شورلت

سریع‌ترین کوروت‌های تاریخ، از نسل اول تا نسل هشتم

سفری در تاریخچهٔ نمادین‌ترین خودروی اسپرت آمریکا داشته‌ایم تا با سریع‌ترین نسخهٔ هر نسل آن از روزهای اولیه تا آینده آشنا شویم.

شورلت کوروت بیش از نیم قرن نماد خودروهای اسپرت آمریکایی بوده است. کوروت همواره در خط مقدم نوآوری خودروهای آمریکایی قرار داشته و رکوردها را هم در جاده و هم در پیست شکسته است؛ اما کوروت فقط نماد قدرت و سرعت نیست بلکه برای اقشار متوسط جامعه راهی قابل‌دسترس برای ورود به دنیای سوپراسپرت‌ها محسوب می‌شود. درحالی‌که سوپرکارهای اروپایی معمولاً بیشتر در پوستر اتاق نوجوانان دیده می‌شدند، کوروت با پرفورمنسی نسبتاً نزدیک می‌توانست در پارکینگ خانه آمادهٔ رانندگی باشد.

همین پرفورمنس در دسترس و ارتباط با مردم عادی باعث شد کوروت دهه‌ها دوام بیاورد و محبوبیت بالایی داشته باشد. حال در ادامه قصد داریم با سریع‌ترین کوروت‌های تاریخ آشنا شویم. در این لیست، از نمونه‌ها اولیهٔ این افسانهٔ آمریکایی گرفته تا مدل‌هایی که در آیندهٔ نزدیک معرفی خواهند شد را بررسی می‌کنیم.

نسل اول، ۱۹۵۷

چهار سال پس از معرفی نسل اول کوروت و دو سال پس از ارائهٔ اولین کوروت V8، در مدل ۱۹۵۷ این ماشین به لطف چند بهبود پرفورمنسی، وارد تاریخ خودروهای اسپرت آمریکا شد. این ارتقاءها شامل ارائهٔ گیربکس چهار سرعتهٔ دستی و پیشرانهٔ ۴.۶ لیتری V8 انژکتوری می‌شد که شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت را به ۵.۷ ثانیه و زمان پیمودن ۴۰۰ متر را به ۱۴.۳ ثانیه رساند. کوروت ۱۹۵۷ جایگاه خود را به‌عنوان سریع‌ترین خودروی اسپرت آمریکا در فرهنگ‌عامه ثبت کرد.

نسل دوم، ۱۹۶۷

جهان خودرو در اواخر دههٔ ۶۰ جهش‌های تکنولوژیک را تجربه کرد و کوروت هم از این قاعده مستثنی نبود. مدل ۱۹۶۷ اوج نسل دوم کوروت محسوب می‌شد. در این سال موتورهای متعددی ارائه می‌شد که قوی‌ترین آن‌ها ۷ لیتری V8 با ۴۳۵ اسب بخار قدرت و ۶۲۴ نیوتن متر گشتاور بود. این نیرو در کنار گیربکس چهار سرعتهٔ دستی، کوروت را ظرف تنها ۴.۹ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رساند که حتی طبق استانداردهای امروز هم شتاب چشمگیری است.

نسل سوم، ۱۹۷۰

در سال ۱۹۷۰ شورلت برای نسل سوم کوروت پیشرانهٔ عظیم ۷.۴ لیتری V8 را ارائه کرد. این موتور خروجی فوق‌العاده‌ای برابر با ۴۶۰ اسب بخار قدرت و ۶۶۴ نیوتن متر گشتاور داشت. شاید باورش سخت باشد که کوروت C8 استینگری امروزی تنها ۳۰ اسب بخار قدرت بیشتری نسبت به C3 سال ۱۹۷۰ دارد. این پیشرانه ۷.۴ لیتری با گیربکس‌های چهار سرعتهٔ دستی و سه سرعتهٔ اتوماتیک قابل انتخاب بود که در نمونهٔ اتوماتیک شتاب ۴.۵ ثانیه‌ای را فراهم می‌کرد. در سال ۱۹۷۱ قدرت این موتور به ۴۲۵ اسب بخار کاهش پیدا کرد و این آخرین باری بود که در کوروت قدرتی بیش از ۴۰۰ اسب بخار را می‌دیدیم تا اینکه در سال ۱۹۹۳ نسخهٔ بروز شدهٔ C4 ZR1 دوباره این مرز را رد کرد.

نسل چهارم، ۱۹۹۳

کوروت C3 پس از یک دهه و نیم تولید، با کاهش فروش مواجه شد. این ماشین به اصلاحات ظاهری کامل و ارتقاء پرفورمنس نیاز داشت تا بتواند در دههٔ ۸۰ رقابت کند. شورلت نیز هردو مورد را انجام داد و کوروت C4 را با ظاهری کاملاً جدید و آینده‌نگر و همین‌طور کوچک‌تر و سبک‌تر به بازار فرستاد. C4 خودروی مدرن و چابکی بود که با استقبال چشمگیری مواجه شد و طی یک سال بیش از ۵۰ هزار دستگاه فروخت. حرکت انقلابی شورلت اما در سال ۱۹۹۰ رقم خورد یعنی زمانی که C4 ZR1 معرفی شد.

این مدل که با همکاری لوتوس توسعه پیدا کرده بود، با پیشرانه‌ای که برخلاف همهٔ کوروت‌های قبل و بعد از خود چهار سوپاپ در هر سیلندر داشت، ۳۷۵ اسب بخار قدرت را ارائه می‌کرد در زمانی که اکثر خودروهای بازار حداکثر ۳۰۰ اسب بخار قدرت داشتند. سپس در سال ۱۹۹۳ قدرت ZR1 به ۴۰۵ اسب بخار رسید تا پس از ۲۲ سال دوباره کوروت از مرز ۴۰۰ اسب بخار عبور کند. با این افزایش نیرو، شتاب ZR1 نیز به ۴.۳ ثانیه رسید. از این نسخه کمتر از ۲ هزار دستگاه ساخته شد و امروزه یکی از محبوب‌ترین کوروت‌ها در بازار دست‌دوم محسوب می‌شود. تنها مشکل C4 ZR1 قیمت بسیار بالای آن بود که به تصویر پرفورمنس مقرون‌به‌صرفهٔ کوروت لطمه زد و نهایتاً به خاتمهٔ تولید ZR1 انجامید.

نسل پنجم، ۲۰۰۲

نسل پنجم در ژانویهٔ ۱۹۹۷ در نمایشگاه دیترویت رونمایی شد. یکی از تغییرات بزرگ در این نسل، انتقال گیربکس به عقب بود که توزیع وزن ۵۰-۵۰ را فراهم می‌کرد و باعث بهبود هندلینگ می‌شد. سپس در سال ۲۰۰۱ نسخهٔ Z06 به‌عنوان جانشین ZR1 قبلی معرفی شد. C5 Z06 از نسخهٔ تقویت‌شدهٔ پیشرانهٔ ۵.۷ لیتری ۳۵۰ اسب بخاری LS1 کوروت C5 معمولی استفاده می‌کرد که قدرت بیشتری برابر با ۳۸۵ اسب بخار داشت. این رقم در سال ۲۰۰۲ به ۴۰۵ اسب بخار قدرت افزایش یافت تا دقیقاً برابر با قدرت ZR1 نسل قبلی باشد. بااین‌وجود، Z06 بسیار سبک‌تر بود و به همین دلیل از همه لحاظ به‌جز حداکثر سرعت سریع‌تر از C ZR1 عمل می‌کرد. در آزمایشی در سال ۲۰۰۴، C5 Z06 ظرف ۳.۹ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسید.

نسل ششم، ۲۰۰۹

عملکرد خیره‌کنندهٔ کوروت ZR1 در سال ۲۰۰۹ جهان خودرو را شوکه کرد و فراری‌ها، پورشه‌ها و لامبورگینی‌ها را در گردوغبار خود جا گذاشت. ZR1 چه در پیست و چه خط مستقیم، بهترین پرفورمنس را برای کوروت به نمایش گذاشت به‌گونه‌ای که در نوربرگ‌رینگ رکورد جدیدی به ثبت رساند و اولین کوروتی بود که از مرز سرعت ۲۰۰ مایل بر ساعت یا ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت عبور کرد و رسماً به حداکثر سرعت ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت رسید. C6 ZR1 مفهوم خودروی پرفورمنس بالای قابل‌دسترس را هم بازتعریف کرد زیرا قیمت پایهٔ حدود ۱۰۰ هزار دلاری آن بسیار ارزان‌تر سوپرکارهایی با پرفورمنس مشابه بود؛ بنابراین، تعجبی ندارد که جرمی کلارکسون ZR1 را به‌عنوان خودروی سال از نگاه خودش انتخاب کرد.

نسل هفتم، ۲۰۱۹

۲۰۱۹ آخرین سال تولید نسل هفتم کوروت بود و درنتیجه آخرین کوروت‌های موتور جلو در این سال از خط تولید خارج شدند. ZR1 مدل ۲۰۱۹ راهی مناسب برای پایان دادن به این فصل از تاریخ کوروت بود زیرا قوی‌ترین کوروت تاریخ محسوب می‌شد و پرفورمنسی فوق‌العاده بالا در همهٔ زمینه‌ها ارائه می‌کرد. از شتاب و مسافت توقف گرفته تا حداکثر سرعت ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت و شتاب جانبی، معیاری وجود نداشت که ZR1 در آن برتری نداشته باشد. این کوروت با ۷۵۵ اسب بخار قدرت، بدون شک بهترین هدیه‌ای بود که می‌توانستیم برای پایان دوران کوروت موتور جلو داشته باشیم.

نسل هشتم، ۲۰۲۱ تا…

نسل هشتم کوروت بزرگ‌ترین تغییر تاریخ این ماشین را تجربه کرده است. البته شورلت از دههٔ ۶۰ یا ایدهٔ کوروت موتور وسط درگیر بوده اما تا سال ۲۰۲۰ به‌جز چند پروتوتایپ حاصلی در پی نداشت. C8 با ترکیب موتور وسط و پرفورمنس فوق‌العاده، موج جدیدی از خریداران را به سمت کوروت جذب کرد و نسخهٔ Z06 با قوی‌ترین موتور V8 تنفس طبیعی جهان، همه‌چیز را هیجان‌انگیزتر کرد. در حال حاضر، Z06 سریع‌ترین نسخهٔ کوروت C8 محسوب می‌شود اما این پایان ماجرا نیست و شورلت قصد دارد با نسخه‌های ZR1 و زورا، یک بار دیگر رکوردهای خود را بشکند. دراین‌بین، زورا با قوای محرکهٔ هیبریدی و حدود ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت، وارد قلمروی هایپرکارها خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۱ رای
منبع
CarBuzz

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۲ دیدگاه‌ها

  1. ® Mike

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    به به . عشق کردم . اون نسل ۲ و ۳ خوراک فیلمای آمریکایی و اون نسل ۶ هم که پای ثابت همه نید فور اسپیدا و بازیای ماشینی بود .

    موافقم 65
    مخالفم 3
    1. Amir

      ۱۴ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (37 ديدگاه)

      من از نظر ظاهری نسل ۷ رو دوست دارم

      موافقم 18
      مخالفم 0
  2. Behi

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (146 ديدگاه)

    نسل دوم و سوم بسیار زیبا و با اصالته

    موافقم 41
    مخالفم 3
    1. (Ali(chevynova

      ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (6818 ديدگاه)

      ماشالاه اصالت ۷۰ ساله
      چه کارنامه درخشانی
      چیزی که کوروت رو تبدیل کرد به اسطوره اون بود که با قیمت ارزونی که داشت تونست در دسترس همه باشه و تولید محدود بودن و چرم صندلی گاو هلندی بهونه ای نبود براش که نقطه ضعفهاش رو مثل اروپایی ها پوشش بده
      خوب بعد ۷۰ سال فروش بالا و محبوبیت زیاد همچنان این اسطوره تولید میشه و باید گفت ماشالاه امریکن کوروت

      موافقم 38
      مخالفم 63
      1. (Ali(chevynova

        ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (6818 ديدگاه)

        ممد
        چرا اینقدر داغ میکنی تو؟
        مثل بقیه باش یه ذره

        موافقم 7
        مخالفم 19
      2. مازیار

        ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (819 ديدگاه)

        تو مطلبی هم داره از اروپا بد میگه که یادآوری کرده بهترین کوروت با دست اروپایی ها ساخته شد
        #فان کاربران

        موافقم 14
        مخالفم 11
      3. سوشیانت

        ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (1931 ديدگاه)

        فعلا که بهترین کوروت ها c7 zr1 و c8 z06 هستن که هیچکدوم هیچ ربطی به اروپایی ها ندارن

        موافقم 6
        مخالفم 15
      4. مازیار

        ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (819 ديدگاه)

        حالا اگه از بحث اینکه کدوم نسبت به زمان خودش _ نه با معیار شما که ارقام روی کاغذ باشه _ بهتر بوده بگذریم، تو C8 هم که رد پای انکار ناپذیر اروپایی ها دیده میشه نوجوون

        موافقم 10
        مخالفم 3
      5. مازیار

        ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (819 ديدگاه)

        بگو ماشالاه😂

        موافقم 4
        مخالفم 2
  3. فرامرز

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (229 ديدگاه)

    خطاب به اون دوستی که چند روز قبل توی مطلب بنز گفته بود
    این ماشین ۲۰۰ تا بره همه‌ی قطعاتش از هم باز میشه
    حالا اینجا ببین دوست عزیز که کشورهای دیگه توی دهه ی ۳۰ شمسی یعنی ۷۰ سال قبل شتاب صفر تا صد زیر ۶ ثانیه داشتن که بعد از ۷۰ سال هنوزم واسه ما قفله
    خودت فکر کن ببین چقدر عقبین و وقتی یاد این عقب افتادگی افتادی به ۴۰۵ و پارس حلبی نگو سلطان چون سلطان واقعی جای دیگه ست که دست من و تو بهش نمیرسه

    موافقم 59
    مخالفم 6
  4. shetab-car

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (163 ديدگاه)

    نسل هشتم هم چهره جذاب و زیبایی داره اما یکم رنگ و بوی اروپایی گرفته به خودش بر خلاف قبلی ها که کالبد آمریکایی بیشتر توشون احساس میشه

    موافقم 28
    مخالفم 2
  5. Matin

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (22 ديدگاه)

    نسل ۶ چه هیولاییه

    موافقم 28
    مخالفم 2
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      اتفاقاً نسل ششم یکی از سبکترین‌ها در وزن اما در کیفیت متریال مصرفی از بدترین‌ها بود که وقتی از نزدیک ببینینش متوجه‌ استفاده‌ی زیاد از پلاستیک‌های بی‌کیفیت در این جیگر آمریکایی میشوید ، بخصوص قسمت عقب که اگر اشتباه نکنم فایبرگلاس بود و بعد از کارکردهای مشخصی دِفُرمه میشد و از ریخت میوفتاد !

      کروت یکی از هزاران نماد آمریکایی‌هاست که عجیب تعصبش را میکشند گویی پرچمشان هست .

      موافقم 9
      مخالفم 23
      1. سوشیانت

        ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (1931 ديدگاه)

        هیچ دلیلی وجود نداره تو ماشین اسپرت به کیفیت متریال توجه بشه شورولت تو نسل شش به خوبی به پرفورمنس که هدف اصلیش بود توجه کرد

        موافقم 3
        مخالفم 18
  6. مازیار

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (819 ديدگاه)

    نسل دوم واقعا زیباست، یه مجسمه خودش تراش آمریکایی

    موافقم 26
    مخالفم 3
  7. mercedes

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (327 ديدگاه)

    بعد از فورد gt بهترین آمریکاییه
    عسله لامصب عسللل

    موافقم 25
    مخالفم 3
  8. OldBoy

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (75 ديدگاه)

    کوروت حتی اسمشم شیک و خفنه

    موافقم 30
    مخالفم 1
  9. blackwing

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (895 ديدگاه)

    اواخر دهه ۶۰ و جهش تکنولوژی !! این جمله خیلی به موضوعات UFO و سروصداهای این روزها مترادفه !

    در هر حال ، انتخاب من C7 ZR1 مدل ۲۰۱۹ هست

    موافقم 17
    مخالفم 3
    1. نشناسی بهتره

      ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (389 ديدگاه)

      به قول مجریان گرند تور این از اون چیزایی که میخریش فرداش پشیمون میشی😂
      البته شوخی کردم چون واقعا خودروی محشریه

      موافقم 4
      مخالفم 13
  10. R@min

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1680 ديدگاه)

    بزرگترین ایراد این نسل وزن بالاش هست که متاسفانه بخاطر پایین نگه داشتن قیمت دارن ازش می گذرن.

    متاسفانه مدل ZR1 آینده بیشتر از 1700 کیلو وزن خواهد داشت.

    موافقم 11
    مخالفم 8
  11. فرشاد

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (932 ديدگاه)

    فقط نسل2و6

    موافقم 7
    مخالفم 2
  12. خخخ

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (244 ديدگاه)

    کوروت، اصالت ۷۰ ساله….

    موافقم 12
    مخالفم 6
  13. Kiavosh

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نسل هفتم بنظر من از همش قشنگ تره
    نسل ششم هم بسیار معروف و با اصالت

    موافقم 11
    مخالفم 1
  14. JDM سابق

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (378 ديدگاه)

    عشق واقعی بنده نمایان شد
    علاقه ام به این ماشین از سال دوهزار و ده آغاز شد یادمه سال دوهزار و دوازده یا سیزده یه نسخه از نید فور اسپید ماست وانتد واسه اندروید منتشر شد که به شدت پیشنهاد میکنم حتماً نصب و بازیش کنید همونجا بود که علاقه ای که بهش داشتم چند برابر شد. با اینکه این بازی ماشین هاش قدیمی هستن ولی تا الان هم بازیش میکنم.
    سی هشت زد ار وان هم هنوز اخبار کاملی ازش درز نشده. گیربکس هشت دنده دابل کلاج و موتور۵.۵ لیتری تویین توربو ۸۰۰ تا۸۵۰ اسبی بخار براش تدارک دیده شده. یسری رسانه هم میگن اکتیو آئرو براش در نظر گرفته شده بعضی ها هم اشاره نکردن. در مورد وزن هم چیزی نگفتن ولی امیدوارم از وزنش کم کرده باشن.

    ولی بین نسل بندی ها کوروت ها مدل C3 ZL1 رو خیلی دوست دارم مجهز به موتور L88 اما با بلوک سبک آلومینیومی 7لیتری مانیفولد رانر بلند که وظیفه تامین هوا در دور بالا برای میل سوپاپی با لیفت ۶۰۰ رو فراهم میکرد سیستم جرقه زنی دلو از نوع مگنتی بود که هم از شره خال زدن پلاتین خلاص میشد هم قدرت جرقه زنی بالایی داشت با نسبت تراکم ۱۲:۵ اینتیک هوا خنک ( بعداً دربارش توضیح می‌دهم اگر وقتش بشه) پیستون شاتون میلنگ فورج قدرتی بالای ۵۸۰ اسب تولید میکرد. گیربکس اتوماتیک M40 و دنده دستی مونچی m20.m21 و M22 که تفاوت در ضریب دنده ها و سایز شفت های گیربکس هست و دف ۱۲ پیچ جی ام رو که قویترین ماشین های دهه۶۰ جی ام یافت میشد رو این ماشین گذاشتن

    موافقم 18
    مخالفم 1
  15. OM.01

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (404 ديدگاه)

    به شخصه از نسل اول فیس لیفت 1959و نسل دوم ورژن 1963(اولین سال عرضهC2)رو خیلی دوست دارم

    هر دوی این نسخه ها در ضعیف ترین ورژن موتور عرضه در اون سال شتابشون از تمام چینی ها و کره ای ها و حتی ژاپنی های موجود در ایران بیشتره.

    در قدرتمندترین ورژن و موتور عرضه شده در اون سال هم با به پای گلف GTI و مینی کوپر s میان😃

    پ.ن=فکر کنم با توجه ضریب دنده عقب کوروت های 1959 و 1963(ورژن دنده ای) و توان فنی و گشتاوری که دارن شتاب 0 تا 60 کیلومتر در سربالایی لشگرک در حالت دنده عقب هم از سلاطین سقف حلبی جاده های ایران سریعتر باشه🤣 حیف که نمیشه تست کرد…

    موافقم 16
    مخالفم 1
  16. مانی

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (255 ديدگاه)

    اگه درست گفته باشم فکر کنم از نسل سوم و چهارم کوروت قبلا در ایران چند تایی پلاک شده بودند.الان نمی دونم سرنوشت آنها چی شده.کسی از این نمونه ها خبری داره؟

    موافقم 4
    مخالفم 0
  17. حسن

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1351 ديدگاه)

    جهان در اواخر دههٔ ۶۰ جهش‌های تکنولوژیک را تجربه کرد .
    دقیقا ده سال قبلش ما مملکتمون را به لجن کشیده بودیم و هیچ سهمی از این جهش تکنولوژی نصیب ما نشد جز خریت و نادانی.

    موافقم 26
    مخالفم 0
  18. aryan 25

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (108 ديدگاه)

    ببخشید بابت نامرتبط بودن موضوع
    حدودا اوایل آبان پارسال چنتا ترول به سایت زومجی وارد شدن و به دلیل افزایش تعداد کامنت ها که توسط این افراد بود عوامل زومجی از بن کردنشون خودداری کردن با ادامه پیدا کردن این موضوع تعداد ترول ها بیشتر شد و تقریبا زیر تمام پست ها بحث با ترول ها ادامه داشت و باعث افت شدید کیفیت کامیونیتی شد تا اینکه هفته پیش تعداد زیادی از کاربران تصمیم به ترک موقت سایت کردن
    حالا همین شرایط داره در پدال پیش میاد
    خواهش من اینه که این چند تا ترول که ترجیح میدم اسم نبرم رو سریع بن کنید و مطمئن باشید که باعث بالا رفتن کیفیت کامیونیتی میشه
    از کاربران هم خواهش میکنم به بحث با این افراد نپردازن

    موافقم 5
    مخالفم 4
    1. MC20

      ۱۴ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1615 ديدگاه)

      کیفیت کامیونیتی برای سایت ، نون میشه یا آب ؟

      موافقم 5
      مخالفم 1
  19. Arshia m3csl

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1017 ديدگاه)

    کوروت عالیه اگه برند اختصاصی بشه مثل پورشه با کیفیت و اسپرت میشه با چاشنی لاکچری خیلی جالب میشه برند کوروت مستقل باشه و برای پورشه ماکان و کیمن رقیب بده کوروت کوروت برند مستقل بشه پورشه رقیب جدی پیدا میکنه و سطح اسپرت ها میره بالا

    موافقم 4
    مخالفم 1
  20. BMW

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1222 ديدگاه)

    همه نسل های بسیار زیبا بود مخصوصا نسل های 2 ,3 ,5 ,6 ولی برای من نسل 7 خیلی فرق داره و برام هم زیبا و خاص هست

    موافقم 1
    مخالفم 0
  21. Mbslrmc

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (20 ديدگاه)

    کوروت نسل ۶ Z06 رو توی نید فور اسپید شیفت وقتی تیون میکردی هیچی جلوشو نمیتونست بگیره
    دو تا رقیب بیشتر نداشت مورسیه لاگو تیون و وایپر تیون
    اینقدر موتور ۷ لیتری این نسل خوب بود و گشتاور بسیار بالایی داشت که فکر کنم جرمی کلارکسون توی برنامه ی بررسی این ماشین با دنده ۵ شروع به حرکت کرد و داشت توی اخرای اون مسیره به نهایت سرعت دنده ۵ میرسید
    نسل ۸ اش هم که اصن معرکس مخصوصا z06

    موافقم 2
    مخالفم 0
  22. حمیدرضا

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (159 ديدگاه)

    عملکرد خیره‌کنندهٔ کوروت ZR1 در سال ۲۰۰۹ جهان خودرو را شوکه کرد و فراری‌ها، پورشه‌ها و لامبورگینی‌ها را در گردوغبار خود جا گذاشت.

    فاز نویسنده چی بود؟😂😂

    موافقم 2
    مخالفم 10
    1. (Ali(chevynova

      ۱۴ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (6818 ديدگاه)

      فازی نداشته
      واقعیت رو گفته که خوب برای اروپایی فن ها گران تموم شده

      موافقم 8
      مخالفم 2
      1. حمیدرضا

        ۱۴ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (159 ديدگاه)

        این چه واقعیتی هست که جز خود امریکایی دوستان کسی نمیبینه؟ 😂
        بیش از یک دهه از این کلیپ میگذره و بعد از این همه مدت هنوز چیزی از طنز ماجرا کم نشده🤪
        https://youtu.be/HFfzJH4e9tY

        موافقم 1
        مخالفم 4
    2. MC20

      ۱۴ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1615 ديدگاه)

      نویسنده فاز و نولش قاطی شده … وقتی میگم اینجا انگار قراره بیشتر همه دور هم فن آمریکایی باشیم یعنی همین … حمید رضا جان فقط بخون و بخند و رد شو … هر وقت فراری رفت از کوروت انجین خرید و بر مبنای اون ، انجینش رو توسعه داد ، این جفنگیات رو باور کن … حمیدرضا جان اوضاع خیلی خیطه 🤦‍♂️🤪🤐😱🤦‍♂️

      موافقم 4
      مخالفم 6
      1. حمیدرضا

        ۱۴ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (159 ديدگاه)

        اوضاع اونجایی ترسناک میشه که حرفای خودشون رو باور میکنن😂😂

        موافقم 2
        مخالفم 4
        1. MC20

          ۱۴ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1615 ديدگاه)

          🤦‍♂️😱😵🤪🤦‍♂️

          موافقم 1
          مخالفم 2
        2. آرتین

          ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (7 ديدگاه)

          کیا؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
  23. آرتین

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (7 ديدگاه)

    اون چهارم و پنجمیا خیلی زشت بودن مثل آدم فضایی که چشاشو پایینش کرده و با هیچکی حرف نمی زنه! 😅😄😅

    موافقم 1
    مخالفم 0
  24. آرتین

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (7 ديدگاه)

    اون چهارم و پنجمیا مثل آدم فضایی که چشاشو پایینش کرده و با هیچکی حرف نمی زنه! 😅

    موافقم 1
    مخالفم 0
  25. آرتین

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (7 ديدگاه)

    فقط خودم با خودم موفقم. کسی با من موافق نیست؟ یا مخالف.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا