شورلت

تست شتاب و سرعت شورولت کوروت Z51 در مسافت 1.6 کیلومتر

حتی با وجود نسخه‌های مختلف شورولت کوروت همچون Z06 و E-Ray، نسخه استاندارد کوروت C8 با پکیج Z51 نیز توانایی‌های عملکردی احساس‌برانگیزی دارد و اخیراً در تست سرعت و شتاب مسافت ۱.۶ کیلومتر (۱ مایل) شرکت کرده است.

در ویدئوی منتشر شده می‌توانیم حداکثر سرعت کوروت استاندارد مجهز به پکیج پرفورمنس Z51 در پایان مسافت ۱.۶ کیلومتر را تماشا کنیم. این خودرو دو بار تست را انجام می‌دهد و هر دو بار نیز شتاب گیری سریعی دارد و به سرعت بالای ۲۷۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. تعویض دنده در این سرعت باعث می‌شود خودرو به‌صورت تدریجی سرعت بگیرد هرچند سرعت خودرو همچنان رو به افزایش بوده است.

شورولت کوروت Z51 موردبحث در تست اول سرعت ۲۷۲.۲ کیلومتر در ساعت را ثبت می‌کند. اگرچه در ویدئو به جزئیات بیشتری اشاره نمی‌شود اما به نظر می‌رسد خودروی یاد شده در تست دوم سریع‌تر است زیرا سرعت‌سنج به‌طور مختصر سرعت ۲۷۶.۸ کیلومتر در ساعت را نشان می‌دهد که بیشتر از تست اول است. پکیج Z51 شامل تجهیزات متنوعی است که مهم‌ترین آن‌ها استفاده از اگزوز پرفورمنس خواهد بود. این اگزوز قدرت پیشرانه را به ۴۹۵ اسب بخار و گشتاور را به ۶۳۷ نیوتون متر می‌رساند. علاوه بر مورد یاد شده، این پکیج دربرگیرنده دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی و رادیاتور اضافی برای خنک کاری بهتر است. سیستم تعلیق نیز به‌صورت دستی تنظیم می‌شود. همچنین ترمزهای برمبو نیز توان توقف بهتری را به ارمغان می‌آورند. این خودرو با لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت ۴S و رینگ‌های ۱۹ اینچی جلو و ۲۰ اینچی عقب عرضه در دسترس است. قیمت کوروت ۲۰۲۳ از ۶۵,۸۹۵ دلار شروع می‌شود درحالی‌که پکیج Z51 نیز ۶,۳۴۵ دلار قیمت دارد.

مشتاقیم تست سرعت و شتاب Z06 و E-Ray را نیز تماشا کنیم. هر دو خودرو قوی‌تر از کوروت استاندارد هستند و این به معنی سرعت و شتاب بهتر خواهد بود. Z06 به پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۵ لیتری LT6 میل‌لنگ تخت با ردلاین ۸۶۰۰ مجهز است و ۶۷۰ اسب بخار قدرت دارد. این مدل در عرض ۲.۶ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت ۳۰۴ کیلومتر در ساعت را ثبت می‌کند. کوروت E-Ray از پیشرانه ۶.۲ لیتری به همراه پیشرانه‌های برقی استفاده می‌کند و خروجی کلی ۶۵۵ اسب بخار دارد. با وجود سیستم چهار چرخ محرک، این مدل صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۲.۵ ثانیه‌ای خواهد داشت. شورولت اشاره‌ای به حداکثر سرعت نسخه E-Ray نکرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۷ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. مجتبی .

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1177 ديدگاه)

    ایول شورولت. صدای موتور طوریه که وقتی راننده گازو کم میکنه موتور شاکی میشه.

    موافقم 45
    مخالفم 4
    1. (Ali(chevynova

      ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (6824 ديدگاه)

      ماشالاه کوروت ۷۰ ساله اصیل و قیمت مناسب
      از اول که تولید شد هدفش قیمت مناسب و تولید انبوه و رقابت و برتری با الکی گرونهای بود که پشت تولید محدود بودنشون پنهان بودن

      موافقم 29
      مخالفم 39
      1. مردیم از خوشی

        ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (1392 ديدگاه)

        من خودم برند های آمریکایی را خیلی دوست دارم

        ولی شما دیگه دارید حال همه را به هم میزنی

        موافقم 41
        مخالفم 13
        1. (Ali(chevynova

          ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (6824 ديدگاه)

          حالشون بهم میخوره ابلیمو بخورن به من ارتباط نداره
          نخونن کامنت من رو

          موافقم 13
          مخالفم 22
      2. فرشاد

        ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (932 ديدگاه)

        واح واح از یه کیلومتری بوت میاد
        بسه دیه باشه فهمیدیم

        موافقم 3
        مخالفم 5
        1. محمدهادی

          ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (2151 ديدگاه)

          اتفاقا بنظرم اینجا جای اعمال قدرت دوستمون علی جنرال موتورز بود
          آقا پست آمریکایی بود دیگه
          طرفداراشم باید اینجا حکمرانی کنن
          داش علی برو درسته
          هرچند خودم اروپا فن هستم و بعدش ژاپنی فن
          ولی اینجا بهت احترام میذارم
          هرکی بدش میاد نخونه اصن

          موافقم 3
          مخالفم 1
  2. net

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (3149 ديدگاه)

    رینگ ۵ پره سفید برای ماشین سوپر اسپرت بد هست و حس سوپر اسپرت رو از ماشین میگیره.فراری هم رینگ ۵ پره سفید استفاده میکنه

    موافقم 7
    مخالفم 18
  3. علیx76

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (342 ديدگاه)

    واقعا با توجه به قیمت، کیفیت، سواری، فضای داخلی و بار و … ، واقعا انتخاب ارزشمندتری به ذهنم نمی‌رسه.

    موافقم 29
    مخالفم 2
    1. محمدهادی

      ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (2151 ديدگاه)

      آقا پدال یکی دو روزه باگ عجیبی داره
      چش شده؟!
      پدال داستان چیه؟
      سرورت رو مجددا بررسی کن
      باگ شدید داره
      تو بالا آوردن پست ها
      تو کامنت گذاریا
      تو ادیت کردن کامنت
      خیلی چیزا

      موافقم 2
      مخالفم 0
  4. R@min

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    خانواده C8 و شلبی GT500 هر دو گیربکس تقریبا یکسان دارن و هر دو هم محدود کننده سرعت الکترونیکی. بخشی از این موضوع به خاطر ایمنی هست و بخشی به خاطر ضریب درگ و مسایل حرارتی، هر دو محصول قسمت جلوشون بخاطر افزایش هزینه برای سرعت بالای 300 بهینه نشده نه اینکه خطرناک و مرگ آفرین باشه بلکه بخاطر گیربکس تهاجمیشون و ضرایب کوتاهش که در همه حالت های رانندگی میل به شیفت آپ داره تو کمترین زمان به دنده های پایانی می رسه و اگر این محدوده کننده دخالت نکنه به سرعت های بسیار بالایی می رسن. یکی دیگه از دلایل هم بخاطر پیست محور بودن این محصولات تاپ اسپید رو پایین میارن تا در هات لپ های احتمالی فشار کمتری به موتور بیاد.

    این موضوع تو محصولات بی ام و و بعضی محصولات پورشه هم انجام میشه.

    موافقم 4
    مخالفم 1
  5. حسن

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1363 ديدگاه)

    65 هزار دلاربا پکیج Z51 نهایت 73 هزار دلار .
    این خودرو در هر مقایسه و هر محاسبه ای حریف نداره اصلا تو تاریخ مثل ومانند نداره.
    با اختلاف ارزشمندترین خودرو در برابر پول پرداختی.
    در حالت عادی با دلار عرفی که 15تا 12هزار تومانه قیمتش برا ما میشد یک ملیارد
    هر چند نشون میده ما تو تلخترین طنز تاریخ گرفتار شدیم.اما نوش جون اونایی که بهش دسترسی دارن قطعا لیاقتش را دارند

    موافقم 18
    مخالفم 2
  6. سوشیانت

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1952 ديدگاه)

    سرعت ۳۰۴ برای مدل z07 هست مدل z06 ۳۱۴ تا میره

    موافقم 3
    مخالفم 1
  7. دیمن

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (145 ديدگاه)

    کوروت وکوروت وبازهم کوروت، تو عشقی کوروت، بی نظیری اسطوره

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا