خودروهای چینی

جیلی موتور اسپرت از نسل جدید لینک اند کو 03TCR رونمایی کرد

بخش موتور اسپرت جیلی از نسل جدید خودروی مسابقه‌ای لینک اند کو ۰۳TCR با ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتون متر گشتاور رونمایی کرد.

لینک اند کو ۰۳TCR (TCR مخفف عبارت تورینگ کار ریسینگ است) بر پایه نسخه به‌روز شده از مدل استاندارد ۰۳ شکل گرفته است. خودروی موردبحث ما به منظور گرامی داشت پنجمین سالگرد راه‌اندازی برنامه TCR جیلی معرفی می‌شود. الکساندر موردزفسکی مدیر بخش موتور اسپرت جیلی می‌گوید:

ما مفتخریم نسل جدید لینک اند کو ۰۳TCR را معرفی کنیم. خودروی یاد شده حاصل تکامل دقیق مدل اولیه است و از ظاهر به‌روز ۰۳ استاندارد سود می‌برد. ما این خودروی مسابقه‌ای را از فصل ۲۰۲۳ مسابقات در دسترس تیم‌ها قرار خواهیم داد

خودروی موردبحث همان‌طور که گفته شد بر اساس نسخه جدید سدان ۰۳ شکل می‌گیرد. در ۰۳TCR می‌توانیم طراحی جدید بخش جلو و عقب و سیستم‌های هیبریدی نوینی را ببینیم که توسط بخش TCR در سال ۲۰۲۴ بکار گرفته خواهند شد. مدل جدید جیلی موتور اسپرت همچنین استانداردهای ایمنی فیا از جمله ساختار تصادف و رول کیج جدید را پاس می‌کند. قوای محرکه لینک اند کو که توسط بخش موتور اسپرت جیلی توسعه می‌یابد نسبت به نسل اول این خودروی مسابقه‌ای تغییری نکرده است و بنابراین شاهد یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو با ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتون متر گشتاور هستیم. نیروی تولیدی پیشرانه نیز از طریق گیربکس ۶ سرعته سکونشئال به چرخ های جلو فرستاده می‌شود. وزن کلی خودرو به همراه راننده نیز به ۱۲۶۵ کیلوگرم می‌رسد.

خودروی تورینگ TCR جزو خودروهایی است که هم‌اکنون در سری مسابقات زیادی در جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. اولین نسل لینک اند کو ۰۳TCR توسط شرکت سیان ریسینگ توسعه یافته بود و در سال ۲۰۱۸ راهی تست‌ها شد. شایان ذکر است بخش موتور اسپرت جیلی با حمایت‌های هلدینگ جیلی فعالیت می‌کند و هدف از تأسیس آن نیز به دست آوردن دانش و تجربه لازم در مسابقات و تزریق آن به برندهای گوناگون جیلی است. اولین نمونه‌های این خودرو تا چند ماه دیگر به دست مشتریان و تیم‌ها خواهد رسید و قیمت آن نیز حدود ۱۵۷ هزار دلار اعلام شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. R/T

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (962 ديدگاه)

    چرا چهارچرخ محرک نذاشتن

    موافقم 20
    مخالفم 1
    1. کیانوش

      ۱۷ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (802 ديدگاه)

      مگه فرمول یک چهار چرخن نمیدونم چرا جدیدا همه فکر میکنن اسپورت ها باید دو دیفرانسیل باشن ،بین مک لارن پی وان و لافراری ک ندارن م پی پان که تک محور بود سریع تر بود اما تو اون تست که تو تاپ گیر بود یا گرند تور نمیدونم پی وان تو سکتور یک چند ثانیه سریع تر از پورشه و لافراری بود اما چون راننده تو سکتور اخر اشتباه کرد تایمش رو از دست داد نتونست حتی دور متوسط بنه چه
      بر
      سه به خوب

      موافقم 1
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا