خودروهای چینی

مینی ون لوکس دانگ فنگ دریمر با 560 اسب بخار قدرت و سیستم تعلیق بادی

مینی ون لوکس دانگ فنگ وویا دریمر با ویژگی‌های شاخص خود همچون ۵۶۰ اسب بخار قدرت و سیستم تعلیق بادی نظر کارشناسان را جلب کرده است.

بازار مینی ون‌های لوکس در چین طی سال‌های اخیر رشد قابل‌توجهی داشته و این امر نشان دهنده رشد اقتصادی و افزایش قدرت خرید مشتریان چینی است. به همین منظور مینی ون‌ها از وسایل نقلیه‌ای ساده که برای حمل افراد طراحی شده‌اند به محصولاتی لوکس و مخصوص قشر ثروتمند تبدیل می‌شوند. این روند در کشور چین با عرضه تویوتا آلفارد و چندین خودروی دیگر شروع شد و در حال حاضر خود چینی‌ها نیز مینی ون‌های لوکس متنوعی را تولید می‌کنند. یکی از شاخص‌ترین و جذاب‌ترین گزینه‌های بازار مینی ون لوکس دانگ فنگ وویا دریمر است.

این خودرو با پیکربندی ۲+۲+۳ عرضه می‌شود و کانال ویلز بوی اخیراً فرصت تست و بررسی یکی از نسخه‌های فول این خودرو را داشته‌اند. در ابتدا باید گفت دریمر طراحی متفاوتی نسبت به رقبایی همچون دنزا D9 و ترامپچی M8 دارد. این خودروی لوکس از رینگ‌های ۲۰ اینچی و سیستم تعلیق بادی سود می‌برد و زمانی که درب پشتی برقی خودرو باز شود ارتفاع اکسل عقب کاهش خواهد یافت.

با ورود به داخل کابین شاهد داشبوردی دیجیتالی با سه نمایشگر بزرگ خواهید بود. در حقیقت این نمایشگرها مختص پشت آمپرها، سیستم اطلاعات سرگرمی اصلی و بخش سرگرمی سرنشینان هستند. طراحی کلی کابین در مقایسه با رقبا ساده‌تر صورت گرفته و تنها چند دکمه لمسی روی کنسول مرکزی وجود دارد. همچنین در پانل درب‌ها و داشبورد متریال نرم زیادی دیده می‌شوند که این امر روی ایجاد حس خوب در کابین تأثیر زیادی گذاشته‌اند. اما مهم‌ترین بخش هر مینی ون لوکسی صندلی‌های ردیف دوم و سوم خواهد بود و درباره دریمر، دو صندلی میانه قابلیت تنظیم زیادی دارند و از عملکردهای گرم‌کن و سردکن و همچنین ماساژ سود می‌برند؛ اما احتمالاً صندلی‌های ردیف سوم توجه اکثر افراد را به خود جلب خواهند کرد زیرا فضای سر و پای زیادی دارند. همچنین هر سرنشین به درگاه شارژ USB مخصوص خود دسترسی خواهد داشت.

شاید پرفورمنس مهم‌ترین نکته درباره مینی ون‌های لوکس نباشد اما دانگ فنگ دریمر بسیار فراتر از چیزی که انتظار داریم عمل می‌کند. مدل پلاگین هیبریدی این خودرو از پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو و دو واحد برقی استفاده می‌کند و ۵۶۰ اسب بخار قدرت و ۸۴۲ نیوتون متر گشتاور دارد. این مینی ون در عرض ۵.۹ ثانیه می‌تواند سرعت خود را از سکون به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند. نهایتاً باید گفت وویا دریمر در برخی بازارهای اروپایی نیز عرضه خواهد شد. قیمت خودرو در چین از حدود ۴۶۵۰۰ دلار شروع شده و به حدود ۶۴ هزار دلار می‌رسد. چینی‌ها اشاره‌ای به عرضه دریمر در آمریکا نکرده‌اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۷۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. net

    ۱۹ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (3149 ديدگاه)

    شاسی بلند های فول سایز امریکایی عقبش کشیده هست شبیه این ون شده

    موافقم 18
    مخالفم 7
    1. net

      ۱۹ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (3149 ديدگاه)

      قیافه ماشین استیشن و ون و شوتینگ بریک بد هست

      موافقم 6
      مخالفم 14
      1. محسن

        ۲۰ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (162 ديدگاه)

        استیشن خیلی هم خوشگله همه چی به طراحی بستگی داره فرق بین مینی ون و ون و استیشنو شاسی بلند بزرگو نمیفهمی

        موافقم 7
        مخالفم 5
    2. محسن

      ۲۰ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (162 ديدگاه)

      فرق شاسی بلندو این شاسی بلند چرخاش بزرگه این مینی ون چرخاش اندازه پژو ۴۰۵ شاسی بلند دو دیفرانسیله و قابلیت افرود داره شاسی بلندای امریکایی یه فرق دیگه هم دارن بشدت خوشگل تر و با ابهت ترن تاحالا از نزدیک یه سوبا ام ۴ و اسکالاید رو ندیدی کنار هم که بتونی بفهمی واگرنه تو عکس خیلی شبیه همن

      موافقم 2
      مخالفم 3
  2. ممد ژانگولر

    ۱۹ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (3578 ديدگاه)

    عجب غولیه . تویوتارو قورت میده که . فقط قیمتش ۱۲۰۰۰دلار بالا میگه به نظرم . تو چین چون هزینه تولید خیلی پایینه فکر کنم برای خودشون رو ۲۰۰۰۰هزارتا میوفته که با سود و زیر میزیو و رو میزیو اینحرفها نهایت ۳۲۰۰۰ دلار بفروشن و ارزش داره

    موافقم 6
    مخالفم 32
  3. 𝐀𝐥𝐢

    ۱۹ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1003 ديدگاه)

    چهره ی خوبی داره

    موافقم 25
    مخالفم 2
  4. *ALI*

    ۱۹ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (308 ديدگاه)

    قیافش لوکسی داره و قشنگه بنظرم نسبت به ون های دیگه که الان بعضی از شرکتا دارن میدن بیرون خوب تره داخل ماشین هم حس آرومی داره مخصوصا با اون ترکیب رنگ

    موافقم 29
    مخالفم 2
  5. Anti Tesla

    ۱۹ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (630 ديدگاه)

    از این استقبال آنچنانی نمیشه و میفرستن ایران که رو دستشون نمونه.

    موافقم 6
    مخالفم 18
  6. ‌ ‌

    ۲۰ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (3350 ديدگاه)

    کنار اشغالاشون این هم بیارید ایران

    موافقم 10
    مخالفم 6
    1. محسن

      ۲۰ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (162 ديدگاه)

      میارن قیمت ۴۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ هزار میلیارد فایده داره همون سوبا ام ۴ اشغال الان قیمتشو ببین هم قیمت اس کلاس میباخه

      موافقم 7
      مخالفم 2
  7. عرفان

    ۲۰ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من نمیدونم چرا همه استیشن و مینی ون های تازه اسیایی جدیدا از جولو پنجره این مدلی استفاده میکنن چون بنظر من مینی ون یه ماشین خانوادگی و راحته و این جولو پنجره یکم مارو یاد جیب و داج میندازه نمونش تو ایرانم هست که فردا موتور m4 هستش

    موافقم 1
    مخالفم 1
  8. مهدی

    ۲۰ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (6 ديدگاه)

    واقعا پیشرفت چین در زمینه خودرو جای تحسین داره خودروساز داخلی ما روز به روز بدتر از قبل تولید میکنه یه عده هم که انگار بنز سوارن همش ایراد می‌گیرند.

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا