جنرال موتورز با کوروت ZR1X غیرممکن را ممکن کرد و این سوپرکار افسانهای را برای رقابت با مکلارن و فراری به قلمروی مثلث مقدس هایپرکارهای هیبریدی فرستاده است.
جنرال موتورز کاری کرده که چند سال پیش غیرقابلتصور بود. خودروی اسپرت این غول خودروسازی آمریکا یعنی شورلت کوروت به اوج آسمان رسیده و حالا به سمت مثلث مقدس هایپرکارهای هیبریدی پرواز میکند! در سال ۲۰۱۹، تیم کوروت نتیجه بازاندیشی دیوانهوار خود در مورد کوروتهای C1 تا C7 را ارائه داد. نسل C8 دیگر خودرویی موتور جلو نبود بلکه شبیه رقبای اروپایی، به سوپرکاری موتور وسط تبدیل شد. دوران خطونشان کشیدن برای اروپاییها با استینگری که موتور V8 بزرگ آمریکایی ۶.۲ لیتری پشت صندلیهای خود داشت آغاز شد. استینگری اما با تنها ۴۹۵ اسب بخار قدرت نمیتوانست با رقبایی مثل لامبورگینی هوراکان و فراری 488 رقابت کند.
همچنین بخوانید:
- چگونه کوروت فقط در یک نسل از خودرویی اسپرت به هایپرکار تبدیل شد؟
- مقایسه کوروت ZR1X با سوپراسپرتهای هیبرید فراری، لامبورگینی و آستونمارتین
به همین دلیل، چندی بعد کوروت Z06 با ۶۷۰ اسب بخار، مجهز به موتور ۵.۵ لیتری V8 میللنگ تخت تنفس طبیعی وارد شد که رکورد قدرتمندترین V8 تنفس طبیعی تولیدی را به نام خود ثبت کرد اما داستان هنوز ادامه داشت زیرا تیم مهندسی جنرال موتورز اولین کوروت هیبریدی و چهارچرخ محرک تاریخ را هم با نام E-Ray ساخت که با ۶۵۵ اسب بخار قدرت، سریعترین کوروت تاریخ تا آن زمان شد و حتی Z06 را هم در شتاب پشت سر گذاشت. این اما کافی نبود و حالا شاهد شروع تحویل کوروت ZR1 هستیم. ZR1 دیگر خودرویی عضلانی با سوپرشارژر بزرگ در جلو نیست و تیم کوروت، ZR1 جدید را مستقیماً در برابر فراری SF90 و لامبورگینی روئلتو علم کرده است که هردو پلاگینهیبریدی هستند.
تا پیش از معرفی کوروت ZR1، غیرازاینکه پشت فرمان خودروهایی مثل بوگاتی شیرون و مرسدس AMG One نشسته باشید، هیچ شانسی در برابر این سوپرکارهای هیبریدی ایتالیایی نداشتید تا اینکه پرچمدار دیترویت با ۱۰۶۴ اسب بخار قدرت و شتاب و سرعت خارقالعاده وارد میدان شد. این دستاورد بزرگی بود زیرا ZR1 ساخت همان شرکتی است که کراساوور ۲۰ هزار دلاری ترکس و پیکاپ غولپیکر سیلورادو 3500HD را تولید میکند. گام بعدی تیم کوروت اما بسیار جسورانهتر بود زیرا این مردان سختکوش، با ZR1X هیبریدی سوپرکارهایی مثل فراری SF90 و آستونمارتین والهالا را کنار زدند و سراغ قلمروی هایپرکارهایی مثل فراری F80 با ۱۲۰۰ اسب بخار قدرت و مکلارن W1 با ۱۲۷۵ اسب بخار قدرت رفتهاند.
این یعنی در مثلث مقدس هایپرکارهای هیبریدی پورشه ۹۱۸، فراری لافراری و مکلارن P1 که انتظار میرفت با فراری F80، مکلارن W1 و هایپرکار جدید پورشه تکرار شود، حالا شورلت میتواند جای پورشه را بگیرد؛ اما چنین دستاورد بزرگی چگونه ممکن شده است؟ پاسخ ساده است. تیم کوروت با ترکیب پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری V8 توئین توربوی ZR1 و سیستم هیبریدی E-Ray، یک هایپرکار خلق کرده است. نتیجه خودروی خیرهکنندهای با ۱۲۵۰ اسب بخار قدرت، چهارچرخ محرک و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت زیر دو ثانیه است.
هرچند شاید خیلیها حاضر نباشند نام شورلت و کوروت را در مثلث مقدس هایپرکارها در کنار فراری و مکلارن قرار دهند ولی بدون شک ZR1X شایستگی چنین جایگاهی را دارد. تیم کوروت با تغییر به موتور وسط، چهارچرخ محرک، توئین توربو بهجای سوپرشارژر و سیستم هیبریدی، در سالهای اخیر بارها از خطوط قرمز عبور کرده و بنابراین، برای این تیم بلندپرواز، خطونشان کشیدن برای هایپرکارهای میلیون دلاری هم نمیتواند هدف دور از دسترسی باشد.
مقایسۀ مشخصات فنی
فراری F80 | مکلارن W1 | شورلت کوروت ZR1X | |
پیشرانه | ۳.۰ لیتری V6 توئین توربو | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو | ۵.۵ لیتری V8 توئین توربو |
موتور الکتریکی | ۲ جلو + ۱ عقب | ۱ عقب | ۱ جلو |
قدرت پیشرانه بنزینی | ۹۰۰ اسب بخار | ۹۲۸ اسب بخار | ۱۰۶۴ اسب بخار |
مجموع قدرت | ۱۲۰۰ اسب بخار | ۱۲۷۵ اسب بخار | ۱۲۵۰ اسب بخار |
گیربکس | ۸ سرعته دوکلاچه | ۸ سرعته دوکلاچه | ۸ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | چهارچرخ | عقب | چهارچرخ |
وزن | ۱۵۲۵ کیلوگرم | ۱۳۹۹ کیلوگرم | ۱۷۸۰ کیلوگرم (حدودی) |
شتاب صفر تا ۱۰۰ | ۲.۲ ثانیه | ۲.۷ ثانیه | ۲.۰ ثانیه |
باطری | ۲.۳ کیلووات ساعت | ۱.۴ کیلووات ساعت | ۱.۹ کیلووات ساعت |
قیمت | ۴ میلیون دلار | ۲ میلیون دلار | ۲۵۰ هزار دلار (حدودی) |
JDM سابق
۱۳ تیر ۱۴۰۴وزنش شک بر انگیزه
تو پرفورمنس تأثیر میذاره
قیمت ها هم میبنی شاخ در میاری!!
Taha Ayoobi
۱۳ تیر ۱۴۰۴جی دی ام جان به نظرتون اگه وزناشون برابر با تو حوالی هم بود اون موقع رقیب میشدن؟
یعنی میمولم بدونم بین این سه تا با این شرایط وزن مهم ترین فاکتورشونه؟
Taha Ayoobi
۱۳ تیر ۱۴۰۴*میخوام
JDM سابق
۱۳ تیر ۱۴۰۴هیچی معلوم نی
دفعه قبلی ZR1 غافلگیر کرد همه رو
الانم باز هیچی معلوم نیست
Taha Ayoobi
۱۳ تیر ۱۴۰۴ایول ممنون👍👌
امیر
۱۳ تیر ۱۴۰۴هرگز
Cadillac-V
۱۳ تیر ۱۴۰۴دلیل: به خدا + تعصب و فشار
! i M α η δ υ α R
۱۳ تیر ۱۴۰۴اسم خدا حرمت داره …
این اسم رو به معنایی که خودت می دونی ، هی به کار نبر …
چرا القا میکنی که آوردن اسم خداوند مهربان ، همسنگ دروغگوییه !!!
در صورتی که بر حق هم باشیم ، قسم خوردن به خدا ، نه توصیه شده و نه دلیلی داره و مذمت هم شده ( در هر دینی …
از باب عظمت مقام باری تعالی ) …
مسخره کردنش هم بسیار کار نکوهیده ای هست !!!
یه چیزی توی دهنت افتاده ، هی کامنتش میکنی …
یا ملت یاد گرفتن هی میگن ، خدا تومن …
زشته …
متوجه نیستید ؟
این چیزها رو هم توی مدرسه بهتون یاد ندادن !!!
Amirreza.M
۱۳ تیر ۱۴۰۴واقعا ناراحت میشم وقتی میبینم کلمه خدا به یه کلمه دم دستی تبدیل شده و از خوب بودن فیلم و بازیگر گرفته تا خودروسازی از این کلمه استفاده میشه
ریشهش هم گمونم به این نوع کاربرد در زبان انگلیسی مربوط میشه که اتفاق بسیار ناخوشایندیه
Cadillac-V
۱۳ تیر ۱۴۰۴اولا قصد مسخره کردن ندارم
دوماً خودم مسلمونم حلال حروم سرم میشه میفهمم و درسته باید بجای این کلمه دیگه ای بکار میبردم
سوما بنظر میاد شما سنی نداری و خیلی هم علاقه داری بقیه هم سنت باشن!!!
خوشحال میشم بدونم واقعا شما چند سالته؟!
! i M α η δ υ α R
۱۳ تیر ۱۴۰۴کادیلاک جان …
قصد بر دو نوعه …
خودآگاه و ناخودآگاه …
می پذیرم که خودآگاه قصد تمسخر نداشتی اما در مورد خواست ناخودآگاهت ، مطمئن نباش …
هر وقت خواست خودآگاهت ، به خواست ناخودآگاهت غلبه کرد و تونستی اختیار نفست رو در
پندار و
گفتار و
کردارت
به دست بگیری ، متوجه میشی چرا این تذکر رو بهت دادم …
فقط در اون صورته که هر چه بگویی یا بشنوی به اراده خواست خودآگاه توست نه خواست ناخودآگاه …
در ضمن ربطی به مسلمونی یا کافر بودن نداره …
به عشق بین خالق عاشق و مخلوق ناسپاس ( خودم رو می گم ) بر می گرده …
من مرداد ماه سال 63 به دنیا اومدم …
حالا خودت حساب کن …
! i M α η δ υ α R
۱۳ تیر ۱۴۰۴Amirreza.M جان …
آخ گفتی …
حقیقتا ، چیزی از این نفرت انگیزتر با گوشهام نشنیدم …
فلان بازیگر ، بازی اش و دیدی ، خدا بود …
یا داداش ، فلان ماشین ، خداست …
این که اصلا دیگه روان منو بم می ریزه لعنتی …
خوب شد این رو یادآوری کردی …
در مورد ریشه اش نمی دونم ، شاید حق با شما باشه …
👌👌👌
cehx
۱۳ تیر ۱۴۰۴نمی دونم چرا از هر پنج تا کامنتت دو تاشون کلمه ی فشار دارن
مگه داری تو گروه بچه های 13 ساله پیام میزاری
! i M α η δ υ α R
۱۳ تیر ۱۴۰۴Chex عزیز …
فضای مجازی انگار در قُرق نوجونها شده …
شاید فکر میکنن که همه ، هم سن و سال خودشون هستند …
این ادبیات برای نوجون ها ، رایجه …
سایت ورزش سه هم که میری ، همه یا در حال فشار خوردن اند یا در حال فشار به دیگران وارد کردن …
😐😐😐
وی
۱۳ تیر ۱۴۰۴کوروت هیچ وقت حریف ماشینهایی مثل اف80یا w1نمیشه دوستان نویسنده پدال هم دچار همون اشتباه رایج شدن که فقط به عدد اسب بخار نگاه میکنند و قضاوت میکنند
و اما دلایلش که چرا کوروت zr1x نمیتونه حریف اون دو باشه
1 شاسی و بدنه کورت برگرفته از همون استینگری یه ماشین 60هزاردلاریه که بهبود هوایی داشته و قابل قیاس با f80 و w1 که ذاتا هایپر کار هستند طراحی جدید تری دارند نیست
2 وزن بالای کوروت عملکرد در پیچ هارو پایین میاره و با افزایش قدرت هم افت هندلینگ قابل جبران نیست
3 هیبرید بودن f80 و w1 که باعث شتاب آنی بهتر میشه
4 اگه به نسل قبل هایپر کارهای فراری و ومکلا ه یعنی لافراری و p1 نگاه کنیم با 900 و خرده ای اسب بخار رقبای بالای 1200 اسب بخارشون از جمله ویرون و گونیخزگ اگرا رو در پیست به راحتی شکست دادند و این نشان دهنده مهندسی و تجربه ممتاز این دو شرکت هست و ماشین دیگه ای صرفا به خاطر اسب بخار بیشتر نمیتونه با اینها رقابت کنه
4 آیرو دینامیک f80 و w1 ممتاز ترینه به طوری که اف 80 بسیار شبیه به ماشین لمان امسال فراری هست و مطمئنا آیرو دینامیک کوروت zr1x که برگرفته از استینگری پایه هست نمیتونه با f80 رقابت کنه
این کورتی که الان معرفی میشه نهایتا بتونه sf90 پنج شش سال پیش رو شکست بده که پیست محور هم نیست و از sf90xx که نمونه پیست محورشه هم احتمالا شکست میخوره
در این باره که کوروت ابتکار خود شورولت هم نیست و به تقلید از فراری 458 ( به گفته مدیران خود شورولت) ساخته شده هم فعلا صحبتی نمیکنیم
Taha Ayoobi
۱۳ تیر ۱۴۰۴میشد به جای خدا بگی به جان خودم
Cadillac-V
۱۳ تیر ۱۴۰۴بله طاها جان درست میفرمایی من عذر میخواهم
Taha Ayoobi
۱۳ تیر ۱۴۰۴قربانت،
من از اون جهت میگم که چون درواقع طرف داره حرف الکی میزنه، و برای حرف الکی قسم خدا کار بسیار بدی هست حتی برای کار های ۱۰۰ درصد راست و درست هم نباید قسم خدا خورد.
ولی منبع رو خوب اومدی😂
yektachafi
۱۳ تیر ۱۴۰۴چرا انقدر حالا بزرگش کردین
چیزی نشده که قصد و منظوری پشتش نبوده
! i M α η δ υ α R
۱۳ تیر ۱۴۰۴بسیار بسیار بزرگتر از اون چیزیه که حتی بتونیم تصورش رو بکنیم …
قول معروفی هست که میگه …
میگه مراقب پندارت باش که گفتارت می شود …
مراقب گفتارت باش که کردارت می شود …
مراقب کردارت باش که اخلاقت می شود …
مراقب اخلاقت باش که شخصیتت می شود …
مراقب شخصیتت باش که سرنوشتت می شود …
جرمی کلارکسون
۱۳ تیر ۱۴۰۴شتابش از همه بیشتره حالا اونو ولش کن
قیمتشو ببین🤣🤣🤣🤣
Ali.d
۱۳ تیر ۱۴۰۴همسن الان در حدا پ اندازه که هیچ ،کوروت از هموشون بالاتر فقط قبولش خیلی واشه بعضیا سخت
تیم کوروت گل کاشتن🚀🚀🚀🚀🧨🧨🧨🧨
حمیدرضا
۱۳ تیر ۱۴۰۴ضلع چپ اونا هم نمیشه 🤣
(Ali(chevynova
۱۳ تیر ۱۴۰۴کوروت با وایپر و فورد gt یه مثلث تمام🇺🇸 هستن
کوروت واقعا طرفدارهاش رو به وجد اورده
این موفقیت رو به عاشقان GM عزیز و زیر مجموعه هاش تبریک میگم
حمیدرضا
۱۳ تیر ۱۴۰۴با تشکر از اهالی محله 🤣🤣🤣
yektachafi
۱۳ تیر ۱۴۰۴بی شک!
عجب چیزی زده شورلت
SMS
۱۳ تیر ۱۴۰۴مطمئنم که مچ فراری رو میخوابونه ولی مک لارن رو شک دارم
جای تمراریو خالی
(Ali(chevynova
۱۳ تیر ۱۴۰۴فقط به مشخصات و قیمت کوروت دقت کنید و قدمتش رو ببینید تا به این اعجاز مهندسی آمریکایی پی ببرید
در طی ۷۲ سال گذشته کوروت اصلا براش نه تایم نمایشی نوربرگ رینگ اهمیت داشته نه اونکه سالی ۱۰۰ تا ازش تولید بشه بلکه کوروت در عمل همه گرونترها رو شکست داده و با تولید انبوه به دست ماشین بازها رسیده
این معجزه فقط با پشتی بانی تمامGM عزیز و مهندسان در بخشهای مختلف بوده
M
۱۳ تیر ۱۴۰۴فقط شورلت
Cadillac-V
۱۳ تیر ۱۴۰۴قطعا میتونه باشه
شورولت کوروت با چنین اختلاف قیمتی حتی شتاب و پرفورمنس بهتری نسبت به هایپر کار فراری و مکلارن ارائه میکنه و این یعنی شاهکار صنعت خودروسازی
شورولت کوروت با بیش از ۷۲ سال قدمت نشون میده فقط اسم دَر کردن و قیمت ماشین رو میلیون دلاری کردن فایده نداره.
مهندسی آمریکایی یعنی این
(Ali(chevynova
۱۳ تیر ۱۴۰۴نکته خوبی رو گفتی
کوروت عملکردش ثابت شدست طی ۷ دهه اخیر ولی رقبای اروپاییش فقط یه عدد ثبت کردن در نوربرگ رینگ اونم بصورت عادتی که هرساله داشتن
amirboss
۱۳ تیر ۱۴۰۴کوروت عملکرد فوق العاده ای داره و حرفی توش نیست حتی با قیمت نصف هایپرکارها و سوپراسپرت های مطرح جهان!
اما حقیقتا کوروت از کوپه اسپرت به سوپراسپرت ارتقا پیدا کرده نه هایپر کار!
یه تعریف جدید از کوروت میتونه «سوپراسپرتی که از لحاظ عملکرد هایپرکارها رو به زانو درآورده» باشه!
OM.01
۱۳ تیر ۱۴۰۴نه نمیتونه…کوروت C8ZR1X وزن بسیار بیشتر دانفورس کمتر فاقد تعلیق پوشراد فاقد شاسی کربنی هست نمیتونه رقیبشون باشه تو پرفورمنس اما تو پیست اختلاف خیلی زیادی نمیتونه داشته باشه باهاشون، نزدیک هست ولی سریعتر نه
رقیب این خودرو جانشین SF90 هست که امسال رونمایی میشه و میشن رقیب مستقیم با اختلاف رونمایی چندماه
من فراری 296 اسپشاله جدید هم رقیب میدونم تو پیست خود فراری از SF90XX هم سریعتر بود باید ببینیم تو بقیه پیست ها چطوریه
علت اختلاف قیمت هم همون بحث زمان تولید خط تولید و نوع شرکت تولید کننده هزینه تولید و… هست
حقیقت رو باید پذیرفت هیچ خودرویی در رنج قیمت این خودرو و حتی 2 برابر قیمت حریف کوروت C8 ZR1X نیست. فقط من منتظر عرضه و تست 296 اسپشاله هستم ولی بعید میدونم حریفش بشه اما جانشین فراری SF90 که بزودی رونمایی میشه احتمالا رقیب قدری خواهد بود…من که منتظرم
مهدی
۱۳ تیر ۱۴۰۴دقیقا برعکس گفتین . به خاطر دلایلی که گفتین تو پیست نمیتونه رقابت جالبی داشته باشه اما تو پرفورمنس میتونه
R@min
۱۳ تیر ۱۴۰۴کاملا درسته 👌احتمالا نسل جدید یا فیس لیفت SF همون موتور قبلی با مقداری از تکنولوژی های F80 داشته باشه.
OM.01
۱۳ تیر ۱۴۰۴(من فراری 296 اسپشاله جدید هم رقیب میدونم تو پیست خود فراری از SF90XX هم سریعتر بود باید ببینیم تو بقیه پیست ها چطوریه)
اشتباه تایپی داشتم 😂فراری F80 از فراری SF90XX سریعتره! تایم 1:15.30 دقیقه در مقابل تایم 1:17.31دقیقه.
فراری 296 اسپشاله تایم 1:19 دقیقه ثبت کرده که با SF90 استراداله یکی هست و از SF90 اسپایدر سریعتره، نکته جالب اینکه 296GTB تو 6 پیست تایم مشترک با SF90 استراداله داره که تو یکی مساوی و تو یکی سریعتر هست و تو 4 تای دیگه اختلاف بین 0.3 ثانیه تا 2 ثانیه کندتر هست(میانگین 1.3 ثانیه) اما 296 اسپشاله قدرت بیشتر وزن کمتر دانفورس بیشتر به نسبت 296 GTB داره کاملا همتراز SF90 استراداله هست
با این اوضاع SF90 استراداله که برای 6 ساله پیشه هیچی مقایسه غلطی هست و 296 اسپشاله رو میتونیم با C8 ZR1 مقایسه کنیم هردو RWD هستن و جانشین SF90 هم با C8 ZR1X. فراری F80 و مکلارن W1 که لیگ دیگه ای هست
پ.ن= گوردون موری T50 چقدر خفنه!علاقه شدیدی بهش داشتم اما نمیدونم چرا یهویی الان هنگام نوشتن این کامنت علاقم بهش بیشتر شد😂
علی Shelby
۱۳ تیر ۱۴۰۴یه مربعش کنن خب
پورشه،فراری،مکلارن،کوروت
Taha Ayoobi
۱۳ تیر ۱۴۰۴ایول به این طرز فکر😂
Amirreza.M
۱۳ تیر ۱۴۰۴قبل از این لوسید ایر هم قدرت ۱۲۳۴ اسب بخاری داشت البته این مثل اون نیست ولی خب
هایپرکار فقط به قدرت نیست خودم هم دقیق نمیدونم چی باعث میشه این هایپرکار نباشه اما نمیتونم چیزی بیشتر از یه سوپراسپرت با قدرت خیلی زیاد در نظر بگیرمش
Taha Ayoobi
۱۳ تیر ۱۴۰۴داداش لوسید چیه
لوسید سدانه اصلا
Amirreza.M
۱۳ تیر ۱۴۰۴میدونم میخواستم بگم همه چی به اسب بخار نیست
اینم وقتی یه سوپر اسپرت رو بر میداره با همون طراحی و فقط قدرت بیشتر عرضه میکنه به نظر من هایپرکار نمیشه بهش گفت
yektachafi
۱۳ تیر ۱۴۰۴آفرین دقیقا
فقط اسب بخار نیست
کوروت تپ همچیز گل کاشته نمونش سیستم انتقال همون اسب بخار هایی که میگی
حرف نداره
Hadi
۱۳ تیر ۱۴۰۴جای پورشه خالیه
bi Turbo
۱۳ تیر ۱۴۰۴یک نکته مبهم اینجا وجود داره. چطور ZR1X با نسبت قدرت به وزن کمتر سریعترین شتاب رو داره؟
کوروت شایستگی رقابت با F80 و W1 رو داره و حتی میتونه شکستشون بده اما وقتی به قیمت برسیم فکر نمیکنم بتونه در ضلع سوم مثلث قرار بگیره.
چیزی که مسلمه اینه که ZR1X استاندارد های هایپرکارها رو تغییر داره.
! i M α η δ υ α R
۱۳ تیر ۱۴۰۴تازه این وزنی هم که اینجا نوشته شده ، هندیه …
اگه بالای 1.9 تن نباشه ، کمتر هم نیست …
امیر دهقان
۱۳ تیر ۱۴۰۴وزنی که اینجا برای هر سه ماشین ذکر شده وزن خشکه
وزن نهایی هر سه با مایعات بین 100 تا 150 کیلوگرم بیشتر خواهد بود
! i M α η δ υ α R
۱۳ تیر ۱۴۰۴امیر خان ، ارادت …
می دونم منظور کِرب ویت هست …
اما فکر نمی کنم وزن خشکش با مخلفات ، دقیقا 1780 باشه …
تجربه ثابت کرده به اعداد اعلامی اولیه خیلی ، نمیشه اعتماد کرد …
پک باتری ، داستان های خودش رو داره …
اگه با این هایبرید بازی ها ، وزن خشکش روی 1780 اومده باشه ، نمی دونم قابل قبول هست یا نه …
با توجه به قیمت ، هست …
روی کاغذ ، برای رقابت ، نیست …
اما همون جور که گفتم ، فکر نمی کنم …
وزن خشکش با مخلفات ، می خوره در حدود 1.9 باشه …
حسن
۱۳ تیر ۱۴۰۴خب معیار قیمت برا دنیای واقعیه خودرو ملاک خوبی نیست اینجا اعداد و عملکرد مهمه قیمت برا کلکسیوندارها و تجار مهمه
چرا ممکنه یک وزن سنگین نسبت به به یک وزن سبک سریعتر به جلو پرتاب شود
نیروی وارده از یک بازوی قدرتمند تر بر یک مولفه تاثیر بیشتری نسبت به یک بازوی ضعیفتر بر همان مولفه دارد
اینجا محور عقب اصل و مبنا است
و موتور برق در محور جلو برای سنگین سازیه جلوی خودرو و همسان سازیه وزن بین دو محور و جلو گیری از هرز گردی و هدر رفت قدرت وارد شده بر محور عقب عمل میکنه یعنی کشش ایجاد شده توسط محور برقی مانع هدر رفتن انرزی در محور عقب میشه
پس محور عقب اصل اصولی است
قدرت وارد شده بر محور عقب در کوروت از دوتای دیگه بیشتره و در کوروت 1100 اسب است پس زودتر به جلو پرتاب میشه و در اصل شتاب بهتری میگیره
و در اینجا شاهکار موتور تک سوز کوروت با 1100 اسب خودش را نشون میده
جرمی کلارکسون
۱۳ تیر ۱۴۰۴همه رو ناک اوت کرد با قیمتش🥊
بنظرم طراحیش از مکلارن و فراری هم قشنگ تره
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2025/07/Corvette-ZR1X-3.jpg
Kktoos
۱۳ تیر ۱۴۰۴فعک نکنممممم
🇩🇪هیتلر»
۱۳ تیر ۱۴۰۴😐😐😐
حد خودشو باید بدونه!!!!
این مثلث مقدسه🪙
حالا بوگاتی توربیون یا کونیگزگ جسکو توی این حلقه قرار بگیره یک چیزی آخه کوروتتتتت؟؟؟؟
الان میدونم آمریکایی فنای تعصبی میان برای دریدن بنده! ولی هرچیزی جا و مقام خودشو داره
اصلا مال این حرفا نیست کوروت
Alireza
۱۳ تیر ۱۴۰۴چون باهاش حال نمیکنی پس نمیتونه باشه بله
حسن
۱۳ تیر ۱۴۰۴باید معیارهای انتخایت را بگی نمیشه که کشکی برا همه مرجع باشی
شتابشون بهتره حداکثر سرعتشون بهتره پیست هم که نامعلومه هیچ کدوم هم که از نظر تیپ و قیافه بهتر نیستن ملاکهایی که داری را بگو ببینیم منطقیه یا فقط از رو علاق و تعصبه
مازیار
۱۳ تیر ۱۴۰۴خیر
مسئله فقط اعداد و ارقام نیست و این تو مقایسه Z06 و 750S به خوبی مشخص شد. جایی که اعداد و ارقام نزدیک بهم اما تفاوت بسیار بود
و درمورد اینها هم تکرار خواهد شد
Amir Machine
۱۳ تیر ۱۴۰۴چه جالب!
نمیدونستم 670 اسب و 620 نیوتن متر تنفس طبیعی نزدیک 750 اسب و 800 نیوتن متر توئین توربو محسوب میشه…
مازیار
۱۳ تیر ۱۴۰۴منظورم اعداد و ارقام شتاب و درگ بود دوست عزیز.
الان یه درگ یا لپتایم بین Z06 و 750S برگزار بشه قطعا نتیجه نزدیک خواهد بود اما در نظر کارشناسان، تفاوت خیلی بیشتر از ۶۷۰ تا ۷۵۰ بود. یه سری به اون مقاله بزن و ببین که به چه مواردی اشاره شده. به نظرم بین اینها هم همون موارد دخیل خواهد بود
M
۱۳ تیر ۱۴۰۴دلتون رو به همون موارد کوچیک خوش کنید
تا طعم تلخ شکست رو فراموش کنید
مازیار
۱۳ تیر ۱۴۰۴موارد کوچیک از نظر کارشناسان پدال؟
نه ممنون من همون کارشناسان مجلات رو ترجیح میدم
M
۱۳ تیر ۱۴۰۴آره آره بچسب به همون کارشناس هایی بریتانیایی که از مکلارن (اسما) بریتانیایی ( در باطن بحرینی) تعریف میکنن
یه دونه مقاله دیدی فکر کردی خبریه
از هر ده تا مقاله مقایسه کوروت و مکلارن ۹ تاشون کوروت رو تحسین و تمجید میکنن و برنده اعلام میکنن حالا یه دونه از قضا (مجله انگلیسی) پیدا شده از مکلارن تعریف کرده
تو هم دلت رو به همون خوش کن.
مازیار
۱۳ تیر ۱۴۰۴بیار اینجا منعکس کن مقایسههایی که کوروت رو بالاتر از مکلارن قرار دادن. ۹ تا هم نه ۲ تا کافیه
و اگه نکردی ادعا هم نکن
Taha Ayoobi
۱۳ تیر ۱۴۰۴سلطان مازیار شما سفت بچسب به همون مت واتسون و رفیقاش که بهترین منابع هستن.
تو اون مقاله فقط مونده بود بگه ما تعصب داریم پس کوروت بد است.
از کابین کوروت ایراد میگرفت!بعد از کابین لخت و بی همه چیز مکلارن تعریف میکرد.
ذاتا با پست ها و منابع بی منطق حال میکنی
Taha Ayoobi
۱۳ تیر ۱۴۰۴مازیار جداً اگه دوربین مخفیه دیگه بسته خیلی طولانی شده.
Amir Machine
۱۳ تیر ۱۴۰۴قطعا یه ماشین ۳۳۰ هزار دلاری باید از یه ماشین ۱۳۰ هزار دلاری حس و حال بهتری داشته باشه، اگه نداشته باشه عجیبه!! و البته که تعصب بریتانیاییها روی ماشینهاشون و ضدیتشون با ماشینهای آمریکایی هم بیتاثیر نیست!!
اینجا هم قطعا ZR1X از لحاظ حس و حال رانندگی و پرفورمنس پیست در حد هایپرکارهای فراری و مکلارن نخواهد بود و کسی هم انتظار نداره با یکدهم قیمت چنین باشه ولی بدون شک سوپرکارهایی مثل روئلتو، جانشین SF90 و حتی والهالا رو اذیت خواهد کرد
مازیار
۱۳ تیر ۱۴۰۴گل گفتی پسر منم همینو میگم
بحث اعداد و ارقام فقط بخشی از خصوصیات یک محصول موتوراسپرت هست.
مازیار
۱۳ تیر ۱۴۰۴طاها
اولا گمون نکنم اتهام طولانی شدن از طرف کسی که روزی چهل تا کامنت میفرسته ( از جمله :
بله . که . را . از . برای . خوبه . باشه . اوکی . موافقم . موافق نیستم ) به دیگران اتهام خیلی واردی باشه. اگه بر
دوما هیچکس مجبورت نکرده وارد بحث بشی تا طولانی بودنش رو تحمل کنی
اگه تحملش برات سخته به این توجه داشته باش که دیگران کار سختتری انجام میدن!!
Taha Ayoobi
۱۳ تیر ۱۴۰۴مازیار چجوری میتونی این کارو بکنی.
چجوری میتونی هم جواب بدی، درحالی که در اصل جواب ندادی و پیچوندی.
ایول واقعا.
Siyavash
۱۳ تیر ۱۴۰۴نمیتونه جایه پورشه رو در این ضلع بگیر ولی به شدت رقیب قابل احترام و بزرگی هست با دستاورد های عالی..👍
Arash Kashani
۱۳ تیر ۱۴۰۴ماشین آمریکایی همیشه نشون دادن کسایی که دنبال پرفورمنس واقعی بودند
سراغشون میرفتن
ماشینی که حداقل نیم میلیون دلار قیمتش باشه
خب عجیبم نیست که پرفورنمنس خوبی هم بده
از استینگری با 65/000 دلار تا ZR1X با 250/000 دلار
همگی تو سگمنت خودشون حرف اولو میزنن
و همه این دستاورد ها فقط تو 6 سال اتفاق افتاده
LH44
۱۳ تیر ۱۴۰۴نمیشه قاطعانه گفت بله یا خیر. همه چیز هایپر کار ها قدرت موتور نیست. باید مشخصات ایرودینامیکی مثل میزان داون فورس در یک سرعت خاص و خیلی چیزهای دیگه مشخص بشه. ولی شخصن بعید بدونم کوروت در حد w1 و f80 باشه.
amirboss
۱۳ تیر ۱۴۰۴داداش های عزیز همینطور که گفتم کوروت نمیتونه هایپرکار باشه و ضلع این مثلث نیست.
هایپرکار یا ابرخودرو به خودروهایی گفته میشود که در بالاترین سطح از عملکرد، فناوری و طراحی قرار دارند. این خودروها فراتر از سوپراسپرتها هستند و معمولاً با تولید محدود و قیمتهای بسیار بالا به بازار عرضه میشوند. ویژگیهای اصلی هایپرکارها شامل سرعت، طراحی خاص و منحصربهفرد، و فناوریهای پیشرفته است.
تعریف دقیقتر هایپرکار:
عملکرد بالا:
هایپرکارها دارای موتورهای قدرتمند و تواناییهای دینامیکی فوقالعادهای هستند که آنها را از سایر خودروها متمایز میکند.
تولید محدود:
معمولاً تعداد کمی از این خودروها تولید میشود و به همین دلیل بسیار کمیاب و خاص هستند.
قیمت بالا:
هایپرکارها به دلیل استفاده از فناوریهای پیشرفته و مواد گرانقیمت، قیمت بسیار بالایی دارند.
طراحی منحصربهفرد:
طراحی هایپرکارها معمولاً بسیار خاص و متمایز است و به گونهای است که توجه همگان را به خود جلب میکند.
فناوری پیشرفته:
این خودروها از جدیدترین فناوریهای روز دنیا در زمینه موتور، سیستمهای الکترونیکی و آیرودینامیک بهره میبرند.
امیدوارم منظورم رو در مورد کوروت فهمیده باشید.
M
۱۳ تیر ۱۴۰۴هایپرکار باید همه چیش متفاوت باشه مثل تفاوت اس اف ۹۰ و اف ۸۰ هم موتورهاشون هم ظاهرشون فرق داره مک لارن هم موتورش از نو ساخته شده کوروت ولی همون استینگریه که توربو و موتور برقی بهش اضافه شده
amirboss
۱۳ تیر ۱۴۰۴داداش کوروت تیراژ پایین نیست به همین دلیل مثل فراری و مک لارن کمیاب و خاص هم نیست.
مواد گرون قیمت در حد فراری و مک لارن توش بکار نرفته.
از همه مهمتر گرون قیمت هم نیست!
کوروت از کوپه اسپرت به سوپر اسپرت ارتقا پیدا کرده داداش اما هایپر کار نه.
Cadillac-V
۱۳ تیر ۱۴۰۴خب کوروت که همه این ویژگی ها رو داره
amirboss
۱۳ تیر ۱۴۰۴نداره داداش
Cadillac-V
۱۳ تیر ۱۴۰۴بفرمایید چیشو ندارع؟
R@min
۱۳ تیر ۱۴۰۴اتفاقا راجب اون دو ماشین هیچ چیز جدید، پیشرو و متفاوتی وجود نداره، صرفا نسخه هایی هاردکور از مدل های پایین تر هستن.
amirboss
۱۳ تیر ۱۴۰۴داداش Cadillac-V
کوروت تیراژ پایین نیست به همین دلیل مثل فراری و مک لارن کمیاب و خاص هم نیست.
مواد گرون قیمت در حد فراری و مک لارن توش بکار نرفته.
از همه مهمتر گرون قیمت هم نیست!
کوروت از کوپه اسپرت به سوپر اسپرت ارتقا پیدا کرده داداش اما هایپر کار نه.
! i M α η δ υ α R
۱۳ تیر ۱۴۰۴قبلا هم گفتم …
گذشته از اینکه ZR1 دوست داشتنی و بسیار سر حاله …
اما دوست دارم حتی برای نسخه ای که قرار بود نام زورا توی شناسنامه اش بیاد اما نشد ، از کلمه ترسناک ، استفاده کنم …
اونقدری به دانش و تجربه تیم کوروت ریسینگ اعتماد دارم که چشم بسته این دسته گل GM رو هم رقیب هایپرکارهای فراری و مک لارن بدونم …
اما رقابت در بالاترین سطح ، همیشه اولا میلی متری بوده و هست …
و به قولی بالا و پایین هم ، داره …
اگه ZR1X تایم بهتری زد ، با این قیمت ، فراتر از شاهکار کرده و اگه نزد فدای سرش …
چیزی از ارزش هاش کم که نمیشه هیچ ، به ارزش های برند کوروت بسیار هم اضافه میشه …
ثانیا ، در نظر بگیریم برای پایین آوردن وزن ، باید قیمت رو بالا ببری …
از متریالی استفاده کنی که در هر صورت قیمت رو بسیار بالا می بره …
رقیب که از نظر من قطعا هست ، چون به سرزمین هایپرکاره مهاجرت کرده …
قطعا با نشون دادن اسکیلزهاش ، می تونه تابعیت این سرزمین رو هم بگیره …
اما اگه نتونه به خوبی یه ” نِیْ تییو ” توی پیست ایتالیایی صحبت کنه ، نباید خیلی ازش خرده گرفت …
همین که باعث بشه تمپوی زندگی در موتور اسپرت برای ما بالاتر بره ، همه برنده ایم …
حقیقت همیشه از دل قیاس ، رخ می نمایاند …
و چه قیاسی از این لذت بخش تر …
Taha Ayoobi
۱۳ تیر ۱۴۰۴همه اش یاد اون حرف خودتون میوفتم
زمان
! i M α η δ υ α R
۱۳ تیر ۱۴۰۴طاها جان …
اگه منظورت رو اشتباه متوجه نشده باشم ، فکر کنم منظورم رو اشتباه متوجه شدی …
من دارم ازش تعریف می کنم …
زمان اثبات میکنه ، که این هیولا می تونه رقیب شایسته ای برای فراری و مک لارن باشه …
Taha Ayoobi
۱۳ تیر ۱۴۰۴نه نه نه
فهمیدم دارید تعریف میکنید،
در کل گفتم که هر پیشبینی که میشه، چون الان مثلا همینجا کلی نظر متفاوت داریم، همه اش رو زمان مشخص میکنه.
Taha Ayoobi
۱۳ تیر ۱۴۰۴من کامنتمو ناقص نوشتم ببخشید
Scuderia Ferrari
۱۳ تیر ۱۴۰۴نتیجه تو پیست معلوم میشه ….
گرچه همه میدونیم نتیجه چی میشه 😉😉
کوروت ZR1X باید با جانشین SF90 استراداله رقابت کنه
Cadillac-V
۱۳ تیر ۱۴۰۴نتیجه کاملا چند وقت پیش مشخص شد
زمانی که کورورت ZR1 اومد و روئلتو و Sf90 رو تو درگ شکست داد
قطعا ZR1X دیگه درحد سوپراسپرت های لامبورگینی و فراری نیست و باید با هایپر کارها مقایسه بشه
Mehdiii21
۱۳ تیر ۱۴۰۴عزیز من لامبورگینی چند سال پیش اعلام کرد که شتاب و اینجور چیزا اولویت اولش نیست. مگه همه چی درگه که همش حرف از شکست دادن و شکست خوردن میزنید باور کنید چیزای خیلی مهم تری هم هست
مگه من و شما و بیشتر کاربران بچه چهارده پونزده ساله ایم که بخوایم با چند تا درگ یا تاپ اسپید بگیم کدوم ماشین برتره
https://www.pedal.ir/lamborghini/%D9%87%D9%86%D8%AF%D9%84%DB%8C%D9%86%DA%AF-%D8%A7%D9%88%D9%84%D9%88%DB%8C%D8%AA-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D9%84%D8%A7%D9%85%D8%A8%D9%88%D8%B1%DA%AF%DB%8C%D9%86%DB%8C/
اینم منبع که بعدا نگی بدون منبع صحبت نکنید
Cadillac-V
۱۳ تیر ۱۴۰۴اولا اگه شما ۱۵ سالته به من ربطی ندارع من رو جزو خودتون حساب نکنید
دوماً اوکی لامبورگینی قبول
بقیشون چی؟
AMBarzegar
۱۳ تیر ۱۴۰۴رفیق ناراحت نشو نمیخوام تو ذوقت بزنم
من به اون درگ اعتقادی ندارم چطور میشه توی تقریبا همه درگ ها فراری لامبو رو ببره ولی اینجا انگار یه بچه رو انداخت پشت فرمون اصلا خبری از اون شتاب ثانویه وحشتناک فراری خبری نبود نمیگم کوروت رو حتما میبرد اما لامبو رو رد میکرد
من به همین دلیل هست که دنبال یه درگ
درست و حسابی ام
این بی طرفانه میگم
Cadillac-V
۱۳ تیر ۱۴۰۴کلا هر درگی که اروپایی پیروز بشه معتبره
JaMsHiD-B
۱۳ تیر ۱۴۰۴به قول آقا طاها
این درگ چی داره که هی از دکلش میرید بالا
یه خط مستقیمه دیگه
مردی ماشینو توی پیست مقایسه کن
Taha Ayoobi
۱۳ تیر ۱۴۰۴جمشید حرف تا حدی درسته، پیست توانایی های بیشتری از ماشینو به چالش میکشه ولی درگ هم چیز بی اهمیتی نیست.
توانایی لانچ کنترل، شتاب اولیه، شتاب ثانویه، حداکثر سرعت در مسیر و ویژگی های دیگه که خیلی هاشون توی لپ تایم پیست تاثیر گذارن.
Mehdiii21
۱۳ تیر ۱۴۰۴من متولد بهمن 1374 هستم و کمش 12 سالی میشه که حداقل روزی یه بار به پدال سر میزنم و تو این مدت یاد گرفتم که به نظرات بقیه احترام بذارم و با احترام رفتار کنم و هدفم این بوده بجای اینکه بخوام رکورد کامنت هام زیاد بشه اطلاعاتم زیاد بشه
یسریا از جمله شما درمقابل هر چیزی انقدر گارد گرفتید که فکر میکنید همه دشمنتون هستن، عزیزم من نگفتم 15 سالته یذره با دقت بخونی دارم میگم 15 سالت نیست که بخوای اینجوری رفتار کنی،
بعدشم روی صحبتم با همه بود نه فقط شما. کسی که شتاب صفر تا صد و چهارصد متر و حداکثر سرعت رو دلیل برتری یه ماشین میدونه از نظر من هنوز بزرگ نشده (کلی دارم میگم به خودت نگیر)
به عنوان یه فن لامبورگینی میگم چه کوروت چه هر ماشین دیگه ای لامبورگینی رو شکست داده دمش گرم اصلا اگه توی پیست هم f80 و w1 هم شکست داد دمش گرم
هیچ ماشینی هیچوقت برتر نمیمونه چون یه روزی برتر از اون ساخته میشه
Taha Ayoobi
۱۳ تیر ۱۴۰۴آخ آخ آخ اسکودریا😂
Yasin.sn
۱۳ تیر ۱۴۰۴موتور مکلارن در جدول به اشتباه V6 نوشته شده .
Mehdiii21
۱۳ تیر ۱۴۰۴در اینکه کوروت ماشین شایسته ای هست شکی نیست ولی وقتی نسبت قدرت به ازای هر لیتر و وزن (البته وزن کوروت دقیق نیست) رو مقایسه کنیم یجورایی به جواب میرسیم، غیر از اینا فراری و مک لارن یه پرستیژ دیگه ای دارن ولی کوروت از اون دوتا زیباتره ولی چیزی که توی این ماشین ها مهمه نه زیبایی نه شتاب صفر تا صد و چهار صد، مهم زمانیه که توی پیست های مختلف ثبت میکنن نه صرفا نوربرگرینگ و فاکتور های دیگه ای مثل میزان داون فورس، هندلینگ، تکنولوژی بکار رفته و…
درکل الان نمیشه قضاوت کرد و کل کل کنیم فقط باید منتظر چند تا لپ تایم بمونیم
البته که اینا نظر شخصی منه و نظر بقیه هم محترم
NXGHT RNR
۱۳ تیر ۱۴۰۴یه قاتل هایپرکار هیچ وقت هایپرکار نمیشه …
Dinosaur V12🦖
۱۳ تیر ۱۴۰۴ZR1X اول باید بیاد ببینیم SF90 و روئلتو رو میتونه بزنه یا نه،بعد باید بگیم بگیم قابل مقایسه با F80 یا W1 هست یا نه.فعلا هم ZR1عادی همSF90 از روئلتو شکست خوردن(۹.۸، ۹.۵ دربرابر ۹.۳۶):
https://www.youtube.com/shorts/0Mq0P96A3uo
با فیلتر شکن ببینید.
دایی ناصر V12🦖
۱۳ تیر ۱۴۰۴تازه این رکورد بدون شرایط آب هوایی خاص و با لاستیک های استاندارد ثبت شده.برعکس اون ۹.۳ ال تی ۷۶۵. یعنی میتونه زیر ۹.۳ هم بزنه
Cadillac-V
۱۳ تیر ۱۴۰۴شما هم درگ کوروت ZR1 رو با فراری Sf90 و لامبورگینی روئلتو تماشا کن اونم بدون فیلتر شکن:
https://www.pedal.ir/chevrolet/corvette-zr1-vs-ferrari-sf90-vs-lamborghini-revuelto-drag/
جایی که لامبورگینی و فراری جفتشون توسط شورولت کوروت رفتن کنار
دایی ناصر V12🦖
۱۳ تیر ۱۴۰۴تو اون ویدئو کوروت جانت چه تایمی ثبت کرد؟….۹.۳؟…۹.۴؟….۹.۵؟دیگه ۹.۶؟……………
۴.۱ دهم ثانیه از روئلتو توی درگ کندتره.تازه داری پوزشم میدی؟🥱https://www.youtube.com/shorts/0Mq0P96A3uo. عه وا،۴دهمم نبود ۵دهم بود
Dinosaur V12🦖
۱۳ تیر ۱۴۰۴۲۹۶ جی تی بی هم مجری برنامه پارسال تو درگ با کادیلاک لمانز ۱۰.۰ثبت کرد.یعنی کورتتون از ماشین ۸۳۰ اسبی ۲دهم ثانیه کند تره.ینجا هم با ZR1 ۹.۸.عمدا برای روئلتو و SF90 راننده ی 🍍خل نشونده بودن که ببازه.(وگرنه اون ۹.۶ ی که برای sf90 توی کاروارو ثبت شده بود و ۹.۳روئلتو توی درگ تایمز چیه؟)این ۹.۸می هم که مدام میفرستی چیز خاصی نیست lt765 هم دقیقه همین تایم ثبت کرده:https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://fastestlaps.com/models/mclaren-765lt&ved=2ahUKEwikvM_o1qOOAxXrTaQEHbDkADsQFnoECFMQAQ&usg=AOvVaw13JBJZ_HJdPxUla3Fra_e6
Taha Ayoobi
۱۳ تیر ۱۴۰۴کوروت چه کردههه، همه رو دیوونه کرده.
حالا همه باهم،
کوروت چه…
ساکت نباش آقا
Taha Ayoobi
۱۳ تیر ۱۴۰۴خیلی داره جذاب میشه داستان
لطفاً همه شرکت ها سریع تر عرضه کنید.
حسن
۱۳ تیر ۱۴۰۴هایپر کار تعریفش چیه
از نظر شتاب که این دو تا را با ZR1 هم میشه مقایسه کرد
حداکثر سرعت هم که هر دو تا بازنده ان
میمونه پیست و وزن به نظر من قدرت وحشتناک موتور بنزینی تفاوت وزن را جبران میکنه تفاوته بین یک قدرت مستمر بدون افت و متمرکز با دو یا سه قدرت ترکیبی. این خودرو موتور برقیش فقط تعادل بین چرخها را برقرار میکنه تا از سکون تا حرکت در جا نزنن و نلغزن
از هر نظر حساب کنی برتری داره نسبت به این دو تا