شورلت

شورلت کامارو RS/SS مدل 1967، خودروی عضلانی کمیاب و ارزشمند

یک کامارو RS/SS مدل ۱۹۶۷ تمیز با کارکرد تنها ۱۰۸ هزار کیلومتر که ۴۱ سال را در پارکینگ سپری کرده برای فروش گذاشته شده است.

Z28 کمیاب‌ترین نسخهٔ کامارو مدل ۱۹۶۷ محسوب می‌شود ما این به معنای وفور نسخه‌های RS و SS نیست زیرا شورلت در آن سال به ترتیب تنها ۶۴,۸۴۲ دستگاه و ۳۴,۴۱۱ دستگاه از این مدل‌ها تولید کرد. کسانی که خواهان ترکیبی اسپرت‌تر بودند می‌توانستند هردو پکیج را سفارش دهند که منجر به ساخت نسخهٔ RS/SS شد. حال یک نمونه از این کامارو فرای فروش گذاشته شده که شرایط منحصربه‌فردی دارد. این خودرو زمانی که از خط تولید خارج شده، به خریداری در مکزیک تحویل داده شده که تا سال ۱۹۷۸ با آن رانندگی کرد و پس‌ازآن کاماروی موردبحث به یکی از خودروهای کلکسیون شخصی تبدیل شد.

این خودرو از آن سال تاکنون رنگ جاده را ندیده و تمام این سال‌ها را در پارکینگی با هوای کنترل‌شده و به دور از برف و باران سپری کرده است. به همین دلیل، این خودرو بدون نقص بوده و هیچ‌گونه زنگ‌زدگی ندارد. همچنین به گفتهٔ مالک، بسیاری از قطعات این خودرو فابریک هستند. در جولای ۲۰۲۲، این کامارو از آشیانهٔ خود بیرون آمد و نهایتاً به ایالات‌متحده بازگشت. این خودرو در تعلیق و سیستم تهویه و دیگر قسمت‌ها تعمیراتی را هم تجربه کرده است.

در این خودرو اما دو تغییر بزرگ صورت گرفته است. پیشرانهٔ اصلی این کامارو یک نمونهٔ ۵.۷ لیتری V8 بوده اما مالک موتور خودرو را با نمونهٔ دیگری تعویض کرده است. وی دلیل تعویض موتور را نگفته ولی این پیشرانه هم‌اکنون به‌خوبی کار می‌کند و به یک گیربکس چهار سرعتهٔ دستی متصل است. تغییر بعدی رنگ است. رنگ اصلی این کامارو سفید کارمینی بوده اما مالک قبلی آن را به کرم کاپری تغییر داده است. هرچند این رنگ جدید عالی به نظر می‌رسد اما از ارزش خودرو کم می‌کنند. روی صفحه کیلومتر هم عدد ۶۷ هزار مایل معادل ۱۰۸ هزار کیلومتر دیده می‌شود که علیرغم تعویض پیشرانه به نظر واقعی می‌رسد.

به‌طورکلی، این کامارو RS/SS نمونه‌ای جذاب به نظر میرید و با توجه به قطعات فابریکی که دارد، کلکسیونی خواهد بود. به همین دلیل، مالک برای این ماسین قیمت ۶۸ هزار دلاری را اعلام کرده است. این کامارو هم‌اکنون در تگزاس هنوز هم در مکانی به دور از باران و آفتاب نگهداری می‌شود تا به دست مالک جدید برسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. 𝐀𝐥𝐢

    ۱۸ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (982 ديدگاه)

    باید بشینی پشتش فقط گاز بدی هم از رانندگی لذت ببری هم هوا بخوره به سرت

    موافقم 45
    مخالفم 1
    1. (Ali(chevynova

      ۱۸ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (6818 ديدگاه)

      احسنت به این کامارو زیبا و ارزنده
      واقعا ارزشش بالاست

      موافقم 18
      مخالفم 3
  2. فرشاد

    ۱۸ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (932 ديدگاه)

    نابه ناب🤏
    مخصوصا سقف رنگ سیاه که کروکم میشه

    موافقم 19
    مخالفم 1
  3. AMANTE

    ۱۸ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1855 ديدگاه)

    تعویض کردن موتور و رنگ کار رو خراب کرده.
    برای من بشخصه اون سالها موستانگ و چلنجر جذابیت بیشتری داشتن تا کامارو. شخص دیگه ای هم اینجوری هست.

    موافقم 18
    مخالفم 9
    1. احمد

      ۲۰ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (17 ديدگاه)

      در اون سالها فقط فقط و فقط شورلت شول اس اس

      موافقم 3
      مخالفم 1
  4. افشار

    ۱۸ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (707 ديدگاه)

    انصافاً هنوز نسبت به خیلی از خودروهای مدرن امروزی خوشکلتر هست

    موافقم 28
    مخالفم 1
    1. Mercedes

      ۲۳ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (712 ديدگاه)

      بیرونش اره قبول دارم
      ولی بگی داخلش … مال عهد بوقه

      موافقم 0
      مخالفم 1
  5. *ALI*

    ۱۸ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (308 ديدگاه)

    ماشین قشنگی هست قشنگ ابهت هم داره با اون ظاهر کلاسیک و قدیمیش
    ترکیب رنگ کرمی و مشکی هم قشنگش کرده

    موافقم 15
    مخالفم 1
  6. امیرحسین

    ۱۸ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (12 ديدگاه)

    عشق من ❤

    موافقم 11
    مخالفم 0
  7. amir

    ۱۸ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (2338 ديدگاه)

    یه از بهترین کلاسیک های زمون
    قشنگ شیک و اسپرته کلاسیک آمریکایی هم که دیگه حرف نداره

    موافقم 14
    مخالفم 1
    1. amir

      ۱۸ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (2338 ديدگاه)

      کادیلاک الدورادو ۱۹۵۹
      بیوک ریویرا
      چارجر ۱۹۶۹
      کامارو اس اس
      پونتیاک فایربرد
      کادیلاک کوپه دویل
      اولدزموبیل تورنادو
      فورد موستانگ
      کلاسیک های محبوب منن

      موافقم 10
      مخالفم 1
      1. احمد

        ۲۰ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (17 ديدگاه)

        شورلت شول اس اس فقط و فقط
        خودرویی که در ایران شناخته نشده

        موافقم 1
        مخالفم 0
      2. Mercedes

        ۲۳ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (712 ديدگاه)

        اینارو باید یه گاراژ مخصوص درست کنی بذاریشون کنار همدیگه با یه دیزاین خاص با حال و هوای قدیمی و بشینی لذت ببری ازشون
        وگرنه واسه من به شخصه داخل خیابون دیدن هیچکدومشون جذابیت خاصی نداره چون قدیمی شدن و جاشون تو کلکسیونه (یا نهایتا ماهی یکبار با یکیشون بری یه دوری بزنی)

        موافقم 0
        مخالفم 0
  8. blackwing

    ۱۸ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (886 ديدگاه)

    آخ عجب جواهری 🤌🏼🤤

    موافقم 10
    مخالفم 0
  9. Enzo Ferrari 2008

    ۱۸ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    ای کاش رنگش زرد بود

    موافقم 5
    مخالفم 1
  10. shetab-car

    ۱۹ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (162 ديدگاه)

    رنگ نارنجی و آبی رو کامارو خیلی خوب میشه من اگه پول داشتم بخرم رنگشو عوض می کردم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. احمد

    ۲۰ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (17 ديدگاه)

    در بین خودروهای عضلانی بهترین ها
    شورلت شول اس اس
    بیوک ریویرا
    بیوک جی اس
    پونتیاک ترانس ای ام
    داج چالنجر ار تی
    کامارو زد 28 اس اس
    کروت زد 6

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا