پورشهشورولتنیسان

نگاهی به جدال کوروت C7 Z06 با پورشه و نیسان به بهانهٔ معرفی Z06 جدید

به‌تازگی کوروت C8 Z06 که خیلی‌ها منتظر آن بودند معرفی شده است و قطعاً در آینده حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت اما به این زودی‌ها نمی‌توانیم شاهد نمایش توانایی‌های این سوپراسپرت جدید در دنیای واقعی باشیم زیرا به گفتهٔ شورلت، تولید Z06 جدید از تابستان ۲۰۲۲ آغاز می‌شود؛ بنابراین تا زمانی که C8 Z06 برای بررسی‌های تخصصی و مقایسه با رقبا آماده شود، بد نیست به رویارویی نسل قبلی این ماشین با دو رقیب قدرتمند یعنی پورشه ۹۱۱ توربو S و نیسان GT-R نیسمو نگاهی داشته باشیم. این رقابت در سال ۲۰۱۵ برگزار شده است.

شورلت قرمزرنگی که در اینجا حضور دارد، قوی‌ترین کوروتی است که تاکنون در کنتاکی تولید شده است (در آن زمان هنوز C7 ZR1 معرفی نشده بود). در سینهٔ این ماشین یک پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ ۶۵۰ اسب بخاری با نام LT4 قرار گرفته که ۱۹۵ اسب بخار قدرت بیشتری نسبت به استینگری دارد. قدرت بیشتر Z06 به لطف تزریق مستقیم سوخت، زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها، پیستون‌های فورج‌کاری شده و از همه مهم‌تر سوپرشارژری با بوست ۹.۴ psi حاصل شده است. Z06 مورد آزمایش ما به پکیج Z07 هم مجهز است که با قیمت ۱۱ هزار دلار، قطعاً گران است اما قطعات مهمی مثل ترمزهای کربن سرامیکی عظیم و لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت کاپ ۲ که به‌طور خاص برای Z06 توسعه پیدا کرده‌اند را به همراه دارد؛ بنابراین، Z07 پکیجی است که پرفورمنسی را به کوروت هدیه می‌دهد تا بتواند با خودروهایی که دو برابر قیمت دارند رقابت کند.

مصداق این موضوع، پورشه ۹۱۱ توربو S زردرنگ ما است که با قیمت ۱۹۵,۱۷۵ دلار، تقریباً دو برابر کوروت قیمت دارد. ۵۶۰ اسب بخار قدرت که توسط یک پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربو تولید می‌شود به همراه سامانهٔ چهارچرخ محرک، فرمان گیری چهارچرخ و یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه، این پورشه را به یکی از سریع‌ترین خودروهایی تبدیل کرده که تاکنون آزمایش کرده‌ایم. البته برای این رقابت ۹۱۱ GT3 گزینهٔ بهتری بود اما یک تصادف در آخرین لحظه، مانع از حضور این خودرو شد و به‌ناچار آن‌را با یک توربو S عوض کردیم به امید اینکه با ترمزهای کربن سرامیکی، سیستم چهارچرخ محرک پیشرفته و پیشرانهٔ توربوشارژ، شاید تهدید بزرگ‌تری برای Z06 باشد هرچند که در بخش قیمت امتیاز از دست می‌دهد.

و نهایتاً به خودروی سفیدرنگ جمع یعنی نیسان GT-R نیسمو می‌رسیم. بازوی پرفورمنس نیسان با قرض گرفتن توربوشارژرهای GT-R GT3 مسابقه‌ای، ۵۵ اسب بخار به نیروی پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V6 دست‌ساز GT-R افزوده است. علاوه بر این، شاسی اصلاح‌شده همراه با لاستیک‌های دانلوپ SP اسپرت Maxx GT خاص نیسمو نیز چسبندگی خودرو را بهبود می‌بخشند. GT-R نیسمو از پکیج آئرودینامیکی شامل یک بال فیبر کربنی بزرگ هم برخوردار است که بدون تأثیر روی ضریب درگ، داون‌فورس بیشتری تولید می‌کند. البته این ویژگی‌ها هرگز ارزان نیستند زیرا نیسمو با قیمت ۱۵۱,۸۸۰ دلار، ۵۰ درصد از GT-R معمولی گران‌تر است.

مقام سوم: نیسان GT-R نیسمو

نقاط مثبت: بسیار تهاجمی هنگام شتاب گیری، چسبندگی قابل‌استفاده، سرپیچی از قوانین فیزیک

نقاط منفی: سواری دردناک، گیربکس غیرپاسخگو در حالت اتوماتیک، ۵۰ درصد گران‌تر از GT-R معمولی

 همه‌چیز قدیمی می‌شود حتی گودزیلا. در کنار کوروت و ۹۱۱ جدید، GT-R نیسمو کمی سالخورده نشان می‌دهد و فقدان پالایش آن آشکار می‌شود. دانش مهندسی نیسمو اعداد روی کاغذ را بهبود بخشیده است اما نتیجهٔ نهایی، ارائهٔ GT-R خاص‌تری است که در مقایسه با ۹۱۱ و کوروت جدیدتر، برای سازگاری با رانندگی جاده‌ای مشکل دارد. سواری نیسان روی جاده خشن است که این خشونت در دو رقیب دیگر وجود ندارد. قرار دادن کمک‌فنرهای قابل تنظیم الکتریکی خودرو روی نرم‌ترین حالت نیز به بهبود این مشکل کمکی نمی‌کند.

ویژگی‌های مثبت نیسمو فقدان بادی‌رول، پاسخگویی فوری فرمان و ثبت شتاب جانبی ۱.۰۲ جی در آزمایش ما است اما شاسی آن آن‌قدر سفت است که حتی ناهمواری‌های کوچک در میانهٔ پیچ‌ها هم موجب فعال شدن سیستم کنترل پایداری آن می‌شوند. البته اگر دو خودرو دیگر چسبندگی بیشتر را با کیفیت سواری بهتر ترکیب نمی‌کردند، شاید می‌توانستیم از این مشکل نیسمو چشم‌پوشی کنیم. کوروت و ۹۱۱ همچنین صدای بهتری هم دارند زیرا پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V8 توئین توربوی GT-R در دورهای بالاتر از ۵ هزار rpm صدای خنده‌آوری دارد و در دورهای پایین‌تر ناله می‌کند.

بااین‌حال، تأخیر توربو در اینجا حداقل است و نیروی رانشی در هر دوری در دسترس است؛ اما گیربکس دوکلاچه دیر واکنش نشان می‌دهد و به دنده‌های پایین معکوس می‌دهد که این موجب افزایش تایم خودرو در آزمایش‌های پرفورمنس می‌شود. البته در حالت دستی، گیربکس با تعویض دنده‌های سریع و واضح پاسخ می‌دهد اما اگر به حال خودش باشد، کمی گیج میزند. ۵۵ اسب بخار قدرت بیشتر نیسمو کمی شتاب آن‌را نسبت به GT-R معمولی بهبود داده است. صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت با این ماشین ۲.۹ ثانیه طول می‌کشد که یک‌دهم ثانیه از نسخهٔ معمولی سریع‌تر است و مسافت ۴۰۰ متر را هم با ۰.۲ ثانیه بهبود، در ۱۱ ثانیه طی می‌کند. این‌ها اما دستاوردهایی نیستند که افزایش ۵۰ هزار دلاری قیمت را توجیه کنند مگر اینکه فقط در پیست از آن استفاده شود.

دراین‌بین، چیزی که تغییر نکرده وزن و اندازه است. این ماشین بزرگ‌ترین عضو گروه بوده و ۱۷۶۶ کیلوگرم وزن دارد. از پشت فرمان، خودرو شبیه یک سدان احساس می‌شود و خط کمر بالای آن حس اسپرتی ندارد اما حداقل ورود و خروج آن آسان است؛ اما با آغاز حرکت، هرچه سریع‌تر حرکت کنید، GT-R مثل نسخه‌های قبلی خود کوچک‌تر احساس می‌شود به‌گونه‌ای که در آزمایش اسلالوم بر ۹۱۱ کوچک‌تر و سبک‌تر برتری داشت. بااین‌وجود، توانایی GT-R نیسمو برای فراتر از وزن خود عمل کردن، هزینه دارد. این نیسان مثل یک خودروی مسابقه‌ای عمل می‌کند اما اگر قصد دارید بعد از رانندگی در پیست راهی محل کار شوید، از آن صرف‌نظر کنید.

مقام دوم: پورشه ۹۱۱ توربو S

نقاط مثبت: یک خودروی قابل‌استفادهٔ بی‌نقص که در کمتر از ۱۵ ثانیه به سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد

نقاط منفی: قیمت!

چکیده: نصف ۹۱۱، نصف بوگاتی ویرون

در این نبرد، پورشه فقط به خاطر از دست دادن امتیاز در بخش قیمت نتوانست به جایگاه اول برسد. توربو S ما ۱۹۵,۱۷۵ دلار قیمت دارد (قیمت پایه ۱۸۳,۶۹۵ دلار) که اگر بتوانید آن‌را بپردازید، از دید ما ارزشش را دارد. مثل اکثر ۹۱۱ها، توربو S هم برای استفاده‌های روزانه مناسب است. این عضو لوکس گروه محسوب می‌شود و در نرم‌ترین حالت خود، کمک‌فنرهای قابل تنظیم الکترونیکی آن با وجود رینگ‌های ۲۰ اینچی، سواری انعطاف‌پذیری را ارائه می‌کند. همچنین به لطف صندلی‌هایی با قابلیت تنظیم ۱۸ جهته، گرم‌کن و تهویه، به‌راحتی می‌توان به موقعیت مناسب نشستن دست پیدا کرد.

دید رو به بیرون در همهٔ جهات عالی است و ۹۱۱ هم در حالت تخته‌گاز و هم در سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت، ساکت‌ترین خودروی گروه محسوب می‌شود. از قیمت و پرفورمنس این ماشین که بگذریم، این عالی بودن برای استفاده‌های روزمره است که پورشه را به خودرویی بسیار دلپذیر تبدیل می‌کند. در همین حال، توربو S در شتاب گیری حسی عجیب و وحشیانه دارد زیرا در یک ثانیه از صفر به ۵۰ کیلومتر بر ساعت، در ۲.۵ ثانیه به ۹۶ کیلومتر بر ساعت و در ۶.۲ ثانیه به ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این ماشین مسافت ۴۰۰ متر را هم ظرف ۱۰.۶ ثانیه طی می‌کند و ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت در کمتر از ۱۵ ثانیه مال شما خواهد بود.

اما بااین‌وجود، ۹۱۱ در آزمایش اسلالوم پشت سر GT-R قرار گرفت و آخر شد زیرا پورشه در کنار واکنش‌های فوری کوروت در پیچیدن، کمی پاسخگویی کُندی دارد اما خارج از شرایط اسلالوم، واکنش‌های خودرو درست احساس می‌شوند. روی جاده، ۹۱۱ با ارائهٔ قدرت خطی و گیربکس دوکلاچه‌ای که دنده‌های مناسب را انتخاب می‌کند، خودرویی دوست‌داشتنی است. سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب هم خودرو را پایدار می‌کند و به کاهش کم‌فرمانی کمک می‌کند.

در هندلینگ بازیگوش پورشه هیچ‌چیزی وجود ندارد که نشان دهد ۶۱ درصد از وزن آن روی چرخ‌های عقب قرار گرفته است. لاستیک‌های پیرلی P Zero خودرو هم هرگز اشتباه نمی‌کنند حتی زمانی که به حداکثر شتاب جانبی ممکن یعنی ۱.۰۷ جی نزدیک شوید. توربو S خودرویی چابک احساس می‌شود و هرچند در داخل، صدای غرغر شش سیلندر تخت مثل ۹۱۱های سال ۱۹۶۵ به نظر می‌رسد اما از بیرون داستان متفاوت است. درمجموع، توربو S بهترین خودروی این جمع محسوب می‌شود اما قیمت آن دو برابر Z06 است درحالی‌که به‌اندازهٔ دو برابر خوب نیست.

مقام اول: شورلت کوروت Z06

نقاط مثبت: هنگامی‌که به این ماشین مسلط شوید، می‌توانید با هر خودروی دیگری رانندگی کنید

نقاط منفی: قدرت بسیار زیاد است اما فقط به دو چرخ منتقل می‌شود

چکیده: برای بهتر شدن باید موتور وسط شود

اگر نام خانوادگی شما فتل یا همیلتون نباشد، Z06 حتی در بهترین روز شما هم بیش از آن چیزی است که بتوانید مدیریت کنید. بخش عمده‌ای از خشونت این ماشین از موتور ۶.۲ لیتری سوپرشارژ آن ناشی می‌شود. به همین دلیل، اثرات کوتاه‌مدت رانندگی با Z06 حس شادی و وحشت و اثرات درازمدت آن باطل شدن گواهینامه و افزایش سرسام‌آور قبوض جریمه خواهد بود. سرعت‌های هیجان‌انگیز در خودروهای معمولی برای Z06 چیزی نیست. می‌توان در بزرگراه ۳۳ (جاده‌ای پیچ‌درپیچ در کالیفرنیا) کروز کنترل خودرو را روی سرعت ۱۰۵ کیلومتر بر ساعت تنظیم کرد و بدون استفاده از پدال ترمز، با هر تغییری که مسیر پیدا می‌کند مقابله کرد.

در Z06، همان تعلیقی که شتاب جانبی ۱.۱۵ جی را فراهم می‌کند، روی جاده باعث آزار نمی‌شود. ما انتظار سواری خشکی را از این خودرو داشتیم اما اشتباه می‌کردیم زیرا هرچند کوروت قطعاً تعلیق سفتی دارد اما هنگامی‌که در حالت رانندگی تور قرار می‌گیرد، یعنی کمک‌فنرهای مغناطیسی آن در نرم‌ترین حالت قرار می‌گیرند، سواری خودرو فقط کمی از استینگری خشن‌تر و سفت‌تر است و حتی به خشونت GT-R نزدیک هم نمی‌شود. لاستیک‌های میشلن هم به‌خوبی با ناهمواری‌ها مقابله می‌کنند و صدای چندان بلندتری نسبت به لاستیک‌های استینگری ندارند؛ اما وقتی انتخاب‌گر روی حالت پیست قرار گیرد، فرمان پاسخگوتر می‌شود، کمک‌فنرها سفت‌تر می‌شوند و فلاپ‌های اگزوز باز می‌شوند تا نعرهٔ ۶.۲ لیتری آزاد شود. بهتر است برای Z06 صندلی‌های کامپتیشن اسپرت ۲ هزار دلاری را سفارش دهید زیرا به آن‌ها نیاز دارید تا شما را در جایی که باید باشید نگه دارند!

Z06 بهترین نسبت قدرت به وزن را در این جمع دارد اما در کشش برتری ندارد تا بتواند از این قدرت به‌خوبی استفاده کند. البته در دنیایی دوچرخ محرک‌ها، این سریع‌ترین خودرو خواهد بود اما در اینجا کُندتری شتاب را دارد. بااین‌حال، صفر تا ۹۶ کیلومتر ۳.۳ ثانیه و ۴۰۰ متر در ۱۱.۵ ثانیه هرگز اعداد خجالت‌آوری نیستند. در Z06 آن‌قدر قدرت وجود دارد که ضرایب دنده کوتاه به نظر می‌رسند اما درواقع این‌طور نیست. دنده یک برای حرکت تا سرعت ۱۰۵ کیلومتر بر ساعت مناسب بوده و آن‌قدر بلند است که بدون افزایش دنده می‌توان به بزرگراه رسید. البته نزدیکی دنده‌ها در گیربکس هفت سرعتهٔ دستی باعث شد گاهی که خواهان دنده سه بودیم، به دنده پنج برویم. در سرعت‌های بالاتر از ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت، شتاب Z06 سریع‌تر از دو خودروی دیگر کاهش پیدا می‌کند زیرا داون‌فورس اضافی پکیج Z07 شروع به افزایش درگ می‌کند.

کوروت می‌تواند تمام روز از سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت در ۴۱.۱ متر و از سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت در ۷۹.۵ متر متوقف شود بدون آنکه کارایی ترمزها کاهش پیدا کند. توقف خودرو آن‌قدر سریع صورت می‌گیرد که شاید سنسورهای شتاب منفی خودرو فکر کنند تصادف کرده‌ایم و ایربگ‌ها باز شوند! پدال ترمز کوروت نیز احساس بسیار خوبی دارد و برای مقایسه، هرچند دیسک‌های ترمز چدنی نیسان توقف‌های کوتاهی را فراهم می‌کنند اما پدال آن بسیار اسفنجی احساس می‌شود. با وجود همهٔ پرفورمنس مسابقه‌ای مانندی که Z06 به استینگری اضافه کرده، از پالایش، قابلیت استفادهٔ روزانه و راحتی سواری آن خیلی کم کاسته است؛ بنابراین، اگر واقعاً این آخرین کوروت موتور جلو باشد، می‌توان گفت بهترین آن‌ها است.

مشخصات فنی

 

شورلت کوروت Z06

پورشه ۹۱۱ توربو S

نیسان GT-R نیسمو

پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ ۳.۸ لیتری H6 توئین توربو ۳.۸ لیتری V6 توئین توربو
قدرت ۶۵۰ اسب بخار ۵۶۰ اسب بخار ۶۰۰ اسب بخار
گشتاور ۸۸۰ نیوتن متر ۷۵۰ نیوتن متر ۶۵۲ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دستی ۷ سرعته دوکلاچه ۶ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب چهارچرخ چهارچرخ
نسبت وزن به قدرت ۲.۵ کیلو به اسب بخار ۲.۹ کیلو به اسب بخار ۲.۹ کیلو به اسب بخار
شتاب صفر تا ۹۶ ۳.۳ ثانیه ۲.۵ ثانیه ۲.۹ ثانیه
شتاب صفر تا ۱۶۰ ۷.۵ ثانیه ۶.۲ ثانیه ۷.۰ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۱.۵ ثانیه ۱۰.۶ ثانیه ۱۱.۰ ثانیه
توقف از ۱۱۰ کیلومتر ۴۱.۱ متر ۴۶.۳ متر ۴۴.۱ متر
شتاب جانبی ۱.۱۵ جی ۱.۰۷ جی ۱.۰۲ جی
حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر/ساعت ۳۲۰ کیلومتر/ساعت ۳۱۰ کیلومتر/ساعت
فاصلهٔ محوری ۲,۷۱۰ میلی‌متر ۲,۴۵۱ میلی‌متر ۲,۷۷۸ میلی‌متر
طول ۴,۴۹۳ میلی‌متر ۴,۵۰۶ میلی‌متر ۴,۶۸۱ میلی‌متر
عرض ۱,۹۵۸ میلی‌متر ۱,۸۷۹ میلی‌متر ۱,۸۹۵ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۲۳۴ میلی‌متر ۱,۲۹۵ میلی‌متر ۱,۳۷۶ میلی‌متر
وزن ۱۶۱۳ کیلوگرم ۱۶۲۷ کیلوگرم ۱۷۶۱ کیلوگرم
توزیع وزن ۵۰ به ۴۹ جلو/عقب ۵۴ به ۴۶ جلو/عقب ۳۹ به ۶۱ جلو/عقب
مصرف سوخت شهر ۱۵.۶ لیتر ۱۳.۸ لیتر ۱۴.۷ لیتر
مصرف سوخت جاده ۱۰.۷ لیتر ۹.۸ لیتر ۱۰.۲ لیتر
مصرف سوخت ترکیبی ۱۳.۰ لیتر ۱۱.۷ لیتر ۱۲.۴ لیتر
ظرفیت باک ۷۰ لیتر ۶۸ لیتر ۷۴ لیتر
قیمت پایه ۷۸,۹۹۵ دلار ۱۸۳,۶۹۵ دلار ۱۵۱,۸۸۰ دلار
قیمت تست‌شده ۱۰۲,۱۲۰ دلار ۱۹۵,۱۷۵ دلار ۱۵۱,۸۸۰ دلار

 

منبع
Car&Driver

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۵ دیدگاه‌ها

  1. MOHAMMAD.DEMON

    ۹ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1209 ديدگاه)

    منتظر هستیم تا حرف های مشابه رقابت ct5v black wing و رقبای آلمانی که کادیلاک پیروز شد ببینیم
    کوروت شاهکار صنعت خودرو

    موافقم ۲۸
    مخالفم ۲۸
    1. BMW

      ۹ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (498 ديدگاه)

      می بینی که پورشه تنها نقطه ضعفش قیمتش بود تو بحث فنی از هردو بهتر بود که مهمم بحث فنی هست.
      تنها دلیلی که آمریکایی ها پیروز یه رقابت می شن همین قیمتِ

      موافقم ۲۷
      مخالفم ۱۵
      1. Reza Waffen SS

        ۹ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (3212 ديدگاه)

        موافقم

        موافقم ۱۱
        مخالفم ۴
      2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۹ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (4319 ديدگاه)

        تنها دلیلی که اکثریت ماشینای ارزون و بی کیفیت هم موفق میشن همین قیمته! البته کوروت واقعاً ماشین خوبیه اما خب قیمت الان مهمترین فاکتوره…

        موافقم ۲
        مخالفم ۴
    2. Amin

      ۹ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1444 ديدگاه)

      از نظر بهتر بودن که خود متن هم اشاره کرد ، ۹۱۱ بهتر هست ، ولی اگر فاکتور قیمت را در نظر بگیریم کوروت بهتر هست …
      دلیل اینکهرون تر هم هست ، خب جتما دلایلی داره
      متریال گران تر ، تکنولوژی های مادر و تکنولوژی های بیشتر ، سیستم ۴wd و داشتن پیشرانه ی توربو که خیلی هزینه ی توسعه و ساخت بیشتری داره و همچنین اینکه تعداد کمتری ازش فروش خواهد رفت نسبت به کوروت …
      درکل همه ی این مسائل باعث شده که گرون تر بشه ، و برای کسی که پولش رو داره ، ارزش خرید داره ، ولی کوروت نسبت به قیمتش چیز های بیشتری در خروجی کار میده

      موافقم ۱۳
      مخالفم ۸
    3. مانی

      ۱۰ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (2305 ديدگاه)

      درمجموع، توربو S بهترین خودروی این جمع محسوب می‌شود اما قیمت آن دو برابر Z06 است درحالی‌که به‌اندازهٔ دو برابر خوب نیست.
      اینجا قیمت پورشه دقیقا ۹۱.۱ درصد بیشتر از کوروته اما امتیازی که بابت قیمت به
      کوروت دادن ۱۰۰۰ درصد بیشتر از پورشست
      ” اما قیمت آن دو برابر Z06 است درحالی‌که به‌اندازهٔ دو برابر خوب نیست ”
      این احمقانه‌ترین جمله دنیاست
      ماشینی که ۲ برابر بهتر باشه قیمتش تساعدی میره بالا
      الان یه فراری ۴۰۰.۰۰۰ دلاری ۲۰ برابر بهتر از کرولا ۲۰.۰۰۰ دلاریه؟
      یا یه بوگاتی ۴میلیونی ۱۰ برابر بهتر از فراریه ۴۰۰ هزاریه؟
      پورشه با ۸ امتیاز اختلاف باخت که ۱۸ تا بخاطر قیمت بود

      موافقم ۲
      مخالفم ۲
    4. Porsche 911

      ۱۰ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (446 ديدگاه)

      سه تا شاهکار واقعا بی نظیرن
      کورت که حد اعلای یه آمریکایی اسپورته و فوق العاده زیباس مخصوصا نسل جدید در قالب Z06

      اونطرف پورشه که بی نظیره و خیلی دوستش دارم و تو نسل جدید همه میدونین عجب غول کشی شده و خیلی زیباتر شده نسبت به این نسل در این رقابت

      و نیسان GTR یه ژاپنی همه فن حریف با اون انجین دست ساز و دوست داشتنی

      برای خودم تو رتبه بندی
      پورشه جایگاه اول🇩🇪
      نیسان جایگاه دوم🇯🇵
      و کورت جایگاه سوم🇺🇸
      ولی واقعا هر سه فوق العادن

      موافقم ۲
      مخالفم ۱
  2. GT

    ۹ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (663 ديدگاه)

    ٩١١ و دیگر هیچ، نسل جدیدش که خیلی بهتره کوروت نسل جدید هم که تقریبا بی نقص شده

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۳
  3. Arman

    ۹ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (52 ديدگاه)

    بی ارزش ترین نقطه منفی که توی بررسی ماشین های سوپرانو اسپرت یا لوکس وجود داره همین قیمت هست! خود خریدار قیمت واسش اوکیه بعد تست کننده اونو نکته منفی حساب میکنه

    موافقم ۳۱
    مخالفم ۱۸
  4. M.K karimi

    ۹ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (412 ديدگاه)

    ۲۰۱۵: ((برای بهتر شدن باید موتور وسط شود)) ! کی فکرشو میکرد یه زمانی کوروت لباس موتور وسط بپوشه ؟ 🙂

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۳
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۹ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (4319 ديدگاه)

      از همون سال های اولیه نمونه های موتور وسط هم داشت! دهه ۸۰ پروتوتایپ های متعددی ازش بیرون اومد تعجبی نداشت…

      موافقم ۴
      مخالفم ۱
  5. Amin

    ۹ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1444 ديدگاه)

    ولی انتخواب ۹۱۱ توربو اس برای رقابت اشتباه بود ، همون gt3 رو میاوردن ، چون ۹۱۱ فقط برای درگ و استفاده‌ ی شهری و جاده ای ساخته شده ، و تمرکز خیلی کمی روی پیست داره ، درصورتی که z06 و نیسمو هر دو پیست محور هستن ، و اینکه قیمتش هم از ۹۱۱ gt3 گرون تر هست …
    البته متن هم به این موضوع اشاره کرده بود

    موافقم ۸
    مخالفم ۴
  6. Sina

    ۹ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (667 ديدگاه)

    میگن که رانگلر ۷ نفره معرفی شده به نظرتون درسته!؟
    نمیدونم کانسپته یا واقعی

    موافقم ۴
    مخالفم ۲
    1. SF90 STRADALE

      ۹ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (3419 ديدگاه)

      در قالب کانسپت در نمایشگاه SEMA معرفی شده
      نمایشگاه عشق ماشین ها و تیونرهای خفن و حرفه ای
      جایی که MOPAR توانایی های خودشو به رُخ همه میکشه

      موافقم ۹
      مخالفم ۲
  7. AMIN(M.A.S)

    ۹ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (553 ديدگاه)

    مقایسه این کوروت با داج وایپرACR و پورشه ۹۱۱GT3 RS توسط موتورترند انجام شد که یکی از بهتربن مقایسه های خودرویی بود و البته فک کنم توسط سایت پدال هم پوشش داده شده یود
    توی اون مقایسه این ماشین هارو در یک روز سرد و تقریبا بارونی به پیست لاگونا بردن و تقریبا از تمام جهات بررسی شدن
    کوروت Z06 تایم ۱:۳۳.۰۵ ثبت کرد
    پورشه ۹۱۱GT3 RS تایم ۱:۳۳.۲۹ بجا گذاشت
    داج وایپر هم که روی حالت ((خیابانی))قرار داشت ۱:۳۰.۴۶طی کرد
    با وجود سریعتر بودن کوروت نسبت به پورشه اما رانندگان موتورترند به شدت به خطرناکی بازی محورعقب و حتی چرخش ۱۸۰درجه ای کوروت به دلیل داون فورس و شاسی ناکارامد اشاره کردن
    و درباره پورشه هم اشاره به شتاب گیری برق اسا و شتاب ۴۰۰متر۱۱.۱ثانیه ای (البته احتمالا با رول اوت)اشاره کرده بود
    تحسین برانگیزه که شورولت ضعف های کوروت رو در نسل هشت پوشونده و حل کرده و احتمالا این مدل خیلی حرف های بیشتری نسبت بهZ06 قبلی داره
    پورشه هم نسل جدید GT3رو اورده که احتمالا با تنظیمات و شاسی بروز تر حرفای زیادی برای گفتن داره و تنها نکته ناراحت کننده خواب افعی زهرداره که حتی هنوزم به شدت مدعیه و توی لاگونا فقط پورشه ۹۱۱GT2 RS و هایپر کار مک لارن سنا ازش سریعتر بودن

    موافقم ۵
    مخالفم ۲
  8. امیر

    ۹ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (610 ديدگاه)

    من که کوروت رو انتخاب می کنم هر سه ماشین عالی هستن ولی کوروت گیربکس
    دستی داره که لذت بیشتری داره و قیمت کمتری هم داره.

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۷
    1. Ninja

      ۹ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1047 ديدگاه)

      منم جی تی ار رو انتخاب میکنم
      چون خیلی بیش تر از بقیه دوسش دارم دلیل مطقی هم ندارم مهم هم نیست منطق
      چون اصلا عشق از نظر من منطق نمیخواد
      تموم شد رفت پیکارش
      میتونین بگین هم تعصبی هستم درست هم هست تعصبی هستم ولی همیشه بدون تعصب نظر میدم بجز دو سه تا مورد از جمله این
      منطقی هم جی تی ار ضعیف تر و کند تره
      میمونه ۹۱۱ و کوروت رقیب کوروت اینجا ۹۱۱ جی تی ۳ هست نه توربو اس بنابر این برنده کوروت
      البته بین ۹۱۱ جی تی ۳ و کوروت Z06 هم نمیتونم یکیو انتخاب کنم پس اینجا تو منطقی بودن هم میرم جی تی ار رو انتخاب میکنم (نتیجه گیری کاملا فان)

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۴
      1. امیر

        ۹ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (610 ديدگاه)

        درست میگی ، باور کن اگر gtr گیربکس دستی داشت بدون شک بدون شک gtr
        انتخاب می کردم. ولی حالا چون کوروت هم دوست دارم کوروت رو انتخاب کردم.

        موافقم ۳
        مخالفم ۳
  9. ARMAN

    ۹ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (130 ديدگاه)

    دیدین دوستان هدف از ساخت یه آمریکایی با یه اروپایی زمین تا آسمون فرق داره.

    موافقم ۸
    مخالفم ۳
  10. یانکی

    ۹ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1583 ديدگاه)

    نکته قابل توجه گیربکس دستی کوروته.مشخصات کوروت با گیربکس اتوماتیک ۰تا۱۰۰ رو تو ۲.۹ میزنه.تو پیست درگ هم تایم ۱۰.۷ رو میزنه.

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۴
  11. Clean Energy

    ۹ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (280 ديدگاه)

    یه سوال
    این مقاله قدیمی نیست؟ پورشه ۹۱۱ توربو اس ۲۰۲۱ اونطوری نیست
    لطفا بگید

    موافقم ۴
    مخالفم ۶
    1. datsun

      ۹ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (2167 ديدگاه)

      مربوطه به ۲۰۱۵ این بررسی

      موافقم ۹
      مخالفم ۲
  12. porsche

    ۹ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (740 ديدگاه)

    رتبه بندی از نظر من
    ۱:gtr
    چون سواریش خشکه و یه خودرو پیست محور واقعیه
    ۲:کوروت
    چون کوروت به اندازهgtr خوب نیست

    و اما رتبه اول مال توربو اسه چون یه خودروی عالی ساخته
    رقیب دو تا بالایی gt3 هستش پس قابل مقایسه نیستند

    اما اگه بخوام از بین این دو تا یکیشونو انتخاب کنم اون gtr هست چون بیشتر دوستش دارم
    زمان۱۹۱۱gt3 ثانیه از کوروت در نورنبرگ رینگ بهتره

    موافقم ۳
    مخالفم ۹
    1. datsun

      ۹ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (2167 ديدگاه)

      این سه ماشین از قدیمی ترین نامهای سوپر اسپرت دنیان با عقبه پر افتخار و طولانی انتخاب بین این سه تا هم سلیقه ای هر کدام نقاط قوت و ضعفی هم دارن .

      موافقم ۸
      مخالفم ۱
  13. AMG GT R

    ۹ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (699 ديدگاه)

    ۹۱۱ بهترین هست
    قیمتش زیاده چون توی درگ اونتادور و ۷۲۰ s و ۴۸۸ حریفش نیستن
    داخل پیست خوبه
    لوکس و راحت هست

    موافقم ۵
    مخالفم ۱
    1. محمد امین

      ۹ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1444 ديدگاه)

      خب توی رولینگ هم توربو اس همیشه نسبت به فراری و مکلارن ، کلی عقب بوده …
      معمولا درگ های خیابانی هم از حالت ساکن نیستن ، پس وقتی یه ۴۸۸ یا ۷۲۰ بخری ، پس هم پیست رو بردی و هم درگ رو

      موافقم ۳
      مخالفم ۱
  14. mos

    ۹ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (544 ديدگاه)

    کوروت از لحاظ پرفورمنس تو تمام موارد ضعیف تره
    (شتاب، مسافت ۴۰۰ متر، حداکثر سرعت و تایم پیست)

    علاوه بر این مشکلاتی مثل داغ شدن بیش از حد موتور توی پیست، بیش فرمانی تو سرعت های پایین و مشکل چسبندگی و… داره که نمیشه ازش چشم پوشی کرد و نشون دهنده ضعف مهندسیه.

    ولی از نظر این بررسی هیچ کدوم از این موارد اهمیت از نداره فقط چون ارزون تره گذاشتنش جایگاه اول !!

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۷
  15. Amir Machine

    ۹ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (983 ديدگاه)

    mos
    کلا عادت دارید بدون در نظر گرفتن شرایط و همینطوری رو هوا یه چیزی بگید؟
    البته وقتی یه آمریکایی اول میشه این حرفا طبیعیه
    اگه یه نگاه به جدول انداخته باشی قطعا دیدی که گیربکس کوروت اینجا دستیه!! البته شاید نخواستی اینو ببینی!!
    کوروت Z06 با گیربکس اتوماتیک تو آزمایش همین Car&Driver صفر تا ۹۶ رو ۳ ثانیه و ۴۰۰ متر رو ۱۱.۱ ثانیه ثبت کرده یعنی فقط ۰.۱ ثانیه کندتر از نیسمو اونم با وجود محرک عقب بودن

    تو تایم پیست ضعیف‌تره؟!! یا خدا اینو از کجا آوردی؟
    تایم این سه ماشین تو رقابت Lightning Lap همین Car&Driver تو پیست VIR آمریکا:
    کوروت Z06 تایم ۲:۴۴.۶
    پورشه توربو S تایم ۲:۵۱.۲
    نیسان نیسمو تایم ۲:۴۹.۴

    میدونم با آمریکایی‌ها پدر کشتگی داری و تحمل دیدن برتر بودنشونو نداری اما بهتره قبل از اینکه هرچی به ذهنت میرسه تایپ کنی یه نگاهی به نوع گیربکس بندازی و شمایی که دست به سرچت تو سایتای خارجی خوبه بری تایم ماشینا تو چهارتا پیست رو ببینی

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۳
    1. mos

      ۹ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (544 ديدگاه)

      ببین این دیگه کیه
      من کاری ندارم دستیه یا نه. کار اند‌ درایور این ۳ تا ماشین رو برای مقایسه‌ آورده حالا با هر شرایطی که دارن و اون چیزی که کندتر بوده رو اول قرار داده. این چه دلیلی میتونه داشته باشه؟ اگر اتوماتیک بود هم بازم کند ترین بود منتها با اختلافی کمتر

      ضمنا موتورترند هم سال ۲۰۱۵ یه مقایسه تخصصی تر بین جی تی آر نیسمو و C7 Z06 انجام داد و در نهایت GTR برنده رقابت شد‌. حالا من نمیدونم چرا پدال اون رو ترجمه نکرد. احتمالا چون کوروت یا بهتره بگیم یه آمریکایی برنده نشده!!!

      آره من از خودم در آوردم تو درست میگی
      این تایم های نوربرگرینگ:
      جی تی آر نیسمو: ۷:۰۸.۶۷
      کوروت Z06 سی۷: ۷:۱۳.۹۰
      ۹۱۱ توربو اس: ۷:۱۷.۱۰
      اینم تایمی که موتور ترند تو مقایسه در پیست ویلو اسپرینگ ثبت کرد:
      جی تی آر نیسمو: ۱:۲۵.۷۰
      کوروت: ۱:۲۷.۱۰
      (تایم موتورترند تو یک شرایط و زمان و با راننده یکسان گرفته شده و دیگه بهانه ای وجود نداره!)

      ضمنا نظرت درباره داغ شدن موتور کوروت تو پیست چیه؟؟ این برای ماشین پیست محور بد نیست؟؟؟ قبلا بقیه کاربران درباره این مشکل گفتن ولی اگه فکر میکنی اینم از خودم در آوردم سرچ کن C7 Z06 Overheat issue ببین چی میاره!!!

      شما توهم دشمنی با آمریکا رو داری من دلایلی که باعث میشه کوروت بهترین ماشین این مقایسه نباشه رو گفتم مستنداتش هم موجوده.

      موافقم ۶
      مخالفم ۴
      1. mos

        ۹ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (544 ديدگاه)

        اینم نتیجه نهایی مقایسه موتورترند:
        We had a bit more fun in the Z06, but we know the GT-R is the superior track machine. If this were Best Driver’s Car, the Z06’s more engaging and rewarding driving experience might tip the scales, but it’s not. These cars are built for the track, and the GT-R does it better, though Chevrolet is to be roundly commended for what it’s done at two-thirds the price. The GT-R costs significantly more, but you get what you pay for. What really clinched it is that despite the price difference, the NISMO actually is doing more with less. It’s working with an older chassis, significantly more weight, less powerful brakes, less tire, less power, and much, much less torque. Despite all that, it’s as quick on the road as the Z06 and trounces it on a racetrack. For surmounting such massive obstacles and not only meeting but also exceeding the Z06’s all-around performance, the Nissan GT-R NISMO is our winner by the smallest of margins.

        به طور خلاصه گفته کوروت ماشین فان تر و ارزون تری هست اما اینها ماشین پیست هستن و GTR اینکار رو بهتر انجام میده، حتی با وجود شاسی قدیمی تر، وزن بیشتر، قدرت و گشتاور خیلی کمتر و ترمز های ضعیف‌تر نسبت به کوروت.
        این شد یه نتیجه کامل و منطقی.

        لینک رو نمیزارم چون میره برای تایید اما سرچ کن پیداش میکنید.

        موافقم ۵
        مخالفم ۳
      2. Amir Machine

        ۹ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (983 ديدگاه)

        میدونی مشکلت تو چیه؟ اینه که همه چیزو فقط و فقط تو شتاب و ۴۰۰ متر میبینی!
        بخدا قسم تو یه ماشین اسپرت چیزای خیلی خیلی بیشتری هم هستن که اهمیت دارن!
        با این ملاک، میخوای بگیم تسلا پلاد بهترین ماشین اسپرت دنیاس؟ چون شتابش از همه سریع‌تره دیگه، پس بهترینه!
        طبیعیه وقتی گیربکس یه ماشین دستی باشه بخشی از پرفورمنس قربانی میشه اما در عوض لذت رانندگی رو بشدت افزایش میده، پس ارزششو داره کمی کندتر باشی اما لذت بیشتری رو تجربه کنی، کسی هم که پرفورمنس بهتر بخواد میره سراغ گیربکس اتوماتیک
        یعنی واقعاً یک دهم ثانیه اینقدر برات مهمه؟!! کلاً درکی از ماشین اسپرت داری یا فقط به اعداد نگاه میکنی؟! ببخشید ولی کارشناسای Car&Driver همه چیزو تو شتاب نمیبینین که هرکدوم سریع‌تره اونو اول کنن!
        حالا به اعداد هم که نگاه میکنی فقط ضعف‌ها رو میبینی؟! بهترین شتاب جانبی (چسبندگی)، بهترین ترمزها و بهترین توزیع وزن کوروت اصلاً اهمیتی ندارن نه؟ فقط یک یا سه دهم شتاب کمتر مهمه؟!
        راحتی سواری کوروت تو استفاده‌های روزانه اهمیتی نداره؟ اینکه با نیسمو فقط باید تو پیست باشی و اگه رفتی رو جاده ستون فقراتت از بین میره مهم نیست؟
        در مورد تایم پیست هم تایم‌های نوربرگ رینگ که هیچ ارزشی نداره چون رسمی نیست و معلوم نیست تحت چه شرایطی با چه راننده‌ای زده شده، اما اگه تایم موتورترند تو شرایط یکسان بوده، تایم کارانددرایور هم تو یه پیست و یه راننده با شرایط یکسان بوده، حالا اینکه کدومش معتبرتره من نمیتونم قضاوت کنم
        از مشکلات کوروت C7 مثل داغ کردن موتور هم من بیشتر خبر دارم (که دلیل اصلیش تنگی محفظه کاپوته چون همین موتور تو کامارو ZL1 اصلاً همچین مشکلی نداره)، نیازی به یادآوری نیست، اما وقتی شما چشمتو روی همه برتری‌های کوروت میبیندی و فقط ضعف‌ها رو میگی، منم از مشکلاتش حرفی نمیزنم و فقط برتری‌ها رو میگم!

        موافقم ۴
        مخالفم ۲
        1. mos

          ۱۰ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (544 ديدگاه)

          دوست عزیز من نگفتم همه چیز شتابه!!
          گفتم عملکرد کلی GTR بهتره موتورترند هم به همین موضوع اشاره کرد.

          من هر چی اینجا بنویسم تاثیری نداره شما مقایسه موتورترند رو بخون.

          موافقم ۱
          مخالفم ۱
  16. حسن

    ۹ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (483 ديدگاه)

    تنها اقتصاددان های وطنی بحث قیمت براشون مهم نیست . اما دردنیا تمام تبادلات جهانی برپایه ی پول بنا گذاشته شده . چرا قیمت مهم نیست مهمترین مبحث قیمته . تو تمام مقایسه های دو خودرو ی همسطح دو تا تانک هم سطح دو تا هواپیمای هم سطح فاکتور مهم در انتخاب قیمته .
    درسته تو ایران همه چیز قفله اما یه مثال میزنم الان کاوازاکی . یاماها و بنلی تو بازار ایران موتور میفروشن نمایندگی مجاز هم دارن بنلی ایران را گرفته در مقابل هر ۱۰۰ موتور بنلی اون دو تا ده تا هم نمیفروشن جامعه ی جهانی هم همینه .
    البته قیمت این خودروها هم در خارج کشور بالا محسوب میشه و خیلی از خریداران خودرو را شامل نمیشه. اما خدایی ۲۰۰تا خیلی پول زیادیه حتی همونم که تو ناف امریکا پول پارو میکنه با توجه به الگوهای اقتصادی به اون جایگاه رسیده نه مثل ایرانی که نفت میفروشه یا اختلاس میکنه بگه به جهنم دویستا بدم اینا بخرم.

    موافقم ۵
    مخالفم ۲
  17. محمدعلی

    ۹ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این سه تا خودرو تو خوزستان هست ازشون 🌃🤘

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
  18. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۹ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (4319 ديدگاه)

    قطعا کوروت، خیلی بیشتر دوستش دارم چه رخی داره….

    موافقم ۳
    مخالفم ۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا