چشم اندازخودروهای چینیهفته نامه

بهترین خودروهای چینی زیر ۱۰ هزار یورو برای واردات به ایران

هرچند چندی پیش آیین‌نامهٔ واردت خودرو ابلاغ شد و گفته می‌شود به‌زودی اقدامات اجرایی واردات خودرو به کشور آغاز خواهد شد اما با توجه به بندهای مختلفی که در این آیین‌نامه ذکر شده، امکان واردات محصولات برندهای معتبر جهانی چیزی نزدیک به صفر است. در همین حال، در آیین‌نامهٔ واردات اولویت با خودروهای اقتصادی با قیمت زیر ۱۰ هزار یورو است و به همین دلیل تعرفهٔ گمرکی کمتری برای این خودروها در نظر گرفته شده است. با توجه به همهٔ این شرایط، خودروهای چینی ارزان‌قیمت بیشترین شانس واردات به کشور را دارند و به همین دلیل قصد داریم در ادامه با بهترین خودروهای چینی با قیمت زیر ۱۰ هزار یورو برای واردات آشنا شویم هرچند که قطعاً همین خودروها هم با قیمت واقعی به دست مصرف‌کنندگان ایرانی نخواهند رسید. ازآنجایی‌که در حال حاضر نرخ جهانی دلار و یورو تقریباً برابر است، در اینجا همان ۲۰ هزار دلار را ملاک قرار می‌دهیم.

SWM تایگر

قیمت پایه: ۸,۶۵۰ دلار

SWM یک شرکت موتورسیکلت‌سازی ایتالیایی بود که توسط چینی‌ها خریداری و در اواسط سال ۲۰۱۶ برند خودروسازی آن راه‌اندازی شد. شرکت سیف خودرو نیز کراس‌اوور G01 این شرکت را در کشورمان عرضه می‌کند. جدیدترین محصول SWM کراس‌اووری بنام تایگر است که به‌تازگی در بازار چین عرضه شده است. این خودرو کراس‌اوور ساده و بسیار ارزان‌قیمتی است که می‌تواند به یکی از گزینه‌های سیف خودرو برای واردات تبدیل شود. تایگر به یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی مجهز است که ۱۱۶ اسب بخار قدرت و ۱۵۵ نیوتن متر گشتاور دارد. SWM فعلاً برای این خودرو فقط یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی را ارائه می‌کند.

چانگان CS15

قیمت پایه: ۸,۹۴۰ دلار

چانگان یکی از خودروسازان چینی است که امکان عرضهٔ محصولات آن در کشورمان زیاد است زیرا این شرکت قبلاً با سایپا همکاری داشت و اخیراً نیز بحث عرضهٔ دوبارهٔ محصولات آن در ایران مطرح شده است. ارزان‌ترین محصول چانگان کراس‌اوور کوچک CS15 است. این خودرو در سال ۲۰۱۵ معرفی و در سال ۲۰۱۹ فیس‌لیفت شد. CS15 فقط با یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی ارائه می‌شود که ۱۰۷ اسب بخار قدرت و ۱۴۵ نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیروی این موتور هم از طریق یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی صورت می‌گیرد. قیمت پایهٔ این خودرو از تنها ۸,۹۴۰ دلار آغاز شده و در بالاترین تیپ به ۱۱,۱۰۰ دلار می‌رسد.

دانگ‌فنگ فنگون ۵۰۰

قیمت پایه: ۸,۹۲۰ دلار

دانگ‌فنگ هم سابقهٔ همکاری با ایران‌خودرو را دارد و هم‌اکنون نیز یکی از کراس‌اوورهای آن با نام دیگنیتی توسط گروه بهمن مونتاژ می‌شود؛ بنابراین، یکی از این دو شرکت ایرانی می‌توانند کراس‌اوور ارزان‌قیمت فنگون ۵۰۰ را برای واردات و حتی بعداً مونتاژ انتخاب کنند. این خودرو کراس‌اوور ساب‌کامپکت نسبتاً جدیدی است که در اواخر سال ۲۰۲۰ راهی بازار چین شد. فنگون ۵۰۰ با پیشرانه‌های ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی و توربو در چین عرضه می‌شود که به ترتیب ۱۱۶ و ۱۵۰ اسب بخار قدرت دارند. انتقال نیروی این موتورها هم به ترتیب توسط گیربکس‌های پنج سرعته و شش سرعتهٔ دستی صورت می‌گیرد درحالی‌که برای هردو موتور گیربکس CVT هم قابل انتخاب است.

جیلی امگرند

قیمت پایه: ۹,۰۷۰ دلار

جیلی یکی از بهترین خودروسازان چینی است که به لطف عرضهٔ مدل‌های باکیفیت، در کشورمان هم خوش‌نام است. سال‌ها پیش مدل امگرند این شرکت به‌صورت وارداتی در کشورمان عرضه شد و موردتوجه قرار گرفت و حالا نیز نسل جدید همین خودرو دوباره می‌تواند راهی بازار کشورمان شود. جیلی نسل کاملاً جدید امگرند را در اواسط سال ۲۰۲۱ معرفی کرد و هم‌اکنون آن را با قیمت پایهٔ تنها ۹ هزار دلار در چین عرضه می‌کند. زیر کاپوت این سدان جدید یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی قرار گرفته است که ۱۱۴ اسب بخار قدرت و ۱۴۷ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور به یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی متصل می‌شود اما برای آن یک گیربکس CVT هم ارائه می‌شود که البته قیمت پایه را به ۱۱,۲۵۰ دلار افزایش می‌دهد.

کووین X3

قیمت پایه: ۹,۲۲۰ دلار

کویین برند اقتصادی چری است که به تولید محصولات ارزان‌قیمتی بر اساس پلت‌فرم‌های قدیمی این شرکت می‌پردازد. یکی از محصولات کووین کراس‌اوور بنام X3 است که بر اساس چری تیگو ۳ یا همان ام‌وی‌ام X33 ساخته شده و از سال ۲۰۱۶ به بازار چین عرضه می‌شود. این یعنی مدیران خودرو می‌تواند اقدام به واردات یا مونتاژ کووین X3 برای جایگزینی با X33 سالخورده کند. حتی امکان واردات یا مونتاژ این خودرو توسط گروه بهمن هم وجود دارد زیرا سدان ریسپکت این شرکت هم یکی از محصولات کووین است. X3 در چین فقط با یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربو عرضه می‌شود که ۱۵۶ اسب بخار قدرت ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور به‌صورت استاندارد با یک گیربکس CVT همراه است.

ام‌جی ۵

قیمت پایه: ۹,۸۰۰ دلار

یکی دیگر از برندهای چینی خوش‌نام در کشورمان ام‌جی است که محصولات مختلف آن چند سال پیش توسط مدیا موتور به کشورمان وارد شدند و حتی در مقطعی سدان ام‌جی ۳۶۰ توسط شرکت آذویکو مونتاژ می‌شد. پس از هاچ‌بک MG 3 که در کشورمان هم عرضه می‌شد، سدان کامپکت MG 5 دومین محصول ارزان‌قیمت ام‌جی محسوب می‌شود. نسل دوم این خودرو در نمایشگاه پکن ۲۰۲۰ با طراحی جذابی معرفی شد. البته قیمت MG 5 فقط ۲۰۰ دلار با مرز ۱۰ هزار دلاری ما فاصله دارد و بنابراین باید سراغ ارزان‌ترین نسخهٔ آن برویم که از یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با ۱۲۰ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور به همراه گیربکس پنج سرعتهٔ دستی استفاده می‌کند. برای این خودرو گیربکس CVT و پیشرانهٔ توربوشارژ ۱۷۳ اسب بخاری هم ارائه می‌شود اما در این صورت قیمت از ۱۰ هزار دلار فراتر می‌رود.

بایک U5

قیمت پایه: ۱۰,۰۰۰ دلار

شرکت دیار خودرو از سال‌ها پیش اقدام به عرضهٔ محصولات بایک در کشورمان می‌کرد و به‌زودی قصد عرضهٔ آفرودر BJ40 این شرکت را دارد درحالی‌که مکث موتور هم محصولات یکی از زیربرندهای بایک بنام رویژیانگ را عرضه می‌کنند؛ بنابراین، یکی از این دو شرکت می‌توانند سراغ سدان U5 بروند. این خودرو درواقع نسل دوم سنوا D50 است که به‌واسطهٔ عرضهٔ مدل بزرگ‌تر سنوا D70 در ایران، با برند آن آشنایی داریم. U5 یک سدان کامپکت است که در سال ۲۰۱۷ معرفی شد و نسخهٔ فیس‌لیفت آن با نام U5 پلاس در سال ۲۰۲۱ به بازار آمد. نسخهٔ پایهٔ این سدان چینی با یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی عرضه می‌شود که ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور دارد و در کنار یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی قرار می‌گیرد.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۲ دیدگاه‌ها

  1. aMiRsHaYaN

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (366 ديدگاه)

    فقط ماشین چینی میاد
    این خط این نشون

    موافقم ۱۱۸
    مخالفم ۵
    1. مردیم از خوشی

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (899 ديدگاه)

      این خط و نشون همینا هم زیر ۱۵ هزار نمیزارند به دست ملت برسه

      موافقم ۹۷
      مخالفم ۰
      1. ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (388 ديدگاه)

        با توجه به مصوبه همین ها هم بعضی هاشون بخاطر ترس از تحریم های آمریکا و قصد ورود به بازار جهانی امکان نداره بیان تو ایران نمایندگی بزنن

        موافقم ۸۳
        مخالفم ۰
      2. کبریا

        ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (4 ديدگاه)

        زیر ۱۵ هزار دلار؟ اینا فقط ۱۰۰٪ گمرک بهشون میخوره! حالا اینکه وارد کننده چقدر بخواد بچاپه یه بحث دیگه ست… اگه قیمت یه خودرو ۵ هزار دلار باشه اونوقت ۱۵ هزار دلار به دست مردم میرسه!

        موافقم ۶۵
        مخالفم ۱
        1. حسین

          ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (114 ديدگاه)

          عجب مملکتی شده،یادش بخیر یه زمانی میتسوبیشی پاجرو، مزدا ۳،نیسان مورانو و غیره مونتاژ میکردیم ولی الان دانگ فنگ و غیره،دلم گرفت.

          موافقم ۵۷
          مخالفم ۵
        2. ۹۱۱

          ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (178 ديدگاه)

          مطمئن باش اینا همشون بالای ۱ تومن تو ایران قیمت بخورن.

          موافقم ۳۷
          مخالفم ۲
      3. ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (388 ديدگاه)

        ولی خدایی ببینید توی چین برای مردمش با ۳۰۰ میلیون چقدر ماشینای رنگارنگ هست
        حس میکنم اگه قرار بود جای بدی بدنیا میومدم میتونست حداقل حزب کومونیست چین باشه🥲

        موافقم ۸۳
        مخالفم ۱
      4. ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (388 ديدگاه)

        فقط یکی به من بگه ایرانخودرو چطوری با قیمت کارخونه ۳۹۰ و خورده ای دنا روی ماشین هاش ضرر میده ولی این شرکت ها با همچین ماشین هایی که قیمتشون حدود ۳۰۰ میلیونه دارن سود میدن و پیشرفت میکنن

        موافقم ۷۹
        مخالفم ۱
      5. آزاد

        ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (1 ديدگاه)

        چینی‌ها برای ما، برای اقازادەها هم المانی!

        موافقم ۲۲
        مخالفم ۱
    2. بهراد

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (211 ديدگاه)

      قانون وارداتم برا همین بوده که کنترل رو بده دست این چینی ها مگرنه هیچ هدف دیگه ای نداشته. تازه همیناهم بیارن قرار نیست مثلا ۳۰۰ میلیون بدن به مردم، نه. اینا باید ۱ میلیارد بکشن رو قیمت ماشین بعد بکنن تو پاچه مردم.

      موافقم ۵۳
      مخالفم ۵
    3. عمه سختر

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (5 ديدگاه)

      همون هم اگه بیاد با قیمت میلیاردی و دو سه برابری میاد!

      موافقم ۳۰
      مخالفم ۰
    4. Behnam1012

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (821 ديدگاه)

      شک نکن
      برجام هم شکل بگیره نهایت رنو و پژو و سیتروئن

      موافقم ۱۹
      مخالفم ۱
    5. Avan

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (43 ديدگاه)

      در واقع این طرح هر جور اجرا بشه یک رانت خواهد بود. تعداد خودروهای وارداتی محدوده و با قرعه کشی یا هر شکل دیگر نصیب خودی ها میشه و اونها با چند برابر سود به مردم می فروشند.عملا هیچ سودی برای مصرف کننده ندارد

      موافقم ۱۶
      مخالفم ۰
  2. Mamad

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    به جای این اشغالای چینی همون محصولات داخلی بخریم بهتره
    جنس چینی گرونشم بدرد نمیخوره چه برسه به اینا

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۱۰۴
    1. مردیم از خوشی

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (899 ديدگاه)

      یا سنت خیلی کمه یا از خودشونی
      قیمت خورو های چینی در ایران دو تا سه برابر واقعی هست وگرنه خودو های داخلی اصلا توان رقابت ندارند

      موافقم ۷۲
      مخالفم ۲
    2. Twin H Power

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (196 ديدگاه)

      یعنی واقعا شما بین این ماشینا و پارس ، ۲۰۷ ، سورن و … محصولات ایرانی رو انتخاب میکنی ؟

      واقعا تاثیرگذار بود !

      موافقم ۷۳
      مخالفم ۳
    3. پارسا

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (252 ديدگاه)

      کاش میتونستم ۱۰ تا دیس بدم

      موافقم ۲۹
      مخالفم ۰
    4. Dian

      ۲۱ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (273 ديدگاه)

      واقعا هنوزم هستن کسایی که ماشینای ایرانی رو از چینیا باکیفیت تر بدونن😐
      البته چینیای ۱۰ سال پیش هم از ایرانیا کیفیت بهتری داشتن

      موافقم ۲۴
      مخالفم ۰
  3. seyedjavad.mercedesbenz

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (461 ديدگاه)

    جیلی و ام جی خوب بودن ولی واقعا مسخرس که حتی همینا هم با ضعیفترین تیپشون باید وارد شن

    موافقم ۵۲
    مخالفم ۱
    1. کبریا

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (4 ديدگاه)

      واقعا اون جیلی و ام‌جی و بایک حداقل ظاهر خیلی خوبی داشتن! باورش سخته اینا تو ۱۰-۱۵ سال به اینجا رسیدن… بعد صنعت خودروسازی ایران با اون قدمت و اصالت تو این ۴۰ سال به همچین روزی افتاده.

      موافقم ۵۴
      مخالفم ۰
      1. aMiRsHaYaN

        ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (366 ديدگاه)

        در چین فقط ۳۰ و خورده ای ساله که رانندگی شکل گرفته!

        موافقم ۳۷
        مخالفم ۲
        1. صدری

          ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (3 ديدگاه)

          دیشب شبکه نسیم رو نگا کردی؟

          موافقم ۱۶
          مخالفم ۳
        2. aMiRsHaYaN

          ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (366 ديدگاه)

          نه
          من نسیم نگا نمیکنم
          چرت ترین کانال ایران

          موافقم ۱۰
          مخالفم ۵
      2. احمد

        ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (1 ديدگاه)

        اصالت ؟ ببین دوست عزیزم علت اینکه در چند سال گذشته در ایران خودرو خوب بوده این بود که شرکت های درجه یک اجازه مونتاژ محصولات نسل گذشته و یا از رده خارج شده یا محصولاتی که در پایان چرخه حیات داشتن رو به ایران می دادن که سر هم کنه خودرو سازی در ایران از اول همین بوده تحریم که شد و دیگه شرکتی حاضر به اجازه مونتاژ نشد چهره واقعی خودرو سازی ایران نشون داده شد . اگر بعد از تحریم خودروسازی ایران به تولید محصول قابل رقابت با برند های خارجی دست می زد اون زمان می شد گفت اصالت و توان داشته . از ابتدا هرچی که در ایران بوده و به اون افتخار می کنید جز مونتاژ و سر هم کردن چیزی نبوده تنها جایی که کمی از خودرو سازی بهتر عمل کرد بحث ابزارالات و ترابری سنگین بوده اونجا می تونی بگی اصالتی وجود داشته چون بعد از تحریم هم تونست از نابودی خودش رو نجات بده. دقت کنید عزیزان سن ما بالاست عمر باقی مونده ما هم کوتاه انرژی و شور شما رو نداریم ولی تجربه بر اثر گذر زمان به ما داده شده . به قیمت عمر با ارزش دادیم و تجربه تلخ و شیرین جمع کردیم تا زمانی که بره زیر خاک . باز هم می گم خودروسازی در ایران مونتاژ خالص بوده بدون ذره ای تلاش برای هویت سازی و ساخت دانش و فناوری . چه با تحریم چه بی تحریم .از اولین افراد فعال در صنعت خودرو ایران در شصت سال گذشته بگیر تا الان فقط پول مهم بوده و سود . خلاص !

        موافقم ۱۵
        مخالفم ۴
  4. AMANTE

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (915 ديدگاه)

    خوش آمدید به چین خاورمیانه.

    موافقم ۲۵
    مخالفم ۷
    1. کبریا

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (4 ديدگاه)

      چین خاورمیانه؟ بیشتر سومالی خاورمیانه! چین تو ۱۰-۱۵ سال بدون هیچ زیرساختی تبدیل شد به غول تکنولوژی و خودرو سازی و صنایع نیمه هادی و…، اینا تو ۴۰ سال با داشتن بهترین زیرساخت تو کل آسیا تبدیل شدن به این! همون زیرساخت‌ها رو هم نابود کردن…

      موافقم ۶۶
      مخالفم ۳
      1. پارسا

        ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (252 ديدگاه)

        از یه طرف هم میشه گفت سومالی هیچوقت هیجی نداشته و نبوده که الان بخواد چیزی بشه
        ایران در زمینه نابود کردن همه چیز و بدبخت کردن همه یه استاندارد جدیده

        موافقم ۲۴
        مخالفم ۱
  5. جمشید

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (283 ديدگاه)

    امیر دهقان خداوکیلی همچین خبرهایی نزار که یکوقت مسئولان ببینن و یاد بگیرن و برن بجای واردات چندتا ماشین درست درمون از این اسباب بازیهای چینی بیارن

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۱۶
    1. مردیم از خوشی

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (899 ديدگاه)

      بحث قیمت زیر ۱۰ هزار دلار هست کره ای ها و اروپایی ها هم با این قیمت چیز شاخی تحول نمیدند

      موافقم ۳۱
      مخالفم ۰
      1. GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی

        ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (328 ديدگاه)

        حداقل کیفیت اونا از این اشغالا بالاتر

        موافقم ۶
        مخالفم ۱۱
        1. مردیم از خوشی

          ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (899 ديدگاه)

          هیچ تضمینی وجود نداره چیزی که من تو این دو سال متوجه شدم اینه که چینی ها تو رنج قیمت زیر ۱۵ هزار دلار واقعا نسبت به پولی که میگیرند عملکرد قابل قبولی را ارائه میدند

          موافقم ۲۱
          مخالفم ۰
        2. Amir

          ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (67 ديدگاه)

          در مورد گوشی هم اگه دقت کنید تو محصولات با قیمت پایین شیائومی رو دست سامسونگ بلند شده و تو اون رنج سامسونگ عملا هیچی برای ارائه نداره

          موافقم ۱۰
          مخالفم ۰
        3. S97

          ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (256 ديدگاه)

          فقط یک ماشین صفر اروپایی زیر ده هزار دلار نام ببر. بعد کلاهت رو قاضی کن ببین حاضری هر روز با اون قوطی کبریت صفر اروپایی که انقدر ارزونه رانندگی کنی یا نه.

          خواهش میکنم یه چیزی بگین که حداقل به شعور خودتون توهین نشه، اهمیتی نداره اگه ما نفهمیدیم که دارین خودزنی میکنین.

          موافقم ۴
          مخالفم ۰
      2. جمشید

        ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (283 ديدگاه)

        اگر قرار به وارداتیهای آشغال زیر ۱۰ هزار دلار باشه و تازه عوارض و تعرفه گمرکی هم بهش تعلق بگیره اونوقت مردم باید به پراید و ساینا و کوییک بوسه بزنن چون بهتره

        موافقم ۱
        مخالفم ۱۴
  6. پدرام

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (516 ديدگاه)

    ماشینی چینی که الانش هم داره میاد ۱۸ هزار دلاره میدن ۵۰ هزار دلار!!
    البته بین اینا جیلی، ام جی و بایک و چانگان خوبه

    موافقم ۲۸
    مخالفم ۰
  7. Twin H Power

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (196 ديدگاه)

    همه به خوبی میدونیم با این قیمت به دستمون نمیرسه .
    هر کدوم از اینا تو ایران بالای ۱۵ هزار دلار قیمت میخوره .
    گزینه های اروپایی و … هم مطمئنا کمتر از سی چهل هزار دلار نمیشه !

    موافقم ۲۲
    مخالفم ۱
  8. matin

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (188 ديدگاه)

    هر ماشینی بخواد وارد بشه چه ۵ هزار دلار چه ۲۰ هزار دلار زیر ۱ میلیارد نیست
    اگه فکز میکنین ماشین ۱۰ هزار دلاری میدن ۴۰۰ میلیون کاملا در اشتباهید

    موافقم ۳۰
    مخالفم ۱
  9. رامتین

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (2551 ديدگاه)

    چینی چیه که بخوای زیر ۱۰هزار دلارشو بگیری؟ عملا فرغون دستت میاد. خودم دارم روی چانگان یونی وی مطالعه میکنم. بنظرم گزینه خوبیه اگه وارد بشه. چون ورود خودروهای کره ای با عملکرد بالا امکان پذیر نیست.

    موافقم ۵
    مخالفم ۲۰
  10. ممد کادیلاک

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (16 ديدگاه)

    خدا رو شکر همه بدون استثنا موتور ۱.۵ لیتری و نهایتا گیربکس ‌‌CVT
    لامصبا فقط اتاق طراحی میکنن پاور ترین و کل سیستم فنی مشترکه

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۵
  11. محمد

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (746 ديدگاه)

    بیخود نیست تو کشورهای ثروتمند اطرافمون هم خوب میفروشن اینقدر قیمتشون کمه طرف می‌تونه برای ماشین دوم یا دم دستی یکیشون رو بخره بعد چهار پنج سال اصلا نفروشه دور بندازه یه مدل جدیدش رو بخره افراد کم درآمدم که قطعا خیلی مشتاق خواهند بود برای خریدشون ، حالا این ماشین هایی که اینجا معرفی شد مدل های پایه بود ولی بررسی کردم دیدم اگه مدل های مجهز ترشون سفارش بدی بازم زیر ۱۵۰۰۰ تا در میاد که با ارزش پول قوی تر همسایه هامون واقعا مفته ، شرایط اقساطی رو هم بهش اضافه کنید

    موافقم ۲۴
    مخالفم ۰
  12. GMA

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (145 ديدگاه)

    نمیدونم واردات شروع شده یا نه،ولی من هر روز کشنده های زیادی تو اتوبان میبینم که ماشین های خیلی گرون تر از ١٠ هزار یورو حمل می‌کنند!
    از توسان تا لندکروزر LC300 و تاکوما و یاریس و پریوس و کرولا ٢٠٢٢!حتی یکیشون پیکاپ شورلت و رم حمل می‌کرد!
    نمیدونم جریان این خودرو های گرون قیمت با این حجم زیاد چیه؟! 🤔

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۵
    1. Mohammad.2005

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (99 ديدگاه)

      منم بار ها دیدم بنظرم کشنده های ترانزیت هستن که هنگام بردن این ماشینا به یه سری کشور های مجاور ، مسیرشون از ایران هم میگذره

      موافقم ۲۶
      مخالفم ۰
    2. Royal Driver UK 70

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (281 ديدگاه)

      GMA من تازه هوندا آکورد های جدید سوبارو های جدید لندکروز ۲۰۲۲ جیپ رانگر،جیپ گرند چیروکی لوکس جدید هوندا H ، فورد فیژن، شورولت سیلورادو ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ ، جیپ رنگید،بنز اس کلاس ۲۰۱۵, لکسوس ال اس ۲۰۲۱ و ال ایکس ۲۰۲۱ و کلی دیگه رو توی جاده شیراز به اصفهان دیدم. مونده بودم توش :| با خودم میگم اینارو باز میدن به عربا یا میدن بچه پولدارای بالاشهر تهران😂

      موافقم ۱۹
      مخالفم ۰
    3. پارسا

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (252 ديدگاه)

      از شیراز رفتم تهران
      حداقل ۳۰ تا جنسیس دیدم تو همین مسیر
      میگن ترانزیته . میگن . اینجا همه چیز ممکنه

      موافقم ۷
      مخالفم ۲
  13. Mohammad.2005

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (99 ديدگاه)

    با ارفاق سه تا سدان لیست قابل تحمل اند فقط

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۵
  14. Radmehr

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (332 ديدگاه)

    عاره حتما همشون با همین قیمت وارد میشن…

    موافقم ۶
    مخالفم ۲
  15. Pedram7

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (58 ديدگاه)

    همه ۱/۵ لیتری 😐

    موافقم ۸
    مخالفم ۰
    1. S97

      ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (256 ديدگاه)

      بله، با فرهنگ بریز بپاش ایرانی که صد سال پیش انگلیسی ها یادمون دادن تناقض داره.

      حتی حاضر نیستیم زمستون یه لباس نازک بیشتر از تابستون بپوشیم! چی خیال کردین، ما سلاطین اسراف در جهان هستیم… >_<

      ۲۵۶ اُمین روز سال هم که به تازگی گذروندیم. همین جا بازنشسگی خودم رو اعلام میکنم. همگی موفق باشین

      موافقم ۳
      مخالفم ۱
  16. مانی

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (50 ديدگاه)

    همه این ماشین ها خوب هستند و قیمت شون هم خیلی مقرون به صرفه هست.به نظرم بین آنها به ترتیب جیلی امگرند،ام جی ۵،چانگان CS15 و کووین X3 ‘گزینه های مناسب تری برای واردات یا مونتاژ در بازار ایران هستند.

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۰
  17. Erfan

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (463 ديدگاه)

    Mg5و جیلی رو بیشتر دوست دارم و به نظرم میتونن موفق تر باشند.
    منتهی ما باید این هارو با قیمت حدود ۲۰هزار دلار برای خودمون حساب بکنیم😂

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۰
  18. Erfan

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (463 ديدگاه)

    پست بهترین چینی های زیر ۲۰هزار دلار هم لطفا کار بشه و تنوع ماشین های داخل پست لطفا بیشتر باشه.

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۰
  19. JDM lover

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    اگر هم وارد بشن با قیمت درست به مصرف کننده نمیرسه
    به احتمال زیاد همین چینی های ارزون حجم زیادی از واردات رو تشکیل بدن

    موافقم ۹
    مخالفم ۰
  20. علی جردن

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (161 ديدگاه)

    یکی از یکی بهتر واقعا اروپایی ها و ژاپنی و آمریکایی ها باید برن از چین یاد بگیرن ❤️‍🔥

    قبلا که واردات آزاد بود تو شهر چندتا i8 و SlS و باکستر و گیبیلی می دیدیم الان تایگر می بینیم که سد هیچ از پراید عقبه

    موافقم ۴
    مخالفم ۱۳
    1. علی جردن

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (161 ديدگاه)

      الان فرق تایگر با پراید چیه؟

      قدرت موتورش بیشتره ؟؟
      یا
      حجم موتورش بیشتره؟؟؟
      یا
      دودیفرانسیله؟؟؟؟

      موافقم ۶
      مخالفم ۴
    2. علی جردن

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (161 ديدگاه)

      اتوماتیکه اصلا؟؟؟؟؟؟؟

      موافقم ۴
      مخالفم ۴
  21. GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (328 ديدگاه)

    یکی از یکی اشغال تر

    موافقم ۷
    مخالفم ۱۶
  22. ilia2008

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (139 ديدگاه)

    از امگرند خوشم اومد
    انتخاب خوبیه . حداقل با این قیمت

    موافقم ۸
    مخالفم ۰
  23. شاهین

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1106 ديدگاه)

    جیلی امگرند بهترین گزینس
    چه ایمنی چه کیفی همه جوره بصرف تره
    https://www.instagram.com/reel/CheaD5oD-Uk/?utm_source=ig_web_copy_link
    همین تصادف رو اگر یه آشغال داخلی با بدنه کاغذی دچار میشد میتونم کاملا دقیق حدس بزنم که دو دور میپیچید به تیربرق و سرنشین هارو میچلوند

    موافقم ۹
    مخالفم ۰
  24. mahan

    ۲۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    من اصلا نگاه حتی به اینا نمیکنم.به خدا نه ماشین ایرانی میخرم نه چینی.اگه الان بودم میرفتم یدونه ماکسیما /اوانته /فولکس گل و…. میخریدم که لاستیکشون شرف داره به اینا.من اصلا تحمل ندارم ببینم ماشین چینی زیر پامه و انگار عذاب میکشم حتی بی ام و چینی هم تولید شه من نمیخرم.همین چینی ها بودن که کل دنیا رو بدبخت کردن و الان عده ای از ماشیناشون حمایت میکنن.یه لحظه نبود چین رو تصور کنین همچیز واضح میشه براتون

    موافقم ۲
    مخالفم ۱۰
  25. A1

    ۲۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (74 ديدگاه)

    با وجود بازاری که درست کردن مگر چقد این ماشینای احتمالا بالای ۸۰۰ تومن تقاضای خرید داره که این همه مدل با تیراژ های پایین قراره وارد یا مونتاژ بشه اگه این هدر دادن سرمایه ملی نیست پس چیه؟

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  26. محمد

    ۲۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (29 ديدگاه)

    حتی MG6وMG5 در نسخه فول آبشن حدود ۲۰۰۰۰ دلار هست منتهی اصلن معلوم نیست رقبتی برای بازگشت به ایران داشته باشن

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  27. جامعه رو به زوال

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    ام جی و جیلی خوبه

    موافقم ۲
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا