خودروهای چینی

ورود رسمی بایتون چین به بازار خودروی آمریکا

استارت آپ الکتریکی و چینی بایتون اعلام کرد مجوزهای لازم برای فروش خودرو در آمریکا از سال ۲۰۲۱ را دریافت کرده است.


این شرکت که ۱۵ درصد از سهامش در اختیار گروه فاو می‌باشد مجوز تأسیس نمایندگی برای فروش محصولات خود و همچنین مجوز توزیع محصولاتش در آمریکای شمالی را به دست آورده است. دو شرکت تازه تأسیس بایتون در آمریکا و ایالت کالیفرنیا پایه و اساس آنچه که بایتون مدل خرده‌فروش هیبریدی می‌نامد را شکل خواهند داد.


این دو شرکت به بایتون اجازه خواهند داد تا محصولات خود را به‌صورت مستقیم در کالیفرنیا به فروش رسانده یا به‌صورت لیزینگی ارائه کند. این خودروساز همچنین محصول خود در دیگر ایالت‌های آمریکا را به‌صورت آنلاین و با قیمت ۴۵ هزار دلاری عرضه خواهد کرد.

Byton M-Byte
Byton M-Byte
مدیر بایتون آمریکا گفته است:

ما در حال ایجاد مدل خرده‌فروشی‌ای هستیم که هرگز در آمریکا به راه نیفتاده است. به‌منظور اینکه بایتون تجربه خرید جدید و لذت بخشی را در آمریکا ایجاد کند باید کارهای دقیقی انجام دهد. ما در سال ۲۰۲۱ محصولات خود را در آمریکا عرضه خواهیم کرد.


این کمپانی در بیانیه خبری خود گفته است که خودروی M-Byte سال آینده وارد بازار چین شده و پس از آن و در سال ۲۰۲۱ نیز روانه‌ی بازار آمریکا و اروپا خواهد شد. مراحل پیش‌تولید این خودروی الکتریکی از ۲۴ اکتبر در نانجینگ چین آغاز شده است. اگر همه‌چیز طبق برنامه‌ریزی پیش رود بایتون به اولین خودروساز چینی تبدیل خواهد شد که محصولات خود را در آمریکا به فروش می‌رساند.


بایتون همچنین اعلام کرده با شرکت Electrify America همکاری خواهد کرد تا مالکان خودروی M-Byte در این کشور بتوانند به شبکه شارژ سریع این شرکت در آمریکا دسترسی داشته باشند.


به عنوان بخشی از این برنامه، خریداران این خودروی الکتریکی ۲ سال اشتراک ۳۰ دقیقه‌ای نامحدود به شبکه شارژ رو به رشد Electrify America را خواهند داشت. همچنین اشتراک ۶۰ دقیقه‌ای نامحدود شارژرهای سطح ۲ نیز دیگر ویژگی بایتون خواهد بود که به مالکان محصولات این برند اعطا خواهد شد.


به این ترتیب مالکان بایتون به بیش از ۳۵۰۰ شارژر ۱۵۰ کیلووات ساعتی و قوی‌تر در بیش از ۸۰۰ محل در سراسر آمریکا دسترسی خواهند داشت.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. مسعود

    ۴ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (222 ديدگاه)

    اینکه چین مجوز تاسیس کارخانجات اتوموبیل سازی آمریکایی رو تو خاک خودش داده بنظرم منصفانه است که در قبالش آمریکا هم اجازه فروش بده و صد البته که طرف چینی کیفیت و استاندارد های طرف مقابل رو تونسته پاس کنه برا مجوز فروش . بایتون بنظرم محصول پر فروشی بشه البته قیمتش بنظرم بالاست برای یک برند گمنام چینی .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  2. پویان

    ۴ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (675 ديدگاه)

    ۲۰۲۱ دیره . باید ۲۰۲۰ وارد بازار امریکا میشد

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. AMANTE

      ۴ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (1109 ديدگاه)

      سال ۲۰۲۱ انتخاب خوبیه چون تا یک ماه دیگه سال ۲۰۲۰ شروع میشه و اگه بدون آزموده شدن وارد آمریکا بشه ممکنه شکست بخوره، یک سال در خود چین آزموده میشه و اگه ضعفی داشته باشه تا حد امکان رفع میشه.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. پویان

        ۴ آذر ۱۳۹۸
        سوابق: (675 ديدگاه)

        ۲۰۲۱دیره. باید یه کار میکرد قبل خودروهای دیگه می اومد

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  3. مهدی

    ۴ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1295 ديدگاه)

    مهمترین چالش همین قیمت هستش اگر چینی ها بخوان محصولی در حد استاندارد های امریکا و اروپا تولید کنند هزینه میره بالا ک با توجه به اینکه برند های معتبر ژاپنی کره ای و امریکایی محصولاتشون در مکزیک یا بزریل تولید میکنند میتونن رو بحث قیمت چینی ها به چالش بکشن و در این شرایط خرید یک محصول ناشناخته اونم چینی عاقلانه نیست اونم با این قیمت

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. Shahrukh

    ۴ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (116 ديدگاه)

    چین لعنتی نشون داد تو بعضی حوزه ها مثل موبایل اگه بخواد میتونه یه گوشی۵۰۰دلاری بزنه در حد پرچمدارای۱۰۰۰دلاریه سامسونگ و اپل
    اینجاهم برگ برنده‌ش،قیمت رقابتیشه
    اما به نظربنده حقیر،۴۵هزاردلار،اگر واقعی باشه،ازهمین الان شکست کامله:))

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. مهدی

    ۴ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1295 ديدگاه)

    البته چین گوشی ۵۰۰ میزنه در حد سامسونگ و اپل و خریدار هم گول ۵۰۰ راحت میخوره ولی بعد یک سال استفاده مثل بنده با انواع و اقسام اشکالات نرن افزاری و سخت افزاری روبرو میشه و بیخیال میشه میره همون سامسونگ و اپل میخره البته اپل در حد جیب ما نیس

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. احمدرضا

    ۴ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (793 ديدگاه)

    واقعن از نظر طراحی چه از داخل و چه از بیرون حرفی برای گفتن نمی زارع
    خیلی زیباست
    مخصوصن با اون صفحه نمایش بزرگ داخل کابینش جون میده فیلم ببینی
    حالا فیلمش بماند

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  7. morteza

    ۴ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (192 ديدگاه)

    یعنی قبل این هیچ چینی ای تو آمریکا فروخته نمیشد؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. مهدی

    ۵ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1295 ديدگاه)

    دیگه کم کم باید با اینترنت همراه خداحافظی کرد بسیار از استارتاپ ها نابود شدن بزار ایرانسل هم ضرر سنگینی بکنه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. سعید سابق

    ۵ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (222 ديدگاه)

    اون مانیتور با اون عظمت باعث حواس پرتی رانند ه نمیشه ؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. amin

    ۵ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1124 ديدگاه)

    یعنی خاک بر سر ما
    یه زمانی ام وی ام ۱۱۰ میزدن و ما سمند خودروی ملی نولید میکردیم.الان چینی ها با این خودروهای جدیدشون با غلتک از روی کره ای ها رد شدن و ما همنان همون سمند رو تولید میکنیم البته با کیفیت پایینتر و حذف آپشن ها
    واقعا چه باید گفت؟
    فقط باید به حال ایران زمین گریست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. مهدی

    ۵ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1295 ديدگاه)

    دیگه زیادم بزرگش نکن کره ای ها تو لیست فینالیست های بهترین ها هستن این اصلا معلوم نیست اصلا چی هست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. حميدرضا

    ۵ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (2416 ديدگاه)

    طراحی جالبی داره شاید خیلی از خودرو اولی ها رو به خودش جذب کنه خصوصا که در صورت تولید انبوه احتمال ارزون تر شدنش هست مردم امریکا نشون دادن همیشه به فعالیت های جدید و نواورانه حتی متعلق به کشورهای دیگه روی خوش نشون میدن نمونش همون ماشین کپی جیپ بود که من میدیم تو امریکا به چشم یه ماشین ارزون برای مزارع به جای atv تقریبا ازش استقبال خوبی شده یه چنتایی فروختن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا