ام وی ام MVMچریفونیکس

مقایسه تیگو 7 پرو با فونیکس FX؛ قیمت، مشخصات و هر آنچه باید بدانید

در این مطلب مقایسه مفصلی بین دو شاسی‌بلند چینی بازار یعنی تیگو ۷ پرو با فونیکس FX خواهیم داشت.

بی‌شک در سال‌های اخیر خودروهای شاسی‌بلند یا کراس اور طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده‌اند و جدای از طراحی زیباتر، شاسی بلندها با فضای کابین و بار بیشتر و همچنین تسلط بهتر راننده بر جاده همچنان حرف اول را در بازار می‌زنند. ممنوعیت طولانی‌مدت ورود خودرو به کشور فرصت مناسبی ایجاد کرده تا برندهای چینی بتوانند جا پای خود در بازار ایران را بیش از پیش باز کنند. مدیران خودرو و چری به عنوان یکی از قدیمی‌ترین مونتاژ کننده‌های خودرو در کشورمان از سال‌های قبل سبد محصولات خود را گسترش داده و دو نمونه از جدیدترین و پرطرفدارترین محصولاتش یعنی تیگو ۷ پرو و فونیکس FX در بازار حضور دارند.

چری در اواسط سال ۹۶ یکی از گران‌قیمت‌ترین خودروهای آن زمان بازار یعنی تیگو ۷ را در بازار کشورمان عرضه کرد. این خودرو اگرچه در ابتدا با استقبال زیادی مواجه نشد اما در ادامه به لطف پیشرانه و گیربکس پرقدرت، طراحی بهتر نسبت به سایر خودروها و شرایط فروش منعطف توانست به فروش مناسبی دست یابد. چری در ادامه به‌روزرسانی محصولات خود و تلاش برای کسب سهم بیشتر از بازار ایران اقدام به معرفی نسخه جدید این خودرو با نام تیگو ۷ پرو در سال ۱۴۰۰ کرد. این خودرو از نظر طراحی هیچ شباهتی به تیگو ۷ معمولی ندارد ولی به لطف همین ظاهر زیبا و هماهنگ طرفداران زیادی دارد.

همچنین بخوانید:

دیگر محصول شاخص چری و شاخه لوکس آن یعنی فونیکس در کشورمان با نام FX شناخته می‌شود. فونیکس FX که در بازارهای جهانی با نام چری اومودا ۵ عرضه می‌شود شاید متفاوت‌ترین محصول این برند در سال‌های اخیر باشد. طراحی FX بر اساس جدیدترین زبان طراحی این شرکت چینی انجام شده و قطعاً در بازار داخلی جلب‌توجه می‌کند. در ادامه به مقایسه تیگو ۷ پرو با فونیکس FX می‌پردازیم تا پاسخ سؤالات خریداران این دو خودرو را داده و در نهایت گزینه مناسب مصرف‌کننده را معرفی کنیم.

مقایسه تیگو ۷ پرو با فونیکس FX

  • طراحی ظاهری

 

اگر دو نسخه قبلی و جدید تیگو ۷ را با یکدیگر مقایسه کنید شاهد پیشرفت چشمگیر چینی‌ها خواهید بود. در تیگو ۷ پرو شاهد طراحی شکیل و درعین‌حال نسبتاً اسپرت هستید که قطعاً رضایت شما را جلب خواهد کرد. چراغ‌های ساده اما زیبای جلو هماهنگی خوبی با جلوپنجره دارند و در پروفایل جانبی نیز یک خیز بزرگ در درب‌های عقب به چشم می‌خورد که در نهایت به چراغ‌های عقب می‌رسد. پروفایل جانبی تیگو ۷ پرو ساده‌تر از نمای جلوست هرچند ستون عقب شناور به اسپرت تر شدن طراحی شاسی‌بلند چری کمک کرده است. در بخش پشتی خودرو طراحان چراغ‌ها را به یکدیگر متصل کرده‌اند که این روند در بسیاری از خودروهای امروزی دیده می‌شود. در کل نمای عقب تیگو ۷ پرو ساده‌تر از نمای جلوست هرچند طراحان می‌توانستند خلاقیت بیشتری در این بخش داشته باشند؛ اما در مجموع طراحی این خودرو را قطعاً می‌توان شکیل دانست و با گذشت زمان گرد پیری دیرتر بر چهره تیگو ۷ پرو خواهد نشست.

در طرف مقابل فونیکس FX را داریم که طراحی بسیار متفاوتی را نسبت به برادر خود به نمایش می‌گذارد. بخش جلوی FX از جدیدترین زبان طراحی این برند استفاده می‌کند و اولین نکته مهم به جلوپنجره بزرگ و چراغ‌های جداگانه مربوط می‌شود. همانند آنچه در برخی خودروهای دیگر از جمله X22 پرو دیده‌ایم، چراغ‌های اصلی در کناره‌ها و ارتفاع پایین‌تر نصب شده‌اند و حس و حال دیگری به خودرو بخشیده‌اند. با نگاه به پروفایل جانبی FX شاهد خط سقف خمیده خواهید بود که نمای یک کراس اور کوپه را ایجاد می‌کند. رینگ‌های بزرگ با پس‌زمینه قرمز نیز به اسپرت تر شدن این خودرو کمک کرده‌اند. در نمای عقب نیز طراحان مانند تیگو ۷ پرو طراحی پیوسته چراغ‌ها را در نظر گرفته‌اند. نمای عقب FX بهتر از تیگو ۷ به نظر می‌رسد و جذابیت بیشتری دارد. در مجموع اگر بخواهیم طراحی دو خودرو را مقایسه کنیم باید گفت تیگو ۷ پرو طراحی جاافتاده‌تر و خانواده پسندتری دارد و قطعاً با گذشت زمان از مد نخواهد افتاد. در مقابل فونیکس FX عناصر اسپرت و جوان‌پسند را اولویت طراحی خود قرار داده و شاید در چند سال اول جلب‌توجه کرده و نظر مالک را به خود جلب کند اما به احتمال زیاد پس از گذشت چند سال طراحی آن از مد افتاده به نظر خواهد رسید.

  • طراحی داخلی

تیگو ۷ پرو در بخش کابین نیز پیشرفت‌های زیادی را نسبت به نسخه قبلی حاضر در بازار کشورمان نشان می‌دهد. کابین خودرو ساده و زیبا طراحی شده و همه اجزا در هماهنگی خوبی با یکدیگر قرار دارند. غربیلک فرمان فربه و سه پره، نمایشگر ایستاده و دسته‌دنده جدید تیگو ۷ جزو مواردی هستند که جذاب به نظر می‌رسند. دیگر نکته مثبت کابین این خودرو استفاده از متریال نرم‌تر در اکثر بخش‌هاست، چیزی که در فونیکس FX کمتر دیده می‌شود. از نظر فضای کابین و بار نیز مشکلی وجود ندارد و قطعاً تیگو ۷ پرو پاسخگوی نیازهای یک خانواده متوسط خواهد بود.

کلیت طراحی کابین فونیکس FX مشابه برادر خود است با این تفاوت که برخی جزئیات اسپرت تر در آن وجود دارد. برای مثال فرمان خودرو حس و حال جوان پسندتری داشته و پشت آمپرهای دیجیتالی و نمایشگر مرکزی آن به‌صورت پیوسته طراحی شده‌اند. در داشبورد خبری از دکمه‌های فیزیکی متعدد نیست و اکثر عملکردها به نمایشگر مرکزی منتقل شده‌اند. البته باید گفت در کابین FX از متریال و پلاستیک‌های خشک‌تری نسبت به تیگو ۷ پرو استفاده شده است. از نظر فضای کابین و بار اگرچه مشکل خاصی برای سرنشینان با قد متوسط وجود نخواهد داشت اما سرنشینان قدبلند در صندلی‌های عقب کمی احساس تنگی فضا به ویژه برای زانوها را خواهند داشت. قضاوت درباره مقایسه تیگو ۷ پرو با فونیکس FX از نظر کابین کار سختی است و هر دو خودرو از این نظر امتیازهای مشابهی را دریافت می‌کنند.

  • تجهیزات و امکانات

هر دو خودرو از نظر تجهیزات با دست ‌پر وارد میدان شده‌اند و قطعاً نظر مصرف‌کنندگان را به خود جلب می‌کنند. از جمله تجهیزات تیگو ۷ پرو می‌توان به پشت آمپرهای دیجیتال، سیستم تهویه مطبوع خودکار، سقف پانورامیک، کروز کنترل، نمایشگر مرکزی ۱۰.۲۵ اینچی، سنسورهای نور و باران، شارژ بی‌سیم گوشی هوشمند، پایش فشار باد لاستیک‌ها، کنترل حرکت در سربالایی و سرپایینی، کنترل پایداری و کشش، شش کیسه هوا و… اشاره کرد.

فونیکس FX نیز به عنوان یکی از محصولات مدرن چری کمبودی از نظر امکانات ندارد و برجسته‌ترین ویژگی‌های ایمنی و رفاهی آن شامل مواردی همچون سانروف دو حالته، شارژ بی‌سیم گوشی هوشمند، چراغ‌های خودکار و LED جلو و عقب، گرم‌کن و سردکن صندلی‌های جلو، پشت آمپرهای دیجیتالی و نمایشگر مرکزی ۱۲.۳ اینچی، فرمان برقی، کروز کنترل و… خواهند بود. از این نظر هر دو خودرو کاملاً رضایت‌بخش عمل کرده‌اند و تفاوت‌های جزئی موجود نمی‌تواند در انتخاب قطعی هر خودرو تعیین کننده باشد.

  • قوای محرکه

جدای از طراحی ظاهری، شاید مهم‌ترین تفاوت تیگو ۷ پرو با فونیکس FX را بتوان در قوای محرکه آن‌ها دانست. درحالی‌که تیگو ۷ پرو به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوی نسخه قبلی تیگو ۷ با ۱۵۷ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتون متر مجهز شده است، فونیکس FX از پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوی GDI استفاده می‌کند. قدرت و گشتاور این پیشرانه به ۱۹۷ اسب بخار و ۲۹۰ نیوتون متر می‌رسد که باعث می‌شود FX از نظر قدرت و شتاب یک سر و گردن بالاتر قرار گیرد.

همچنین بخوانید: لیست قیمت لوازم یدکی خودروهای چینی – ۱۴۰۲

نسخه قبلی تیگو ۷ استاندارد از گیربکس دوکلاچه استفاده می‌کرد ولی تیگو ۷ پرو به گیربکس CVT مجهز شده است و اگرچه برخی افراد معتقد هستند استفاده از گیربکس دوکلاچه در تیگو ۷ به افزایش جذابیت رانندگی آن کمک می‌کرد اما گیربکس CVT موجود در تیگو ۷ پرو کاملاً ارتقا یافته و تجربه سواری خوبی را به همراه مصرف سوخت و استهلاک کمتر ارائه می‌کند. گیربکس فونیکس FX نیز از نوع ۷ سرعته دوکلاچه است که تعویض نرم و دقیقی دارد. واضح است که قدرت بیشتر پیشرانه باعث شتاب گیری بهتر FX نسبت به تیگو ۷ پرو خواهد شد و از این نظر FX دست برتر را دارد. در جدول زیر می‌توانیم مشخصات هر دو خودرو را مشاهده کنیم:

چری تیگو ۷ پرو فونیکس FX
پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربو
قدرت/گشتاور (اسب بخار/نیوتون متر) ۱۵۷/۲۳۰ ۱۹۷/۲۹۰
گیربکس CVT با ۹ دنده مصنوعی ۷ سرعته دوکلاچه
صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت (ثانیه) ۱۱.۴ ۹
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) ۱۹۲ ۲۰۰
مصرف سوخت (لیتر در هر صد کیلومتر) ۸.۴ ۶.۹
وزن (کیلوگرم) ۱۴۰۱ ۱۴۴۴
  • بررسی سواری، هندلینگ و فضای داخلی

بر اساس تست‌های قبلی صورت گرفته توسط پدال، تیگو ۷ پرو خودرویی نرم و کم‌صدا به ویژه در سرعت‌های پایین است و فرمان نسبتاً تیزی دارد. سواری خودرو در عبور از دست‌اندازهای نه چندان بزرگ قابل‌قبول خواهد بود هرچند در صورت عبور از چاله‌های عمیق شاهد ورود لرزش‌ها به کابین هستیم. عایق‌بندی کابین نیز به خوبی صورت گرفته و تا سرعت‌های ۱۲۰ کیلومتر در ساعت صدای چندانی از جاده و لاستیک‌ها وارد کابین نخواهد شد اما واضح است که با افزایش سرعت بر میزان صداهای آزار دهنده نیز افزوده می‌شود. گیربکس CVT نیز با تعویض‌های مصنوعی خود بر آرامش و آسایش کابین افزوده و هماهنگی خود با پیشرانه جهت یک رانندگی بی حاشیه و آرام را نشان می‌دهد.

فونیکس FX به دلیل استفاده از پیشرانه قوی‌تر تیگو ۸ و همچنین گیربکس دوکلاچه اشتیاق بیشتری به سرعت‌گیری دارد و نسبت به تیگو ۷ پرو خودروی اسپرت تری حس می‌شود. استفاده از سیستم تعلیق چند اتصالی در عقب کمک شایانی به بهبود سواری FX کرده است و خودرو نشانی از ناپایداری یا هندلینگ ضعیف ندارد. سواری FX در خیابان‌های شهری نرم و راحت خواهد بود هرچند در زمان عبور از چاله‌های بزرگ شاید اندکی سفتی و ناهنجاری را نشان دهد. در مجموع سواری تیگو ۷ پرو و فونیکس FX بسیار پذیرفتنی است اما اگر بخواهیم قضاوت دقیق‌تری داشته باشیم می‌توان گفت تیگو ۷ پرو اولویت بیشتری را برای خانواده‌ها قائل شده و سواری نرم‌تری دارد.

  • قیمت

در جدول زیر می‌توانیم قیمت خودرو تیگو ۷ پرو و فونیکس FX را مشاهده کنیم:

مدل مشخصات قیمت کارخانه قیمت بازار
چری تیگو ۷ IE ۱.۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱,۴۱۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس تیگو ۷ پرو ۱,۴۵۰,۸۰۰,۰۰۰ ۱,۶۵۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس FX پریمیوم (۱.۶) ۱,۷۲۴,۷۰۰,۰۰۰ ۱,۸۲۵,۰۰۰,۰۰۰

همان‌طور که دیده می‌شود اختلاف قیمت حدود ۴۰۰ میلیون تومانی بین دو خودروی موردبحث وجود دارد که این موضوع برای اکثر خریداران مهم و تعیین کننده خواهد بود.

  • جمع‌بندی

فارغ از نتیجه‌گیری مقایسه تیگو ۷ پرو با فونیکس FX بایستی به یک موضوع اذعان کرد و آن‌هم پیشرفت چشمگیر برندهای چینی در سال‌های اخیر است. برای اثبات این ادعا کافی است محصولات ابتدایی مدیران خودرو در کشورمان را با همین تیگو ۷ پرو یا فونیکس FX مقایسه کنیم. هر دو کراس اور یاد شده با طراحی به‌روز و زیبا، کابین‌های شیک و مجهز و قوای محرکه قوی طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند اما اگر بخواهیم در نهایت توصیه‌ای کاربردی برای خریداران داشته باشیم باید بگوییم تیگو ۷ پرو بیشتر مناسب خانواده‌هایی است که به دنبال خرید و استفاده از یک خودرو به مدت چندین سال هستند.

طراحی ساده و در عین شیک به همراه فضای کابین مناسب خانواده‌های کم‌جمعیت باعث شده تیگو ۷ پرو در بین خانواده‌ها گزینه‌ای محبوب باشد. این خودرو اختلاف قیمت فاحشی با برادر خود دارد و همین نکته می تواند برای بسیاری از خریداران تعیین کننده باشد. در طرف مقابل باید به فونیکس FX اشاره‌ کنیم که از نظر طراحی جزو متمایزترین کراس اورهای بازار است و اگر خواهان جلب‌توجه باشید حتماً FX نظر شما را جلب خواهد کرد. البته شاید چنین موضوعی با گذشت چند سال به قدیمی‌تر جلوه کردن ظاهر خودرو منجر شود. هرچند باید گفت فونیکس FX از قوای محرکه قوی‌تری سود می‌برد و سواری گیراتر و اسپرت تری دارد. همین موضوع باعث خواهد شد بیشتر قشر جوان به سمت FX بروند. در پایان خوشحال می‌شویم نقطه نظرات شما عزیزان و به ویژه مالکان هر دو خودرو را بشنویم و با دیگران به اشتراک بگذاریم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۳۰ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. Reza

    ۳۰ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (27 ديدگاه)

    دیدن fx از نزدیک دل ادمو میزنه
    خیلی طراحی شلوغی داری و ارتفاع سقف ماشین مثل خودرو های سدان پایین هست

    موافقم 63
    مخالفم 43
    1. فقط خدا

      ۲ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      آها، این پست این پیام به مردم میرسونه که مشتری تیگو ۷ پرو نسبت به fx کم شده

      موافقم 21
      مخالفم 17
      1. محمد

        ۴ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        اتفاقا ، این پست پیام زیر رو منتقل می کنه:
        مزیت اصلی فونیکس ، قدرت و شتاب محسوس نسبت به تیگو ۷ است .
        در صورت تمایل مطالب ارایه شده را یکبار سریع بخوانید و نتیجه بگیرید

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. AMANTE

    ۳۰ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1810 ديدگاه)

    من یکی اگه پول اش رو داشتم منتظر نسخه ی Pro Max تیگو هفت میموندم و اونو انتخاب میکردم.

    یک سوالی هم در آخر بپرسم خوشحال میشم جواب بدید، بین کراس های زیر یک میلیارد به نظر شما ام وی ام X22 Pro دنده ی چه جور ماشین هست؟ یا گزینه های بهتری هم هست؟

    موافقم 12
    مخالفم 29
    1. ARMAN سابق

      ۳۰ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (453 ديدگاه)

      ببین جک S3 هم هست ولی همون X22 هم ظاهر به روز تری داره هم میشه گفت حساسیت کمتری به بنزین نسبت به S3 داره چرا چون S3 موتورش نیاز به بنزین یورو 5 داره که بتونه بهتر کار کنه ولی فک نمی کنم X22 اینجوری باشه.
      در مورد X22 دنده ای هم به نظر من چون موتور قوی تر و گیربکس دستی نسبت به مدل اتوماتش داره شتاب بهتری می تونه داشته باشه و از طرفی یه سری آپشنای مدل اتومات مثل ترمز دستی برقی و اتوهلد و استاتر و چراغ اصلی LED رو نداره.
      و در کل متأسفانه ایرادات مونتاژی هنوز هم پا بر جاست که بستگی به خودت داره چجور انتظاری از یه ماشین داشته باشی

      موافقم 14
      مخالفم 6
    2. شاهین

      ۳۰ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (4483 ديدگاه)

      من به شخصه یک میلیارد نمیدم x22 هیچوقت هیچوقت هیچوقت

      موافقم 36
      مخالفم 9
    3. ( سلام داداش چطوری سابق )

      ۳۰ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (58 ديدگاه)

      ایکس۲۲ پرو دنده ای ماشین به نسبت کم استهلاکه ، با حدود ۱۱۶ اسب بخار و ۱۴۴ نیوتن گشتاور و فرمون برقی و اینا تقریبا عملکرد قابل قبول داره ، امکانات اش هم به نسبت مناسبه ، سواریش تو عقب کوبش داره یکم ، در کل آنچنان آش دهن سوزی نیست ولی کلا از ماشین های ایرانی قطعا بهتره

      موافقم 21
      مخالفم 2
    4. AMANTE

      ۳۰ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (1810 ديدگاه)

      تشکر از پاسخ هاتون فقط آقای شاهین میتونید دلیل اش رو بگید؟

      موافقم 2
      مخالفم 2
      1. شاهین

        ۳۰ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (4483 ديدگاه)

        با 1 میلیارد گزینه های خیلی بهتری هست. X22 همون 315 هست با کمی ارتفاع بیشتر از سطح زمین، همین! از جمله معایب این خودرو من میتونم به فضای داخلی کم و قیمت بالای قطعات اشاره کنم.
        واقعا نمیتونم هضم کنم همچین قیمتی رو برای X22. با 1 میلیارد میشه X33 تمیز خرید که هم موتور قوی تر و هم اتاق بزرگتری داره. البته گزینه های دیگه ای هم هست که شاید یکی دو سال کارکرد باشن اما بنظرم بهتر از X22 هستن.

        موافقم 17
        مخالفم 3
    5. نویدی

      ۳۰ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (282 ديدگاه)

      زیر یه میلیارد بهترین گزینه صفر کیلومتر x22 pro اتومات هستش.
      تقریبا زیر یه تومن رقیبی نداره.

      موافقم 10
      مخالفم 7
    6. علی

      ۱۱ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دوست عزیز ایکس ۲۲ پرو اصلا دنده ای نداره! اتوماتیک هست

      موافقم 1
      مخالفم 3
  3. P

    ۳۰ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (260 ديدگاه)

    فونیکس fx یه جوریه طراحی شده که انگار طراح میخواد حس اسپورت + مدرن بودن به زور به ادم فرو کنه

    موافقم 51
    مخالفم 12
  4. ali.mfard

    ۳۰ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (22 ديدگاه)

    منتظر هیت آلمانی سواران عزیز هستیم.

    موافقم 20
    مخالفم 4
  5. 𝐀𝐥𝐢

    ۳۰ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (731 ديدگاه)

    من فکر کنم فونیکس fx رو از نیسان اریا کپی کردن خیلی شبیه همن

    موافقم 15
    مخالفم 3
  6. علی جردن

    ۳۰ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (906 ديدگاه)

    FX انصافا خوشگله اگه مالکانش مثل مالکان ۲۰۷ یا کوییک دو رنگ قسمت های قرمزش رو هم رنگ بدنه کنن ریباتر هم می شه اگر نسخه 4WD داشت قطعا ارزش خرید داشت ولی واسه شاسی بلند تک دیفرانسیل مبلغ بالای ۷۰۰ ملیون خرج کردن حروم کردن پوله

    موافقم 9
    مخالفم 30
    1. مصطفی

      ۲ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من Fx دارم تیگو 7 پرو هم داشتم …. این دوتا اصلا قابل مقایسه نیستن ….فرق بین این دو تا از زمین تا آسمونه، ظاهر و باطن و موتور و سواری و …. هر چی بگم از Fx کم گفتم واقعا نسبت به ماشین های هم رده مثل دیگنیتی و فیدلیتی و تیگو 8 و …. یه سروگردن بالاست
      اولین خودرو چینی در بازار بریتانیا و آمریکا
      پرفروش ترین در بازار استرالیا

      موافقم 35
      مخالفم 8
  7. mehrdad

    ۳۰ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (45 ديدگاه)

    اصلا میگن موتور ۱/۶۰۰و۱/۵۰۰ حال ادم از هرچی ماشین بهم میخوره. حیف کلمه ماشین که به اینا میگیم

    موافقم 9
    مخالفم 33
    1. نویدی

      ۳۰ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (282 ديدگاه)

      بستگی به برند داره، پژو 2008 موتورش 1600 سی سی توربو هستش و از نظر شتابگیری در حد آزراس.

      موافقم 18
      مخالفم 2
      1. مهرداد

        ۱ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (45 ديدگاه)

        وزن ۲۰۰۸ با اینا ایکیه؟ اصلا توو کلاس هم نیسن که داری مقایسه میکنی

        موافقم 4
        مخالفم 7
  8. Bagher

    ۳۰ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (120 ديدگاه)

    14 هزار دلار هیچ جای دنیا ماشین 2 دیفرانسیل نمیدن

    موافقم 6
    مخالفم 0
  9. ‌ ‌

    ۳۰ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (2221 ديدگاه)

    من بین این دو تا تیگو هفت پرو نظرمه

    موافقم 22
    مخالفم 12
  10. Kato

    ۳۰ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (440 ديدگاه)

    من تیگو ۷ پرو دارم

    وافعا ازش راضیم و به نظرم از اف ایکس سرتره

    موافقم 29
    مخالفم 20
    1. حسین

      ۳۰ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (2790 ديدگاه)

      طبیعی هست شما اینو بگید وگرنه موتور ۱/۵ با گیربکس cvt روی این جثه مسخره هست

      موافقم 28
      مخالفم 13
  11. مصطفی

    ۲ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چه مقایسه خنده داری
    شتاب fx ضمنا 7.8 ثانیه است و شتاب تیگو 7 پرو 12.3 ثانیه

    موافقم 15
    مخالفم 4
  12. میثم

    ۲ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقای طراح سوال تیگو 7 پرو در برابر fx مثل خر لنگ میمونه در برابر اسب😅

    موافقم 20
    مخالفم 10
  13. مجتبی

    ۳ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان این قیمت‌ها برای این ماشین ها واقعا بالاست تو شرایط الان ناچاریم از همینا تعریف کنیم
    موتور تیگو 8و آریزو GTو fx یکی هست در کل fxچونکه جفت نیست همین جوسه ریز نسبت به تیگو ها به نظرم خیلی بهتر مخصوصا سقف کوتاهش با شیب به عقب ماشین را خشن نشون میده

    موافقم 12
    مخالفم 4
  14. محمد آقا خوش پیشونی

    ۲۵ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نصف بیشتر نظرات درباره ایکس ۲۲ نوشتید؟!
    خب مقایسه این دوتا فونیکس رو بنویسید!
    بالاخره تیگو ۷ پرو یا فونیکس اف ایکس؟
    من خانواده ۳ نفره دارم بنظرم دومی بهتره
    نظر شما چیه؟

    موافقم 19
    مخالفم 0
  15. مجید

    ۱۴ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من خودم fx دارم .سواریش خوبه و نرمه.شتاب و آپشن که عالی.شاید طراحیش نسبت به تیگو 7 پرو عامه پسند نباشه.ولی قطعا از اون بهتره

    موافقم 5
    مخالفم 0
  16. محمد آقا خوش پیشونی

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بشدت دنبال قالب کردن تیگو ۷ هستینا!!!!
    بازار و مردم هم الکی fx رو ۳۰۰ میلیون گرونتر میخرن

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا