خودروهای چینی

معرفی گریت وال سایبرپیکاپ، یک وانت شش چرخ هیبرید با 510 اسب بخار

گریت وال در نمایشگاه شانگهای پیکاپ شش چرخ غول‌پیکری را با پیشرانهٔ پلاگین‌هیبریدی معرفی کرده و قصد تولید آن را دارد.

گریت وال در نمایشگاه شانگهای از وانت چشمگیری با نام سایبرپیکاپ رونمایی کرده است. این یک پیکاپ شش چرخ محرک با پیشرانهٔ پلاگین‌هیبریدی است که ظاهراً قرار است تولید شود. این خودرو توسط بخش Co-Creation گریت وال با همکاری چائوجینگ موتورز بر اساس پیکاپ کانن ساخته شده است. اصلی‌ترین تغییر کانن برای تبدیل به سایبرپیکاپ اضافه شدن محور سوم است. درنتیجه، پیکاپ گریت وال حالا شش چرخ ۱۸ اینچی دارد که با لاستیک‌های ۳۳ اینچی آل‌ترین کوپر دیسکاورر پوشیده شده و از تعلیق سنگین با کمک‌فنرهای نیتروژنی بهره می‌برند.

به گفتهٔ گریت وال، این اولین پیکاپ ۶×۶ چینی است که پاسخی دیرهنگام به مدل‌های شش چرخ آمریکایی محسوب می‌شود. سایبرپیکاپ از یک قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی ۳ لیتری توئین توربو استفاده می‌کند که ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو با پنج قفل دیفرانسیل به هر شش چرخ منتقل می‌شود. هرچند خودروی شش چرخ بزرگی مثل این چندان کم‌مصرف نیست اما قوای محرکهٔ هیبریدی امکان پیمایش تمام الکتریکی را فراهم می‌کند.

سایبرپیکاپ اما علاوه بر افزایش چرخ‌ها، تغییرات ظاهری زیادی را هم تجربه کرده است که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به فلاپ‌های عریض دور گلگیر، سپر جلو با ورودی‌های هوای بزرگ، چراغ‌های LED با گرافیک شبیه محصولات برند تانک، جلوپنجرهٔ اختصاصی با نوار چراغ‌دار، کاپوت فیبر کربنی، پله رکاب‌های جانبی و اتاق بار کشیده با درب دوقسمتی اشاره کرد. در داخل خودرو هم شاهد پنج صندلی با تودوزی روشن، صفحه آمپر دیجیتالی و ویژگی‌های خاص همراه با نوشتهٔ CyberP!ckup هستیم.

هرچند سایبرپیکاپ صرفاً کانسپتی نمایشگاهی به نظر می‌رسد اما به گزارش رسانهٔ استرالیایی CarExpert، گریت وال قصد تولید آن را دارد و این پیکاپ عجیب را در نسخه‌های ۴×۴ و ۶×۶ با ظرفیت یدک کشی بین ۳.۵ تا ۶ تن به بازار عرضه خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. AMANTE

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1854 ديدگاه)

    فورد F450 Super Duty, رم 3500 و…. ایشون رو یک لقمه میکنن.
    اگه اون مدل های تیونیگ شده 6×6 رو حساب کنیم که ایشون راننده رو پیاده میکنه و خودش فرار میکنه.

    موافقم 60
    مخالفم 29
    1. محمد

      ۳۱ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (37 ديدگاه)

      خیلی جالبه یه کانسپت رو که هنوز تولید نشده با ده تا مدل و حتی مدل تیونینگ شده مقایسه میکنی برنده رو هم برای خودت اعلام میکنی.

      موافقم 24
      مخالفم 18
      1. AMANTE

        ۳۱ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (1854 ديدگاه)

        من مثالی در باب حرف خود گریت وال که توی متن بود زدم.
        ( به گفتهٔ گریت وال، این اولین پیکاپ ۶×۶ چینی است که پاسخی دیرهنگام به مدل‌های شش چرخ آمریکایی محسوب می‌شود. )
        اگه هم تولید بشه تفاوت های اساسی با مدل کانسپت نمیکنه و میشه راحت گفت نمیتونه حریف مدل های شش چرخ آمریکایی بشه.

        موافقم 1
        مخالفم 0
    2. MehdiTurbo

      ۳۱ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (1944 ديدگاه)

      اصلا ربطی به اون خودروهایی که گفتی نداره این خودرو نسلای قبلش تو ایران بود بیست میلیون از ۲۰۶ گران تر بود و استقبال خوبی هم شد چون قیمتش به صرفه بود تو پیکاپ ها
      الانم این نسل جدید همان و اگه وضعیت دلار همان سابق بود ۶۰ تومن قیمت میخورد البته مدل چهار چرخش همه خودروهای چینی الانم همینن همشان اگه وضعیت سابق دلار بود یا هم قیمت خودروهای داخلی میشدن یا مثل جیلی بیست سی تومن گران تر و واقعا از اون موقع تا الان پیشرفت داشتن و خریدشان خیلی به صرفه است به وضعیت بازار ایران دلار نگاه نکن اون خودروهایی که اسم بردی زمانی که این خودرو برچسب ۶۰ تومنی داشت اونا ۲۰۰ ۳۰۰ تومن قیمت میخورد یک پنجم ولی به نظرم تو کشورای خارجی که ارزش پولیشان مثل سابق ایران استقبال بشه ازشان مخصوصا قشر متوسط

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. AHMADREZA

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (877 ديدگاه)

    اینو میبینم و با وانت 6 چرخ زامیاد مقایسه میکنم فقط افسوس میخورم واسه خودمون
    بعضیا اینجا میان فقط چون چینیه خرابش کنن
    ولی واقعا هم خیلی تمیز درآوردن هم کیفیت خوبی داره
    گرچه که من خودم اعتقاد دارم هنوز نمیشه توی بلند مدت روی آفرود چینی ها حساب باز کرد

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. محمد

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (344 ديدگاه)

    داخلش قشنگه بنظرم

    موافقم 21
    مخالفم 9
  4. سیروس

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (6 ديدگاه)

    وقتی صنعت خودروسازی چین رو از 10 سال گذشته تا امروز مرور میکنم از سرعت رشد و توسعه سرسام می گیرم. چطور یه کپی کار که آشغالترین، زشت‌ترین، بی کیفیت ترین و بدردنخورترین خودروهای دنیا مثل هافی لوبو رو تولید می کرد به حدی از بلوغ رسیده که میتونه طراحی های چشمگیر و پرفورمانس مناسب ارائه بده. صنعتی که عمر تولیداتش به انقلاب ایران نمیرسه ولی در عرض کمتر از یک دهه چنان شکوفا میشه که میتونه حرفهایی برای گفتن داشته باشه. آینده خودروهای برقی در دستان چین خواهد بود که بنظرم آینده خودروسازی دنیا به چین وابسته خواهد بود. ما حسرت باید بخوریم که چرا بعد بیش از 50 سال از افتتاح اولین کارخانه تولید خودرو هنوز خودروهایی با تکنولوژی همون دوران رو داریم به قیمت خودروهای روز دنیا میفروشیم. امیدوارم روزی برسه که شرکتهای معتبر خودروسازی مالکیت این کارخانجات دولتی رو در دست بگیرن و آینده ای روشنتر برای بچه ها یا شاید نوه های ما بسازن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. بروسلی

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (304 ديدگاه)

    ای والا داره تولید این هیولا

    موافقم 11
    مخالفم 8
  6. blackwing

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (853 ديدگاه)

    شتر گاو پلنگ میزنن فقط دارن ماشین رونمایی میکنن 😂
    از اونجایی که فرغون سازی چین هیچ تاریخ و اصالتی نداره ، از همه ماشینای دنیا کپی میکنن ، می‌ریزن توی میکسر یه چیز تحویل میدن که فقط بگن ما هم آره…
    🤮🤮

    موافقم 1
    مخالفم 1
  7. دیجی

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (303 ديدگاه)

    این همون ماشینی که بهمن خودرو قرار مومتاژ کنه؟

    موافقم 3
    مخالفم 9
  8. حسین دهمرد

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    یه موتور برقی بندازه واسه محور سوم حله

    موافقم 4
    مخالفم 0
  9. MehdiTurbo

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1944 ديدگاه)

    پدال یه سوال چرا کامنتا من نشر نمیدی ؟؟؟
    تو این دو ماه نزدیک ده پانزده تا کامنتام نشر داده نشده
    داستان چیه ؟؟؟
    زیر خیلی پستا یکی این
    پستا دیگم هست
    تایم میزاری کامنت مینویسی نشر داده نمیشه نه یبار دوباره ده تا بوده حداقل وقت میزاری ازار داره نشر داده نمیشه نه سیاسی نه بد و بیراه فقط نظرم گفتم مشکل چیه ؟؟؟

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا