خودروهای چینی

بی‌شرمانه اما حرفه‌ای! بررسی لندویند لابرادور اسپورت

خودروساز چینی لندویند که با کپی دقیق خود از رنجروور اووک مشهور شده بار دیگر بازگشته و این بار به دنبال فرصت‌هایی برای عرض اندام در بازار استرالیا می‌گردد.

2017-land-wind-16-edit
لندویند تحت تملک گروه جیان لینگ موتورز چین بوده و تعدادی از شاسی بلندها را برای بازار داخلی چین تولید می‌کند. واکنش‌های قانونی شدید مربوط به طراحی شاسی‌بلند X7 این خودروساز که کپی بی‌شرمانه‌ای از رنجروور اووک است باعث شده تا عرضه‌ی آن در برخی کشورها ممنوع و محدود شود.

2017-land-wind-8-edit
هرچند به نظر می‌رسد استرالیا هنوز هم در لیست کشورهایی که لندویند می‌تواند در آن حضور پیدا کند موجود است. در این نوشتار ما برای اولین بار پشت فرمان لندویند لابرادور اسپورت ۲۰۱۷ نشسته‌ایم.

2017-land-wind-10-edit
لابرادور که شخصیت چینی مشابه با زودیاک است از نظر طراحی کاملاً به لندروور دیسکاوری اسپورت شباهت دارد و حتی می‌توان یک قدم جلوتر گذاشته و آن را کپی دقیقی از دیسکاوری اسپورت دانست.

2017-land-wind-20-edit
گرچه این برند هم‌اکنون احمق نیست و در طراحی لابرادور اسپورت به‌طور کاملا آشکاری از دیسکاوری اسپورت تقلید نکرده اما هنوز هم از بیشتر زوایا این شباهت‌ها کاملاً واضح است.

2017-land-wind-19-edit
حداقل از فاصله‌ی چند متری، لندویند کاملاً شبیه لندروور است. این خودرو از نظر پهنا ۱ میلی‌متر و از نظر فاصله‌ی محوری ۳ میلی‌متر طویل‌تر از لندروور است. با پارک بغل به بغل هر دو خودرو تفاوت‌ها سریعاً آشکار می‌شوند.

2017-land-wind-21-edit
لندویند به وضوح خودروی بزرگ‌تری است اما در طراحی آن ستون C ضخیم دیسکاوری اسپورت و سقف مشکی سفارشی دیسکاوری اسپورت به‌صورت استاندارد لحاظ شده‌اند. در کل با توجه به کپی چینی‌ها با خودرویی شیک طرفیم و تمامی نسبت‌ها به‌طور قابل‌توجهی خوب از آب درآمده‌اند.

2017-land-wind-12-edit
اما سری هم به کابین بزنیم. در بخش جلویی شاهد طراحی کاملاً تر و تمیزی هستیم که این موضوع به اینترفیس سیستم مدیا نیز بسط یافته است. صندلی‌ها کاملاً راحت بوده و ارگونومی کابین نیز به خوبی ساخته‌های اروپایی است.

2017-land-wind-15-edit
این خودرو ۷ نفره است اما بجای آرایش مرسوم‌تر ۲:۳:۲ از آرایش صندلی‌های ۲:۴:۱ استفاده می‌کند. عرض بیشتر خودرو کمک چندانی به افزایش فضای داخل کابین نکرده و ما انتظار بیشتری در این بخش داشتیم.

2017-land-wind-18-edit
در بخش عقب تنها یک صندلی کوچک قرار داشته و زمانی که از آرایش ۶ صندلی استفاده شود شاهد فضای صندوق ۹۸۲ لیتری خواهید بود که با استفاده از صندلی هفتم این فضا به ۶۹۸ لیتر کاهش می‌یابد.

2017-land-wind-9-edit2
زیر کاپوت لابرادور اسپورت از پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۱.۲ لیتری تنفس طبیعی ساخت شرکت سوزوکی استفاده شده که قدرت ۸۸ اسب بخاری دارد. این پیشرانه در سوزوکی ایگنیس ۲۰۱۷ نیز وجود دارد.

2017-suzuki-ignis-10-2
صادقانه باید بگوییم استفاده از این پیشرانه باعث کم آوردن خودرو مخصوصاً در سرعت‌های بالا شده است. لندویند گفته که این خودرو در تلاش برای جذب خریدارانی است که بخش اعظمی از وقت خود را در شهر و ترافیک می‌گذرانند؛ بنابراین ارائه‌ی قدرت بیشتر اهمیت کمتری نسبت به آلایندگی تولیدی دارد. پیشرانه‌ی لابرادور اسپورت در هر کیلومتر ۱۰۴ گرم دی‌اکسید کربن تولید می‌کند.

جالب آنکه سواری خودرو برای خودرویی از چنین سازنده‌ی تازه‌کاری فوق‌العاده خوب است. با افزایش سرعت خودرو محکم و پایدار احساس شده و شاید آن را بتوان با لندروور اشتباه گرفت.

2017-land-wind-5-edit
اگرچه هنوز عرضه‌ی لندویند لابرادور اسپورت ۲۰۱۷ در بازار استرالیا تأیید نشده اما ما از حرکت رو به جلوی این کمپانی هیجان زده‌ایم و امیدواریم که در هفته‌های آینده چیزهای بیشتری از ساخته‌های این شرکت را بفهمیم.

انتظار می‌رود بهای این خودرو از حدود ۵۶ هزار دلار استرالیا آغاز شود.

منبع: caradvice

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۱ دیدگاه‌ها

  1. sina

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2223 ديدگاه)

    امروز یدونه اش رو از نزدیک دیدم. اصن زیباییش حرف نداره.
    قابل توصیف نیست واقعا

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. امير

      ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (6 ديدگاه)

      چه جوری دیدی؟
      کجا دیدی دقیقا؟

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. sina

      ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (2223 ديدگاه)

      من خود رنجروور اووک رو دیدم البت
      ترکیه دیدم
      فردا باز میرم همون خیابون اگه دیدمش عکس میگیرم زیر همین کامنته میذارم لینکش رو

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    3. M

      ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (227 ديدگاه)

      بنظرم کار چینیه با ابهت تر از دیسکاوریه !! البته چطوری با ۸۰ اسب میتونه اون رینگ و لاستیک به اون بزرگی رو بچرخونه ؟!؟ …. اولین ماشین چینی هست که میبینم رینگ بزرگ تر ۱۳ اینچ استفاده کرده :)

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. ADAK

        ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (1553 ديدگاه)

        تو سرِ مال نزن !
        ۸۸ اسب قدرت داره …
        :-)

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD

          ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (1458 ديدگاه)

          ۸۸ اسب بخار با اون قیمت

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  2. #ali.m#

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1850 ديدگاه)

    واقعا یعنی چی یه شرکتی کلی هزینه کرده وقت گذاشته انرژی و پول صرف کرده .اونوقت یه شرکت بیاد یه جا ازش کپی کنه با. قیمت کمتر بفروشه .
    واقعا بی شرمانس واقعا اگه اخرین ماشین رو زمین هم چینی باشه من پیاده میرم و نمیخرمش.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. شاهين

      ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (859 ديدگاه)

      من فکر میکنم اگر میزان فروشش به هر دلیلی بره بالا لندروور ازش شکایت کنه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  3. اشکان

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (81 ديدگاه)

    عاغا من گیج شدم!این ۸۸ اسب قدرت داره کلا?قیمتش ۵۶ هزار دلاره?!!!!!
    توجیهشون اینه که برا داخل شهره…خب دادا مگه یارو (چییییزه) که برا داخل شهر suv هفت نفره بخره?!!!!!گزینه های بسیاااار بهتری هست برا داخل شهر که هم جا داره و هم قدرتمند و ارزون تر…فولکس گلف☺

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. سروش شیرازی

      ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (77 ديدگاه)

      دلار استرالیا ۲۸۳۰ تومنه که میشه ۱۵۸ میلیون ما وجدانا نمیارزه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  4. سعید(تهران)

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (496 ديدگاه)

    استرالیا بازار خودروی جالبی نداره، مالیات شدید روی خودروهای وارداتی برای حمایت از صنعت خودروی داخلی باعث افزایش قیمت تا حدود دوبرابر نسبت به آمریکا شده در عین اینکه هرگز صنعت خودروی داخلی بخاطر عدم حضور در بازار رقابتی نتونست رشد کنه وتقریبا امروز نابود شده(آشنا نیست؟) واردات خودروی چینی هم فقط بخاطر عرضه با قیمت مناسبتر صورت میگیره وگرنه مزیت فنی نداره، دقت کنید این ماشین ۵۶ هزار دلار استرالیا یعنی حدود ۴۰ هزار دلار آمریکا حساب کنید با این پول توی آمریکا چی میشه خرید…

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. سام

      ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (899 ديدگاه)

      دوست عزیز،استرالیا از چند ماه بعد دیگر صنعت خودروسازی ندارد!نظرتان را به بخش هایی از یک مقاله که چندی پیش در روزنامه دنیای خودرو شماره ۴۳۷ (چاپ ۲۰ فروردین ۱۳۹۶) چاپ شده جلب می کنم.این مقاله توسط سرکار خانم الهام دانیالی تدوین شده است.
      «با توجه به آنکه کمتر کسی انتظار داشت که صنعت خودرو در استرالیا به پایان عمر خود برسد اما این اتفاق رخ داد و صنعت خودروی استرالیا در اکتبر امسال پس از ۹۱ سال به کار خود پایان می دهد»
      «با به وجود آمدن قطب های خودروسازی در دیگر نقاط جهان شرایط روز به روز برای تولید خودرو در این کشور غیر اقتصادی تر شد و مجموعه ای از عوامل اقتصادی دست به دست هم داد تا خودروسازان بزرگی را که در این کشور کارخانه داشتند،به این نتیجه برساند که دیگر تولید خودرو در استرالیا برای شان نفعی ندارد»

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. سعید(تهران)

        ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (496 ديدگاه)

        منم که غیر این نگفتم دوست خوبم…

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  5. علي

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (849 ديدگاه)

    کلا لندروور همیشه گفتم ی ماشین عادی و برای روزمره استفاده کردنه که کپی کردنش عین آب خوردن شده.
    از خودرویی که زیر مجموعه کمپانی تاتا موتورز هندوستان باشه بیشتر از این نمیشه ازش خاص بودن انتظار داشت . ماشینی که زیاد تو خیابونا ببینی دیگه خاص و لوکس نیست که نمونه بارزش چگوار و لندورر .
    با تچکر

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. یاسین

      ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (658 ديدگاه)

      علی جان چرا انقدر راحت این حرفو میزنی؟؟؟؟ اولا جگوار لندروور زیر مجموعه تاتا بودنش مثل زیر مجموعه بودن سئات به فولکس نیست که بخواد از دانش اون استفاده ای بکنه فقط سهامش دست اوناس مهندسی کاراش کاملا دست خودشه دوما ماشینهای جگوار لندروور رو زیاد میبینی؟؟ ما که ارزومونه ببینیم حالا داشتنش پیشکش
      میدونم منظورت تو بازای خارجیه تو همون بازار خارجی هم جگوار لندروور ماشین عادی نیست ماشین های طبقه نسبتا ثروتمندن و ماشینهای خیلی خاصین

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. پهلوان مک لارن(12 سال گارانتی)

        ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (2582 ديدگاه)

        داداش یاسین مثل اینکه تازه با کامنت های علی با تچکر آشنا شدی؟؟؟!!!
        از نظر ایشون هر چیزی که انگلیسیا بسازن ایرادهای زیادی داره.?

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      2. Mclaren (F1-650s-570s-675LT-P1)Mc

        ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (1050 ديدگاه)

        یاسین جان برای کی توضیح میدی؟ این بابا رد داده :)) ترول سایتمونه دوسش داریم.
        با تچکر

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. یاسین

          ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (658 ديدگاه)

          اقا نمیدونستم خواستم هدایتش کنم مثل اینکه معلوم شد خودش هدایت شدس
          با تچکر

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
      3. Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD

        ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (1458 ديدگاه)

        علی داری راست میگی یا مسخره بازی درمیاری
        به قول دوستمون علی ۸ ساله از تهران

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    2. madjid

      ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (11589 ديدگاه)

      ???????????????
      علی خیلی حال میکنم با کامنت هات ….
      محاله بخونمشون و خنده رو لبام نباشه.
      ایرادایی که میگیری بعضی وقتا خیلی بی منطقن ولی به طرز عحیبی بامزه هستند.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. پهلوان مک لارن(12 سال گارانتی)

        ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (2582 ديدگاه)

        اتفاقا منم کامنت های احمد باقری رو میخوندم از خنده دندون درد میگرفتم(در مورد پورشه)????
        احمد جان بیا جات خالیه.??

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. Archi KHAN

          ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (2102 ديدگاه)

          آره …
          راستی بچه ها کسی از احمد باقری خبر نداره ؟!!
          نیستش ؟
          کاندید نشده باشه ناقلا ، گرفتار کارای تبلیغاتی و ایناش باشه …

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. madjid

          ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (11589 ديدگاه)

          داداج خنده چه ربطی به دندون درد داره ؟؟؟؟????
          من فقط گفتم بانمکه.
          اگر احمِد باقری تیکه هایی که به پورشه مینداخت اونقدر تکراری و خنک نبودن شاید به اون هم میخندیدیم.
          احمِد باقری با علی خیلی فرق میکنه.
          احمد فقط تکرار بود و تکرار و تکرار ….

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  6. e 36

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (920 ديدگاه)

    یه قانون باید تصویب شه جلو این کثافت کاری چینیا گرفته بشه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. یاسین

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (658 ديدگاه)

    ((((گرچه این برند هم‌اکنون احمق نیست و در طراحی لابرادور اسپورت به‌طور کاملا آشکاری از دیسکاوری اسپورت تقلید نکرده اما هنوز هم از بیشتر زوایا این شباهت‌ها کاملاً واضح است.))
    بیشتر زوایا؟؟؟؟؟؟ خدا نشناس به دستگیره درم رحم نکرده
    بعد ۸۸ اسب بخار برای این وزن!!!!
    فکر کنم مدیر این کمپانی از مدیران اسبق ایران خودرو یا سایپا بوده

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. CNA

      ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (235 ديدگاه)

      تقریبا چیزی کم نزاشته از لحاظ ظاهری
      ولی موتورش به درد موتور سیکلت میخوره

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  8. احسان(احسان سابق)

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2874 ديدگاه)

    کپی کاری بسیار دقیقیه. با این وجود بسیار ازش متنفرم.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    «این خودرو از نظر پهنا ۱ میلی‌متر و از نظر فاصله‌ی محوری ۳ میلی‌متر طویل‌تر از لندروور است. …لندویند به وضوح خودروی بزرگتری است.»!!!!!!!…به وضوح؟!!!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    باید جلوی این شرکتارو گرفت…مدل قبلی لندویند حداقل جلوپنجره و سپر و داشبوردش با اووک متفاوت بود !… این شرکته روز ب روز داره پررو تر میشه!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD

      ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1458 ديدگاه)

      بازم خوبه که با اون موتورش نمیتونه راه بره

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  11. شاهین

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (4169 ديدگاه)

    انصافا تمیز درآورده!
    عکس ششمی رو نگاه کنین. تشخیص اصل و بدل سخته.
    البته کپی کاری خودروهای مشهور رو یه رذیلت اخلاقی میدونم.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. ب ام و سلطان

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (198 ديدگاه)

    خوب و تیمیز درآورده دمش گرم کارش عالی بوده ابهتش از لندروور هم بالاتره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD

      ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1458 ديدگاه)

      ابهت این بالاتره؟
      من اشتباه خوندم یا شما اشتباه میزنی

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  13. ahmad

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (659 ديدگاه)

    ای بر پدر این چینی ها که هر چقدر جلوتر میریم بیشتر دارن گند میزنن به هویت خودرو ها!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  14. امید

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (19 ديدگاه)

    سینا جان حالا شما واسه عکس چرا میری ترکیه؟!بیا تبریز هر رنگی بخوای هست عکس بگیر

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  15. ستار

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (24 ديدگاه)

    به قول استادمون : «اینو که قبلا یکی ساخته اگه هنر داری یه چیز جدید بساز».

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  16. volvo fh

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (227 ديدگاه)

    وزن زیاد,موتور ضعیف
    بیشتر از یکسال موتورش دوام نمیاره,نابود میشه
    تیبا ۸۰اسب بخار قدرت داره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  17. ارش

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (5 ديدگاه)

    ینی یه جورایی پرایده خودمون از این قوی تره !!!!۱۱

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  18. Infinite

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (448 ديدگاه)

    پناه بر خدا… O.o

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  19. Amir.dp

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (64 ديدگاه)

    آقا معنیه اسپرت با ۸۸ اسب بخار هم فهمیدیم.البته اگر اسبش واقعا اسب باشه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  20. احمد

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یاد گوشی های طرح اصل افتادم ال سی دی اصلی باطری اصلی حتی قاب اصلی اما پردازنده ضعیف آشغال
    کپی می کنی یه موتور قوی بذار حداقل ۱۱۰اسب رو داشته باشه ۸۰ اسب چیه آخه برا اون اتاق و وزن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا