرت وحشی کم داره

          موافقم 8
          مخالفم 3
      2. JaMsHiD-B

        ۲۰ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (3117 ديدگاه)

        داداش از این تیز تر مگه چاقوعه
        یه نگاه به نسل های قبل ترش و قدیمی ترش بنداز ببین چه نرم و صیقلی هستن

        موافقم 5
        مخالفم 3
    3. net

      ۱۹ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (3537 ديدگاه)

      یه فیلم در اینستاگرام دیدم جالب بود چند نفر کنار کوروت c8 در امریکا ایستاده بودند و تکیه زده بودند به کوروت c8 در لاس و گاس و داشتند ایستاده غذا می خوردند و در حالی تعریف می کردند و تو حال خودشون بودند صاحب ماشین از راه دور با سوییچ، کوروت c8 رو روشن کرد و جالبه با سوییچ تا اخر گاز بلند داد و افرادی که کنار کوروت ایستاده بودند و غذا می خوردند حواسشون نبود از ترس صدای غرش c8 فرار کردند و غذاشون ریخت روی زمین چون کسی داخل ماشین نبود و تعجب کردند چجوری ماشین خودش روشن شده و خنده دار بود. در مورد این تکنولوژی روشن شدن خودکار از راه دور سوییچ کوروت c8 پست بزارید

      موافقم 14
      مخالفم 3
      1. ۱۹ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (5307 ديدگاه)

        اخ آره دیدم چند تا دختر. بودن بعد صاحب ماشین گفت میتونم سوار ماشینتون بشم بعد دختره گفت نه برو پی کارت مزاحم نشو بعد پسره با سوییچ ماشینو روشن کرد دختره ترسید من خیلی ناراحت شدم چقدر یک پسر می‌تونه بی رحم باشه😥😥😥😥😢😢😢
        البته هایمای رفیقم هم والا یه قابلیتی داره از سوییچ میتونی چراغو روشن کنی نمیدونم شاید موتور هم بشه روشن کرد تو هوای زمستونی بعد گرم بشه تو بیای سوار شی بعد بری دور دور

        موافقم 4
        مخالفم 13
      2. B

        ۲۰ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (966 ديدگاه)

        بابا اینا احتمال ساختگی بودنشون زیاده یه یارو هندی هست هی ازین ویدیو ها آپلود میکرد
        کوروتشم بنفش بود نه؟

        1. net

          ۲۰ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (3537 ديدگاه)

          نمیدونم هندی بود ولی درسته کوروت c8 بنفش بود و از راه دور با سوییچ ماشین رو روشن می کرد و گاز میداد و مردم رو که کنار ماشین بودند می ترسوند

        2. N@®!^^@N

          ۲۱ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (1 ديدگاه)

          داداشای گل، اینکه با ریموت ماشین استارت میخوره، قابلییت همچی خفنی نیست که اینجوری دارین مانور میدین و چی چی کیف میشین…
          الان موتورسیکلت های مدل 1400 به بالا،(حتی 125ccهاش) توو همین ایران خودمون، از دور استارت میخورن.😐😐

    4. ALISAN 2008

      ۱۹ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (20 ديدگاه)

      اونایی که دیس لایک دادن فکر کنم منظورمو نفهمیدن ،منظورم اینه که میتونید با قیمت خیلی کمتر صاحب کوروت شوید و واقعا شتاب خوبی داره و سرعتش هم خوبه . اما میتونست AWD باشه که اونوقت راحت شتاب 2.3 رو میزد

      موافقم 6
      مخالفم 4
      1. ۱۹ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (5307 ديدگاه)

        همیشه تو سایت چندتا بات 🐕 هستن که دیسلایک میدن شوما غمت نباشه

        موافقم 6
        مخالفم 8
  2. الف.ی

    ۱۹ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (1800 ديدگاه)

    کوروت نماد تکامل در عصر مدرن❤️
    کوروت رو باید موقعی که درگ شماره 6 موتورترند برد در میافتیم
    به نظرم کاری که وایپر ACR کرد به عهده گرفت یعنی تبدیل شدن به نماد پرفورمنس خودروهای آمریکایی
    از فورد جی تی هم یادی کنیم

    موافقم 28
    مخالفم 6
    1. Bmw

      ۱۹ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (678 ديدگاه)

      نماد تکامل نه نماد کپی کاری از رو اروپایی ها

      هزینه ساختم از فروش وانت هایی که پهن جابه جا می کنن بدست اومده

      موافقم 14
      مخالفم 30
      1. Amir Machine

        ۱۹ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (1315 ديدگاه)

        بنز هم اومد وانت بزنه که باهاش پهن جابجا کنن ولی متاسفانه خودش تبدیل به پهن شد چون اروپایی‌ها عرضه کپی کردن وانت رو هم ندارن

        موافقم 29
        مخالفم 14
      2. Taha Ayoobi

        ۱۹ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (5093 ديدگاه)

        پهن و با ایکس کلاس جا به جا میکنن،
        با F-150 میرن آفرود تا جایی که اروپایی تو حسرتشه

        موافقم 25
        مخالفم 17
        1. Bmw

          ۱۹ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (678 ديدگاه)

          اگه بخوان برن آفرود که جیپ یا برانکو می خرن وانت برای بار زدنه عزیز بنز اشتباه کرد وانت زد چون وانت کاربریش بار زدنه نه نشون دادن تکنولوژی و یا فخر فروشی

          موافقم 12
          مخالفم 16
        2. Taha Ayoobi

          ۱۹ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (5093 ديدگاه)

          میتونی سرچ کنی کاربرد های وانت بخونی

          موافقم 8
          مخالفم 8
        3. Bmw

          ۱۹ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (678 ديدگاه)

          طاها داداش نیتروفروزان بزن 🤣

          موافقم 6
          مخالفم 5
        4. Taha Ayoobi

          ۱۹ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (5093 ديدگاه)

          تو زدی راضی بودی؟
          چون خودم پیشنهاد میدم اینو😂

          موافقم 7
          مخالفم 7
      3. Vette

        ۱۹ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (531 ديدگاه)

        بی ام و
        یک جای این ماشین رو اثبات کن کپی هست

        هر ماشین مید انجینی کپی نیست
        تروخدا این افکار اینستاگرامی رو پای اینجا نکشونید
        صفر تا صد انجین کوروت هم با هیچ ماشینی شبیه نیست

        موافقم 17
        مخالفم 10
        1. JaMsHiD-B

          ۲۰ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (3117 ديدگاه)

          عقبیا
          اومدن موتور F136 فراری رو برداشتن از روی اون موتور کوروت رو ساختن
          افکار اینستاگرامی چیه دیگه
          جدیدا مد شده هرکی از بحث خوشش نمیاد بگه افکار اینستاگرامی رو بریز دور

          موافقم 10
          مخالفم 5
        2. حمیدرضا

          ۲۰ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (391 ديدگاه)

          به نام خدا LT136

          موافقم 10
          مخالفم 3
        3. Taha Ayoobi

          ۲۰ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (5093 ديدگاه)

          بنازم LT7 که هرچی موتوره میذاره تو جیپ پشتیش

          موافقم 4
          مخالفم 8
        4. سوشیانت

          ۲۰ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (3740 ديدگاه)

          دقیقا کجا گفته از روی اون ساختن هر جا بخونی نوشته بنچمارک

          موافقم 1
          مخالفم 7
        5. Amir Machine

          ۲۰ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (1315 ديدگاه)

          بنام خدا
          گبربکس توربو هیدراماتیک

          موافقم 4
          مخالفم 2
        6. JaMsHiD-B

          ۲۱ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (3117 ديدگاه)

          سوشیانت
          اینقدر که با مدرک حرف میزنی ، بیا ! مدرک !
          https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.pedal.ir/chevrolet/chevy-bought-ferrari-458-engine-ebay/&ved=2ahUKEwjgl-nvxumKAxWJKvsDHREzKBAQr4kDegQIFxAD&usg=AOvVaw3FBZ_Jxg5PuJtVoAwO9Ko_

          یادت باشه که اینقدر مدرک مدرک میکنی ، خیلی مدرک وجود داره بر علیه خودت

          موافقم 4
          مخالفم 2
        7. سوشیانت

          ۲۱ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (3740 ديدگاه)

          کجای این لینک حرف از کپی زده😐 اون لینکلن هم که فرستادی فقط مونتاژ میشه تو چین وگرنه بر اساس پلتفرم و طراحی خود لینکلن ساخته شده

          موافقم 1
          مخالفم 4
        8. JaMsHiD-B

          ۲۲ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (3117 ديدگاه)

          سوشی :
          این مدرک کپی شورلت از موتور فراری در اولین پاراگراف متن لینکی که فرستادم :

          پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۵ لیتری تنفس طبیعی فراری ۴۵۸ جوایز زیادی را به خود اختصاص داده است. این پیشرانه به حدی خوب بود که شورولت برای تولید نیروگاه ۸ سیلندر تنفس طبیعی کوروت Z06 جدید تصمیم به خرید یک نمونه از آن گرفت. البته این موضوع جای تعجب چندانی ندارد زیرا فراری یکی از بهترین سازندگان پیشرانه در جهان محسوب می‌شود.

          یک نکته که جردن و تیمش به دقت بررسی می‌کردند تکنیک‌های فراری برای ایزوله کردن کویل احتراق و اتصال کانکتورهای برقی به منظور جلوگیری از مشکلات بالقوه بوده است. ما راه‌حل‌های خودمان را استفاده کردیم اما بررسی پیشرانه‌هایی همچون F136 مفید بوده است

          بحث لینکلن هم اینه که حقارتش رو ببینی که پرفروش ترین ماشینش اسمبل شده توی آمریکا نیست . توی چینه و یه چینی طراحیش کرده
          در حالی که خیلی از ماشین های پرفروش هستن که همشون تولید و اسمبل آمریکا هستن

          موافقم 2
          مخالفم 3
        9. سوشیانت

          ۲۲ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (3740 ديدگاه)

          خودت یه بار بخون چون هیچ جاش نگفته کپی تنها چیزی که اینجا گفته بررسی این موتور هستش در ضمن مونتاژ هم چیز مهمی نیست فقط سر هم کردن قطعاته

          موافقم 3
          مخالفم 1
  3. سالار فصل

    ۱۹ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (406 ديدگاه)

    چندین سال پیش که معرفی شد
    کارشناسان پدال معتقد بودند این کوروت نیست
    کوروت موتورش باید اونجاش باشه و نه اینجاش
    دفرانسیلش هم اونیکی جاش باشه و نه اینیکی

    موافقم 25
    مخالفم 2
    1. Navid A J

      ۱۹ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (3778 ديدگاه)

      دقیقا منم وقتی اومده بود مخالفش بودم و میگفتم باید با یه اسم دیگه معرفی شه نه اسم کوروت. ولی وقتی از نزدیک دیدمش نظرم عوض شد. الان عاشقشم و به نظرم بهترین کوروتیه که تا الان ساخته شده. برعکس بقیه کوروت ها که به ماشین بیوه مردها در امریکا شهرت داره؛ این نسل بین جوانها پرطرفداره و خوش فروشه.

      موافقم 13
      مخالفم 5
  4. تنفر از بنز

    ۱۹ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (18 ديدگاه)

    اگه قیمتش فقط ۲۰ هزار تا ارزونتر بود عالی می شد
    ولی الان هم با این مشخصات عالیه

    موافقم 5
    مخالفم 19
  5. amirboss

    ۱۹ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (816 ديدگاه)

    یه چیز احمقانه که تو این پست بهش اشاره شده عقب ماندگی ده ساله کوروت نسبت به خودروهای اروپاییه!!!
    اصلش اینه که پیشرفت هر خودرویی رو نسبت به مدل های قبلی و تکنولوژی های به کار رفته در نسل های مختلف خودش میشه مشخص کرد.

    موافقم 16
    مخالفم 10
  6. 𝐀𝐥𝐢

    ۱۹ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (1625 ديدگاه)

    ولی عجب رخی داره 👍

    موافقم 11
    مخالفم 5
  7. (Ali(chevynova

    ۱۹ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (7449 ديدگاه)

    میدونستم این ماشین اومده که با قیمت خوبش و پرفورمنس عالیش خواب رو از خیلی ها بگیره

    معلوم بود قراره دوران گذشته رو دوباره زنده کنه ، دورانی که کوروت با موتور ۴۵۴ با ۴۵۰ اسب قدرت لاستیک بود که دود میکرد
    ماشالاه موتور ۴۵۴
    ماشالاه موتور ۳۹۶
    ماشالاه کاربراتور
    ماشالاه ۱۹۵۳ و ۷۲ سال اصالت

    موافقم 21
    مخالفم 27
    1. ایلیا

      ۱۹ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (13 ديدگاه)

      علی
      تهران جایی رو میشناسی کاربراتور بیوک سنچوری 73، کاملش رو بفروشه؟ حالا استوک بود هم مهم نیست فقط سالم باشه.

      موافقم 4
      مخالفم 4
      1. Cehx

        ۱۹ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (194 ديدگاه)

        علی فقط اقا ماشالا رو می شناسه

        موافقم 15
        مخالفم 3
        1. ۱۹ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (5307 ديدگاه)

          آقا ماشالا که خودشه 😐

          موافقم 5
          مخالفم 2
      2. (Ali(chevynova

        ۱۹ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (7449 ديدگاه)

        سالمش رو باید تصادفی پیدا کنی و بخری
        یه سر برو پاساژ طوس توی چراغ برق

        موافقم 9
        مخالفم 3
        1. ایلیا

          ۱۹ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (13 ديدگاه)

          مرسی

          موافقم 3
          مخالفم 1
  8. Scuderia Ferrari

    ۱۹ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (4084 ديدگاه)

    نشد یه بررسی انجام بدن به فراری وصلش نکنن !!!!

    موافقم 30
    مخالفم 7
    1. سوشیانت

      ۱۹ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (3740 ديدگاه)

      خب فراری سعی کرده بود قوی ترین موتور تنفس طبیعی جهان رو بسازه ولی شورولت شکستش داد پس طبیعیه که باهم مقایسه بشن

      موافقم 6
      مخالفم 14
      1. JaMsHiD-B

        ۲۰ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (3117 ديدگاه)

        دیگه ماشینی که کل هیکلش کپی از موتور فراریه که نباید با خود فراری مقایسه کرد
        مثل مقایسه 405 فرانسوی و ایران خودروعه
        فرانسویه خیلی بهتر از ایران‌خودرو هست ولی بازم ذات پژو همون میمونه
        قصد تخریب نداشتم
        خودت شروع می‌کنی حرف زدن

        موافقم 9
        مخالفم 6
        1. سوشیانت

          ۲۰ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (3740 ديدگاه)

          آره کپیه همچنان در انتظار منبع😂

          موافقم 3
          مخالفم 5
      2. حمیدرضا

        ۲۰ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (391 ديدگاه)

        شورلت قوی ترین موتور تنفس طبیعی جهان رو ساخته؟ حالت خوبه؟😂 همین الان هم نسبت به سرمشقشون قدرت کمتری نسبت به حجم موتور تولید میکنه😁😁

        موافقم 7
        مخالفم 4
        1. Taha Ayoobi

          ۲۰ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (5093 ديدگاه)

          حمیدرضا نسبت به حجم نمیسنجن،
          LT6 قوی ترین تنفس طبیعیه

          موافقم 5
          مخالفم 8
        2. حمیدرضا

          ۲۰ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (391 ديدگاه)

          بیچاره کاسورث با این حرفای شما دوتا ورشکست شد و در ره اعتیاد قرار گرفت😂😂

          موافقم 6
          مخالفم 1
        3. مازیار

          ۲۰ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (1099 ديدگاه)

          طاها میخوای بگی توان موتور ۴/۵ لیتری با ۵/۵ لیتری رو بر اساس خروجی می‌سنجن؟
          میخوای بگی افق دیدت از اولین عدد که می‌بینه فراتر نمیره؟
          آخرین V8 اتمسفریک پورشه و فراری ۴/۵ لیتر با ۶۰۰ اسب بوده. اونوقت شورولت با ۱ لیتر اضافه حجم ۷۰ اسب بیشتر گرفته اونم بعد ده پونزده سال واقعا به نظرت دست بالا نسبت به اونهاست؟

          موافقم 7
          مخالفم 4
        4. Taha Ayoobi

          ۲۰ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (5093 ديدگاه)

          من اصلا نمیگم بهتره، بالاتره، خفن تره،
          ولی LT6 قوی ترین تنفس طبیعیه، حالا با هرچند لیتر که میخواد باشه

          موافقم 2
          مخالفم 8
        5. سوشیانت

          ۲۰ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (3740 ديدگاه)

          دیگه بدتر توانایی اون ها ته کشیده و بعد این همه سال نتونستن حریف شورولت بشن

          موافقم 1
          مخالفم 8
        6. Ferrari

          ۲۰ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (1964 ديدگاه)

          قویترین تنفس طبیعیه؟
          یکم بیشتر فکر کنید. موتور فراری ۸۱۲ کامپتزیونه ۸۳۰ اسبه با همون یک لیتر حجم بیشتر. حالا بازم بگو قویترین تنفس طبیعی جهانه.
          باید محدوده این قویترین بودن رو محدودتر کنی عمو جون🤣 حداقل بگو قویترین تنفس طبیعی ۸ سیلندر جهان که ضایع نشید

          موافقم 7
          مخالفم 1
        7. سوشیانت

          ۲۱ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (3740 ديدگاه)

          خودتون هم میدونید منظور ۸ سیلندر هست اگر هم قرار باشه قوی ترین ۸ سیلندر های با توئین توربو این دو کمپانی رو هم مقایسه کنیم باز هم شورولت عملکرد بهتری داشته فقط ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی هست که فراری برتری داره پس در کل تو درون سوز شورولت بهتره

          موافقم 1
          مخالفم 2
        8. JaMsHiD-B

          ۲۲ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (3117 ديدگاه)

          طاها بر چه اساس LT6 قوی ترین موتور تنفس طبیعیه؟
          فکر کن موتور F136 کیت استروک و افزایش بور استفاده کنه
          اون موقع که بور و استروکشون یکسان شد ، مقایسه کن ببینم کی می‌تونه قدرت بیشتری نسبت به حجم تولید کنه

          موافقم 1
          مخالفم 1
    2. 718

      ۱۹ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (50 ديدگاه)

      دقیقا. بارها و بارها اشاره شد که فراری یک سرمشق بزرگ برای شوی C8 بوده. بایدم باشه بلخره فراریه و پرچمدار خودروهای پرفورمنس

      موافقم 25
      مخالفم 9
      1. سوشیانت

        ۱۹ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (3740 ديدگاه)

        پس تسلا مدل اس پلد هم عجب چیزی بوده که فراری اون رو بررسی کرده بعضی ها معنی کلمه بنچمارک رو هیچ وقت قرار نیست یاد بگیرن در ضمن فراری ۴۵۸ هم مثل کوروت تنفس طبیعی و موتور وسطه پس طبیعیه که تو بررسی ها باهم مقایسه بشن ولی شورولت در حال حاضر قوی ترین این کلاسه

        موافقم 8
        مخالفم 21
        1. مازیار

          ۱۹ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (1099 ديدگاه)

          آره تردیدی نیست که تسلا تو برقی‌ها پیشتازه
          مثل فراری تو بنزینی‌ها

          موافقم 11
          مخالفم 2
        2. حمیدرضا

          ۲۰ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (391 ديدگاه)

          نظرت در مورد شباهت تویوتا سلیکا نسل اول و فورد موستانگ چیه؟

          موافقم 7
          مخالفم 2
        3. حمیدرضا

          ۲۰ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (391 ديدگاه)

          پس با منطق تو کوروت c4 و فراری 812 کمپتیزیونه چون هردو موتور جلو و تنفس طبیعی هستن پس قابل مقایسه هستن درسته؟

          موافقم 6
          مخالفم 1
        4. JaMsHiD-B

          ۲۰ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (3117 ديدگاه)

          تسلا توی برقی ها پرچمداره …
          مثل فراری توی بنزینی ها☠️
          عجب حرفی☠️
          قاب بگیرن بذارن سر در تیتر بعدی

          موافقم 1
          مخالفم 4
        5. سوشیانت

          ۲۰ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (3740 ديدگاه)

          چه ربطی داره نهایت توانایی فراری تو ۸ سیلندر های تنفس طبیعی همینه الان c8 z06 رو با چی مقایسه کنیم؟
          در ضمن مازیار با این چیزا نمیتونی برتری lt6 نسبت به موتور های فراری رو زیر سوال ببری

          موافقم 2
          مخالفم 8
        6. مازیار

          ۲۰ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (1099 ديدگاه)

          برتری و سرمایه اصلی خودروسازی آمریکا داشتن هوادارانی هست که میگن موتور رو نسبت به حجم نمی‌سنجن😂😂😂

          موافقم 9
          مخالفم 1
        7. حمیدرضا

          ۲۰ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (391 ديدگاه)

          سوشی جون ماشینا رو براساس سن و سال و رده بندی باهم مقایسه میکنن. رقیب zo6 توی فراری مدل ۲۹۶ میشه

          موافقم 3
          مخالفم 1
        8. مازیار

          ۲۰ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (1099 ديدگاه)

          آقای جمشید ب
          من از اون دسته نیستم که چشمامو ببندم و بگم از تسلا متنفرم
          بله طراحی دلنشینی نداره و یه سری مسائل دیگه
          اما به هیچ وجه نمیشه منکر موفقیت غافلگیر کننده‌اش بود. برندی که در کوتاه‌ترین زمان به بیشترین موفقیت رسید و این اتفاقی بدست نمیاد. حالا ممکنه بعد از این رشدش مثل سابق نباشه اما تا به اینجای کار شگفتی ساز بوده
          بله به نظر من تسلا تو برقی‌ها پیشتاز بوده دستکم تابحال

        9. JaMsHiD-B

          ۲۱ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (3117 ديدگاه)

          درسته آقای مازیار
          تسلا واقعا پیشرو و الگو توی خودرو های برقیه
          خیلی هم پیشرفت کرده و قابل تحسینه
          هم خودتون هم من هم بهش اشاره کردم که حکم فراری توی درون سوز هارو داره

        10. سوشیانت

          ۲۱ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (3740 ديدگاه)

          خیر ماشین هیبرید رو نباید با درون سوز مقایسه کرد میدونم سخته باورش که فراری حتی ماشین جدید درون سوزی نداره که با شورولت رقابت کنه😂

          موافقم 2
          مخالفم 2
    3. Nismo

      ۱۹ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (1666 ديدگاه)

      قیمت بهتر از فراری
      کیفیت بهتر از فراری
      قدرت بیشتر از فراری
      کاربرد بیشتر از فراری
      شتاب بهتر از فراری
      سواری بهتر از فراری
      هندلینگ بهتر از فراری
      طراحی بهتر از فراری
      باز هم میگید فراری؟

      موافقم 18
      مخالفم 30
      1. مهدی

        ۱۹ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (1776 ديدگاه)

        ظاهراً شما مقاله نخوندی … نویسنده از ۴۵۸ به عنوان بهترین سوپراسپرت تاریخ یاد کرده

        موافقم 25
        مخالفم 9
      2. JaMsHiD-B

        ۲۰ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (3117 ديدگاه)

        نیسمو حالت خوبه؟
        آب قند بیارم؟
        فکر کنم سرت به جایی خورده

        موافقم 7
        مخالفم 3
        1. Amir Machine

          ۲۰ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (1315 ديدگاه)

          مازیار جان
          درسته که حجم موتور یکی از مهم‌ترین عواملیه که باید بهش توجه داشت ولی این حجم طبق سیاست‌های هر شرکت تعیین میشه
          آمریکایی‌ها همیشه به حجم موتور بالا علاقه داشتن و تازه موتور Z06 نسبت به موتورهای V8 آمریکایی حجم کمتری هم داره

          مرسدس هم قبلاً همین رویه رو داشت و موتورهای حجیم پرگشتاور میزد، قبلاً از کوروت، موتور M159 مرسدس با 630 اسب که تو SLS بلک سریز استفاده شد قوی‌ترین موتور V8 تنفس طبیعی بود و 6.2 لیتر حجم داشت اما آیا اون موقع کسی گفت M159 به دلیل حجم بالاترش دست پایین رو نسبت به موتور فراری داره؟ آیا همه نسبت قدرت به حجم رو میسنجیدن؟ نه! همه میگفتن M159 یه موتور افسانه‌ایه با اینکه نسبت قدرت به حجم بسیار ضعیف‌تری نسبت به موتور فراری 458 داشت ولی تا حرف از آمریکایی میشه خداروشکر همه نکته‌سنج میشن!

          موافقم 2
          مخالفم 4
        2. مازیار

          ۲۰ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (1099 ديدگاه)

          ((اما آیا اون موقع کسی گفت M159 به دلیل حجم بالاترش دست پایین رو نسبت به موتور فراری داره؟))

          نه کسی نگفت چون هیچ فن بنزی شلوار بقیه رو بخاطر موتورش در نیاورده بود😂😂
          آقای پدال امیرجان و سایر دوستان عذر میخوام بخاطر لحن منشوری

          واضحه که نکته سنج شدن ارتباط مستقیم با اصرار طرف مقابل داره و نه فقط نکته سنجی بلکه تمام موارد در بحث

          موافقم 6
          مخالفم 3
        3. Amir Machine

          ۲۰ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (1315 ديدگاه)

          یه بار دیگه هم گفتم
          اینطور نیست که همه این بحثا بخاطر آمریکایی فن‌ها باشه
          وقتی طرف مقابل هم هی کپی کپی راه میندازه و بحث وانت و پهن مطرح میشه، کار به شلوار کشیده میشه

          موافقم 2
          مخالفم 3
        4. مازیار

          ۲۰ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (1099 ديدگاه)

          نه اینطور نیست که همه این بحثها بخاطر امریکایی فن‌ها باشه
          قطعا موتور Z06 هم بسیار قابل توجهه من یکی هیچوقت منکرش نمیشم. اون کشمکش‌ها رو هم بزار بحساب تنوع طلبی یا کل‌کل های گریز ناپذیر که البته یکطرفه هم نمیشه

  9. زیزیگولو

    ۱۹ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (6067 ديدگاه)

    تنها نقصش فرمون راست بودنش هستش

    موافقم 4
    مخالفم 14
    1. حسن

      ۱۹ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (2172 ديدگاه)

      مخصوص بازار بریتانیا تولید شده تو بریتانیا و انگلیس کل خودروها فرمان راست هستند
      البته چند تا کشور هستن بریتانیا، استرالیا، ژاپن، نیوزیلند، هند، و پاکستان

      موافقم 15
      مخالفم 6
      1. زیزیگولو

        ۱۹ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (6067 ديدگاه)

        درسته … ولی من هیچ جوره نمیتونم با ماشین فرمون سمت راست کنار بیام

        موافقم 4
        مخالفم 2
      2. گاس فرینگ

        ۱۹ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (507 ديدگاه)

        جنرال موتورز مگه کلا تولید ماشین راست فرمان رو متوقف نکرده بود
        سال ۲۰۲۰ از استرالیا خارج شد و هولدن رو منحل کرد گفت دیگه ماشین راست فرمان نمیزنه

  10. BlackWing

    ۱۹ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (1366 ديدگاه)

    همه میگن این ماشین کپی ۱۵ سال پیش فراریه ، اما چیزی که کسی بهش دقت نمیکنه تولید قوی ترین پیشرانه تنفس طبیعی هشت سیلندر تو عصر جدیده ، جایی که تقریباً تمامی رقبا و ماشین ساز های دیگه دارن با ۶ سیلندر یا سیستم هایبرید واردش میشن ، شورولت داره این کارو با موتور احتراق داخلی بدون استفاده از هیبریداسیون و برقی سازی انجام میده !

    موافقم 22
    مخالفم 12
  11. Taha Ayoobi

    ۱۹ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (5093 ديدگاه)

    بی نظیر

    موافقم 8
    مخالفم 8
  12. kh@sh@y@r

    ۱۹ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (14 ديدگاه)

    رنگ زیبایی داره
    من از ترکیب رنگ نارنجی / زرد با تیره خیلی خوشم میاد.

    موافقم 16
    مخالفم 1
    1. R@min

      ۱۹ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (2128 ديدگاه)

      این رنگ کوورت در واقع ادای احترامی به رنگ orange monaco معروف نسل سه هست. در کل رنگ نارنجی رو کوروت و لامبو خیلی میشینه.

      موافقم 5
      مخالفم 3
  13. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۱۹ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (387 ديدگاه)

    فقط نامردیه اروپاییها رو نسبت به آمریکاییها ببینید.قیمت کوروت آنقدر مالیات و عوارض گذاشتن روش دوبرابر آمریکا و حتی بیشتر شده.فقط تصور کنید قیمتش قیمت آمریکا باشه واقعا بساط تمام اسپرتهای تا ۲۰۰ چوب برچیده میشه.از اونطرف موستانگ هم هست که همین بلا رو سرش آوردن.البته شف ترامپ برگشته و بساط مفت خوریه اروپا و چین رو جمع می‌کنه همینطور ژاپن رو.

    موافقم 11
    مخالفم 16
    1. Galant.VR4(JDM)

      ۱۹ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (1389 ديدگاه)

      ترامپ اگه بخواد بساط کسیو جمع کنه اون چینه
      اروپا و ژاپنی که از خودشون هستن

  14. ناصر

    ۱۹ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (12 ديدگاه)

    پدال جان عزیز لطفاً در مورد قیمت 10برابری خودروهای خارجی در ایران نسبت به دیگر کشورها پست بگذارید یارو تو دیوار Bmw2016 528گذاشته 8.78میلیارد ینی با دلار 65تومنی میشه135000هزار دلار ولی در خارج ایران 15000دلاره آخه این همه ظلم به قیمت دنا توربو ….

    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۹ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (3012 ديدگاه)

      بارها نوشتیم و چیزی که همه می‌دونن دیگه تکراری شده

      موافقم 10
    2. ۱۹ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (5307 ديدگاه)

      همچین پست هایی باعث خراش اعصاب اعضای پدال میشه دوست عزیز

  15. amir3715

    ۱۹ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    حیف وایپر بازنشست شد مگرنه همیشه رقیب های خوبی واسه همدیگه بودن

    موافقم 7
    مخالفم 1
  16. آریا

    ۱۹ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (235 ديدگاه)

    خودروهای آمریکایی چقدر تو انگلیس گرون هستند

  17. حسن

    ۱۹ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    بعد یکی از بزرگواران میگفت خودروهای امریکایی بدون مالیت میان داخل اروپا وگرنه یه دونه هم نمیفروختن
    وجدانا نگا کن وضعیت اینا از ایران هم بدتره 180 هزار پوند با دلار میره بالا دویست هزار تا خیلی اوضا خیطه

    موافقم 6
    مخالفم 3
    1. Taha Ayoobi

      ۱۹ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (5093 ديدگاه)

      اگه با اون قیمت بره که شرف نمیذاره برا بقیه

      موافقم 7
      مخالفم 7
  18. علی منصوری

    ۱۹ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (465 ديدگاه)

    کوروت دوست‌داشتنی…..

    موافقم 4
    مخالفم 2
  19. JDM سابق

    ۲۰ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (840 ديدگاه)

    یه خنگ بازی ای که GM سره این ماشین درآورده اینکه نحوه کامل لانچ کردنش رو توی دفترچه راهنما یا منوال خودرو لحاظ نکرده بخاطر همین خیلیا گیج میشن با سر زدن به کانال های یوتیوبی که تست میکنن کامل نحوه لانچ کردن توضیح داده شده‌
    brink of speed با نسخه استینگری دوازده بار لانچ کرد که بطور کلی بین۲.۸ تا ۳ تایم صفر تا ۶۰ مایل رو در بر داشته
    درگ تایمز با یه سرنشین اضافی و نسخه کانورتیبل چندین‌بار تایم ۱۰.۵ زده درحالی که عدد اعلامی شورلت ۱۰.۶ برای نسخه کوپه اس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا