شورلتمقایسه خودروها

آیا کوروت ZR1X می‌تواند ضلع سوم مثلث هایپرکارهای هیبرید فراری و مک‌لارن باشد؟

جنرال موتورز با کوروت ZR1X غیرممکن را ممکن کرد و این سوپرکار افسانه‌ای را برای رقابت با مک‌لارن و فراری به قلمروی مثلث مقدس هایپرکارهای هیبریدی فرستاده است.

جنرال موتورز کاری کرده که چند سال پیش غیرقابل‌تصور بود. خودروی اسپرت این غول خودروسازی آمریکا یعنی شورلت کوروت به اوج آسمان رسیده و حالا به سمت مثلث مقدس هایپرکارهای هیبریدی پرواز می‌کند! در سال ۲۰۱۹، تیم کوروت نتیجه بازاندیشی دیوانه‌وار خود در مورد کوروت‌های C1 تا C7 را ارائه داد. نسل C8 دیگر خودرویی موتور جلو نبود بلکه شبیه رقبای اروپایی، به سوپرکاری موتور وسط تبدیل شد. دوران خط‌ونشان کشیدن برای اروپایی‌ها با استینگری که موتور V8 بزرگ آمریکایی ۶.۲ لیتری پشت صندلی‌های خود داشت آغاز شد. استینگری اما با تنها ۴۹۵ اسب بخار قدرت نمی‌توانست با رقبایی مثل لامبورگینی هوراکان و فراری 488 رقابت کند.

همچنین بخوانید:

به همین دلیل، چندی بعد کوروت Z06 با ۶۷۰ اسب بخار، مجهز به موتور ۵.۵ لیتری V8 میل‌لنگ تخت تنفس طبیعی وارد شد که رکورد قدرتمندترین V8 تنفس طبیعی تولیدی را به نام خود ثبت کرد اما داستان هنوز ادامه داشت زیرا تیم مهندسی جنرال موتورز اولین کوروت هیبریدی و چهارچرخ محرک تاریخ را هم با نام E-Ray ساخت که با ۶۵۵ اسب بخار قدرت، سریع‌ترین کوروت تاریخ تا آن زمان شد و حتی Z06 را هم در شتاب پشت سر گذاشت. این اما کافی نبود و حالا شاهد شروع تحویل کوروت ZR1 هستیم. ZR1 دیگر خودرویی عضلانی با سوپرشارژر بزرگ در جلو نیست و تیم کوروت، ZR1 جدید را مستقیماً در برابر فراری SF90 و لامبورگینی روئلتو علم کرده است که هردو پلاگین‌هیبریدی هستند.

تا پیش از معرفی کوروت ZR1، غیرازاینکه پشت فرمان خودروهایی مثل بوگاتی شیرون و مرسدس AMG One نشسته باشید، هیچ شانسی در برابر این سوپرکارهای هیبریدی ایتالیایی نداشتید تا اینکه پرچم‌دار دیترویت با ۱۰۶۴ اسب بخار قدرت و شتاب و سرعت خارق‌العاده وارد میدان شد. این دستاورد بزرگی بود زیرا ZR1 ساخت همان شرکتی است که کراس‌اوور ۲۰ هزار دلاری ترکس و پیکاپ غول‌پیکر سیلورادو 3500HD را تولید می‌کند. گام بعدی تیم کوروت اما بسیار جسورانه‌تر بود زیرا این مردان سخت‌کوش، با ZR1X هیبریدی سوپرکارهایی مثل فراری SF90 و آستون‌مارتین والهالا را کنار زدند و سراغ قلمروی هایپرکارهایی مثل فراری F80 با ۱۲۰۰ اسب بخار قدرت و مک‌لارن W1 با ۱۲۷۵ اسب بخار قدرت رفته‌اند.

این یعنی در مثلث مقدس هایپرکارهای هیبریدی پورشه ۹۱۸، فراری لافراری و مک‌لارن P1 که انتظار می‌رفت با فراری F80، مک‌لارن W1 و هایپرکار جدید پورشه تکرار شود، حالا شورلت می‌تواند جای پورشه را بگیرد؛ اما چنین دستاورد بزرگی چگونه ممکن شده است؟ پاسخ ساده است. تیم کوروت با ترکیب پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری V8 توئین توربوی ZR1 و سیستم هیبریدی E-Ray، یک هایپرکار خلق کرده است. نتیجه خودروی خیره‌کننده‌ای با ۱۲۵۰ اسب بخار قدرت، چهارچرخ محرک و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت زیر دو ثانیه است.

هرچند شاید خیلی‌ها حاضر نباشند نام شورلت و کوروت را در مثلث مقدس هایپرکارها در کنار فراری و مک‌لارن قرار دهند ولی بدون شک ZR1X شایستگی چنین جایگاهی را دارد. تیم کوروت با تغییر به موتور وسط، چهارچرخ محرک، توئین توربو به‌جای سوپرشارژر و سیستم هیبریدی، در سال‌های اخیر بارها از خطوط قرمز عبور کرده و بنابراین، برای این تیم بلندپرواز، خط‌ونشان کشیدن برای هایپرکارهای میلیون دلاری هم نمی‌تواند هدف دور از دسترسی باشد.

مقایسۀ مشخصات فنی

فراری F80 مک‌لارن W1 شورلت کوروت ZR1X
پیشرانه ۳.۰ لیتری V6 توئین توربو ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو ۵.۵ لیتری V8 توئین توربو
موتور الکتریکی ۲ جلو + ۱ عقب ۱ عقب ۱ جلو
قدرت پیشرانه بنزینی ۹۰۰ اسب بخار ۹۲۸ اسب بخار ۱۰۶۴ اسب بخار
مجموع قدرت ۱۲۰۰ اسب بخار ۱۲۷۵ اسب بخار ۱۲۵۰ اسب بخار
گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ عقب چهارچرخ
وزن ۱۵۲۵ کیلوگرم ۱۳۹۹ کیلوگرم ۱۷۸۰ کیلوگرم (حدودی)
شتاب صفر تا ۱۰۰ ۲.۲ ثانیه ۲.۷ ثانیه ۲.۰ ثانیه
باطری ۲.۳ کیلووات ساعت ۱.۴ کیلووات ساعت ۱.۹ کیلووات ساعت
قیمت ۴ میلیون دلار ۲ میلیون دلار ۲۵۰ هزار دلار (حدودی)

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۶ رای
منبع
autoevolution

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰۹ دیدگاه‌ها

  1. JDM سابق

    ۱۳ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (1076 ديدگاه)

    وزنش شک بر انگیزه
    تو پرفورمنس تأثیر می‌ذاره

    قیمت ها هم میبنی شاخ در میاری!!

    موافقم 29
    مخالفم 1
    1. Taha Ayoobi

      ۱۳ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (6854 ديدگاه)

      جی دی ام جان به نظرتون اگه وزناشون برابر با تو حوالی هم بود اون موقع رقیب میشدن؟
      یعنی میمولم بدونم بین این سه تا با این شرایط وزن مهم ترین فاکتورشونه؟

      موافقم 1
      مخالفم 2
      1. Taha Ayoobi

        ۱۳ تیر ۱۴۰۴
        سوابق: (6854 ديدگاه)

        *میخوام

      2. JDM سابق

        ۱۳ تیر ۱۴۰۴
        سوابق: (1076 ديدگاه)

        هیچی معلوم نی
        دفعه قبلی ZR1 غافلگیر کرد همه رو
        الانم باز هیچی معلوم نیست

        1. Taha Ayoobi

          ۱۳ تیر ۱۴۰۴
          سوابق: (6854 ديدگاه)

          ایول ممنون👍👌

  2. امیر

    ۱۳ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (71 ديدگاه)

    هرگز

    موافقم 36
    مخالفم 32
    1. Cadillac-V

      ۱۳ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (591 ديدگاه)

      دلیل: به خدا + تعصب و فشار

      موافقم 23
      مخالفم 28
      1. ! i M α η δ υ α R

        ۱۳ تیر ۱۴۰۴
        سوابق: (2788 ديدگاه)

        اسم خدا حرمت داره …

        این اسم رو به معنایی که خودت می دونی ، هی به کار نبر …

        چرا القا میکنی که آوردن اسم خداوند مهربان ، همسنگ دروغگوییه !!!

        در صورتی که بر حق هم باشیم ، قسم خوردن به خدا ، نه توصیه شده و نه دلیلی داره و مذمت هم شده ( در هر دینی …

        از باب عظمت مقام باری تعالی ) …

        مسخره کردنش هم بسیار کار نکوهیده ای هست !!!

        یه چیزی توی دهنت افتاده ، هی کامنتش میکنی …

        یا ملت یاد گرفتن هی میگن ، خدا تومن …

        زشته …

        متوجه نیستید ؟

        این چیزها رو هم توی مدرسه بهتون یاد ندادن !!!

        موافقم 17
        مخالفم 18
        1. Amirreza.M

          ۱۳ تیر ۱۴۰۴
          سوابق: (311 ديدگاه)

          واقعا ناراحت میشم وقتی میبینم کلمه خدا به یه کلمه دم دستی تبدیل شده و از خوب بودن فیلم و بازیگر گرفته تا خودروسازی از این کلمه استفاده میشه
          ریشه‌ش هم گمونم به این نوع کاربرد در زبان انگلیسی مربوط میشه که اتفاق بسیار ناخوشایندیه

          موافقم 5
          مخالفم 1
        2. Cadillac-V

          ۱۳ تیر ۱۴۰۴
          سوابق: (591 ديدگاه)

          اولا قصد مسخره کردن ندارم

          دوماً خودم مسلمونم حلال حروم سرم میشه میفهمم و درسته باید بجای این کلمه دیگه ای بکار میبردم

          سوما بنظر میاد شما سنی نداری و خیلی هم علاقه داری بقیه هم سنت باشن!!!

          خوشحال میشم بدونم واقعا شما چند سالته؟!

          موافقم 2
          مخالفم 7
        3. ! i M α η δ υ α R

          ۱۳ تیر ۱۴۰۴
          سوابق: (2788 ديدگاه)

          کادیلاک جان …

          قصد بر دو نوعه …

          خودآگاه و ناخودآگاه …

          می پذیرم که خودآگاه قصد تمسخر نداشتی اما در مورد خواست ناخودآگاهت ، مطمئن نباش …

          هر وقت خواست خودآگاهت ، به خواست ناخودآگاهت غلبه کرد و تونستی اختیار نفست رو در

          پندار و

          گفتار و

          کردارت

          به دست بگیری ، متوجه میشی چرا این تذکر رو بهت دادم …

          فقط در اون صورته که هر چه بگویی یا بشنوی به اراده خواست خودآگاه توست نه خواست ناخودآگاه …

          در ضمن ربطی به مسلمونی یا کافر بودن نداره …

          به عشق بین خالق عاشق و مخلوق ناسپاس ( خودم رو می گم ) بر می گرده …

          من مرداد ماه سال 63 به دنیا اومدم …

          حالا خودت حساب کن …

          موافقم 1
          مخالفم 1
        4. ! i M α η δ υ α R

          ۱۳ تیر ۱۴۰۴
          سوابق: (2788 ديدگاه)

          Amirreza.M جان …

          آخ گفتی …

          حقیقتا ، چیزی از این نفرت انگیزتر با گوشهام نشنیدم …

          فلان بازیگر ، بازی اش و دیدی ، خدا بود …

          یا داداش ، فلان ماشین ، خداست …

          این که اصلا دیگه روان منو بم می ریزه لعنتی …

          خوب شد این رو یادآوری کردی …

          در مورد ریشه اش نمی دونم ، شاید حق با شما باشه …

          👌👌👌

          موافقم 2
          مخالفم 1
      2. cehx

        ۱۳ تیر ۱۴۰۴
        سوابق: (518 ديدگاه)

        نمی دونم چرا از هر پنج تا کامنتت دو تاشون کلمه ی فشار دارن
        مگه داری تو گروه بچه های 13 ساله پیام میزاری

        موافقم 25
        مخالفم 6
        1. ! i M α η δ υ α R

          ۱۳ تیر ۱۴۰۴
          سوابق: (2788 ديدگاه)

          Chex عزیز …

          فضای مجازی انگار در قُرق نوجونها شده …

          شاید فکر میکنن که همه ، هم سن و سال خودشون هستند …

          این ادبیات برای نوجون ها ، رایجه …

          سایت ورزش سه هم که میری ، همه یا در حال فشار خوردن اند یا در حال فشار به دیگران وارد کردن …

          😐😐😐

          موافقم 7
          مخالفم 5
      3. وی

        ۱۳ تیر ۱۴۰۴
        سوابق: (418 ديدگاه)

        کوروت هیچ وقت حریف ماشین‌هایی مثل اف80یا w1نمیشه دوستان نویسنده پدال هم دچار همون اشتباه رایج شدن که فقط به عدد اسب بخار نگاه میکنند و قضاوت میکنند
        و اما دلایلش که چرا کوروت zr1x نمیتونه حریف اون دو باشه
        1 شاسی و بدنه کورت برگرفته از همون استینگری یه ماشین 60هزاردلاریه که بهبود هوایی داشته و قابل قیاس با f80 و w1 که ذاتا هایپر کار هستند طراحی جدید تری دارند نیست
        2 وزن بالای کوروت عملکرد در پیچ هارو پایین میاره و با افزایش قدرت هم افت هندلینگ قابل جبران نیست
        3 هیبرید بودن f80 و w1 که باعث شتاب آنی بهتر میشه
        4 اگه به نسل قبل هایپر کارهای فراری و ومکلا ه یعنی لافراری و p1 نگاه کنیم با 900 و خرده ای اسب بخار رقبای بالای 1200 اسب بخارشون از جمله ویرون و گونیخزگ اگرا رو در پیست به راحتی شکست دادند و این نشان دهنده مهندسی و تجربه ممتاز این دو شرکت هست و ماشین دیگه ای صرفا به خاطر اسب بخار بیشتر نمیتونه با اینها رقابت کنه
        4 آیرو دینامیک f80 و w1 ممتاز ترینه به طوری که اف 80 بسیار شبیه به ماشین لمان امسال فراری هست و مطمئنا آیرو دینامیک کوروت zr1x که برگرفته از استینگری پایه هست نمیتونه با f80 رقابت کنه
        این کورتی که الان معرفی میشه نهایتا بتونه sf90 پنج شش سال پیش رو شکست بده که پیست محور هم نیست و از sf90xx که نمونه پیست محورشه هم احتمالا شکست میخوره
        در این باره که کوروت ابتکار خود شورولت هم نیست و به تقلید از فراری 458 ( به گفته مدیران خود شورولت) ساخته شده هم فعلا صحبتی نمیکنیم

        موافقم 9
        مخالفم 7
      4. Taha Ayoobi

        ۱۳ تیر ۱۴۰۴
        سوابق: (6854 ديدگاه)

        میشد به جای خدا بگی به جان خودم

        موافقم 3
        مخالفم 9
        1. Cadillac-V

          ۱۳ تیر ۱۴۰۴
          سوابق: (591 ديدگاه)

          بله طاها جان درست می‌فرمایی من عذر میخواهم

          موافقم 1
          مخالفم 0
        2. Taha Ayoobi

          ۱۳ تیر ۱۴۰۴
          سوابق: (6854 ديدگاه)

          قربانت،
          من از اون جهت میگم که چون درواقع طرف داره حرف الکی میزنه، و برای حرف الکی قسم خدا کار بسیار بدی هست حتی برای کار های ۱۰۰ درصد راست و درست هم نباید قسم خدا خورد.

          ولی منبع رو خوب اومدی😂

      5. yektachafi

        ۱۳ تیر ۱۴۰۴
        سوابق: (214 ديدگاه)

        چرا انقدر حالا بزرگش کردین
        چیزی نشده که قصد و منظوری پشتش نبوده

        1. ! i M α η δ υ α R

          ۱۳ تیر ۱۴۰۴
          سوابق: (2788 ديدگاه)

          بسیار بسیار بزرگتر از اون چیزیه که حتی بتونیم تصورش رو بکنیم …

          قول معروفی هست که میگه …

          میگه مراقب پندارت باش که گفتارت می شود …

          مراقب گفتارت باش که کردارت می شود …

          مراقب کردارت باش که اخلاقت می شود …

          مراقب اخلاقت باش که شخصیتت می شود …

          مراقب شخصیتت باش که سرنوشتت می شود …

    2. جرمی کلارکسون

      ۱۳ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (1144 ديدگاه)

      شتابش از همه بیشتره حالا اونو ولش کن
      قیمتشو ببین🤣🤣🤣🤣

      موافقم 20
      مخالفم 17
    3. Ali.d

      ۱۳ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (143 ديدگاه)

      همسن الان در حدا پ اندازه که هیچ ،کوروت از هموشون بالاتر فقط قبولش خیلی واشه بعضیا سخت

      تیم کوروت گل کاشتن🚀🚀🚀🚀🧨🧨🧨🧨

      موافقم 8
      مخالفم 6
    4. حمیدرضا

      ۱۳ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (600 ديدگاه)

      ضلع چپ اونا هم نمیشه 🤣

  3. (Ali(chevynova

    ۱۳ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (7990 ديدگاه)

    کوروت با وایپر و فورد gt یه مثلث تمام🇺🇸 هستن

    کوروت واقعا طرفدارهاش رو به وجد اورده
    این موفقیت رو به عاشقان GM عزیز و زیر مجموعه هاش تبریک میگم

    موافقم 12
    مخالفم 28
    1. حمیدرضا

      ۱۳ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (600 ديدگاه)

      با تشکر از اهالی محله 🤣🤣🤣

  4. yektachafi

    ۱۳ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (214 ديدگاه)

    بی شک!
    عجب چیزی زده شورلت

    موافقم 18
    مخالفم 16
    1. SMS

      ۱۳ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (746 ديدگاه)

      مطمئنم که مچ فراری رو میخوابونه ولی مک لارن رو شک دارم
      جای تمراریو خالی

      موافقم 3
      مخالفم 12
  5. (Ali(chevynova

    ۱۳ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (7990 ديدگاه)

    فقط به مشخصات و قیمت کوروت دقت کنید و قدمتش رو ببینید تا به این اعجاز مهندسی آمریکایی پی ببرید
    در طی ۷۲ سال گذشته کوروت اصلا براش نه تایم نمایشی نوربرگ رینگ اهمیت داشته نه اونکه سالی ۱۰۰ تا ازش تولید بشه بلکه کوروت در عمل همه گرونترها رو شکست داده و با تولید انبوه به دست ماشین بازها رسیده
    این معجزه فقط با پشتی بانی تمامGM عزیز و مهندسان در بخشهای مختلف بوده

    موافقم 10
    مخالفم 18
  6. M

    ۱۳ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (74 ديدگاه)

    فقط شورلت

    موافقم 16
    مخالفم 10
  7. Cadillac-V

    ۱۳ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (591 ديدگاه)

    قطعا می‌تونه باشه
    شورولت کوروت با چنین اختلاف قیمتی حتی شتاب و پرفورمنس بهتری نسبت به هایپر کار فراری و مک‌لارن ارائه می‌کنه و این یعنی شاهکار صنعت خودروسازی

    شورولت کوروت با بیش از ۷۲ سال قدمت نشون میده فقط اسم دَر کردن و قیمت ماشین رو میلیون دلاری کردن فایده نداره.
    مهندسی آمریکایی یعنی این

    موافقم 12
    مخالفم 30
    1. (Ali(chevynova

      ۱۳ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (7990 ديدگاه)

      نکته خوبی رو گفتی
      کوروت عملکردش ثابت شدست طی ۷ دهه اخیر ولی رقبای اروپاییش فقط یه عدد ثبت کردن در نوربرگ رینگ اونم بصورت عادتی که هرساله داشتن

      موافقم 7
      مخالفم 17
  8. amirboss

    ۱۳ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (1162 ديدگاه)

    کوروت عملکرد فوق العاده ای داره و حرفی توش نیست حتی با قیمت نصف هایپرکارها و سوپراسپرت های مطرح جهان!
    اما حقیقتا کوروت از کوپه اسپرت به سوپراسپرت ارتقا پیدا کرده نه هایپر کار!
    یه تعریف جدید از کوروت می‌تونه «سوپراسپرتی که از لحاظ عملکرد هایپرکارها رو به زانو درآورده» باشه!

    موافقم 21
    مخالفم 7
  9. OM.01

    ۱۳ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (692 ديدگاه)

    نه نمیتونه…کوروت C8ZR1X وزن بسیار بیشتر دانفورس کمتر فاقد تعلیق پوشراد فاقد شاسی کربنی هست نمیتونه رقیبشون باشه تو پرفورمنس اما تو پیست اختلاف خیلی زیادی نمیتونه داشته باشه باهاشون، نزدیک هست ولی سریعتر نه
    رقیب این خودرو جانشین SF90 هست که امسال رونمایی میشه و میشن رقیب مستقیم با اختلاف رونمایی چندماه

    من فراری 296 اسپشاله جدید هم رقیب میدونم تو پیست خود فراری از SF90XX هم سریعتر بود باید ببینیم تو بقیه پیست ها چطوریه

    علت اختلاف قیمت هم همون بحث زمان تولید خط تولید و نوع شرکت تولید کننده هزینه تولید و… هست

    حقیقت رو باید پذیرفت هیچ خودرویی در رنج قیمت این خودرو و حتی 2 برابر قیمت حریف کوروت C8 ZR1X نیست. فقط من منتظر عرضه و تست 296 اسپشاله هستم ولی بعید میدونم حریفش بشه اما جانشین فراری SF90 که بزودی رونمایی میشه احتمالا رقیب قدری خواهد بود…من که منتظرم

    موافقم 31
    مخالفم 12
    1. مهدی

      ۱۳ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (1822 ديدگاه)

      دقیقا برعکس گفتین . به خاطر دلایلی که گفتین تو پیست نمیتونه رقابت جالبی داشته باشه اما تو پرفورمنس می‌تونه

      موافقم 8
      مخالفم 9
    2. R@min

      ۱۳ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (2339 ديدگاه)

      کاملا درسته 👌احتمالا نسل جدید یا فیس لیفت SF همون موتور قبلی با مقداری از تکنولوژی های F80 داشته باشه.

      موافقم 8
      مخالفم 1
    3. OM.01

      ۱۳ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (692 ديدگاه)

      (من فراری 296 اسپشاله جدید هم رقیب میدونم تو پیست خود فراری از SF90XX هم سریعتر بود باید ببینیم تو بقیه پیست ها چطوریه)
      اشتباه تایپی داشتم 😂فراری F80 از فراری SF90XX سریعتره! تایم 1:15.30 دقیقه در مقابل تایم 1:17.31دقیقه.
      فراری 296 اسپشاله تایم 1:19 دقیقه ثبت کرده که با SF90 استراداله یکی هست و از SF90 اسپایدر سریعتره، نکته جالب اینکه 296GTB تو 6 پیست تایم مشترک با SF90 استراداله داره که تو یکی مساوی و تو یکی سریعتر هست و تو 4 تای دیگه اختلاف بین 0.3 ثانیه تا 2 ثانیه کندتر هست(میانگین 1.3 ثانیه) اما 296 اسپشاله قدرت بیشتر وزن کمتر دانفورس بیشتر به نسبت 296 GTB داره کاملا هم‌تراز SF90 استراداله هست

      با این اوضاع SF90 استراداله که برای 6 ساله پیشه هیچی مقایسه غلطی هست و 296 اسپشاله رو میتونیم با C8 ZR1 مقایسه کنیم هردو RWD هستن و جانشین SF90 هم با C8 ZR1X. فراری F80 و مک‌لارن W1 که لیگ دیگه ای هست
      پ.ن= گوردون موری T50 چقدر خفنه!علاقه شدیدی بهش داشتم اما نمیدونم چرا یهویی الان هنگام نوشتن این کامنت علاقم بهش بیشتر شد😂

      موافقم 8
      مخالفم 1
  10. علی Shelby

    ۱۳ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (870 ديدگاه)

    یه مربعش کنن خب
    پورشه،فراری،مکلارن،کوروت

    موافقم 16
    مخالفم 4
    1. Taha Ayoobi

      ۱۳ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (6854 ديدگاه)

      ایول به این طرز فکر😂

  11. Amirreza.M

    ۱۳ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (311 ديدگاه)

    قبل از این لوسید ایر هم قدرت ۱۲۳۴ اسب بخاری داشت البته این مثل اون نیست ولی خب
    هایپرکار فقط به قدرت نیست خودم هم دقیق نمیدونم چی باعث میشه این هایپرکار نباشه اما نمیتونم چیزی بیشتر از یه سوپراسپرت با قدرت خیلی زیاد در نظر بگیرمش

    موافقم 10
    مخالفم 14
    1. Taha Ayoobi

      ۱۳ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (6854 ديدگاه)

      داداش لوسید چیه
      لوسید سدانه اصلا

      موافقم 1
      مخالفم 2
      1. Amirreza.M

        ۱۳ تیر ۱۴۰۴
        سوابق: (311 ديدگاه)

        می‌دونم می‌خواستم بگم همه چی به اسب بخار نیست
        اینم وقتی یه سوپر اسپرت رو بر میداره با همون طراحی و فقط قدرت بیشتر عرضه میکنه به نظر من هایپرکار نمیشه بهش گفت

        موافقم 3
        مخالفم 3
        1. yektachafi

          ۱۳ تیر ۱۴۰۴
          سوابق: (214 ديدگاه)

          آفرین دقیقا
          فقط اسب بخار نیست
          کوروت تپ همچیز گل کاشته نمونش سیستم انتقال همون اسب بخار هایی که میگی
          حرف نداره

          موافقم 2
          مخالفم 1
  12. Hadi

    ۱۳ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (619 ديدگاه)

    جای پورشه خالیه

    موافقم 11
    مخالفم 5
  13. bi Turbo

    ۱۳ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (251 ديدگاه)

    یک نکته مبهم اینجا وجود داره. چطور ZR1X با نسبت قدرت به وزن کمتر سریعترین شتاب رو داره؟
    کوروت شایستگی رقابت با F80 و W1 رو داره و حتی میتونه شکستشون بده اما وقتی به قیمت برسیم فکر نمیکنم بتونه در ضلع سوم مثلث قرار بگیره.
    چیزی که مسلمه اینه که ZR1X استاندارد های هایپرکارها رو تغییر داره.

    موافقم 4
    مخالفم 9
    1. ! i M α η δ υ α R

      ۱۳ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (2788 ديدگاه)

      تازه این وزنی هم که اینجا نوشته شده ، هندیه …
      اگه بالای 1.9 تن نباشه ، کمتر هم نیست …

      موافقم 5
      مخالفم 10
      1. امیر دهقان

        ۱۳ تیر ۱۴۰۴
        سوابق: (807 ديدگاه)

        وزنی که اینجا برای هر سه ماشین ذکر شده وزن خشکه
        وزن نهایی هر سه با مایعات بین 100 تا 150 کیلوگرم بیشتر خواهد بود

        موافقم 7
        مخالفم 1
        1. ! i M α η δ υ α R

          ۱۳ تیر ۱۴۰۴
          سوابق: (2788 ديدگاه)

          امیر خان ، ارادت …

          می دونم منظور کِرب ویت هست …

          اما فکر نمی کنم وزن خشکش با مخلفات ، دقیقا 1780 باشه …

          تجربه ثابت کرده به اعداد اعلامی اولیه خیلی ، نمیشه اعتماد کرد …

          پک باتری ، داستان های خودش رو داره …

          اگه با این هایبرید بازی ها ، وزن خشکش روی 1780 اومده باشه ، نمی دونم قابل قبول هست یا نه …

          با توجه به قیمت ، هست …

          روی کاغذ ، برای رقابت ، نیست …

          اما همون جور که گفتم ، فکر نمی کنم …

          وزن خشکش با مخلفات ، می خوره در حدود 1.9 باشه …

          موافقم 5
          مخالفم 6
    2. حسن

      ۱۳ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (2485 ديدگاه)

      خب معیار قیمت برا دنیای واقعیه خودرو ملاک خوبی نیست اینجا اعداد و عملکرد مهمه قیمت برا کلکسیوندارها و تجار مهمه
      چرا ممکنه یک وزن سنگین نسبت به به یک وزن سبک سریعتر به جلو پرتاب شود
      نیروی وارده از یک بازوی قدرتمند تر بر یک مولفه تاثیر بیشتری نسبت به یک بازوی ضعیفتر بر همان مولفه دارد
      اینجا محور عقب اصل و مبنا است
      و موتور برق در محور جلو برای سنگین سازیه جلوی خودرو و همسان سازیه وزن بین دو محور و جلو گیری از هرز گردی و هدر رفت قدرت وارد شده بر محور عقب عمل میکنه یعنی کشش ایجاد شده توسط محور برقی مانع هدر رفتن انرزی در محور عقب میشه
      پس محور عقب اصل اصولی است
      قدرت وارد شده بر محور عقب در کوروت از دوتای دیگه بیشتره و در کوروت 1100 اسب است پس زودتر به جلو پرتاب میشه و در اصل شتاب بهتری میگیره
      و در اینجا شاهکار موتور تک سوز کوروت با 1100 اسب خودش را نشون میده

      موافقم 4
      مخالفم 2
  14. جرمی کلارکسون

    ۱۳ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (1144 ديدگاه)

    همه رو ناک اوت کرد با قیمتش🥊
    بنظرم طراحیش از مک‌لارن و فراری هم قشنگ تره
    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2025/07/Corvette-ZR1X-3.jpg

    موافقم 7
    مخالفم 9
  15. Kktoos

    ۱۳ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (60 ديدگاه)

    فعک نکنممممم

    موافقم 11
    مخالفم 10
  16. 🇩🇪هیتلر»

    ۱۳ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (54 ديدگاه)

    😐😐😐
    حد خودشو باید بدونه!!!!
    این مثلث مقدسه🪙
    حالا بوگاتی توربیون یا کونیگزگ جسکو توی این حلقه قرار بگیره یک چیزی آخه کوروتتتتت؟؟؟؟
    الان میدونم آمریکایی فنای تعصبی میان برای دریدن بنده! ولی هرچیزی جا و مقام خودشو داره
    اصلا مال این حرفا نیست کوروت

    موافقم 27
    مخالفم 14
    1. Alireza

      ۱۳ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (655 ديدگاه)

      چون باهاش حال نمیکنی پس نمیتونه باشه بله

      موافقم 10
      مخالفم 12
    2. حسن

      ۱۳ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (2485 ديدگاه)

      باید معیارهای انتخایت را بگی نمیشه که کشکی برا همه مرجع باشی
      شتابشون بهتره حداکثر سرعتشون بهتره پیست هم که نامعلومه هیچ کدوم هم که از نظر تیپ و قیافه بهتر نیستن ملاکهایی که داری را بگو ببینیم منطقیه یا فقط از رو علاق و تعصبه

      موافقم 6
      مخالفم 7
  17. مازیار

    ۱۳ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (1769 ديدگاه)

    خیر

    مسئله فقط اعداد و ارقام نیست و این تو مقایسه Z06 و 750S به خوبی مشخص شد. جایی که اعداد و ارقام نزدیک بهم اما تفاوت بسیار بود

    و درمورد اینها هم تکرار خواهد شد

    موافقم 15
    مخالفم 9
    1. Amir Machine

      ۱۳ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (1382 ديدگاه)

      چه جالب!
      نمیدونستم 670 اسب و 620 نیوتن متر تنفس طبیعی نزدیک 750 اسب و 800 نیوتن متر توئین توربو محسوب میشه…

      موافقم 13
      مخالفم 5
      1. مازیار

        ۱۳ تیر ۱۴۰۴
        سوابق: (1769 ديدگاه)

        منظورم اعداد و ارقام شتاب و درگ بود دوست عزیز.
        الان یه درگ یا لپ‌تایم بین Z06 و 750S برگزار بشه قطعا نتیجه نزدیک خواهد بود اما در نظر کارشناسان، تفاوت خیلی بیشتر از ۶۷۰ تا ۷۵۰ بود. یه سری به اون مقاله بزن و ببین که به چه مواردی اشاره شده. به نظرم بین اینها هم همون موارد دخیل خواهد بود

        موافقم 10
        مخالفم 9
        1. M

          ۱۳ تیر ۱۴۰۴
          سوابق: (8 ديدگاه)

          دلتون رو به همون موارد کوچیک خوش کنید
          تا طعم تلخ شکست رو فراموش کنید

          موافقم 5
          مخالفم 10
        2. مازیار

          ۱۳ تیر ۱۴۰۴
          سوابق: (1769 ديدگاه)

          موارد کوچیک از نظر کارشناسان پدال؟
          نه ممنون من همون کارشناسان مجلات رو ترجیح میدم

          موافقم 8
          مخالفم 4
        3. M

          ۱۳ تیر ۱۴۰۴
          سوابق: (8 ديدگاه)

          آره آره بچسب به همون کارشناس هایی بریتانیایی که از مکلارن (اسما) بریتانیایی ( در باطن بحرینی) تعریف میکنن
          یه دونه مقاله دیدی فکر کردی خبریه
          از هر ده تا مقاله مقایسه کوروت و مکلارن ۹ تاشون کوروت رو تحسین و تمجید میکنن و برنده اعلام میکنن حالا یه دونه از قضا (مجله انگلیسی) پیدا شده از مکلارن تعریف کرده
          تو هم دلت رو به همون خوش کن.

          موافقم 4
          مخالفم 12
        4. مازیار

          ۱۳ تیر ۱۴۰۴
          سوابق: (1769 ديدگاه)

          بیار اینجا منعکس کن مقایسه‌هایی که کوروت رو بالاتر از مک‌لارن قرار دادن. ۹ تا هم نه ۲ تا کافیه
          و اگه نکردی ادعا هم نکن

          موافقم 6
          مخالفم 2
        5. Taha Ayoobi

          ۱۳ تیر ۱۴۰۴
          سوابق: (6854 ديدگاه)

          سلطان مازیار شما سفت بچسب به همون مت واتسون و رفیقاش که بهترین منابع هستن.

          تو اون مقاله فقط مونده بود بگه ما تعصب داریم پس کوروت بد است.
          از کابین کوروت ایراد می‌گرفت!بعد از کابین لخت و بی همه چیز مک‌لارن تعریف میکرد.

          ذاتا با پست ها و منابع بی منطق حال میکنی

          موافقم 3
          مخالفم 9
        6. Taha Ayoobi

          ۱۳ تیر ۱۴۰۴
          سوابق: (6854 ديدگاه)

          مازیار جداً اگه دوربین مخفیه دیگه بسته خیلی طولانی شده.

          موافقم 3
          مخالفم 7
        7. Amir Machine

          ۱۳ تیر ۱۴۰۴
          سوابق: (1382 ديدگاه)

          قطعا یه ماشین ۳۳۰ هزار دلاری باید از یه ماشین ۱۳۰ هزار دلاری حس و حال بهتری داشته باشه، اگه نداشته باشه عجیبه!! و البته که تعصب بریتانیایی‌ها روی ماشین‌هاشون و ضدیتشون با ماشین‌های آمریکایی هم بی‌تاثیر نیست!!

          اینجا هم قطعا ZR1X از لحاظ حس و حال رانندگی و پرفورمنس پیست در حد هایپرکارهای فراری و مک‌لارن نخواهد بود و کسی هم انتظار نداره با یک‌دهم قیمت چنین باشه ولی بدون شک سوپرکارهایی مثل روئلتو، جانشین SF90 و حتی والهالا رو اذیت خواهد کرد

          موافقم 5
          مخالفم 4
        8. مازیار

          ۱۳ تیر ۱۴۰۴
          سوابق: (1769 ديدگاه)

          گل گفتی پسر منم همینو میگم
          بحث اعداد و ارقام فقط بخشی از خصوصیات یک محصول موتوراسپرت هست.

          موافقم 8
          مخالفم 2
        9. مازیار

          ۱۳ تیر ۱۴۰۴
          سوابق: (1769 ديدگاه)

          طاها
          اولا گمون نکنم اتهام طولانی شدن از طرف کسی که روزی چهل تا کامنت میفرسته ( از جمله :
          بله . که . را . از . برای . خوبه . باشه . اوکی . موافقم . موافق نیستم ) به دیگران اتهام خیلی واردی باشه. اگه بر
          دوما هیچکس مجبورت نکرده وارد بحث بشی تا طولانی بودنش رو تحمل کنی
          اگه تحملش برات سخته به این توجه داشته باش که دیگران کار سخت‌تری انجام میدن!!

          موافقم 6
          مخالفم 1
        10. Taha Ayoobi

          ۱۳ تیر ۱۴۰۴
          سوابق: (6854 ديدگاه)

          مازیار چجوری میتونی این کارو بکنی.
          چجوری میتونی هم جواب بدی، درحالی که در اصل جواب ندادی و پیچوندی.
          ایول واقعا.

  18. Siyavash

    ۱۳ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (1226 ديدگاه)

    نمیتونه جایه پورشه رو در این ضلع بگیر ولی به شدت رقیب قابل احترام و بزرگی هست با دستاورد های عالی..👍

    موافقم 10
    مخالفم 6
  19. Arash Kashani

    ۱۳ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (78 ديدگاه)

    ماشین آمریکایی همیشه نشون دادن کسایی که دنبال پرفورمنس واقعی بودند
    سراغشون میرفتن
    ماشینی که حداقل نیم میلیون دلار قیمتش باشه
    خب عجیبم نیست که پرفورنمنس خوبی هم بده
    از استینگری با 65/000 دلار تا ZR1X با 250/000 دلار
    همگی تو سگمنت خودشون حرف اولو میزنن
    و همه این دستاورد ها فقط تو 6 سال اتفاق افتاده

    موافقم 8
    مخالفم 14
  20. LH44

    ۱۳ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (214 ديدگاه)

    نمیشه قاطعانه گفت بله یا خیر. همه چیز هایپر کار ها قدرت موتور نیست. باید مشخصات ایرودینامیکی مثل میزان داون فورس در یک سرعت خاص و خیلی چیزهای دیگه مشخص بشه. ولی شخصن بعید بدونم کوروت در حد w1 و f80 باشه.

    موافقم 24
    مخالفم 4
  21. amirboss

    ۱۳ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (1162 ديدگاه)

    داداش های عزیز همینطور که گفتم کوروت نمیتونه هایپرکار باشه و ضلع این مثلث نیست.
    هایپرکار یا ابرخودرو به خودروهایی گفته می‌شود که در بالاترین سطح از عملکرد، فناوری و طراحی قرار دارند. این خودروها فراتر از سوپراسپرت‌ها هستند و معمولاً با تولید محدود و قیمت‌های بسیار بالا به بازار عرضه می‌شوند. ویژگی‌های اصلی هایپرکارها شامل سرعت، طراحی خاص و منحصربه‌فرد، و فناوری‌های پیشرفته است.
    تعریف دقیق‌تر هایپرکار:
    عملکرد بالا:
    هایپرکارها دارای موتورهای قدرتمند و توانایی‌های دینامیکی فوق‌العاده‌ای هستند که آن‌ها را از سایر خودروها متمایز می‌کند.
    تولید محدود:
    معمولاً تعداد کمی از این خودروها تولید می‌شود و به همین دلیل بسیار کمیاب و خاص هستند.
    قیمت بالا:
    هایپرکارها به دلیل استفاده از فناوری‌های پیشرفته و مواد گران‌قیمت، قیمت بسیار بالایی دارند.
    طراحی منحصربه‌فرد:
    طراحی هایپرکارها معمولاً بسیار خاص و متمایز است و به گونه‌ای است که توجه همگان را به خود جلب می‌کند.
    فناوری پیشرفته:
    این خودروها از جدیدترین فناوری‌های روز دنیا در زمینه موتور، سیستم‌های الکترونیکی و آیرودینامیک بهره می‌برند.
    امیدوارم منظورم رو در مورد کوروت فهمیده باشید.

    موافقم 9
    مخالفم 3
    1. M

      ۱۳ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (1430 ديدگاه)

      هایپرکار باید همه چیش متفاوت باشه مثل تفاوت اس اف ۹۰ و اف ۸۰ هم موتورهاشون هم ظاهرشون فرق داره مک لارن هم موتورش از نو ساخته شده کوروت ولی همون استینگریه که توربو و موتور برقی بهش اضافه شده

      موافقم 8
      مخالفم 2
      1. amirboss

        ۱۳ تیر ۱۴۰۴
        سوابق: (1162 ديدگاه)

        داداش کوروت تیراژ پایین نیست به همین دلیل مثل فراری و مک لارن کمیاب و خاص هم نیست.
        مواد گرون قیمت در حد فراری و مک لارن توش بکار نرفته.
        از همه مهمتر گرون قیمت هم نیست!
        کوروت از کوپه اسپرت به سوپر اسپرت ارتقا پیدا کرده داداش اما هایپر کار نه.

    2. Cadillac-V

      ۱۳ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (591 ديدگاه)

      خب کوروت که همه این ویژگی ها رو داره

      موافقم 3
      مخالفم 11
      1. amirboss

        ۱۳ تیر ۱۴۰۴
        سوابق: (1162 ديدگاه)

        نداره داداش

        موافقم 7
        مخالفم 1
        1. Cadillac-V

          ۱۳ تیر ۱۴۰۴
          سوابق: (591 ديدگاه)

          بفرمایید چیشو ندارع؟

    3. R@min

      ۱۳ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (2339 ديدگاه)

      اتفاقا راجب اون دو ماشین هیچ چیز جدید، پیشرو و متفاوتی وجود نداره، صرفا نسخه هایی هاردکور از مدل های پایین تر هستن.

      موافقم 7
      مخالفم 9
      1. amirboss

        ۱۳ تیر ۱۴۰۴
        سوابق: (1162 ديدگاه)

        داداش Cadillac-V
        کوروت تیراژ پایین نیست به همین دلیل مثل فراری و مک لارن کمیاب و خاص هم نیست.
        مواد گرون قیمت در حد فراری و مک لارن توش بکار نرفته.
        از همه مهمتر گرون قیمت هم نیست!
        کوروت از کوپه اسپرت به سوپر اسپرت ارتقا پیدا کرده داداش اما هایپر کار نه.

  22. ! i M α η δ υ α R

    ۱۳ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (2788 ديدگاه)

    قبلا هم گفتم …

    گذشته از اینکه ZR1 دوست داشتنی و بسیار سر حاله …

    اما دوست دارم حتی برای نسخه ای که قرار بود نام زورا توی شناسنامه اش بیاد اما نشد ، از کلمه ترسناک ، استفاده کنم …

    اونقدری به دانش و تجربه تیم کوروت ریسینگ اعتماد دارم که چشم بسته این دسته گل GM رو هم رقیب هایپرکارهای فراری و مک لارن بدونم …

    اما رقابت در بالاترین سطح ، همیشه اولا میلی متری بوده و هست …

    و به قولی بالا و پایین هم ، داره …

    اگه ZR1X تایم بهتری زد ، با این قیمت ، فراتر از شاهکار کرده و اگه نزد فدای سرش …

    چیزی از ارزش هاش کم که نمیشه هیچ ، به ارزش های برند کوروت بسیار هم اضافه میشه …

    ثانیا ، در نظر بگیریم برای پایین آوردن وزن ، باید قیمت رو بالا ببری …

    از متریالی استفاده کنی که در هر صورت قیمت رو بسیار بالا می بره …

    رقیب که از نظر من قطعا هست ، چون به سرزمین هایپرکاره مهاجرت کرده …

    قطعا با نشون دادن اسکیلزهاش ، می تونه تابعیت این سرزمین رو هم بگیره …

    اما اگه نتونه به خوبی یه ” نِیْ تییو ” توی پیست ایتالیایی صحبت کنه ، نباید خیلی ازش خرده گرفت …

    همین که باعث بشه تمپوی زندگی در موتور اسپرت برای ما بالاتر بره ، همه برنده ایم …

    حقیقت همیشه از دل قیاس ، رخ می نمایاند …

    و چه قیاسی از این لذت بخش تر …

    موافقم 10
    مخالفم 6
    1. Taha Ayoobi

      ۱۳ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (6854 ديدگاه)

      همه اش یاد اون حرف خودتون میوفتم
      زمان

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. ! i M α η δ υ α R

        ۱۳ تیر ۱۴۰۴
        سوابق: (2788 ديدگاه)

        طاها جان …

        اگه منظورت رو اشتباه متوجه نشده باشم ، فکر کنم منظورم رو اشتباه متوجه شدی …

        من دارم ازش تعریف می کنم …

        زمان اثبات میکنه ، که این هیولا می تونه رقیب شایسته ای برای فراری و مک لارن باشه …

        1. Taha Ayoobi

          ۱۳ تیر ۱۴۰۴
          سوابق: (6854 ديدگاه)

          نه نه نه
          فهمیدم دارید تعریف میکنید،

          در کل گفتم که هر پیشبینی که میشه، چون الان مثلا همینجا کلی نظر متفاوت داریم، همه اش رو زمان مشخص می‌کنه.

        2. Taha Ayoobi

          ۱۳ تیر ۱۴۰۴
          سوابق: (6854 ديدگاه)

          من کامنتمو ناقص نوشتم ببخشید

  23. Scuderia Ferrari

    ۱۳ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (4153 ديدگاه)

    نتیجه تو پیست معلوم میشه ….
    گرچه همه میدونیم نتیجه چی میشه 😉😉
    کوروت ZR1X باید با جانشین SF90 استراداله رقابت کنه

    موافقم 15
    مخالفم 3
    1. Cadillac-V

      ۱۳ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (591 ديدگاه)

      نتیجه کاملا چند وقت پیش مشخص شد

      زمانی که کورورت ZR1 اومد و روئلتو و Sf90 رو تو درگ شکست داد

      قطعا ZR1X دیگه درحد سوپر‌اسپرت های لامبورگینی و فراری نیست و باید با هایپر کارها مقایسه بشه

      موافقم 6
      مخالفم 18
      1. Mehdiii21

        ۱۳ تیر ۱۴۰۴
        سوابق: (8 ديدگاه)

        عزیز من لامبورگینی چند سال پیش اعلام کرد که شتاب و اینجور چیزا اولویت اولش نیست. مگه همه چی درگه که همش حرف از شکست دادن و شکست خوردن میزنید باور کنید چیزای خیلی مهم تری هم هست
        مگه من و شما و بیشتر کاربران بچه چهارده پونزده ساله ایم که بخوایم با چند تا درگ یا تاپ اسپید بگیم کدوم ماشین برتره
        https://www.pedal.ir/lamborghini/%D9%87%D9%86%D8%AF%D9%84%DB%8C%D9%86%DA%AF-%D8%A7%D9%88%D9%84%D9%88%DB%8C%D8%AA-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D9%84%D8%A7%D9%85%D8%A8%D9%88%D8%B1%DA%AF%DB%8C%D9%86%DB%8C/
        اینم منبع که بعدا نگی بدون منبع صحبت نکنید

        موافقم 5
        مخالفم 1
        1. Cadillac-V

          ۱۳ تیر ۱۴۰۴
          سوابق: (591 ديدگاه)

          اولا اگه شما ۱۵ سالته به من ربطی ندارع من رو جزو خودتون حساب نکنید

          دوماً اوکی لامبورگینی قبول
          بقیشون چی؟

      2. AMBarzegar

        ۱۳ تیر ۱۴۰۴
        سوابق: (23 ديدگاه)

        رفیق ناراحت نشو نمیخوام تو ذوقت بزنم
        من به اون درگ اعتقادی ندارم چطور میشه توی تقریبا همه درگ ها فراری لامبو رو ببره ولی اینجا انگار یه بچه رو انداخت پشت فرمون اصلا خبری از اون شتاب ثانویه وحشتناک فراری خبری نبود نمیگم کوروت رو حتما میبرد اما لامبو رو رد میکرد
        من به همین دلیل هست که دنبال یه درگ
        درست و حسابی ام
        این بی طرفانه میگم

        1. Cadillac-V

          ۱۳ تیر ۱۴۰۴
          سوابق: (591 ديدگاه)

          کلا هر درگی که اروپایی پیروز بشه معتبره

      3. JaMsHiD-B

        ۱۳ تیر ۱۴۰۴
        سوابق: (3350 ديدگاه)

        به قول آقا طاها
        این درگ چی داره که هی از دکلش میرید بالا
        یه خط مستقیمه دیگه
        مردی ماشینو توی پیست مقایسه کن

        موافقم 3
        مخالفم 3
        1. Taha Ayoobi

          ۱۳ تیر ۱۴۰۴
          سوابق: (6854 ديدگاه)

          جمشید حرف تا حدی درسته، پیست توانایی های بیشتری از ماشینو به چالش می‌کشه ولی درگ هم چیز بی اهمیتی نیست.
          توانایی لانچ کنترل، شتاب اولیه، شتاب ثانویه، حداکثر سرعت در مسیر و ویژگی های دیگه که خیلی هاشون توی لپ تایم پیست تاثیر گذارن.

      4. Mehdiii21

        ۱۳ تیر ۱۴۰۴
        سوابق: (8 ديدگاه)

        من متولد بهمن 1374 هستم و کمش 12 سالی میشه که حداقل روزی یه بار به پدال سر میزنم و تو این مدت یاد گرفتم که به نظرات بقیه احترام بذارم و با احترام رفتار کنم و هدفم این بوده بجای اینکه بخوام رکورد کامنت هام زیاد بشه اطلاعاتم زیاد بشه
        یسریا از جمله شما درمقابل هر چیزی انقدر گارد گرفتید که فکر میکنید همه دشمنتون هستن، عزیزم من نگفتم 15 سالته یذره با دقت بخونی دارم میگم 15 سالت نیست که بخوای اینجوری رفتار کنی،
        بعدشم روی صحبتم با همه بود نه فقط شما. کسی که شتاب صفر تا صد و چهارصد متر و حداکثر سرعت رو دلیل برتری یه ماشین میدونه از نظر من هنوز بزرگ نشده (کلی دارم میگم به خودت نگیر)
        به عنوان یه فن لامبورگینی میگم چه کوروت چه هر ماشین دیگه ای لامبورگینی رو شکست داده دمش گرم اصلا اگه توی پیست هم f80 و w1 هم شکست داد دمش گرم
        هیچ ماشینی هیچوقت برتر نمیمونه چون یه روزی برتر از اون ساخته میشه

    2. Taha Ayoobi

      ۱۳ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (6854 ديدگاه)

      آخ آخ آخ اسکودریا😂

      موافقم 1
      مخالفم 7
  24. Yasin.sn

    ۱۳ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (35 ديدگاه)

    موتور مکلارن در جدول به اشتباه V6 نوشته شده .

    موافقم 2
    مخالفم 1
  25. Mehdiii21

    ۱۳ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (8 ديدگاه)

    در اینکه کوروت ماشین شایسته ای هست شکی نیست ولی وقتی نسبت قدرت به ازای هر لیتر و وزن (البته وزن کوروت دقیق نیست) رو مقایسه کنیم یجورایی به جواب میرسیم، غیر از اینا فراری و مک لارن یه پرستیژ دیگه ای دارن ولی کوروت از اون دوتا زیباتره ولی چیزی که توی این ماشین ها مهمه نه زیبایی نه شتاب صفر تا صد و چهار صد، مهم زمانیه که توی پیست های مختلف ثبت میکنن نه صرفا نوربرگرینگ و فاکتور های دیگه ای مثل میزان داون فورس، هندلینگ، تکنولوژی بکار رفته و…
    درکل الان نمیشه قضاوت کرد و کل کل کنیم فقط باید منتظر چند تا لپ تایم بمونیم
    البته که اینا نظر شخصی منه و نظر بقیه هم محترم

    موافقم 6
    مخالفم 4
  26. NXGHT RNR

    ۱۳ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (11 ديدگاه)

    یه قاتل هایپرکار هیچ وقت هایپرکار نمیشه …

    موافقم 2
    مخالفم 3
  27. Dinosaur V12🦖

    ۱۳ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (32 ديدگاه)

    ZR1X اول باید بیاد ببینیم SF90 و روئلتو رو میتونه بزنه یا نه،بعد باید بگیم بگیم قابل مقایسه با F80 یا W1 هست یا نه.فعلا هم ZR1عادی همSF90 از روئلتو شکست خوردن(۹.۸، ۹.۵ دربرابر ۹.۳۶):

    https://www.youtube.com/shorts/0Mq0P96A3uo

    با فیلتر شکن ببینید.

    موافقم 3
    مخالفم 2
    1. دایی ناصر V12🦖

      ۱۳ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (32 ديدگاه)

      تازه این رکورد بدون شرایط آب هوایی خاص و با لاستیک های استاندارد ثبت شده.برعکس اون ۹.۳ ال تی ۷۶۵. یعنی میتونه زیر ۹.۳ هم بزنه

    2. Cadillac-V

      ۱۳ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (591 ديدگاه)

      شما هم درگ کوروت ZR1 رو با فراری Sf90 و لامبورگینی روئلتو تماشا کن اونم بدون فیلتر شکن:
      https://www.pedal.ir/chevrolet/corvette-zr1-vs-ferrari-sf90-vs-lamborghini-revuelto-drag/

      جایی که لامبورگینی و فراری جفتشون توسط شورولت کوروت رفتن کنار

      1. دایی ناصر V12🦖

        ۱۳ تیر ۱۴۰۴
        سوابق: (32 ديدگاه)

        تو اون ویدئو کوروت جانت چه تایمی ثبت کرد؟….۹.۳؟…۹.۴؟….۹.۵؟دیگه ۹.۶؟……………
        ۴.۱ دهم ثانیه از روئلتو توی درگ کندتره.تازه داری پوزشم میدی؟🥱https://www.youtube.com/shorts/0Mq0P96A3uo. عه وا،۴دهمم نبود ۵دهم بود

      2. Dinosaur V12🦖

        ۱۳ تیر ۱۴۰۴
        سوابق: (32 ديدگاه)

        ۲۹۶ جی تی بی هم مجری برنامه پارسال تو درگ با کادیلاک لمانز ۱۰.۰ثبت کرد.یعنی کورتتون از ماشین ۸۳۰ اسبی ۲دهم ثانیه کند تره.ینجا هم با ZR1 ۹.۸.عمدا برای روئلتو و SF90 راننده ی 🍍خل نشونده بودن که ببازه.(وگرنه اون ۹.۶ ی که برای sf90 توی کاروارو ثبت شده بود و ۹.۳روئلتو توی درگ تایمز چیه؟)این ۹.۸می هم که مدام میفرستی چیز خاصی نیست lt765 هم دقیقه همین تایم ثبت کرده:https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://fastestlaps.com/models/mclaren-765lt&ved=2ahUKEwikvM_o1qOOAxXrTaQEHbDkADsQFnoECFMQAQ&usg=AOvVaw13JBJZ_HJdPxUla3Fra_e6

  28. Taha Ayoobi

    ۱۳ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (6854 ديدگاه)

    کوروت چه کردههه، همه رو دیوونه کرده.

    حالا همه باهم،

    کوروت چه…

    ساکت نباش آقا

    موافقم 4
    مخالفم 6
  29. Taha Ayoobi

    ۱۳ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (6854 ديدگاه)

    خیلی داره جذاب میشه داستان
    لطفاً همه شرکت ها سریع تر عرضه کنید.

    موافقم 3
    مخالفم 5
  30. حسن

    ۱۳ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (2485 ديدگاه)

    هایپر کار تعریفش چیه
    از نظر شتاب که این دو تا را با ZR1 هم میشه مقایسه کرد
    حداکثر سرعت هم که هر دو تا بازنده ان
    میمونه پیست و وزن به نظر من قدرت وحشتناک موتور بنزینی تفاوت وزن را جبران میکنه تفاوته بین یک قدرت مستمر بدون افت و متمرکز با دو یا سه قدرت ترکیبی. این خودرو موتور برقیش فقط تعادل بین چرخها را برقرار میکنه تا از سکون تا حرکت در جا نزنن و نلغزن
    از هر نظر حساب کنی برتری داره نسبت به این دو تا

    موافقم 5
    مخالفم 9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا