خودروهای چینی

بایدو: تکنولوژی خودران جیدو اتو یک نسل کامل جلوتر از تسلا خواهد بود!

رابین لی مدیر اجرایی بایدو اعلام کرد شرکت جیدو اتو (شرکت تولید کننده خودروهای الکتریکی بایدو) در بحث تکنولوژی‌های خودران یک نسل کامل جلوتر از تسلا خواهد بود. لی اظهار داشت:

درک ما از خودروهای هوشمند این است که الکتریکی بودن خودروها مرحله نیمه‌نهایی و هوشمند بودن مرحله نهایی است

به گزارش اتوبلاگ، جو ژیا یی پینگ، مدیر اجرایی جیدو اتو با انتشار بیانیه‌ای اظهار داشت این شرکت به دنبال تولید و عرضه ۸۰۰ هزار دستگاه خودروی “ربات” در سال ۲۰۲۸ خواهد بود. جیدو همچنین می‌خواهد دومین محصول تولید انبوه خود را در سال ۲۰۲۴ عرضه کند. این شرکت اولین خودروی مفهومی ربات خود را معرفی کرده که فاقد دستگیره درب بوده و می‌تواند به‌صورت کامل از طریق تشخیص صوتی کنترل شود. جیدو می‌خواهد این خودرو را در سال ۲۰۲۳ به‌صورت انبوه روانه بازار نماید.

جدای از تجهیز خودرو به تکنولوژی خودران بایدو، محصولات ربات جیدو از ۲ لیدار و ۱۲ دوربین استفاده خواهند کرد. لیدارها سیستم‌های تشخیص مشابه رادارها هستند که بجای موج‌های رادیویی از نور لیزر استفاده می‌کنند. تسلا از حسگرهای لیدار در محصولات خود استفاده نمی‌کند. برنامه‌های تولید محصولات الکتریکی و خودران بایدو در حالی اعلام می‌شوند که کمپانی‌های تکنولوژی بزرگ در سراسر دنیا پس از تماشای موفقیت تسلا در عرضه محصولات الکتریکی به دنبال حضور در این رقابت افتاده‌اند. شرکت سازنده گوشی‌های هوشمند شیائومی و شرکت دیدی جزو غول‌های چینی هستند که چنین راهی را دنبال می‌کنند.

نظر شما درباره بلندپروازی‌های چینی‌ها چیست؟ آیا واقعاً بایدو و زیرشاخه آن جیدو خواهند توانست در زمینه تولید خودروهای الکتریکی و خودران از تسلا و سایر خودروسازان مطرح جهانی سبقت بگیرند؟ همین حالا هم جنجال زیادی بر سر تکنولوژی خودران خودروسازان گوناگون به ویژه تسلا وجود دارد و با کوچکترین تصادف یا اشتباهی که در خودروهای مجهز به این تکنولوژی رخ می دهد سیل انتقادات به سمت سازندگان روانه می شود. آیا بایدو خواهد توانست نقاط ضعف فعلی را رفع کند؟ نظر شما چیست؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. Kamy

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (687 ديدگاه)

    مطمعنا نتیجه این رقابت باعث بلوغ و کاملتر شدن سیستم های خودران میشه ..چیزی که نیاز آینده ست

    موافقم 17
    مخالفم 5
  2. phonix

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1798 ديدگاه)

    حرف زدن خیلی اسونه باید نتیجه رو دید

    موافقم 15
    مخالفم 6
  3. بهزاد

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2413 ديدگاه)

    این شرکت جزو شرکا و استفاده کنندگان پلتفرم انویدیا هست NVIDIA DRIVE Orin
    در زمان شروع و موج جدید صنعت خودرو تسلا مجبور شد خودش هزینه های زیادی بابت سیستم های کمک راننده بپردازه چه نرم افزاری چه سخت افزار، ولی در حال حاضر شرکت ها نیاز ندارن به صورت مستقل این بخش را ایجاد کنند و مستقیم میرن به سمت انویدیا و کلی از هزینه ها کاهش پیدا میکنه.
    https://blogs.nvidia.com/blog/2022/06/14/jidu-robo-01-concept-vehicle-drive-orin/

    موافقم 9
    مخالفم 3
  4. meysam

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3540 ديدگاه)

    چین در زمینه نرم افزار و الکترونیک و خودروهای الکتریکی و باتری سازی شاید بهترین نباشه ولی حرفهای زیادی برای گفتن داره

    موافقم 12
    مخالفم 3
  5. T

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (354 ديدگاه)

    چین واقعا داره پیشرفت میکنه

    موافقم 6
    مخالفم 4
  6. نوید AJ

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    به قول فرهاد کاشانی: این که بگیم چنین و چنان میکنم مهم نیست. این مهمه که الان چه کردی و عملا چی داری به بازار ارائه میدی.

    موافقم 2
    مخالفم 2
    1. Reza Waffen SS

      ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (5340 ديدگاه)

      اونم میبینیم بزودی

      موافقم 3
      مخالفم 1
    2. کیانوش

      ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (788 ديدگاه)

      عزیزم خود ایلان جون که اسطوره یاوه گویی و چنین و چنان میکنم تا شنبه هستش

      موافقم 3
      مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا